abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192261599
en verder...
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:26:00 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192261807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Leandra het volgende: [..] Ik ga er vanuit dat ze niet meer opengaan voor de zomervakantie, alles wat ze eerder opengaan is mazzel.
Ja dit dus. Ben er vanaf het begin vanuit gegaan dat dit wel eens heel lang kan gaan duren (helaas). Wij zijn nu bijna 3 weken thuis en merk dat het alweer wat normaler begint te voelen zo.
KuikenGuppy
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:28:42 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192261853
Het is geen wedstrijd maar de gedachte dat het voor sommigen pittiger is dan voor anderen is ook niet gek toch?
pi_192261990
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:28 schreef BE het volgende:
Het is geen wedstrijd maar de gedachte dat het voor sommigen pittiger is dan voor anderen is ook niet gek toch?
Natuurlijk. Maar daar zijn we ons toch ook allemaal wel van bewust? Als iemand aangeeft het zwaar te vinden, komt 'maar voor anderen is het zwaarder' op mij vooral over alsof je daarom maar niet mag klagen, en dat vind ik niet erg nuttig. Zo'n instelling maakt het voor niemand makkelijker.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:42:37 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192262090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:38 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar daar zijn we ons toch ook allemaal wel van bewust? Als iemand aangeeft het zwaar te vinden, komt 'maar voor anderen is het zwaarder' op mij vooral over alsof je daarom maar niet mag klagen, en dat vind ik niet erg nuttig. Zo'n instelling maakt het voor niemand makkelijker.
Ik las het meer als een extra hart onder de riem voor Livelink ipv een tik op de vingers voor anderen die zeggen het zwaar te vinden.
pi_192262504
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:42 schreef BE het volgende:

[..]

Ik las het meer als een extra hart onder de riem voor Livelink ipv een tik op de vingers voor anderen die zeggen het zwaar te vinden.
Zo las ik het ook.

En het is een feit dat er verschil zit in de situaties bij mensen thuis. Niets erg toch?
Mijn situatie is peanuts vergeleken met anderen - mensen met zorgbehoevende kinderen of die hun banen dreigen te verliezen. En toch vind ik het nu ook zwaar. Zulke gevoelens kunnen naast elkaar bestaan he ;)
pi_192262715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn situatie is peanuts vergeleken met anderen - mensen met zorgbehoevende kinderen of die hun banen dreigen te verliezen. En toch vind ik het nu ook zwaar. Zulke gevoelens kunnen naast elkaar bestaan he ;)
Exact mijn punt. Maar daarom vind ik het herinneren aan anderen die het zwaarder hebben dus niet per se nuttig.
pi_192262717
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:42 schreef BE het volgende:

[..]

Zo bedoelde in het idd.
pi_192263429
Krijgen jullie iets aan je huishouden gedaan met kinderen thuis hele dagen? Je wil echt mijn wasmand niet zien :')
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:43:26 #10
5428 crew  miss_sly
pi_192263443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Exact mijn punt. Maar daarom vind ik het herinneren aan anderen die het zwaarder hebben dus niet per se nuttig.
Of misschien bij iemand erkennen dat het zwaarder kan zijn, dus dat je daarin meeleeft?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192263702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef silliegirl het volgende:
Krijgen jullie iets aan je huishouden gedaan met kinderen thuis hele dagen? Je wil echt mijn wasmand niet zien :')
Met wassen ben ik behoorlijk bij... met vouwen daarentegen 🤐🤐🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192263953
Ik zit dat liveblog van de bijeenkomst met kamerleden en van dissel te volgen. Kennelijk is immuniteit na besmetting inmiddels aangetoond in dierproeven.
pi_192264019
quote:
Wanneer doe je normaal huishoudelijke taken dan?
Ik doe ze altijd wanneer ik thuis ben en de kinderen dus ook.
Gaat prima, maar zodra ik mijn kont parkeer komen ze om aandacht vragen.
Thuis werken achter mijn laptop is dus momenteel een uitdaging, maar gaat steeds soepeler. Ik begin het zelfs gezellig te vinden.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:14:38 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192264074
quote:
Uhm, welk huishouden? Mijn doel nu - naast werken vanuit huis - is dat er 5 dagen per week vers (of van de dag ervoor vers) gekookt wordt, dat m'n kind, man en ik dit enigszins gezellig overleven en dat we allemaal schoon ondergoed hebben en een bord om van te eten. De rest is bijzaak.

Adrian: normaal doe ik boodschappen met kind en krijg ik aardig wat gedaan in het weekend en tussendoor, maar we zijn ook nog een huis aan het verbouwen, dus nu altijd alleen thuis met kind en werk. Man is werken of klussen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192264106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:12 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Wanneer doe je normaal huishoudelijke taken dan?
Ik doe ze altijd wanneer ik thuis ben en de kinderen dus ook.
Gaat prima, maar zodra ik mijn kont parkeer komen ze om aandacht vragen.
Thuis werken achter mijn laptop is dus momenteel een uitdaging, maar gaat steeds soepeler. Ik begin het zelfs gezellig te vinden.
Goed punt.
Normaliter heb ik een hulp in de huishouding, maar die is nu verkouden. Daarnaast ben ik een halve dag vrij als de kids wel buitenshuis zijn. En ik doe vaak in het weekend de rest, als man er ook is. Maar die werkt nu veel in het weekend en als hij er dan is rust ik, want mijn lijf is op. ;(
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:16:55 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_192264132
quote:
Ja, dat gaat me stukken beter af dan thuiswerken. Maar ik ben ook niet 39 weken zwanger, dus wees ook niet te streng voor jezelf ;)
disclaimer
pi_192264207
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, dat gaat me stukken beter af dan thuiswerken. Maar ik ben ook niet 39 weken zwanger, dus wees ook niet te streng voor jezelf ;)
‘T is meer dat ik me schaam voor de kraamhulp straks. Die kan haar tijd hier meteen gaan besteden aan achterstallige was :X
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:21:19 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_192264237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

‘T is meer dat ik me schaam voor de kraamhulp straks. Die kan haar tijd hier meteen gaan besteden aan achterstallige was :X
Wasje in de machine, uit de machine en in de droger is toch de inspanning niet? Maar ga het dan niet strijken en vouwen.
disclaimer
pi_192264274
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Wasje in de machine, uit de machine en in de droger is toch de inspanning niet? Maar ga het dan niet strijken en vouwen.
Nee het is wel gewassen, ‘t is vooral de gewassen-wasmand die dramatisch is :')
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:36:48 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192264542
Ik stuur zo af en toe een WhatsApp m'n gezin in: "voor wie er tijd heeft: er is weer een was klaar". Erin doen doe ik, maar eruit halen is nog te zwaar omdat er twee wonden nog niet netjes dicht zijn. En dan komt er vanzelf wel iemand. Vooral oudste O+

Ik vind het vrij ideaal :+
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:37:30 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192264556
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:22 schreef silliegirl het volgende:
Nee het is wel gewassen, ‘t is vooral de gewassen-wasmand die dramatisch is :')
Jammer dan... Het is zeker geen stress waard ;)
pi_192264570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:36 schreef Gaoxing het volgende:
Ik stuur zo af en toe een WhatsApp m'n gezin in: "voor wie er tijd heeft: er is weer een was klaar". Erin doen doe ik, maar eruit halen is nog te zwaar omdat er twee wonden nog niet netjes dicht zijn. En dan komt er vanzelf wel iemand. Vooral oudste O+

Ik vind het vrij ideaal :+
Klinkt ideaal ja!

Zou dat met mijn 4-jarige ook al werken? :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:39:17 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192264595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klinkt ideaal ja!

Zou dat met mijn 4-jarige ook al werken? :D
Je kunt het proberen :D
pi_192264626
Huishouden komt momenteel echt op de laatste plaats.
-kinderen
-werk
-ik
-broodbodige huishoud
-overbodige huishoud

Ik en kinderen wisselen zo nu en dan wel eens van prioriteit ;)
pi_192265231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:
-kinderen
-werk
-ik
-broodbodige huishoud
-overbodige huishoud

Is ook mijn schema eigenlijk wel. En ik ben dit jaar begonnen met opbouwen van het werken. Dus elke week even kijken hoe de verdeling het beste gaat.
pi_192265673
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ach, ze hoeft zich vast niet bezig te houden met bezoek en beschuitjes, kan ze maar beter wat te doen hebben ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192265918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:38 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ach, ze hoeft zich vast niet bezig te houden met bezoek en beschuitjes, kan ze maar beter wat te doen hebben ;)
Ik wil zelf anders wel beschuitjes... }:|
pi_192266138
Mijn kinderen houden van stofzuigen, dus meestal is in ieder geval de vloer stofgezogen.

En voor de rest, ach, er komt toch geen bezoek!

twee fulltime thuis werkenden, met 2 kleine kinderen is al meer dan genoeg op het moment.
pi_192266209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik wil zelf anders wel beschuitjes... }:|
En een kiwipalmboom!

Ik was soort van teleurgesteld dat mijn oude stempel kraam dat niet deed :') :@ hormones
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:12:39 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_192266286
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

En een kiwipalmboom!

Ik was soort van teleurgesteld dat mijn oude stempel kraam dat niet deed :') :@ hormones
Een wat?
disclaimer
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:16:19 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192266348
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Een wat?
https://www.google.com/se(...)QAw&biw=1304&bih=665

Dat soort dingen dus... Ik kreeg gewoon een appel in partjes overigens O-)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:22:41 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_192266483
Och ja. Ik ook. Was ik heel blij mee. En dat ze mijn bed verschoonde na een nacht vreselijk zweten en lekken :D
En toen ze zuurkoolstamp had gemaakt voor me, met de mixer omdat ze mijn stamper niet kon vinden _O-

Maar verdrietig zijn omdat mijn fruit niet in een vormpje was gesneden, daar kan ik me weinig bij voorstellen :P
disclaimer
pi_192266692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:
-kinderen
-werk
-ik
-broodbodige huishoud
-overbodige huishoud

Was is echt prio 1 hier. Anders verdrink ik in de stapel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192266725
quote:
Niet anders dan normaal eigenlijk. Ik vind het altijd lastig om het huishouden goed bij te houden. Wij zijn al tijden op zoek naar een schoonmaakster. Ik werk 40 uur en mijn vriendin officieel 24 maar dat is vaak ook 40 uur.
De stofzuiger gaat er regelmatig doorheen, de toiletten elke week en gisteren heeft mijn vriendin samen met B en Juul de hele kamer van B gesopt. Alle knuffels in de wasmachine, Lego in het bad, flink geschrobt. Dat was vooral omdat B nu elke ochtend met een geirriteerd oog wakker wordt, even stofvrij maken dus.
Met de was ben ik wel bij, ik laat B en Juul meehelpen, dat scheelt.

Mijn vriendin werkt momenteel ook ver boven de 24 uur, gelukkig heb ik een enorm schappelijke, flexibele manager. Maar als dit nog maanden gaat duren, gaat het mij verlofuren kosten. Dinsdag en vrijdag werk ik nu de hele dag, ik probeer tussen 07:00 en 09:00 te werken en verder tussendoor. Het is even niet anders.
Ik vind het huishouden met kinderen een stuk handiger te combineren dan werk en kinderen iig.
pi_192266731
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:22 schreef SQ het volgende:
Och ja. Ik ook. Was ik heel blij mee. En dat ze mijn bed verschoonde na een nacht vreselijk zweten en lekken :D
En toen ze zuurkoolstamp had gemaakt voor me, met de mixer omdat ze mijn stamper niet kon vinden _O-

Maar verdrietig zijn omdat mijn fruit niet in een vormpje was gesneden, daar kan ik me weinig bij voorstellen :P
Dat was na drie slapeloze nachten, kind op de IC, veel te weinig uren kraamzorg want niemand beschikbaar.. en toen ook nog geen palmboom :'( was gewoon niet helemaal van hoe ik me mn kraamtijd had voorgesteld :+
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:57:33 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_192267065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat was na drie slapeloze nachten, kind op de IC, veel te weinig uren kraamzorg want niemand beschikbaar.. en toen ook nog geen palmboom :'( was gewoon niet helemaal van hoe ik me mn kraamtijd had voorgesteld :+
Ha ja, natuurlijk. Maar dan lag het niet aan die palmboom :* wat naar dat het zo'n rottige ervaring voor je was ;(
disclaimer
pi_192267626
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Ha ja, natuurlijk. Maar dan lag het niet aan die palmboom :* wat naar dat het zo'n rottige ervaring voor je was ;(
Blijkbaar is die palmboom wel een of andere standaard aan het worden, mijn kraam verontschuldigde zich bij voorbaat al dat ze niet zo creatief was met fruit. Waarop ik vroeg 'welk fruit?' want dat hadden we nooit in huis. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192267903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:25 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Blijkbaar is die palmboom wel een of andere standaard aan het worden, mijn kraam verontschuldigde zich bij voorbaat al dat ze niet zo creatief was met fruit. Waarop ik vroeg 'welk fruit?' want dat hadden we nooit in huis. :')
Ik kreeg fruitsalades van whatever wij in huis hadden. Altijd na mijn middagdutje. En dan was mijn manderijntje netjes gepeld en mijn appel in stukjes. Oh en mijn kiwi was ook wel gesneden. Maar eh. Geen palmboompjes gezien hoor.
pi_192267936
Mijn kraam was dol op onze hysterische gebaksbordjes. Kreeg telkens zo'n bordje met daarop een glas met daarin stukjes gesneden fruit en aan m'n vorkje zat een bloemetje geplakt O+ _O- .
pi_192268505
Hier een fruitcocktail in een wijnglas incl parapluutje en rietje met zonnebril 😂 ik had haar carte blanche gegeven om in mijn voorraadkast te duiken en dat had ik blijkbaar nog liggen 🙈
pi_192269274
Niks geen fruitsalades gezien hier. Moest zelfs mijn banaan zelf pellen :+
Ik denk dat ze 1 keer lunch (boterham) gemaakt heeft.
pi_192270002
Ik heb zelfs nooit kraamzorg gehad! -O-
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:43:37 #43
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192270106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:25 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Haha. Hier precies hetzelfde! _O-
Al heb ik destijds wel gezegd dat m'n vriend mandarijnen moest kopen, maar daar kan je weinig creatief mee zijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192270262
Haha ik zou er niet eens op zitten te wachten, van die uitgedoste fruithap. Gewoon een bakje met het fruit goed gesneden en een vork en ik ben blij. Wil dit keer we extra fruit in huis hebben. Lekker aardbeien, kiwi op tijd kopen zodat ze niet keihard zijn, mango (ipv de stukjes die we kopen, kan dan wel een hele mango, als ze die toch gaat snijden :+ ). Heerlijk :)

Mijn werk heeft rondgemaild dat we 'dus' tot 1 juni thuiswerken. Die hebben het dus nog niet begrepen... Eind juni met verlof, huppa. Moet zeggen dat ik gister een eerste gebalanceerde dag had. Met thuiswerken, juf spelen en buiten wandelen. Punt is dat mijn zoon van 5 het werkboekje zo leuk vindt, dat hij al zijn werk er doorheen jaagt. Ik ga maar bij boekenvoordeel zoeken naar wat thuis oefen boekjes.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:36:01 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192271000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha. Hier precies hetzelfde! _O-
Al heb ik destijds wel gezegd dat m'n vriend mandarijnen moest kopen, maar daar kan je weinig creatief mee zijn.
Daar heeft mijn man juist nog goede herinneringen aan; de kraamzorg pelde mandarijntjes en deed die met wat vruchtensap in een glas, ook voor hem :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192271150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb zelfs nooit kraamzorg gehad! -O-
Ik ook niet dus ik heb daar ook een heel geromantiseerd beeld bij
pi_192271252
Voor de statistieken, mijn kraamdames (een gewone + een stagiaire) produceerden tweemaal daags creatieve kitscherige creaties van vers fruit, voor mij én voor mijn lief :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_192271274
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg fruitsalades van whatever wij in huis hadden. Altijd na mijn middagdutje. En dan was mijn manderijntje netjes gepeld en mijn appel in stukjes. Oh en mijn kiwi was ook wel gesneden. Maar eh. Geen palmboompjes gezien hoor.
Mijn man kreeg de opdracht fruit te halen. Dat werden appels en die kreeg ik gewoon in stukjes en klaar. Ik vond het heel bijzonder te horen dat er mensen zijn die zoveel tijd stoppen in een kunstwerk van fruit.
pi_192271282
Ik denk dat het een vak is op kraamschool :Y fruitfiguren voor gevorderden
pi_192271297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik denk dat het een vak is op kraamschool :Y fruitfiguren voor gevorderden
Keuzevak dan, gezien de klaarblijkelijke individuele verschillen per kraamhulp. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_192271669
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Keuzevak dan, gezien de klaarblijkelijke individuele verschillen per kraamhulp. ;)
Of ze zijn er niet allemaal voor geslaagd. Nemen ze dan ook hun eigen mes mee naar cliënten?
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:33:28 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192271927
Mijn kraamzorg en ik konden sowieso niet met elkaar door één deur, wat een nare week was dat zeg...
pi_192271996
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:33 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kraamzorg en ik konden sowieso niet met elkaar door één deur, wat een nare week was dat zeg...
Heb je dan geen ander gevraagd?
pi_192272000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:33 schreef Tink89 het volgende:
Maar dat kan je dan toch aangeven? Of ben ik nu te naïef om te denken dat je dan een ander krijgt? :@
pi_192272034
Noemden mensen (verloskundigen, kraamverzorgsters ect) jullie ook ineens "vrouw" toen je eenmaal bevallen was _O- zo van " nou vrouw, dat ziet er al een stuk beter uit" of "ga toch even lekker liggen vrouw". Ik vond dat zo bijzonder :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:40:21 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192272047
Wij hadden bij de jongste zo'n fantastische kraamhulp, die heb ik echt nog heel lang gemist. Zij kon ook super lekker koken en deed dat ook bijna elke dag voor ons O+. We hadden terwijl ik lag te bevallen nog zo'n maaltijdbox binnen gekregen (vergeten af te zeggen in alle hectiek :')) dus hadden echt gekke dingen in huis, waar de kraam dan weer heel enthousiast heerlijke soepen, stamppotten en stoofschotels van maakte :9~.
KuikenGuppy
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:40:22 #57
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192272048
Ik had een geweldige kraamhulp bij de tweede, maar ik kan me niks herinneren van fruitboompjes.

Maar goed, ik zat de dag na de bevalling ook alweer gewoon beneden en lunchte mee met iedereen aan tafel. Vond t wat vreemd de kraam dan m’n boterham te laten smeren.

Ik wist toen trouwens ook niet dat t niet ‘normaal’ was om zo snel alweer op de been te zijn (ik voelde me echt prima). Bij de eerste lag ik 10 dagen in t ziekenhuis, dus dat was t andere uiterste...
pi_192272091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Maar dat kan je dan toch aangeven? Of ben ik nu te naïef om te denken dat je dan een ander krijgt? :@
Ik heb het zelf nooit nodig gehad, maar ik weet dat ze bij “mijn” organisatie dan wel degelijk iemand anders sturen (is bij kennissen meermaals wel zo gegaan namelijk). Mijn vorige kraam was na een half uur (!) weggestuurd bij haar vorige gezin omdat ze haar te oud vonden. En toen beviel ik en kwam ze dus bij ons later die dag. Arme mens was er een beetje van slag van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:46:25 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_192272164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Noemden mensen (verloskundigen, kraamverzorgsters ect) jullie ook ineens "vrouw" toen je eenmaal bevallen was _O- zo van " nou vrouw, dat ziet er al een stuk beter uit" of "ga toch even lekker liggen vrouw". Ik vond dat zo bijzonder :D
Iedereen weet dat je na het baren evolueert naar vrouw :Y
disclaimer
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:50:34 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192272257
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Iedereen weet dat je na het baren evolueert naar vrouw :Y
Je krijgt dan ook een onderkantje cadeau O+.
KuikenGuppy
pi_192272312
M'n kraamverzorgsters O+ De eerste heeft bij ons opgestart (ze had voor ons 5 dagen een ander gezin gehad) en ging als een opruim-organiseer-poets-tornado door ons huis heen, niet normaal hoeveel bergen werk zij heeft verzet in 3 dagen. Daarna een superlieve kraam gehad waar ik ook m'n overload aan emoties bij kwijt kon. Haar wil ik een volgende keer weer O+
pi_192272672
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je krijgt dan ook een onderkantje cadeau O+.
Ja idd :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:13:08 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_192272729
Ik ben nog nooit beticht van het hebben van een onderkantje, gelukkig. Hier zei ze gewoon dat ze naar mijn hechtingen ging kijken, en die had ik echt maar op 1 plek na de bevalling.
disclaimer
pi_192273169
Fruitcreaties weet ik eigenlijk niks meer van. Bij de 2e kwam de kraamverzorgster binnen toen ik met kind gewassen en al in bed lag, het was allemaal iets vlotter gegaan dan verwacht ;).
Beide keren een lieve kraamverzorgster gehad. Maar dat is alweer eeuwen geleden, ze zijn al 10 en 12 ;).
Fake it till you make it...
pi_192273410
Mijn kraamverzorgsters waren echt TOP!
Bij de eerst kwamen we op dag 8 uit het ziekenhuis. Ze mocht 4 dagen blijven, was ook wel nodig. Maar die heeft ons echt een goede start gegeven thuis. Ze heeft mijn onderkant flink bestudeerd. Was ook wel nodig met een totaalruptuur+knip down under :X
Plus een kind dat nogal geel was en van de neonatologie komt. Dan is het fijn dat je eentje hebt die weet wat ze doet.

We hoopten dat we haar weer kregen, want geweldige ervaring, maar nr2 was bijna nog beter.. Heel gezellig, maar wel aanpakken. Mopperen, vanwege protocol, dat ik de was niet mocht vouwen, maar me vervolgens het toch wel laten doen. En zelf met de oudste gaan mario karten :D
Ook wel schaaltjes met fruit inderdaad, geen kunstwerkjes, lekker functioneel. Dan ging zij om 2 uur naar huis, maar mocht ik pas om 3 uur dat bakje pakken, want eerder mocht ik niet uit bed :D
Ze mocht 9 dagen blijven ivm flink afvallen, maar dat kwam gelukkig ook goed. En heeft zij ervoor gezorgd dat hij niet op protocol naar het ziekenhuis hoefde, maar in goed overleg met de verloskundige thuis aan de slag gegaan..

Mooie tijd was dat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192273949
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit @silliegirl
Lief zijn voor jezelf! :*
pi_192274263
Hihi al die fruitverhalen van de kraamverzorgsters.

Wij hadden bij B echt een topkraam, oudere dame, zo lief, zorgzaam, maar ook streng waar nodig.
Bij Juul hebben we vanwege tekort 3 verschillende kraamverzorgsters, alledrie prima.
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:01:59 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192276419
quote:

[..]

Had gekund en achteraf gezien ook gemoeten, maar het was 'maar' voor vier dagen en ik dacht dat het aan mijn emoties en slaapgebrek lag. Pas achteraf bleek dat ze echt steken had laten vallen (boodschap van de verloskundige was 'ik maak me niet echt zorgen en kolven is alleen voor overdag', zij maakte er 'de verloskundige maakt zich vreselijk zorgen en je moet na elke voeding kolven en anders moeten jullie terug naar het ziekenhuis ') en ook gewoon echt dingen deed waarvan ik expliciet gevraagd had ze niet te doen (zoals net voor ze weg ging de was aanzetten, waardoor we die 's avonds laat nog moesten ophangen enzo, had gevraagd dat niet te doen en meer dan genoeg schoon goed).
pi_192277196
Ik zit nu heel hard na te denken over de kraamzorg, maar ze hebben allemaal geen indruk gemaakt.
Ik kan me nog alleen herinneren dat ik een discussie met de kraamverzorgster van Li heb gehad over een tepelhoedje.
Ik pakte na 3 voedingen hetzelfde gedoe als bij Js meteen het tepelhoedje en daar ze het niet mee eens _O-
Maar uiteindelijk had ik gelijk ;)

Oh en over de was....
Ik hou van de was! Zo heerlijk rustgevend, stiekem een soort van mijn vluchtmomentje :@ .
Alleen strijken doe ik niet, alleen mijn eigen kleding als het echt nodig is ;)
  donderdag 26 maart 2020 @ 06:16:20 #70
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192279089
Wat leuk, die kraamzorgverhalen. Ik heb helemaal geen kraamzorg gehad, dat was er gewoon niet. Vriendinnen maakten een schema en kwamen om de dag eten brengen. Daar doorheen dartelde dan mijn oude Taiwanese buurvrouw die eten kwam brengen wanneer ze daar zin in had, dus uiteindelijk hadden we ook nog voor een maand in de diepvries ;) . Mijn man zat beide keren in de stress, want eerste was te laat en tweede te vroeg, en beiden juist op momenten dat er buitenlandse teams voor zijn werk op ons mini-eiland waren. Hij kon daardoor maar heel beperkt tijd vrijmaken. Gelukkig had ik wel een poets/strijkmevrouw geregeld voor eens per week.

Ik beviel in het ziekenhuis, en tijdens het hechten vroeg de dokter wanneer ik naar huis zou willen. Nou ja.... weet ik veel? Dit is m'n eerste? Zo ging ik na 22 uur met een subtotaalruptuur naar huis. Zonder kraamhulp. Twee dagen later scheurde een deel van de (binnenste) hechtingen, en 6 weken later moest dat operatief worden gerepareerd. Koester je kraamhulp mensen, met of zonder kiwiboom ;) (en ja, dat was een luchtig grapje en geen poging om rottige en/of hormonale ervaringen te bagataliseren[/disclaimer])

[ Bericht 4% gewijzigd door Gaoxing op 26-03-2020 07:00:47 ]
pi_192279360
Mijn kraamzorg was beide keren eigenlijk prima. Geen kiwibomen, maar wel veel geleerd over de baby en bij de tweeling op aanraden van de kraamzorg flesvoeding op verzoek gaan geven. Daar had ik op dat moment nog nooit van gehoord, maar het heeft ons zoveel rust gebracht. Daar ben ik haar nog eeuwig dankbaar voor. O+

Na de bevalling van de tweeling had ik geen hechtingen, maar 2.5 liter bloedverlies hakte er wel flink in. Ik was dus vooral heel moe en snel uitgeput de eerste tijd. Daarom was ik heel blij dat de kraamhulp zorgde dat er wasjes gedraaid werden en gestofzuigd e.d.
pi_192279424
Mijn kraamzorg was ook fijn O+ eerst twee dagen alleen iemand einde middag/ begin avond gehad vanwege drukte, zij was prima en leuk, maar op dat moment kraamzorg hebben is echt ruk.

Daarna nog 5 dagen zo'n ouderwetse de hele ochtend over de vloer gehad. Ze maakte allemaal grapjes, wat ik hilarisch vond, en ze was ook heel nuchter (tijdens baby in bad doen: "Oh ik ga even mijn telefoon halen zodat ik wat foto's van jullie kan maken, maak je geen zorgen als je hem per ongeluk los laat, verdrinken doen ze pas na een paar minuten, dan ben ik allang weer terug" :D :D ) O+ zonder dat ik het heb gevraagd heeft ze mijn hele huishouden gedaan :D en ik kreeg inderdaad altijd fruit, maar gewoon in stukjes :P
pi_192279459
Qua huishouden mis ik nog steeds mijn kraamhulp. Ze zei op een gegeven moment dat ze een stapel handdoeken op t meubel had gelegd omdat ze ze niet meer kwijt kon. Dat klopt, ik heb meer handdoeken dan ruimte want ik heb nooit alles schoon. Daar kon ze gelukkig heel hard om lachen.

Sowieso ben ik nog heel dankbaar voor haar. Ze was precies wat ik nodig had op dat moment. O+
pi_192281732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:16 schreef Gaoxing het volgende:
Wat leuk, die kraamzorgverhalen. Ik heb helemaal geen kraamzorg gehad, dat was er gewoon niet. Vriendinnen maakten een schema en kwamen om de dag eten brengen. Daar doorheen dartelde dan mijn oude Taiwanese buurvrouw die eten kwam brengen wanneer ze daar zin in had, dus uiteindelijk hadden we ook nog voor een maand in de diepvries ;) . Mijn man zat beide keren in de stress, want eerste was te laat en tweede te vroeg, en beiden juist op momenten dat er buitenlandse teams voor zijn werk op ons mini-eiland waren. Hij kon daardoor maar heel beperkt tijd vrijmaken. Gelukkig had ik wel een poets/strijkmevrouw geregeld voor eens per week.

Ik beviel in het ziekenhuis, en tijdens het hechten vroeg de dokter wanneer ik naar huis zou willen. Nou ja.... weet ik veel? Dit is m'n eerste? Zo ging ik na 22 uur met een subtotaalruptuur naar huis. Zonder kraamhulp. Twee dagen later scheurde een deel van de (binnenste) hechtingen, en 6 weken later moest dat operatief worden gerepareerd. Koester je kraamhulp mensen, met of zonder kiwiboom ;) (en ja, dat was een luchtig grapje en geen poging om rottige en/of hormonale ervaringen te bagataliseren[/disclaimer])
None taken ;)
pi_192281873
M'n eerste kraamhulp was supergezellig, heel leuk mens O+

Maar de tweede was pas écht geweldig. Vooral op het mentale vlak, ze heeft zúlke nuttige dingen gezegd en is zo goed voor me opgekomen, en ik denk dat me daardoor echt wat psychische klachten bespaard zijn gebleven die ik zonder haar wel gekregen zou hebben.
pi_192281907
Het belangrijkste wat de mijne me geleerd heeft, is dat sudo voor natte plekjes is en bepanthen voor droge _O-
pi_192284620
quote:

[..]

Ja, ik heb mijn tweede weggestuurd omdat ze vond dat baby's meteen na de voeding in bed hoorden. Knuffelen mocht niet en ze had het steeds over christelijk onderwijs. De eerste en de derde waren supertof.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:41:03 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192294349
deze is niet gereekst ofwel?

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 27-03-2020 08:01:48 ]
pi_192294788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:41 schreef amaranta het volgende:
deze is niet gereedst ofwel?
Volgens mij wel, ik heb m geopend als nieuw deel van de reeks.
pi_192299272
Wisten jullie al (vast wel) dat je onrides hebt van de Efteling op Youtube, dus alsof je in de attractie zit. Onze kinderen vinden het iig erg leuk om te zien. Gewoon via het Youtube kanaal van de Efteling.

En verder las ik gisteren dat als kinderen onder de 12 samen buiten spelen er minimaal 1 ouder/voogd bij moet zijn voor toezicht. Na 16:00 spreken hier een groep kinderen altijd af om samen te voetballen. Ik heb er nog nooit 1 ouder bij gezien. Ben benieuwd of dat nu gaat veranderen.
pi_192300607
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:50 schreef exode het volgende:

En verder las ik gisteren dat als kinderen onder de 12 samen buiten spelen er minimaal 1 ouder/voogd bij moet zijn voor toezicht. Na 16:00 spreken hier een groep kinderen altijd af om samen te voetballen. Ik heb er nog nooit 1 ouder bij gezien. Ben benieuwd of dat nu gaat veranderen.
Geen idee, mijn 10 jarige is gisteren met een vriendinnetje een rondje gaan skaten en fietsen, zonder ouder... Nu schat ik in dat ze zich met dat vriendinnetje prima aan de afspraken houdt.
Bedoel je dit stuk?

Er is ook geen sprake van groepsvorming als kinderen tot en met 12 jaar samenspelen onder toezicht van een of meer ouders of voogden. Mits de ouders en/of voogden onderling 1,5 m afstand bewaren

Ik lees dat niet alsof er een ouder bij moet zijn, maar dat als er een ouder bij is, er geen sprake is van groepsvorming, maar dat die ouders wel onderling 1,5m afstand moeten houden.
pi_192300767
Volgens mij zei Rutte letterlijk dat kinderen onder de 12 begeleid moeten worden door een volwassene. Maar goed, ik vind 4 jaar of 10 jaar nog wel een enorm verschil...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192300831
Ik zie het nu inderdaad zo staan Nijna, gisteren stond het er iets anders.

Ik lees in alle andere stukken steeds als toevoeging bij kinderen onder de 12 'begeleider' ik vat het op dat er een volwassene toezicht moet houden.

Hier bijvoorbeeld ook:
https://nos.nl/liveblog/2(...)na-doden-gemeld.html
Er wordt een uitzondering gemaakt voor gezinnen, of kinderen onder de twaalf jaar met een begeleider.

Ach, ik laat mijn kinderen sowieso niet alleen naar de speeltuin of zo. Maar zoals gezegd ik zie het vaak heel anders. De kinderen die samen voetballen elke dag zijn allemaal rond de 8 jaar. Er wordt gestoeid, gevoetbald, achter elkaar aan gerend en vooral veel gelachen.
B gaat er ook wel eens heen (met mij) en houdt dan wel meer dan 1,5 meter afstand, niet zo zeer omdat het moet maar omdat hij het best spannend vindt al die grote jongens bij elkaar. Hij gaat vanaf een afstand de scheidsrechter spelen.

Overigens is onze overbuurvrouw ziek nu, koorts, hoesten, kortademig....haar kinderen zijn al weken verkouden. Ze is zo slap als een vaatdoek, hopen dat het hierbij blijft.
pi_192300832
Zit wel aardig verschil tussen ja.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:31:48 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192301251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:43 schreef Nijna het volgende:

[..]

Geen idee, mijn 10 jarige is gisteren met een vriendinnetje een rondje gaan skaten en fietsen, zonder ouder... Nu schat ik in dat ze zich met dat vriendinnetje prima aan de afspraken houdt.
Bedoel je dit stuk?

Er is ook geen sprake van groepsvorming als kinderen tot en met 12 jaar samenspelen onder toezicht van een of meer ouders of voogden. Mits de ouders en/of voogden onderling 1,5 m afstand bewaren

Ik lees dat niet alsof er een ouder bij moet zijn, maar dat als er een ouder bij is, er geen sprake is van groepsvorming, maar dat die ouders wel onderling 1,5m afstand moeten houden.
Dat is raar, dan zou je dus alsnog naar de speeltuin kunnen gaan. daar met 75 kinderen zitten. Als die ouders maar afstand houden?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:33:21 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_192301282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is raar, dan zou je dus alsnog naar de speeltuin kunnen gaan. daar met 75 kinderen zitten. Als die ouders maar afstand houden?
Dan kan ballorig ook wel weer open :7
disclaimer
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:33:47 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192301287
Mijn buren hebben zichzelf in quarantaine gezet. En gaan volgens mij echt niet naar buiten. Mijn buurman belde mij net lichtelijk panisch op, dat er iets voor zn voordeur lag, en dat hij niet kon zien wat het was.
Ik ben gaan kijken en was dus gewoon dakgootstront. Was waarschijnlijk van het dak gewaaid ofzo. Dus hij weer gerustgesteld. Ik heb het wel gewoon laten liggen overigens.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:34:02 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192301295
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan kan ballorig ook wel weer open :7
zo als het daar staat wel ja
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:34:39 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_192301308
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:33 schreef amaranta het volgende:
Mijn buren hebben zichzelf in quarantaine gezet. En gaan volgens mij echt niet naar buiten. Mijn buurman belde mij net lichtelijk panisch op, dat er iets voor zn voordeur lag, en dat hij niet kon zien wat het was.
Ik ben gaan kijken en was dus gewoon dakgootstront. Was waarschijnlijk van het dak gewaaid ofzo. Dus hij weer gerustgesteld. Ik heb het wel gewoon laten liggen overigens.
_O-
disclaimer
pi_192301762
quote:

[..]

Dat lijkt me dan, als je logisch nadenkt toch weer geen optie.

Die van mij mogen niet in de speeltuin of naar de skatebaan, daar zijn vaak meer kinderen bij elkaar. Maar samen met dat vriendinnetje een rondje hebben we nu toch maar toegestaan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:57:48 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192302519
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:04 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan, als je logisch nadenkt toch weer geen optie.

Die van mij mogen niet in de speeltuin of naar de skatebaan, daar zijn vaak meer kinderen bij elkaar. Maar samen met dat vriendinnetje een rondje hebben we nu toch maar toegestaan.
nee als je logisch nadenkt niet.... maar de 'regel' laat wel ruimte hiervoor.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:13:08 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192302795
Die van ons speelt sinds deze week wel weer buiten voor ons huis, met een groepje van 6 kinderen. Vorige week heb ik mijn kinderen steeds meegenomen ergens heen, maar ik kan nu bijna nergens meer heen. En binnen houden lukt me nu echt niet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:14:10 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192302812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:13 schreef Mariposas het volgende:
Die van ons speelt sinds deze week wel weer buiten voor ons huis, met een groepje van 6 kinderen. Vorige week heb ik mijn kinderen steeds meegenomen ergens heen, maar ik kan nu bijna nergens meer heen. En binnen houden lukt me nu echt niet.
Maar wel met afstand dan?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:14:47 #94
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192302823
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar wel met afstand dan?
De kinderen? Nee, die houden daar echt geen rekening mee in hun spel.
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 14:16:56 #95
269689 crew  Viv
pi_192302858
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Klopt, en zo maken ze toch nog hun punt dat de scholen vanwege maatschappelijke onrust gesloten zijn en niet om virologische redenen. :Y)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:19:09 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_192302893
Maar kinderen krijgen het toch wel degelijk en daarmee kunnen ze toch ook hun ouders besmetten?
Ik zou me er in elk geval helemaal niet senang bij voelen.
disclaimer
pi_192302918
Die van mij blijven mooi binnen of de tuin. Maar ik ga het verder niet opzoeken, ook niet in speeltuinen ofzo.

Het virus overleefd ook nog eens vrij lang buiten een lichaam.

We wandelen elke dag even met zn allen.
pi_192302999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:19 schreef SQ het volgende:
Maar kinderen krijgen het toch wel degelijk en daarmee kunnen ze toch ook hun ouders besmetten?
Precies, DE reden dat wij onze kinderen niet naar de noodopvang brengen.
Ik merk hier juist dat ouders losser beginnen te worden, de speeltuin is minder uitgestorven en ik zie meer kinderen zonder ouders de wijk rond fietsen. Dat was vorige week echt niet.

Ik blijf met de kinderen ook niet thuis overigens, maar probeer anderen te ontwijken.

B ging vandaag weer naar de bakker vandaag en hij hield zich zo netjes aan de regels. Wachtte netjes buiten in de rij op afstand van de andere mensen, wachtte tot hij naar binnen mocht. Ah mijn hart, het mannetje hoort gewoon die bakker binnen te kunnen stormen.
pi_192303007
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

De kinderen? Nee, die houden daar echt geen rekening mee in hun spel.
Vandaar dus denk ik de regel dat er toezichtig moet zijn, zodat ouders kunne zeggen: hee, dit zijn er te veel - wij gaan.

-O-
pi_192303029
quote:
Dat is de vraag. Een theorie (en degene die het RIVM nog steeds volgt) is nog steeds dat je alleen besmettelijk bent als je symptomen hebt. En ook voor kinderen geld; met symptomen, hoe licht ook, blijf je thuis. Als je je daaraan houdt zouden alle kids buiten dus snotneusvrij en niet besmettelijk moeten zijn. Zo krijgen ze niks van elkaar en kunnen ze anderen ook niet besmetten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:30:03 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192303056
quote:
Nou, dit. Hoewel ik elders weer lees dat kinderen het juist weer minder snel krijgen (en ik weet ook van gezinnen waar pap en mam besmet zijn, maar de kinderen niet). Maar juist omdat we het niet weten, vind ik 'better safe then sorry' kunnen aanhouden.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:31:07 #102
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192303069
Volgens mij is die theorie al onderuit gehaald, al is het wel zo dat hoe meer symptomen, hoe besmettelijker je bent. Het verspreidt zich door lichaamsvocht, dus als je niest verspreid je evident meer dan wanneer je niet moest.
Ik ben in elk geval benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek wat nu wordt gedaan onder gezinnen.
pi_192303076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Een theorie (en degene die het RIVM nog steeds volgt) is nog steeds dat je alleen besmettelijk bent als je symptomen hebt. En ook voor kinderen geld; met symptomen, hoe licht ook, blijf je thuis. Als je je daaraan houdt zouden alle kids buiten dus snotneusvrij en niet besmettelijk moeten zijn. Zo krijgen ze niks van elkaar en kunnen ze anderen ook niet besmetten.
Als je die lijn doortrekt mag iedereen gewoon zijn leven voortzetten tenzij je symptomen hebt.
Ze weten nog zo weinig van de besmettelijkheid dat ik ook liever het zekere voor het onzekere neem.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:31:39 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_192303080
ik vind het echt moeilijk soms hoor, om er rustig onder te blijven.

SPOILER
Niet quoten svp, scheelt mij weer gemod :+
disclaimer
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 14:31:49 #105
269689 crew  Viv
pi_192303084
quote:
Ik ben het er zelf ook niet mee eens hoor. ;) Maar zo blijft hun beleid dus wel consequent.

Ik houd ZZ zelfs weg uit speeltuintjes als er niemand is, zodat ze het niet via de speeltoestellen oploopt.
pi_192303105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:31 schreef Mariposas het volgende:
Volgens mij is die theorie al onderuit gehaald, al is het wel zo dat hoe meer symptomen, hoe besmettelijker je bent. Het verspreidt zich door lichaamsvocht, dus als je niest verspreid je evident meer dan wanneer je niet moest.
Ik ben in elk geval benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek wat nu wordt gedaan onder gezinnen.
Mwah. Er was een studie die zou uitwijzen dat je al anderen kan aansteken vóór je symptomen hebt, maar dat onderzoek werd weer onderuit gehaald omdat het ging over zelfrapportage oid. Mensen gaven dan dus aan nog geen symptomen gehad te hebben. Maar hadden dan objectief gezien toch al een loopneus (licht) of keelklachten. Die waren dan alleen zo mild dat iemand ze niet rapporteerde.

Overigens ben ik het er ook niet mee eens, maar dit is de theorie die het rivm aanhoudt.

Daarover gesproken; ik kreeg een oproep voor kleuter om mee te doen aan corona onderzoek. Ik moet dan alleen zelf bloed bij hem afnemen (vingerprik). Nu vind ik het onderzoek belangrijk, maar ik weet niet hoor,dat zelf vingerprikken bij mn kind vind ik wel een ding.
pi_192303138
SQ, jeetje....
Wij hebben beide een vitaal beroep volgens de lijst. Mijn vriendin snap ik die moet een klas draaiende houden (en 30 paar ouders beantwoorden) maar voor mij is het wat anders. Ik moet wel gewoon werken nu, maar dat kan ik ook 's avonds en in de weekenden. Ideaal, nee zeker niet, maar ze gaan dus niet naar de opvang.

Wij kennen inmiddels meerdere mensen die het hebben of waarschijnlijk hebben. De overbuurvrouw dus maar ook de man van een collega van mijn vriendin. Die was maandag ziekjes en ligt inmiddels in het ziekenhuis.

Ik merk dat het mij voorzichtiger maakt. Zo was ik vorige week nog in staat naar het tuincentrum te gaan alleen (niet gedaan, maar alleen omdat het 's nachts ging vriezen en ik toch niet kon planten) en vandaag heb ik het maar online besteld omdat ik geen winkel in wil.
pi_192303172
Maar echt he, dit zijn de meest ingrijpende maatregelen in vredestijd. Het is vervelend voor iedereen. Maar hou je er gewoon aan. Er is veel dat we nog niey weten en over 5 jaar hebben we het er misschien over dat het met een sisser afliep. Maar wasrom moetwn die kids nú samen buitenspelen..??
pi_192303202
Ik zag gisteren de aflevering van Explained op Netflix die over een Pandamie gaat. Toen nog hypothetisch. Het ging met name over SARS destijds, ik heb daar helemaal niet zoveel van meegekregen, maar jeetje daar zijn we destijds enorm goed weggekomen, dat virus is gewoon vanzelf verdwenen blijkbaar.
Het was niet heel diepgaand of vol nieuwe feiten, maar ik vond het wel interessant, ook dat je dus gewoon via bijvoorbeeld een luchtsysteem (airco etc) besmet kan raken.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:41:28 #110
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192303226
Via iemand die ik van de kinderopvang ken, heb ik al vernomen dat het steeds drukker wordt op de noodopvang.
Zou me niets verbazen als ouders een beetje klaar mee zijn, met de kinderen thuis, en er daarom gebruik van maken.
Mijn man en ik behoren tot de cruciale overheidsprocessen en vooralsnog vindt onze werkgever het goed dat wij aanzienlijk minder werken doordat wij de kinderen thuis hebben. Maar ik vraag me wel af of ze dat ook op langere termijn nog goed vinden, aangezien er dus noodopvang is.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:42:08 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_192303235
Och, dan worden de regels vanzelf nóg strenger, toch? -O-
disclaimer
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:44:13 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_192303268
Ik werk ondertussen effectief nog maar zo'n 20 uur, soms minder. Op vrijdag een volle dag en op de andere dagen rond de 4, afhankelijk van de agenda van manlief.
En echt. Zoveel dingen blijken minder belangrijk dan je denkt.
disclaimer
pi_192303330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:41 schreef Mariposas het volgende:
Via iemand die ik van de kinderopvang ken, heb ik al vernomen dat het steeds drukker wordt op de noodopvang.
Zou me niets verbazen als ouders een beetje klaar mee zijn, met de kinderen thuis, en er daarom gebruik van maken.
Mijn man en ik behoren tot de cruciale overheidsprocessen en vooralsnog vindt onze werkgever het goed dat wij aanzienlijk minder werken doordat wij de kinderen thuis hebben. Maar ik vraag me wel af of ze dat ook op langere termijn nog goed vinden, aangezien er dus noodopvang is.
Nou, ik kan me ook voorstellen dat je het steeds lastiger opgelost krijgt hoor. Je netwerk springt wellicht in t begin bij. Maar mensen worden verkouden, dus dan vallen die af. Niet iedereen kan oneindig vanuit huis werken, dus vroeg of laat moet je weer een dag naar kantoor, etc.

Hier waren gisteren mijn kinderen op de opvang en nog 2 andere kinderen. En dat was de meest drukke dag van de week.
pi_192303355
Bij mij is het momenteel een hoos qua werk

SPOILER
Maar wij werken allebei dus 's avonds nog veel, 19:00 kinderen naar bed, 19:05 is het thuiskantoor weer geopend.
pi_192303421
Onze kinderen blijven ook binnen of in onze eigen tuin. Maar we zijn ook verkouden, dus dat moet ook gewoon even. Vorige week ben ik wel met ze naar buiten geweest, maar dan wel samen. Even stukje fietsen, wandelen, of basketballen in de voortuin.
Heb ook de luxe dat ik geen werk heb, en mijn man het meeste in zijn 32 uur op zolder wel kan doen..

Als ik de kinderen in onze buurt bekijk, die onbegeleid samenspelen, zijn dat precies die waarvan de ouders knetter worden doordat de kinderen nogal druk zijn. En de ouder-controle normaal ook al niet zo groot is. Maar de groepjes zijn deze week wel iets kleiner, dus er is hoop ;)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:54:24 #116
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192303424
Ik vind het eigenlijk alleen maar relaxed, ik heb er met mijn dochter juist een paar extra handen bij.
Die verveeld zich dagelijk dood dus helpt mij maar mee :D

Overdags mogen ze hier gewoon binnen en buiten in de tuin en in de avond loop ik met de oudste een rondje om de hond uit te laten. Ik zie hier in de buurt ook geen kinderen buiten.
pi_192303618
Mijn kinderen spelen wel even in de speeltuin met of zonder ons wel zonder andere kinderen. Daarna hangen met desinfect.

Hier is de ijszaak open vraag mij af of dat mag en de snackbar min of meer. Het liefst telefonisch bestellen maar in de zaak kan ook. Softijs ook gewoon te koop. Ik ga er toch maar even niet heen.

Wel heb ik via de ondernemersvereniging wat bonnen gekocht van lokale bedrijven.

Exode sterkte in deze drukke tijd.
pi_192303660
Ik werk ook nog maar 20 van de 34 uur. 4 x 5 uur ongeveer en dan 2 uur in de ochtend en 3 uur in de middag. Mijn vrije dag hou ik zoveel mogelijk vrij, want anders dan word ik gek :P

Mijn directeur is er helemaal okay mee en gaat er niet moeilijk over doen. Dus dat is ook wel fijn.

(8> heeft het wel pittiger. Die heeft vaak 3 videocalls op een dag en duizend telefoontjes tussendoor en zit dus s'avonds vaak ook nog te werken. Ik vind de druk van zijn werkgever een beetje bizar, maarja...
pi_192303688
Hier is de ijszaak ook open, want die hebben een afhaalloket. Ze hebben netjes strepen neergezet zodat je afstand houdt en hun terras is weggehaald dus je kan er niet even zitten ^O^
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:12:21 #120
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192303690
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 27 maart 2020 15:06 schreef F_r het volgende:[/b

Hier is de ijszaak open vraag mij af of dat mag en de snackbar min of meer. Het liefst telefonisch bestellen maar in de zaak kan ook. Softijs ook gewoon te koop. Ik ga er toch maar even niet heen.
Ja, dat mag. Alleen afhalen, dus je mag het niet in de winkel zelf opeten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:13:59 #121
100412 mefke79
komt goed!
pi_192303711
Dankzij man met corona al sinds maandag thuis. Nou was dat niet heel anders met de weken ervoor, op de boodschappen na. Hopelijk dit weekend koortsvrij en ik naar buiten. En mijn vader heeft afgelopen dag en nacht in het ziekenhuis doorgebracht, is nu stabiel genoeg om thuis verder te herstellen. En dan zie ik net de buurvrouw weer met haar eigen kinderen en die van haar zus en oma en dan denk ik ook, die snappen het niet.

Of twee vrienden van ons, samen op de foto in de zon, pal naast elkaar. Ga dan iig elk in een uithoek van de tuin zitten. Mijn zus (arts) was zo pissed dat ze ze bijna had gevraagd voor een rondleiding IC.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192303738
Hier vanochtend bij het lokale eetcafe broodjes besteld. Die zijn voor de gelegenheid overgestapt op take-way/bezorgen. Maar netjes via tikkie betaald en nadat ze het eten op de bar zette deed ze gelijk een flinke stap achteruit. Dus echt volgens de regeltjes minimaal contact..
Ze hebben niet veel klandizie, normaal zitten ze echt vol, dus ik hoop dat ze genoeg reserve hebben.
SPOILER
pi_192303854
Wij bestellen nu 2 keer per week eten bij lokale bedrijven, rechtstreeks dus niet thuisbezorgd. Hoop dat meer mensen dat doen om ze een beetje overeind te houden.
Scheelt ons ook weer koken :D
pi_192303953
Wij bestellen ook wat meer bij de lokale horeca nu inderdaad. Net als bij zaakjes van kleine ondernemers. Ik wil graag dat ik daar ook na deze crisis nog terecht kan. Onze salarissen lijden niks (met teruggave van de kinderopvangkosten en geen OV-kosten voor mijn man nu zijn we zelfs goedkoper uit), dus dan helpen we graag anderen. Helemaal als we er zelf ook nog lekker eten aan overhouden :9
pi_192304154
Ja precies Luna, ik ben blij dat wij het kunnen lijden zeg maar. Onze salarissen gaan door en we zijn ook baanzeker, onze zomervakantie gaat vast niet door wat best wel wat geld scheelt. We proberen nu extra te genieten van andere, kleine dingen. Hier dichtbij ons huis hebben ze een enorm leuk concept met eten, is in een oud nonnen klooster. We hebben er al eens gegeten, het is echt lekker en bijzonder en zij werken nu met dinerboxen. Ze zijn steeds uitverkocht en daar ben ik zo blij mee.

Deze: https://www.buitenplaatsdoornburgh.nl/ Dat is zo'n beetje in onze achtertuin, was altijd een mysterieus stuk want er woonden nonnen, vroeger ook nog eens echt veel nonnen. Waanzinnig mooi park wat dus niet voor publiek toegankelijk was. Nu een heerlijk park om doorheen te lopen. Er zijn exposities, lezingen maar dus ook een restaurant waar je een biertje kan drinken in de waanzinnig mooie binnentuin (niet met kinderen, het galmt nogal kan ik uit ervaring vertellen en dat waarderen andere bezoekers niet zo) en heel bijzonder kan dineren.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:57:06 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192304368
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef exode het volgende:
Wij bestellen nu 2 keer per week eten bij lokale bedrijven, rechtstreeks dus niet thuisbezorgd. Hoop dat meer mensen dat doen om ze een beetje overeind te houden.
zijn wij zo ook van plan
pi_192304462
quote:
wij gister ook; half 8 als gewenste bezorging aangegeven, liep een uur uit :') :'(
Doen meer mensen kennelijk hahahaha
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:16:24 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192304623
quote:

[..]

Dat zou een mooie rekenvraag zijn;
75 kinderen spelen in de speeltuin, per 3 kinderen is één ouder mee, de ouders zitten in een kring rond de speeltuin op minstens anderhalve meter van elkaar.
• Wat is de minimale omtrek van de speelcirkel?
• Wat is de minimale doorsnede van de speelcirkel?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192304663
Ja hey, ligt eraan hoe breed de ouders zijn!! :+

Maar minimale omtrek (breedte van ouders buiten beschouwing gelaten) = 37,5 meter
Doorsnede = 11,94 meter

[ Bericht 21% gewijzigd door Phaidra op 27-03-2020 16:27:20 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192304664
quote:
Wij ook en idd niet via thuisbezorgd.nl
We moesten vrijdag lang wachten en kregen korting (en een fikse ook). Dus maar snel nog eens besteld.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:20:58 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192304679
quote:
Ik geloof er niks van dat kinderen amper besmettelijk zijn, ze worden misschien nauwelijks ziek, maar als ze ergens met hun snot- en slijmvingers aanzitten smeren ze daar volgens mij net zo hard hun persoonlijke coronaatjes op.
Het is niet voor niets dat ze NIET NAAR OPA EN OMA mogen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192304683
Afgelopen zondag wel bij thuisbezorgd besteld. Ik had totaal geen zin om te koken. :@
pi_192304690
*gaat eten bestellen voor vanavond
pi_192304767
Hier zijn speeltuinen dicht en wordt contact tussen kinderen ontraden. Zo gek,

Eten bestellen doen we ook regelmatig deze dagen. A, makkelijk, B, meestal lekker, C, goed voor local business.

Ik was nu eigenlijk in de VS geweest voor een congres. Keek er zo naar uit, voor het eerst sinds de kinderen meerdere dagen voor mezelf op pad. Helaas, nu zit ik op de zolderkamer een virtueel congres mee te kijken....
pi_192304978
Ik heb ook de locale winkels gesteund. 10m stof, en 100e aan speelgoed :X

Eten bestellen is nog niet in me opgekomen, goeie!

Ik zag laatst een fpto van iemand op fb die al haar eten af aan het wassen was: yoghurtpakken in een sopje en de bananen nam ze af met desinfectiemiddel. Doen jullie dat ook?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:48:05 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_192304999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:46 schreef Roomsnoes het volgende:

Ik zag laatst een fpto van iemand op fb die al haar eten af aan het wassen was: yoghurtpakken in een sopje en de bananen nam ze af met desinfectiemiddel. Doen jullie dat ook?
Neen. Het is nog steeds geen ebola.
disclaimer
pi_192305127
Ik doe dat ook niet. Ik was mijn handen wel extra. En maak ook wat vaker de deurknoppen schoon.

Verder is mijn huishouden nog steeds zoals die van Jan Steen en doe ik alleen maar het hoognodige.
pi_192305137
quote:

Ik las er ook over op facebook. Nee, zeker niet. Ik moet zeggen dat ik me wel gelijk ziek voelde toen ik in de supermarkt was, maar dat is zeker psychologisch. Het is ongeloofelijk hoe snel dit het nieuwe normaal is, thuis is veilig, alles buiten thuis is onveilig....
pi_192305206
Ok - goed om te horen. Ik voelde me ineens een vieze sukkel.

Nou idd @Jagärtrut! Ben vandaag dus in 3 winkels geweest, met plastic handschoentjes, en ik voelde me zo vies. Heel gek hoe snel dat gaat. En als kk een film kijk en mensen schudden handen, dan denk ik: ja hallo, doe es niet :')
  vrijdag 27 maart 2020 @ 17:06:49 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192305219
m
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Ok - goed om te horen. Ik voelde me ineens een vieze sukkel.

Nou idd @:Jagärtrut! Ben vandaag dus in 3 winkels geweest, met plastic handschoentjes, en ik voelde me zo vies. Heel gek hoe snel dat gaat. En als kk een film kijk en mensen schudden handen, dan denk ik: ja hallo, doe es niet :')
mijn man moest bij de LIDL verplicht handschoenen aan
  vrijdag 27 maart 2020 @ 17:08:07 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192305242
en ik was even naar het kruidvat, alwaar je nu een route moet lopen. en een meneer vergat iets en wilde terug lopen en een andere klant ging echt volledig over de flos.
DAT KAN ZOMAAR NIET HE!!!

die verbroedering op (facebook ) is nep.... het haalt de duivel in mensen naar boven
  vrijdag 27 maart 2020 @ 17:08:59 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192305260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:58 schreef Omentielvo het volgende:
Ik doe dat ook niet. Ik was mijn handen wel extra. En maak ook wat vaker de deurknoppen schoon.

Verder is mijn huishouden nog steeds zoals die van Jan Steen en doe ik alleen maar het hoognodige.
Check!

Maar idd, schoonmaakdoekjes bij de supermarktingang, desinfectiegel bij de uitgang.
Heel apart.
pi_192305299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik las er ook over op facebook. Nee, zeker niet. Ik moet zeggen dat ik me wel gelijk ziek voelde toen ik in de supermarkt was, maar dat is zeker psychologisch. Het is ongeloofelijk hoe snel dit het nieuwe normaal is, thuis is veilig, alles buiten thuis is onveilig....
Dit ja. Buitenshuis voel ik me helemaal niet meer op mijn gemak het voelt inderdaad onveilig. De sfeer in winkels is ook zo bijzonder, iedereen is een soort van angstig om te dichtbij te komen, inclusief ikzelf. Ik ben blij dat het grootste gedeelte van de boodschappen bezorgd wordt, want ik zou echt niet zo graag een half uur in de supermarkt doorbrengen momenteel. :@
  vrijdag 27 maart 2020 @ 17:13:23 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192305316
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:11 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit ja. Buitenshuis voel ik me helemaal niet meer op mijn gemak het voelt inderdaad onveilig. De sfeer in winkels is ook zo bijzonder, iedereen is een soort van angstig om te dichtbij te komen, inclusief ikzelf. Ik ben blij dat het grootste gedeelte van de boodschappen bezorgd wordt, want ik zou echt niet zo graag een half uur in de supermarkt doorbrengen momenteel. :@
dit bevestigt eigenlijk wat ik net schreef. Mensen doen echt onaardig tegen elkaar in winkels. Kijken iedereen wantrouwend aan. Gezellig is het niet.
pi_192305367
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat kinderen amper besmettelijk zijn, ze worden misschien nauwelijks ziek, maar als ze ergens met hun snot- en slijmvingers aanzitten smeren ze daar volgens mij net zo hard hun persoonlijke coronaatjes op.
Het is niet voor niets dat ze NIET NAAR OPA EN OMA mogen.
Wij zien onze ouders nu ook even niet dus ze missen hun kleinkinderen heel erg.
Ze zijn beide begin 60 en geen klachten.
Is ook maar matig begrip voor want: “ik zie zoveel buren met hun kleinkinderen. Zelfs de huisarts”!

Tja, ik vind het ook niet leuk maar ik doe toch niks geks? :{
pi_192305378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

dit bevestigt eigenlijk wat ik net schreef. Mensen doen echt onaardig tegen elkaar in winkels. Kijken iedereen wantrouwend aan. Gezellig is het niet.
Echt onaardig heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt, ik zie het meer als een soort van angst om iets verkeerd te doen zoals te dichtbij komen. Dat veroorzaakt wel een gespannen sfeer inderdaad.
pi_192305387
quote:

Ben gek. Ga mijn ruime weekboodschappen stuk voor stuk staan afpoetsen. :D
Je moet voorzichtig zijn. Niet panisch.
pi_192305424
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ben gek. Ga mijn ruime weekboodschappen stuk voor stuk staan afpoetsen. :D
Je moet voorzichtig zijn. Niet panisch.
Tjah je kan het net zo goed op die manier krijgen. Of via de scheidingsbordjes op de band. De 1,5 meter is heilig maar al het andere maakt mensen niet echt uit, is zelfs panisch :D Ik doe het zelf ook niet hoor maar de grens tussen voorzichtig en panisch zoals jij die beschrijft is niet echt goed.
pi_192305729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:23 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Tjah je kan het net zo goed op die manier krijgen. Of via de scheidingsbordjes op de band. De 1,5 meter is heilig maar al het andere maakt mensen niet echt uit, is zelfs panisch :D Ik doe het zelf ook niet hoor maar de grens tussen voorzichtig en panisch zoals jij die beschrijft is niet echt goed.
Ik zeg niet dat je panisch bent als je je boodschappen wel afdoet. Ieder moet dat uiteraard zelf weten.
De vraag is vooral waar je de grens trekt.
Na de boodschappen stap je in je auto. Die is misschien ook al besmet. En je tassen, jas, schoenen etc etc.
Je kunt jezelf ook gek maken door echt alles af te willen doen.
Ik was in mijn eerdere post niet zo duidelijk wellicht. :)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 17:53:18 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192305912
Ik snap op zich wel dat je voorzichtig bent, maar die vrouw in Kruidvat sloeg naar mijn idee echt door.
Die man kan natuurlijk besmet zijn. maar ik ga er eigenlijk van uit dat als je buiten komt, en in de winkel, je het hoogstwaarschijnlijk niet bent.

Ze deed al de hele tijd lelijk in de winkel trouwens. Er waren amper klanten, maar ze liep nog net niet over de muren.
Nu zijn die gangpaden al niet super breed. maar als je zo bang bent, blijf dan thuis
pi_192305937
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:53 schreef amaranta het volgende:
Ik snap op zich wel dat je voorzichtig bent, maar die vrouw in Kruidvat sloeg naar mijn idee echt door.
Die man kan natuurlijk besmet zijn. maar ik ga er eigenlijk van uit dat als je buiten komt, en in de winkel, je het hoogstwaarschijnlijk niet bent.

Ze deed al de hele tijd lelijk in de winkel trouwens. Er waren amper klanten, maar ze liep nog net niet over de muren.
Nu zijn die gangpaden al niet super breed. maar als je zo bang bent, blijf dan thuis
Ze is een gigantische trut.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 17:56:57 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192305986
Ik erger me groen en geel aan mijn vriendinnen die nu hun kinderen met elkaar laten spelen maar zelf dan wel afstand houden. “Ja maar dat mag volgens de rijksoverheid”. :X dat zal wel zo zijn maar je kunt zelf ook gewoon nadenken toch? Wat hierboven gezegd wordt ben ik het mee eens: waarom zouden kinderen wel met elkaar mogen spelen en niet naar opa en oma mogen? Dat is toch totaal niet logisch :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192306045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:56 schreef MaJo het volgende:
Ik erger me groen en geel aan mijn vriendinnen die nu hun kinderen met elkaar laten spelen maar zelf dan wel afstand houden. “Ja maar dat mag volgens de rijksoverheid”. :X dat zal wel zo zijn maar je kunt zelf ook gewoon nadenken toch? Wat hierboven gezegd wordt ben ik het mee eens: waarom zouden kinderen wel met elkaar mogen spelen en niet naar opa en oma mogen? Dat is toch totaal niet logisch :?
Kan je je groen en geel ergeren maar dat is wat er nu gezegd wordt. Je kan als MaJo wel tegen iedereen gaan zitten te zeiken dat ze nog veel meer moeten doen dan ze doen, ook al is het hele land al helemaal lamgelegd, respecteer gewoon ook andere mensen en wat ze op dit moment nog wel mogen in plaats van dit soort gepraat weer.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:01:27 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192306079
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:19 schreef Phaidra het volgende:
Ja hey, ligt eraan hoe breed de ouders zijn!! :+

Maar minimale omtrek (breedte van ouders buiten beschouwing gelaten) = 37,5 meter
Doorsnede = 11,94 meter
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:04:11 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_192306132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:54 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ze is een gigantische trut.
Zo, ben je weer klaar?
disclaimer
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 18:05:47 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192306163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:59 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Kan je je groen en geel ergeren maar dat is wat er nu gezegd wordt. Je kan als MaJo wel tegen iedereen gaan zitten te zeiken dat ze nog veel meer moeten doen dan ze doen, ook al is het hele land al helemaal lamgelegd, respecteer gewoon ook andere mensen en wat ze op dit moment nog wel mogen in plaats van dit soort gepraat weer.
Dan mag ik me er toch wel aan ergeren? Ik vind namelijk dat zij ontzettend lopen te zeuren, dit is de eerste keer dat ik me er negatief over uitlaat _O- Ze mogen wat mij betreft hun gang gaan maar door dit soort gedrag blijft de verspreiding alleen maar doorgaan. Ik zeik niet tegen ze, vraag alleen aan ze of het wel verstandig is.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:06:20 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192306175
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wij zien onze ouders nu ook even niet dus ze missen hun kleinkinderen heel erg.
Ze zijn beide begin 60 en geen klachten.
Is ook maar matig begrip voor want: “ik zie zoveel buren met hun kleinkinderen. Zelfs de huisarts”!

Tja, ik vind het ook niet leuk maar ik doe toch niks geks? :{
Wij komen (met onze 9-jarige) ook niet bij onze ouders (78-78-88-90) maar vangen wel de kleinzoon van 1½ op als mijn zoon en schoondochter allebei werken :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192306230
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:05 schreef MaJo het volgende:
ij betreft hun gang gaan maar door dit soort gedrag blijft de verspreiding alleen maar doorgaan. Ik zeik niet tegen ze, vraag alleen aan ze of het wel versta
Hoe groot is de kans denk je dat de overheid nu iets doet wat compleet onlogisch is wat dit betreft? Jij denkt dat het niet kan, hen stellen van wel. Is dit niet waarschijnlijk gewoon een flinke lading aan onterechte betweterigheid?

En tuurlijk is de kans er dat het daarmee verspreid wordt. Als je op die manier wil denken kan je zoveel zaken nu alsnog gaan verbieden. Het park zou het minste van de zorgen moeten zijn gezien alle andere zaken maar goed. Als jij je daarover wil opwinden dan prima, zolang je maar niet echt mensen er mee lastig gaat vallen in het park.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:10:03 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192306240
Ik was trouwens bij de Hubo, waar ik een ouder stel een beetje zag bakkeleien, zij stond al in de rij voor de kassa, hij nog niet.... (en liep idd in de weg voor mijn richting), kom ik even later buiten, zie ik die man in zijn brommobiel zitten, zonder haar, maar wel een beetje wachten enzo, rijdt er verderop nog een brommobiel uit een parkeervak waar zij inzit :D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192306282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dan mag ik me er toch wel aan ergeren? Ik vind namelijk dat zij ontzettend lopen te zeuren, dit is de eerste keer dat ik me er negatief over uitlaat _O- Ze mogen wat mij betreft hun gang gaan maar door dit soort gedrag blijft de verspreiding alleen maar doorgaan. Ik zeik niet tegen ze, vraag alleen aan ze of het wel verstandig is.
Ben wel benieuwd wat ze reageren? Denken ze echt dat ze daarna verkeerd bezig zijn en gaan ze weg of?
pi_192306492
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:09 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans denk je dat de overheid nu iets doet wat compleet onlogisch is wat dit betreft? Jij denkt dat het niet kan, hen stellen van wel. Is dit niet waarschijnlijk gewoon een flinke lading aan onterechte betweterigheid?

En tuurlijk is de kans er dat het daarmee verspreid wordt. Als je op die manier wil denken kan je zoveel zaken nu alsnog gaan verbieden. Het park zou het minste van de zorgen moeten zijn gezien alle andere zaken maar goed. Als jij je daarover wil opwinden dan prima, zolang je maar niet echt mensen er mee lastig gaat vallen in het park.
En dit is precies de reden dat er een lockdown moet komen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 18:28:30 #162
269689 crew  Viv
pi_192306522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:09 schreef phoenyx het volgende:
Nou, de overheid heeft in de aanpak van deze uitbraak nogal wat steken laten vallen en de rode draad is hierbij toch wel "achter de feiten aanlopen". Dus het zou zomaar kunnen dat ze volgende week weer maatregelen nemen waarvan iedereen al tijden op z'n klompen kon aanvoelen dat die noodzakelijk zijn. :Y)
pi_192306530
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:27 schreef Tally het volgende:

[..]

En dit is precies de reden dat er een lockdown moet komen :')
Kan je wel kinderachtig :') doen maar dit is precies wat ik al dacht. Er kan geen gematigdheid zijn niet waar, alles moet op slot want niks is meer veilig om nog te doen. Of het ene nou weinig besmettingsgevaar oplevert maakt ook niet meer uit. Jullie mensen kunnen niet rationeel nadenken bij iets wat nieuw is.
pi_192306534
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij komen (met onze 9-jarige) ook niet bij onze ouders (78-78-88-90) maar vangen wel de kleinzoon van 1½ op als mijn zoon en schoondochter allebei werken :+
Mijn ouders hebben mijn kinderen nu al 3 weken niet gezien ;(

Mijn vader is COPD patiënt en ik werk in het ziekenhuis. Dus vind ik mijzelf een enorm risico. Mijn schoonmoeder stond gister op de raam te kloppen en te zwaaien. Die zien ze wel maar knuffelen en zo doen ze niet. Zijn gezond hoor maar ik durf het niet aan. En op dit moment kunnen we het regelen. Maar zwaar is het wel.
pi_192306551
Ik ben nog steeds blij dat er geen lockdown is en vind de aanpak van Nederland zo verkeerd nog niet. :@
pi_192306564
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Kan je wel kinderachtig :') doen maar dit is precies wat ik al dacht. Er kan geen gematigdheid zijn niet waar, alles moet op slot want niks is meer veilig om nog te doen. Of het ene nou weinig besmettingsgevaar oplevert maakt ook niet meer uit. Jullie mensen kunnen niet rationeel nadenken bij iets wat nieuw is.
Dit mens ziet de corona patiënt voorbij komen dagelijks. Maar blijf vooral lekker doen wat je doet hoor. Maar wel uit mijn buurt.
pi_192306566
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nou, de overheid heeft in de aanpak van deze uitbraak nogal wat steken laten vallen en de rode draad is hierbij toch wel "achter de feiten aanlopen". Dus het zou zomaar kunnen dat ze volgende week weer maatregelen nemen waarvan iedereen al tijden op z'n klompen kon aanvoelen dat die noodzakelijk zijn. :Y)
Of de mensen denken dat. Als ze direct hadden gezegd dat er een lockdown moest komen had iedereen dat onredelijk gevonden. Nu zien mensen de consequenties en is er meer draagvlak. Iedereen zit nu achteraf te stellen hoe duidelijk het wel niet is dat er meer gedaan moest worden etc. maar dat is toch wel vrij typerend hier.
pi_192306581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:30 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben nog steeds blij dat er geen lockdown is en vind de aanpak van Nederland zo verkeerd nog niet. :@
Ik heb er de ballen verstand van of kijk op en ik ‘moet’ er maar op vertrouwen dat wat we doen, het juiste gaat zijn.
Het is allemaal kut en onzeker. Voor iedereen.
pi_192306603
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:30 schreef Tally het volgende:

[..]

Dit mens ziet de corona patiënt voorbij komen dagelijks. Maar blijf vooral lekker doen wat je doet hoor. Maar wel uit mijn buurt.
Wat is dit nou weer voor een reactie op mijn vraag naar gematigdheid?
pi_192306619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een reactie op mijn vraag naar gematigdheid?
Dat was geen vraag. Dat was een veroordeling. Kinderachtig. En jullie mensen. Dan ben ik er al klaar mee :{w
pi_192306620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:31 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Of de mensen denken dat. Als ze direct hadden gezegd dat er een lockdown moest komen had iedereen dat onredelijk gevonden. Nu zien mensen de consequenties en is er meer draagvlak. Iedereen zit nu achteraf te stellen hoe duidelijk het wel niet is dat er meer gedaan moest worden etc. maar dat is toch wel vrij typerend hier.
Kom je hier trouwens in dit topic om te bekritiseren hoe ‘wij’ als ouders hiermee omgaan?
Ik krijg dat idee maar misschien zit ik er compleet naast. Je posthistory laat niets blijken dat je vaker in OUD post. :Y)
pi_192306657
Afgelopen vrijdag heb ik een kindje van 6 voorbij zien komen in de ambu die de corona afdeling op kon. Mijn kinderen spelen dus niet met andere kinderen omdat het RIVM vind dat het wel kan. Mijn kinderen gaan na 6 april nog niet naar school omdat het RIVM vind dat het kan. Ik zie teveel :{w
pi_192306659
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat was geen vraag. Dat was een veroordeling. Kinderachtig. En jullie mensen. Dan ben ik er al klaar mee :{w
Als ik arts zou zijn en veel mensen dood zou zien gaan zou ik dat niet fijn vinden maar ik ga toch niet vanuit emotie dan bepalen dat alles maar op slot. Ik snap ook niet hoe je niet kan snappen dat ik het kinderachtig vind als iemand met :') reageert maar oke dat zal ook wel weer. Ik ben er blij om dat de politiek nog wel wat normale beslissingen neemt.
pi_192306681
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kom je hier trouwens in dit topic om te bekritiseren hoe ‘wij’ als ouders hiermee omgaan?
Ik krijg dat idee maar misschien zit ik er compleet naast. Je posthistory laat niets blijken dat je vaker in OUD post. :Y)
Nee klopt was alleen de post over het naar het park gaan waarop ik wilde reageren. Heb verder niks tegen hoe ouders hiermee omgaan ofzo. Een enkele keer zie je ook iets buiten je standaard forums en daar reageer je dan gewoon ook op. Wij hebben trouwens geen tuin en ook 2 jonge kinderen, om het wat in perspectief te plaatsen. We gaan (gingen) niet naar het park omdat we sadisten zijn maar omdat je toch nog wel iets wel ook moet kunnen doen zolang het nog gezegd wordt dat het mag.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 18:39:34 ]
pi_192306703
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:35 schreef Tally het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik een kindje van 6 voorbij zien komen in de ambu die de corona afdeling op kon. Mijn kinderen spelen dus niet met andere kinderen omdat het RIVM vind dat het wel kan. Mijn kinderen gaan na 6 april nog niet naar school omdat het RIVM vind dat het kan. Ik zie teveel :{w
Ja, dat lijkt mij extra confronterend dan.
Maar hoelang kan je op die manier kinderen afsluiten van alles om hun heen. Dat vind ik zo moeilijk aan deze ellende. Wanneer keer het tij. En we staan nog maar aan het begin. ;(
pi_192306778
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij extra confronterend dan.
Maar hoelang kan je op die manier kinderen afsluiten van alles om hun heen. Dat vind ik zo moeilijk aan deze ellende. Wanneer keer het tij. En we staan nog maar aan het begin. ;(
Staan we ook. Dat tij keert voorlopig niet. En al helemaal niet als alles zo vrijblijvend is of als er veel dingen binnen een dag word tegengesproken
Maar ik sluit mijn kinderen zolang mogelijk af. Tot het tij wel keert.

En ja confronterend is het zeker. Doodzieke kindjes kan ik echt niet tegen. Gillen van kinderen op SEH of HAP gaat bij mij door merg en been. En dan ben ik blij dat ik geen arts ben en kan weglopen. 🙄
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 18:46:19 #177
269689 crew  Viv
pi_192306856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:31 schreef phoenyx het volgende:
Oh in mijn geval niet achteraf hoor, ik roep al sinds februari dat het anders moet, kijk maar in mijn PoHi. :D Meer draagvlak is erg handig, maar we hadden de tijd helemaal niet om het zo langzaam op te bouwen vanaf "in de elleboog hoesten" en "geen handen meer schudden". Maar dat is off-topic hier, je bent van harte welkom in het COR subforum. :)
pi_192306918
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:41 schreef Tally het volgende:

[..]

Staan we ook. Dat tij keert voorlopig niet. En al helemaal niet als alles zo vrijblijvend is of als er veel dingen binnen een dag word tegengesproken
Maar ik sluit mijn kinderen zolang mogelijk af. Tot het tij wel keert.

En ja confronterend is het zeker. Doodzieke kindjes kan ik echt niet tegen. Gillen van kinderen op SEH of HAP gaat bij mij door merg en been. En dan ben ik blij dat ik geen arts ben en kan weglopen. 🙄
Ik sta er precies zo in. De buitenwereld is verboden terrein voor de kinderen. En voor onszelf ook zoveel mogelijk. Dan maar eigenwijs tegen het RIVM ingaan, want ik geloof echt niet dat kinderen elkaar niet besmetten. En ja het is echt niet niks om 24/7 met de kinderen binnen te zitten, maar het is het allemaal waard als we er daardoor zonder ziekenhuisopnames of erger doorheen komen.
pi_192306999
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:50 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik sta er precies zo in. De buitenwereld is verboden terrein voor de kinderen. En voor onszelf ook zoveel mogelijk. Dan maar eigenwijs tegen het RIVM ingaan, want ik geloof echt niet dat kinderen elkaar niet besmetten. En ja het is echt niet niks om 24/7 met de kinderen binnen te zitten, maar het is het allemaal waard als we er daardoor zonder ziekenhuisopnames of erger doorheen komen.
Buitenwereld verboden als in: alleen de tuin in?
Want de mijne komen ook alleen in de tuin nu. Alleen mijn zoon mag soms even fietsen rond de straat hier maar gaat nergens spelen en hij weet dat hij op afstand moet blijven.
pi_192307010
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:50 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat. En dan heb ik geen problemen met het 24/7 binnen zitten met de kinderen. De oudste heeft hier ook geen problemen mee. De jongste vind het kut maar snapt het wel. Ik leefde hiervoor al als een kluizenaar :P
pi_192307094
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Buitenwereld verboden als in: alleen de tuin in?
Want de mijne komen ook alleen in de tuin nu. Alleen mijn zoon mag soms even fietsen rond de straat hier maar gaat nergens spelen en hij weet dat hij op afstand moet blijven.
Eigenlijk komt het er op neer dat zij alleen de voortuin en achtertuin in mogen als ik er ook bij ben. Vaak staan er binnen een paar minuten vriendjes bij de schutting en dat vind ik te dichtbij. Vooral omdat de vriendjes dus wel 24/7 buiten lopen en met jan en alleman spelen. :{
pi_192307130
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:54 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat. En dan heb ik geen problemen met het 24/7 binnen zitten met de kinderen. De oudste heeft hier ook geen problemen mee. De jongste vind het kut maar snapt het wel. Ik leefde hiervoor al als een kluizenaar :P
Het is dat kinderen wel af en toe buiten horen maar als ik geen kinderen had, kwam ik helemaal niet zomaar buiten. :')
pi_192307174
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het is dat kinderen wel af en toe buiten horen maar als ik geen kinderen had, kwam ik helemaal niet zomaar buiten. :')
Toen ze klein waren ging ik er vaak met ze op uit. Behalve naar de Efteling en school kom ik weinig buiten met ze. :P
De man vind het leuker om met ze te gaan fietsen of kinderboerderij. Dus ik laat ze :P
pi_192307234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh in mijn geval niet achteraf hoor, ik roep al sinds februari dat het anders moet, kijk maar in mijn PoHi. :D Meer draagvlak is erg handig, maar we hadden de tijd helemaal niet om het zo langzaam op te bouwen vanaf "in de elleboog hoesten" en "geen handen meer schudden". Maar dat is off-topic hier, je bent van harte welkom in het COR subforum. :)
Ik reageerde gewoon ontopic op het park-gebeuren. Wat jij meldt is inderdaad off-topic. Jij bent van harte welkom in het COR subforum :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 19:07:39 ]
  vrijdag 27 maart 2020 @ 19:15:55 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192307461
quote:
Ja ik ook. Vooral sinds maandag houden veel mensen zich goed aan de richtlijnen, het RIVM zegt een licht afvlakkende trend te signaleren, ziekenhuizen in Brabant zijn voorzichtig optimistisch dat ze het aan gaan kunnen na opschaling van de IC plekken. Bij mij is het vertrouwen er ook. Maar er blijft altijd een kans dat er een verkeerde inschatting wordt gemaakt, Lombardije heeft al twee weken langer zware maatregelen en daar is alsnog het hoogtepunt niet geweest. Wie weet hoe het gaat lopen...
KuikenGuppy
  vrijdag 27 maart 2020 @ 19:28:25 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192307742
Eerst de komende twee weken maar eens doorkomen voor er iets te zeggen is over hoe we het doen.
Ik hou nog steeds mijn hart vast en vind het doodeng.
pi_192307778
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:28 schreef BE het volgende:
Eerst de komende twee weken maar eens doorkomen voor er iets te zeggen is over hoe we het doen.
Ik hou nog steeds mijn hart vast en vind het doodeng.
Het liefst ga ik op bed liggen met de dekens over mijn hoofd en wachten tot het voorbij is. Een winterslaap in de lente en zomer. :Y)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 19:32:09 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192307812
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het liefst ga ik op bed liggen met de dekens over mijn hoofd en wachten tot het voorbij is. Een winterslaap in de lente en zomer. :Y)
Eens. Het voelt hoe dan ook al als een boze droom.
Italië met ruim 900 doden de afgelopen 24 uur. Onvoorstelbaar toch! ;(
pi_192308184
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ook!

Van de school van A kregen we al een brief dat ze voorlopig doorgaan met onderwijs op afstand (dus ook na 6 april)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 19:54:55 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_192308399
Nou ja, ik kom straks in de rare situatie dat mijn man het voor 99% zeker al gehad heeft en wij, kinderen en ik, daar mee binnen hebben gezeten. En hij hoestte etc al zeker 5 dagen voor het huisarts bezoek, dus op dat moment nog in isolatie gaan had geen zin. Ik heb me niet fit gevoeld, maar of ik het nou gehad heb, geen idee.
Dus, morgen mag er op straat gespeeld worden met de kinderen uit de straat, dat zijn er max 4 en ik ga boodschappen doen, maar dat is het dan wel. Ondanks dat het voor ons waarschijnlijk niks meer uitmaakt.
pi_192308595
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:32 schreef BE het volgende:

[..]

Eens. Het voelt hoe dan ook al als een boze droom.
Italië met ruim 900 doden de afgelopen 24 uur. Onvoorstelbaar toch! ;(
Ik vind die aantallen schokkend, maar tegelijkertijd ook zo weinig zeggend. Als je dan leest dat er in 2017/2018 (of 2018/2019, ik weet het even niet) ook +- 9500 doden vielen door de griep, in NL alleen, dan denk ik; ja. Toen kregen we ook niet elke dag een update.

Neemt niet weg dat ik dit virus heftig en gevaarlijk vind, maar ik mis een beetje perspectief in hoe dit uitgemeten wordt, ofzo.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 20:08:19 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192308668
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind die aantallen schokkend, maar tegelijkertijd ook zo weinig zeggend. Als je dan leest dat er in 2017/2018 (of 2018/2019, ik weet het even niet) ook +- 9500 doden vielen door de griep, in NL alleen, dan denk ik; ja. Toen kregen we ook niet elke dag een update.

Neemt niet weg dat ik dit virus heftig en gevaarlijk vind, maar ik mis een beetje perspectief in hoe dit uitgemeten wordt, ofzo.
Toen ging het waarschijnlijk ook niet met 100 per dag tegelijk.
Al even afgezien van het feit dat je nu ook je "gewone" griepdoden nog hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 maart 2020 @ 20:11:35 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192308722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt, ik heb ook niet een goed beeld van hoe zich de situatie van toen zich tot de situatie van nu verhoudt.
Maar alles wijst er toch wel op dat dit virus ernstiger is dan de griep van toen. Als de ziekenhuizen toen op een soortgelijk capaciteitsprobleem hadden afgestevend hadden we dat vast ook gehoord/geweten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 20:14:21 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192308781
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef BE het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt, ik heb ook niet een goed beeld van hoe zich de situatie van toen zich tot de situatie van nu verhoudt.
Maar alles wijst er toch wel op dat dit virus ernstiger is dan de griep van toen. Als de ziekenhuizen toen op een soortgelijk capaciteitsprobleem hadden afgestevend hadden we dat vast ook gehoord/geweten.
Volgens mij komen die capaciteitsproblemen vooral door die zieken die nog wel kansrijk zijn, oma uit het verpleeghuis gaat niet meer naar de IC, maar ook op de IC's gaan mensen dood, en dat zijn degenen die bij een normaal groeiseizoen ook zouden opvallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 maart 2020 @ 20:19:15 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192308890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij komen die capaciteitsproblemen vooral door die zieken die nog wel kansrijk zijn, oma uit het verpleeghuis gaat niet meer naar de IC, maar ook op de IC's gaan mensen dood, en dat zijn degenen die bij een normaal groeiseizoen ook zouden opvallen.
Het verschil is dacht ik vooral dat mensen met covid-19 veel langer op de IC liggen. 100 mensen allemaal 2 dagen op de IC, is logistiek een heel ander verhaal dan 100 mensen die allemaal 2-3 weken op de IC liggen.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 maart 2020 @ 20:23:03 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192308976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bedoelt het hogere aantal jongere (relatief dan) die op de IC belanden tov bij een griepgolf?
Denk het idd ja.
Opgeteld bij de lange tijd op de IC.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 20:31:53 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192309187
Beide.
De "gewone" jaarlijkse griepdoden komem amper op de IC, net zoals die groep daar nu ook niet komt.
Het punt is dus de groep die nu wel op de IC komt en daar idd ook geruime tijd nodig heeft, bijna zo lang als een complete griepduur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192310203
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:31 schreef Leandra het volgende:
Beide.
De "gewone" jaarlijkse griepdoden komem amper op de IC, net zoals die groep daar nu ook niet komt.
Het punt is dus de groep die nu wel op de IC komt en daar idd ook geruime tijd nodig heeft, bijna zo lang als een complete griepduur.
En een grote groep van de corona-overledenen hebben ook niet op de ic gelegen, las ik ook weer ergens.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:29:02 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192310501
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En een grote groep van de corona-overledenen hebben ook niet op de ic gelegen, las ik ook weer ergens.
Nee, er zal idd een grote overlap zijn, maar het tekort aan IC-bedden komt wel dichtbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:41:51 #200
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192310707
Hier moeten de kids op maandag werk op school ophalen, binnen, en dan op vrijdag buiten in bakken weer inleveren.
Wij hebben gezegd dat O dit niet zal doen.
Uiteindelijk heeft een vriendinnetje de werkboeken door de bus gegooid afgelopen maandag maar inleveren hebben we vandaag niet gedaan.

O mag zonder ons de tuin niet uit wat hij heel stom vindt maar dat is dan nu toch echt even jammer.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:43:21 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192310730
Ik ben online boodschappen bij jumbo aan het doen, en ik zie daar bij pasta(saus) en noodles staan: Max 20 per order.
Wtf, zijn er echt zoveel mensen die zó veel daarvan bestellen?! 8)7
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:48:16 #202
100412 mefke79
komt goed!
pi_192310812
20?! Waar laat je ze?
Ik krijg maar geen bezorg of pickup moment bij de Jumbo te pakken. Er staat gewoon niet beschikbaar. Ik kan nog ff gelukkig.
Als ik iets geleerd heb is dat ik een grotere diepvries wil. En dat ik prima vooruit kan bedenken wat ik wil, maar dat gewoon niet zo leuk vind.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 22:04:36 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192311124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:48 schreef mefke79 het volgende:
20?! Waar laat je ze?
Ik krijg maar geen bezorg of pickup moment bij de Jumbo te pakken. Er staat gewoon niet beschikbaar. Ik kan nog ff gelukkig.
Als ik iets geleerd heb is dat ik een grotere diepvries wil. En dat ik prima vooruit kan bedenken wat ik wil, maar dat gewoon niet zo leuk vind.
Wij hebben nu 2 laden en dat is idd krap, in het huurappartement waar we tijdelijk gaan wonen zit alleen koelkast zonder vriesvak, dus we hebben al besloten dat er idd een vriezertje in de berging komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192311173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben online boodschappen bij jumbo aan het doen, en ik zie daar bij pasta(saus) en noodles staan: Max 20 per order.
Wtf, zijn er echt zoveel mensen die zó veel daarvan bestellen?! 8)7
Afgelopen week zijn we in behoorlijk wat supermarkten geweest voordat we een pak bloem konden kopen. In sommige supermarkten vroegen we of er achter nog iets lag, maar er was echt bijna geen bloem meer te krijgen. Terwijl het enige wat we wilden was een appeltaart en pannenkoeken bakken voor onze jarige zoon.

Het werkte dus in de hand dat toen ik uiteindelijk bloem vond, ik óók twee pakken meenam. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet van het hamsteren ben.
pi_192311445
Bloem is al 2 weken onvindbaar hier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_192311542
Wij hebben per ongeluk gehamsterd met de online bestelling van de Appie. Toen we een laatste check deden, was heel veel niet meer beschikbaar. Dat had ik uit de lijst verwijderd en alternatief aangeklikt. Dat is blijkbaar niet goed gegaan. Nu heb ik onder andere 24 eieren, 2x zoveel broccoli, nogal veel ijsjes en genoeg chips voor de straat.
En wij wonen best klein....

Overigens wel 2 koelkasten, 1 te kleine in de keuken en 1 grote met 3 vriesvakken in het schuurtje. De vriezer ligt nu ramvol door de ijsjes.

Vriendin moet morgen naar het Kruidvat luiers en melkpoeder is bijna op en ze neemt meteen wat dingen mee voor de zieke overbuurvrouw. Ze ziet er enorm tegenop, het is een nogal krappe winkel en mensen zijn inderdaad aardig aso nu in winkels.
pi_192311748
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:07 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Afgelopen week zijn we in behoorlijk wat supermarkten geweest voordat we een pak bloem konden kopen. In sommige supermarkten vroegen we of er achter nog iets lag, maar er was echt bijna geen bloem meer te krijgen. Terwijl het enige wat we wilden was een appeltaart en pannenkoeken bakken voor onze jarige zoon.

Het werkte dus in de hand dat toen ik uiteindelijk bloem vond, ik óók twee pakken meenam. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet van het hamsteren ben.
Dit was dus een van de redenen waarom ik voor het eerst in jaren weer bakmixen heb gekocht. Die waren er nog wel en gewone bloem niet.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 22:51:47 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192312069
ik gebruik werkelijk nooit bloem
pi_192312125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:51 schreef amaranta het volgende:
Wij maken altijd zelf pizzadeeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_192312528
quote:
Pannenkoeken, bechamelsaus, gebonden soep, quichedeeg, enzovoort.
en natuurlijk bakken: taart, cake, koekjes.

Weer zelf brood en pizza bakken stond ook in de planning sinds de nieuwe oven. Daar is nog niets van gekomen dus dat kan nog wel een paar maand wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 27-03-2020 23:18:21 ]
  vrijdag 27 maart 2020 @ 23:14:41 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192312576
quote:
Hier gaan er meerdere pakken per maand doorheen. Pannenkoeken, saus, cakejes, koekjes, brood, pizza, zou niet zonder kunnen.
KuikenGuppy
pi_192312708
Ik heb ook alvast wat extra bloem gehaald omdat ik vermoedde dat het tegen de tijd dat kleuter jarig is, een gok is of het er is. En voor hem kan ik geen bakmix gebruiken.

@laziness Wat een stomme regeling, elke week 2x grootschalig contact...
  zaterdag 28 maart 2020 @ 08:26:42 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192315339
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wij maken altijd zelf pizzadeeg
Oh haha. Oeps. Wij ook. Alleen al maanden niet meer gedaan
pi_192316179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Klopt en er zullen altijd mensen zijn die daar heel "creatief" mee omgaan en zo binnen de regels net over de randjes weten te balanceren... :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef exode het volgende:

Ik merk hier juist dat ouders losser beginnen te worden, de speeltuin is minder uitgestorven en ik zie meer kinderen zonder ouders de wijk rond fietsen. Dat was vorige week echt niet.

Ik ben ook iets losser geweest deze week, jongste heeft met vriendinnetje gefietst en gespeeld buiten. Was ook wel erg hard nodig merk ik, ze is weer een stuk beter te pas nu. Hopelijk kunnen we daar weer even op teren.

quote:
Daar sluit ik me bij aan. Het virus verspreid zich wel, het stoppen is bijna niet te doen denk ik. Met een lockdown rem je het denk ik wel verder af, maar wat gebeurt er als je dat weer opheft... of moet je dan in lockdown tot er een vaccin is...
Ik ben geen expert, maar ik kan me wel vinden in het huidige beleid.

Wij hebben de eerste woensdag nadat de scholen dicht waren, materiaal op kunnen halen. Lag allemaal klaar op hun eigen tafel, ze mochten met 1 tegelijk de klas in, via de buitenuitgang van het lokaal.
Wij waren gelijk 's morgens gegaan, 1 jongetje tegengekomen, verder niet.
Inleveren moet na het hele gebeuren, ik geloof nooit dat ze alles weer na gaan kijken. Wij hebben zelf ook de nakijkboekjes in de mail gekregen.

Als de nieuwe regels voor het onderwijs bekend zijn, dan zullen we wel weer zien wat het verdere plan is. Maar als ze dingen moeten ophalen zal dat vast weer op ongeveer dezelfde manier gaan.

Hier in de drogist hebben ze een looproute uitgezet, ik stond gisteren een tijdje te wachten achter iemand die shampoo zocht, maar het niet kon vinden. Normaal loop je daar dan voorbij, nu dus even niet. Maar ze hadden wel mijn favoriete badolie in de aanbieding, dus vanmorgen heerlijk gebadderd O+
pi_192317276
Ik ging nav de berichten hier ook maar even op zoek naar zelfrijzend bakmeel en bloem want ean haar verjaardag komt eraan. Bloem niet gevonden dus hou het nu in de gaten als ik in een winkel kom.
pi_192318173
@Nijna Dat is dan even lekker he. Met je favoriete merk in bad.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:22:56 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192318207
Over bakken gesproken, CUL heeft een leuk idee!
CUL / Kook mee met CUL: brood bakken op 29-03

Ik ga zo het deeg voor een no-knead-bread maar eens maken om morgen te bakken.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:23:23 #218
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192318210
Ik vind het verschil tussen het Nederlandse systeem en total lockdown wel erg groot. Groter dan ik had verwacht, terwijl ik toch al niet zo erg mobiel ben :{
pi_192319816
Wij hebben echt nooit bloem in huis, maar goed wij bakken ook niets :@ Zijn wel van het koken, vooral stoofgerechten :P

Vanavond date night O+ Eten bij lokaal restaurant al besteld, wijn staat koud, open haard hout ligt klaar. Nu al zin in. Ook wel even goed, de afgelopen 2,5 week gingen onze gesprekken niet verder dan 'wat hebben we nodig voor boodschappen?' en 'Doe jij ze in bad dan ruim ik de keuken op'.
pi_192320169
In stoofgerechten gebruik ik ook vaak bloem
pi_192320307
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:29 schreef F_r het volgende:
In stoofgerechten gebruik ik ook vaak bloem
Oh echt? Ik dus nog nooit. Nu maar goed ook als ik het zo lees.
Vanochtend heeft mijn vriendin wel toiletpapier en tissues kunnen scoren. Zowel voor ons als de overburen.
pi_192320634
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:41 schreef exode het volgende:

[..]

Oh echt? Ik dus nog nooit. Nu maar goed ook als ik het zo lees.
Vanochtend heeft mijn vriendin wel toiletpapier en tissues kunnen scoren. Zowel voor ons als de overburen.
Om het wat te binden.
Wc papier deze week ook gekocht was hier volop
pi_192320879
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef BE het volgende:

[..]

Ik kwam in de lokale krant dit tegen: https://www.pzc.nl/binnen(...)eten-maken~adf64efb/

Dat geeft wel enig perspectief in deze.
pi_192321353
Heldere uitleg.

Ik erger me alleen aan deze zin. “ Dit virus is geen fijne manier om dood te gaan”.

Elke manier van doodgaan (misschien op vredig in je slaap doodgaan na) lijkt mij vreselijk. :@
pi_192321357
Quote in plaats van wijzigen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:09:37 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192321485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kwam in de lokale krant dit tegen: https://www.pzc.nl/binnen(...)eten-maken~adf64efb/

Tx! Idd een goeie verduidelijking.
pi_192321670
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:08 schreef exode het volgende:
Wij hebben echt nooit bloem in huis, maar goed wij bakken ook niets :@ Zijn wel van het koken, vooral stoofgerechten :P

Vanavond date night O+ Eten bij lokaal restaurant al besteld, wijn staat koud, open haard hout ligt klaar. Nu al zin in. Ook wel even goed, de afgelopen 2,5 week gingen onze gesprekken niet verder dan 'wat hebben we nodig voor boodschappen?' en 'Doe jij ze in bad dan ruim ik de keuken op'.
Hoe staat het nu met de trouwplannen? *O*
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:01:53 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192322131
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:01 schreef Omentielvo het volgende:
Heldere uitleg.

Ik erger me alleen aan deze zin. “ Dit virus is geen fijne manier om dood te gaan”.

Elke manier van doodgaan (misschien op vredig in je slaap doodgaan na) lijkt mij vreselijk. :@
er zijn in elk geval pijnlozere manieren dan stikken.
in de haak.
pi_192323240
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe staat het nu met de trouwplannen? *O*
Nou ja die liggen even stil. Lang verhaal, iets met geld en twijfels over invulling.
pi_192323670
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:23 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind het verschil tussen het Nederlandse systeem en total lockdown wel erg groot. Groter dan ik had verwacht, terwijl ik toch al niet zo erg mobiel ben :{
Nou, inderdaad!
Vandaag twee hele weken lockdown. Nog tot 11 april te gaan en dat gaat vast nog worden verlengd. Ze verwachten hier pas eind volgende week dalende cijfers.

Ik hoop heel hard dat het in Nederland allemaal mee gaat vallen. Zag al een bericht ergens dat het meeviel en de cijfers daalden. Hoop dat mensen het nog wel serieus blijven nemen.
Met een meidenkwartet
pi_192323881
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 28 maart 2020 18:24 schreef exode het volgende:[/b
[..]

Nou ja die liggen even stil. Lang verhaal, iets met geld en twijfels over invulling.
Oh, dat is jammer. Hopelijk komt er later een betere timing. :)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:22:13 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192324444
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Goed artikel, dank je :).
KuikenGuppy
pi_192325889
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:22 schreef BE het volgende:
Over bakken gesproken, CUL heeft een leuk idee!
CUL / Kook mee met CUL: brood bakken op 29-03

Ik ga zo het deeg voor een no-knead-bread maar eens maken om morgen te bakken.
Thanks voor de tip!
En hier altijd bloem in huis, dus ik doe morgen meteen mee!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192326741
Leuk idee, het brood bakken. Staat hier ook al een tijdje op de 'moet ik eens proberen'-lijst maar het komt er maar nooit van. Alleen ooit eens kaas uien broodjes van mijn secret santa geprobeerd, maar die waren toch niet helemaal goed gelukt. Ook dankzij een oven waarvan de thermostaat kapot is en die daardoor alleen maar standje 'belachelijk heet' kent. En de nieuwe keuken loopt door corona ook wat vertraging op (we moeten alles nog uitzoeken, maar zonder oppas is een bezoekje aan de keukenboer niet zo handig).
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:13:17 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192326938
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:28 schreef LeSage het volgende:

[..]

Thanks voor de tip!
En hier altijd bloem in huis, dus ik doe morgen meteen mee!
Leuk!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 28 maart 2020 @ 21:31:55 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192327303
Pfff... 1,5 meter is voor sommigen nog best een rekbaar begrip.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192327373
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:31 schreef Sjeen het volgende:
Pfff... 1,5 meter is voor sommigen nog best een rekbaar begrip.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook “vergeet”. Hier in de supermarkt bijv: loop je langs 2 kanten door hetzelfde gangpad. Bij het passeren zit je dan ook echt geen 1,5 meter uit elkaar.
pi_192327429
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook “vergeet”. Hier in de supermarkt bijv: loop je langs 2 kanten door hetzelfde gangpad. Bij het passeren zit je dan ook echt geen 1,5 meter uit elkaar.
In de praktijk gaat het in de supermarkt ook niet altijd. In elk gangpad staat wel iemand ergens. Als je dan altijd letterlijk een ander pad moet nemen, kom je nooit aan al je boodschappen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 28 maart 2020 @ 21:39:51 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192327438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

nee ok...
ik ging net boodschappen doen, netjes alleen met een winkelwagentje. Al zigzaggend en wachtend om netjes op afstand te blijven. Maar voor studenten en bejaarden gelden de regels blijkbaar niet, die mogen gewoon met drie/vier tegelijk door de winkel stuiteren.
Beetje jammer...
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:41:05 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192327466
Ik ben vanavond met mondkapje en handschoenen gegaan. Voelde me best een alu-hoedje gekkie, maar ik hoor inmiddels van collega’s zulke schrijnende verhalen... :X
pi_192327483
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nee ok...
ik ging net boodschappen doen, netjes alleen met een winkelwagentje. Al zigzaggend en wachtend om netjes op afstand te blijven. Maar voor studenten en bejaarden gelden de regels blijkbaar niet, die mogen gewoon met drie/vier tegelijk door de winkel stuiteren.
Beetje jammer...
Ik ergerde me gisteren dus ook aan de stellen die dan samen boodschappen halen met 1 kar. Zo is dat hele principe van “verplicht een kar gebruiken” ook zinloos en degene zonder kar houdt uberhaupt niet echt genoeg afstand.

Overigens deed ik gisteren een rondje:
- verloskundige. Ik “moest” 4x desinfectiegel gebruiken: toen ik de praktijk in ging, toen ik de behandelkamer inging, bij het verlaten van de behandelkamer én bij het verlaten van het gebouw.
- apotheek: bij binnengaan weer desinfecteren
- drogist: desinfecteren
- supermarkt: wéér desinfecteren.

Tegen de tijd dat dit voorbij is hebben we allemaal eczeem van dat desinfectiespul én smetvrees. -O-
  Licht Ontvlambaar zaterdag 28 maart 2020 @ 21:44:10 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192327518
Ik word er gewoon een beetje chagrijnig van.
pi_192327547
Vinden jullie het ook zo’n raar en gespannen sfeertje in de supermarkt?
Echt een grafstemming.
Pardon voor de bewoording maar het voelde heel ongemakkelijk. Het is dezelfde supermarkt waar ik al jaren kom en ik kon, op afstand, nog een praatje maken met de buurman. Die vond het ook al zo’n zenuwachtig gebeuren. -O-
pi_192327567
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:44 schreef Sjeen het volgende:
Ik word er gewoon een beetje chagrijnig van.
En verdrietig.
pi_192327618
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:45 schreef vencodark het volgende:
Vinden jullie het ook zo’n raar en gespannen sfeertje in de supermarkt?
Echt een grafstemming.
Pardon voor de bewoording maar het voelde heel ongemakkelijk. Het is dezelfde supermarkt waar ik al jaren kom en ik kon, op afstand, nog een praatje maken met de buurman. Die vond het ook al zo’n zenuwachtig gebeuren. -O-
Hier net zo. En als je nog maar je keel schraapt kijkt iedereen meteen je kant op, want “ohoh!”
Al die spatschermen voor de kassa’s enzo vind ik ook niet echt stemmingsbevorderend.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 28 maart 2020 @ 21:50:56 #246
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192327651
Nee, boodschappen doen is niet leuk meer nu. Voorheen ging ik ook meestal samen, maar tegenwoordig wacht lief met dochter in/bij de auto. Anders zitten ze echt 24/7 thuis.
pi_192327714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier net zo. En als je nog maar je keel schraapt kijkt iedereen meteen je kant op, want “ohoh!”
Al die spatschermen voor de kassa’s enzo vind ik ook niet echt stemmingsbevorderend.
Ik durf niet meer te niezen of een kriebeltje van mijn gezicht te halen. :')
pi_192328115
Ik heb een chronische loopneus als ik buiten kom. Plus schrale lippen dankzij medicatie. Mensen kijken me nu extra vies aan ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192328152
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik durf niet meer te niezen of een kriebeltje van mijn gezicht te halen. :')
Ik zat dus pas bij de huisarts in de wachtkamer (want blaasontsteking en zwanger dus ik moest komen). Stond een heel groot bord met “NIET NIEZEN IN DE WACHTRUIMTE”.
En ik maar denken: “eh. En wat als ik nu dan een kriebel in mijn neus krijg en toch moet niezen? Oh ik voel wat kriebelen. Oh help. Niet niezen. Nee.”
:{ :')
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 22:19:30 #250
5428 crew  miss_sly
pi_192328247
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:50 schreef Sjeen het volgende:
Nee, boodschappen doen is niet leuk meer nu. Voorheen ging ik ook meestal samen, maar tegenwoordig wacht lief met dochter in/bij de auto. Anders zitten ze echt 24/7 thuis.
Bij ons gingen man en dochter heel vaak samen boodschappen doen. Vinden ze gezellig. Nu kan het niet meer. Kind komt echt nergens meer. Alleen een wandeling met ons in het bos om 17 uur als er geen mens meer is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192328323
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zat dus pas bij de huisarts in de wachtkamer (want blaasontsteking en zwanger dus ik moest komen). Stond een heel groot bord met “NIET NIEZEN IN DE WACHTRUIMTE”.
En ik maar denken: “eh. En wat als ik nu dan een kriebel in mijn neus krijg en toch moet niezen? Oh ik voel wat kriebelen. Oh help. Niet niezen. Nee.”
Wat een stom bord. :D Alsof je expres niest. :P
Daar zou ik ook gelijk allerlei doemscenario’s bij krijgen. _O-
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:35:31 #252
100412 mefke79
komt goed!
pi_192330042
De supermarkt was horror, van die mensen met een kind van tien in een winkelwagentje (why?), die uitgebreid midden in het looppad gaan staan kletsen met de buurvrouw of gaan bellen met hun karretje tegen de vrieskasten aan. Bijna kreeg ik de neiging om te roepen 'he, ik ben weer buiten na zes dagen, mijn man had corona'. Had ik vast de Jumbo voor me alleen gehad, dat wel. We kunnen weer een paar dagen vooruit met de boodschappen en dat is dus maar goed ook, terwijl ik wrs geen risico meer loop.
Wandelen en ff fietsen was wel superfijn en heerlijk stil hier. Maar toch fijn om er ff uit te zijn.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 03:00:34 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192331533
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dit meen je niet :o Dat kun je toch niet afdwingen :')

Ik had laatst wel bij de AH to Go bij de zelfscankassa’s een meisje die naast me nieste. Toen dacht ik wel even “oh no” maar ze kan daar natuurlijk niets aan doen.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 03:01:56 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192331548
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:35 schreef mefke79 het volgende:
De supermarkt was horror, van die mensen met een kind van tien in een winkelwagentje (why?), die uitgebreid midden in het looppad gaan staan kletsen met de buurvrouw of gaan bellen met hun karretje tegen de vrieskasten aan. Bijna kreeg ik de neiging om te roepen 'he, ik ben weer buiten na zes dagen, mijn man had corona'. Had ik vast de Jumbo voor me alleen gehad, dat wel. We kunnen weer een paar dagen vooruit met de boodschappen en dat is dus maar goed ook, terwijl ik wrs geen risico meer loop.
Wandelen en ff fietsen was wel superfijn en heerlijk stil hier. Maar toch fijn om er ff uit te zijn.
Bij Corona moet je toch 14 dagen in quarantaine? Maar zou wel een goeie zijn om zo snel mogelijk te kunnen winkelen ;)
pi_192332260
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:41 schreef BE het volgende:
Ik ben vanavond met mondkapje en handschoenen gegaan. Voelde me best een alu-hoedje gekkie, maar ik hoor inmiddels van collega’s zulke schrijnende verhalen... :X
Zakelijk gezien is dit geen slechte periode voor je.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_192332479
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:35 schreef mefke79 het volgende:
Hier moeten kinderen ivm de 1,5m afstand zelf een wagentje nemen of in het wagentje van hun ouders zitten, misschien dat dat kind er daarom in zat?
  zondag 29 maart 2020 @ 09:07:53 #257
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192332504
Wij hebben alledrie hooikoorts :') niezen, snotteren the works _O- dus ik roep dat maar gewoon random als we buiten lopen, " geen paniek, hooikoorts"
pi_192332696
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben alledrie hooikoorts :') niezen, snotteren the works _O- dus ik roep dat maar gewoon random als we buiten lopen, " geen paniek, hooikoorts"
Ik zag daar laatst een T-shirt van van Rumag geloof ik :)

zondag 29 maart 2020 @ 09:35:58 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192332701
quote:
8s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:07 schreef Joene het volgende:

[..]

Zakelijk gezien is dit geen slechte periode voor je.
In potentie wel, hier is het vooralsnog helemaal helemaal stil.
Maar daar staat tegenover trouwens dat iedereen maar één keer kan overlijden.
Net als pieken bij hittegolven, de periode daarna is altijd weer rustig.

Maar ja, je hebt gelijk, in Brabant kunnen ze het bijna niet bijbenen.

Leuk is anders wel hoor, want het is emotioneel echt zwaarder nu, familieleden die niet bij de uitvaart mogen zijn, of niet bij het sterven, zelf besmettingsrisico’s lopen bij besmette families, voornamelijk telefonisch werken ipv persoonlijk contact.
pi_192332930
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:02 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Hier moeten kinderen ivm de 1,5m afstand zelf een wagentje nemen of in het wagentje van hun ouders zitten, misschien dat dat kind er daarom in zat?
Toch zag ik dat voor de crisis wel vaker. Geen idee waarom dat is.
pi_192332961
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zag daar laatst een T-shirt van van Rumag geloof ik :)

[ afbeelding ]
Van Darum, niet Rumag ;)
  zondag 29 maart 2020 @ 10:03:57 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192332968
Ik snap sowieso niet waarom je een kind van 10 nu überhaupt mee zou nemen naar de supermarkt.

Als je een alleenstaande ouder van een 6-jarige bent kan ik me er wat bij voorstellen, maar een 10-jarige kan best even alleen thuisblijven.
En verder lijkt me dat er één ouder boodschappen kan doen terwijl de andere met de kinderen thuis is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 maart 2020 @ 10:10:52 #263
100412 mefke79
komt goed!
pi_192333038
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 03:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij Corona moet je toch 14 dagen in quarantaine? Maar zou wel een goeie zijn om zo snel mogelijk te kunnen winkelen ;)
Bij bewezen corona moet je als huisgenoot vanalles. Maar bij onbewezen corona mag je naar buiten als huisgenoot voor boodschappen aldus ggd. En sinds maandag zegt de overheid 'bij koorts blijft iedereen binnen totdat 24 uur koortsvrij'. Het spreekt elkaar dus tegen. We hebben ons braaf aan regel 2 gehouden.
Los van alle regels is het ook nog even overlegd met huisarts en arts infectieziekten. Als we namelijk moeten wachten tot man niet meer hoest wordt het september ofzo want chronische hoest door oa hooikoorts. Al klinkt het huidige hoestje heel anders dan het corona hoestje.

Ik hou me overigens in de winkel ook braaf aan de 1,5 meter. Want stel dat ik het nog niet gehad heb of zo licht dat het niet herkenbaar was, loop ik nog steeds risico om te besmetten en op te lopen. Al denk ik dat ik het allang gehad heb, maar goed.

Om ons heen hoor je heel veel verhalen van bosjes ouderen die omvallen. Als er in dorpjes van nog geen 1000 inwoners 4 ouderen in een week overlijden, dan is zo'n dorp in rouw terwijl ze er niks mee kunnen. In mijn directe omgeving weet ik nu van twee vitale ouderen uit de regio Uden die overleden zijn, eentje in Groningen en de ander in Doetinchem. Dan mag je hopen dat daar familie bij geweest is, zo sneu. Overigens liggen er uit een dorp verderop ook 3 van rond de 30 op de IC, het gaat echt niet alleen om ouderen.
Mijn eigen vader lijkt op te knappen en mijn man is dus genezen. Beide hebben geen enkele conditie meer en hebben nog een lange weg te gaan, maar als dat alles is mogen we in onze handen knijpen.
  zondag 29 maart 2020 @ 10:10:54 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192333039
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Toch zag ik dat voor de crisis wel vaker. Geen idee waarom dat is.
Misschien omdat het kind gewoon graag in het karretje wil zitten?

Overigens mag je bij ons helemaal niet meer met kinderen naar binnen, je wordt gevraagd je boodschappen alleen te doen.
KuikenGuppy
  zondag 29 maart 2020 @ 10:19:30 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_192333132
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Overigens mag je bij ons helemaal niet meer met kinderen naar binnen, je wordt gevraagd je boodschappen alleen te doen.
Bij ons staat dat dus ook bij de ingang van de Jumbo, maar er werd dus niet op gehandhaafd. En een kind van 10 kan makkelijk of niet mee gaan en anders ff buiten wachten. Alle andere klanten waren wel alleen.
pi_192333199
quote:

[..]

Ik werd hier geweigerd (ik had dreumes van 1,5 bij me). Die moest ik ook maar thuislaten. Alsof dat gaat met een kind van 1,5. }:|
  zondag 29 maart 2020 @ 10:25:38 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_192333203
Nou misschien mankeert het kind wel wat. Om het maar even plat te zeggen.
  zondag 29 maart 2020 @ 10:31:23 #268
100412 mefke79
komt goed!
pi_192333259
Dat kan altijd Luchtbel, maar juist dan wil je een kind nu niet mee een groep in nemen lijkt me.

Voordeel van het huidige ritme is wel dat je geen last hebt van de klok verzetten :D
  zondag 29 maart 2020 @ 11:07:04 #269
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192333733
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:25 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik werd hier geweigerd (ik had dreumes van 1,5 bij me). Die moest ik ook maar thuislaten. Alsof dat gaat met een kind van 1,5. }:|
Bij je man?
pi_192333860
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:07 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Bij je man?
Uiteindelijk heb ik dat een dag later ook gedaan hoor, maar dat was op dat specifieke moment dus geen optie.
pi_192333908
quote:

[..]

Oh, het maakt mijzelf ook niet uit. Maar als mijn zoon 10 is en hij wilt in zo’n karretje dan gaat dat niet door. :P Veul te zwaar. Je loopt maar. :{w
  zondag 29 maart 2020 @ 11:28:10 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192334015
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh, het maakt mijzelf ook niet uit. Maar als mijn zoon 10 is en hij wilt in zo’n karretje dan gaat dat niet door. :P Veul te zwaar. Je loopt maar. :{w
Dat dus, als mijn 9-jarige bedenkt dat hij in het karretje wil heeft hij ook pech, tenzij ik in een hele jolige bui ben en de omstandigheden het verder toelaten.

De huidige omstandigheden laten sowieso niet toe dat een kind meegaat naar de supermarkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 maart 2020 @ 11:34:39 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192334115
Ik mag wel de deka in met de tweeling.

De overige 3 blijven buiten.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:51:40 #274
244125 laziness
pi_192334383
Als mijn 9 jarige onder normale omstandigheden in het karretje wil zitten mag hij dat prima van mij. Wie ben ik om hem die lol te ontnemen zo lang hij nog kind is?

Maar ik bestel altijd al mijn boodschappen dus ik ben sowieso maar zelden met hem in een supermarkt.
  Manager PR/Moderator zondag 29 maart 2020 @ 12:13:53 #275
269689 crew  Viv
pi_192334785
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:03 schreef Leandra het volgende:
Als je een alleenstaande ouder van een 6-jarige bent kan ik me er wat bij voorstellen, maar een 10-jarige kan best even alleen thuisblijven.
En verder lijkt me dat er één ouder boodschappen kan doen terwijl de andere met de kinderen thuis is.
Dit. Zo vraagt de overheid het ook van ons:
quote:
Boodschappen doen? Dat kan. Ga alleen, vermijd drukte en houd 1,5 meter afstand tot andere mensen.
https://www.rijksoverheid(...)egelen-en-handhaving
Wij laten zoveel mogelijk thuisbezorgen en als we toch iets meteen nodig hebben, dan gaat één van ons naar de winkel.
pi_192334921
Ik kom er niet tussen met boodschappen thuis laten bezorgen. Alles zit gewoon helemaal vol.

Overigens vind ik de regel zonder kind boodschappen doen echt een beetje vreemd. Als alleenstaande met een jong kind kan dat niet. Of als een van de partners een vitaal beroep hebben.
  Manager PR/Moderator zondag 29 maart 2020 @ 12:34:21 #277
269689 crew  Viv
pi_192335110
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:22 schreef Omentielvo het volgende:
Overigens vind ik de regel zonder kind boodschappen doen echt een beetje vreemd. Als alleenstaande met een jong kind kan dat niet. Of als een van de partners een vitaal beroep hebben.
Alleenstaande ouders lijkt me inderdaad de uitzondering op de regel (en gezinnen waarbij één ouder wekenlang op een boot zit of zo), in de meeste andere gevallen is er wel een mouw aan te passen hoor.

Mijn man werkt in het ziekenhuis, die kan onderweg naar huis wel even via een winkel rijden. En ik zou op zaterdag naar de winkel kunnen terwijl hij thuis is met ZZ.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:48:23 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192335320
Ik laat mijn kinderen van 7 en 8 nu ook alleen thuis als ik een boodschap moet doen en mijn man is niet thuis. Zou ik anders niet dnel doen maar meenemen vin ik ook geen optie. Het pleintje voor de supermarkt is een verzamelplek van kinderen die daar even geparkeerd worden.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:17:55 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192335743
Boodschappen is me tot nu toe gelukt met snel na werk of door vrienden. Hoop dat het blijft lukken. We zijn afgelopen week wel samen naar de visboer geweest om een haring te kopen en die hebben we vervolgens samen op een bankje opgegeten. We waren de enige klanten. Vond dat dat wel kon.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192336486
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:22 schreef Omentielvo het volgende:
Ik kom er niet tussen met boodschappen thuis laten bezorgen. Alles zit gewoon helemaal vol.

Denk dat je vooral tussen de lijntjes moet lezen en wat bij jou van toepassing is.
Ik ga bewust pas om boodschappen als mijn man thuis is met de kinderen. Die keus heb ik dus die maak ik.
Er zijn vast teveel ouders geweest die gewoon met kinderen gingen terwijl zij best konden wachten tot de partner thuis was.
Dat idee. Niet dat een ander dat kan checken maar het is slechts een richtlijn toch?
  zondag 29 maart 2020 @ 15:23:20 #281
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192337426
Mijn dochter gaat wel eens per week met haar vader boodschappen doen. Dat mag hier ook. Helemaal ideaal is dat niet, maar zij kookt grotendeels op het moment, en hij is redelijk clueless. Dan gaan ze vrijdagmorgen (rustig hier, want tijd voor de moskee) zodra de winkel opengaat. Ze had 'm dit keer heel even alleen gelaten. Vandaag pakte ik de kippenlevertjes uit de koelkast en bedacht dat die wel heel flink waren. Het waren lamsnieren :') Hij heeft kennelijk nog meer toezicht nodig ;-)
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef mefke79 het volgende:Mijn eigen vader lijkt op te knappen en mijn man is dus genezen. Beide hebben geen enkele conditie meer en hebben nog een lange weg te gaan, maar als dat alles is mogen we in onze handen knijpen.
Heel erg fijn om dat te horen!
  zondag 29 maart 2020 @ 15:43:29 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192337748
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:42 schreef silliegirl het volgende:
Overigens deed ik gisteren een rondje:
- verloskundige. Ik “moest” 4x desinfectiegel gebruiken: toen ik de praktijk in ging, toen ik de behandelkamer inging, bij het verlaten van de behandelkamer én bij het verlaten van het gebouw.
- apotheek: bij binnengaan weer desinfecteren
- drogist: desinfecteren
- supermarkt: wéér desinfecteren.

Tegen de tijd dat dit voorbij is hebben we allemaal eczeem van dat desinfectiespul én smetvrees. -O-
Kennelijk is desinfectiespul beter voor je huid dan zeep, las ik ergens in een artikel van een dermatoloog.

En ik doe hetzelfde als ik een rondje ziekenhuis doe. Of eigenlijk nog meer: ik was m'n handen als het kan, als ik even tussendoor naar het toilet kan, of als ik in een behandelkamer binnen kom en wegga. Desinfectiespul gebruik ik elke keer als ik binnen het ziekenhuis van ruimte verander. Bijvoorbeeld als ik nog langs de apotheek moet, of een rekening moet betalen. Als ik thuis kom gooi ik een zooi desinfectiegel over m'n telefoon en ik was m'n waterfles meteen af. En natuurlijk handen wassen als ik thuis kom en nadat ik alles op z'n plek heb. Er zijn nog steeds wel 'gaten': ik krijg materialen uit het ziekenhuis, en ik moet mijn spullen ook zo af en toe ergens neerleggen, maar dit is het beste wat ik kan bedenken.

Vandaag ben ik trouwens zonder betalen uit het ziekenhuis weggelopen. Het was niet helemaal duidelijk waar en hoe ik moest betalen en ondertussen stond ik in een rij, in een vrij smalle hal, met een heleboel mensen die gewoon moe waren en naar huis wilden, en het hele principe van afstand houden totaal vergeten waren. En dan dus ook nog mensen die die hal gewoon doorliepen. Ik ben naar mijn behandelaar gegaan en heb gezegd dat ik echt altijd m'n rekeningen betaal, en of ze het erg vond dat ik dat even een andere keer deed. Vond ze niet erg.
  zondag 29 maart 2020 @ 15:49:50 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192337874
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:43 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Kennelijk is desinfectiespul beter voor je huid dan zeep, las ik ergens in een artikel van een dermatoloog.

En ik doe hetzelfde als ik een rondje ziekenhuis doe. Of eigenlijk nog meer: ik was m'n handen als het kan, als ik even tussendoor naar het toilet kan, of als ik in een behandelkamer binnen kom en wegga. Desinfectiespul gebruik ik elke keer als ik binnen het ziekenhuis van ruimte verander. Bijvoorbeeld als ik nog langs de apotheek moet, of een rekening moet betalen. Als ik thuis kom gooi ik een zooi desinfectiegel over m'n telefoon en ik was m'n waterfles meteen af. En natuurlijk handen wassen als ik thuis kom en nadat ik alles op z'n plek heb. Er zijn nog steeds wel 'gaten': ik krijg materialen uit het ziekenhuis, en ik moet mijn spullen ook zo af en toe ergens neerleggen, maar dit is het beste wat ik kan bedenken.

Vandaag ben ik trouwens zonder betalen uit het ziekenhuis weggelopen. Het was niet helemaal duidelijk waar en hoe ik moest betalen en ondertussen stond ik in een rij, in een vrij smalle hal, met een heleboel mensen die gewoon moe waren en naar huis wilden, en het hele principe van afstand houden totaal vergeten waren. En dan dus ook nog mensen die die hal gewoon doorliepen. Ik ben naar mijn behandelaar gegaan en heb gezegd dat ik echt altijd m'n rekeningen betaal, en of ze het erg vond dat ik dat even een andere keer deed. Vond ze niet erg.
Moet je daar meteen afrekenen?
  zondag 29 maart 2020 @ 15:59:37 #284
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192338023
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:49 schreef amaranta het volgende:
Moet je daar meteen afrekenen?
Sommige dingen wel. Of soms sommige artsen, en dan kun je dat later claimen. In dit geval zat het gewoon niet in m'n verzekeringspakket en ja, dan moet je meteen afrekenen.

Het was zelfs zo dat er tijdens mijn operatie een scan gedaan is die kennelijk niet standaard in het pakket van die operatie hoort. Voor je uit het zkh ontslagen wordt, moet je eerst het ok hebben van de financiele afdeling. Dat was er dus niet voor die ene scan. Of we dan konden wachten. Misschien een paar uur. Het was zaterdagavond, half 7 :{ We hebben dus voorgeschoten, en de verzekering besloot niet te betalen. Voor ons is dat nog wel te behappen, maar je zult het maar wat minder ruim hebben :{
  zondag 29 maart 2020 @ 18:44:11 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192340810
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Sommige dingen wel. Of soms sommige artsen, en dan kun je dat later claimen. In dit geval zat het gewoon niet in m'n verzekeringspakket en ja, dan moet je meteen afrekenen.

Het was zelfs zo dat er tijdens mijn operatie een scan gedaan is die kennelijk niet standaard in het pakket van die operatie hoort. Voor je uit het zkh ontslagen wordt, moet je eerst het ok hebben van de financiele afdeling. Dat was er dus niet voor die ene scan. Of we dan konden wachten. Misschien een paar uur. Het was zaterdagavond, half 7 :{ We hebben dus voorgeschoten, en de verzekering besloot niet te betalen. Voor ons is dat nog wel te behappen, maar je zult het maar wat minder ruim hebben :{
Gelukkig dat jullie het kunnen betalen.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:45:07 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192340834
#dtv hoe lang blijft een bakmix goed als hij over de datum is?
  zondag 29 maart 2020 @ 18:53:02 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192341040
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:45 schreef amaranta het volgende:
Bij bloem en bakmixen let ik niet op de datum. Zolang het droog en 'donker' heeft gestaan kan dat volgens mij niet mis gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:58:22 #288
244125 laziness
pi_192341173
quote:
Laaaaaaaang
pi_192341334
quote:
Zolang er geen leven in aangetroffen wordt, is het goed :7
  zondag 29 maart 2020 @ 19:06:54 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192341366
Thnx ladies. Dat dacht ik zelf ook
  zondag 29 maart 2020 @ 19:13:18 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192341501
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:05 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Zolang er geen leven in aangetroffen wordt, is het goed :7
Ieuw! *mental image
pi_192341618
SPOILER
  zondag 29 maart 2020 @ 19:25:48 #293
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192341712
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:19 schreef silliegirl het volgende:
SPOILER
Ah nee toch :{ , hebben ze normaal gesproken contact met hun buren?
  zondag 29 maart 2020 @ 19:26:00 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192341717
Oh bah sillie... wat een zorgen... ;(
pi_192341747
Oh nee Sillie... wat een zorgen!!
:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_192341969
Och jeetje Sillie wat eng. :*
pi_192342062
Sillie :* Ik hoop dat het meevalt!

SPOILER
pi_192342124
Wat een zorg Sillie! Hopelijk valt het mee en knappen ze snel op.

Mefke goed om te lezen dat het beter gaat met je man.
pi_192342184
Sterkte sillie
pi_192342220
Jeetje Luna dat is ook heftig!!

SPOILER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 maart 2020 @ 19:54:41 #301
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192342227
Heel veel sterkte sillie en lunapuella :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')