abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:12:00 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192262756
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik moet nog twee stukken vlaai en een doos macarons wegwerken voor het ‘om’ gaat /crisis ;(
Straf :Y

Ik heb meer dan genoeg lekkers in huis. Ik zie geen reden om mezelf te kwellen.
Spoilers!
pi_192262764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef fietsie het volgende:
Oow. Wacht. Salarisdag.

3D-printer goodies bestellen :P
_O- Dat moment had ik maandag al maar gezien de hoeveelheid hardware die ik vorige week bestelde ben ik blut :P En ik had zo'n cool 34" scherm op het oog O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192262771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vanochtend de -30 kilo aangetikt. Ik heb wel echt medelijden met die hele voorraadden zoete troep die jullie nog hebben hoor. :D
Dat is een mooi resultaat _O_
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:13:22 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_192262781
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Elke ochtend is alle pindakaas weg, tot nu toe steeds met een muis er in. We hebben de theorie dat er steeds een muis wordt opgeofferd voor de groep zodat de rest naast zijn lijk lekker kan snoepen :D
Is het niet handiger om de muizen bij te voeren met die gekleurde graankorrels?
Dit deed ik voorheen als er weer eens muizen onder de dakpannen liepen. Korrels kun je achter een holle wand gooien waar de muizen wel bij kunnen maar de kat niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192262797
Zet veilig en wel terug! Welkom weer, kerel! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:14:56 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192262803
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

_O- Dat moment had ik maandag al maar gezien de hoeveelheid hardware die ik vorige week bestelde ben ik blut :P En ik had zo'n cool 34" scherm op het oog O+
Zo'n 3D printer heeft een soort lawine effect

"Hij doet het goed"
"Wat kan er beter?"
"Hot-end"
"Hoe kan een beter hotend nog betere resultaten bereiken?"
"Direct extruder"
"Hoe kunnen een beter hotend en een direct extruder nog betere resultaten bereiken?"
"32bits controllerboard met ethernet"
"Heb je bedraad ethernet op je werkkamer?"
"Nee, dus moet er een Wifi-6 bridge komen"
"Heb je dan alles?"
"Nee ook nog een paar rollen PLA in verschillende kleuren zou wel leuk zijn".

500,-

Hmmm, toch ff heroverwegen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192262810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

"Hij doet het goed"
"Wat kan er beter?"
"Hot-end"
"Direct extruder"
"Hoe kunnen een beter hotend en een direct extruder nog betere resultaten bereiken?"
"Heb je dan alles?"

500,-

Dat is een dure hobby. :D
pi_192262827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

"Hij doet het goed"
"Wat kan er beter?"
"Hot-end"
"Direct extruder"
"Heb je dan alles?"

500,-

_O- _O- _O-
pi_192262831
Ik heb de laatste tijd alleen teveel geld aan planten uitgegeven. Maar nu is het wel een beetje vol. Al heb ik nog een paar planten op m'n wishlist staan. ;( Maarja.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:17:59 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192262857
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is een dure hobby. :D
Het kan ook allemaal voor minder; ik heb immers die opties nu ook niet, alleen nu "vreet" de machine micro-SD kaartjes (ze gaan kapot door de extreme hoeveelheden lees en schrijfacties)
En dan reboot ie soms spontaan midden in een 9 uur durende printjob.
Die je dan dus weer opnieuw kan opstarten vanaf 0.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:18:42 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192262868
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Dat herken je toch wel, van andere digitale hobbies?

Er is echt kekke zut, niet te geloven. Titanium onderdelen enzo :P
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:18:56 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192262873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:13 schreef z80 het volgende:

[..]

Is het niet handiger om de muizen bij te voeren met die gekleurde graankorrels?
Dit deed ik voorheen als er weer eens muizen onder de dakpannen liepen. Korrels kun je achter een holle wand gooien waar de muizen wel bij kunnen maar de kat niet.
Het probleem is dan dat ze mogelijk gaan liggen stinken tussen het plafond van de woonkamer. Ik heb dat eens in mijn studentenkamer gehad en dat was echt geen grappige lucht.
Spoilers!
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:21:22 #213
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192262912
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het probleem is dan dat ze mogelijk gaan liggen stinken tussen het plafond van de woonkamer. Ik heb dat eens in mijn studentenkamer gehad en dat was echt geen grappige lucht.
De moderne korrels bevatten allerlei stofjes die dat minimaliseren. Ze verdrogen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:23:18 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_192262951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het kan ook allemaal voor minder; ik heb immers die opties nu ook niet, alleen nu "vreet" de machine micro-SD kaartjes (ze gaan kapot door de extreme hoeveelheden lees en schrijfacties)
En dan reboot ie soms spontaan midden in een 9 uur durende printjob.
Die je dan dus weer opnieuw kan opstarten vanaf 0.
Kun je de firmware niet zo aanpassen dat deze geen logfiles meer wegschrijft?
Of ipv een sd kaartje een hdd met usb aansluiting? Zelf geen 3d printer gelukkig.
pi_192262967
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och ja, natuurlijk. 1,5 m afstand is een beetje een dingetje in zoiets als een vliegtuig hè -O-

Je mag wel wat chocolade hier heen sturen *O* :+ #bentochaltedik
Plus droge en recirculerende lucht.

Ik eet geloof ik minder nu ik steeds thuis ben. Ik heb normaal altijd aan het einde van de werkdag een enorme dip, met trillende handen en slappe benen enzo, dus ik eet dan wat om dat te voorkomen, maar daar heb ik nu helemaal geen last van :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192262972
Wat voor vallen heb je? Heb me er een paar weken geleden goed op ingelezen, en je moet niet teveel lokvoer hebben want dat schijnt makkelijker "te snoepen" zijn. Ik heb deze met een klein "bakje waar het voer in moet maar je moest het niet helemaal vullen. Proef gedaan, de halfvolle bakjes leverde een dode muis op, de andere een leeg bakje
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:24:54 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192262982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:57 schreef z80 het volgende:
Ook weer thuis. Of beter gezegd, gister avond thuis gekomen. Eerder dan de bedoeling was, en ook via een andere luchthaven. Nu wel met een bioklok die compleet van slag is.

Straks rondje supermarkt voor broodbeleg en versware. En de tas uitpakken direct in de wasmachine.
Er ist wieder da!
Waar ben je geweest?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192262991
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

is dat niet te declareren omdat je thuis moet werken :P
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:25:20 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192262995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Kun je de firmware niet zo aanpassen dat deze geen logfiles meer wegschrijft?
Of ipv een sd kaartje een hdd met usb aansluiting? Zelf geen 3d printer gelukkig.
Nee op een of andere manier weet ie ze steeds corrupt te krijgen; ik heb de "auto_resume_on_power_failure" optie al uit de firmware gesloopt, die schreef steeds weg welke regel van het model hij aan het printen was. Nog steeds gaan de kaartjes stuk.

Deze 8-bits bordjes hebben verder alleen een heel trage seriele-poort-over-USB.

Vandaar de overweging om naar een beter bordje te gaan.
pi_192263009
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Elke ochtend is alle pindakaas weg, tot nu toe steeds met een muis er in. We hebben de theorie dat er steeds een muis wordt opgeofferd voor de groep zodat de rest naast zijn lijk lekker kan snoepen :D
_O-
Als het maar niet in kastensystemen gaat, of alleen vrouwen die zich op moeten offeren.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192263014
quote:

[..]

Ik heb dit gehad met een hamster. De lucht is denk ik vergelijkbaar.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:26:43 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_192263025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er ist wieder da!
Waar ben je geweest?
Laos. En een paar dagen Bangkok. Waarbij Bangkok niet in de planning stonden.
pi_192263031
Beter is het hier vandaag ook salarisdag. Anders gaat F. morgen niet werken. :D :7
pi_192263035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat herken je toch wel, van andere digitale hobbies?

Er is echt kekke zut, niet te geloven. Titanium onderdelen enzo :P
Oh...geloof me.....fotografie :P Ik heb nu een camera in gebruik die nieuw iets van 3200 EUR was toen hij uitkwam. En stiekem zit ik wel eens naar de opvolger of naar de EOS-R te kijken...maar ja....weer 2500 EUR of zo :P En een nieuwe macrolens. 900 EUR.

Ik denk dat je met fotografie nog veel duurder kan dan met zo'n 3D printer :+
pi_192263038
* Lonaa steekt nog een zure winegum in de bakkes
pi_192263061
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

is dat niet te declareren omdat je thuis moet werken :P
Nog niet geprobeerd. Kan het vanmiddag wel eens vragen :D Maar goed....ik vond het een goed excuus om die dingen te bestellen want ik had er een paar maanden geleden ook wel eens naar gekeken :D En als ik ga declareren moet ik het weer inleveren :P
pi_192263077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Voor @:Vanyel lijkt het me ook echt heel lastig. Moet jij ook weer aan het werk binnenkort? Want wat gaat er dan gebeuren met de kinderen. Want met 2 zulke drukke/aandacht vragende kinderen lijkt thuiswerken ook niet proctief. Moeilijk hoor.
:Y Maandag. Met de kinderen thuis want opvang moet je in de privésfeer regelen als dat kan. En ik werk thuis dus het kan. Zal wel matig productief zijn, maar gelukkig is mijn werkgever erg aardig, ik kan met mijn leidinggevende in overleg over wat wel en niet kan en wat niet kan is verlof op kosten van de baas.

Maar ik wil natuurlijk wel graag ook enigszins productief zijn.

Voelt nu meer als iets wazigs voor de toekomst nog, ik kan me er gewoon niks bij voorstellen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:29:25 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_192263083
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee op een of andere manier weet ie ze steeds corrupt te krijgen; ik heb de "auto_resume_on_power_failure" optie al uit de firmware gesloopt, die schreef steeds weg welke regel van het model hij aan het printen was. Nog steeds gaan de kaartjes stuk.

Deze 8-bits bordjes hebben verder alleen een heel trage seriele-poort-over-USB.

Vandaar de overweging om naar een beter bordje te gaan.
Dat is dan geen overwegen. Het enige dat te overwegen is, is welke. Met hoeveel toeters en bellen. En wat er zelf is aan te passen.
Even een rondje hackaday doen voor de nodige info en opties.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:29:52 #229
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192263093
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Oh...geloof me.....fotografie :P Ik heb nu een camera in gebruik die nieuw iets van 3200 EUR was toen hij uitkwam. En stiekem zit ik wel eens naar de opvolger of naar de EOS-R te kijken...maar ja....weer 2500 EUR of zo :P En een nieuwe macrolens. 900 EUR.

Ik ben na 2 spiegelreflexen gestopt met fotografie...
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:30:58 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192263118
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:29 schreef z80 het volgende:

[..]

Dat is dan geen overwegen. Het enige dat te overwegen is, is welke. Met hoeveel toeters en bellen. En wat er zelf is aan te passen.
Even een rondje hackaday doen voor de nodige info en opties.
Er is 1 Europese producent van die dingen, in de UK.
Van dat feit ben ik wel gecharmeerd, dat het een niet-chinees ding is :P
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:32:12 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192263143
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:26 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

_O-
Als het maar niet in kastensystemen gaat, of alleen vrouwen die zich op moeten offeren.
_O_
Spoilers!
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:34:40 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192263207
quote:

[..]

Moderne rodenticiden zorgen er voor dat muizen/ratten uitdrogen, je ruikt ze niet meer.
Ik zou sowieso wat van dat spul kopen nu het nog mag :Y
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:36:02 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192263247
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waarom Eos R? Dan moet je ook al je glas vervangen...
pi_192263428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom Eos R? Dan moet je ook al je glas vervangen...
Nee joh. Ben je gek. Ze hebben een adapter gemaakt :D en waarom een EOS-R? Omdat dat de toekomst wordt. DSLR is uitontwikkelde technologie.
pi_192263515
Mijn moeder stuurde net een foto van een mooi boeket. Dat topbloemen.nl werkt echt fraai :)
pi_192263521
O ja, salaris! Er is wat gedoe met ons financiële mens (van financiële mensen wordt hier in een akelig snel tempo ‘in goed overleg’ afscheid genomen), maar het staat op mijn rekening *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:47:56 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192263529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee joh. Ben je gek. Ze hebben een adapter gemaakt :D en waarom een EOS-R? Omdat dat de toekomst wordt. DSLR is uitontwikkelde technologie.
En dat werkt dan net zo goed als dezelfde lens op een dslr? Zonder verlies van stops, autofocus-snelheid of oneindige scherpstelling?

Ik vind zo'n elektrische zoeker echt kut. Een optische is vele malen fijner. Wat zou er bovendien nog ontwikkeld moeten worden aan camera's? Op micro-autofocus-adjustment mis ik niets op mijn 60D eerlijk gezegd. Nog meer megapixels heeft weinig zin als de pixels zelf niet groter worden lijkt me. Size matters trouwens :D

pi_192263576
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En dat werkt dan net zo goed als dezelfde lens op een dslr? Zonder verlies van stops, autofocus-snelheid of oneindige scherpstelling?

Ik hoor of lees geen klachten. Je ziet wel iedereen langzaam overstappen op EOS-R eigen objectieven. Maar goed....voorlopig heb ik toch geen geld daarvoor over dus ik droom rustig verder. En mijn 5D Mk3 doet het goed genoeg :D Full frame O+ Het ding is alleen best zwaar aan het worden :P
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:51:55 #239
63722 z80
I fink you freaky
pi_192263599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik hoor of lees geen klachten. Je ziet wel iedereen langzaam overstappen op EOS-R eigen objectieven. Maar goed....voorlopig heb ik toch geen geld daarvoor over dus ik droom rustig verder. En mijn 5D Mk3 doet het goed genoeg :D Full frame O+ Het ding is alleen best zwaar aan het worden :P
Je moet de foto's er af en toe eens uit halen.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:52:00 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192263602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef PdeHoog het volgende:
Het ding is alleen best zwaar aan het worden
hehe, snel overstappen op iets zonder spiegel dan. Om er vervolgens een 28-70 2.0 aan te hangen :P
pi_192263618
Tussendoor: college virologie op npo1.
pi_192263656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

hehe, snel overstappen op iets zonder spiegel dan. Om er vervolgens een 28-70 2.0 aan te hangen :P
Nou...denk dat die 150-500 van 1,5 kg meer een probleem is :P
pi_192263711
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:52 schreef AnneX het volgende:
Tussendoor: college virologie op npo1.
Oh shit, ik wist dat ik iets vergeten was. 23 maart hadden ze hier (of nouja, ik ben niet meer in BE natuurlijk) een online college van de UA over corona. Niet meer aan gedacht.. -O-
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 11:02:43 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192263817
AFgelopen zomer bij werk in de tuin tussen mijn tuin en die van de buurman ging mijn schop kapot.
Was allang weer vergeten. Kwam ie net aanzetten met een gerepareerde schop (nieuwe steel). Lieve buurman.

(alle vrouwen in mijn omgeving die hem ooit gezien hebben krijgen trouwens een nare vibe bij hem. Maar dit terzijde)
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:05:10 #245
370431 drakin
vurig typje
pi_192263863
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef Kreator het volgende:
AFgelopen zomer bij werk in de tuin tussen mijn tuin en die van de buurman ging mijn schop kapot.
Was allang weer vergeten. Kwam ie net aanzetten met een gerepareerde schop (nieuwe steel). Lieve buurman.

(alle vrouwen in mijn omgeving die hem ooit gezien hebben krijgen trouwens een nare vibe bij hem. Maar dit terzijde)
Echt alle?
Jammer dat ie dan zolang vrijgezel moet blijven, maar wel super lief van hem ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:19:35 #246
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192264194
Op de weegschaal gestaan. Hetzelfde als de afgelopen 10 jaar op een tijdelijke stijging door medicijngebruik na.
Spoilers!
pi_192264199
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef Kreator het volgende:

Oh wat tof!

En ach, ook mensen die misschien niet altijd helemaal zuiver aanvoelen, kunnen mooie dingen doen. :)
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:20:41 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192264219
We hebben een nieuw energiecontract, scheelt 40 euro per maand. Of eigenlijk niet want dat is wat de nieuwe auto aan stroom kost. Maar dus meer stroom voor dezelfde prijs.
Spoilers!
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:21:15 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192264236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh wat tof!

En ach, ook mensen die misschien niet altijd helemaal zuiver aanvoelen, kunnen mooie dingen doen. :)
Ach ja, soms gaan er ook gewoon onjuiste verhalen over mensen in de rondte of zien ze er gewoon anders uit.

Net zoals die sneeuwscheppende man in Home Alone ;)
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:21:59 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192264253
Ze gaan nu helicopter inzetten voor Corona transporten

https://www.lc.nl/friesla(...)voeren-25498692.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')