abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:19:00 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192243907
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffe huichelaar
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:19:15 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:19:47 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192243921
In een lockdown zoals in Spanje of Italië, zoals Baudet wil, kan je echt niet naar buiten om eten af te halen. Dan is het geen lockdown meer.
Laffe huichelaar
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:21:12 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192243952
Je kan dan ook niet écht vinden dat een volledige lockdown MOET tegenover het huidige beleid van de regering en dan tegelijk dit promoten. Dat staat echt lijnrecht tegenover elkaar, dan zie je geen noodzaak in een volledige lockdown
Laffe huichelaar
pi_192244009
Baudet was het nu eens met de maatregelen, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:34:09 #6
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192244234
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:21 schreef timmmmm het volgende:
Je kan dan ook niet écht vinden dat een volledige lockdown MOET tegenover het huidige beleid van de regering en dan tegelijk dit promoten. Dat staat echt lijnrecht tegenover elkaar, dan zie je geen noodzaak in een volledige lockdown
Ja ik moet zeggen dat ik het met je eens ben. Het is enerzijds behoorlijk tegenstrijdig om niemand op straat te willen hebben en anderzijds mensen wel oproepen om eten af te halen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192244247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:21 schreef timmmmm het volgende:
Je kan dan ook niet écht vinden dat een volledige lockdown MOET tegenover het huidige beleid van de regering en dan tegelijk dit promoten. Dat staat echt lijnrecht tegenover elkaar, dan zie je geen noodzaak in een volledige lockdown
Het is toch duidelijk wat hij vond dat er al had moeten gebeuren? Alle afhaal dicht hoorde daar niet bij. Dan kun je je wel krampachtig vastklampen aan de invulling van het woordje lockdown door andere landen, maar dat kan niet verhullen dat Baudet een consistent verhaal heeft en hij gelijk lijkt te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:39:13 #8
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192244330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk wat hij vond dat er al had moeten gebeuren? Alle afhaal dicht hoorde daar niet bij. Dan kun je je wel krampachtig vastklampen aan de invulling van het woordje lockdown door andere landen, maar dat kan niet verhullen dat Baudet een consistent verhaal heeft en hij gelijk lijkt te krijgen.
Noujah, hij zegt in het Kamerdebat wel letterlijk dit : "Alleen goederen komen het land binnen, niet personen. Je moet mensen niet op straat hebben. Je moet mensen niet in werksituaties hebben."

Dan is het best vreemd als het blijkbaar geen probleem is dat mensen eten afhalen en bezorgen dat zijn uitsluitend straat en werksituaties.

https://pbs.twimg.com/media/ETupJOHXsAIEfPu?format=jpg&name=large
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192244679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:39 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Noujah, hij zegt in het Kamerdebat wel letterlijk dit : "Alleen goederen komen het land binnen, niet personen. Je moet mensen niet op straat hebben. Je moet mensen niet in werksituaties hebben."

Dan is het best vreemd als het blijkbaar geen probleem is dat mensen eten afhalen en bezorgen dat zijn uitsluitend straat en werksituaties.

https://pbs.twimg.com/media/ETupJOHXsAIEfPu?format=jpg&name=large
Hij pleit voor maximale social distancing, maar mensen moeten nog steeds eten dus dan zit je met de vraag of afhaal binnen of buiten dat maximale valt. Hij kiest voor erbuiten, wat ik verdedigbaar vind aangezien het niet in negatieve zin afwijkt van supermarkten en veel mensen al helemaal niet meer thuis koken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:04:06 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192244802
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:39 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Noujah, hij zegt in het Kamerdebat wel letterlijk dit : "Alleen goederen komen het land binnen, niet personen. Je moet mensen niet op straat hebben. Je moet mensen niet in werksituaties hebben."

Dan is het best vreemd als het blijkbaar geen probleem is dat mensen eten afhalen en bezorgen dat zijn uitsluitend straat en werksituaties.

https://pbs.twimg.com/media/ETupJOHXsAIEfPu?format=jpg&name=large
Tegen Weltschmerz praten heeft geen zin joh. Je haalt letterlijk aan wat Baudet gezegd heeft, maar dat bedoelt hij vast allemaal niet zo. In sommige hoofden kan Baudet niks fout doen.

Hij heeft er vast ook een antwoord op als je de hypocrisie aanwijst omtrent de WHO. Bij kamerdebatten over corona kon Baudet niet begrijpen dat het kabinet niet naar de experts van de WHO luistert. Wanneer experts van de WHO zeggen dat er duizenden doden door global warming aan komen, zijn het allemaal prutsers en is gobal warming een hoax.

Je kan al die tegenstrijdige berichten aanhalen, zelfs letterlijk citeren, maar helaas heeft dat voor sommige mensen geen zin, daar valt geen discussie mee te voeren
Laffe huichelaar
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:06:10 #11
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192244849
FVDrenaissance twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 10:32:58 NOS vol in de overdrive om te betreuren dat het Suikerfeest dit jaar niet groots gevierd kan worden - maar helaas geen woord over Pasen, het mooiste en belangrijkste feest van het jaar voor Christenen. #oikofobie
https://t.co/OSMPHDpdEN reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192245127
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:06 schreef Klopkoek het volgende:
FVDrenaissance twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 10:32:58 NOS vol in de overdrive om te betreuren dat het Suikerfeest dit jaar niet groots gevierd kan worden - maar helaas geen woord over Pasen, het mooiste en belangrijkste feest van het jaar voor Christenen. #oikofobie
https://t.co/OSMPHDpdEN reageer retweet
Is pasen mooier en belangrijker dan kerstfeest? Zo leer je nog eens wat.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:23:19 #13
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192245148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:24 schreef Hanca het volgende:
Baudet was het nu eens met de maatregelen, toch?
Ik denk niet dat Baudet zo dom zal zijn om een vergelijkbaar beleid als Trump te gaan voeren. Hij mag dan een aanhanger van Trumps politiek zijn, maar Baudet zal toch echt niet...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192245197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Is pasen mooier en belangrijker dan kerstfeest? Zo leer je nog eens wat.
Pasen is inderdaad belangrijker dan Kerst voor christenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:28:02 #15
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192245242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Is pasen mooier en belangrijker dan kerstfeest? Zo leer je nog eens wat.
Van wiki :

Pasen is het belangrijkste christelijke feest in het liturgische jaar, volgend op de Goede Week. Christenen vieren deze dag vanuit hun geloof dat Jezus opgestaan is uit de dood, op de derde dag na zijn kruisiging. Pasen duurt twee dagen en wordt gevierd op een zondag en maandag.

Don't shoot the messenger :D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192245249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Pasen is inderdaad belangrijker dan Kerst voor christenen.
Maar is het ook mooier?


quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:28 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Van wiki :

Pasen is het belangrijkste christelijke feest in het liturgische jaar, volgend op de Goede Week. Christenen vieren deze dag vanuit hun geloof dat Jezus opgestaan is uit de dood, op de derde dag na zijn kruisiging. Pasen duurt twee dagen en wordt gevierd op een zondag en maandag.

Don't shoot the messenger :D
Maakt mij verder niks uit ik geloof niet. Vind gedweep met geloof ook kansloos. Helemaal op dit type manier, duidelijk weer dat FvD alleen huilt over de behandeling van deze geloven omdat het een bash richting de media is en het calimero idee dat moslims voor worden getrokken zeer belangrijk is voor deze politieke stroming om stemvee op te halen.
Ik baal zelf meer van Koningsdag.

[ Bericht 36% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 24-03-2020 12:34:19 ]
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:29:43 #17
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192245277
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar is het ook mooier?
Persoonlijk heb ik meer met kerst en eigenlijk niks met Pasen, maar ik ben dan ook absoluut niet gelovig :)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192245290
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar is het ook mooier?
Dat is voor eigen interpretatie. Ik zelf vind vaak van wel, maar dat zal echt voor iedereen verschillend zijn.

Ik heb ook meer met de 40 dagen tijd dan met advent, maar ook dat zal per persoon verschillen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:34:46 #19
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192245380
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar is het ook mooier?
[..]

Maakt mij verder niks uit ik geloof niet. Vind gedweep met geloof ook kansloos. Helemaal op dit type manier, duidelijk weer dat FvD alleen huilt over de behandeling van deze geloven omdat het een bash richting de media is en het calimero idee dat moslims voor worden getrokken zeer belangrijk is voor deze politieke stroming om stemvee op te halen.
Ik vind het vooral kinderachtig en treurig dat men het schijnbaar nodig vind om zo te communiceren.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192245606
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:29 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik meer met kerst en eigenlijk niks met Pasen, maar ik ben dan ook absoluut niet gelovig :)
Pasen was altijd wel een dingetje op mijn christelijke basisschool....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192245633
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is voor eigen interpretatie. Ik zelf vind vaak van wel, maar dat zal echt voor iedereen verschillend zijn.

Ik heb ook meer met de 40 dagen tijd dan met advent, maar ook dat zal per persoon verschillen.
Ik vond (vind) het Paasverhaal ook altijd boeiender dan het kerstverhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192247858
In principe zou je natuurlijk kunnen beargumenteren dat Pasen belangrijker is, hoewel je wat dat betreft ook de Goede Vrijdag nog belangrijker zou kunnen vinden. Omdat de Goede Vrijdag uiteindelijk dát heeft uitgevoerd waarvoor hij op aarde is gekomen natuurlijk.

Echter wel jammer dat ze doen alsof hen dit echt interesseert, terwijl de enige reden dat ze dit delen is om de MSM te bashen
pi_192248006
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Is pasen mooier en belangrijker dan kerstfeest? Zo leer je nog eens wat.
Beetje lastig om een rangorde in dit soort zaken aan te brengen. Maar ja: over het algemeen wel.
pi_192250901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar is het ook mooier?
[..]

Maakt mij verder niks uit ik geloof niet. Vind gedweep met geloof ook kansloos. Helemaal op dit type manier, duidelijk weer dat FvD alleen huilt over de behandeling van deze geloven omdat het een bash richting de media is en het calimero idee dat moslims voor worden getrokken zeer belangrijk is voor deze politieke stroming om stemvee op te halen.
Ik baal zelf meer van Koningsdag.
Is het een terechte bash of niet? Pasen komt veel eerder en is van belang voor de helft van de Nederlanders. Het suikerfeest duurt nog een hele tijd en de mensen die daar iets om geven zijn met 10 maar zo weinig. Toch meent de NOS het daarover te moeten hebben op basis van een bericht in een besloten facebookgroep.

Dat past natuurlijk binnen een patroon. De NOS is voortdurend bezig de kijker de islam op te dringen en de hoofddoek te normaliseren. Dat begint een heleboel mensen de strot uit te komen.

Waar was dit nou weer voor nodig dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:23:08 #25
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192250970
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is het een terechte bash of niet? Pasen komt veel eerder en is van belang voor de helft van de Nederlanders. Het suikerfeest duurt nog een hele tijd en de mensen die daar iets om geven zijn met 10 maar zo weinig. Toch meent de NOS het daarover te moeten hebben op basis van een bericht in een besloten facebookgroep.
Het suikerfeest en de ramadan is dan ook wat omvattender en ingrijpender dan die enkele feestdag die vooral wordt aangegrepen om even vrij te zijn en een dagje uit te plannen.

Ik heb christenen overigens ook niet gehoord over de moeilijkheden die ze voorzien met de desbetreffende feestdagen. Gezien het karakter van zowel de ramadan en het suikerfeest is dat bij moslims dan weer wel het geval.

Dat de NOS daar vervolgens over bericht is dan ook niet zo heel vreemd. Jij ziet daar alleen weer een of andere dubbele agenda in.
pi_192251248
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het suikerfeest en de ramadan is dan ook wat omvattender en ingrijpender dan die enkele feestdag die vooral wordt aangegrepen om even vrij te zijn en een dagje uit te plannen.

Ik heb christenen overigens ook niet gehoord over de moeilijkheden die ze voorzien met de desbetreffende feestdagen. Gezien het karakter van zowel de ramadan en het suikerfeest is dat bij moslims dan weer wel het geval.

Dat de NOS daar vervolgens over bericht is dan ook niet zo heel vreemd. Jij ziet daar alleen weer een of andere dubbele agenda in.
Volgens mij waren er ook berichten over de PKN en de RK die dingen afzeggen. En eerder ook al een artikel of reformatorische gemeentes die vroeger niet eens internet hadden op zondag en die nu via livestream kerkdiensten uitzenden. Als christen voel ik me in elk geval niet tekort gedaan.

Pasen kan ik trouwens heel goed thuis vieren. Al is het wel erg kaal, normaal doen we heel veel in deze 40 dagen. Maar ramadan/suikerfeest alleen vieren gaat eigenlijk tegen de regels uit de koran in, volgens mij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 24-03-2020 17:47:22 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192251420
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het suikerfeest en de ramadan is dan ook wat omvattender en ingrijpender dan die enkele feestdag die vooral wordt aangegrepen om even vrij te zijn en een dagje uit te plannen.

Ik heb christenen overigens ook niet gehoord over de moeilijkheden die ze voorzien met de desbetreffende feestdagen. Gezien het karakter van zowel de ramadan en het suikerfeest is dat bij moslims dan weer wel het geval.

Dat de NOS daar vervolgens over bericht is dan ook niet zo heel vreemd. Jij ziet daar alleen weer een of andere dubbele agenda in.
Ach het is gewoon een prachtig voorbeeld van rechtse identiteitspolitiek. Inclusief lokfluitje en natuurlijk het eeuwige slachtofferschap.
Weltschmerz gaat altijd volledig voor het verhaal van FvD die kan daar absoluut nooit een kritische noot bij plaatsen. Bij alles niet FvD weet hij echter elke muis tot een olifant op te blazen.
pi_192251991
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het suikerfeest en de ramadan is dan ook wat omvattender en ingrijpender dan die enkele feestdag die vooral wordt aangegrepen om even vrij te zijn en een dagje uit te plannen.
Pasen is een driedubbele feestdag, niet een enkele. Voor veel christenen is het weldegelijk een heel belangrijk feest.

quote:
Ik heb christenen overigens ook niet gehoord over de moeilijkheden die ze voorzien met de desbetreffende feestdagen.
Heb je wel op besloten facebookgroepen rondgeneusd zoals de NOS-journalist dan?

quote:
Gezien het karakter van zowel de ramadan en het suikerfeest is dat bij moslims dan weer wel het geval.
Het verschil dat christenen geen special needs religie hebben. Die doen niet alsof hun religie belangrijker is dan die van anderen en meer zorg aandacht nodig heeft, die claimen niet dat je hun religie niet belachelijk mag maken en doen niet alsof ze persoonlijke aangevallen worden door een cartoon of een demonstratie voor een kerk. Dat wordt ook niet gevoed en gestimulleerd door de NPO en andere media en allerlei groeperingen.

quote:
Dat de NOS daar vervolgens over bericht is dan ook niet zo heel vreemd. Jij ziet daar alleen weer een of andere dubbele agenda in.
De NOS heeft geen moslim-agenda bedoel je? Serieus?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192252163
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De NOS heeft geen moslim-agenda bedoel je? Serieus?
Nee.

Zie bijvoorbeeld deze berichten:
https://nos.nl/artikel/23(...)e-aan-zingeving.html
https://jeugdjournaal.nl/(...)anuit-haar-huis.html


En dat zijn er zo 2 die ik zo te pakken kreeg, er zijn al vele berichten over kerkdiensten geweest. Daar erger jij je niet aan, dus vallen ze je blijkbaar niet op.

Dat ze ook wat berichten over een andere minderheid, de moslims, is niet meer dan terecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 maart 2020 @ 18:32:22 #30
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192252265
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pasen is een driedubbele feestdag, niet een enkele. Voor veel christenen is het weldegelijk een heel belangrijk feest.
Waarbij de 1e dag een gewone zondag is en de maandag een halve zaterdag en halve zondag. Het is allemaal wat minder omvattend dan een ramadan waarbij een maand lang er dagelijks met familie en vrienden wordt gegeten.We hebben het hier dus over een maand tegenover nog niet eens handjevol dagen.

quote:
Heb je wel op besloten facebookgroepen rondgeneusd zoals de NOS-journalist dan?
Ik heb zowel christenen als moslims in mijn omgeving en alleen die laatste groep gehoord over de problemen die ze voorzien met de ramadan en suikerfeest. Overigens heeft de NOS ook gewoon bericht over kerken die nu anders hun diensten inrichten, bijvoorbeeld.

quote:
Het verschil dat christenen geen special needs religie hebben. Die doen niet alsof hun religie belangrijker is dan die van anderen en meer zorg aandacht nodig heeft, die claimen niet dat je hun religie niet belachelijk mag maken en doen niet alsof ze persoonlijke aangevallen worden door een cartoon of een demonstratie voor een kerk. Dat wordt ook niet gevoed en gestimulleerd door de NPO en andere media en allerlei groeperingen.
Ok beroepsazijnzeiker. Mooie verschuiving van de doelpalen trouwens.

quote:
De NOS heeft geen moslim-agenda bedoel je? Serieus?
:')
  dinsdag 24 maart 2020 @ 18:41:45 #31
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192252460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee.

Zie bijvoorbeeld deze berichten:
https://nos.nl/artikel/23(...)e-aan-zingeving.html
https://jeugdjournaal.nl/(...)anuit-haar-huis.html


En dat zijn er zo 2 die ik zo te pakken kreeg, er zijn al vele berichten over kerkdiensten geweest. Daar erger jij je niet aan, dus vallen ze je blijkbaar niet op.

Dat ze ook wat berichten over een andere minderheid, de moslims, is niet meer dan terecht.
En tegen die tijd zullen er ook wel berichten volgen over hoe concerten en kerkdiensten worden vormgegeven. Maar als het om moslims gaat mag de NOS daar niet over berichten want zo ondermijnen ze onze identiteit, onze cultuur en verloochenen ze weer allerlei denkbeeldige dingen.

Komische vent, die Weltschmerz.
pi_192252887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Komische vent, die Weltschmerz.
Tja, als ze aantallen halen zoals in Amerika, het VK en ook andere landen waardoor ze de macht kunnen grijpen vind ik ze minder komisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192253795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pasen is een driedubbele feestdag, niet een enkele. Voor veel christenen is het weldegelijk een heel belangrijk feest.
[..]

Heb je wel op besloten facebookgroepen rondgeneusd zoals de NOS-journalist dan?
[..]

Het verschil dat christenen geen special needs religie hebben. Die doen niet alsof hun religie belangrijker is dan die van anderen en meer zorg aandacht nodig heeft, die claimen niet dat je hun religie niet belachelijk mag maken en doen niet alsof ze persoonlijke aangevallen worden door een cartoon of een demonstratie voor een kerk. Dat wordt ook niet gevoed en gestimulleerd door de NPO en andere media en allerlei groeperingen.
[..]

De NOS heeft geen moslim-agenda bedoel je? Serieus?
Bron?
  Redactie Games woensdag 25 maart 2020 @ 15:19:08 #34
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_192268634
https://www.nu.nl/politie(...)te-rectificeren.html

Niemand die zich hier over verbaast. Maar goed, Sjerrie heeft weer z'n aandacht en kan nu weer lekker op de rechters afgeven.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_192268735
Ja maar we weten allemaal hoe het met Pim is afgelopen!11!!EINZ!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:40:11 #36
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192268994
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:19 schreef Puddington het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)te-rectificeren.html

Niemand die zich hier over verbaast. Maar goed, Sjerrie heeft weer z'n aandacht en kan nu weer lekker op de rechters afgeven.
Denk dat dat deze keer wel mee valt.

fvdemocratie twitterde op woensdag 25-03-2020 om 15:16:28 Zojuist heeft de Kort Geding-rechter geoordeeld dat de parafrasering van Buitenhof onjuist was, in tegenstelling tot wat Buitenhof beweerde (zie r.o. 4.8). Wij zijn blij dat dit duidelijk erkend is. 1/3 https://t.co/WHfhqF8ZwM reageer retweet
fvdemocratie twitterde op woensdag 25-03-2020 om 15:16:28 Tegelijkertijd oordeelde de rechter dat deze onjuistheden niet onrechtmatig zijn, voornamelijk omdat Baudet een publiek figuur is (zie r.o. 4.17). Dat is teleurstellend omdat politici hiermee vogelvrij worden verklaard: de NPO kan blijkbaar ongeremd onjuist 'parafraseren'. 2/3 reageer retweet
fvdemocratie twitterde op woensdag 25-03-2020 om 15:16:29 De kijkers van de #NPO kunnen er hierdoor definitief niet meer op vertrouwen dat ze objectief worden geïnformeerd. Onze advocaat adviseert hoger beroep. Maar vanwege de coronacrisis concentreren we ons momenteel volledig op ons politieke werk. Ons punt is duidelijk gemaakt. 3/3 reageer retweet
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192269107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Denk dat dat deze keer wel mee valt.

fvdemocratie twitterde op woensdag 25-03-2020 om 15:16:28 Zojuist heeft de Kort Geding-rechter geoordeeld dat de parafrasering van Buitenhof onjuist was, in tegenstelling tot wat Buitenhof beweerde (zie r.o. 4.8). Wij zijn blij dat dit duidelijk erkend is. 1/3 https://t.co/WHfhqF8ZwM reageer retweet
fvdemocratie twitterde op woensdag 25-03-2020 om 15:16:28 Tegelijkertijd oordeelde de rechter dat deze onjuistheden niet onrechtmatig zijn, voornamelijk omdat Baudet een publiek figuur is (zie r.o. 4.17). Dat is teleurstellend omdat politici hiermee vogelvrij worden verklaard: de NPO kan blijkbaar ongeremd onjuist 'parafraseren'. 2/3 reageer retweet
fvdemocratie twitterde op woensdag 25-03-2020 om 15:16:29 De kijkers van de #NPO kunnen er hierdoor definitief niet meer op vertrouwen dat ze objectief worden geïnformeerd. Onze advocaat adviseert hoger beroep. Maar vanwege de coronacrisis concentreren we ons momenteel volledig op ons politieke werk. Ons punt is duidelijk gemaakt. 3/3 reageer retweet
Toch grappig dat Sjerrie zo boos is de woorden die bij buitenhof gebruikt werden maar op zijn beurt dan weer wel de woorden van de rechter verdraaid. Die had het namelijk over een "gebrekkige parafrasering" en niet over een "onjuiste parafrasering". :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192269108
Verstandig om daar terughoudend in te zijn. Je kunt wel zeggen dat de rechters fout zijn omdat je ongelijk krijgt van de rechter, maar ja. Het gaat hier ook niet over rechterlijk activisme of rechters die politiek beleid opleggen maar puur of een bepaalde uitspraak rechtmatig was. Daar kun je over door procederen tot je een ons weegt, maar het punt is nu wel gemaakt. Parafrasering was "gebrekkig", tja.
pi_192269203
Ik parafraseer: 2019 het jaar waarin Baudet zei Henk Otten te fucken.

Zei hij dat , het woord fucken ? echt niet !!!
Maar dat bedoelde hij wel met andere uitspraken en zo deed hij dat ook
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:51:06 #40
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192269206
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Toch grappig dat Sjerrie zo boos is de woorden die bij buitenhof gebruikt werden maar op zijn beurt dan weer wel de woorden van de rechter verdraaid. Die had het namelijk over een "gebrekkige parafrasering" en niet over een "onjuiste parafrasering". :')
Hij vergeet gemakshalve ook even te vertellen dat de Rechtbank ook tot dit oordeel is gekomen omdat hij zelf niet inhoudelijk is ingegaan op het standpunt van de VRPO(eerdere uitspraak dominant blank Europa).

Maar verbazen doet me dat niet :)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:53:34 #41
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192269248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:51 schreef Bluesdude het volgende:
Ik parafraseer: 2019 het jaar waarin Baudet zei Henk Otten te fucken.

Zei hij dat , het woord fucken ? echt niet !!!
Maar dat bedoelde hij wel met andere uitspraken en zo deed hij dat ook
De uitspraak van de rechter is IMO correct. Onrechtmatig is de parafrase niet maar iedere journalist zou wel bij zich zelf te rade moeten gaan en het gebruik van gebrekkige parafrases zo veel moeten voorkomen. Zeker als desbetreffende journalist de publieke zaak dient.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192269364
Ik parafraseer de rechter: Baudet heeft een punt en ik geef hem eigenlijk gelijk.
pi_192270350
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:46 schreef Vasilevski het volgende:
Verstandig om daar terughoudend in te zijn. Je kunt wel zeggen dat de rechters fout zijn omdat je ongelijk krijgt van de rechter, maar ja. Het gaat hier ook niet over rechterlijk activisme of rechters die politiek beleid opleggen maar puur of een bepaalde uitspraak rechtmatig was. Daar kun je over door procederen tot je een ons weegt, maar het punt is nu wel gemaakt. Parafrasering was "gebrekkig", tja.
Ik heb hem slechts vluchtig doorgelezen maar het is een hele slechte uitspraak, Omdat de rechter eigenlijk zegt dat vanwege de vrijheid van meningsuiting en de bijdrage aan het publiek debat de mening van een politicus valselijk mag worden weergegeven.

Maar mevrouw Rightons vrijheid van meningsuiting is natuurlijk op geen enkele manier aangetast geweest wanneer zij correct moet weergeven welke uitspraken wanneer door wie zijn gedaan. De bijdrage aan het publlieke debat van dit nepnieuws is nihil en juist op deze wijze wordt Baudet aangetast in zijn recht op vrije meningsuiting.

Hoe kan Baudet immers vrijelijk zijn mening uiten als die in een uiting wordt vervangen door een mening van iemand anders alsof het de zijne was? Het idee achter de vrijheid van meningsuiting is immers dat anderen ook kennis kunnen nemen van die mening, en daar zijn alle Buitenhof-kijkers ernstig in belemmerd. De botsing hier is dus slechts die tussen het recht van Baudet op meningsuiting en het 'recht' van buitenhof om hun mening als feit te verpakken, wat geen bijdrage levert aan het publieke debat. Het lijkt mij althans onzin om een bijdrage te leveren aan het publieke debat met de stelling dat Jetten 3 weken geleden in de kamer heeft gezegd dat alle blanken uit Europa moeten verdwijnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192271378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb hem slechts vluchtig doorgelezen maar het is een hele slechte uitspraak, Omdat de rechter eigenlijk zegt dat vanwege de vrijheid van meningsuiting en de bijdrage aan het publiek debat de mening van een politicus valselijk mag worden weergegeven.

Maar mevrouw Rightons vrijheid van meningsuiting is natuurlijk op geen enkele manier aangetast geweest wanneer zij correct moet weergeven welke uitspraken wanneer door wie zijn gedaan. De bijdrage aan het publlieke debat van dit nepnieuws is nihil en juist op deze wijze wordt Baudet aangetast in zijn recht op vrije meningsuiting.

Hoe kan Baudet immers vrijelijk zijn mening uiten als die in een uiting wordt vervangen door een mening van iemand anders alsof het de zijne was? Het idee achter de vrijheid van meningsuiting is immers dat anderen ook kennis kunnen nemen van die mening, en daar zijn alle Buitenhof-kijkers ernstig in belemmerd. De botsing hier is dus slechts die tussen het recht van Baudet op meningsuiting en het 'recht' van buitenhof om hun mening als feit te verpakken, wat geen bijdrage levert aan het publieke debat. Het lijkt mij althans onzin om een bijdrage te leveren aan het publieke debat met de stelling dat Jetten 3 weken geleden in de kamer heeft gezegd dat alle blanken uit Europa moeten verdwijnen.
Less hem eerst grondig door voordat je commentaar geeft. De meeste van je bezwaren zijn namelijk of geadresseerd door de rechter, óf waren geen onderdeel van het geschil. De conclusie die jij in de eerste alinea trekt uit deze uitspraak, volgt in ieder geval niet uit deze uitspraak.
pi_192271451
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:57 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Less hem eerst grondig door voordat je commentaar geeft. De meeste van je bezwaren zijn namelijk of geadresseerd door de rechter, óf waren geen onderdeel van het geschil. De conclusie die jij in de eerste alinea trekt uit deze uitspraak, volgt in ieder geval niet uit deze uitspraak.
Als ik hem grondig doorlees vind ik alleen maar meer wat niet deugt. Wat de rechter hier doet is shoppen in de EHRM jurisprudentie zonder de onderliggende beginselen daarin te betrekken, sterker nog, door die daarmee te ondergraven.

De hele uitspraak ademt sowieso het naar de reeds gewenste uitsrpaak toeredeneren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:04:17 #46
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_192271468
Ongelofelijk zeg, ik ben echt oprecht verbaasd. Dit kan dus zomaar in Nederland?! Je kan iemand gewoon woorden in de mond leggen? Je kan een debat over culturele vermenging verdraaien en er een racisme-kwestie van maken? Onthutsend.

De rechter geeft nota bene toe dat de uitspraken van Buitenhof onjuist waren. Ze geven het toe! Maar niet ''onrechtmatig''? Are you kidding me? :')

Wat een mongolen. Walgelijk.
pi_192271513
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ongelofelijk zeg, ik ben echt oprecht ziedend. Dit kan dus zomaar in Nederland?! Je kan iemand gewoon woorden in de mond leggen? Je kan een debat over culturele vermenging verdraaien en er een racisme-kwestie van maken? Onthutsend.

De rechter geeft nota bene toe dat de uitspraken van Buitenhof onjuist waren. Ze geven het toe! Maar niet ''onrechtmatig''? Are you kidding me? :')

Wat een mongolen. Walgelijk.
De rechter zei dat ze 'gebrekkig' waren, niet dat ze onjuist waren. Wel bij de les blijven voor je verontwaardigd gaat doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:10:05 #48
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192271520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ongelofelijk zeg, ik ben echt oprecht verbaasd. Dit kan dus zomaar in Nederland?! Je kan iemand gewoon woorden in de mond leggen? Je kan een debat over culturele vermenging verdraaien en er een racisme-kwestie van maken? Onthutsend.
Nee, het is immers niet iets wat Baudet NIET vindt. Hij vindt het wel. Hij zei het alleen niet in de Tweede Kamer op dat moment.
pi_192271565
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ik hem grondig doorlees vind ik alleen maar meer wat niet deugt. Wat de rechter hier doet is shoppen in de EHRM jurisprudentie zonder de onderliggende beginselen daarin te betrekken, sterker nog, door die daarmee te ondergraven.

De hele uitspraak ademt sowieso het naar de reeds gewenste uitsrpaak toeredeneren.
Tsja. Als je de uitspraak niet goed wil lezen, maar wel wil afzeiken is een zinvol gesprek over de uitspraak ook niet mogelijk.

Maar ga er dan ook geen conclusies aan verbinden die er niet uit volgen. Het lijkt trouwens dat je niet juridisch geschoold bent, want je lijkt niet echt te begrijpen waar het om gaat (pf wat je kan verwachten) in een kg-procedure.

[ Bericht 7% gewijzigd door Degodvader op 25-03-2020 18:19:45 ]
pi_192271606
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ongelofelijk zeg, ik ben echt oprecht verbaasd. Dit kan dus zomaar in Nederland?! Je kan iemand gewoon woorden in de mond leggen? Je kan een debat over culturele vermenging verdraaien en er een racisme-kwestie van maken? Onthutsend.

De rechter geeft nota bene toe dat de uitspraken van Buitenhof onjuist waren. Ze geven het toe! Maar niet ''onrechtmatig''? Are you kidding me? :')

Wat een mongolen. Walgelijk.
Bron?


Overigens: al het schuingedrukte staat niet en volgt niet uit de uitspraak. Waar haal je dat vandaan?

[ Bericht 4% gewijzigd door Degodvader op 25-03-2020 18:47:09 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')