Al eerder bij de GGD gemeld, en pas vandaag gisteren bij het RIVMquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Leg uit hoe de cijfers van 260 opgenomen en 80 doden hier in kan vinden??
Wat is Op1?quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Kijk even Op1 terug van gisteren.
Dan hadden ze wat moeten verzinnen dat er niet zoveel mensen op konden. Want mensen zijn schijnbaar zelf niet zo slim. Nu zijn ze alsnog dicht.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Die markten hadden ze expres nog niet gesloten omdat het ook kon dienen als voorzien in de eerste levensbehoeften van de mens.
Hihi, oeps, bedankt voor de correctie.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh, is dat een fusie van het NVIC en het RIVM?
nvic.nl dus
deed China ook, dat soort dingen, ze verwachten nogal een grote piekquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:43 schreef RAVW het volgende:
Hier zijn ze ook sporthallen en andere grotere ruimtes aan het inrichten als Corona huizen en plekken ...
je komt nu dus echt bij en grote sporthall hier in de buurt niet eens meer dichtbij , alleen op vertoon van urgentie verklaring van een arts mag je door de beveiliging heen
https://www.vlaardingen24(...)-covid-19-post/27985
en we zijn van 18 naar 22 coronapatiënten in Vlaardingen
Eens, was slechts de beredenering van waarom het open was tot die tijd hahaquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:20 schreef shomila het volgende:
[..]
Dan hadden ze wat moeten verzinnen dat er niet zoveel mensen op konden. Want mensen zijn schijnbaar zelf niet zo slim. Nu zijn ze alsnog dicht.
Het is op zich lovenswaardig dat ze nu meer informatie delen dan alleen die domme teller en één korte toelichting per dag. Maar het gevaar is wel dat men hiermee aan de haal gaat ja, en denkt dat we ons nu minder streng aan de regels hoeven te houden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
We weten van het RIVM dat er vertraging zit op het melden van 1) de gevallen en 2) de doden.
We kunnen aannemen dat naarmate de druk administratief hoger wordt, de vertraging toeneemt.
Dit zal zorgen voor een vertekend beeld in de laatse paar dagen.
Ik snap niet waarom het RIVM besluit om dit soort grafieken te tonen, het vertekend de werkelijkheid en is een niet-conservatieve grafiek (i.e. trend laatste dagen is door de aannames positiever dan de werkelijkheid). Het lijkt me in de huidige situatie gewenster om conservatieve informatie naar buiten te brengen mbt. mogelijke afvlakking van de trend.
Een afvlakking is niet hetzelfde als een afname, het betekent dat de groei minder snel gaat.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef merdobach het volgende:
Kunnen jullie de “afvlakking” ontdekken in ziekenhuisopnames op basis van de cijfers? Ik niet namelijk.
Ik vermoed dat happy Jaap zijn verhaaltje baseerde op slechts 1 dag afname of het model van Jacco en Jantien...
1836 (+341) +76 tov gisteren
1495 (+265) +21 tov gisteren
1230 (+244) +92 tov gisteren
988 (+152) -41 tov gisteren
836 (+193)
643
maar de cijfers laten dat toch niet zien?quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een afvlakking is niet hetzelfde als een afname, het betekent dat de groei minder snel gaat.
Waar in de grafiek zie je dan die 80? Of is dat dan verspreid over dagen?quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:20 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Al eerder bij de GGD gemeld, en pas vandaag gisteren bij het RIVM
Leer het verschil tussen een relatieve en absolute toename of afvlakking en ga dan weer bijdehand lopen doen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef merdobach het volgende:
Kunnen jullie de “afvlakking” ontdekken in ziekenhuisopnames op basis van de cijfers? Ik niet namelijk.
Ik vermoed dat happy Jaap zijn verhaaltje baseerde op slechts 1 dag afname of het model van Jacco en Jantien...
1836 (+341) +76 tov gisteren
1495 (+265) +21 tov gisteren
1230 (+244) +92 tov gisteren
988 (+152) -41 tov gisteren
836 (+193)
643
De grafiek in het pdf van de RIVM laat dat wel zien. Maar ja, dat zijn vertekende gegevens omdat overleden patiënten vaak niet meteen bij de GGD worden gemeld.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:24 schreef merdobach het volgende:
[..]
maar de cijfers laten dat toch niet zien?
Na de cijfers vandaag en wat Gommers zei verwacht ik echt niet dat ze alsnog scholen en horeca open gaan doen. En inderdaad dat onderzoek wat minimaal 6 weken gaat duren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:14 schreef roos94 het volgende:
Is er al iets over de scholen bekend gemaakt? Gister zei Slob dat hij daar vandaag hopelijk het e.e.a. over kon melden
RIVMquote:Ook vandaag zijn veel overleden patiënten gemeld. Dit zijn echter meldingen van personen die verspreid over de afgelopen paar dagen overleden zijn. De sterftegevallen worden niet altijd direct doorgegeven. Daarom is nu een nieuwe grafiek opgenomen waarin het aantal overleden patienten is weergegeven naar de dag van overlijden.
Ik denk verspreid. Zolang het totaal maar klopt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:25 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Waar in de grafiek zie je dan die 80? Of is dat dan verspreid over dagen?
Het zal er voor de RIVM ook vanaf hangen wat hun andere model, waarin maatregelen totaal geen effect hebben, uitwijst. Als het nu op 20% stijging blijft (om maar wat te noemen), terwijl er zonder maatregelen 30%+ gevallen zouden zijn, dan wordt er wel degelijk afgevlakt ten opzichte van wat het had kunnen zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:24 schreef merdobach het volgende:
[..]
maar de cijfers laten dat toch niet zien?
Als dit, 2 dagen na nieuwe maatregelen, al direct weer mis gaat, gaat binnenkort echt alles op slot hoor - afvlakking/verbetering of niet. Toont tevens de incompetentie op gemeentelijk niveau als je dit niet fatsoenlijk kunt handhaven.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
DEN HAAG - De Haagse Markt wordt per direct gesloten. Dat meldt de gemeente Den Haag. Woensdag waren er foto’s te zien waarop het erg druk was op de markt.
Leuk die nieuwe maatregelen voor een intelligente lockdown, maar feit is dat bij een hoop Nederlanders de intelligentie ver te zoeken is. Plekken sluiten werkt gewoon niet. Wanneer ze dat gaan doen zijn er te veel mensen samen en loop je weer achter de feiten.
Ik vrees dat alleen een complete lockdown gaat werken.
Aaah zo, ja dan zie ik wel een afvlakkingquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:28 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik denk verspreid. Zolang het totaal maar klopt.
Ik weet ook niet of de data van die grafieken definitief is, of dat de aantallen van de afgelopen dagen nog ligt kunnen oplopen.
Lekker snel doorgepakt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
DEN HAAG - De Haagse Markt wordt per direct gesloten. Dat meldt de gemeente Den Haag. Woensdag waren er foto’s te zien waarop het erg druk was op de markt.
Leuk die nieuwe maatregelen voor een intelligente lockdown, maar feit is dat bij een hoop Nederlanders de intelligentie ver te zoeken is. Plekken sluiten werkt gewoon niet. Wanneer ze dat gaan doen zijn er te veel mensen samen en loop je weer achter de feiten.
Jammer dat mensen zich schijnbaar er niet aan kunnen houden..... De marktlui zijn nu slachtoffer van hun gedrag.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als dit, 2 dagen na nieuwe maatregelen, al direct weer mis gaat, gaat binnenkort echt alles op slot hoor - afvlakking/verbetering of niet. Toont tevens de incompetentie op gemeentelijk niveau als je dit niet fatsoenlijk kunt handhaven.
Ik betwijfel dat Bone morphogenetic protein 7 iets te maken heeft met het overleven van het virus op oppervlakken.quote:
Werd ook eens tijd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |