Ja dit dus. Ben er vanaf het begin vanuit gegaan dat dit wel eens heel lang kan gaan duren (helaas). Wij zijn nu bijna 3 weken thuis en merk dat het alweer wat normaler begint te voelen zo.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Leandra het volgende: [..] Ik ga er vanuit dat ze niet meer opengaan voor de zomervakantie, alles wat ze eerder opengaan is mazzel.
Natuurlijk. Maar daar zijn we ons toch ook allemaal wel van bewust? Als iemand aangeeft het zwaar te vinden, komt 'maar voor anderen is het zwaarder' op mij vooral over alsof je daarom maar niet mag klagen, en dat vind ik niet erg nuttig. Zo'n instelling maakt het voor niemand makkelijker.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:28 schreef BE het volgende:
Het is geen wedstrijd maar de gedachte dat het voor sommigen pittiger is dan voor anderen is ook niet gek toch?
Ik las het meer als een extra hart onder de riem voor Livelink ipv een tik op de vingers voor anderen die zeggen het zwaar te vinden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:38 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar daar zijn we ons toch ook allemaal wel van bewust? Als iemand aangeeft het zwaar te vinden, komt 'maar voor anderen is het zwaarder' op mij vooral over alsof je daarom maar niet mag klagen, en dat vind ik niet erg nuttig. Zo'n instelling maakt het voor niemand makkelijker.
Zo las ik het ook.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:42 schreef BE het volgende:
[..]
Ik las het meer als een extra hart onder de riem voor Livelink ipv een tik op de vingers voor anderen die zeggen het zwaar te vinden.
Exact mijn punt. Maar daarom vind ik het herinneren aan anderen die het zwaarder hebben dus niet per se nuttig.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn situatie is peanuts vergeleken met anderen - mensen met zorgbehoevende kinderen of die hun banen dreigen te verliezen. En toch vind ik het nu ook zwaar. Zulke gevoelens kunnen naast elkaar bestaan he
Zo bedoelde in het idd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:42 schreef BE het volgende:
[..]
Ik las het meer als een extra hart onder de riem voor Livelink ipv een tik op de vingers voor anderen die zeggen het zwaar te vinden.
Of misschien bij iemand erkennen dat het zwaarder kan zijn, dus dat je daarin meeleeft?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Exact mijn punt. Maar daarom vind ik het herinneren aan anderen die het zwaarder hebben dus niet per se nuttig.
Met wassen ben ik behoorlijk bij... met vouwen daarentegen 🤐🤐🤐quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef silliegirl het volgende:
Krijgen jullie iets aan je huishouden gedaan met kinderen thuis hele dagen? Je wil echt mijn wasmand niet zien
Wanneer doe je normaal huishoudelijke taken dan?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef silliegirl het volgende:
Krijgen jullie iets aan je huishouden gedaan met kinderen thuis hele dagen? Je wil echt mijn wasmand niet zien
Uhm, welk huishouden? Mijn doel nu - naast werken vanuit huis - is dat er 5 dagen per week vers (of van de dag ervoor vers) gekookt wordt, dat m'n kind, man en ik dit enigszins gezellig overleven en dat we allemaal schoon ondergoed hebben en een bord om van te eten. De rest is bijzaak.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef silliegirl het volgende:
Goed punt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:12 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wanneer doe je normaal huishoudelijke taken dan?
Ik doe ze altijd wanneer ik thuis ben en de kinderen dus ook.
Gaat prima, maar zodra ik mijn kont parkeer komen ze om aandacht vragen.
Thuis werken achter mijn laptop is dus momenteel een uitdaging, maar gaat steeds soepeler. Ik begin het zelfs gezellig te vinden.
Ja, dat gaat me stukken beter af dan thuiswerken. Maar ik ben ook niet 39 weken zwanger, dus wees ook niet te streng voor jezelfquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef silliegirl het volgende:
‘T is meer dat ik me schaam voor de kraamhulp straks. Die kan haar tijd hier meteen gaan besteden aan achterstallige wasquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat me stukken beter af dan thuiswerken. Maar ik ben ook niet 39 weken zwanger, dus wees ook niet te streng voor jezelf
Wasje in de machine, uit de machine en in de droger is toch de inspanning niet? Maar ga het dan niet strijken en vouwen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
‘T is meer dat ik me schaam voor de kraamhulp straks. Die kan haar tijd hier meteen gaan besteden aan achterstallige was
Nee het is wel gewassen, ‘t is vooral de gewassen-wasmand die dramatisch isquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Wasje in de machine, uit de machine en in de droger is toch de inspanning niet? Maar ga het dan niet strijken en vouwen.
Jammer dan... Het is zeker geen stress waardquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:22 schreef silliegirl het volgende:
Nee het is wel gewassen, ‘t is vooral de gewassen-wasmand die dramatisch is
Klinkt ideaal ja!quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:36 schreef Gaoxing het volgende:
Ik stuur zo af en toe een WhatsApp m'n gezin in: "voor wie er tijd heeft: er is weer een was klaar". Erin doen doe ik, maar eruit halen is nog te zwaar omdat er twee wonden nog niet netjes dicht zijn. En dan komt er vanzelf wel iemand. Vooral oudste
Ik vind het vrij ideaal
Je kunt het proberenquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klinkt ideaal ja!
Zou dat met mijn 4-jarige ook al werken?
Is ook mijn schema eigenlijk wel. En ik ben dit jaar begonnen met opbouwen van het werken. Dus elke week even kijken hoe de verdeling het beste gaat.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Huishouden komt momenteel echt op de laatste plaats.
-kinderen
-werk
-ik
-broodbodige huishoud
-overbodige huishoud
Ik en kinderen wisselen zo nu en dan wel eens van prioriteit
Ach, ze hoeft zich vast niet bezig te houden met bezoek en beschuitjes, kan ze maar beter wat te doen hebbenquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
‘T is meer dat ik me schaam voor de kraamhulp straks. Die kan haar tijd hier meteen gaan besteden aan achterstallige was
Ik wil zelf anders wel beschuitjes...quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:38 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ach, ze hoeft zich vast niet bezig te houden met bezoek en beschuitjes, kan ze maar beter wat te doen hebben
En een kiwipalmboom!quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik wil zelf anders wel beschuitjes...
Een wat?quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
En een kiwipalmboom!
Ik was soort van teleurgesteld dat mijn oude stempel kraam dat niet deed![]()
hormones
https://www.google.com/se(...)QAw&biw=1304&bih=665quote:
Was is echt prio 1 hier. Anders verdrink ik in de stapel.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Huishouden komt momenteel echt op de laatste plaats.
-kinderen
-werk
-ik
-broodbodige huishoud
-overbodige huishoud
Ik en kinderen wisselen zo nu en dan wel eens van prioriteit
Niet anders dan normaal eigenlijk. Ik vind het altijd lastig om het huishouden goed bij te houden. Wij zijn al tijden op zoek naar een schoonmaakster. Ik werk 40 uur en mijn vriendin officieel 24 maar dat is vaak ook 40 uur.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef silliegirl het volgende:
Dat was na drie slapeloze nachten, kind op de IC, veel te weinig uren kraamzorg want niemand beschikbaar.. en toen ook nog geen palmboomquote:Op woensdag 25 maart 2020 13:22 schreef SQ het volgende:
Och ja. Ik ook. Was ik heel blij mee. En dat ze mijn bed verschoonde na een nacht vreselijk zweten en lekken
En toen ze zuurkoolstamp had gemaakt voor me, met de mixer omdat ze mijn stamper niet kon vinden
Maar verdrietig zijn omdat mijn fruit niet in een vormpje was gesneden, daar kan ik me weinig bij voorstellen
Ha ja, natuurlijk. Maar dan lag het niet aan die palmboomquote:Op woensdag 25 maart 2020 13:36 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat was na drie slapeloze nachten, kind op de IC, veel te weinig uren kraamzorg want niemand beschikbaar.. en toen ook nog geen palmboomwas gewoon niet helemaal van hoe ik me mn kraamtijd had voorgesteld
Blijkbaar is die palmboom wel een of andere standaard aan het worden, mijn kraam verontschuldigde zich bij voorbaat al dat ze niet zo creatief was met fruit. Waarop ik vroeg 'welk fruit?' want dat hadden we nooit in huis.quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Ha ja, natuurlijk. Maar dan lag het niet aan die palmboomwat naar dat het zo'n rottige ervaring voor je was
Ik kreeg fruitsalades van whatever wij in huis hadden. Altijd na mijn middagdutje. En dan was mijn manderijntje netjes gepeld en mijn appel in stukjes. Oh en mijn kiwi was ook wel gesneden. Maar eh. Geen palmboompjes gezien hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:25 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Blijkbaar is die palmboom wel een of andere standaard aan het worden, mijn kraam verontschuldigde zich bij voorbaat al dat ze niet zo creatief was met fruit. Waarop ik vroeg 'welk fruit?' want dat hadden we nooit in huis.
Haha. Hier precies hetzelfde!quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:25 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Blijkbaar is die palmboom wel een of andere standaard aan het worden, mijn kraam verontschuldigde zich bij voorbaat al dat ze niet zo creatief was met fruit. Waarop ik vroeg 'welk fruit?' want dat hadden we nooit in huis.
Daar heeft mijn man juist nog goede herinneringen aan; de kraamzorg pelde mandarijntjes en deed die met wat vruchtensap in een glas, ook voor hemquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha. Hier precies hetzelfde!![]()
Al heb ik destijds wel gezegd dat m'n vriend mandarijnen moest kopen, maar daar kan je weinig creatief mee zijn.
Mijn man kreeg de opdracht fruit te halen. Dat werden appels en die kreeg ik gewoon in stukjes en klaar. Ik vond het heel bijzonder te horen dat er mensen zijn die zoveel tijd stoppen in een kunstwerk van fruit.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kreeg fruitsalades van whatever wij in huis hadden. Altijd na mijn middagdutje. En dan was mijn manderijntje netjes gepeld en mijn appel in stukjes. Oh en mijn kiwi was ook wel gesneden. Maar eh. Geen palmboompjes gezien hoor.
Keuzevak dan, gezien de klaarblijkelijke individuele verschillen per kraamhulp.quote:Op woensdag 25 maart 2020 17:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik denk dat het een vak is op kraamschoolfruitfiguren voor gevorderden
Of ze zijn er niet allemaal voor geslaagd. Nemen ze dan ook hun eigen mes mee naar cliënten?quote:Op woensdag 25 maart 2020 17:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Keuzevak dan, gezien de klaarblijkelijke individuele verschillen per kraamhulp.
Heb je dan geen ander gevraagd?quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:33 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kraamzorg en ik konden sowieso niet met elkaar door één deur, wat een nare week was dat zeg...
Maar dat kan je dan toch aangeven? Of ben ik nu te naïef om te denken dat je dan een ander krijgt?quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:33 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kraamzorg en ik konden sowieso niet met elkaar door één deur, wat een nare week was dat zeg...
Ik heb het zelf nooit nodig gehad, maar ik weet dat ze bij “mijn” organisatie dan wel degelijk iemand anders sturen (is bij kennissen meermaals wel zo gegaan namelijk). Mijn vorige kraam was na een half uur (!) weggestuurd bij haar vorige gezin omdat ze haar te oud vonden. En toen beviel ik en kwam ze dus bij ons later die dag. Arme mens was er een beetje van slag van.quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Maar dat kan je dan toch aangeven? Of ben ik nu te naïef om te denken dat je dan een ander krijgt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen weet dat je na het baren evolueert naar vrouwquote:Op woensdag 25 maart 2020 18:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Noemden mensen (verloskundigen, kraamverzorgsters ect) jullie ook ineens "vrouw" toen je eenmaal bevallen waszo van " nou vrouw, dat ziet er al een stuk beter uit" of "ga toch even lekker liggen vrouw". Ik vond dat zo bijzonder
Je krijgt dan ook een onderkantje cadeauquote:Op woensdag 25 maart 2020 18:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je na het baren evolueert naar vrouw
Ja iddquote:Op woensdag 25 maart 2020 18:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je krijgt dan ook een onderkantje cadeau.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit @silliegirlquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat me stukken beter af dan thuiswerken. Maar ik ben ook niet 39 weken zwanger, dus wees ook niet te streng voor jezelf
Had gekund en achteraf gezien ook gemoeten, maar het was 'maar' voor vier dagen en ik dacht dat het aan mijn emoties en slaapgebrek lag. Pas achteraf bleek dat ze echt steken had laten vallen (boodschap van de verloskundige was 'ik maak me niet echt zorgen en kolven is alleen voor overdag', zij maakte er 'de verloskundige maakt zich vreselijk zorgen en je moet na elke voeding kolven en anders moeten jullie terug naar het ziekenhuis ') en ook gewoon echt dingen deed waarvan ik expliciet gevraagd had ze niet te doen (zoals net voor ze weg ging de was aanzetten, waardoor we die 's avonds laat nog moesten ophangen enzo, had gevraagd dat niet te doen en meer dan genoeg schoon goed).quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Maar dat kan je dan toch aangeven? Of ben ik nu te naïef om te denken dat je dan een ander krijgt?
None takenquote:Op donderdag 26 maart 2020 06:16 schreef Gaoxing het volgende:
Wat leuk, die kraamzorgverhalen. Ik heb helemaal geen kraamzorg gehad, dat was er gewoon niet. Vriendinnen maakten een schema en kwamen om de dag eten brengen. Daar doorheen dartelde dan mijn oude Taiwanese buurvrouw die eten kwam brengen wanneer ze daar zin in had, dus uiteindelijk hadden we ook nog voor een maand in de diepvries. Mijn man zat beide keren in de stress, want eerste was te laat en tweede te vroeg, en beiden juist op momenten dat er buitenlandse teams voor zijn werk op ons mini-eiland waren. Hij kon daardoor maar heel beperkt tijd vrijmaken. Gelukkig had ik wel een poets/strijkmevrouw geregeld voor eens per week.
Ik beviel in het ziekenhuis, en tijdens het hechten vroeg de dokter wanneer ik naar huis zou willen. Nou ja.... weet ik veel? Dit is m'n eerste? Zo ging ik na 22 uur met een subtotaalruptuur naar huis. Zonder kraamhulp. Twee dagen later scheurde een deel van de (binnenste) hechtingen, en 6 weken later moest dat operatief worden gerepareerd. Koester je kraamhulp mensen, met of zonder kiwiboom(en ja, dat was een luchtig grapje en geen poging om rottige en/of hormonale ervaringen te bagataliseren[/disclaimer])
Ja, ik heb mijn tweede weggestuurd omdat ze vond dat baby's meteen na de voeding in bed hoorden. Knuffelen mocht niet en ze had het steeds over christelijk onderwijs. De eerste en de derde waren supertof.quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Geen idee, mijn 10 jarige is gisteren met een vriendinnetje een rondje gaan skaten en fietsen, zonder ouder... Nu schat ik in dat ze zich met dat vriendinnetje prima aan de afspraken houdt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:50 schreef exode het volgende:
En verder las ik gisteren dat als kinderen onder de 12 samen buiten spelen er minimaal 1 ouder/voogd bij moet zijn voor toezicht. Na 16:00 spreken hier een groep kinderen altijd af om samen te voetballen. Ik heb er nog nooit 1 ouder bij gezien. Ben benieuwd of dat nu gaat veranderen.
Dat is raar, dan zou je dus alsnog naar de speeltuin kunnen gaan. daar met 75 kinderen zitten. Als die ouders maar afstand houden?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Geen idee, mijn 10 jarige is gisteren met een vriendinnetje een rondje gaan skaten en fietsen, zonder ouder... Nu schat ik in dat ze zich met dat vriendinnetje prima aan de afspraken houdt.
Bedoel je dit stuk?
Er is ook geen sprake van groepsvorming als kinderen tot en met 12 jaar samenspelen onder toezicht van een of meer ouders of voogden. Mits de ouders en/of voogden onderling 1,5 m afstand bewaren
Ik lees dat niet alsof er een ouder bij moet zijn, maar dat als er een ouder bij is, er geen sprake is van groepsvorming, maar dat die ouders wel onderling 1,5m afstand moeten houden.
Dan kan ballorig ook wel weer openquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is raar, dan zou je dus alsnog naar de speeltuin kunnen gaan. daar met 75 kinderen zitten. Als die ouders maar afstand houden?
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:33 schreef amaranta het volgende:
Mijn buren hebben zichzelf in quarantaine gezet. En gaan volgens mij echt niet naar buiten. Mijn buurman belde mij net lichtelijk panisch op, dat er iets voor zn voordeur lag, en dat hij niet kon zien wat het was.
Ik ben gaan kijken en was dus gewoon dakgootstront. Was waarschijnlijk van het dak gewaaid ofzo. Dus hij weer gerustgesteld. Ik heb het wel gewoon laten liggen overigens.
Dat lijkt me dan, als je logisch nadenkt toch weer geen optie.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is raar, dan zou je dus alsnog naar de speeltuin kunnen gaan. daar met 75 kinderen zitten. Als die ouders maar afstand houden?
nee als je logisch nadenkt niet.... maar de 'regel' laat wel ruimte hiervoor.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan, als je logisch nadenkt toch weer geen optie.
Die van mij mogen niet in de speeltuin of naar de skatebaan, daar zijn vaak meer kinderen bij elkaar. Maar samen met dat vriendinnetje een rondje hebben we nu toch maar toegestaan.
Maar wel met afstand dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:13 schreef Mariposas het volgende:
Die van ons speelt sinds deze week wel weer buiten voor ons huis, met een groepje van 6 kinderen. Vorige week heb ik mijn kinderen steeds meegenomen ergens heen, maar ik kan nu bijna nergens meer heen. En binnen houden lukt me nu echt niet.
De kinderen? Nee, die houden daar echt geen rekening mee in hun spel.quote:
Klopt, en zo maken ze toch nog hun punt dat de scholen vanwege maatschappelijke onrust gesloten zijn en niet om virologische redenen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
nee als je logisch nadenkt niet.... maar de 'regel' laat wel ruimte hiervoor.
Precies, DE reden dat wij onze kinderen niet naar de noodopvang brengen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:19 schreef SQ het volgende:
Maar kinderen krijgen het toch wel degelijk en daarmee kunnen ze toch ook hun ouders besmetten?
Ik zou me er in elk geval helemaal niet senang bij voelen.
Vandaar dus denk ik de regel dat er toezichtig moet zijn, zodat ouders kunne zeggen: hee, dit zijn er te veel - wij gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
De kinderen? Nee, die houden daar echt geen rekening mee in hun spel.
Dat is de vraag. Een theorie (en degene die het RIVM nog steeds volgt) is nog steeds dat je alleen besmettelijk bent als je symptomen hebt. En ook voor kinderen geld; met symptomen, hoe licht ook, blijf je thuis. Als je je daaraan houdt zouden alle kids buiten dus snotneusvrij en niet besmettelijk moeten zijn. Zo krijgen ze niks van elkaar en kunnen ze anderen ook niet besmetten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:19 schreef SQ het volgende:
Maar kinderen krijgen het toch wel degelijk en daarmee kunnen ze toch ook hun ouders besmetten?
Nou, dit. Hoewel ik elders weer lees dat kinderen het juist weer minder snel krijgen (en ik weet ook van gezinnen waar pap en mam besmet zijn, maar de kinderen niet). Maar juist omdat we het niet weten, vind ik 'better safe then sorry' kunnen aanhouden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:19 schreef SQ het volgende:
Als je die lijn doortrekt mag iedereen gewoon zijn leven voortzetten tenzij je symptomen hebt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Een theorie (en degene die het RIVM nog steeds volgt) is nog steeds dat je alleen besmettelijk bent als je symptomen hebt. En ook voor kinderen geld; met symptomen, hoe licht ook, blijf je thuis. Als je je daaraan houdt zouden alle kids buiten dus snotneusvrij en niet besmettelijk moeten zijn. Zo krijgen ze niks van elkaar en kunnen ze anderen ook niet besmetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten svp, scheelt mij weer gemod
disclaimer
Ik ben het er zelf ook niet mee eens hoor.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:19 schreef SQ het volgende:
Mwah. Er was een studie die zou uitwijzen dat je al anderen kan aansteken vóór je symptomen hebt, maar dat onderzoek werd weer onderuit gehaald omdat het ging over zelfrapportage oid. Mensen gaven dan dus aan nog geen symptomen gehad te hebben. Maar hadden dan objectief gezien toch al een loopneus (licht) of keelklachten. Die waren dan alleen zo mild dat iemand ze niet rapporteerde.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:31 schreef Mariposas het volgende:
Volgens mij is die theorie al onderuit gehaald, al is het wel zo dat hoe meer symptomen, hoe besmettelijker je bent. Het verspreidt zich door lichaamsvocht, dus als je niest verspreid je evident meer dan wanneer je niet moest.
Ik ben in elk geval benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek wat nu wordt gedaan onder gezinnen.
Nou, ik kan me ook voorstellen dat je het steeds lastiger opgelost krijgt hoor. Je netwerk springt wellicht in t begin bij. Maar mensen worden verkouden, dus dan vallen die af. Niet iedereen kan oneindig vanuit huis werken, dus vroeg of laat moet je weer een dag naar kantoor, etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:41 schreef Mariposas het volgende:
Via iemand die ik van de kinderopvang ken, heb ik al vernomen dat het steeds drukker wordt op de noodopvang.
Zou me niets verbazen als ouders een beetje klaar mee zijn, met de kinderen thuis, en er daarom gebruik van maken.
Mijn man en ik behoren tot de cruciale overheidsprocessen en vooralsnog vindt onze werkgever het goed dat wij aanzienlijk minder werken doordat wij de kinderen thuis hebben. Maar ik vraag me wel af of ze dat ook op langere termijn nog goed vinden, aangezien er dus noodopvang is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wij werken allebei dus 's avonds nog veel, 19:00 kinderen naar bed, 19:05 is het thuiskantoor weer geopend.
Ja, dat mag. Alleen afhalen, dus je mag het niet in de winkel zelf opeten.quote:[b]Op vrijdag 27 maart 2020 15:06 schreef F_r het volgende:[/b
Hier is de ijszaak open vraag mij af of dat mag en de snackbar min of meer. Het liefst telefonisch bestellen maar in de zaak kan ook. Softijs ook gewoon te koop. Ik ga er toch maar even niet heen.
zijn wij zo ook van planquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef exode het volgende:
Wij bestellen nu 2 keer per week eten bij lokale bedrijven, rechtstreeks dus niet thuisbezorgd. Hoop dat meer mensen dat doen om ze een beetje overeind te houden.
Scheelt ons ook weer koken
wij gister ook; half 8 als gewenste bezorging aangegeven, liep een uur uitquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef exode het volgende:
Wij bestellen nu 2 keer per week eten bij lokale bedrijven, rechtstreeks dus niet thuisbezorgd. Hoop dat meer mensen dat doen om ze een beetje overeind te houden.
Dat zou een mooie rekenvraag zijn;quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij ook en idd niet via thuisbezorgd.nlquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef exode het volgende:
Ik geloof er niks van dat kinderen amper besmettelijk zijn, ze worden misschien nauwelijks ziek, maar als ze ergens met hun snot- en slijmvingers aanzitten smeren ze daar volgens mij net zo hard hun persoonlijke coronaatjes op.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:19 schreef SQ het volgende:
Neen. Het is nog steeds geen ebola.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb ook de locale winkels gesteund. 10m stof, en 100e aan speelgoed![]()
Eten bestellen is nog niet in me opgekomen, goeie!
Ik zag laatst een fpto van iemand op fb die al haar eten af aan het wassen was: yoghurtpakken in een sopje en de bananen nam ze af met desinfectiemiddel. Doen jullie dat ook?
Ik las er ook over op facebook. Nee, zeker niet. Ik moet zeggen dat ik me wel gelijk ziek voelde toen ik in de supermarkt was, maar dat is zeker psychologisch. Het is ongeloofelijk hoe snel dit het nieuwe normaal is, thuis is veilig, alles buiten thuis is onveilig....quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik zag laatst een fpto van iemand op fb die al haar eten af aan het wassen was: yoghurtpakken in een sopje en de bananen nam ze af met desinfectiemiddel. Doen jullie dat ook?
mijn man moest bij de LIDL verplicht handschoenen aanquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Ok - goed om te horen. Ik voelde me ineens een vieze sukkel.
Nou idd @:Jagärtrut! Ben vandaag dus in 3 winkels geweest, met plastic handschoentjes, en ik voelde me zo vies. Heel gek hoe snel dat gaat. En als kk een film kijk en mensen schudden handen, dan denk ik: ja hallo, doe es niet
Check!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:58 schreef Omentielvo het volgende:
Ik doe dat ook niet. Ik was mijn handen wel extra. En maak ook wat vaker de deurknoppen schoon.
Verder is mijn huishouden nog steeds zoals die van Jan Steen en doe ik alleen maar het hoognodige.
Dit ja. Buitenshuis voel ik me helemaal niet meer op mijn gemak het voelt inderdaad onveilig. De sfeer in winkels is ook zo bijzonder, iedereen is een soort van angstig om te dichtbij te komen, inclusief ikzelf. Ik ben blij dat het grootste gedeelte van de boodschappen bezorgd wordt, want ik zou echt niet zo graag een half uur in de supermarkt doorbrengen momenteel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik las er ook over op facebook. Nee, zeker niet. Ik moet zeggen dat ik me wel gelijk ziek voelde toen ik in de supermarkt was, maar dat is zeker psychologisch. Het is ongeloofelijk hoe snel dit het nieuwe normaal is, thuis is veilig, alles buiten thuis is onveilig....
dit bevestigt eigenlijk wat ik net schreef. Mensen doen echt onaardig tegen elkaar in winkels. Kijken iedereen wantrouwend aan. Gezellig is het niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit ja. Buitenshuis voel ik me helemaal niet meer op mijn gemak het voelt inderdaad onveilig. De sfeer in winkels is ook zo bijzonder, iedereen is een soort van angstig om te dichtbij te komen, inclusief ikzelf. Ik ben blij dat het grootste gedeelte van de boodschappen bezorgd wordt, want ik zou echt niet zo graag een half uur in de supermarkt doorbrengen momenteel.
Wij zien onze ouders nu ook even niet dus ze missen hun kleinkinderen heel erg.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat kinderen amper besmettelijk zijn, ze worden misschien nauwelijks ziek, maar als ze ergens met hun snot- en slijmvingers aanzitten smeren ze daar volgens mij net zo hard hun persoonlijke coronaatjes op.
Het is niet voor niets dat ze NIET NAAR OPA EN OMA mogen.
Echt onaardig heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt, ik zie het meer als een soort van angst om iets verkeerd te doen zoals te dichtbij komen. Dat veroorzaakt wel een gespannen sfeer inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
dit bevestigt eigenlijk wat ik net schreef. Mensen doen echt onaardig tegen elkaar in winkels. Kijken iedereen wantrouwend aan. Gezellig is het niet.
Ben gek. Ga mijn ruime weekboodschappen stuk voor stuk staan afpoetsen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Tjah je kan het net zo goed op die manier krijgen. Of via de scheidingsbordjes op de band. De 1,5 meter is heilig maar al het andere maakt mensen niet echt uit, is zelfs panischquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ben gek. Ga mijn ruime weekboodschappen stuk voor stuk staan afpoetsen.![]()
Je moet voorzichtig zijn. Niet panisch.
Ik zeg niet dat je panisch bent als je je boodschappen wel afdoet. Ieder moet dat uiteraard zelf weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:23 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Tjah je kan het net zo goed op die manier krijgen. Of via de scheidingsbordjes op de band. De 1,5 meter is heilig maar al het andere maakt mensen niet echt uit, is zelfs panischIk doe het zelf ook niet hoor maar de grens tussen voorzichtig en panisch zoals jij die beschrijft is niet echt goed.
Ze is een gigantische trut.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:53 schreef amaranta het volgende:
Ik snap op zich wel dat je voorzichtig bent, maar die vrouw in Kruidvat sloeg naar mijn idee echt door.
Die man kan natuurlijk besmet zijn. maar ik ga er eigenlijk van uit dat als je buiten komt, en in de winkel, je het hoogstwaarschijnlijk niet bent.
Ze deed al de hele tijd lelijk in de winkel trouwens. Er waren amper klanten, maar ze liep nog net niet over de muren.
Nu zijn die gangpaden al niet super breed. maar als je zo bang bent, blijf dan thuis
Kan je je groen en geel ergeren maar dat is wat er nu gezegd wordt. Je kan als MaJo wel tegen iedereen gaan zitten te zeiken dat ze nog veel meer moeten doen dan ze doen, ook al is het hele land al helemaal lamgelegd, respecteer gewoon ook andere mensen en wat ze op dit moment nog wel mogen in plaats van dit soort gepraat weer.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:56 schreef MaJo het volgende:
Ik erger me groen en geel aan mijn vriendinnen die nu hun kinderen met elkaar laten spelen maar zelf dan wel afstand houden. “Ja maar dat mag volgens de rijksoverheid”.dat zal wel zo zijn maar je kunt zelf ook gewoon nadenken toch? Wat hierboven gezegd wordt ben ik het mee eens: waarom zouden kinderen wel met elkaar mogen spelen en niet naar opa en oma mogen? Dat is toch totaal niet logisch
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:19 schreef Phaidra het volgende:
Ja hey, ligt eraan hoe breed de ouders zijn!!
Maar minimale omtrek (breedte van ouders buiten beschouwing gelaten) = 37,5 meter
Doorsnede = 11,94 meter
Dan mag ik me er toch wel aan ergeren? Ik vind namelijk dat zij ontzettend lopen te zeuren, dit is de eerste keer dat ik me er negatief over uitlaatquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:59 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Kan je je groen en geel ergeren maar dat is wat er nu gezegd wordt. Je kan als MaJo wel tegen iedereen gaan zitten te zeiken dat ze nog veel meer moeten doen dan ze doen, ook al is het hele land al helemaal lamgelegd, respecteer gewoon ook andere mensen en wat ze op dit moment nog wel mogen in plaats van dit soort gepraat weer.
Wij komen (met onze 9-jarige) ook niet bij onze ouders (78-78-88-90) maar vangen wel de kleinzoon van 1½ op als mijn zoon en schoondochter allebei werkenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij zien onze ouders nu ook even niet dus ze missen hun kleinkinderen heel erg.
Ze zijn beide begin 60 en geen klachten.
Is ook maar matig begrip voor want: “ik zie zoveel buren met hun kleinkinderen. Zelfs de huisarts”!
Tja, ik vind het ook niet leuk maar ik doe toch niks geks?
Hoe groot is de kans denk je dat de overheid nu iets doet wat compleet onlogisch is wat dit betreft? Jij denkt dat het niet kan, hen stellen van wel. Is dit niet waarschijnlijk gewoon een flinke lading aan onterechte betweterigheid?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:05 schreef MaJo het volgende:
ij betreft hun gang gaan maar door dit soort gedrag blijft de verspreiding alleen maar doorgaan. Ik zeik niet tegen ze, vraag alleen aan ze of het wel versta
Ben wel benieuwd wat ze reageren? Denken ze echt dat ze daarna verkeerd bezig zijn en gaan ze weg of?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan mag ik me er toch wel aan ergeren? Ik vind namelijk dat zij ontzettend lopen te zeuren, dit is de eerste keer dat ik me er negatief over uitlaatZe mogen wat mij betreft hun gang gaan maar door dit soort gedrag blijft de verspreiding alleen maar doorgaan. Ik zeik niet tegen ze, vraag alleen aan ze of het wel verstandig is.
En dit is precies de reden dat er een lockdown moet komenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:09 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans denk je dat de overheid nu iets doet wat compleet onlogisch is wat dit betreft? Jij denkt dat het niet kan, hen stellen van wel. Is dit niet waarschijnlijk gewoon een flinke lading aan onterechte betweterigheid?
En tuurlijk is de kans er dat het daarmee verspreid wordt. Als je op die manier wil denken kan je zoveel zaken nu alsnog gaan verbieden. Het park zou het minste van de zorgen moeten zijn gezien alle andere zaken maar goed. Als jij je daarover wil opwinden dan prima, zolang je maar niet echt mensen er mee lastig gaat vallen in het park.
Nou, de overheid heeft in de aanpak van deze uitbraak nogal wat steken laten vallen en de rode draad is hierbij toch wel "achter de feiten aanlopen". Dus het zou zomaar kunnen dat ze volgende week weer maatregelen nemen waarvan iedereen al tijden op z'n klompen kon aanvoelen dat die noodzakelijk zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:09 schreef phoenyx het volgende:
Hoe groot is de kans denk je dat de overheid nu iets doet wat compleet onlogisch is wat dit betreft? Jij denkt dat het niet kan, hen stellen van wel. Is dit niet waarschijnlijk gewoon een flinke lading aan onterechte betweterigheid?
Kan je wel kinderachtigquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:27 schreef Tally het volgende:
[..]
En dit is precies de reden dat er een lockdown moet komen
Mijn ouders hebben mijn kinderen nu al 3 weken niet gezienquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij komen (met onze 9-jarige) ook niet bij onze ouders (78-78-88-90) maar vangen wel de kleinzoon van 1½ op als mijn zoon en schoondochter allebei werken
Dit mens ziet de corona patiënt voorbij komen dagelijks. Maar blijf vooral lekker doen wat je doet hoor. Maar wel uit mijn buurt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:29 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Kan je wel kinderachtigdoen maar dit is precies wat ik al dacht. Er kan geen gematigdheid zijn niet waar, alles moet op slot want niks is meer veilig om nog te doen. Of het ene nou weinig besmettingsgevaar oplevert maakt ook niet meer uit. Jullie mensen kunnen niet rationeel nadenken bij iets wat nieuw is.
Of de mensen denken dat. Als ze direct hadden gezegd dat er een lockdown moest komen had iedereen dat onredelijk gevonden. Nu zien mensen de consequenties en is er meer draagvlak. Iedereen zit nu achteraf te stellen hoe duidelijk het wel niet is dat er meer gedaan moest worden etc. maar dat is toch wel vrij typerend hier.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nou, de overheid heeft in de aanpak van deze uitbraak nogal wat steken laten vallen en de rode draad is hierbij toch wel "achter de feiten aanlopen". Dus het zou zomaar kunnen dat ze volgende week weer maatregelen nemen waarvan iedereen al tijden op z'n klompen kon aanvoelen dat die noodzakelijk zijn.
Ik heb er de ballen verstand van of kijk op en ik ‘moet’ er maar op vertrouwen dat wat we doen, het juiste gaat zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:30 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben nog steeds blij dat er geen lockdown is en vind de aanpak van Nederland zo verkeerd nog niet.
Wat is dit nou weer voor een reactie op mijn vraag naar gematigdheid?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:30 schreef Tally het volgende:
[..]
Dit mens ziet de corona patiënt voorbij komen dagelijks. Maar blijf vooral lekker doen wat je doet hoor. Maar wel uit mijn buurt.
Dat was geen vraag. Dat was een veroordeling. Kinderachtig. En jullie mensen. Dan ben ik er al klaar meequote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:33 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een reactie op mijn vraag naar gematigdheid?
Kom je hier trouwens in dit topic om te bekritiseren hoe ‘wij’ als ouders hiermee omgaan?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:31 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Of de mensen denken dat. Als ze direct hadden gezegd dat er een lockdown moest komen had iedereen dat onredelijk gevonden. Nu zien mensen de consequenties en is er meer draagvlak. Iedereen zit nu achteraf te stellen hoe duidelijk het wel niet is dat er meer gedaan moest worden etc. maar dat is toch wel vrij typerend hier.
Als ik arts zou zijn en veel mensen dood zou zien gaan zou ik dat niet fijn vinden maar ik ga toch niet vanuit emotie dan bepalen dat alles maar op slot. Ik snap ook niet hoe je niet kan snappen dat ik het kinderachtig vind als iemand metquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat was geen vraag. Dat was een veroordeling. Kinderachtig. En jullie mensen. Dan ben ik er al klaar mee
Nee klopt was alleen de post over het naar het park gaan waarop ik wilde reageren. Heb verder niks tegen hoe ouders hiermee omgaan ofzo. Een enkele keer zie je ook iets buiten je standaard forums en daar reageer je dan gewoon ook op. Wij hebben trouwens geen tuin en ook 2 jonge kinderen, om het wat in perspectief te plaatsen. We gaan (gingen) niet naar het park omdat we sadisten zijn maar omdat je toch nog wel iets wel ook moet kunnen doen zolang het nog gezegd wordt dat het mag.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kom je hier trouwens in dit topic om te bekritiseren hoe ‘wij’ als ouders hiermee omgaan?
Ik krijg dat idee maar misschien zit ik er compleet naast. Je posthistory laat niets blijken dat je vaker in OUD post.
Ja, dat lijkt mij extra confronterend dan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:35 schreef Tally het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik een kindje van 6 voorbij zien komen in de ambu die de corona afdeling op kon. Mijn kinderen spelen dus niet met andere kinderen omdat het RIVM vind dat het wel kan. Mijn kinderen gaan na 6 april nog niet naar school omdat het RIVM vind dat het kan. Ik zie teveel
Staan we ook. Dat tij keert voorlopig niet. En al helemaal niet als alles zo vrijblijvend is of als er veel dingen binnen een dag word tegengesprokenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij extra confronterend dan.
Maar hoelang kan je op die manier kinderen afsluiten van alles om hun heen. Dat vind ik zo moeilijk aan deze ellende. Wanneer keer het tij. En we staan nog maar aan het begin.
Oh in mijn geval niet achteraf hoor, ik roep al sinds februari dat het anders moet, kijk maar in mijn PoHi.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:31 schreef phoenyx het volgende:
Of de mensen denken dat. Als ze direct hadden gezegd dat er een lockdown moest komen had iedereen dat onredelijk gevonden. Nu zien mensen de consequenties en is er meer draagvlak. Iedereen zit nu achteraf te stellen hoe duidelijk het wel niet is dat er meer gedaan moest worden etc. maar dat is toch wel vrij typerend hier.
Ik sta er precies zo in. De buitenwereld is verboden terrein voor de kinderen. En voor onszelf ook zoveel mogelijk. Dan maar eigenwijs tegen het RIVM ingaan, want ik geloof echt niet dat kinderen elkaar niet besmetten. En ja het is echt niet niks om 24/7 met de kinderen binnen te zitten, maar het is het allemaal waard als we er daardoor zonder ziekenhuisopnames of erger doorheen komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:41 schreef Tally het volgende:
[..]
Staan we ook. Dat tij keert voorlopig niet. En al helemaal niet als alles zo vrijblijvend is of als er veel dingen binnen een dag word tegengesproken
Maar ik sluit mijn kinderen zolang mogelijk af. Tot het tij wel keert.
En ja confronterend is het zeker. Doodzieke kindjes kan ik echt niet tegen. Gillen van kinderen op SEH of HAP gaat bij mij door merg en been. En dan ben ik blij dat ik geen arts ben en kan weglopen. 🙄
Buitenwereld verboden als in: alleen de tuin in?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik sta er precies zo in. De buitenwereld is verboden terrein voor de kinderen. En voor onszelf ook zoveel mogelijk. Dan maar eigenwijs tegen het RIVM ingaan, want ik geloof echt niet dat kinderen elkaar niet besmetten. En ja het is echt niet niks om 24/7 met de kinderen binnen te zitten, maar het is het allemaal waard als we er daardoor zonder ziekenhuisopnames of erger doorheen komen.
Dat. En dan heb ik geen problemen met het 24/7 binnen zitten met de kinderen. De oudste heeft hier ook geen problemen mee. De jongste vind het kut maar snapt het wel. Ik leefde hiervoor al als een kluizenaarquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik sta er precies zo in. De buitenwereld is verboden terrein voor de kinderen. En voor onszelf ook zoveel mogelijk. Dan maar eigenwijs tegen het RIVM ingaan, want ik geloof echt niet dat kinderen elkaar niet besmetten. En ja het is echt niet niks om 24/7 met de kinderen binnen te zitten, maar het is het allemaal waard als we er daardoor zonder ziekenhuisopnames of erger doorheen komen.
Eigenlijk komt het er op neer dat zij alleen de voortuin en achtertuin in mogen als ik er ook bij ben. Vaak staan er binnen een paar minuten vriendjes bij de schutting en dat vind ik te dichtbij. Vooral omdat de vriendjes dus wel 24/7 buiten lopen en met jan en alleman spelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Buitenwereld verboden als in: alleen de tuin in?
Want de mijne komen ook alleen in de tuin nu. Alleen mijn zoon mag soms even fietsen rond de straat hier maar gaat nergens spelen en hij weet dat hij op afstand moet blijven.
Het is dat kinderen wel af en toe buiten horen maar als ik geen kinderen had, kwam ik helemaal niet zomaar buiten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat. En dan heb ik geen problemen met het 24/7 binnen zitten met de kinderen. De oudste heeft hier ook geen problemen mee. De jongste vind het kut maar snapt het wel. Ik leefde hiervoor al als een kluizenaar
Toen ze klein waren ging ik er vaak met ze op uit. Behalve naar de Efteling en school kom ik weinig buiten met ze.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is dat kinderen wel af en toe buiten horen maar als ik geen kinderen had, kwam ik helemaal niet zomaar buiten.
Ik reageerde gewoon ontopic op het park-gebeuren. Wat jij meldt is inderdaad off-topic. Jij bent van harte welkom in het COR subforumquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:46 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh in mijn geval niet achteraf hoor, ik roep al sinds februari dat het anders moet, kijk maar in mijn PoHi.Meer draagvlak is erg handig, maar we hadden de tijd helemaal niet om het zo langzaam op te bouwen vanaf "in de elleboog hoesten" en "geen handen meer schudden". Maar dat is off-topic hier, je bent van harte welkom in het COR subforum.
Ja ik ook. Vooral sinds maandag houden veel mensen zich goed aan de richtlijnen, het RIVM zegt een licht afvlakkende trend te signaleren, ziekenhuizen in Brabant zijn voorzichtig optimistisch dat ze het aan gaan kunnen na opschaling van de IC plekken. Bij mij is het vertrouwen er ook. Maar er blijft altijd een kans dat er een verkeerde inschatting wordt gemaakt, Lombardije heeft al twee weken langer zware maatregelen en daar is alsnog het hoogtepunt niet geweest. Wie weet hoe het gaat lopen...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:30 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben nog steeds blij dat er geen lockdown is en vind de aanpak van Nederland zo verkeerd nog niet.
Het liefst ga ik op bed liggen met de dekens over mijn hoofd en wachten tot het voorbij is. Een winterslaap in de lente en zomer.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:28 schreef BE het volgende:
Eerst de komende twee weken maar eens doorkomen voor er iets te zeggen is over hoe we het doen.
Ik hou nog steeds mijn hart vast en vind het doodeng.
Eens. Het voelt hoe dan ook al als een boze droom.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het liefst ga ik op bed liggen met de dekens over mijn hoofd en wachten tot het voorbij is. Een winterslaap in de lente en zomer.
Ik ook!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het liefst ga ik op bed liggen met de dekens over mijn hoofd en wachten tot het voorbij is. Een winterslaap in de lente en zomer.
Ik vind die aantallen schokkend, maar tegelijkertijd ook zo weinig zeggend. Als je dan leest dat er in 2017/2018 (of 2018/2019, ik weet het even niet) ook +- 9500 doden vielen door de griep, in NL alleen, dan denk ik; ja. Toen kregen we ook niet elke dag een update.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:32 schreef BE het volgende:
[..]
Eens. Het voelt hoe dan ook al als een boze droom.
Italië met ruim 900 doden de afgelopen 24 uur. Onvoorstelbaar toch!
Toen ging het waarschijnlijk ook niet met 100 per dag tegelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind die aantallen schokkend, maar tegelijkertijd ook zo weinig zeggend. Als je dan leest dat er in 2017/2018 (of 2018/2019, ik weet het even niet) ook +- 9500 doden vielen door de griep, in NL alleen, dan denk ik; ja. Toen kregen we ook niet elke dag een update.
Neemt niet weg dat ik dit virus heftig en gevaarlijk vind, maar ik mis een beetje perspectief in hoe dit uitgemeten wordt, ofzo.
Ik snap wat je zegt, ik heb ook niet een goed beeld van hoe zich de situatie van toen zich tot de situatie van nu verhoudt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind die aantallen schokkend, maar tegelijkertijd ook zo weinig zeggend. Als je dan leest dat er in 2017/2018 (of 2018/2019, ik weet het even niet) ook +- 9500 doden vielen door de griep, in NL alleen, dan denk ik; ja. Toen kregen we ook niet elke dag een update.
Neemt niet weg dat ik dit virus heftig en gevaarlijk vind, maar ik mis een beetje perspectief in hoe dit uitgemeten wordt, ofzo.
Volgens mij komen die capaciteitsproblemen vooral door die zieken die nog wel kansrijk zijn, oma uit het verpleeghuis gaat niet meer naar de IC, maar ook op de IC's gaan mensen dood, en dat zijn degenen die bij een normaal groeiseizoen ook zouden opvallen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef BE het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, ik heb ook niet een goed beeld van hoe zich de situatie van toen zich tot de situatie van nu verhoudt.
Maar alles wijst er toch wel op dat dit virus ernstiger is dan de griep van toen. Als de ziekenhuizen toen op een soortgelijk capaciteitsprobleem hadden afgestevend hadden we dat vast ook gehoord/geweten.
Het verschil is dacht ik vooral dat mensen met covid-19 veel langer op de IC liggen. 100 mensen allemaal 2 dagen op de IC, is logistiek een heel ander verhaal dan 100 mensen die allemaal 2-3 weken op de IC liggen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij komen die capaciteitsproblemen vooral door die zieken die nog wel kansrijk zijn, oma uit het verpleeghuis gaat niet meer naar de IC, maar ook op de IC's gaan mensen dood, en dat zijn degenen die bij een normaal groeiseizoen ook zouden opvallen.
Je bedoelt het hogere aantal jongere (relatief dan) die op de IC belanden tov bij een griepgolf?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij komen die capaciteitsproblemen vooral door die zieken die nog wel kansrijk zijn, oma uit het verpleeghuis gaat niet meer naar de IC, maar ook op de IC's gaan mensen dood, en dat zijn degenen die bij een normaal groeiseizoen ook zouden opvallen.
En een grote groep van de corona-overledenen hebben ook niet op de ic gelegen, las ik ook weer ergens.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:31 schreef Leandra het volgende:
Beide.
De "gewone" jaarlijkse griepdoden komem amper op de IC, net zoals die groep daar nu ook niet komt.
Het punt is dus de groep die nu wel op de IC komt en daar idd ook geruime tijd nodig heeft, bijna zo lang als een complete griepduur.
Nee, er zal idd een grote overlap zijn, maar het tekort aan IC-bedden komt wel dichtbij.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En een grote groep van de corona-overledenen hebben ook niet op de ic gelegen, las ik ook weer ergens.
Wij hebben nu 2 laden en dat is idd krap, in het huurappartement waar we tijdelijk gaan wonen zit alleen koelkast zonder vriesvak, dus we hebben al besloten dat er idd een vriezertje in de berging komt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:48 schreef mefke79 het volgende:
20?! Waar laat je ze?
Ik krijg maar geen bezorg of pickup moment bij de Jumbo te pakken. Er staat gewoon niet beschikbaar. Ik kan nog ff gelukkig.
Als ik iets geleerd heb is dat ik een grotere diepvries wil. En dat ik prima vooruit kan bedenken wat ik wil, maar dat gewoon niet zo leuk vind.
Afgelopen week zijn we in behoorlijk wat supermarkten geweest voordat we een pak bloem konden kopen. In sommige supermarkten vroegen we of er achter nog iets lag, maar er was echt bijna geen bloem meer te krijgen. Terwijl het enige wat we wilden was een appeltaart en pannenkoeken bakken voor onze jarige zoon.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben online boodschappen bij jumbo aan het doen, en ik zie daar bij pasta(saus) en noodles staan: Max 20 per order.
Wtf, zijn er echt zoveel mensen die zó veel daarvan bestellen?!
Dit was dus een van de redenen waarom ik voor het eerst in jaren weer bakmixen heb gekocht. Die waren er nog wel en gewone bloem niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:07 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Afgelopen week zijn we in behoorlijk wat supermarkten geweest voordat we een pak bloem konden kopen. In sommige supermarkten vroegen we of er achter nog iets lag, maar er was echt bijna geen bloem meer te krijgen. Terwijl het enige wat we wilden was een appeltaart en pannenkoeken bakken voor onze jarige zoon.
Het werkte dus in de hand dat toen ik uiteindelijk bloem vond, ik óók twee pakken meenam. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet van het hamsteren ben.
Wij maken altijd zelf pizzadeegquote:
Pannenkoeken, bechamelsaus, gebonden soep, quichedeeg, enzovoort.quote:
Hier gaan er meerdere pakken per maand doorheen. Pannenkoeken, saus, cakejes, koekjes, brood, pizza, zou niet zonder kunnen.quote:
Klopt en er zullen altijd mensen zijn die daar heel "creatief" mee omgaan en zo binnen de regels net over de randjes weten te balanceren...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
nee als je logisch nadenkt niet.... maar de 'regel' laat wel ruimte hiervoor.
Ik ben ook iets losser geweest deze week, jongste heeft met vriendinnetje gefietst en gespeeld buiten. Was ook wel erg hard nodig merk ik, ze is weer een stuk beter te pas nu. Hopelijk kunnen we daar weer even op teren.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef exode het volgende:
Ik merk hier juist dat ouders losser beginnen te worden, de speeltuin is minder uitgestorven en ik zie meer kinderen zonder ouders de wijk rond fietsen. Dat was vorige week echt niet.
Daar sluit ik me bij aan. Het virus verspreid zich wel, het stoppen is bijna niet te doen denk ik. Met een lockdown rem je het denk ik wel verder af, maar wat gebeurt er als je dat weer opheft... of moet je dan in lockdown tot er een vaccin is...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:30 schreef Omentielvo het volgende:
Oh echt? Ik dus nog nooit. Nu maar goed ook als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:29 schreef F_r het volgende:
In stoofgerechten gebruik ik ook vaak bloem
Om het wat te binden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:41 schreef exode het volgende:
[..]
Oh echt? Ik dus nog nooit. Nu maar goed ook als ik het zo lees.
Vanochtend heeft mijn vriendin wel toiletpapier en tissues kunnen scoren. Zowel voor ons als de overburen.
Ik kwam in de lokale krant dit tegen: https://www.pzc.nl/binnen(...)eten-maken~adf64efb/quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef BE het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, ik heb ook niet een goed beeld van hoe zich de situatie van toen zich tot de situatie van nu verhoudt.
Maar alles wijst er toch wel op dat dit virus ernstiger is dan de griep van toen. Als de ziekenhuizen toen op een soortgelijk capaciteitsprobleem hadden afgestevend hadden we dat vast ook gehoord/geweten.
Tx! Idd een goeie verduidelijking.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kwam in de lokale krant dit tegen: https://www.pzc.nl/binnen(...)eten-maken~adf64efb/
Dat geeft wel enig perspectief in deze.
Hoe staat het nu met de trouwplannen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:08 schreef exode het volgende:
Wij hebben echt nooit bloem in huis, maar goed wij bakken ook nietsZijn wel van het koken, vooral stoofgerechten
![]()
Vanavond date nightEten bij lokaal restaurant al besteld, wijn staat koud, open haard hout ligt klaar. Nu al zin in. Ook wel even goed, de afgelopen 2,5 week gingen onze gesprekken niet verder dan 'wat hebben we nodig voor boodschappen?' en 'Doe jij ze in bad dan ruim ik de keuken op'.
er zijn in elk geval pijnlozere manieren dan stikken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:01 schreef Omentielvo het volgende:
Heldere uitleg.
Ik erger me alleen aan deze zin. “ Dit virus is geen fijne manier om dood te gaan”.
Elke manier van doodgaan (misschien op vredig in je slaap doodgaan na) lijkt mij vreselijk.
Nou ja die liggen even stil. Lang verhaal, iets met geld en twijfels over invulling.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe staat het nu met de trouwplannen?
Nou, inderdaad!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:23 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind het verschil tussen het Nederlandse systeem en total lockdown wel erg groot. Groter dan ik had verwacht, terwijl ik toch al niet zo erg mobiel ben
Oh, dat is jammer. Hopelijk komt er later een betere timing.quote:[b]Op zaterdag 28 maart 2020 18:24 schreef exode het volgende:[/b
[..]
Nou ja die liggen even stil. Lang verhaal, iets met geld en twijfels over invulling.
Goed artikel, dank jequote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kwam in de lokale krant dit tegen: https://www.pzc.nl/binnen(...)eten-maken~adf64efb/
Dat geeft wel enig perspectief in deze.
Thanks voor de tip!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:22 schreef BE het volgende:
Over bakken gesproken, CUL heeft een leuk idee!
CUL / Kook mee met CUL: brood bakken op 29-03
Ik ga zo het deeg voor een no-knead-bread maar eens maken om morgen te bakken.
Leuk!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Thanks voor de tip!
En hier altijd bloem in huis, dus ik doe morgen meteen mee!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook “vergeet”. Hier in de supermarkt bijv: loop je langs 2 kanten door hetzelfde gangpad. Bij het passeren zit je dan ook echt geen 1,5 meter uit elkaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:31 schreef Sjeen het volgende:
Pfff... 1,5 meter is voor sommigen nog best een rekbaar begrip.
In de praktijk gaat het in de supermarkt ook niet altijd. In elk gangpad staat wel iemand ergens. Als je dan altijd letterlijk een ander pad moet nemen, kom je nooit aan al je boodschappen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook “vergeet”. Hier in de supermarkt bijv: loop je langs 2 kanten door hetzelfde gangpad. Bij het passeren zit je dan ook echt geen 1,5 meter uit elkaar.
nee ok...quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook “vergeet”. Hier in de supermarkt bijv: loop je langs 2 kanten door hetzelfde gangpad. Bij het passeren zit je dan ook echt geen 1,5 meter uit elkaar.
Ik ergerde me gisteren dus ook aan de stellen die dan samen boodschappen halen met 1 kar. Zo is dat hele principe van “verplicht een kar gebruiken” ook zinloos en degene zonder kar houdt uberhaupt niet echt genoeg afstand.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee ok...
ik ging net boodschappen doen, netjes alleen met een winkelwagentje. Al zigzaggend en wachtend om netjes op afstand te blijven. Maar voor studenten en bejaarden gelden de regels blijkbaar niet, die mogen gewoon met drie/vier tegelijk door de winkel stuiteren.
Beetje jammer...
En verdrietig.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:44 schreef Sjeen het volgende:
Ik word er gewoon een beetje chagrijnig van.
Hier net zo. En als je nog maar je keel schraapt kijkt iedereen meteen je kant op, want “ohoh!”quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:45 schreef vencodark het volgende:
Vinden jullie het ook zo’n raar en gespannen sfeertje in de supermarkt?
Echt een grafstemming.
Pardon voor de bewoording maar het voelde heel ongemakkelijk. Het is dezelfde supermarkt waar ik al jaren kom en ik kon, op afstand, nog een praatje maken met de buurman. Die vond het ook al zo’n zenuwachtig gebeuren.
Ik durf niet meer te niezen of een kriebeltje van mijn gezicht te halen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier net zo. En als je nog maar je keel schraapt kijkt iedereen meteen je kant op, want “ohoh!”
Al die spatschermen voor de kassa’s enzo vind ik ook niet echt stemmingsbevorderend.
Ik zat dus pas bij de huisarts in de wachtkamer (want blaasontsteking en zwanger dus ik moest komen). Stond een heel groot bord met “NIET NIEZEN IN DE WACHTRUIMTE”.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik durf niet meer te niezen of een kriebeltje van mijn gezicht te halen.
Bij ons gingen man en dochter heel vaak samen boodschappen doen. Vinden ze gezellig. Nu kan het niet meer. Kind komt echt nergens meer. Alleen een wandeling met ons in het bos om 17 uur als er geen mens meer is.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:50 schreef Sjeen het volgende:
Nee, boodschappen doen is niet leuk meer nu. Voorheen ging ik ook meestal samen, maar tegenwoordig wacht lief met dochter in/bij de auto. Anders zitten ze echt 24/7 thuis.
Wat een stom bord.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zat dus pas bij de huisarts in de wachtkamer (want blaasontsteking en zwanger dus ik moest komen). Stond een heel groot bord met “NIET NIEZEN IN DE WACHTRUIMTE”.
En ik maar denken: “eh. En wat als ik nu dan een kriebel in mijn neus krijg en toch moet niezen? Oh ik voel wat kriebelen. Oh help. Niet niezen. Nee.”
![]()
Dit meen je nietquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zat dus pas bij de huisarts in de wachtkamer (want blaasontsteking en zwanger dus ik moest komen). Stond een heel groot bord met “NIET NIEZEN IN DE WACHTRUIMTE”.
En ik maar denken: “eh. En wat als ik nu dan een kriebel in mijn neus krijg en toch moet niezen? Oh ik voel wat kriebelen. Oh help. Niet niezen. Nee.”
![]()
Bij Corona moet je toch 14 dagen in quarantaine? Maar zou wel een goeie zijn om zo snel mogelijk te kunnen winkelenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:35 schreef mefke79 het volgende:
De supermarkt was horror, van die mensen met een kind van tien in een winkelwagentje (why?), die uitgebreid midden in het looppad gaan staan kletsen met de buurvrouw of gaan bellen met hun karretje tegen de vrieskasten aan. Bijna kreeg ik de neiging om te roepen 'he, ik ben weer buiten na zes dagen, mijn man had corona'. Had ik vast de Jumbo voor me alleen gehad, dat wel. We kunnen weer een paar dagen vooruit met de boodschappen en dat is dus maar goed ook, terwijl ik wrs geen risico meer loop.
Wandelen en ff fietsen was wel superfijn en heerlijk stil hier. Maar toch fijn om er ff uit te zijn.
Zakelijk gezien is dit geen slechte periode voor je.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:41 schreef BE het volgende:
Ik ben vanavond met mondkapje en handschoenen gegaan. Voelde me best een alu-hoedje gekkie, maar ik hoor inmiddels van collega’s zulke schrijnende verhalen...
Hier moeten kinderen ivm de 1,5m afstand zelf een wagentje nemen of in het wagentje van hun ouders zitten, misschien dat dat kind er daarom in zat?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:35 schreef mefke79 het volgende:
De supermarkt was horror, van die mensen met een kind van tien in een winkelwagentje (why?), die uitgebreid midden in het looppad gaan staan kletsen met de buurvrouw of gaan bellen met hun karretje tegen de vrieskasten aan. Bijna kreeg ik de neiging om te roepen 'he, ik ben weer buiten na zes dagen, mijn man had corona'. Had ik vast de Jumbo voor me alleen gehad, dat wel. We kunnen weer een paar dagen vooruit met de boodschappen en dat is dus maar goed ook, terwijl ik wrs geen risico meer loop.
Wandelen en ff fietsen was wel superfijn en heerlijk stil hier. Maar toch fijn om er ff uit te zijn.
Ik zag daar laatst een T-shirt van van Rumag geloof ikquote:Op zondag 29 maart 2020 09:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben alledrie hooikoortsniezen, snotteren the works
dus ik roep dat maar gewoon random als we buiten lopen, " geen paniek, hooikoorts"
In potentie wel, hier is het vooralsnog helemaal helemaal stil.quote:Op zondag 29 maart 2020 08:07 schreef Joene het volgende:
[..]
Zakelijk gezien is dit geen slechte periode voor je.
Toch zag ik dat voor de crisis wel vaker. Geen idee waarom dat is.quote:Op zondag 29 maart 2020 09:02 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Hier moeten kinderen ivm de 1,5m afstand zelf een wagentje nemen of in het wagentje van hun ouders zitten, misschien dat dat kind er daarom in zat?
Van Darum, niet Rumagquote:Op zondag 29 maart 2020 09:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag daar laatst een T-shirt van van Rumag geloof ik![]()
[ afbeelding ]
Bij bewezen corona moet je als huisgenoot vanalles. Maar bij onbewezen corona mag je naar buiten als huisgenoot voor boodschappen aldus ggd. En sinds maandag zegt de overheid 'bij koorts blijft iedereen binnen totdat 24 uur koortsvrij'. Het spreekt elkaar dus tegen. We hebben ons braaf aan regel 2 gehouden.quote:Op zondag 29 maart 2020 03:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij Corona moet je toch 14 dagen in quarantaine? Maar zou wel een goeie zijn om zo snel mogelijk te kunnen winkelen
Misschien omdat het kind gewoon graag in het karretje wil zitten?quote:Op zondag 29 maart 2020 10:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Toch zag ik dat voor de crisis wel vaker. Geen idee waarom dat is.
Bij ons staat dat dus ook bij de ingang van de Jumbo, maar er werd dus niet op gehandhaafd. En een kind van 10 kan makkelijk of niet mee gaan en anders ff buiten wachten. Alle andere klanten waren wel alleen.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien omdat het kind gewoon graag in het karretje wil zitten?
Overigens mag je bij ons helemaal niet meer met kinderen naar binnen, je wordt gevraagd je boodschappen alleen te doen.
Ik werd hier geweigerd (ik had dreumes van 1,5 bij me). Die moest ik ook maar thuislaten. Alsof dat gaat met een kind van 1,5.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Overigens mag je bij ons helemaal niet meer met kinderen naar binnen, je wordt gevraagd je boodschappen alleen te doen.
Bij je man?quote:Op zondag 29 maart 2020 10:25 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik werd hier geweigerd (ik had dreumes van 1,5 bij me). Die moest ik ook maar thuislaten. Alsof dat gaat met een kind van 1,5.
Uiteindelijk heb ik dat een dag later ook gedaan hoor, maar dat was op dat specifieke moment dus geen optie.quote:
Oh, het maakt mijzelf ook niet uit. Maar als mijn zoon 10 is en hij wilt in zo’n karretje dan gaat dat niet door.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat dus, als mijn 9-jarige bedenkt dat hij in het karretje wil heeft hij ook pech, tenzij ik in een hele jolige bui ben en de omstandigheden het verder toelaten.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh, het maakt mijzelf ook niet uit. Maar als mijn zoon 10 is en hij wilt in zo’n karretje dan gaat dat niet door.Veul te zwaar. Je loopt maar.
Dit. Zo vraagt de overheid het ook van ons:quote:Op zondag 29 maart 2020 10:03 schreef Leandra het volgende:
Als je een alleenstaande ouder van een 6-jarige bent kan ik me er wat bij voorstellen, maar een 10-jarige kan best even alleen thuisblijven.
En verder lijkt me dat er één ouder boodschappen kan doen terwijl de andere met de kinderen thuis is.
Wij laten zoveel mogelijk thuisbezorgen en als we toch iets meteen nodig hebben, dan gaat één van ons naar de winkel.quote:Boodschappen doen? Dat kan. Ga alleen, vermijd drukte en houd 1,5 meter afstand tot andere mensen.
https://www.rijksoverheid(...)egelen-en-handhaving
Alleenstaande ouders lijkt me inderdaad de uitzondering op de regel (en gezinnen waarbij één ouder wekenlang op een boot zit of zo), in de meeste andere gevallen is er wel een mouw aan te passen hoor.quote:Op zondag 29 maart 2020 12:22 schreef Omentielvo het volgende:
Overigens vind ik de regel zonder kind boodschappen doen echt een beetje vreemd. Als alleenstaande met een jong kind kan dat niet. Of als een van de partners een vitaal beroep hebben.
Denk dat je vooral tussen de lijntjes moet lezen en wat bij jou van toepassing is.quote:Op zondag 29 maart 2020 12:22 schreef Omentielvo het volgende:
Ik kom er niet tussen met boodschappen thuis laten bezorgen. Alles zit gewoon helemaal vol.
Overigens vind ik de regel zonder kind boodschappen doen echt een beetje vreemd. Als alleenstaande met een jong kind kan dat niet. Of als een van de partners een vitaal beroep hebben.
Heel erg fijn om dat te horen!quote:Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef mefke79 het volgende:Mijn eigen vader lijkt op te knappen en mijn man is dus genezen. Beide hebben geen enkele conditie meer en hebben nog een lange weg te gaan, maar als dat alles is mogen we in onze handen knijpen.
Kennelijk is desinfectiespul beter voor je huid dan zeep, las ik ergens in een artikel van een dermatoloog.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:42 schreef silliegirl het volgende:
Overigens deed ik gisteren een rondje:
- verloskundige. Ik “moest” 4x desinfectiegel gebruiken: toen ik de praktijk in ging, toen ik de behandelkamer inging, bij het verlaten van de behandelkamer én bij het verlaten van het gebouw.
- apotheek: bij binnengaan weer desinfecteren
- drogist: desinfecteren
- supermarkt: wéér desinfecteren.
Tegen de tijd dat dit voorbij is hebben we allemaal eczeem van dat desinfectiespul én smetvrees.![]()
Moet je daar meteen afrekenen?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:43 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Kennelijk is desinfectiespul beter voor je huid dan zeep, las ik ergens in een artikel van een dermatoloog.
En ik doe hetzelfde als ik een rondje ziekenhuis doe. Of eigenlijk nog meer: ik was m'n handen als het kan, als ik even tussendoor naar het toilet kan, of als ik in een behandelkamer binnen kom en wegga. Desinfectiespul gebruik ik elke keer als ik binnen het ziekenhuis van ruimte verander. Bijvoorbeeld als ik nog langs de apotheek moet, of een rekening moet betalen. Als ik thuis kom gooi ik een zooi desinfectiegel over m'n telefoon en ik was m'n waterfles meteen af. En natuurlijk handen wassen als ik thuis kom en nadat ik alles op z'n plek heb. Er zijn nog steeds wel 'gaten': ik krijg materialen uit het ziekenhuis, en ik moet mijn spullen ook zo af en toe ergens neerleggen, maar dit is het beste wat ik kan bedenken.
Vandaag ben ik trouwens zonder betalen uit het ziekenhuis weggelopen. Het was niet helemaal duidelijk waar en hoe ik moest betalen en ondertussen stond ik in een rij, in een vrij smalle hal, met een heleboel mensen die gewoon moe waren en naar huis wilden, en het hele principe van afstand houden totaal vergeten waren. En dan dus ook nog mensen die die hal gewoon doorliepen. Ik ben naar mijn behandelaar gegaan en heb gezegd dat ik echt altijd m'n rekeningen betaal, en of ze het erg vond dat ik dat even een andere keer deed. Vond ze niet erg.
Sommige dingen wel. Of soms sommige artsen, en dan kun je dat later claimen. In dit geval zat het gewoon niet in m'n verzekeringspakket en ja, dan moet je meteen afrekenen.quote:
Gelukkig dat jullie het kunnen betalen.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:59 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Sommige dingen wel. Of soms sommige artsen, en dan kun je dat later claimen. In dit geval zat het gewoon niet in m'n verzekeringspakket en ja, dan moet je meteen afrekenen.
Het was zelfs zo dat er tijdens mijn operatie een scan gedaan is die kennelijk niet standaard in het pakket van die operatie hoort. Voor je uit het zkh ontslagen wordt, moet je eerst het ok hebben van de financiele afdeling. Dat was er dus niet voor die ene scan. Of we dan konden wachten. Misschien een paar uur. Het was zaterdagavond, half 7We hebben dus voorgeschoten, en de verzekering besloot niet te betalen. Voor ons is dat nog wel te behappen, maar je zult het maar wat minder ruim hebben
Bij bloem en bakmixen let ik niet op de datum. Zolang het droog en 'donker' heeft gestaan kan dat volgens mij niet mis gaan.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:45 schreef amaranta het volgende:
#dtv hoe lang blijft een bakmix goed als hij over de datum is?
Laaaaaaaangquote:Op zondag 29 maart 2020 18:45 schreef amaranta het volgende:
Zolang er geen leven in aangetroffen wordt, is het goedquote:Op zondag 29 maart 2020 18:45 schreef amaranta het volgende:
Ieuw! *mental imagequote:Op zondag 29 maart 2020 19:05 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Zolang er geen leven in aangetroffen wordt, is het goed
quote:Op zondag 29 maart 2020 19:19 schreef silliegirl het volgende:
Ah nee tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., hebben ze normaal gesproken contact met hun buren?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |