Ik begrijp de Nederlandse 'en over een half uur alle horeca dicht' ineens beterquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:40 schreef PdeHoog het volgende:
En dan dacht ik dat wij gek waren![]()
![]()
https://www.nu.nl/279791/(...)regelen-johnson.html
Ja, het schijnt dat wapens daar ook enorm gehamsterd werdenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:40 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, ze hebben allemaal een mitrailleur gekocht de afgelopen weken. Dus ze kunnen het virus kapot schieten.
In Duitsland zijn er geloof ik aardig wat fiscale voordelen voor gezinnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je een kind krijgt of samen een kind krijgt kan het een stuk praktischer zijn om te trouwen.
Ook kan het soms financieel heel aantrekkelijk zijn. Een neef van me (niet getrouwd, destijds wel een dochter) kreeg een jaar of wat geleden bij zijn Duitse werkgever bij zijn loonstrookje een fictief loonstrookje in. Daarop stond er zo'n ¤200 meer onder de streep. "Heirate dich doch" stond er op geschreven
Je kunt gewoon zonder poespas je krabbel zetten bij de gemeente, als het uit praktische overwegingen is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je een kind krijgt of samen een kind krijgt kan het een stuk praktischer zijn om te trouwen.
Ook kan het soms financieel heel aantrekkelijk zijn. Een neef van me (niet getrouwd, destijds wel een dochter) kreeg een jaar of wat geleden bij zijn Duitse werkgever bij zijn loonstrookje een fictief loonstrookje in. Daarop stond er zo'n ¤200 meer onder de streep. "Heirate dich doch" stond er op geschreven
Maar je betaalt weer meer belasting als je ook bij een kerk hoort.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:43 schreef Anthraxx het volgende:
In Duitsland zijn er geloof ik aardig wat fiscale voordelen voor gezinnen.
In Nederland heb je er ook 1 als je een kind hebt: inkomens afhankelijke combinatie korting. Dat geeft in ons geval ook iets van 230 euro netto meer per maand (het is een korting op je belasting).
Ok. Dan heb ik dat laatste gemist. We hebben voor werk iig twee betaalde accounts aangeschaft.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Daarna kun je weer joinen. De 40 minuten is er af gehaald wegens corona. Je kan iig ongelimiteerd werken, normaal heb je maar 40 minuten per dag.
Ze wijzen je gewoon op een leuk fiscaal regeltje, daar heeft het bedrijf niks over te zeggen. Als je het zelf onnodig vind om te tekens trouwen, zou ik het snappen dat je er ook geen problemen mee hebt om het wel te doenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:43 schreef Candaasje het volgende:
En dat tweede vind ik echt tenenkrommend onbeschoft... zouden ze van mij echt weerwoord op krijgen.
Edit: oh wacht, dat is iets vanuit de overheid? Ik vind dat zo bizar hè...
Daar ben ik het ook mee eens hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar je betaalt weer meer belasting als je ook bij een kerk hoort.
Dat is in Zweden ook zo, overigens.
Overigens vind ik minder belasting betalen omdat je een kind hebt heel logisch. Minder belastign betalen omdat je toevallig getrouwd bent niet.
Prima toch? Ze leveren een dienst. En het werkt goed. Waarom dan niet voor betalen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:50 schreef borisz het volgende:
[..]
Ok. Dan heb ik dat laatste gemist. We hebben voor werk iig twee betaalde accounts aangeschaft.
Nouja, ik heb er dus wel problemen meequote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze wijzen je gewoon op een leuk fiscaal regeltje, daar heeft het bedrijf niks over te zeggen. Als je het zelf onnodig vind om te tekens trouwen, zou ik het snappen dat je er ook geen problemen mee hebt om het wel te doen
Duitsland is in sommige gevallen nog wat conservatief ingesteldquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, ik heb er dus wel problemen meeIk wil heel niet trouwen, ook al zou het maar een krabbeltje zijn. Het gaat me echt om het principe; wat maakt een gehuwwd iemand beter dan een ongehuwd iemand?
Nee dat zegt die regel niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, ik heb er dus wel problemen meeIk wil heel niet trouwen, ook al zou het maar een krabbeltje zijn. Het gaat me echt om het principe; wat maakt een gehuwwd iemand beter dan een ongehuwd iemand?
Dat dus. Ze zijn in sommige dingen écht anders dan wij.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Duitsland is in sommige gevallen nog wat conservatief ingesteld
Wat zegt die regel dan precies? Waarom is er voordeel uit te halen als je trouwt?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dat zegt die regel niet.
En je kunt dan wel boos gaan lopen stampen dat je het stom vind, maar je kunt ook accepteren dat je geen korting krijgt.
Waarschijnlijk is de gedachte dat als men trouwt er ook kinderen komen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat zegt die regel dan precies? Waarom is er voordeel uit te halen als je trouwt?
En ja, ik stamp graag tegen achterlijke denkbeelden![]()
Dus ik zou geen korting krijgen, maar ik zou wel een tegengeluid laten horen.
Het belastingtarief verandert als je getrouwd bent.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat zegt die regel dan precies? Waarom is er voordeel uit te halen als je trouwt?
En ja, ik stamp graag tegen achterlijke denkbeelden![]()
Dus ik zou geen korting krijgen, maar ik zou wel een tegengeluid laten horen.
Nee, daarom dat kleine EDITjequote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:13 schreef Clubsoda het volgende:
Absoluut. Maar dat kun je de werkgever, die je erop wijst, niet kwalijk niet nemen
GEwoon eve de A1 afrije hehe.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:20 schreef Candaasje het volgende:
Zo toch maar eens naar de winkel. Voor die kabel. Die van Krea is natuurlijk veel te ver weg.
Eens kijken hoeveel mensen ik boos aan moet kijken om ze op afstand te houden.
(Ik heb nog wel ergens een lange, zwarte 'gothic' jas.... misschien helpt dat)
quote:
Je bedoelt gewoon een hoepelrok?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
GEwoon eve de A1 afrije hehe.
Ik heb wel een gat in de markt gevonden. Een soort hoepel die anderhalve meter om je heen hangt aan bretels. Dat je automatisch die afstand creeert. Iedereen wil dit.
Ik geef hierbij iedereen mijn zegen om dit idee in praktijk te brengen en rijk te worden.
Yes. Maar dan anderhalve meter en ook voor mannen. In hippe kleuren, zonder rok.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon een hoepelrok?
[ afbeelding ]
Waar kan ik aandelen kopen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Yes. Maar dan anderhalve meter en ook voor mannen. In hippe kleuren, zonder rok.
Meer voer voor de katquote:
Die hoeft dan maar 75 cm te zijn, scheelt weer omvang. En dan wel iedereen zo'n ding.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:23 schreef Kreator het volgende:
Ik heb wel een gat in de markt gevonden. Een soort hoepel die anderhalve meter om je heen hangt aan bretels. Dat je automatisch die afstand creeert. Iedereen wil dit.
Ik geef hierbij iedereen mijn zegen om dit idee in praktijk te brengen en rijk te worden.
Als iedereen hem draagt wel. Maar je hebt altijd mensen die vooruitgang in de weg staan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die hoeft dan maar 75 cm te zijn, scheelt weer omvang. En dan wel iedereen zo'n ding.
Tsskk...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 maart 2020 12:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Misschien ook eens gaan knutselen met een paraplu met diameter >75cm..als iedereen die nou om zn middel doet dan kan je niet eens bij je de 1.5 m komen van elkaar..
Was er niet sowieso zo'n unit al op de markt??
Lona schijnt op zoek te zijn naar goedkoop vers vlees voor Doraquote:
Goedkoop is altijd meevaller.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lona schijnt op zoek te zijn naar goedkoop vers vlees voor Dora
Ik moest ook weer lachen om die droge Paulien Cornelissen met haar viool.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:03 schreef AnneX het volgende:
Sjonge, zijn juliie al aan het ‘werk’ zo vroeg op de ochtend...
Scrolde door de volkskrant en herkende veel goede tips bij Aaf.🤪
https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~b7303135/
EINDELIJK excuus om altijd een hoepelrok te dragenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon een hoepelrok?
[ afbeelding ]
Klinkt als flinke koortsquote:
Leuk! Ik zag mijn trainer net ook al iets met een keukentrapje doenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:31 schreef Lonaa het volgende:
Hahahaha. Iedere dag maken onze coaches een home-workout. Er worden zoveel mogelijk verschillende oefeningen gedaan, die enige creativiteit vergen soms.
Zo is er dus gewoon een lifting work-out vandaag. De coach deed het met een bezemsteel en 2 van die XXL pakken OMO wasmiddel.![]()
Gisteren zag ik een andere coach bent over rows maken met een rugtas voor bakstenen. Ik vin mooi
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |