Strafquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik moet nog twee stukken vlaai en een doos macarons wegwerken voor het ‘om’ gaat /crisis
quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef fietsie het volgende:
Oow. Wacht. Salarisdag.
3D-printer goodies bestellen
Dat is een mooi resultaatquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vanochtend de -30 kilo aangetikt. Ik heb wel echt medelijden met die hele voorraadden zoete troep die jullie nog hebben hoor.
Is het niet handiger om de muizen bij te voeren met die gekleurde graankorrels?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Elke ochtend is alle pindakaas weg, tot nu toe steeds met een muis er in. We hebben de theorie dat er steeds een muis wordt opgeofferd voor de groep zodat de rest naast zijn lijk lekker kan snoepen
Zo'n 3D printer heeft een soort lawine effectquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Dat moment had ik maandag al maar gezien de hoeveelheid hardware die ik vorige week bestelde ben ik blut
En ik had zo'n cool 34" scherm op het oog
Dat is een dure hobby.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zo'n 3D printer heeft een soort lawine effect
"Hij doet het goed"
"Wat kan er beter?"
"Hot-end"
"Hoe kan een beter hotend nog betere resultaten bereiken?"
"Direct extruder"
"Hoe kunnen een beter hotend en een direct extruder nog betere resultaten bereiken?"
"32bits controllerboard met ethernet"
"Heb je bedraad ethernet op je werkkamer?"
"Nee, dus moet er een Wifi-6 bridge komen"
"Heb je dan alles?"
"Nee ook nog een paar rollen PLA in verschillende kleuren zou wel leuk zijn".
500,-
Hmmm, toch ff heroverwegen.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zo'n 3D printer heeft een soort lawine effect
"Hij doet het goed"
"Wat kan er beter?"
"Hot-end"
"Hoe kan een beter hotend nog betere resultaten bereiken?"
"Direct extruder"
"Hoe kunnen een beter hotend en een direct extruder nog betere resultaten bereiken?"
"32bits controllerboard met ethernet"
"Heb je bedraad ethernet op je werkkamer?"
"Nee, dus moet er een Wifi-6 bridge komen"
"Heb je dan alles?"
"Nee ook nog een paar rollen PLA in verschillende kleuren zou wel leuk zijn".
500,-
Hmmm, toch ff heroverwegen.
Het kan ook allemaal voor minder; ik heb immers die opties nu ook niet, alleen nu "vreet" de machine micro-SD kaartjes (ze gaan kapot door de extreme hoeveelheden lees en schrijfacties)quote:
Dat herken je toch wel, van andere digitale hobbies?quote:
Het probleem is dan dat ze mogelijk gaan liggen stinken tussen het plafond van de woonkamer. Ik heb dat eens in mijn studentenkamer gehad en dat was echt geen grappige lucht.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Is het niet handiger om de muizen bij te voeren met die gekleurde graankorrels?
Dit deed ik voorheen als er weer eens muizen onder de dakpannen liepen. Korrels kun je achter een holle wand gooien waar de muizen wel bij kunnen maar de kat niet.
De moderne korrels bevatten allerlei stofjes die dat minimaliseren. Ze verdrogen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het probleem is dan dat ze mogelijk gaan liggen stinken tussen het plafond van de woonkamer. Ik heb dat eens in mijn studentenkamer gehad en dat was echt geen grappige lucht.
Kun je de firmware niet zo aanpassen dat deze geen logfiles meer wegschrijft?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het kan ook allemaal voor minder; ik heb immers die opties nu ook niet, alleen nu "vreet" de machine micro-SD kaartjes (ze gaan kapot door de extreme hoeveelheden lees en schrijfacties)
En dan reboot ie soms spontaan midden in een 9 uur durende printjob.
Die je dan dus weer opnieuw kan opstarten vanaf 0.
Plus droge en recirculerende lucht.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och ja, natuurlijk. 1,5 m afstand is een beetje een dingetje in zoiets als een vliegtuig hè
Je mag wel wat chocolade hier heen sturen![]()
#bentochaltedik
Er ist wieder da!quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:57 schreef z80 het volgende:
Ook weer thuis. Of beter gezegd, gister avond thuis gekomen. Eerder dan de bedoeling was, en ook via een andere luchthaven. Nu wel met een bioklok die compleet van slag is.
Straks rondje supermarkt voor broodbeleg en versware. En de tas uitpakken direct in de wasmachine.
is dat niet te declareren omdat je thuis moet werkenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Dat moment had ik maandag al maar gezien de hoeveelheid hardware die ik vorige week bestelde ben ik blut
En ik had zo'n cool 34" scherm op het oog
Nee op een of andere manier weet ie ze steeds corrupt te krijgen; ik heb de "auto_resume_on_power_failure" optie al uit de firmware gesloopt, die schreef steeds weg welke regel van het model hij aan het printen was. Nog steeds gaan de kaartjes stuk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Kun je de firmware niet zo aanpassen dat deze geen logfiles meer wegschrijft?
Of ipv een sd kaartje een hdd met usb aansluiting? Zelf geen 3d printer gelukkig.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Elke ochtend is alle pindakaas weg, tot nu toe steeds met een muis er in. We hebben de theorie dat er steeds een muis wordt opgeofferd voor de groep zodat de rest naast zijn lijk lekker kan snoepen
Ik heb dit gehad met een hamster. De lucht is denk ik vergelijkbaar.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het probleem is dan dat ze mogelijk gaan liggen stinken tussen het plafond van de woonkamer. Ik heb dat eens in mijn studentenkamer gehad en dat was echt geen grappige lucht.
Laos. En een paar dagen Bangkok. Waarbij Bangkok niet in de planning stonden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er ist wieder da!
Waar ben je geweest?
Oh...geloof me.....fotografiequote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat herken je toch wel, van andere digitale hobbies?
Er is echt kekke zut, niet te geloven. Titanium onderdelen enzo
Nog niet geprobeerd. Kan het vanmiddag wel eens vragenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
is dat niet te declareren omdat je thuis moet werken
quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Voor @:Vanyel lijkt het me ook echt heel lastig. Moet jij ook weer aan het werk binnenkort? Want wat gaat er dan gebeuren met de kinderen. Want met 2 zulke drukke/aandacht vragende kinderen lijkt thuiswerken ook niet proctief. Moeilijk hoor.
Dat is dan geen overwegen. Het enige dat te overwegen is, is welke. Met hoeveel toeters en bellen. En wat er zelf is aan te passen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee op een of andere manier weet ie ze steeds corrupt te krijgen; ik heb de "auto_resume_on_power_failure" optie al uit de firmware gesloopt, die schreef steeds weg welke regel van het model hij aan het printen was. Nog steeds gaan de kaartjes stuk.
Deze 8-bits bordjes hebben verder alleen een heel trage seriele-poort-over-USB.
Vandaar de overweging om naar een beter bordje te gaan.
Ik ben na 2 spiegelreflexen gestopt met fotografie...quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh...geloof me.....fotografieIk heb nu een camera in gebruik die nieuw iets van 3200 EUR was toen hij uitkwam. En stiekem zit ik wel eens naar de opvolger of naar de EOS-R te kijken...maar ja....weer 2500 EUR of zo
En een nieuwe macrolens. 900 EUR.
Ik denk dat je met fotografie nog veel duurder kan dan met zo'n 3D printer
Er is 1 Europese producent van die dingen, in de UK.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is dan geen overwegen. Het enige dat te overwegen is, is welke. Met hoeveel toeters en bellen. En wat er zelf is aan te passen.
Even een rondje hackaday doen voor de nodige info en opties.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als het maar niet in kastensystemen gaat, of alleen vrouwen die zich op moeten offeren.
Moderne rodenticiden zorgen er voor dat muizen/ratten uitdrogen, je ruikt ze niet meer.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom Eos R? Dan moet je ook al je glas vervangen...quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh...geloof me.....fotografieIk heb nu een camera in gebruik die nieuw iets van 3200 EUR was toen hij uitkwam. En stiekem zit ik wel eens naar de opvolger of naar de EOS-R te kijken...maar ja....weer 2500 EUR of zo
En een nieuwe macrolens. 900 EUR.
Ik denk dat je met fotografie nog veel duurder kan dan met zo'n 3D printer
Nee joh. Ben je gek. Ze hebben een adapter gemaaktquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom Eos R? Dan moet je ook al je glas vervangen...
En dat werkt dan net zo goed als dezelfde lens op een dslr? Zonder verlies van stops, autofocus-snelheid of oneindige scherpstelling?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee joh. Ben je gek. Ze hebben een adapter gemaakten waarom een EOS-R? Omdat dat de toekomst wordt. DSLR is uitontwikkelde technologie.
Ik hoor of lees geen klachten. Je ziet wel iedereen langzaam overstappen op EOS-R eigen objectieven. Maar goed....voorlopig heb ik toch geen geld daarvoor over dus ik droom rustig verder. En mijn 5D Mk3 doet het goed genoegquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dat werkt dan net zo goed als dezelfde lens op een dslr? Zonder verlies van stops, autofocus-snelheid of oneindige scherpstelling?
Je moet de foto's er af en toe eens uit halen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hoor of lees geen klachten. Je ziet wel iedereen langzaam overstappen op EOS-R eigen objectieven. Maar goed....voorlopig heb ik toch geen geld daarvoor over dus ik droom rustig verder. En mijn 5D Mk3 doet het goed genoegFull frame
Het ding is alleen best zwaar aan het worden
hehe, snel overstappen op iets zonder spiegel dan. Om er vervolgens een 28-70 2.0 aan te hangenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef PdeHoog het volgende:
Het ding is alleen best zwaar aan het worden
Nou...denk dat die 150-500 van 1,5 kg meer een probleem isquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
hehe, snel overstappen op iets zonder spiegel dan. Om er vervolgens een 28-70 2.0 aan te hangen
Oh shit, ik wist dat ik iets vergeten was. 23 maart hadden ze hier (of nouja, ik ben niet meer in BE natuurlijk) een online college van de UA over corona. Niet meer aan gedacht..quote:
Echt alle?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef Kreator het volgende:
AFgelopen zomer bij werk in de tuin tussen mijn tuin en die van de buurman ging mijn schop kapot.
Was allang weer vergeten. Kwam ie net aanzetten met een gerepareerde schop (nieuwe steel). Lieve buurman.
(alle vrouwen in mijn omgeving die hem ooit gezien hebben krijgen trouwens een nare vibe bij hem. Maar dit terzijde)
Oh wat tof!quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef Kreator het volgende:
AFgelopen zomer bij werk in de tuin tussen mijn tuin en die van de buurman ging mijn schop kapot.
Was allang weer vergeten. Kwam ie net aanzetten met een gerepareerde schop (nieuwe steel). Lieve buurman.
(alle vrouwen in mijn omgeving die hem ooit gezien hebben krijgen trouwens een nare vibe bij hem. Maar dit terzijde)
Ach ja, soms gaan er ook gewoon onjuiste verhalen over mensen in de rondte of zien ze er gewoon anders uit.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh wat tof!
En ach, ook mensen die misschien niet altijd helemaal zuiver aanvoelen, kunnen mooie dingen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |