abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192261599
en verder...
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:26:00 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192261807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Leandra het volgende: [..] Ik ga er vanuit dat ze niet meer opengaan voor de zomervakantie, alles wat ze eerder opengaan is mazzel.
Ja dit dus. Ben er vanaf het begin vanuit gegaan dat dit wel eens heel lang kan gaan duren (helaas). Wij zijn nu bijna 3 weken thuis en merk dat het alweer wat normaler begint te voelen zo.
KuikenGuppy
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:28:42 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192261853
Het is geen wedstrijd maar de gedachte dat het voor sommigen pittiger is dan voor anderen is ook niet gek toch?
pi_192261990
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:28 schreef BE het volgende:
Het is geen wedstrijd maar de gedachte dat het voor sommigen pittiger is dan voor anderen is ook niet gek toch?
Natuurlijk. Maar daar zijn we ons toch ook allemaal wel van bewust? Als iemand aangeeft het zwaar te vinden, komt 'maar voor anderen is het zwaarder' op mij vooral over alsof je daarom maar niet mag klagen, en dat vind ik niet erg nuttig. Zo'n instelling maakt het voor niemand makkelijker.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:42:37 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192262090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:38 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar daar zijn we ons toch ook allemaal wel van bewust? Als iemand aangeeft het zwaar te vinden, komt 'maar voor anderen is het zwaarder' op mij vooral over alsof je daarom maar niet mag klagen, en dat vind ik niet erg nuttig. Zo'n instelling maakt het voor niemand makkelijker.
Ik las het meer als een extra hart onder de riem voor Livelink ipv een tik op de vingers voor anderen die zeggen het zwaar te vinden.
pi_192262504
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:42 schreef BE het volgende:

[..]

Ik las het meer als een extra hart onder de riem voor Livelink ipv een tik op de vingers voor anderen die zeggen het zwaar te vinden.
Zo las ik het ook.

En het is een feit dat er verschil zit in de situaties bij mensen thuis. Niets erg toch?
Mijn situatie is peanuts vergeleken met anderen - mensen met zorgbehoevende kinderen of die hun banen dreigen te verliezen. En toch vind ik het nu ook zwaar. Zulke gevoelens kunnen naast elkaar bestaan he ;)
pi_192262715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn situatie is peanuts vergeleken met anderen - mensen met zorgbehoevende kinderen of die hun banen dreigen te verliezen. En toch vind ik het nu ook zwaar. Zulke gevoelens kunnen naast elkaar bestaan he ;)
Exact mijn punt. Maar daarom vind ik het herinneren aan anderen die het zwaarder hebben dus niet per se nuttig.
pi_192262717
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:42 schreef BE het volgende:

[..]

Zo bedoelde in het idd.
pi_192263429
Krijgen jullie iets aan je huishouden gedaan met kinderen thuis hele dagen? Je wil echt mijn wasmand niet zien :')
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:43:26 #10
5428 crew  miss_sly
pi_192263443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Exact mijn punt. Maar daarom vind ik het herinneren aan anderen die het zwaarder hebben dus niet per se nuttig.
Of misschien bij iemand erkennen dat het zwaarder kan zijn, dus dat je daarin meeleeft?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192263702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef silliegirl het volgende:
Krijgen jullie iets aan je huishouden gedaan met kinderen thuis hele dagen? Je wil echt mijn wasmand niet zien :')
Met wassen ben ik behoorlijk bij... met vouwen daarentegen 🤐🤐🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192263953
Ik zit dat liveblog van de bijeenkomst met kamerleden en van dissel te volgen. Kennelijk is immuniteit na besmetting inmiddels aangetoond in dierproeven.
pi_192264019
quote:
Wanneer doe je normaal huishoudelijke taken dan?
Ik doe ze altijd wanneer ik thuis ben en de kinderen dus ook.
Gaat prima, maar zodra ik mijn kont parkeer komen ze om aandacht vragen.
Thuis werken achter mijn laptop is dus momenteel een uitdaging, maar gaat steeds soepeler. Ik begin het zelfs gezellig te vinden.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:14:38 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192264074
quote:
Uhm, welk huishouden? Mijn doel nu - naast werken vanuit huis - is dat er 5 dagen per week vers (of van de dag ervoor vers) gekookt wordt, dat m'n kind, man en ik dit enigszins gezellig overleven en dat we allemaal schoon ondergoed hebben en een bord om van te eten. De rest is bijzaak.

Adrian: normaal doe ik boodschappen met kind en krijg ik aardig wat gedaan in het weekend en tussendoor, maar we zijn ook nog een huis aan het verbouwen, dus nu altijd alleen thuis met kind en werk. Man is werken of klussen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192264106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:12 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Wanneer doe je normaal huishoudelijke taken dan?
Ik doe ze altijd wanneer ik thuis ben en de kinderen dus ook.
Gaat prima, maar zodra ik mijn kont parkeer komen ze om aandacht vragen.
Thuis werken achter mijn laptop is dus momenteel een uitdaging, maar gaat steeds soepeler. Ik begin het zelfs gezellig te vinden.
Goed punt.
Normaliter heb ik een hulp in de huishouding, maar die is nu verkouden. Daarnaast ben ik een halve dag vrij als de kids wel buitenshuis zijn. En ik doe vaak in het weekend de rest, als man er ook is. Maar die werkt nu veel in het weekend en als hij er dan is rust ik, want mijn lijf is op. ;(
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:16:55 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_192264132
quote:
Ja, dat gaat me stukken beter af dan thuiswerken. Maar ik ben ook niet 39 weken zwanger, dus wees ook niet te streng voor jezelf ;)
disclaimer
pi_192264207
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, dat gaat me stukken beter af dan thuiswerken. Maar ik ben ook niet 39 weken zwanger, dus wees ook niet te streng voor jezelf ;)
‘T is meer dat ik me schaam voor de kraamhulp straks. Die kan haar tijd hier meteen gaan besteden aan achterstallige was :X
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:21:19 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_192264237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

‘T is meer dat ik me schaam voor de kraamhulp straks. Die kan haar tijd hier meteen gaan besteden aan achterstallige was :X
Wasje in de machine, uit de machine en in de droger is toch de inspanning niet? Maar ga het dan niet strijken en vouwen.
disclaimer
pi_192264274
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Wasje in de machine, uit de machine en in de droger is toch de inspanning niet? Maar ga het dan niet strijken en vouwen.
Nee het is wel gewassen, ‘t is vooral de gewassen-wasmand die dramatisch is :')
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:36:48 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192264542
Ik stuur zo af en toe een WhatsApp m'n gezin in: "voor wie er tijd heeft: er is weer een was klaar". Erin doen doe ik, maar eruit halen is nog te zwaar omdat er twee wonden nog niet netjes dicht zijn. En dan komt er vanzelf wel iemand. Vooral oudste O+

Ik vind het vrij ideaal :+
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:37:30 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192264556
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:22 schreef silliegirl het volgende:
Nee het is wel gewassen, ‘t is vooral de gewassen-wasmand die dramatisch is :')
Jammer dan... Het is zeker geen stress waard ;)
pi_192264570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:36 schreef Gaoxing het volgende:
Ik stuur zo af en toe een WhatsApp m'n gezin in: "voor wie er tijd heeft: er is weer een was klaar". Erin doen doe ik, maar eruit halen is nog te zwaar omdat er twee wonden nog niet netjes dicht zijn. En dan komt er vanzelf wel iemand. Vooral oudste O+

Ik vind het vrij ideaal :+
Klinkt ideaal ja!

Zou dat met mijn 4-jarige ook al werken? :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:39:17 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192264595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klinkt ideaal ja!

Zou dat met mijn 4-jarige ook al werken? :D
Je kunt het proberen :D
pi_192264626
Huishouden komt momenteel echt op de laatste plaats.
-kinderen
-werk
-ik
-broodbodige huishoud
-overbodige huishoud

Ik en kinderen wisselen zo nu en dan wel eens van prioriteit ;)
pi_192265231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:
-kinderen
-werk
-ik
-broodbodige huishoud
-overbodige huishoud

Is ook mijn schema eigenlijk wel. En ik ben dit jaar begonnen met opbouwen van het werken. Dus elke week even kijken hoe de verdeling het beste gaat.
pi_192265673
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ach, ze hoeft zich vast niet bezig te houden met bezoek en beschuitjes, kan ze maar beter wat te doen hebben ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192265918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:38 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ach, ze hoeft zich vast niet bezig te houden met bezoek en beschuitjes, kan ze maar beter wat te doen hebben ;)
Ik wil zelf anders wel beschuitjes... }:|
pi_192266138
Mijn kinderen houden van stofzuigen, dus meestal is in ieder geval de vloer stofgezogen.

En voor de rest, ach, er komt toch geen bezoek!

twee fulltime thuis werkenden, met 2 kleine kinderen is al meer dan genoeg op het moment.
pi_192266209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik wil zelf anders wel beschuitjes... }:|
En een kiwipalmboom!

Ik was soort van teleurgesteld dat mijn oude stempel kraam dat niet deed :') :@ hormones
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:12:39 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_192266286
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

En een kiwipalmboom!

Ik was soort van teleurgesteld dat mijn oude stempel kraam dat niet deed :') :@ hormones
Een wat?
disclaimer
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:16:19 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192266348
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Een wat?
https://www.google.com/se(...)QAw&biw=1304&bih=665

Dat soort dingen dus... Ik kreeg gewoon een appel in partjes overigens O-)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:22:41 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_192266483
Och ja. Ik ook. Was ik heel blij mee. En dat ze mijn bed verschoonde na een nacht vreselijk zweten en lekken :D
En toen ze zuurkoolstamp had gemaakt voor me, met de mixer omdat ze mijn stamper niet kon vinden _O-

Maar verdrietig zijn omdat mijn fruit niet in een vormpje was gesneden, daar kan ik me weinig bij voorstellen :P
disclaimer
pi_192266692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:
-kinderen
-werk
-ik
-broodbodige huishoud
-overbodige huishoud

Was is echt prio 1 hier. Anders verdrink ik in de stapel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192266725
quote:
Niet anders dan normaal eigenlijk. Ik vind het altijd lastig om het huishouden goed bij te houden. Wij zijn al tijden op zoek naar een schoonmaakster. Ik werk 40 uur en mijn vriendin officieel 24 maar dat is vaak ook 40 uur.
De stofzuiger gaat er regelmatig doorheen, de toiletten elke week en gisteren heeft mijn vriendin samen met B en Juul de hele kamer van B gesopt. Alle knuffels in de wasmachine, Lego in het bad, flink geschrobt. Dat was vooral omdat B nu elke ochtend met een geirriteerd oog wakker wordt, even stofvrij maken dus.
Met de was ben ik wel bij, ik laat B en Juul meehelpen, dat scheelt.

Mijn vriendin werkt momenteel ook ver boven de 24 uur, gelukkig heb ik een enorm schappelijke, flexibele manager. Maar als dit nog maanden gaat duren, gaat het mij verlofuren kosten. Dinsdag en vrijdag werk ik nu de hele dag, ik probeer tussen 07:00 en 09:00 te werken en verder tussendoor. Het is even niet anders.
Ik vind het huishouden met kinderen een stuk handiger te combineren dan werk en kinderen iig.
pi_192266731
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:22 schreef SQ het volgende:
Och ja. Ik ook. Was ik heel blij mee. En dat ze mijn bed verschoonde na een nacht vreselijk zweten en lekken :D
En toen ze zuurkoolstamp had gemaakt voor me, met de mixer omdat ze mijn stamper niet kon vinden _O-

Maar verdrietig zijn omdat mijn fruit niet in een vormpje was gesneden, daar kan ik me weinig bij voorstellen :P
Dat was na drie slapeloze nachten, kind op de IC, veel te weinig uren kraamzorg want niemand beschikbaar.. en toen ook nog geen palmboom :'( was gewoon niet helemaal van hoe ik me mn kraamtijd had voorgesteld :+
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:57:33 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_192267065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat was na drie slapeloze nachten, kind op de IC, veel te weinig uren kraamzorg want niemand beschikbaar.. en toen ook nog geen palmboom :'( was gewoon niet helemaal van hoe ik me mn kraamtijd had voorgesteld :+
Ha ja, natuurlijk. Maar dan lag het niet aan die palmboom :* wat naar dat het zo'n rottige ervaring voor je was ;(
disclaimer
pi_192267626
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Ha ja, natuurlijk. Maar dan lag het niet aan die palmboom :* wat naar dat het zo'n rottige ervaring voor je was ;(
Blijkbaar is die palmboom wel een of andere standaard aan het worden, mijn kraam verontschuldigde zich bij voorbaat al dat ze niet zo creatief was met fruit. Waarop ik vroeg 'welk fruit?' want dat hadden we nooit in huis. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192267903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:25 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Blijkbaar is die palmboom wel een of andere standaard aan het worden, mijn kraam verontschuldigde zich bij voorbaat al dat ze niet zo creatief was met fruit. Waarop ik vroeg 'welk fruit?' want dat hadden we nooit in huis. :')
Ik kreeg fruitsalades van whatever wij in huis hadden. Altijd na mijn middagdutje. En dan was mijn manderijntje netjes gepeld en mijn appel in stukjes. Oh en mijn kiwi was ook wel gesneden. Maar eh. Geen palmboompjes gezien hoor.
pi_192267936
Mijn kraam was dol op onze hysterische gebaksbordjes. Kreeg telkens zo'n bordje met daarop een glas met daarin stukjes gesneden fruit en aan m'n vorkje zat een bloemetje geplakt O+ _O- .
pi_192268505
Hier een fruitcocktail in een wijnglas incl parapluutje en rietje met zonnebril 😂 ik had haar carte blanche gegeven om in mijn voorraadkast te duiken en dat had ik blijkbaar nog liggen 🙈
pi_192269274
Niks geen fruitsalades gezien hier. Moest zelfs mijn banaan zelf pellen :+
Ik denk dat ze 1 keer lunch (boterham) gemaakt heeft.
pi_192270002
Ik heb zelfs nooit kraamzorg gehad! -O-
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:43:37 #43
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192270106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:25 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Haha. Hier precies hetzelfde! _O-
Al heb ik destijds wel gezegd dat m'n vriend mandarijnen moest kopen, maar daar kan je weinig creatief mee zijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192270262
Haha ik zou er niet eens op zitten te wachten, van die uitgedoste fruithap. Gewoon een bakje met het fruit goed gesneden en een vork en ik ben blij. Wil dit keer we extra fruit in huis hebben. Lekker aardbeien, kiwi op tijd kopen zodat ze niet keihard zijn, mango (ipv de stukjes die we kopen, kan dan wel een hele mango, als ze die toch gaat snijden :+ ). Heerlijk :)

Mijn werk heeft rondgemaild dat we 'dus' tot 1 juni thuiswerken. Die hebben het dus nog niet begrepen... Eind juni met verlof, huppa. Moet zeggen dat ik gister een eerste gebalanceerde dag had. Met thuiswerken, juf spelen en buiten wandelen. Punt is dat mijn zoon van 5 het werkboekje zo leuk vindt, dat hij al zijn werk er doorheen jaagt. Ik ga maar bij boekenvoordeel zoeken naar wat thuis oefen boekjes.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:36:01 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192271000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha. Hier precies hetzelfde! _O-
Al heb ik destijds wel gezegd dat m'n vriend mandarijnen moest kopen, maar daar kan je weinig creatief mee zijn.
Daar heeft mijn man juist nog goede herinneringen aan; de kraamzorg pelde mandarijntjes en deed die met wat vruchtensap in een glas, ook voor hem :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192271150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb zelfs nooit kraamzorg gehad! -O-
Ik ook niet dus ik heb daar ook een heel geromantiseerd beeld bij
pi_192271252
Voor de statistieken, mijn kraamdames (een gewone + een stagiaire) produceerden tweemaal daags creatieve kitscherige creaties van vers fruit, voor mij én voor mijn lief :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_192271274
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg fruitsalades van whatever wij in huis hadden. Altijd na mijn middagdutje. En dan was mijn manderijntje netjes gepeld en mijn appel in stukjes. Oh en mijn kiwi was ook wel gesneden. Maar eh. Geen palmboompjes gezien hoor.
Mijn man kreeg de opdracht fruit te halen. Dat werden appels en die kreeg ik gewoon in stukjes en klaar. Ik vond het heel bijzonder te horen dat er mensen zijn die zoveel tijd stoppen in een kunstwerk van fruit.
pi_192271282
Ik denk dat het een vak is op kraamschool :Y fruitfiguren voor gevorderden
pi_192271297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik denk dat het een vak is op kraamschool :Y fruitfiguren voor gevorderden
Keuzevak dan, gezien de klaarblijkelijke individuele verschillen per kraamhulp. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_192271669
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Keuzevak dan, gezien de klaarblijkelijke individuele verschillen per kraamhulp. ;)
Of ze zijn er niet allemaal voor geslaagd. Nemen ze dan ook hun eigen mes mee naar cliënten?
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:33:28 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192271927
Mijn kraamzorg en ik konden sowieso niet met elkaar door één deur, wat een nare week was dat zeg...
pi_192271996
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:33 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kraamzorg en ik konden sowieso niet met elkaar door één deur, wat een nare week was dat zeg...
Heb je dan geen ander gevraagd?
pi_192272000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:33 schreef Tink89 het volgende:
Maar dat kan je dan toch aangeven? Of ben ik nu te naïef om te denken dat je dan een ander krijgt? :@
pi_192272034
Noemden mensen (verloskundigen, kraamverzorgsters ect) jullie ook ineens "vrouw" toen je eenmaal bevallen was _O- zo van " nou vrouw, dat ziet er al een stuk beter uit" of "ga toch even lekker liggen vrouw". Ik vond dat zo bijzonder :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:40:21 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192272047
Wij hadden bij de jongste zo'n fantastische kraamhulp, die heb ik echt nog heel lang gemist. Zij kon ook super lekker koken en deed dat ook bijna elke dag voor ons O+. We hadden terwijl ik lag te bevallen nog zo'n maaltijdbox binnen gekregen (vergeten af te zeggen in alle hectiek :')) dus hadden echt gekke dingen in huis, waar de kraam dan weer heel enthousiast heerlijke soepen, stamppotten en stoofschotels van maakte :9~.
KuikenGuppy
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:40:22 #57
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192272048
Ik had een geweldige kraamhulp bij de tweede, maar ik kan me niks herinneren van fruitboompjes.

Maar goed, ik zat de dag na de bevalling ook alweer gewoon beneden en lunchte mee met iedereen aan tafel. Vond t wat vreemd de kraam dan m’n boterham te laten smeren.

Ik wist toen trouwens ook niet dat t niet ‘normaal’ was om zo snel alweer op de been te zijn (ik voelde me echt prima). Bij de eerste lag ik 10 dagen in t ziekenhuis, dus dat was t andere uiterste...
pi_192272091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Maar dat kan je dan toch aangeven? Of ben ik nu te naïef om te denken dat je dan een ander krijgt? :@
Ik heb het zelf nooit nodig gehad, maar ik weet dat ze bij “mijn” organisatie dan wel degelijk iemand anders sturen (is bij kennissen meermaals wel zo gegaan namelijk). Mijn vorige kraam was na een half uur (!) weggestuurd bij haar vorige gezin omdat ze haar te oud vonden. En toen beviel ik en kwam ze dus bij ons later die dag. Arme mens was er een beetje van slag van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:46:25 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_192272164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Noemden mensen (verloskundigen, kraamverzorgsters ect) jullie ook ineens "vrouw" toen je eenmaal bevallen was _O- zo van " nou vrouw, dat ziet er al een stuk beter uit" of "ga toch even lekker liggen vrouw". Ik vond dat zo bijzonder :D
Iedereen weet dat je na het baren evolueert naar vrouw :Y
disclaimer
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:50:34 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192272257
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Iedereen weet dat je na het baren evolueert naar vrouw :Y
Je krijgt dan ook een onderkantje cadeau O+.
KuikenGuppy
pi_192272312
M'n kraamverzorgsters O+ De eerste heeft bij ons opgestart (ze had voor ons 5 dagen een ander gezin gehad) en ging als een opruim-organiseer-poets-tornado door ons huis heen, niet normaal hoeveel bergen werk zij heeft verzet in 3 dagen. Daarna een superlieve kraam gehad waar ik ook m'n overload aan emoties bij kwijt kon. Haar wil ik een volgende keer weer O+
pi_192272672
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je krijgt dan ook een onderkantje cadeau O+.
Ja idd :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:13:08 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_192272729
Ik ben nog nooit beticht van het hebben van een onderkantje, gelukkig. Hier zei ze gewoon dat ze naar mijn hechtingen ging kijken, en die had ik echt maar op 1 plek na de bevalling.
disclaimer
pi_192273169
Fruitcreaties weet ik eigenlijk niks meer van. Bij de 2e kwam de kraamverzorgster binnen toen ik met kind gewassen en al in bed lag, het was allemaal iets vlotter gegaan dan verwacht ;).
Beide keren een lieve kraamverzorgster gehad. Maar dat is alweer eeuwen geleden, ze zijn al 10 en 12 ;).
Fake it till you make it...
pi_192273410
Mijn kraamverzorgsters waren echt TOP!
Bij de eerst kwamen we op dag 8 uit het ziekenhuis. Ze mocht 4 dagen blijven, was ook wel nodig. Maar die heeft ons echt een goede start gegeven thuis. Ze heeft mijn onderkant flink bestudeerd. Was ook wel nodig met een totaalruptuur+knip down under :X
Plus een kind dat nogal geel was en van de neonatologie komt. Dan is het fijn dat je eentje hebt die weet wat ze doet.

We hoopten dat we haar weer kregen, want geweldige ervaring, maar nr2 was bijna nog beter.. Heel gezellig, maar wel aanpakken. Mopperen, vanwege protocol, dat ik de was niet mocht vouwen, maar me vervolgens het toch wel laten doen. En zelf met de oudste gaan mario karten :D
Ook wel schaaltjes met fruit inderdaad, geen kunstwerkjes, lekker functioneel. Dan ging zij om 2 uur naar huis, maar mocht ik pas om 3 uur dat bakje pakken, want eerder mocht ik niet uit bed :D
Ze mocht 9 dagen blijven ivm flink afvallen, maar dat kwam gelukkig ook goed. En heeft zij ervoor gezorgd dat hij niet op protocol naar het ziekenhuis hoefde, maar in goed overleg met de verloskundige thuis aan de slag gegaan..

Mooie tijd was dat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192273949
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit @silliegirl
Lief zijn voor jezelf! :*
pi_192274263
Hihi al die fruitverhalen van de kraamverzorgsters.

Wij hadden bij B echt een topkraam, oudere dame, zo lief, zorgzaam, maar ook streng waar nodig.
Bij Juul hebben we vanwege tekort 3 verschillende kraamverzorgsters, alledrie prima.
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:01:59 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192276419
quote:

[..]

Had gekund en achteraf gezien ook gemoeten, maar het was 'maar' voor vier dagen en ik dacht dat het aan mijn emoties en slaapgebrek lag. Pas achteraf bleek dat ze echt steken had laten vallen (boodschap van de verloskundige was 'ik maak me niet echt zorgen en kolven is alleen voor overdag', zij maakte er 'de verloskundige maakt zich vreselijk zorgen en je moet na elke voeding kolven en anders moeten jullie terug naar het ziekenhuis ') en ook gewoon echt dingen deed waarvan ik expliciet gevraagd had ze niet te doen (zoals net voor ze weg ging de was aanzetten, waardoor we die 's avonds laat nog moesten ophangen enzo, had gevraagd dat niet te doen en meer dan genoeg schoon goed).
pi_192277196
Ik zit nu heel hard na te denken over de kraamzorg, maar ze hebben allemaal geen indruk gemaakt.
Ik kan me nog alleen herinneren dat ik een discussie met de kraamverzorgster van Li heb gehad over een tepelhoedje.
Ik pakte na 3 voedingen hetzelfde gedoe als bij Js meteen het tepelhoedje en daar ze het niet mee eens _O-
Maar uiteindelijk had ik gelijk ;)

Oh en over de was....
Ik hou van de was! Zo heerlijk rustgevend, stiekem een soort van mijn vluchtmomentje :@ .
Alleen strijken doe ik niet, alleen mijn eigen kleding als het echt nodig is ;)
  donderdag 26 maart 2020 @ 06:16:20 #70
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192279089
Wat leuk, die kraamzorgverhalen. Ik heb helemaal geen kraamzorg gehad, dat was er gewoon niet. Vriendinnen maakten een schema en kwamen om de dag eten brengen. Daar doorheen dartelde dan mijn oude Taiwanese buurvrouw die eten kwam brengen wanneer ze daar zin in had, dus uiteindelijk hadden we ook nog voor een maand in de diepvries ;) . Mijn man zat beide keren in de stress, want eerste was te laat en tweede te vroeg, en beiden juist op momenten dat er buitenlandse teams voor zijn werk op ons mini-eiland waren. Hij kon daardoor maar heel beperkt tijd vrijmaken. Gelukkig had ik wel een poets/strijkmevrouw geregeld voor eens per week.

Ik beviel in het ziekenhuis, en tijdens het hechten vroeg de dokter wanneer ik naar huis zou willen. Nou ja.... weet ik veel? Dit is m'n eerste? Zo ging ik na 22 uur met een subtotaalruptuur naar huis. Zonder kraamhulp. Twee dagen later scheurde een deel van de (binnenste) hechtingen, en 6 weken later moest dat operatief worden gerepareerd. Koester je kraamhulp mensen, met of zonder kiwiboom ;) (en ja, dat was een luchtig grapje en geen poging om rottige en/of hormonale ervaringen te bagataliseren[/disclaimer])

[ Bericht 4% gewijzigd door Gaoxing op 26-03-2020 07:00:47 ]
pi_192279360
Mijn kraamzorg was beide keren eigenlijk prima. Geen kiwibomen, maar wel veel geleerd over de baby en bij de tweeling op aanraden van de kraamzorg flesvoeding op verzoek gaan geven. Daar had ik op dat moment nog nooit van gehoord, maar het heeft ons zoveel rust gebracht. Daar ben ik haar nog eeuwig dankbaar voor. O+

Na de bevalling van de tweeling had ik geen hechtingen, maar 2.5 liter bloedverlies hakte er wel flink in. Ik was dus vooral heel moe en snel uitgeput de eerste tijd. Daarom was ik heel blij dat de kraamhulp zorgde dat er wasjes gedraaid werden en gestofzuigd e.d.
pi_192279424
Mijn kraamzorg was ook fijn O+ eerst twee dagen alleen iemand einde middag/ begin avond gehad vanwege drukte, zij was prima en leuk, maar op dat moment kraamzorg hebben is echt ruk.

Daarna nog 5 dagen zo'n ouderwetse de hele ochtend over de vloer gehad. Ze maakte allemaal grapjes, wat ik hilarisch vond, en ze was ook heel nuchter (tijdens baby in bad doen: "Oh ik ga even mijn telefoon halen zodat ik wat foto's van jullie kan maken, maak je geen zorgen als je hem per ongeluk los laat, verdrinken doen ze pas na een paar minuten, dan ben ik allang weer terug" :D :D ) O+ zonder dat ik het heb gevraagd heeft ze mijn hele huishouden gedaan :D en ik kreeg inderdaad altijd fruit, maar gewoon in stukjes :P
pi_192279459
Qua huishouden mis ik nog steeds mijn kraamhulp. Ze zei op een gegeven moment dat ze een stapel handdoeken op t meubel had gelegd omdat ze ze niet meer kwijt kon. Dat klopt, ik heb meer handdoeken dan ruimte want ik heb nooit alles schoon. Daar kon ze gelukkig heel hard om lachen.

Sowieso ben ik nog heel dankbaar voor haar. Ze was precies wat ik nodig had op dat moment. O+
pi_192281732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:16 schreef Gaoxing het volgende:
Wat leuk, die kraamzorgverhalen. Ik heb helemaal geen kraamzorg gehad, dat was er gewoon niet. Vriendinnen maakten een schema en kwamen om de dag eten brengen. Daar doorheen dartelde dan mijn oude Taiwanese buurvrouw die eten kwam brengen wanneer ze daar zin in had, dus uiteindelijk hadden we ook nog voor een maand in de diepvries ;) . Mijn man zat beide keren in de stress, want eerste was te laat en tweede te vroeg, en beiden juist op momenten dat er buitenlandse teams voor zijn werk op ons mini-eiland waren. Hij kon daardoor maar heel beperkt tijd vrijmaken. Gelukkig had ik wel een poets/strijkmevrouw geregeld voor eens per week.

Ik beviel in het ziekenhuis, en tijdens het hechten vroeg de dokter wanneer ik naar huis zou willen. Nou ja.... weet ik veel? Dit is m'n eerste? Zo ging ik na 22 uur met een subtotaalruptuur naar huis. Zonder kraamhulp. Twee dagen later scheurde een deel van de (binnenste) hechtingen, en 6 weken later moest dat operatief worden gerepareerd. Koester je kraamhulp mensen, met of zonder kiwiboom ;) (en ja, dat was een luchtig grapje en geen poging om rottige en/of hormonale ervaringen te bagataliseren[/disclaimer])
None taken ;)
pi_192281873
M'n eerste kraamhulp was supergezellig, heel leuk mens O+

Maar de tweede was pas écht geweldig. Vooral op het mentale vlak, ze heeft zúlke nuttige dingen gezegd en is zo goed voor me opgekomen, en ik denk dat me daardoor echt wat psychische klachten bespaard zijn gebleven die ik zonder haar wel gekregen zou hebben.
pi_192281907
Het belangrijkste wat de mijne me geleerd heeft, is dat sudo voor natte plekjes is en bepanthen voor droge _O-
pi_192284620
quote:

[..]

Ja, ik heb mijn tweede weggestuurd omdat ze vond dat baby's meteen na de voeding in bed hoorden. Knuffelen mocht niet en ze had het steeds over christelijk onderwijs. De eerste en de derde waren supertof.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:41:03 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192294349
deze is niet gereekst ofwel?

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 27-03-2020 08:01:48 ]
pi_192294788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:41 schreef amaranta het volgende:
deze is niet gereedst ofwel?
Volgens mij wel, ik heb m geopend als nieuw deel van de reeks.
pi_192299272
Wisten jullie al (vast wel) dat je onrides hebt van de Efteling op Youtube, dus alsof je in de attractie zit. Onze kinderen vinden het iig erg leuk om te zien. Gewoon via het Youtube kanaal van de Efteling.

En verder las ik gisteren dat als kinderen onder de 12 samen buiten spelen er minimaal 1 ouder/voogd bij moet zijn voor toezicht. Na 16:00 spreken hier een groep kinderen altijd af om samen te voetballen. Ik heb er nog nooit 1 ouder bij gezien. Ben benieuwd of dat nu gaat veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')