Was gisteren in het OLVG ziekenhuis en zie dat het personeel zich al niet aan de 1.5 meter afstand houd als die gewoon rondlopen. En in het park daarnaast zie je jong en oud in groepjes op bankjes zitten en rondlopen. En binnen de supermarkt zie je gezinnen rondlopen. Heb er een hard hoofd in. Tenzij het handhaven echt gaat helpen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:34 schreef Collide het volgende:
Als je gewoon alleen naar deze winkels gaat als je iets nodig hebt, dus niet rondsnuffelen door de IKEA/MediaMarkt/Kledingwinkels om je tijd te doden, en 1,5m afstand houd dan kunnen deze winkels gewoon open blijven.
Mijn batterijen van de e.dentifier zijn zojuist leeg geraakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:32 schreef Danny het volgende:
Serieus. We blijven allemaal binnen tenzij het ECHT niet anders kan. En dan laten we gewoon de lokale speelgoedwinkels, kledingwinkels, slijterijen, bloemisten, elektronicawinkels e.d. open.
Welk van deze winkels maakt het ECHT noodzakelijk om te bezoeken? Ik snap heus dat we graag een bloemetje op tafel hebben met een fles whisky ernaast spelend op een nieuwe tablet, maar echt essentieel zijn die zaken natuurlijk niet en het open zijn van die winkels nodigt mensen alleen maar uit om alsnog het huis te verlaten. Zowel klanten als personeel.
Mis ik iets?
mijn keuken bestaat momenteel alleen uit vier muren, mijn toilet is er nog niet. Dus ik heb nu wel essentiële aankopen nodig, die voor anderen weer nutteloos overkomen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:32 schreef Danny het volgende:
Serieus. We blijven allemaal binnen tenzij het ECHT niet anders kan. En dan laten we gewoon de lokale speelgoedwinkels, kledingwinkels, slijterijen, bloemisten, elektronicawinkels e.d. open.
Welk van deze winkels maakt het ECHT noodzakelijk om te bezoeken? Ik snap heus dat we graag een bloemetje op tafel hebben met een fles whisky ernaast spelend op een nieuwe tablet, maar echt essentieel zijn die zaken natuurlijk niet en het open zijn van die winkels nodigt mensen alleen maar uit om alsnog het huis te verlaten. Zowel klanten als personeel.
Mis ik iets?
Allemaal spullen die je op internet kan bestellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:41 schreef Tailless het volgende:
Speelgoedwinkels > voor je bordspellen en videogames semi handig met je lockdown
Elektronica winkels > spullen voor thuis werken.
Vooral bij die malloten met hun Fuck Corona feestjes... Dat zijn nu net de mensen die het verdienen opgesloten te worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Alleen gebaseerd op gezond verstand. (Wat helaas bij sommigen ontbreekt)
Heb je geluk dat je gisteren moest, nu staat het helemaal vast bij Hazeldonk.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:42 schreef iteejer het volgende:
Gisteren moest ik dringend naar Belgie, zakelijk. Had er een speciale verklaring voor, van de Belgische overheid. Maar de snelweg (Breda-Antwerpen) was gewoon open, geen enkele check.
Maar in België zelf is alles dicht. Beperkt aantal supermarkten open maar verder is er echt niets geopend.
twitter:ANWBverkeer twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 09:45:42Grenscontroles België: Vrachtverkeer mag door, maar moet helaas wel mee aansluiten in de rij. Alle andere weggebruikers worden één voor één door de politie aangesproken. Blijkt het een niet-essentiële verplaatsing te zijn, dan wordt je terug gestuurd naar NL. reageer retweet
Er komen boetes nu en dergelijke. Denk dat je niet veel meer kan doen aan de domheid van mensen. Neerschieten en of slaan is geen optie. Het is hier tenslotte geen China.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Omdat de regering incapabel is in het maken van heldere keuzes. Ze halen voortdurend door elkaar wat ze zelf aan maatregelen nemen in de zin van verboden, en wat mensen volgens hen uit zichzelf moeten doen.
Dat werkt natuurlijk niet, de regering zou hier de regie moeten nemen maar faalt.
Er zijn inderdaad opvallend veel mensen die denken dat de economie niet zo belangrijk is. "Jullie geven niks om mensenlevens, alleen maar om de economie!"quote:
misschien dat die ''500 euro'' boetes iets of wat helpen, en zorgen dat mensen zoveel mogelijk thuisblijvenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad opvallend veel mensen die denken dat de economie niet zo belangrijk is. "Jullie geven niks om mensenlevens, alleen maar om de economie!"
Ja, die twee dingen zijn redelijk aan elkaar verbonden.
Zorg über alles mentaliteitquote:
Nee, als je denkt dat je het virus hebt (of je denkt het niet, maar hebt iig 1 symptoom), dan blijf je thuis!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:04 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
misschien dat die ''500 euro'' boetes iets of wat helpen, en zorgen dat mensen zoveel mogelijk thuisblijven
maar ja in winkels kun je proberen afstand te houden, en als je denkt dat je het virus bij je draagt scherm je mond, neus af
Nou inderdaad!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Heb je geluk dat je gisteren moest, nu staat het helemaal vast bij Hazeldonk.twitter:ANWBverkeer twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 09:45:42Grenscontroles België: Vrachtverkeer mag door, maar moet helaas wel mee aansluiten in de rij. Alle andere weggebruikers worden één voor één door de politie aangesproken. Blijkt het een niet-essentiële verplaatsing te zijn, dan wordt je terug gestuurd naar NL. reageer retweet
Ze hebben niet genoeg capaciteit en wisselen dagelijks tussen de diverse grensovergangen. Dit weekend stonden ze in Limburg aan de grens alles terug te sturen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:19 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nou inderdaad!
Verbaast me ook niets want het was gisteren echt wel druk op snelweg.
Geen files, maar zeker niet rustig.
En dergelijke? De regering moet gewoon zeggen wat verboden is, en wat mensen zelf zouden moeten doen en laten.quote:
Nee, maar het is hier ook geen Somalie. Rutte had het gisteren over 'afspraken', maar met mij is niks afgesproken. Hoeft ook niet, maar wees nou eens duidelijk over de aard van de maatregel. Grapperhaus deed daar nog een schepje bovenop door dingen te blaten in de categorie 'dat doen we niet' om stoer te klinken. Maar het is hier China niet, Grapperhaus kan niet rechtstreeks beslissen wat burgers doen, hij moet wettelijke middelen inzetten om burgers te sturen. Daarnaast kan de regering adviezen geven.quote:Denk dat je niet veel meer kan doen aan de domheid van mensen. Neerschieten en of slaan is geen optie. Het is hier tenslotte geen China.
je moet toch etenquote:
Dat doet de regering maar mensen luisteren niet. En hoe ga je dat afdwingen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dergelijke? De regering moet gewoon zeggen wat verboden is, en wat mensen zelf zouden moeten doen en laten.
Geef ze dan iets om naar te luisteren:quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat doet de regering maar mensen luisteren niet. En hoe ga je dat afdwingen?
Wat is er onduidelijk aan binnen blijven afstand houden enz.? Er is duidelijk een groep mensen die daar schijt aan heeft.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geef ze dan iets om naar te luisteren:
Luisteren in de zin van gehoorzamen enerzijds en luisteren in de zin van begrijpen en daar goedwillend naar handelen vanuit een verantwoordelijkheidsbesef.
Wat het eerste betreft moet je duidelijk zijn over wat mag en niet mag, wat het tweede betreft moet je geen verwarrende boodschappen geven. Dus niet over opbouwen van groepsimmuniteit beginnen en geen gemengde boodschap afgeven door enerzijds winkelen voor de lol door laten gaan en kappers het zelf maar laten uitzoeken, en anderzijds oproepen om zoveel mogelijk thuis te blijven. Dan weten mensen ook niet meer hoe serieus ze het moeten nemen.
Dat is duidelijk de groep mensen, die normaal gesproken ook schijt aan de regels hebben. Voor die mensen geld bijvoorbeeld ook de maximumsnelheid niet, althans dat denken ze...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat is er onduidelijk aan binnen blijven afstand houden enz.? Er is duidelijk een groep mensen die daar schijt aan heeft.
Als je binnen blijft hoef je ook geen afstand te houden. Hoe kun je mensen nou duidelijk maken dat ze binnen moeten blijven terwijl je anderzijds het plezierwinkelen gewoon door laat gaan?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat is er onduidelijk aan binnen blijven afstand houden enz.? Er is duidelijk een groep mensen die daar schijt aan heeft.
Door te zeggen dat mensen zoveel mogelijk mogelijk binnen moeten blijven. Grapperhaus was daar gisteren toch zeer duidelijk over.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je binnen blijft hoef je ook geen afstand te houden. Hoe kun je mensen nou duidelijk maken dat ze binnen moeten blijven terwijl je anderzijds het plezierwinkelen gewoon door laat gaan?
nou nou nouquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:54 schreef sp3c het volgende:
bloemisten gaan gewoon failliet als ze een maand niets verkopen
Dat is dus niet zo.quote:
Ik denk dat het gedrag van een groep mensen schadelijk is. Niet de winkels.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:
Als die winkels niet significant aan verspreiding bijdragen is sluiten onnodig schadelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |