Correct, dus leuk nu deze opleving in cijfers maar zegt nog niets.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zolang men nog massaal naar de bouwmarkt e.d. gaat wel ja.
Hier ook, binnenkort wilden maten met me in groepsverband bij iemand thuis wat gaan drinken. 10 man.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb het idee dat mensen corona moe beginnen te worden, waar men in het begin gestockeerd wordt men nu alweer nonchalant. Ik zie steeds meer mensen op straat samenzijn en krijg ook weer meer verzoeken voor sociale activiteiten.
Engelsquote:Op maandag 23 maart 2020 15:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb dat woord al vaker gezien. Ik vraag me telkens af hoe je dat uitspreekt en of het überhaupt wel een Nederlands woord is?
Nou, vergeet Pasen maar inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:59 schreef Blik het volgende:
Ze gaan never nooit het weer open gooien na 6 april, al is het maar omdat je dan een enorm risico aangaat met de Paasdagen in aantocht. Heel Nederland gaat er dan op uit en/of zoekt elkaar op.
Van het beleid wat de overheid hanteert.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:00 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
En als die niet bereikt wordt, waarvan is dan afhankelijk of alles weer open wordt gegooid?
Ik verwacht wel een groei in zelfmoorden als we daadwerkelijk tot eind 2020 op slot blijven als land. Zo lang als mens geconfronteerd worden met je eigen doemgedachten en verveling lijkt me niet gezond.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
7 april gaat echt de boel niet worden open geknald.
Letterlijk betekent het "spenen". Zoals een varkentje gespeend wordt, d.w.z. het is dan niet meer afhankelijk van zijn moeder. Mensen zijn dan dus niet meer afhankelijk van de beademing.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb dat woord al vaker gezien. Ik vraag me telkens af hoe je dat uitspreekt en of het überhaupt wel een Nederlands woord is?
Dat verwacht ik niet, ik denk dat de thuiswerkers in ieder geval nog wel heel april daar zijn, en terecht ook, als je prima thuis kunt werken waarom dan niet. Echter sommige sectoren zou je wellicht als het echt minder wordt weer kleinschalig aan de gang kunnen laten gaan. Echter omdat we nog steeds heel veel niet weten: better save than sorry.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja die peildatum kan wel overboord. En smijt de peilstok er maar achteraan. Een ieder die denkt dat op 6 april alles weer open gaat is geen knip voor de neus waard. Er zullen op 6 april meer dingen gesloten zijn dan nu het geval is.
Yup, zo had ik het wel berekend de afgelopen dagen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:59 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ah, dus 20% opnames ziekenhuis. Daar alleen nog bij ziekenhuisopnames getest wordt op Covid-19 zou je dus kunnen zeggen: 545 geregistreerde nieuwe besmettingen x 5 = ca. 2500 besmettingen in de afgelopen 24 uur in totaal?
Nee. Betekent gespeend zoals van de borst af.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet gezond nee.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:01 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik verwacht wel een groei in zelfmoorden als we daadwerkelijk tot eind 2020 op slot blijven als land. Zo lang als mens geconfronteerd worden met je eigen doemgedachten en verveling lijkt me niet gezond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de zomer is het ergste echt wel voorbij.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:01 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik verwacht wel een groei in zelfmoorden als we daadwerkelijk tot eind 2020 op slot blijven als land. Zo lang als mens geconfronteerd worden met je eigen doemgedachten en verveling lijkt me niet gezond.
Italië is veel eerder en harder besmet, maar relatief ook later met nemen van echt grote maatregelen. Geen idee wat dat uitmaakt voor het verloop.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Italië als eerste Europese land grote aantallen besmettingen liet zien en dus informatie kan verschaffen over hoe het elders kan verlopen over een aantal dagen. Ze lopen als het ware op onze data voor en zijn daarom de beste leidraad die we hebben.
Precies. Ik verwacht dat ze inderdaad sector voor sector weer vrijgeven en blijven hameren op niet onnodig naar buiten gaan dus ook niet op een kippenhokkantoortuin gaan zitten als het niet hoeft.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet, ik denk dat de thuiswerkers in ieder geval nog wel heel april daar zijn, en terecht ook, als je prima thuis kunt werken waarom dan niet. Echter sommige sectoren zou je wellicht als het echt minder wordt weer kleinschalig aan de gang kunnen laten gaan. Echter omdat we nog steeds heel veel niet weten: better save than sorry.
Ja het was bedoeld als persiflage op die mensen. Ik heb genoeg meer analytische posts geplaatst, bijvoorbeeld uitleggend dat je de genomen maatregelen überhaupt nog niet kan zien in de sterftecijfers van vandaag.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er zitten hier genoeg op dit forum die dat niet snappen.
Jawelquote:Op maandag 23 maart 2020 16:03 schreef Kalgoorlie het volgende:
Rutte gaat natuurlijk nu geen extra maatregelen opleggen.
Want het lek is boven? Mensen wordt toch eens wakker zeg..quote:Op maandag 23 maart 2020 16:03 schreef Kalgoorlie het volgende:
Dat bepaal ik zelf wel!quote:Op maandag 23 maart 2020 16:03 schreef raptorix het volgende:
Het viel me vandaag sowieso op hoeveel bejaarden je ziet lopen op straat. Ik maakte maar even kort ommetje naar de winkel, en ik zie ze allemaal dingen doen waarvan je kunt zeggen: is dit nou zo noodzakelijk.....
Lijkt me een leuke voor een poll, maar ik weet zeker dat hij de teugels gaat aantrekken.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:03 schreef Kalgoorlie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |