98% heeft kans om dit virus te overleven, alleen ouderen en dan diegene met medische aandoeningen (vooral longaandoeningen waaronder astma) die lopen gevaar, dus jongere mensen die gevaar lopen zijn diegene met zwakkere longenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat heeft de hoeveelheid blootstelling ermee te maken?
Je krijgt het virus wat sneller (qua kans om het te krijgen) maar het niet alsof de effecten dan zich ook verdubbelen ofzo.
Dus ook jongere gezonde mensen gaan er aan dood.
Het gros zijn nog steeds ouderen maar ik zou er niet zeker van zijn dat het iets is wat je wel even overleefd zonder problemen.e
En uh, we weten niet hoeveel er mee rondlopen in nederland.
Meer dan tienduizend mag je wel vanuit gaan in ieder geval, dat kan makkelijk het dubbele zijn.
Dat van die oudere is maar deels waar, in China was het vooral waar.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
98% heeft kans om dit virus te overleven, alleen ouderen en dan diegene met medische aandoeningen (vooral longaandoeningen waaronder astma) die lopen gevaar, dus jongere mensen die gevaar lopen zijn diegene met zwakkere longen
je moet meer naar governeur Cuomo van New York luisteren, die is niet alleen negatief maar probeert mensen ook gerust te stellen
en gewoon zelf goed oplettend zijn, dit serieus nemen maar niet in paniek rakenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat van die oudere is maar deels waar, in China was het vooral waar.
Elders kan het heel anders uitpakken vanwege andere factoren.
Dus ja. Ik zou zeggen de meeste mensen hebben een goeie kans om het te overleven.
Maar dat is sterk afhankelijk of het je longen weet te bereiken, of je lichaam niet te heftig reageert om het virus op te ruimen (want in dit geval werkt het juist tegen je door ook je longweefsel te beschadigen), of er sprake is van secundaire bacteriële infecties die kunnen ontstaan doordat de bescherming in je luchtpijp / bronchiën weggevaagd kunnen worden waardoor er dus een kettingreactie uiteindelijk ontstaat omdat niets zich meer kan herstellen.
En anders moet je even wat vaker die filmpjes bekijken van jongere mensen in het ziekenhuis hiermee.
https://www.hln.be/nieuws(...)ing-op-rij~aee4bdfc/quote:Tweede daling op rij van aantal ziekenhuisopnames, 34 doden
Er zijn in ons land 265 bijkomende patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Dat is een tweede daling op rij. Zestig mensen hebben het ziekenhuis kunnen verlaten. Momenteel zijn er nog 1.859 mensen opgenomen in het ziekenhuis. Er is wel een stijging met 59 patiënten op intensieve zorgen. Momenteel liggen er 381 mensen op intensieve.
Jammer genoeg zijn er ook opnieuw 34 mensen overleden aan het virus. Dat brengt het totaal dodelijke slachtoffers op 122. Viroloog Steven Van Gucht benadrukt dat het aantal overledens sterk kan fluctueren, omdat er vertraging kan zitten in de doorstroming van gegevens.
Er zijn nu ook 4.269 bevestigde besmettingsgevallen met het coronavirus in België
Ranzige marktproducten aldaar zijn bovendien een kraamkamer voor nieuwe en nóg dodelijker virussen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoop dat als we dit economisch allemaal beetje overleven dat we China wat harder gaan aanpakken.
Voortaan iedereen screenen als ze daar vandaan komen, niet om te discrimineren, maar om een andere mentaliteit en etiquette af te dwingen.
Als iemand ook maar ziek lijkt, ook al is het iets totaal onschuldigs, ook al speelt er nog niets qua nieuw virus, toegang weigeren.
Anders veranderd dit nooit.
Het is een combinatie van beide denk ik. Veel mensen durven denk ik niet eens te vragen om juist nu thuis te werken want de manager is daartegen maar ik ken ook genoeg mensen die liever op het werk zitten ondanks dat ze gewoon thuis alles kunnen doen. De overheid beschermt beide type werknemers niet genoeg door het open te laten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:21 schreef mschol het volgende:
[..]
of dat zijn werknemers die slecht zijn in thuiswerken (teveel afleiding)
Net in het nieuws "America will continue trade sooner rather than later, much sooner then the earlier mentioned 3 to 4 months" al dus Trumpet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:26 schreef theunderdog het volgende:
Ik vraag mij sterk af hoe lang we mensenlevens nog belangrijk gaan vinden. Hoe langer dit nog gaat duren, hoe populairder de 'denk aan de economie' takes zullen worden.
Amerika is een geval apart. Eigenlijk alles wat ze nu beslissen (van lockdown, tot alles maar op zijn beloop laten) is rampzalig. Het land heeft geen sociaal stelsel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Net in het nieuws "America will continue trade sooner rather than later, much sooner then the earlier mentioned 3 to 4 months" al dus Trumpet.
Maw die gekken willen alweer de grenzen open gaan zetten voor van alles en nog wat terwijl daar de ellende pas net begonnen is en nu al tig mensen heeft besmet.
Met name omdat de zorg daar zo lachwekkend slecht is, ja als je het kan betalen dat wil zeggen.
quote:63 patiënten overleden, 811 nieuwe patiënten, in totaal 5560 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 811 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 5560. Onder hen zijn 1495 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).
63 patiënten zijn sinds de vorige update gemeld als overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 276 mensen gemeld als overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1739 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (758) en Noord-Holland (740).
Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.
Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden. Dat de aantallen per dag schommelen zegt nog niets over het effect van de maatregelen die sinds half maart ingesteld zijn. Naar verwachting zal dat effect pas eind deze week of begin volgende week te zien zijn.
Vind jij het amusant als de gelovigen met kracht geen armlengte afstand willen houden van de atheïsten? Terwijl zij zeggen te bidden voor (v) rede?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:16 schreef Scjvb het volgende:
In de regel zijn ze dat dus wel, en wellicht om persoonlijke redenen heeft u daar dus moeite mee.
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat ik dit had eind januari, heb dit toen ook aangegeven in de eerste corona draad. Kon niet volgens de kenners hier.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:45 schreef KI1234 het volgende:
Ik ben net genezen van Corona geloof ik. Zekerheid bestaat niet want nooit getest. En ik kan je garanderen dat het geen pret is. Heb griepverschijnselen voor het leeuwendeel van 15 dagen gehad, nog nooit in mijn leven zo langdurig ziek. Daarnaast had ik loopneus die zich steeds afwisselde met lichte koorts (de twee kwamen bijzonder genoeg nooit gelijktijdig voor). Ook heel moe vaak vooral wanneer de koorts opspeelde. Zelden hoofdpijn. Gelukkig geen ademhalingsproblemen.
Ik wens niemand dit toe ook al ben je mikn vijand.
Dorst is niet echt een symptoon van covid-19quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:18 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat ik dit had eind januari, heb dit toen ook aangegeven in de eerste corona draad. Kon niet volgens de kenners hier.
Heb zelfs na die 2 klote weken nog zeker een week ook spierpijn gehad en gigantische hoeveelheden dorst.
Waarom tegen Amerika? Peru kan er niks aan doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)apparaten-in-vs.html
Als de yankees dat flikken mag ik toch hopen dat naast dit unieke gebeuren van een wereldwijde lockdown we iets anders uniek zullen meemaken, namelijk wereldwijde sancties tegen Amerika.
Uitdrogingsverschijnselen wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dorst is niet echt een symptoon van covid-19
Ik heb topics 1,2 en 3 doorgespit, kan helemaal niks vinden van je. Gebruikte je een andere account?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:29 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Uitdrogingsverschijnselen wel.
Als je alle maakindustrie het land uit hebt wegbezuinigd kun je dit soort dingen verwachten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)apparaten-in-vs.html
Als de yankees dat flikken mag ik toch hopen dat naast dit unieke gebeuren van een wereldwijde lockdown we iets anders uniek zullen meemaken, namelijk wereldwijde sancties tegen Amerika.
ha dik ook , was een griep, de griep was erg zwaar dit jaarquote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:45 schreef KI1234 het volgende:
Ik ben net genezen van Corona geloof ik. Zekerheid bestaat niet want nooit getest. En ik kan je garanderen dat het geen pret is. Heb griepverschijnselen voor het leeuwendeel van 15 dagen gehad, nog nooit in mijn leven zo langdurig ziek. Daarnaast had ik loopneus die zich steeds afwisselde met lichte koorts (de twee kwamen bijzonder genoeg nooit gelijktijdig voor). Ook heel moe vaak vooral wanneer de koorts opspeelde. Zelden hoofdpijn. Gelukkig geen ademhalingsproblemen.
Alleen als je niet voldoende vloeistoffen tot je neemt. Net als bij geen ziekte.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:29 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Uitdrogingsverschijnselen wel.
Daar heb ik ook gehad. Maar nooit koorts gehad. Waar met of ik een zware training afgewerkt had en verzuurd wasquote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:18 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat ik dit had eind januari, heb dit toen ook aangegeven in de eerste corona draad. Kon niet volgens de kenners hier.
Heb zelfs na die 2 klote weken nog zeker een week ook spierpijn gehad en gigantische hoeveelheden dorst.
Klinkt gewoon als een griepje, in principe zijn ademhalingsproblemen en keelpijn toch wel symptomen van corona die je bij griep veel minder ziet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:45 schreef KI1234 het volgende:
Eerste corona topic, toen was de ziekte pas net in de media. Ik zoek het even op in m'n historie.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:37 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik heb topics 1,2 en 3 doorgespit, kan helemaal niks vinden van je. Gebruikte je een andere account?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |