abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 maart 2020 @ 09:06:58 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192199732
en verder...
  zondag 22 maart 2020 @ 09:08:03 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192199743
Zon O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 22 maart 2020 @ 09:37:05 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192200109
Heerlijk inderdaad, maar het mag van mij nu wel een paar weken takkeweer zijn. :@
Dan blijft iedereen tenminste gewoon binnen.
***
  zondag 22 maart 2020 @ 09:39:15 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192200150
Dat dacht ik ook al BE, maar daar word ik wel somber van hoor. Hoe moeilijk is het toch om gewoon op eigen balkon, terras of in de tuin te gaan zitten. Idioten.

[edit] de mense dus he! Niet jullie :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_192200400
Ik ben ontzettend dankbaar dat we een tuin hebben. Gisteren hebben de kinderen uren gespeeld en ik heb in de zon aan mn studieopdracht gewerkt. Maar ik snap ook dat als je met 4 kinderen driehoogachter woont, je er ook echt uit moet. Maar wel ergens waar er niet al mensen zijn :{
pi_192200944
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 09:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben ontzettend dankbaar dat we een tuin hebben. Gisteren hebben de kinderen uren gespeeld en ik heb in de zon aan mn studieopdracht gewerkt. Maar ik snap ook dat als je met 4 kinderen driehoogachter woont, je er ook echt uit moet. Maar wel ergens waar er niet al mensen zijn :{
Wij wonen 2 hoog met 2 kleine balkonnetjes.
Van de week zijn we pas na het avondeten naar buiten gegaan.
Vandaag gaan we toch echt even wat eerder. Even zonlicht opvangen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 22 maart 2020 @ 10:30:30 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192200966
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 09:39 schreef pinquit het volgende:
Dat dacht ik ook al BE, maar daar word ik wel somber van hoor. Hoe moeilijk is het toch om gewoon op eigen balkon, terras of in de tuin te gaan zitten. Idioten.

[edit] de mense dus he! Niet jullie :P
Heel moeilijk als je het mij vraagt, ik trek het momenteel echt niet ze allemaal op een kluitje te hebben terwijl ze sjaggo en pissig zijn over het thuisblijven het huiswerk het alles.
We gaan nergens heen, we ondernemen niets, maar de kinderen containen zo dichtbij elkaar vind ik echt echt echt heel heel moeilijk, dus van mij mogen ze gewoon met elkaar buiten spelen om gezonde ruimte te creëren tussen de kinderen die elkaar niet teveel op de lip moeten zitten.

Ik vind buiten zijn zonder anderen nu nog kunnen, ik heb dat voor mijn mentale gezondheid nodig.
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 10:30:46 #8
5428 crew  miss_sly
pi_192200973
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wij wonen 2 hoog met 2 kleine balkonnetjes.
Van de week zijn we pas na het avondeten naar buiten gegaan.
Vandaag gaan we toch echt even wat eerder. Even zonlicht opvangen.
Vanaf een uur of 5 is het hier in de omgeving al erg rustig. Veel mensen al met eten bezig, denk ik. Wij eten altijd vrij laat door werk en bso en doen dat nu ook gewoon. Tijd is toch niet echt een issue nu.
Wij wandelen al de hele week ergens tussen 5-7 anderhalf uur en komen echt maar een handjevol mensen tegen waar we met een boog omheen lopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 22 maart 2020 @ 10:38:53 #9
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192201111
quote:
17s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:30 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Heel moeilijk als je het mij vraagt, ik trek het momenteel echt niet ze allemaal op een kluitje te hebben terwijl ze sjaggo en pissig zijn over het thuisblijven het huiswerk het alles.
We gaan nergens heen, we ondernemen niets, maar de kinderen containen zo dichtbij elkaar vind ik echt echt echt heel heel moeilijk, dus van mij mogen ze gewoon met elkaar buiten spelen om gezonde ruimte te creëren tussen de kinderen die elkaar niet teveel op de lip moeten zitten.

Ik vind buiten zijn zonder anderen nu nog kunnen, ik heb dat voor mijn mentale gezondheid nodig.
Maar dat zijn jouw 4 kinderen buiten, ik had het nu meer over die 2000 mensen op het strand en in de rij voor het viskot enzo.

Gewoon niet mengen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 22 maart 2020 @ 10:48:09 #10
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192201249
Aah ja dat vind ik ook gewoon echt heel stom, maar ik krijg dus veeeeeel commentaar op de kinderen die samen buiten zijn. :'(
pi_192201325
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 09:37 schreef BE het volgende:
Heerlijk inderdaad, maar het mag van mij nu wel een paar weken takkeweer zijn. :@
Dan blijft iedereen tenminste gewoon binnen.
Nou dus dit. Of zoek dan inderdaad de ruimte op. Deze ellende gaat zoveel langer duren als een deel van de bevolking zich niet aan de richtlijnen houdt. Wat mij betreft mogen ze daar nu wel alvast op gaan handelen, ga maar handhaven ofzo. Des te sneller kan alles weer normaal.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 maart 2020 @ 11:13:04 #12
269689 crew  Viv
pi_192201678
quote:
17s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:48 schreef Budabuddumbam het volgende:
Aah ja dat vind ik ook gewoon echt heel stom, maar ik krijg dus veeeeeel commentaar op de kinderen die samen buiten zijn. :'(
Maar denken die mensen dan misschien dat het kinderen uit verschillende gezinnen zijn? Het zou gek zijn om commentaar te hebben op het feit dat 4 kinderen samen spelen als diezelfde kinderen ook dagelijks samen aan de ontbijttafel zitten. :') :*
pi_192202572


Deze kwam binnen op mijn telefoon duidelijk genoeg lijkt mij.
pi_192202624
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:50 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]

Deze kwam binnen op mijn telefoon duidelijk genoeg lijkt mij.
Ik vind het stom dat het nodig is. Straks gaan de sirenes af. “Sluit deuren en ramen!”
  zondag 22 maart 2020 @ 11:55:18 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192202666
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind het stom dat het nodig is. Straks gaan de sirenes af. “Sluit deuren en ramen!”
Sluit deuren en ramen misschien niet. Maar wel blijf binnen.
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 12:02:56 #16
5428 crew  miss_sly
pi_192202830
Wat mij betreft sturen ze zo'n bericht nu een paar keer per dag, als dat een totale lockdown kan voorkomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192203131
Ik denk dat heel veel mensen het idee hebben dat de berichten van Rutte bv een code-geel-van-het-knmi waren en dus denken dat het wel los zal lopen. Grote steen waar ze allemaal onder zitten. Maar ik denk ook dat de vrijheid en luxe waarin we leven er voor zorgt dat dit wen grote ver van mn bed show is voor de meesten, en er dus niet allen willen geloven. ;(

Ik vind het ook lastig op zich. Ik houd me aan alle regels, maar ik voel me niet ziek, je ziet het niet met eigen ogen.. dat maakt het ongrijpbaar, ofzo. Hopelijk werkt zo’n alert.
pi_192203208
Wij hebben gisteren met z’n 4 een heerlijke fietstocht gemaakt, omdat we dat allemaal nodig hebben, maar daarbij vermijden we andere mensen dus ook.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 maart 2020 @ 12:21:28 #19
269689 crew  Viv
pi_192203230
Het is ook wel een bekend fenomeen dat mensen niet goed kunnen inschatten hoe gevaarlijk een situatie is, en hun normale gedrag voortzetten tot het al te laat is.

Staat bijvoorbeeld ook in mijn BHV-lesboek, dat mensen bij wijze van spreken pas het werk neerleggen als de vlammen al aan hun tafelpoten staan. :D :X
pi_192203325
Ik las vanmorgen de onderstaande column, geschreven vanuit 2050:

https://clubvanrelaxtemoe(...)BLbwtAtPUlpPeA-FHQaI

In België is zo goed als alle winkels/horeca dicht dicht, op (dier)voeding winkels, apotheken en eten bezorgen/afhalen na.
Het is hier ook net zo druk in de bossen, wandelgebieden ed. Meesten zijn braaf alleen, in duo of binnen het gezin op pad. Dat mag ook :-)

Maar ik zie ook nog steeds gemende gezelschappen (meerdere volwassenen in div. leeftijden en groep kinderen die er omheen zwermen). En dan denk ik bij mijzelf, welke van de 4 woorden van "blijf in uw kot" van onze aftredend minister Maggie de Block snap je niet?
  zondag 22 maart 2020 @ 12:26:11 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192203338
Vanmorgen om 9 zijn we naar het bos gegaan. We zijn 2 mensen tegen gekomen. Toch wel lekker als je tegen het einde van de wereld aan woont.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:28:35 #22
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192203389
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar denken die mensen dan misschien dat het kinderen uit verschillende gezinnen zijn? Het zou gek zijn om commentaar te hebben op het feit dat 4 kinderen samen spelen als diezelfde kinderen ook dagelijks samen aan de ontbijttafel zitten. :') :*
Nee ook als ik aangeef dat ze mijn kinderen zijn en het niet uitmaakt.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:33:10 #23
100412 mefke79
komt goed!
pi_192203458
Bij onze buren loopt al de hele week iedereen in en uit. Oma die oppast op kinderen van verschillende gezinnen, opa die binnenvalt. Ze hadden kennelijk een caravan gekocht, hup iedereen samen dat ding in en kijken. Broers, zussen alles bij elkaar. Ja sorry, maar dan snap je het dus niet. Ik zie mijn zus niet eens, ze woont een kilometer verderop maar werkt in de zorg met bewezen corona patiënten. Mijn ouders heb ik ook niet meer gezien en als je dan hoort dat je vader doodziek is en je er niet eens naar toe mag. Echt, ik flap het er nog een keer uit tegen de buren. Blijf thuis, zoek het niet op!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 22 maart 2020 @ 12:34:28 #24
100412 mefke79
komt goed!
pi_192203482
quote:
17s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:28 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nee ook als ik aangeef dat ze mijn kinderen zijn en het niet uitmaakt.
Oja, dat heb ik hier ook op Facebook groepen in de wijk zien gebeuren. Het gaat niet om die kinderen, het gaat om de volwassenen die gezellig aan de picknicktafel er bij gaan zitten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 12:37:38 #25
5428 crew  miss_sly
pi_192203556
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het is ook wel een bekend fenomeen dat mensen niet goed kunnen inschatten hoe gevaarlijk een situatie is, en hun normale gedrag voortzetten tot het al te laat is.

Staat bijvoorbeeld ook in mijn BHV-lesboek, dat mensen bij wijze van spreken pas het werk neerleggen als de vlammen al aan hun tafelpoten staan. :D :X
Ik denk dat mensen niet begrijpen dat dit het moment al is dat de vlammen aan hun tafelpoten staan.

Ik zag iemand op tv die zei letterlijk "zolang ze geen totale lockdown doen, blijf ik gewoon alles doen hoor Moeten ze het maar verbieden".
Zulke mensen zou ik nu graag de nek omdraaien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192203913
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen niet begrijpen dat dit het moment al is dat de vlammen aan hun tafelpoten staan.

Ik zag iemand op tv die zei letterlijk "zolang ze geen totale lockdown doen, blijf ik gewoon alles doen hoor Moeten ze het maar verbieden".
Zulke mensen zou ik nu graag de nek omdraaien.
:X
pi_192204249
Wij zijn heel suf pokemons aan het vangen. Lekker stuk wandelen, we komen maar heel weinig mensen tegen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192204316
Wel frisse neus Vicky en dat is lekker.
Ik denk dat ik zo ook even frisse lucht ga happen... vanmorgen al een flinke aanvaring met de oudste. Blegh.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 22 maart 2020 @ 13:32:39 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192204655
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:33 schreef mefke79 het volgende:
Bij onze buren loopt al de hele week iedereen in en uit. Oma die oppast op kinderen van verschillende gezinnen, opa die binnenvalt. Ze hadden kennelijk een caravan gekocht, hup iedereen samen dat ding in en kijken. Broers, zussen alles bij elkaar. Ja sorry, maar dan snap je het dus niet. Ik zie mijn zus niet eens, ze woont een kilometer verderop maar werkt in de zorg met bewezen corona patiënten. Mijn ouders heb ik ook niet meer gezien en als je dan hoort dat je vader doodziek is en je er niet eens naar toe mag. Echt, ik flap het er nog een keer uit tegen de buren. Blijf thuis, zoek het niet op!
niet te geloven toch? :X :(
in de haak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 maart 2020 @ 13:51:29 #30
269689 crew  Viv
pi_192204971
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat mensen niet begrijpen dat dit het moment al is dat de vlammen aan hun tafelpoten staan.
Klopt. Ik denk dat veel mensen het principe van exponentiële groei niet begrijpen, hoe we van enkele tientallen ziektegevallen snel kunnen doorschieten naar duizenden nieuwe gevallen per dag.

En ik vind ook dat de urgentie vaak niet goed wordt overgebracht door o.a. de overheid en de NOS. Boodschappen zoals "We hebben op dit moment voldoende IC-capaciteit", dat oogt geruststellender dan het is.
pi_192205248
Net ook al een aanvaring @nijna..het is besmettelijk;)
Ik heb ze naar buiten gestuurd met de fiets en zelf mee gelopen, even uitrazen. Energie kwijt en weer door..
pi_192205374
Ik heb mijn kinderen naar de speeltuin gebracht waar geen andere kinderen waren. Mijn vader is allergisch voor veel zeep en die heeft niks meer. Ik had nog sanex staan doos heb dat even gebracht.

Netjes op 2 meter in de achtertuin even gaan zitten.

Maar wat kom ik onderweg tegen:

Mensen in een groep aan het fietsen. Meerdere stellen die gezamenlijk de hond uitlaten. Heel veel mensen in het bos op geen 2 mtr afstand. En de homo parkeerplaats helemaal vol.
  zondag 22 maart 2020 @ 14:12:00 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192205378
Tegelijkertijd kun je je ook afvragen of het niet gewoon duidelijker moet. Er wordt nu teveel uitgegaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen.

Op Twitter zei ook iemand, als je niet wil dat er harder dan 120 wordt gereden geef je ook geen 130 als adviessnelheid aan.

En als bij het jeugdjournaal een minister vertelt dat je prima nog buiten kunt spelen en met vriebden af kunt spreken.

Veel mensen zien doe scheidslijn gewoon niet.
  zondag 22 maart 2020 @ 14:44:04 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192206004
Shocking: de IB examens gaan wereldwijd niet door. Leerlingen krijgen een diploma gebaseerd op de cijfers die ze tot nu toe hebben gehaald. Hoe dat er precies uit gaat zien weten we eind van de week.

Dochters cijfers hebben een dipje gehad in november/december rond mijn diagnose en ziekenhuisopname dus die is een beetje benauwd, maar ik denk gewoon dat het goed gaat komen. Al haar internal assessments, zeg maar SO’s, zijn negens of tienen.
pi_192206120
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:44 schreef Gaoxing het volgende:
Shocking: de IB examens gaan wereldwijd niet door. Leerlingen krijgen een diploma gebaseerd op de cijfers die ze tot nu toe hebben gehaald. Hoe dat er precies uit gaat zien weten we eind van de week.
Is dit al officieel/definitief? Ofwel, wat is je bron? Mijn man is IB-docent en heeft alleen screenshots in lerarengroepen op FB gezien, maar nog geen officiële communicatie van het IB.
  zondag 22 maart 2020 @ 15:03:25 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192206354
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:12 schreef Kyara het volgende:
Tegelijkertijd kun je je ook afvragen of het niet gewoon duidelijker moet. Er wordt nu teveel uitgegaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen.
[..]
En als bij het jeugdjournaal een minister vertelt dat je prima nog buiten kunt spelen en met vrienden af kunt spreken.
inderdaad, dat vond ik ook zo ontzettend stom dat er niet veel duidelijker uitgelegd werd wat daar de voorwaarden aan waren.
in de haak.
  zondag 22 maart 2020 @ 15:05:04 #37
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192206386
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:50 schreef lunapuella het volgende:
Is dit al officieel/definitief? Ofwel, wat is je bron? Mijn man is IB-docent en heeft alleen screenshots in lerarengroepen op FB gezien, maar nog geen officiële communicatie van het IB.
Een goede vriendin van me is examinator en heeft het rechtstreeks van het IB gekregen. Bovendien zit de zoon van het hoofd van de school hier bij mijn dochter in de klas, en die bevestigt het ook.
  zondag 22 maart 2020 @ 15:05:30 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192206394
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:44 schreef Gaoxing het volgende:
Shocking: de IB examens gaan wereldwijd niet door. Leerlingen krijgen een diploma gebaseerd op de cijfers die ze tot nu toe hebben gehaald. Hoe dat er precies uit gaat zien weten we eind van de week.

Dochters cijfers hebben een dipje gehad in november/december rond mijn diagnose en ziekenhuisopname dus die is een beetje benauwd, maar ik denk gewoon dat het goed gaat komen. Al haar internal assessments, zeg maar SO’s, zijn negens of tienen.
Heftig, Gao. Al kan ik me wel voorstellen dat ze dit besluit nemen, maar toch. En voor je dochter, ik hoop dat dat geen invloed heeft op haar vervolgopties. Zo te lezen staat ze er wel goed genoeg voor, maar het lijkt me wel echt bizar dat zoiets zomaar niet door gaat, als je je er zo intensief op aan het voorbereiden bent.
in de haak.
pi_192206644
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Een goede vriendin van me is examinator en heeft het rechtstreeks van het IB gekregen. Bovendien zit de zoon van het hoofd van de school hier bij mijn dochter in de klas, en die bevestigt het ook.
Ah, check ^O^
  zondag 22 maart 2020 @ 15:35:56 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192206965
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:44 schreef Gaoxing het volgende:
Shocking: de IB examens gaan wereldwijd niet door. Leerlingen krijgen een diploma gebaseerd op de cijfers die ze tot nu toe hebben gehaald. Hoe dat er precies uit gaat zien weten we eind van de week.

Dochters cijfers hebben een dipje gehad in november/december rond mijn diagnose en ziekenhuisopname dus die is een beetje benauwd, maar ik denk gewoon dat het goed gaat komen. Al haar internal assessments, zeg maar SO’s, zijn negens of tienen.
Zo, dat is inderdaad een heftige beslissing. Uit alles wat ik eerder gelezen heb, denk ik dat het voor jouw dochter geen probleem mag zijn, maar voor leerlingen die het moeten hebben van een eindsprint of om welke andere reden dan ook inderdaad ook een dip hebben gehad, is dit toch wel heel zuur hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 22 maart 2020 @ 15:36:03 #41
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192206967
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:05 schreef trui het volgende:
Heftig, Gao. Al kan ik me wel voorstellen dat ze dit besluit nemen, maar toch. En voor je dochter, ik hoop dat dat geen invloed heeft op haar vervolgopties. Zo te lezen staat ze er wel goed genoeg voor, maar het lijkt me wel echt bizar dat zoiets zomaar niet door gaat, als je je er zo intensief op aan het voorbereiden bent.
Ik vind het heel onwerkelijk. Ik zag het eerder ook al bij vrienden in Engeland, die hebben vorige week de examens al afgelast (maar vreemd genoeg telde dat niet voor de examens op internationale scholen; die gaan nu wel snel volgen denk ik).

Maar het is stressvol en vermoeiend en vreselijk natuurlijk, die examens. Maar ook.... een mijlpaal ofzo. Bijzonder. Een rite of passage. Ik had ze haar in die zin wel gegund.

Haar cijfers zijn dusdanig dat ze in het voor haar slechtste geval ook geen invloed hebben op de scholen waarvoor ze plaatsen aangeboden heeft gekregen. Maar ze heeft ook haar trots...

Edit: haar kunst is wel een 'internal exam', dus die zal ze wel moeten afmaken. Daar is ze geweldig blij mee, want dan heeft ze tenminste iets te doen, en ook nog iets waar opeens minder stress achter zit (de deadline was al iets uitgesteld en beïnvloed nu haar studietijd voor de andere vakken niet meer) en waar ze heel erg van houdt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Gaoxing op 22-03-2020 15:44:01 ]
  zondag 22 maart 2020 @ 15:52:12 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192207264
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:36 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik vind het heel onwerkelijk. Ik zag het eerder ook al bij vrienden in Engeland, die hebben vorige week de examens al afgelast (maar vreemd genoeg telde dat niet voor de examens op internationale scholen; die gaan nu wel snel volgen denk ik).

Maar het is stressvol en vermoeiend en vreselijk natuurlijk, die examens. Maar ook.... een mijlpaal ofzo. Bijzonder. Een rite of passage. Ik had ze haar in die zin wel gegund.

Haar cijfers zijn dusdanig dat ze in het voor haar slechtste geval ook geen invloed hebben op de scholen waarvoor ze plaatsen aangeboden heeft gekregen. Maar ze heeft ook haar trots...

Edit: haar kunst is wel een 'internal exam', dus die zal ze wel moeten afmaken. Daar is ze geweldig blij mee, want dan heeft ze tenminste iets te doen, en ook nog iets waar opeens minder stress achter zit (de deadline was al iets uitgesteld en beïnvloed nu haar studietijd voor de andere vakken niet meer) en waar ze heel erg van houdt.
Ja, dat speciale van een eindexamen mist ze nu. Ik kan me voorstellen dat je haar dat gegund had. En nu dan? Is ze nu ineens klaar en heeft ze officieel vakantie? Dat is ook onwerkelijk dan.

Oh, ik lees nu pas je edit. Ze moet dus alleen kunst nog doen, begrijp ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 22 maart 2020 @ 16:33:29 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192208128
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen het idee hebben dat de berichten van Rutte bv een code-geel-van-het-knmi waren en dus denken dat het wel los zal lopen. Grote steen waar ze allemaal onder zitten. Maar ik denk ook dat de vrijheid en luxe waarin we leven er voor zorgt dat dit wen grote ver van mn bed show is voor de meesten, en er dus niet allen willen geloven. ;(

Ik vind het ook lastig op zich. Ik houd me aan alle regels, maar ik voel me niet ziek, je ziet het niet met eigen ogen.. dat maakt het ongrijpbaar, ofzo. Hopelijk werkt zo’n alert.
Het is ook wel een beetje bizar dat het RIVM (en Rutte) de boel ruim een week geleden nog zaten te downplayen en die schoolsluiting eigenlijk afdeden als iets wat niet echt nodig was maar vooral gedaan is vanwege de druk vanuit de bevolking en je nu bijna een crimineel bent als je naar buiten gaat.

En voor de duidelijkheid; ik reis ook alleen maar heen en weer tussen ons huis en ons nieuwe appartement waar we wel over een maand moeten wonen met hoogstens een bouwmarktbezoek als dat noodzakelijk is.

De boodschappen proberen we zoveel mogelijk te beperken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192208149
Dat lijkt me ook een raar idee Gao. Het is toch een soort afsluiting ofzo.
Mooi wel dat ze voor kunst nog wel iets te doen heeft, lijkt me wel lekker ergens dat je daar dan "alle" tijd voor hebt. :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192208312
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is ook wel een beetje bizar dat het RIVM (en Rutte) de boel ruim een week geleden nog zaten te downplayen en die schoolsluiting eigenlijk afdeden als iets wat niet echt nodig was maar vooral gedaan is vanwege de druk vanuit de bevolking en je nu bijna een crimineel bent als je naar buiten gaat.

En voor de duidelijkheid; ik reis ook alleen maar heen en weer tussen ons huis en ons nieuwe appartement waar we wel over een maand moeten wonen met hoogstens een bouwmarktbezoek als dat noodzakelijk is.

De boodschappen proberen we zoveel mogelijk te beperken.
Ik vind het wel consequent. We ondergaan geen drastische maatregelen zoals gesloten scholen zodat een clubje Harries op het strand kan lopen of in de rij staan voor de viskraam.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 16:54:55 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192208503
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind het wel consequent. We ondergaan geen drastische maatregelen zoals gesloten scholen zodat een clubje Harries op het strand kan lopen of in de rij staan voor de viskraam.
Mee eens :Y zodra het moment bekend was dat de scholen gingen sluiten is er goed gecommuniceerd over zoveel mogelijk binnenblijven en afstand houden. Je leeft of onder een steen of je bent egoïstisch als je je daar niet aan houdt. In zo’n filmpje zei iemand dat het “je eigen verantwoordelijkheid” is. Nee, dat is het niet. Iedereen moet zich hier gewoon aan houden, anders blijft de besmetting doorgaan.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_192208784
Ik vind dus niet dat er goed gecommuniceerd is over zoveel mogelijk binnenblijven wanneer er geen klachten zijn. En dan met name wat betreft de kinderen niet, die mogen immers gewoon met hun vrienden buiten spelen en op de bank zitten gamen.
  zondag 22 maart 2020 @ 17:17:12 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_192208887
Ik moet morgen of overmorgen dus naar het ziekenhuis voor bloedafname en alles in me schreeuwt eigenlijk nee. Maar ja, het moet.

Ik ga echt mijn best doen om echt zo veel mogelijk afstand te houden maar ik ben er nu al stiknerveus van.
disclaimer
  zondag 22 maart 2020 @ 17:23:18 #49
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192209034
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:17 schreef SQ het volgende:
Ik moet morgen of overmorgen dus naar het ziekenhuis voor bloedafname en alles in me schreeuwt eigenlijk nee. Maar ja, het moet.

Ik ga echt mijn best doen om echt zo veel mogelijk afstand te houden maar ik ben er nu al stiknerveus van.
Moet het perse in het ziekenhuis of zou het ook bij n star oid kunnen en dan de uitslag doorsturen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 22 maart 2020 @ 17:23:36 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192209042
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:17 schreef SQ het volgende:
Ik moet morgen of overmorgen dus naar het ziekenhuis voor bloedafname en alles in me schreeuwt eigenlijk nee. Maar ja, het moet.

Ik ga echt mijn best doen om echt zo veel mogelijk afstand te houden maar ik ben er nu al stiknerveus van.
bij jou in de straat zit een bloedafname punt.
  zondag 22 maart 2020 @ 17:26:19 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_192209083
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

bij jou in de straat zit een bloedafname punt.
Gesloten.
Volgens de verloskundige kon het alleen maar op de stratumsedijk of in het mmc.
disclaimer
  zondag 22 maart 2020 @ 17:28:36 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_192209116
Hm, ze doen wel op afspraak staat er. Ik zal morgenochtend eens bellen.
disclaimer
pi_192209162
Is het voor de NIPT? Dat kan vaak niet bij het lokale bloedprikpunt maar misschien valt er wel iets te regelen, proberen kan altijd.
  zondag 22 maart 2020 @ 17:32:28 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192209190
Ik heb al het nieuws vandaag genegeerd en heb met prul geverfd, wat was weggewerkt, samen de konijntjes gevoerd, een heerlijk stuk gefietst en naar alle paardjes, schaapjes, hertjes en auto's gezwaaid. En al die automobilisten zwaaiden terug O+ O+

Ik had dus eigenlijk een heerlijke dag, al zit er wel continu in m'n achterhoofd dat de wereld in brand staat... Maar toch O+


En een lief vriendinnetje heeft een verse baby. En het is zo'n schatje! Dat helpt ook.

En wijn

En chocolade
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 22 maart 2020 @ 17:33:33 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_192209211
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:31 schreef Elleska het volgende:
Is het voor de NIPT? Dat kan vaak niet bij het lokale bloedprikpunt maar misschien valt er wel iets te regelen, proberen kan altijd.
Juist. Dan zal het daar aan liggen.
disclaimer
pi_192209383
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:

En een lief vriendinnetje heeft een verse baby. En het is zo'n schatje! Dat helpt ook.
Een goede vriendin van ons is dinsdag bevallen. Maar ze mag van de kraamzorg geen bezoek ontvangen zolang zij er zijn. Zelfs geen grootouders. :{
We moeten het maar even doen met foto's van de kleiner frummel en zijn ouders met wallen :P
  zondag 22 maart 2020 @ 17:50:09 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192209481
E
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:28 schreef SQ het volgende:
Hm, ze doen wel op afspraak staat er. Ik zal morgenochtend eens bellen.
En dat lab bijna aan de Boschdijk, net ten noorden van Acht?
  zondag 22 maart 2020 @ 17:50:46 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_192209499
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:50 schreef Gaoxing het volgende:
E
[..]

En dat lab bijna aan de Boschdijk, net ten noorden van Acht?
Dat is niet bepaald beter dan de andere opties, hoogstens verder fietsen vanuit vhv ;)
disclaimer
pi_192209757
He gets SQ dat snap ik. Sanquin vragen..?
  zondag 22 maart 2020 @ 18:07:45 #60
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192209843
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:01 schreef Roomsnoes het volgende:
He gets SQ dat snap ik. Sanquin vragen..?
Voor sommige dingen kunnen ze ook thuis komen, miss kan dat nu ook wel?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 22 maart 2020 @ 18:16:31 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_192209994
Hahaha, bedankt voor de ideeën maar dat gaat natuurlijk allemaal wel extreem ver. Ik ga echt voor een nipt geen prikker naar mij thuis laten komen, dan is het zorgstelsel zeker binnen enkele dagen omver.
Ik denk dat ik de situatie maar even in moet schatten ter plaatse. Misschien is het afstand houden juist wel heel goed te doen.
disclaimer
pi_192210068
Lastig sq zou ok niet graag naar het ziekenhuis gaan nu. Even met je verloskundige bellen en vragen of er nog andere opties zijn?

Een andere vraag er zijn hier misschien wel die het weten.
Ik heb een mp3 speler een chromebook en spotify op mijn telefoon. Geen account op mijn chromebook dit kan ook niet ivm aantal gebruikers.

Hoe krijg ik muziek op de mp3 speler?
pi_192210106
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:20 schreef F_r het volgende:
Lastig sq zou ok niet graag naar het ziekenhuis gaan nu. Even met je verloskundige bellen en vragen of er nog andere opties zijn?

Een andere vraag er zijn hier misschien wel die het weten.
Ik heb een mp3 speler een chromebook en spotify op mijn telefoon. Geen account op mijn chromebook dit kan ook niet ivm aantal gebruikers.

Hoe krijg ik muziek op de mp3 speler?
Downloaden via Napster?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192210112
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Downloaden via Napster?
Of Kazaa O+
pi_192210125
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:23 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Of Kazaa O+
Limewire een optie? O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 22 maart 2020 @ 18:24:55 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192210147
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:20 schreef F_r het volgende:
Lastig sq zou ok niet graag naar het ziekenhuis gaan nu. Even met je verloskundige bellen en vragen of er nog andere opties zijn?

Een andere vraag er zijn hier misschien wel die het weten.
Ik heb een mp3 speler een chromebook en spotify op mijn telefoon. Geen account op mijn chromebook dit kan ook niet ivm aantal gebruikers.

Hoe krijg ik muziek op de mp3 speler?
Uitloggen op je telefoon. Inloggen op je computer.
Of zeg ik nu iets raars?
  zondag 22 maart 2020 @ 18:25:43 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192210160
Ik ben trouwens met mijn spotify account op meerdere plaatsen ingelogd
pi_192210323
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Downloaden via Napster?
*;
En dan branden O+
pi_192210354
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

*;
En dan branden O+
Met Nero!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192210363
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Downloaden via Napster?
Bestaat dat nog?
pi_192210368
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef F_r het volgende:

[..]

Bestaat dat nog?
Vast niet :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192210376
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Met Nero!
Ja! Dan heb je na slechts 2 uurtjes een muziekje O+ En dan kan je via Icq met de rest van de wereld babbelen.
pi_192210384
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja! Dan heb je na slechts 2 uurtjes een muziekje O+ En dan kan je via Icq met de rest van de wereld babbelen.
Ik was te jong voor icq, ik ging gelijk door naar CU2 O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 22 maart 2020 @ 18:38:16 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_192210389
Je kunt geen muziek downloaden van spotify naar een mp3 speler.
Ik zou een cd rippen!
disclaimer
pi_192210403
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:38 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik was te jong voor icq, ik ging gelijk door naar CU2 O+
Welke vragenlijst had jij?
pi_192210410
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:39 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Welke vragenlijst had jij?
Die zonder de seksvragen uiteraard!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 22 maart 2020 @ 18:40:28 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_192210433
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:39 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Welke vragenlijst had jij?
Zomg en dan glitterteksten er tussen.

♡.~•°*WELCOME*°•~.♡
disclaimer
pi_192210443
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Zomg en dan glitterteksten er tussen.

♡.~•°*WELCOME*°•~.♡
Haten is verlaten
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192210485
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:38 schreef SQ het volgende:
Je kunt geen muziek downloaden van spotify naar een mp3 speler.
Ik zou een cd rippen!
die krijg ik ook niet op mijn chromebook want geen cd-rom erin.
Hoe lastig kan het zijn
pi_192210487
Zullen we..?

001: Naam:
002: Nickname:
003: Woonplaats:
004: Geboortedatum:
005: Lengte:
006: Kleur ogen:
007: Schoenmaat:
008: School/werk:
009: Rook je:
010: Hobby’s:
011: Broers/zussen:
012: Heb je verkering/een relatie:
013: Piercing:
014: Tattoo:
015: Vakantieland:

016: Is er iemand die je niet zal terugschrijven:
017: Leukste persoon die je dit jaar hebt leren kennen:
018: Persoon die je dit jaar liever niet had leren kennen:
019: Wie zou je graag ontmoeten:
020: Wie bewonder je enorm:
021: Meest sexy personen:

022: Favoriete slaapkledij:
023: Favoriete auto:
024: Favoriete film:
025: Favoriete muziek:
026: Favoriete stad:
027: Favoriete knuffel:
028: Favoriete geurtje:
029: Favoriete week/maandblad:
030: Favoriete geluid:
031: Favoriete TV-series:
032: Favoriete schrijver:
033: Favoriete troetelnaam:

034: Wat staat er op je mouse pad:
035: Wat ligt er onder je bed:
036: Lievelingskleur:
037: Lievelingslied allertijden:
038: Lievelingslied op dit moment:
039: Lievelingseten:
040: Lievelingsvak op school:
041: Lievelingsdrank:
042: Lievelingscijfer:
043: Wat vind je het mooist aan jezelf:
044: Welke deodorant gebruik je:
045: Welke schoenen draag je het liefst:
046: Hoe laat ga je slapen doordeweeks:
047: Welk woord of welke zin gebruik je vaak:
048: Het meest romantische wat je ooit is overkomen:
049: Het meest beschamende moment van je leven:
050: Ben je een buiten persoon of binnen persoon?:
051: Wat doe je in het weekend:
052: Welk vak doe/deed je niet graag op school:
053: Je Ontbijt:
054: Wat eet je absoluut niet graag:
055: Huisdieren:

056: Lachen of dromen:
057: Serieus of grappig:
058: Snel of traag:
059: Alleenstaand of relatie:
060: Simpel of ingewikkeld:
061: Cremeren of begraven:
062: Sex of alcohol:
063: Lang opblijven of vroeg naar bed:
064: Licht of donker?:
065: Spreken of zwijgen:
066: Grote of kleine vrouwen/mannen:
067: Krant of weekblad:
068: Knuffel of een kus:
069: Gelukkig of triestig:
070: Leven of dood:
071: Fuif of discotheek:
072: Links of rechts:
073: Saus erop of ernaast?:
074: Bruin of blond:

075: Wat zou je vragen als je “God” een vraag mocht stellen:
076: Geloof je in reincarnatie:
077: Bestaan buitenaardse wezens:
078: Bestaat de ware:

079: Hoeveel kinderen wil je:
080: Waar kan je niet tegen:
081: Het beste gevoel ter wereld:
082: Het slechtste gevoel ter wereld:
083: Waar ben je bang voor:
084: Word je soms emotioneel:
085: Huil je tijdens films:
086: Droombezigheid als je ouder bent:
087: Geef een van je vele goede voornemens voor het jaar:
088: Wat was je eerste gedacht toen je vanmorgen opstond:
089: Als welk dier zou je terug willen keren?:
090: Wat is het mooiste aan het lichaam van een vrouw/man:
091: Origineelste plek om iemand ten huwelijk te vragen:

092: Wat vind je van Facebook:
093: Wat mis je nog aan Facebook:
094: Twitter of Facebook:
095: Waar heb je deze vragenlijst vandaan:
096: Hoevaak up-date je je vriendenlijst:
097: Wat doe je nog meer op de pc naast Facebooken?:
098: Gekste plek waar je het ooit gedaan hebt:
099: Mis je een vraag:
100: Ork, ork, ork, soep eet je met een:
pi_192210514
Wat, Facebook bestond toen heul nog niet
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192210529
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:44 schreef Declan-Harp het volgende:
Wat, Facebook bestond toen heul nog niet
Huil. Verkeerde
pi_192210546
Nostalgie O+ Al m'n leeftijdsgenootjes vulden ''het strand'' in bij het meest spannende seksplekje. Zijn ze later vast op terug gekomen :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192210574
001: Naam:
002: Nickname:
003: Woonplaats:
004: Geboortedatum:
005: Lengte:
006: Kleur ogen:
007: Schoenmaat:
008: School/werk:
009: Rook je:
010: Hobby's:
011: Broers/zussen:
012: Heb je verkering/een relatie:
013: Piercing:
014: Tattoo:
015: Vakantieland:

016: Is er iemand die je niet zal terugschrijven:
017: Leukste persoon die je dit jaar hebt leren kennen:
018: Persoon die je dit jaar liever niet had leren kennen:
019: Wie zou je graag ontmoeten:
020: Wie bewonder je enorm:
021: Meest sexy personen:

022: Favoriete slaapkledij:
023: Favoriete auto:
024: Favoriete film:
025: Favoriete muziek:
026: Favoriete stad:
027: Favoriete knuffel:
028: Favoriete geurtje:
029: Favoriete week/maandblad:
030: Favoriete geluid:
031: Favoriete TV-series:
032: Favoriete schrijver:
033: Favoriete troetelnaam:

034: Wat staat er op je mouse pad:
035: Wat ligt er onder je bed:
036: Lievelingskleur:
037: Lievelingslied allertijden:
038: Lievelingslied op dit moment:
039: Lievelingseten:
040: Lievelingsvak op school:
041: Lievelingsdrank:
042: Lievelingscijfer:
043: Wat vind je het mooist aan jezelf:
044: Welke deodorant gebruik je:
045: Welke schoenen draag je het liefst:
046: Hoe laat ga je slapen doordeweeks:
047: Welk woord of welke zin gebruik je vaak:
048: Het meest romantische wat je ooit is overkomen:
049: Het meest beschamende moment van je leven:
050: Ben je een buiten persoon of binnen persoon?:
051: Wat doe je in het weekend:
052: Welk vak doe/deed je niet graag op school:
053: Je Ontbijt:
054: Wat eet je absoluut niet graag:
055: Huisdieren:

056: Lachen of dromen:
057: Serieus of grappig:
058: Snel of traag:
059: Alleenstaand of relatie:
060: Simpel of ingewikkeld:
061: Cremeren of begraven:
062: Sex of alcohol:
063: Lang opblijven of vroeg naar bed:
064: Licht of donker?:
065: Spreken of zwijgen:
066: Grote of kleine vrouwen/mannen:
067: Krant of weekblad:
068: Knuffel of een kus:
069: Gelukkig of triestig:
070: Leven of dood:
071: Fuif of discotheek:
072: Links of rechts:
073: Saus erop of ernaast?:
074: Bruin of blond:

075: Wat zou je vragen als je "God" een vraag mocht stellen:
076: Geloof je in reincarnatie:
077: Bestaan buitenaardse wezens:
078: Bestaat de ware:

079: Hoeveel kinderen wil je:
080: Waar kan je niet tegen:
081: Het beste gevoel ter wereld:
082: Het slechtste gevoel ter wereld:
083: Waar ben je bang voor:
084: Word je soms emotioneel:
085: Huil je tijdens films:
086: Droombezigheid als je ouder bent:
087: Geef een van je vele goede voornemens voor het jaar:
088: Wat was je eerste gedacht toen je vanmorgen opstond:
089: Als welk dier zou je terug willen keren?:
090: Wat is het mooiste aan het lichaam van een vrouw/man:
091: Origineelste plek om iemand ten huwelijk te vragen:

092: Wat vind je van cu2:
093: Wat mis je nog aan cu2:
094: Waar heb je deze vragenlijst vandaan:
095: Hoevaak up-date je je vriendenlijst:
096: Wat doe je nog meer op de pc naast cu2:
097: Mis je een vraag
  zondag 22 maart 2020 @ 18:47:20 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_192210581
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Nostalgie O+ Al m'n leeftijdsgenootjes vulden ''het strand'' in bij het meest spannende seksplekje. Zijn ze later vast op terug gekomen :')
Ik heb dat 1 keer gedaan, dat was verrekte kut.
disclaimer
pi_192210590
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Nostalgie O+ Al m'n leeftijdsgenootjes vulden ''het strand'' in bij het meest spannende seksplekje. Zijn ze later vast op terug gekomen :')
Haha, idd. Of "dat zou jij wel willen weten hè, hhihihihihihihhi"
pi_192210599
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb dat 1 keer gedaan, dat was verrekte kut.
Ik ben er niet eens aan begonnen :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192210606
Dit was ten tijde van Costa! dus veel jongeren hadden een wat vertekend beeld...
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192210641
:
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:47 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Haha, idd. Of "dat zou jij wel willen weten hè, hhihihihihihihhi"
:$ :$ :$
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 18:54:14 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192210700
SQ, ik weet niet hoe het in jouw ziekenhuis is maar bij het UMC hielden ze het goed in de gaten: 2 ingangen (klachten/geen klachten) en op de wachtbankjes was met tape afgezet waar je kon gaan zitten. Het was ook nog eens behoorlijk rustig. Veel ziekenhuizen ontvangen coronapatiënten ook via andere ingangen of tenten. Het komt dus heus wel goed :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 22 maart 2020 @ 19:01:05 #91
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192210838
Cu2, daar had ik het vorige week nog over met een collega, we werden nostalgisch van het chatten via teams _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192210888
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Cu2, daar had ik het vorige week nog over met een collega, we werden nostalgisch van het chatten via teams _O-
Doe invullen die lijst dan!
  zondag 22 maart 2020 @ 19:05:14 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192210924
001: Naam: Ja
002: Nickname: amaranta
003: Woonplaats: onder de rook van 040
004: Geboortedatum: net voor kerst, eind jaren 70
005: Lengte: precies te kort voor mn breedte
006: Kleur ogen: bruingroen
007: Schoenmaat: 38
008: School/werk: school is mn werk
009: Rook je: nee
010: Hobby's: nee
011: Broers/zussen: broer
012: Heb je verkering/een relatie: ja heb ik
013: Piercing: niet meer
014: Tattoo: 2
015: Vakantieland: Woonkameroen op dit moment

016: Is er iemand die je niet zal terugschrijven: ja
017: Leukste persoon die je dit jaar hebt leren kennen: Ik heb dit jaar geen nieuwe mensen leren kennen
018: Persoon die je dit jaar liever niet had leren kennen: niet echt
019: Wie zou je graag ontmoeten: niemand in het bijzonder
020: Wie bewonder je enorm: ook niemand
021: Meest sexy personen: ikzelf

022: Favoriete slaapkledij: flanellen pyjama
023: Favoriete auto: minicooper
024: Favoriete film: geen
025: Favoriete muziek: Nederlandstalig
026: Favoriete stad: Eindhoven
027: Favoriete knuffel: tv konijn
028: Favoriete geurtje: coolwater Davidoff
029: Favoriete week/maandblad: nee
030: Favoriete geluid: stilte
031: Favoriete TV-series: friends
032: Favoriete schrijver: nee
033: Favoriete troetelnaam: nee

034: Wat staat er op je mouse pad: Shimano en daarboven op mijn muis
035: Wat ligt er onder je bed: niks
036: Lievelingskleur: rood
037: Lievelingslied allertijden: chasing cars van snow patrol
038: Lievelingslied op dit moment: island boy
039: Lievelingseten: nutella
040: Lievelingsvak op school: rekenen
041: Lievelingsdrank: koffie
042: Lievelingscijfer: pi
043: Wat vind je het mooist aan jezelf: alles
044: Welke deodorant gebruik je: dove
045: Welke schoenen draag je het liefst: geen
046: Hoe laat ga je slapen doordeweeks: 21.45
047: Welk woord of welke zin gebruik je vaak: ehm
048: Het meest romantische wat je ooit is overkomen: niks
049: Het meest beschamende moment van je leven: ja was er
050: Ben je een buiten persoon of binnen persoon?: binnen
051: Wat doe je in het weekend:niks
052: Welk vak doe/deed je niet graag op school: rekenen
053: Je Ontbijt: koffie
054: Wat eet je absoluut niet graag: bloemkool
055: Huisdieren: konijnen

056: Lachen of dromen: lachen
057: Serieus of grappig: grppig
058: Snel of traag: snel
059: Alleenstaand of relatie: relatie
060: Simpel of ingewikkeld: simpel
061: Cremeren of begraven: begraven
062: Sex of alcohol: beide
063: Lang opblijven of vroeg naar bed: lang opblijven
064: Licht of donker?: donker
065: Spreken of zwijgen: spreken
066: Grote of kleine vrouwen/mannen: in verhouding
067: Krant of weekblad: krant
068: Knuffel of een kus: knuffel
069: Gelukkig of triestig: gelukkig
070: Leven of dood: leven
071: Fuif of discotheek: :')
072: Links of rechts: links
073: Saus erop of ernaast?: ernaast
074: Bruin of blond: bruin

075: Wat zou je vragen als je "God" een vraag mocht stellen: niks
076: Geloof je in reincarnatie: nee
077: Bestaan buitenaardse wezens: nee
078: Bestaat de ware: nee

079: Hoeveel kinderen wil je: 2
080: Waar kan je niet tegen: vragenlijsten
081: Het beste gevoel ter wereld: orgasme geluk
082: Het slechtste gevoel ter wereld: pijn
083: Waar ben je bang voor: nergens
084: Word je soms emotioneel: ja
085: Huil je tijdens films: ja
086: Droombezigheid als je ouder bent: oma zijn
087: Geef een van je vele goede voornemens voor het jaar: nee
088: Wat was je eerste gedacht toen je vanmorgen opstond: nu al wakker
089: Als welk dier zou je terug willen keren?: geen
090: Wat is het mooiste aan het lichaam van een vrouw/man: borsten
091: Origineelste plek om iemand ten huwelijk te vragen: toilet

092: Wat vind je van cu2: niks
093: Wat mis je nog aan cu2: alles
094: Waar heb je deze vragenlijst vandaan: roomsnoes
095: Hoevaak up-date je je vriendenlijst:
096: Wat doe je nog meer op de pc naast cu2: niks
097: Mis je een vraag nee
pi_192211036
001: Naam: Roomsnoes
002: Nickname: L
003: Woonplaats: Osleau
004: Geboortedatum: ergens tussen de zomer en kerst
005: Lengte: 167 (cm, niet meter)
006: Kleur ogen: Blauw
007: Schoenmaat: 40
008: School/werk: Directrice kvd
009: Rook je: nee
010: Hobby's: ja heb ik
011: Broers/zussen: 1 zus
012: Heb je verkering/een relatie: verkering O+
013: Piercing: neuspiercing
014: Tattoo: nope
015: Vakantieland: Japan en Nederland. Oh en Engeland

016: Is er iemand die je niet zal terugschrijven: Ja *kras*
017: Leukste persoon die je dit jaar hebt leren kennen: nieuwe collegae
018: Persoon die je dit jaar liever niet had leren kennen: ...
019: Wie zou je graag ontmoeten: mensen die ik uit het oog verloren ben
020: Wie bewonder je enorm: Mijn ouders O+
021: Meest sexy personen: Maxence Danet-Fauvel

022: Favoriete slaapkledij: singlet
023: Favoriete auto: Tesla O+
024: Favoriete film: Amélie
025: Favoriete muziek: Rock. En opera
026: Favoriete stad: Londen en Amsterdam
027: Favoriete knuffel: Knaasie
028: Favoriete geurtje: petricor en de lente
029: Favoriete week/maandblad: Ik ben digitaal joh
030: Favoriete geluid: mamma houfanjouw
031: Favoriete TV-series: Skam
032: Favoriete schrijver: eh. Paige Toon. Meer geavanceerd kan ik atm niet aan :P
033: Favoriete troetelnaam: liefie

034: Wat staat er op je mouse pad: bestaand ie nog?
035: Wat ligt er onder je bed: Lades. med dekbedden erin. En stof
036: Lievelingskleur:geel
037: Lievelingslied allertijden: Bohemian Rhapsody
038: Lievelingslied op dit moment:
039: Lievelingseten: Ramen
040: Lievelingsvak op school: Kunstgeschiedenis
041: Lievelingsdrank: Thee
042: Lievelingscijfer: 5
043: Wat vind je het mooist aan jezelf:
044: Welke deodorant gebruik je: Palmolive geloof ik. Geen idee _O-
045: Welke schoenen draag je het liefst: sneakers met kleurtjess
046: Hoe laat ga je slapen doordeweeks: 22.00 ongeveer
047: Welk woord of welke zin gebruik je vaak: "oi"
048: Het meest romantische wat je ooit is overkomen: Toen ik in Noorwegen op uitwisseling was en wegens zieke moeder een weekend naar huis ging, en mijn vriendje het halve centrum was doorgerend om mij nog even gedag te zeggen O+ (hij is de reden dat ik nu in Oslo woon ;))
049: Het meest beschamende moment van je leven:
050: Ben je een buiten persoon of binnen persoon?: binnen. En buiten.
051: Wat doe je in het weekend: naaien en met de kinderen spelen, en lezen.
052: Welk vak doe/deed je niet graag op school: wiskunde
053: Je Ontbijt: nee
054: Wat eet je absoluut niet graag: vis en schaaldieren.
055: Huisdieren: kamerkonijntjes (je weet wel, van die grijze die je onder je heb vindt)

056: Lachen of dromen: lachen
057: Serieus of grappig: ben veel te serieus :{
058: Snel of traag: snel
059: Alleenstaand of relatie: relasie
060: Simpel of ingewikkeld: ingewikkeld
061: Cremeren of begraven: leven
062: Sex of alcohol: sex
063: Lang opblijven of vroeg naar bed: opblijven
064: Licht of donker?: licht
065: Spreken of zwijgen: spreken
066: Grote of kleine vrouwen/mannen: medium
067: Krant of weekblad: Chrome
068: Knuffel of een kus: knuffel
069: Gelukkig of triestig: gelukkig
070: Leven of dood: leven
071: Fuif of discotheek: pfff
072: Links of rechts: links
073: Saus erop of ernaast?: ernaast
074: Bruin of blond: bruin

075: Wat zou je vragen als je "God" een vraag mocht stellen: waar is je gevoel voor rechtvaardigheid?
076: Geloof je in reincarnatie: neh
077: Bestaan buitenaardse wezens: het had een goede verklaring geweest voor eea
078: Bestaat de ware: ja. Denk ik. Misschien wel meerdere.

079: Hoeveel kinderen wil je: 3
080: Waar kan je niet tegen: onrecht.
081: Het beste gevoel ter wereld: kinderen die tegen je aan kruipen. Je eigen kinderen dan.
082: Het slechtste gevoel ter wereld: verlies
083: Waar ben je bang voor: dat anderen doodgaan
084: Word je soms emotioneel: te weinig
085: Huil je tijdens films: ja
086: Droombezigheid als je ouder bent: fietsen
087: Geef een van je vele goede voornemens voor het jaar: minder serieus doen
088: Wat was je eerste gedacht toen je vanmorgen opstond: hmmmm lezen. "jaaaan, jouw beurt!"
089: Als welk dier zou je terug willen keren?: dofijn. Of een luie kater
090: Wat is het mooiste aan het lichaam van een vrouw/man: gespierde armen en ogen
091: Origineelste plek om iemand ten huwelijk te vragen: tinter

092: Wat vind je van cu2: prachtig
093: Wat mis je nog aan cu2: reincarnatie
094: Waar heb je deze vragenlijst vandaan: google.nl
095: Hoevaak up-date je je vriendenlijst: eh..
096: Wat doe je nog meer op de pc naast cu2: HAHAHAHAHA
097: Mis je een vraag: gourmetten of steengrillen?

Da was nog een klus _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Roomsnoes op 22-03-2020 22:11:25 ]
  zondag 22 maart 2020 @ 19:25:26 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192211414
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:50 schreef SQ het volgende:
Dat is niet bepaald beter dan de andere opties, hoogstens verder fietsen vanuit vhv ;)
Wij zijn er ooit geweest en het was bijzonder ruim en volledig leeg. Vandaar dat ik er aan dacht. Het is wel alweer een jaar of 5 geleden. Maar ja, wel een eindje fietsen :{ Aan de andere kant heb je dan een goede reden om een hele tijd weg te zijn ;)
pi_192211475
Die goede ouwe tijd!
  zondag 22 maart 2020 @ 19:51:39 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_192211963
001: Naam: Stormqueen
002: Nickname: SQ
003: Woonplaats: 040
004: Geboortedatum: op een zaterdag lang geleden
005: Lengte: 1.68
006: Kleur ogen: blauw
007: Schoenmaat: 39/40
008: School/werk: werk
009: Rook je: neen
010: Hobby's: puzzelen wandelen fokken
011: Broers/zussen: 2 broertjes
012: Heb je verkering/een relatie: ja
013: Piercing: niet meer
014: Tattoo: niet meer
015: Vakantieland: Griekenland

016: Is er iemand die je niet zal terugschrijven: ja
017: Leukste persoon die je dit jaar hebt leren kennen: de buurvrouw
018: Persoon die je dit jaar liever niet had leren kennen: Corona
019: Wie zou je graag ontmoeten: eh.
020: Wie bewonder je enorm: the oatmeal
021: Meest sexy personen: ikzelf

022: Favoriete slaapkledij: legging + hemd :@
023: Favoriete auto: lamborghini.
024: Favoriete film: Clerks
025: Favoriete muziek: nineties
026: Favoriete stad: praag
027: Favoriete knuffel: ik haat knuffels
028: Favoriete geurtje: olympea
029: Favoriete week/maandblad: nieuwe revu
030: Favoriete geluid: stilte
031: Favoriete TV-series: walking dead
032: Favoriete schrijver: stephen king
033: Favoriete troetelnaam: poepeledokus

034: Wat staat er op je mouse pad: een muis
035: Wat ligt er onder je bed: stof, oordoppen
036: Lievelingskleur: turquoise
037: Lievelingslied allertijden: ich bin wie du
038: Lievelingslied op dit moment: -
039: Lievelingseten: tony chocolonely
040: Lievelingsvak op school: Engels, aardrijkskunde
041: Lievelingsdrank: IPA
042: Lievelingscijfer: 27
043: Wat vind je het mooist aan jezelf: mijn ziel
044: Welke deodorant gebruik je: dove
045: Welke schoenen draag je het liefst: asics
046: Hoe laat ga je slapen doordeweeks: 22:30
047: Welk woord of welke zin gebruik je vaak: "Ik kom er zo aan"
048: Het meest romantische wat je ooit is overkomen:
049: Het meest beschamende moment van je leven:
050: Ben je een buiten persoon of binnen persoon?: uh, binnen
051: Wat doe je in het weekend: de was
052: Welk vak doe/deed je niet graag op school: wiskunde
053: Je Ontbijt: yoghurt met muesli en banaan
054: Wat eet je absoluut niet graag: vetrandjes
055: Huisdieren: 1 poes

056: Lachen of dromen: lachen
057: Serieus of grappig: serieus
058: Snel of traag: traag
059: Alleenstaand of relatie: relatie
060: Simpel of ingewikkeld: simpel
061: Cremeren of begraven: cremeren
062: Sex of alcohol: alcohol
063: Lang opblijven of vroeg naar bed: lang opblijven
064: Licht of donker?: licht
065: Spreken of zwijgen: spreken
066: Grote of kleine vrouwen/mannen: kleine
067: Krant of weekblad: internet
068: Knuffel of een kus: kus
069: Gelukkig of triestig: gelukkig
070: Leven of dood: leven
071: Fuif of discotheek: fuif
072: Links of rechts: middendoor
073: Saus erop of ernaast?: naast
074: Bruin of blond: bruin

075: Wat zou je vragen als je "God" een vraag mocht stellen:
076: Geloof je in reincarnatie: nee
077: Bestaan buitenaardse wezens: ja
078: Bestaat de ware: nee

079: Hoeveel kinderen wil je: 3
080: Waar kan je niet tegen: schelpdieren
081: Het beste gevoel ter wereld: winnen
082: Het slechtste gevoel ter wereld: falen
083: Waar ben je bang voor: idioten
084: Word je soms emotioneel: nee, vaak
085: Huil je tijdens films: zelden
086: Droombezigheid als je ouder bent: gepensioneerd niksen
087: Geef een van je vele goede voornemens voor het jaar: niet eens!
088: Wat was je eerste gedacht toen je vanmorgen opstond: ik mag uitslapen O+
089: Als welk dier zou je terug willen keren?: kat
090: Wat is het mooiste aan het lichaam van een vrouw/man: da's per persoon verschillend
091: Origineelste plek om iemand ten huwelijk te vragen: schreeuwend vanaf de wc tijdens het poepen

092: Wat vind je van cu2: heel leuk
093: Wat mis je nog aan cu2: like buttons
094: Waar heb je deze vragenlijst vandaan: roomsnoes
095: Hoevaak up-date je je vriendenlijst: nooit
096: Wat doe je nog meer op de pc naast cu2: fokken
097: Mis je een vraag: ja
disclaimer
  zondag 22 maart 2020 @ 19:57:01 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192212082
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef SQ het volgende:
001: Naam: Stormqueen
002: Nickname: SQ
003: Woonplaats: 040
004: Geboortedatum: op een zaterdag lang geleden
005: Lengte: 1.68
006: Kleur ogen: blauw
007: Schoenmaat: 39/40
008: School/werk: werk
009: Rook je: neen
010: Hobby's: puzzelen wandelen fokken
011: Broers/zussen: 2 broertjes
012: Heb je verkering/een relatie: ja
013: Piercing: niet meer
014: Tattoo: niet meer
015: Vakantieland: Griekenland

016: Is er iemand die je niet zal terugschrijven: ja
017: Leukste persoon die je dit jaar hebt leren kennen: de buurvrouw
018: Persoon die je dit jaar liever niet had leren kennen: Corona
019: Wie zou je graag ontmoeten: eh.
020: Wie bewonder je enorm: the oatmeal
021: Meest sexy personen: ikzelf

022: Favoriete slaapkledij: legging + hemd :@
023: Favoriete auto: lamborghini.
024: Favoriete film: Clerks
025: Favoriete muziek: nineties
026: Favoriete stad: praag
027: Favoriete knuffel: ik haat knuffels
028: Favoriete geurtje: olympea
029: Favoriete week/maandblad: nieuwe revu
030: Favoriete geluid: stilte
031: Favoriete TV-series: walking dead
032: Favoriete schrijver: stephen king
033: Favoriete troetelnaam: poepeledokus

034: Wat staat er op je mouse pad: een muis
035: Wat ligt er onder je bed: stof, oordoppen
036: Lievelingskleur: turquoise
037: Lievelingslied allertijden: ich bin wie du
038: Lievelingslied op dit moment: -
039: Lievelingseten: tony chocolonely
040: Lievelingsvak op school: Engels, aardrijkskunde
041: Lievelingsdrank: IPA
042: Lievelingscijfer: 27
043: Wat vind je het mooist aan jezelf: mijn ziel
044: Welke deodorant gebruik je: dove
045: Welke schoenen draag je het liefst: asics
046: Hoe laat ga je slapen doordeweeks: 22:30
047: Welk woord of welke zin gebruik je vaak: "Ik kom er zo aan"
048: Het meest romantische wat je ooit is overkomen:
049: Het meest beschamende moment van je leven:
050: Ben je een buiten persoon of binnen persoon?: uh, binnen
051: Wat doe je in het weekend: de was
052: Welk vak doe/deed je niet graag op school: wiskunde
053: Je Ontbijt: yoghurt met muesli en banaan
054: Wat eet je absoluut niet graag: vetrandjes
055: Huisdieren: 1 poes

056: Lachen of dromen: lachen
057: Serieus of grappig: serieus
058: Snel of traag: traag
059: Alleenstaand of relatie: relatie
060: Simpel of ingewikkeld: simpel
061: Cremeren of begraven: cremeren
062: Sex of alcohol: alcohol
063: Lang opblijven of vroeg naar bed: lang opblijven
064: Licht of donker?: licht
065: Spreken of zwijgen: spreken
066: Grote of kleine vrouwen/mannen: kleine
067: Krant of weekblad: internet
068: Knuffel of een kus: kus
069: Gelukkig of triestig: gelukkig
070: Leven of dood: leven
071: Fuif of discotheek: fuif
072: Links of rechts: middendoor
073: Saus erop of ernaast?: naast
074: Bruin of blond: bruin

075: Wat zou je vragen als je "God" een vraag mocht stellen:
076: Geloof je in reincarnatie: nee
077: Bestaan buitenaardse wezens: ja
078: Bestaat de ware: nee

079: Hoeveel kinderen wil je: 3
080: Waar kan je niet tegen: schelpdieren
081: Het beste gevoel ter wereld: winnen
082: Het slechtste gevoel ter wereld: falen
083: Waar ben je bang voor: idioten
084: Word je soms emotioneel: nee, vaak
085: Huil je tijdens films: zelden
086: Droombezigheid als je ouder bent: gepensioneerd niksen
087: Geef een van je vele goede voornemens voor het jaar: niet eens!
088: Wat was je eerste gedacht toen je vanmorgen opstond: ik mag uitslapen O+
089: Als welk dier zou je terug willen keren?: kat
090: Wat is het mooiste aan het lichaam van een vrouw/man: da's per persoon verschillend
091: Origineelste plek om iemand ten huwelijk te vragen: schreeuwend vanaf de wc tijdens het poepen

092: Wat vind je van cu2: heel leuk
093: Wat mis je nog aan cu2: like buttons
094: Waar heb je deze vragenlijst vandaan: roomsnoes
095: Hoevaak up-date je je vriendenlijst: nooit
096: Wat doe je nog meer op de pc naast cu2: fokken
097: Mis je een vraag: ja
wij hebben een paar keer hetzelfde antwoord....zoals dat van het huwelijkaanzoek bijvoorbeeld
  zondag 22 maart 2020 @ 20:03:54 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_192212231
Ik had de jouwe niet eens gelezen nog _O-
disclaimer
  zondag 22 maart 2020 @ 20:04:38 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192212245
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:03 schreef SQ het volgende:
Ik had de jouwe niet eens gelezen nog _O-
ik had alleen iets minder woorden gebruikt, maar doelde op hetzelfde
  zondag 22 maart 2020 @ 20:10:23 #101
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192212341
Is het misschien een idee om ze allemaal bij elkaar in een apart topic te stoppen?
  zondag 22 maart 2020 @ 20:12:00 #102
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192212377
Wat doe je in het weekend: de was _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 22 maart 2020 @ 20:13:54 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_192212401
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat doe je in het weekend: de was _O-
;(
disclaimer
  zondag 22 maart 2020 @ 20:15:55 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192212436
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:10 schreef Gaoxing het volgende:
Is het misschien een idee om ze allemaal bij elkaar in een apart topic te stoppen?
Goed plan, ik scroll me suf
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 22 maart 2020 @ 20:17:41 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_192212474
Godsamme, gaat het een keer niet over corona, gaan ze er nog over klagen ook ;(
disclaimer
  zondag 22 maart 2020 @ 20:18:05 #106
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192212482
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:13 schreef SQ het volgende:

[..]

;(
The struggle is real :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 22 maart 2020 @ 20:19:46 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_192212503
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wij zijn er ooit geweest en het was bijzonder ruim en volledig leeg. Vandaar dat ik er aan dacht. Het is wel alweer een jaar of 5 geleden. Maar ja, wel een eindje fietsen :{ Aan de andere kant heb je dan een goede reden om een hele tijd weg te zijn ;)
Haha ja :D
Nou ja, het antwoord van MaJo stelt me ook weer wat gerust. Mijn beredenatie was dat een ziekenhuis iig groter is dan de wachtkamer van DVU, dus meer plekken om afstand te houden :')
disclaimer
pi_192212624
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha ja :D
Nou ja, het antwoord van MaJo stelt me ook weer wat gerust. Mijn beredenatie was dat een ziekenhuis iig groter is dan de wachtkamer van DVU, dus meer plekken om afstand te houden :')
Arts Catharina tegen niet-coronapatiënten: ‘blijf niet weg, de situatie is hier onder controle’

https://www.ed.nl/eindhov(...)r-controle~a7bf0472/

Kwam toevallig net als melding binnen :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 22 maart 2020 @ 20:33:37 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_192212821
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:26 schreef LeSage het volgende:

[..]

Arts Catharina tegen niet-coronapatiënten: ‘blijf niet weg, de situatie is hier onder controle’

https://www.ed.nl/eindhov(...)r-controle~a7bf0472/

Kwam toevallig net als melding binnen :+
Oké, dat zal dan in mmc niet veel anders zijn hopelijk! Geruststellend!
disclaimer
pi_192212951
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Goed plan, ik scroll me suf
-O-

Doe invullen dan
  zondag 22 maart 2020 @ 20:46:12 #111
344469 Amsel
zonder t
pi_192213173
Voor wie nog op een bezorgslot zat te azen: we konden net opeens weer online bij AH bestellen met bezorging deze week. Weet niet of het in alle regio's zo is, maar het lijkt erop dat ze extra momenten hebben ingepland. Een paar dagen geleden zat alles nog vol.
  zondag 22 maart 2020 @ 20:52:01 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192213320
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:10 schreef Gaoxing het volgende:
Is het misschien een idee om ze allemaal bij elkaar in een apart topic te stoppen?
Kan toch prima hier. Onder een spoilertag desnoods.
pi_192213593
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:46 schreef Amsel het volgende:
Voor wie nog op een bezorgslot zat te azen: we konden net opeens weer online bij AH bestellen met bezorging deze week. Weet niet of het in alle regio's zo is, maar het lijkt erop dat ze extra momenten hebben ingepland. Een paar dagen geleden zat alles nog vol.
Was bij de Jumbo ook zo eerder dit weekend!
pi_192214397
Wat fijn die trip down memory lane!
Icq, later msn, chatten op pauzeweb...ohhh vroeger.

Ik mis de dansende banaan trouwens.
pi_192214421
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:16 schreef SQ het volgende:
Hahaha, bedankt voor de ideeën maar dat gaat natuurlijk allemaal wel extreem ver. Ik ga echt voor een nipt geen prikker naar mij thuis laten komen, dan is het zorgstelsel zeker binnen enkele dagen omver.
Ik denk dat ik de situatie maar even in moet schatten ter plaatse. Misschien is het afstand houden juist wel heel goed te doen.
Hier in het ziekenhuis screenen ze iedereen die naar binnen gaat op koorts en klachten. Geen garanties natuurlijk, maar mijn man werkt in het ziekenhuis en zijn poli zit naast de prikpost. Hij zei dat het er zeldzaam rustig is en dat de halve wachtkamer is afgezet om te zorgen dat mensen genoeg afstand houden.
Ik zou er een telefoontje aan wagen morgenochtend, zij kunnen je vast meer vertellen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 22 maart 2020 @ 21:50:43 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_192214526
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:42 schreef exode het volgende:
Wat fijn die trip down memory lane!
Icq, later msn, chatten op pauzeweb...ohhh vroeger.

Ik mis de dansende banaan trouwens.
disclaimer
pi_192214809
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:50 schreef SQ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hyves! O+
pi_192215007
Mis je een vraag: ja! Friet of patat?
pi_192215020
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:17 schreef Malteser het volgende:
Mis je een vraag: ja! Friet of patat?
Ik mis 99% van je lijst o|O
pi_192215035
Jaaaa dank SQ!
pi_192215376
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:18 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik mis 99% van je lijst o|O
Alstu

001: Naam: Een zoekmachine
002: Nickname: Malteser
003: Woonplaats: Gelijk aan SQ en Amaranta
004: Geboortedatum: Een druilerige maandag in maart
005: Lengte: 1.65 m
006: Kleur ogen: Bruin/groen
007: Schoenmaat: 38
008: School/werk: Kdv
009: Rook je: Nee
010: Hobby’s: Wandelen
011: Broers/zussen: Ja
012: Heb je verkering/een relatie: Zekers
013: Piercing: Nee
014: Tattoo: Nee
015: Vakantieland: Italië

016: Is er iemand die je niet zal terugschrijven: Ja
017: Leukste persoon die je dit jaar hebt leren kennen: Poeh, uhm...
018: Persoon die je dit jaar liever niet had leren kennen: Geen idee
019: Wie zou je graag ontmoeten: Mijn Opa
020: Wie bewonder je enorm: Mijn kinderen
021: Meest sexy personen:

022: Favoriete slaapkledij: Pyjama
023: Favoriete auto: Een die het doet
024: Favoriete film: Ik kijk geen films
025: Favoriete muziek: Vanalles
026: Favoriete stad: Rome
027: Favoriete knuffel: Beer
028: Favoriete geurtje: Iets van Hugo Boss
029: Favoriete week/maandblad:
030: Favoriete geluid: Slapende kinderen
031: Favoriete TV-series: Flikken
032: Favoriete schrijver: Dick Bruna
033: Favoriete troetelnaam: Lief

034: Wat staat er op je mouse pad: Heb ik geen
035: Wat ligt er onder je bed: Een stekkerdoos
036: Lievelingskleur: Blauw
037: Lievelingslied allertijden: Remedy
038: Lievelingslied op dit moment: Ik blijf Rollercoaster heel mooi vinden
039: Lievelingseten: Bloemkool
040: Lievelingsvak op school: Nederlands
041: Lievelingsdrank: Koffie
042: Lievelingscijfer: 4
043: Wat vind je het mooist aan jezelf: Mijn pink
044: Welke deodorant gebruik je: Rexona
045: Welke schoenen draag je het liefst: Sneakers
046: Hoe laat ga je slapen doordeweeks: 22.00 uur
047: Welk woord of welke zin gebruik je vaak: Even wachten
048: Het meest romantische wat je ooit is overkomen: M’n huwelijksdag
049: Het meest beschamende moment van je leven:
050: Ben je een buiten persoon of binnen persoon?: Momenteel binnen
051: Wat doe je in het weekend: Niets anders dan doordeweeks
052: Welk vak doe/deed je niet graag op school: Wiskunde
053: Je Ontbijt: Kwark met vers fruit
054: Wat eet je absoluut niet graag: Orgaanvlees
055: Huisdieren: Nope

056: Lachen of dromen: Lachen
057: Serieus of grappig: Grappig
058: Snel of traag: Snel
059: Alleenstaand of relatie: Getrouwd
060: Simpel of ingewikkeld: Ingewikkeld
061: Cremeren of begraven: Cremeren
062: Sex of alcohol: Wasda?
063: Lang opblijven of vroeg naar bed: Wat ik ook kies, heb altijd spijt
064: Licht of donker?: Licht
065: Spreken of zwijgen: Spreken
066: Grote of kleine vrouwen/mannen: Klein
067: Krant of weekblad: Krant
068: Knuffel of een kus: Knuffel
069: Gelukkig of triestig: Gelukkig
070: Leven of dood: Leven
071: Fuif of discotheek: Bank in de woonkamer
072: Links of rechts: Rechts
073: Saus erop of ernaast?: Erop
074: Bruin of blond: Blond

075: Wat zou je vragen als je “God” een vraag mocht stellen: Why?
076: Geloof je in reincarnatie: Geen idee
077: Bestaan buitenaardse wezens: Nee
078: Bestaat de ware: Ja

079: Hoeveel kinderen wil je: 2
080: Waar kan je niet tegen: Onrecht
081: Het beste gevoel ter wereld: Je pasgeborene op je buik
082: Het slechtste gevoel ter wereld: Hou ik voor mezelf
083: Waar ben je bang voor: Covid-19
084: Word je soms emotioneel: Zekers
085: Huil je tijdens films: Nee
086: Droombezigheid als je ouder bent: Rummicub!
087: Geef een van je vele goede voornemens voor het jaar: Gezondheid
088: Wat was je eerste gedacht toen je vanmorgen opstond: De zon schijnt
089: Als welk dier zou je terug willen keren?: Geen
090: Wat is het mooiste aan het lichaam van een vrouw/man: Uitstraling
091: Origineelste plek om iemand ten huwelijk te vragen: Tijdens het ophangen van de was

092: Wat vind je van Facebook: Tja....
093: Wat mis je nog aan Facebook: Niks
094: Twitter of Facebook: FB
095: Waar heb je deze vragenlijst vandaan: Roomsnoes
096: Hoevaak up-date je je vriendenlijst: Nauwelijks
097: Wat doe je nog meer op de pc naast Facebooken?: Fotoboeken maken
098: Gekste plek waar je het ooit gedaan hebt:
099: Mis je een vraag: FRIET
100: Ork, ork, ork, soep eet je met een: Lepel
pi_192215439
Cu2 :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192215964
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:36 schreef exode het volgende:
Cu2 :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Happy Hardcore ja? :D :9
pi_192216615
Omdat ik kick op lijstjes invullen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 maart 2020 @ 00:59:24 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192217639
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:46 schreef Amsel het volgende:
Voor wie nog op een bezorgslot zat te azen: we konden net opeens weer online bij AH bestellen met bezorging deze week. Weet niet of het in alle regio's zo is, maar het lijkt erop dat ze extra momenten hebben ingepland. Een paar dagen geleden zat alles nog vol.
Hier ook, ik zat me net te ergeren dat er voor de komende 2 weken geen slot meer vrij was, kijk ik nog een keer, was het ineens bingo :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 maart 2020 @ 07:17:00 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192218857
Mijn moeder had nog heea nodig van de Albert heijn en gaat toch eens tussen 7/8 kijken vandaag. Al vindt ze het belachelijk vroeg.
  maandag 23 maart 2020 @ 07:45:25 #127
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192219049
Hier helaas geen bezorgoptie voor de AH, alles vol tm 6 april. Bij jumbo heb ik al een bestelling staan voor volgende week maandag, daar kan ik dus ook geen nieuwe plaatsen.
Iemand vertelde mij wel dat ze bij de AH speciale plekken hebben gereserveerd voor mensen met een bezorgbundel, dus as je dat aanschaft zou er alsnog plek kunnen zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 23 maart 2020 @ 07:58:24 #128
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_192219163
Ik heb een bezorgbundel bij de AH en ik heb elke week een tijdslot gereserveerd staan. Als ik die voor een bepaalde tijd niet gebruik, komt die tijd weer vrij en vervalt hij voor mij.
  maandag 23 maart 2020 @ 08:23:21 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192219401
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Hier helaas geen bezorgoptie voor de AH, alles vol tm 6 april. Bij jumbo heb ik al een bestelling staan voor volgende week maandag, daar kan ik dus ook geen nieuwe plaatsen.
Iemand vertelde mij wel dat ze bij de AH speciale plekken hebben gereserveerd voor mensen met een bezorgbundel, dus as je dat aanschaft zou er alsnog plek kunnen zijn.
Als ze op ons nieuwe adres zouden bezorgen dan zou ik dat overwegen, maar daar bezorgen ze dus niet :{
Dat wil zeggen: AH online bezorgt daar niet, als je in de lokale AH je boodschappen doet kunnen ze het wel voor je bezorgen, maar als ik er toch al ben zal dat meestal niet nodig zijn.

Pick-up points zijn ook schaars ten oosten van Baarn, dus dat is dan ook geen optie (nu ook al niet, want Baarn of Ede en dat is bizar vanaf Amersfoort).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 maart 2020 @ 08:29:26 #130
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192219488
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Iemand vertelde mij wel dat ze bij de AH speciale plekken hebben gereserveerd voor mensen met een bezorgbundel, dus as je dat aanschaft zou er alsnog plek kunnen zijn.
Klopt, wij hadden geen vast bezorgmoment en ik heb deze toen alles vol was aangevraagd en toen was er dus wel plek. *O*
pi_192219489
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Hier helaas geen bezorgoptie voor de AH, alles vol tm 6 april. Bij jumbo heb ik al een bestelling staan voor volgende week maandag, daar kan ik dus ook geen nieuwe plaatsen.
Iemand vertelde mij wel dat ze bij de AH speciale plekken hebben gereserveerd voor mensen met een bezorgbundel, dus as je dat aanschaft zou er alsnog plek kunnen zijn.
Je kan bij de jumbo meerdere lopende bestellingen hebben! Als je de ene compleet heb gooi je weer spullen in je mandje in de app, en ipv “toevoegen” klik je daarboven op “reserveer nieuw moment”. Dan maak je zo een 2e bestelling!
pi_192220046
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb dat 1 keer gedaan, dat was verrekte kut.
Ik had zanderige kut verwacht ipv een verrekte...
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192220870
Woensdag komt AH, volgende week geen plek. Helaas....Ik gooi hem dus belachelijk vol zodat we de week erna alleen houdbaar moeten halen. Nou ja belachelijk vol, veel is niet op voorraad.

Ik ben inmiddels echt strontverkouden dus ik mag geen winkel in.

Wij staan op het punt een speelhuisje online te bestellen, maar ik zie het al helemaal voor me dat vandaag of morgen de winkels dicht moeten, wij dat huisje betaald hebben en die de komende weken niet komt. Ja, luxe problemen zijn ook problemen. :P
  maandag 23 maart 2020 @ 10:13:07 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_192220917
Winkels dicht is toch niet hetzelfde als niet bezorgen?
disclaimer
pi_192221553
Ja, geen idee SQ. Al die winkels hebben het nu ook op website staan, dat ze geen levering kunnen garanderen als er nieuwe maatregelen komen.
  maandag 23 maart 2020 @ 10:55:26 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192221594
Oke dan... omdat thuiswerken met een dreumes met koorts (wrs van de BMR-enting) niet te doen is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192221631
Door jullie ging ik toch weer in de AH app kijken, allemaal bezorgmomenten voor morgen open (regio 010). De rest was wel vol. Meteen een kleine bestelling gedaan, hoef ik de rest van de week niet naar de winkel :D
  maandag 23 maart 2020 @ 11:01:35 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192221685
Ik doe even een hiephiephoera voor het thuiswerken voor school! :o
O grootste frustratie is taal, snapt het gewoon echt niet. Nu heeft de juf hele simpele lessen klaargezet en ben ik nog eens rustig met hem gaan zitten, vanaf het begin de uitleg (persoonsvorm, onderwerp etc. ) en ineens klikte het en kwam er een zeer blij Yesss! uit toen de opgaves gewoon goed gingen. *O*
Hier zou het zo maar eens een beetje een blessing in disguise kunnen zijn. :Y

(Voor mij ook een goeie opfrisser, ik had ook niks met Nederlands vroeger, meewerkend voorwerp? Al sla je me dood, echt ik kan je niet vertellen hoe het moet. :@ )
***
  maandag 23 maart 2020 @ 11:03:50 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192221714
Ik heb toevallig sinds een week of 4 Hello Fresh weer gestart, ook ideaal op dit moment kan ik zeggen. :Y Op zondagavond komt er voor 4 dagen eten en vrijdag, zaterdag en zondag eten we vaak toch iets makkelijks. *O*

En voor de rest brood etc. dan idd af en toe even naar de winkel. Hoewel ik nu amper mijn gebruikelijke 5 broden in 1 keer in de kar durf te leggen. :D
***
pi_192221731
Hier naast gedoe en tijdtekort ook echt wel voordelen hoor nu.
Zo slaapt B dus zonder luier, kan veel beter fietsen en is hij een stuk zelfstandiger. Juul maakt ook reuzenstappen, zo doet ze haar eigen jas aan nadat B het 100 keer heeft voor gedaan, slaapt 's nachts top en nog uit ook.

Oh en aangezien B de enige is die niet verkouden is, is hij net alleen naar de bakker gegaan (1 x oversteken), ik keek vanaf een afstand toe. Hij is nu zooooo trots. Ik kreeg een Appje van de bakker dat hij vertelde dat hij voor ons moest zorgen want wij zijn verkouden dus iedereen krijgt door ons Corona.....uhm....ze moest er vooral heel hard om lachen. Er waren gelukkig geen andere klanten in de winkel.

Vandaag ben ik vrij met de kinderen en werkt mijn vriendin, morgen het omgekeerde. Ik heb morgen onder andere een koffie date met mijn collega's via teams, ik ga eens nadenken over een achtergrond. :D
pi_192221745
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:01 schreef BE het volgende:
Ik doe even een hiephiephoera voor het thuiswerken voor school! :o
O grootste frustratie is taal, snapt het gewoon echt niet. Nu heeft de juf hele simpele lessen klaargezet en ben ik nog eens rustig met hem gaan zitten, vanaf het begin de uitleg (persoonsvorm, onderwerp etc. ) en ineens klikte het en kwam er een zeer blij Yesss! uit toen de opgaves gewoon goed gingen. *O*
Hier zou het zo maar eens een beetje een blessing in disguise kunnen zijn. :Y

(Voor mij ook een goeie opfrisser, ik had ook niks met Nederlands vroeger, meewerkend voorwerp? Al sla je me dood, echt ik kan je niet vertellen hoe het moet. :@ )
Als je er aan of voor voor kunt zetten of weglaten dan is het een meewerkend voorwerp. Vaak met woorden als geven, overhandigen etc. Ik geef de jongen een boek -> ik geef aan de jongen een boek -> de jongen is meewerkend voorwerp. Ik heb zinsontleed tot ik een ons woog :') Fijn dat je hem zo hebt kunnen helpen!

Zo merk ik nu dat mijn zoon geen tafels automatiseert maar uitrekent (4x9 is 18+18 is 36). Daar moeten we ook nog maar eens mee gaan oefenen ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192221790
*O* super BE *O*
Wij moeten morgen weer boodschappen doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 maart 2020 @ 11:12:40 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192221861
Oh jee Vicky, ja, dat zijn van die dagen, die blijven altijd pijn doen. En al helemaal nu je niet bij elkaar kan zijn. ;(
En je collega, boh... je moet er niet aan denken.
***
pi_192221873
Nou dat is zeker wel fijn BE!

Vicky :*
pi_192221882
Virtuele knuffel Vicky :* Dat soort dagen zijn enorm k$t.
pi_192222160
Vicky :*
  maandag 23 maart 2020 @ 11:36:53 #147
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192222285
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:08 schreef Vicky het volgende:
*O* super BE *O*
Wij moeten morgen weer boodschappen doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muh dat lijkt me eenzaam en machteloos gevoel ;( :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192222371
Sterkte vicky de impact van de crisis wordt zo wel heel pijnlijk duidelijk
  maandag 23 maart 2020 @ 11:53:34 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192222616
Vicky :*

En exode, wat ontzettend knap van hem!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 23 maart 2020 @ 11:53:35 #150
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192222618
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:08 schreef Vicky het volgende:
*O* super BE *O*
Wij moeten morgen weer boodschappen doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aw, dat is rot Vicky. Knuffel :*

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:01 schreef BE het volgende:
Ik doe even een hiephiephoera voor het thuiswerken voor school! :o
O grootste frustratie is taal, snapt het gewoon echt niet. Nu heeft de juf hele simpele lessen klaargezet en ben ik nog eens rustig met hem gaan zitten, vanaf het begin de uitleg (persoonsvorm, onderwerp etc. ) en ineens klikte het en kwam er een zeer blij Yesss! uit toen de opgaves gewoon goed gingen. *O*
Hier zou het zo maar eens een beetje een blessing in disguise kunnen zijn. :Y
Ik ben ook achter heel veel dingen gekomen toen ik de kinderen twee jaar Nederlandse les gaf. O.a. dat jongste denkt als een HBer (geen idee of hij dat ook is, want hij loopt hier niet vast). Hij maakte in de normale lessen nauwelijks fouten, maar het maandelijks dictee was altijd zwaar onvoldoende. Ik ben gaan experimenteren hoe ik de faalangst die ik zag weg kon nemen, en de supersimpele oplossing was hem de dictees digitaal te laten maken. Echt alsof ik rechtstreeks in z'n hersenen kon kijken, zo mooi!

We gebruiken de kennis die we toen hebben opgedaan over zijn leren nog regelmatig. Hij moet gaan kiezen of hij door wil gaan met de taal die hij nu leert, of een andere taal de laatste twee jaar nieuw gaat leren, en kiezen voor het eerste. Hij leert extreem top-down, en dat is moeilijk met talen.

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:05 schreef exode het volgende:
Hier naast gedoe en tijdtekort ook echt wel voordelen hoor nu.
Zo slaapt B dus zonder luier, kan veel beter fietsen en is hij een stuk zelfstandiger. Juul maakt ook reuzenstappen, zo doet ze haar eigen jas aan nadat B het 100 keer heeft voor gedaan, slaapt 's nachts top en nog uit ook.

Oh en aangezien B de enige is die niet verkouden is, is hij net alleen naar de bakker gegaan (1 x oversteken), ik keek vanaf een afstand toe. Hij is nu zooooo trots. Ik kreeg een Appje van de bakker dat hij vertelde dat hij voor ons moest zorgen want wij zijn verkouden dus iedereen krijgt door ons Corona.....uhm....ze moest er vooral heel hard om lachen. Er waren gelukkig geen andere klanten in de winkel.
Oh wat gaaf die groei! En wat lief die samenvatting van de situatie voor de bakker. En ook het appje van de dokter, trouwens.

Mijne groeien ook. Oudste was gisteren met me mee naar chemo, en ik was heel blij met die keuze. Tot nu toe deed ze op 'grote' dagen maar weinig schoolwerk, maar nu kon ze tegelijk mij zien (en zien dat het allemaal goed ging) en op de ziekenhuiswifi school volgen en huiswerk doen. Toen we thuiskwamen was jongste al aan het koken O+
  maandag 23 maart 2020 @ 12:21:31 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192223163
O heeft vooral door frustratie (en een hoop onrust) denk ik nooit de basis goed meegekregen, of niet opgeslagen en dan kom je achter en loopt de frustratie op enzovoort enzovoort.
En hij kan dus echt niet overweg met die taalmethode.

"Het vaste ritme, goed voordoen, elke les herhalen en dagelijkse dictees zorgen voor optimale spellingresultaten. Staal is ook de eerste methode die spelling en grammatica met elkaar combineert."



SPOILER: uitleg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de huidige school schijnt dit een methode te zijn waar zwart-wit denkers heel blij van worden, duidelijker wordt het niet. Terwijl als ik er naar kijk denk ik ook: huh? Wat?
Want bij de oefeningen staat dan alleen een beertje en niet waar dat beertje voor staat. Dus je moet eerst al die icoontjes uit je hoofd leren om te begrijpen wat je per oefening moet doen. :/ 8)7
Nou ben ik geen didactisch deskundige, maar het lijkt mij echt hopeloos ingewikkeld.
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 maart 2020 @ 12:24:04 #152
269689 crew  Viv
pi_192223224
quote:
Holy fuck! :D Dit is inderdaad eentje in de categorie: "als je langer bezig bent om het ezelsbruggetje uit je hoofd te leren dan de lesstof zelf, dan is het geen ezelsbruggetje".
  maandag 23 maart 2020 @ 12:26:49 #153
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192223276
Mijn hemel.... wat is er mis met woorden als voegwoord of signaalwoord?

Ik gaf bijles aan een meisje en daar gebruikten ze ik/ander/meer in plaats van eerste, tweede en derde persoon enkelvoud. Dat vond ik ook al zo'n onzin. Taalkundig ook gewoon incorrect :(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192223358
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef BE het volgende:
O heeft vooral door frustratie (en een hoop onrust) denk ik nooit de basis goed meegekregen, of niet opgeslagen en dan kom je achter en loopt de frustratie op enzovoort enzovoort.
En hij kan dus echt niet overweg met die taalmethode.

"Het vaste ritme, goed voordoen, elke les herhalen en dagelijkse dictees zorgen voor optimale spellingresultaten. Staal is ook de eerste methode die spelling en grammatica met elkaar combineert."

[ afbeelding ]

SPOILER: uitleg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de huidige school schijnt dit een methode te zijn waar zwart-wit denkers heel blij van worden, duidelijker wordt het niet. Terwijl als ik er naar kijk denk ik ook: huh? Wat?
Want bij de oefeningen staat dan alleen een beertje en niet waar dat beertje voor staat. Dus je moet eerst al die icoontjes uit je hoofd leren om te begrijpen wat je per oefening moet doen. :/ 8)7
Nou ben ik geen didactisch deskundige, maar het lijkt mij echt hopeloos ingewikkeld.
Staal is ook een lastige methode vind ik.
  maandag 23 maart 2020 @ 13:11:42 #155
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192224080
Bij ons hebben ze nu net vorig jaar de overgang gedaan naar staal, de groep 7 en groep 8 kinderen hebben het er heeeeeeel moeilijk mee, maar mijn nu groep 5er die er dus mee begonnen is in groep 4 gaat er erg lekker op.
  maandag 23 maart 2020 @ 13:54:45 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192224954
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Holy fuck! :D Dit is inderdaad eentje in de categorie: "als je langer bezig bent om het ezelsbruggetje uit je hoofd te leren dan de lesstof zelf, dan is het geen ezelsbruggetje".
Staal is een methode die heel veel herhaling en inprenting biedt. De categorieën met bijbehorende ezelsbruggetjes en figuurtjes wordt ook nog met bewegingen aangeboden. Ik heb er op mijn oude werk 2 jaar mee gewerkt,en voor heel veel kinderen werkt het echt heel fijn en goed.
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
Bij ons hebben ze nu net vorig jaar de overgang gedaan naar staal, de groep 7 en groep 8 kinderen hebben het er heeeeeeel moeilijk mee, maar mijn nu groep 5er die er dus mee begonnen is in groep 4 gaat er erg lekker op.
Precies, kinderen moeten er van begin af aan mee werken. Bij wisseling van methode is het veel moeilijker (ook omdat ze bij die andere methode weer andere ezelsbruggetjes hebben geleerd).

Volgens onderzoeken zijn de resultaten van Staal significant hoger dan van andere methodes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 maart 2020 @ 13:56:37 #157
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_192224981
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef BE het volgende:
O heeft vooral door frustratie (en een hoop onrust) denk ik nooit de basis goed meegekregen, of niet opgeslagen en dan kom je achter en loopt de frustratie op enzovoort enzovoort.
En hij kan dus echt niet overweg met die taalmethode.

"Het vaste ritme, goed voordoen, elke les herhalen en dagelijkse dictees zorgen voor optimale spellingresultaten. Staal is ook de eerste methode die spelling en grammatica met elkaar combineert."

[ afbeelding ]

Volgens de huidige school schijnt dit een methode te zijn waar zwart-wit denkers heel blij van worden, duidelijker wordt het niet. Terwijl als ik er naar kijk denk ik ook: huh? Wat?
Want bij de oefeningen staat dan alleen een beertje en niet waar dat beertje voor staat. Dus je moet eerst al die icoontjes uit je hoofd leren om te begrijpen wat je per oefening moet doen. :/ 8)7
Nou ben ik geen didactisch deskundige, maar het lijkt mij echt hopeloos ingewikkeld.
Ik appte net naar een vriendin dat ik spontaan dyslectisch word van die methode :X Zoon kan er ook helemaal niks mee... Heeft er ook mee te maken dat hij niets automatiseert. Vrij verhelderend dat thuisonderwijs :+
Oude (on)bekende.
  maandag 23 maart 2020 @ 14:14:50 #158
100412 mefke79
komt goed!
pi_192225316
Volgende week krijgt de jongste dyslexie onderzoek (als dat doorgaat) en ik snap nu zoveel beter wat hij doet. Bijvoorbeeld aaien. Hij leest met veel moeite aa ien. Mama, wat is aa ien ? En vandaag schreef hij naar zijn mentor goedemorgen roel. Dat goedemorgen kosten uren, vervolgens zegt ie 'roel' alsof hij het woord proeft en zegt dan, ah, de oe even kijken bij goede hoe dat ook alweer moest.

Spelling is bij ons Spelling op maat, met allemaal regels die ze leren zoals de regel van wolf. Je zegt wolluf maar je schrijft wolf. En die plaatjes hangen dan ook in de klas, alleen al door het plaatje onthouden ze dingen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 23 maart 2020 @ 14:20:13 #159
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192225406
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:54 schreef Moonah het volgende:
Staal is een methode die heel veel herhaling en inprenting biedt. De categorieën met bijbehorende ezelsbruggetjes en figuurtjes wordt ook nog met bewegingen aangeboden. Ik heb er op mijn oude werk 2 jaar mee gewerkt,en voor heel veel kinderen werkt het echt heel fijn en goed.
Die bewegingen zouden O wel eens goed kunnen helpen @BE
  maandag 23 maart 2020 @ 14:25:16 #160
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192225508
Pff, die plaatjes duizelen mij ook. Maar als ze ze vanaf groep 3 één voor één aangeboden krijgen is het een ander verhaal waarschijnlijk. Ik denk dat mijn rechtlijnige, zeer zwart-witte groep 3-er er ook wel mee zou kunnen werken.

Hier dus 'gewoon' Veilig Leren Lezen (groep 3). We zijn opgehouden met de online uitlegfilmpjes kijken.Ondanks dat de juffen beweren van dat het anders is, laat zoon waarschijnlijk écht niet alles zien op school. Hij vindt de filmpjes saaaai, en leest thuis opeens boeken AVI m4/e4. Ja, nogal wiedes dat die uitleg dan saai is... Voorlopig maakt ie dus braaf de oefeningen (want dat moet van de juf mama), en leest ie verder lekker veel.
  maandag 23 maart 2020 @ 14:27:43 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192225565
Hier zijn ze juist sinds dit jaar over op Taal actief. T/m groep 4 had O ook Staal. Volgens hem maakt het allemaal weinig verschil :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 23 maart 2020 @ 14:32:49 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192225670
Hier gebruiken ze ook Staal. Maar het scheelt denk ik wel als je daar al in groep 3 mee begint. Dan komt er steeds een beetje bij maar dat is de methode al wel vertrouwd.
  maandag 23 maart 2020 @ 14:59:49 #163
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192226272
Maar zo kweek je toch geen taalbegrip? Als je alleen maar dingen uit je hoofd leert door herhaling, dan snap je toch niet hoe een taal werkt? En als je dan later een andere taal wil leren, kan je geen verbanden leggen met de kennis die je al hebt. Terwijl talen (grammatica) erg op elkaar lijkt, dus als je de termen en het begrip al hebt in één taal, helpt dat enorm bij het leren van een tweede.

Of misschien stel ik me teveel voor van de intelligentie en vaardigheden van de gemiddelde basisscholier :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:03:56 #164
100412 mefke79
komt goed!
pi_192226351
Nou, ik vroeg me echt af hoe wij dat vroeger deden. Eerlijk gezegd geen idee. Volgens mij heb ik heel veel opgepikt door gewoon heel veel te lezen. Ik vond taal leuk terwijl ik er echt niet goed in was. Maar herhaling en veel zien helpt kennelijk.
Later heb ik communicatie gestudeerd en daarna moest ik in mijn werk heel veel schrijven en redigeren. Ik was goed in redigeren op taalgevoel, dus aangeven dat iets wel of niet klinkt of te begrijpen is. Maar ik mis werkwoord fouten compleet, nu ook nog steeds. Vooral voltooid deelwoorden blijven een ramp.
Mijn zoon kent nu de regel wolf (ipv wolluf) en daar zit logica achter, volgens mij was dat voor mij ook handiger geweest. Nu doe ik het op gevoel, een gevoel dat ik kennelijk wel bezit maar dat heeft echt niet iedereen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 23 maart 2020 @ 15:05:54 #165
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192226394
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:59 schreef SaskiaR het volgende:
Maar zo kweek je toch geen taalbegrip? Als je alleen maar dingen uit je hoofd leert door herhaling, dan snap je toch niet hoe een taal werkt? En als je dan later een andere taal wil leren, kan je geen verbanden leggen met de kennis die je al hebt. Terwijl talen (grammatica) erg op elkaar lijkt, dus als je de termen en het begrip al hebt in één taal, helpt dat enorm bij het leren van een tweede.

Of misschien stel ik me teveel voor van de intelligentie en vaardigheden van de gemiddelde basisscholier :'(
Die picto's gaan toch vooral om (onlogische) spelling, niet zo zeer om grammatica? Spelling is soms gewoon stampen en onthouden, en dan kunnen die ezelsbruggetjes helpen.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:12:53 #166
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192226555
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:03 schreef mefke79 het volgende:
Nou, ik vroeg me echt af hoe wij dat vroeger deden. Eerlijk gezegd geen idee. Volgens mij heb ik heel veel opgepikt door gewoon heel veel te lezen. Ik vond taal leuk terwijl ik er echt niet goed in was. Maar herhaling en veel zien helpt kennelijk.
Later heb ik communicatie gestudeerd en daarna moest ik in mijn werk heel veel schrijven en redigeren. Ik was goed in redigeren op taalgevoel, dus aangeven dat iets wel of niet klinkt of te begrijpen is. Maar ik mis werkwoord fouten compleet, nu ook nog steeds. Vooral voltooid deelwoorden blijven een ramp.
Mijn zoon kent nu de regel wolf (ipv wolluf) en daar zit logica achter, volgens mij was dat voor mij ook handiger geweest. Nu doe ik het op gevoel, een gevoel dat ik kennelijk wel bezit maar dat heeft echt niet iedereen.
Wij kregen wel echt veel theorie, zowel in groep 8 als in 1e/2e gymnasium. Maar misschien waren wij een uitzondering?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:13:47 #167
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192226576
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die picto's gaan toch vooral om (onlogische) spelling, niet zo zeer om grammatica? Spelling is soms gewoon stampen en onthouden, en dan kunnen die ezelsbruggetjes helpen.
Sommige spelling is stampen idd (ei/ij, ch/g). Maar werkwoordspelling is vooral begrip, dus ik hoop dat ze daar de logica wel van uitleggen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:14:30 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_192226592
Groep 8 wel kofschip enzo en zinsontleding op de havo, maar echt veel kan ik me er niet van herinneren :X
Dat wat ze ervoor krijgen in de lagere groepen gaat juist niet om theorie maar echt op woorden juist schrijven. Daar zit volgens mij ook bijzonder weinig theorie achter.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 23 maart 2020 @ 15:15:28 #169
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192226613
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:13 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Sommige spelling is stampen idd (ei/ij, ch/g). Maar werkwoordspelling is vooral begrip, dus ik hoop dat ze daar de logica wel van uitleggen.
Werkwoordsspelling is geen onderdeel van deze picto's ;), en valt voor mij eigenlijk onder grammatica.
Elke taalmethode zal de werkwoordsspelling regels op de een of andere manier uitleggen. Dat gebeurt misschien wel deductief in plaats van constructief, en waarschijnlijk nog niet in groep 3...
  maandag 23 maart 2020 @ 15:24:18 #170
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192226769
Ik zal de juf wel niet helpen door mijn kleuter een paar begrippen uit te leggen in deze weken dan :P Nouja, heb enkel- en meervoud uitgelegd en hoe je kan horen of een meervoud d of t krijgt (hond-honden).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:24:50 #171
100412 mefke79
komt goed!
pi_192226776
Mijn oudste (groep 7) kent inmiddels het kofschip en het fokschaap dus die leert echt regels. Ik zie dat ook terugkomen in zijn Snappet werk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192226781
hier groep 4, en de grammatica gaat over: "na a, e, i, o, u, komen 2 medeklinkers, lekker puh!"
en "lange klanken hebben pech, ik haal gewoon een letter weg"
en verder veel weetwoorden enzo..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 maart 2020 @ 15:59:05 #173
269689 crew  Viv
pi_192227406
Ik zag net dit hangen bij een school hier in de buurt, moest meteen aan dit topic denken. :D


Taal, maar dan in blokjes! En met kleurcodes! En stippen en strepen eronder! Snap je? *O*
-O-
pi_192227494
Mijn vriendin staat dus voor groep 7 maar wat jullie allemaal roepen is voor mij echt abacadraba hoor. Methodes, systemen, no clue hier.
Toen we scholen gingen kijken stelde zij ook de inhoudelijke vragen, ik was meer van de visuele aspecten zoals hoe groot het schoolplein was etc :@ :D

B zijn weektaak is nu steeds binnen 10 minuten af. Daarna gaat hij squla doen, dat vindt hij echt leuk om te doen.

En ik heb het speelhuisje besteld. Wel grappig dat wij eerst zochten naar een compact huisje met niet teveel poespas zodat we zelf konden uitbreiden naar haar interesses met het ouder worden. Uiteindelijk had ik bijna een mega speelhuis besteld met keuken, pinmachine, nep pc, 6 luikjes en weet ik veel wat allemaal. Nog een bed erin en ze kon erin gaan wonen. Voordat ik op bestellen klikte, besloten we dus even te wachten of er ineens een snelle lock down zou komen. Wachten was slim, want we hebben gewoon een simpel huisjes besteld nu zoals we van plan waren. Stuk goedkoper en dan is voor ons ook nog tuin over :P
pi_192227521
@ViviRAWRS En dat is dan weer een aanpak waar dyslecten veel baat bij kunnen hebben...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 maart 2020 @ 16:10:15 #176
269689 crew  Viv
pi_192227661
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:03 schreef Hupje het volgende:
@:ViviRAWRS En dat is dan weer een aanpak waar dyslecten veel baat bij kunnen hebben...
Aha :Y) mooi dat het er is, dan. :Y
  maandag 23 maart 2020 @ 16:16:57 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192227763
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Staal is een methode die heel veel herhaling en inprenting biedt. De categorieën met bijbehorende ezelsbruggetjes en figuurtjes wordt ook nog met bewegingen aangeboden. Ik heb er op mijn oude werk 2 jaar mee gewerkt,en voor heel veel kinderen werkt het echt heel fijn en goed.
[..]

Precies, kinderen moeten er van begin af aan mee werken. Bij wisseling van methode is het veel moeilijker (ook omdat ze bij die andere methode weer andere ezelsbruggetjes hebben geleerd).

Volgens onderzoeken zijn de resultaten van Staal significant hoger dan van andere methodes.
Dan zal het idd (onder andere) met de overstap te maken hebben (was tussen gr 5 en 6 geloof ik) dat hij het echt heel lastig vindt.

Toevallig had ik net een telefonische afspraak met de kinderpsych die wilde weten hoe het met de overstap gegaan was en hoe het met hem ging in zijn algemeenheid en zij heeft ook HB kinderen en zij drong (weer) aan op dyslexie onderzoek. Haar zoon kreeg dat pas 2VWO boven water omdat hij voor die tijd alles nog wist te compenseren met zijn slimmigheid en trucjes maar dat betekende wel altijd op zijn tenen lopen.

Bij O is de verdenking er ook en op zijn vorige school waren we eindelijk door 3 periodes ondersteuning heen zodat hij in aanmerking zou komen voor onderzoek toen we overstapten naar deze school.
Hier hebben we gezegd 'eerst even landen' voordat we met 6 kanonnen op hem gaan schieten en we nog niet weten wat nou wel en niet werkt.
Maar... hij scoort eigenlijk te goed op cito qua lezen om voor onderzoek in aanmerking te komen. -O-
Ik denk dat wij het op een gegeven moment dan maar zelf gaan financieren want de psych zei ook dyslexie gaat vaak hand in hand met adhd (en hoewel de adhd af en toe in twijfel getrokken wordt zijn er wel raakvlakken). En ze zei ook dat die combinatie ook automatiseren lastig maakt.

Nou ja goed, al met al...
Ik blijf er gewoon lekker bij nu met taal-werk thuis en dan komen we er vanzelf wel.
***
  maandag 23 maart 2020 @ 16:33:51 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192228071
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:24 schreef SaskiaR het volgende:
hoe je kan horen of een meervoud d of t krijgt (hond-honden).
Hond valt bij Staal dus in de categorie 'langer-maak-woord'. :P
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 maart 2020 @ 16:37:14 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192228140
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:16 schreef BE het volgende:

[..]

Dan zal het idd (onder andere) met de overstap te maken hebben (was tussen gr 5 en 6 geloof ik) dat hij het echt heel lastig vindt.
Nou, kan ook met zijn leerstrategieën te maken hebben. Dit (spelling) is natuurlijk vooral automatiseren.

Maar... hij scoort eigenlijk te goed op cito qua lezen om voor onderzoek in aanmerking te komen. -O-
[/quote]Ja, gek is dat hè. Super dat hij het kan compenseren, maar tevens zuur dat hij daardoor niet de extra begeleiding krijgt. Komt vaker voor, dat ouders daar tegenaan lopen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 maart 2020 @ 16:39:30 #180
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_192228184
Ik snap trouwens ook niks van de compactschema’s van school :') Begrijp nu opeens waarom oudste de neiging heeft om maar gewoon alle opdrachten te maken :+
Oude (on)bekende.
  maandag 23 maart 2020 @ 16:41:51 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192228229
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, kan ook met zijn leerstrategieën te maken hebben. Dit (spelling) is natuurlijk vooral automatiseren.
[/quote]Ja, gek is dat hè. Super dat hij het kan compenseren, maar tevens zuur dat hij daardoor niet de extra begeleiding krijgt. Komt vaker voor, dat ouders daar tegenaan lopen.
[/quote]
Ja, maar het schijnt ook sowieso lastig te zijn om dyslexie onderzoek vergoed te krijgen als er een adhd diagnose is. :? Omdat de twee vaak hand in hand gaan.
Dus als de diagnose adhd eerder valt heb je als dyslect dikke pech en krijg je geen extra hulp en tijd etc. 8)7
***
  maandag 23 maart 2020 @ 16:42:33 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192228248
Herkenbaar Mevr Mus. Hier gebeurt vrij weinig als ik geen expliciete opdrachten geef.

Alleen kwam ik er van het weekend achter (toen ik eindelijk de stroom mailtjes van de leerkrachten las) dat ik ze 3 bladzijdes rekenwerk per dag gaf in plaats van per week :@
Al vind ik 3 bladzijdes per week best weinig.... :?
  maandag 23 maart 2020 @ 16:43:31 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192228275
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef BE het volgende:

Ja, maar het schijnt ook sowieso lastig te zijn om dyslexie onderzoek vergoed te krijgen als er een adhd diagnose is. :? Omdat de twee vaak hand in hand gaan.
Dus als de diagnose adhd eerder valt heb je als dyslect dikke pech en krijg je geen extra hulp en tijd etc. 8)7
Ja, alleen behandeling enkelvoudige dyslexie wordt vergoed. Hier thuis hetzelfde hoor: alle kenmerken van dyslexie, maar diagnose ASS. Gelukkig op school wel faciliteiten als zou hij een dyslexieverklaring hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 maart 2020 @ 16:45:17 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192228312
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:43 schreef Moonah het volgende:
Ja, alleen behandeling enkelvoudige dyslexie wordt vergoed. Hier thuis hetzelfde hoor: alle kenmerken van dyslexie, maar diagnose ASS. Gelukkig op school wel faciliteiten als zou hij een dyslexieverklaring hebben.
Ja, dat doen ze hier geloof ik nu iig ook wel, omdat de verdenking er wel was vanuit de vorige school. Dat scheelt wel. Gewoon mooie cijfers halen omdat je je topo wel kent ipv afgerekend worden op schrijffouten. :X -O-
***
  maandag 23 maart 2020 @ 16:47:43 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192228370
Ook zo schattig trouwens, ik had toevallig 2wk geleden 'Pluimpjes' gekocht.
Een setje kleine kaartjes ter grootte van een visitekaartjes met daarop lieve, leuke en steunende teksten er op.
Ze staan hier op de thermostaat en zo af en toe doe ik een ander kaartje voor.
Vandaag deed ik 'Ik vind je fantastisch' en liet hem die zien. Gelijk een heerlijk glunderend gezicht! O+
NOg even een extra dik compliment gegeven voor het doorzetten bij spelling vanmorgen. Nog even Growie en Fixie aangehaald. 'Oh ja, dat is ook zo!' O+



https://www.liefsoppapier.nl/c-4391782/pluimpjes/
***
pi_192228428
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef BE het volgende:
O heeft vooral door frustratie (en een hoop onrust) denk ik nooit de basis goed meegekregen, of niet opgeslagen en dan kom je achter en loopt de frustratie op enzovoort enzovoort.
En hij kan dus echt niet overweg met die taalmethode.

"Het vaste ritme, goed voordoen, elke les herhalen en dagelijkse dictees zorgen voor optimale spellingresultaten. Staal is ook de eerste methode die spelling en grammatica met elkaar combineert."

[ afbeelding ]

SPOILER: uitleg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de huidige school schijnt dit een methode te zijn waar zwart-wit denkers heel blij van worden, duidelijker wordt het niet. Terwijl als ik er naar kijk denk ik ook: huh? Wat?
Want bij de oefeningen staat dan alleen een beertje en niet waar dat beertje voor staat. Dus je moet eerst al die icoontjes uit je hoofd leren om te begrijpen wat je per oefening moet doen. :/ 8)7
Nou ben ik geen didactisch deskundige, maar het lijkt mij echt hopeloos ingewikkeld.
Ik heb dit als lesmethode gebruikt in zowel groep 5 als 6 maar ik vind het ook vreselijk :@
Ik leer liever gewoon 'camera schrijf je met een c' dan 'colawoord, je hoort de k maar schrijft de c' |:(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_192228715
Mijn jongste had muiswerken te doen voor school

* Kies wat het beste past: Het boerengezin bid altijd voor .....

de lunch
het etentje
het avondeten
het diner

En dan moest het zijn avondeten, want lunch en diner waren te deftig... :o

* De bouwvakker ging de artikelen .... hij kon er niks mee.

retourneren
terugsturen
en dan nog 2 opties

Daar was het terugsturen, want retourneren was te deftig :X

* Mevrouw de Vries vertelde dat de oude man ....

de pijp uit was gegaan
was overleden
dood was gegaan
en nog iets

Dat was dan "was overleden", want "dood was gegaan" was niet passend.

Ik vind het erg stigmatiserende opdrachten... en ook nog eens onduidelijk. Het ging dan wel over synoniemen, maar ik vind meerdere opties geschikt bij de verschillende vragen...

Bijzonder, dat zie je anders niet zo omdat ze er op school mee werken natuurlijk. Maar ik vond het eigenlijk wel bijzondere vragen... :?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 23 maart 2020 @ 17:03:58 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192228766
:D En dan wel 'de pijp uit gegaan' in het rijtje zetten! _O- :o Of jij dan even uit wil leggen wat daarmee bedoeld wordt!

En verder ben ik het helemaal met je eens, wat een onzinopdracht als antwoorden afvallen omdat ze te deftig zouden zijn. :?
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 maart 2020 @ 17:14:12 #189
269689 crew  Viv
pi_192229002
Hopelijk stond er "Het boerengezin bidt altijd voor ...." ;)

Inderdaad erg stigmatiserend. :o En een zin als:

* De bouwvakker ging de artikelen retourneren, hij kon er niks mee.

kan eigenlijk prima, want dit taalgebruik is niet dat van de bouwvakker!

Dat is alleen bij een zin als:

* De bouwvakker zei: "Ik ga de artikelen retourneren/terugsturen, ik kan er niks mee."

Wel bijzonder, al deze "bijvangst" door het thuisonderwijs, meer inzicht in de lesmethoden en in de manier waarop je kind leert. :D

[ Bericht 20% gewijzigd door Viv op 23-03-2020 17:21:52 ]
  maandag 23 maart 2020 @ 17:18:28 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_192229094
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, gek is dat hè. Super dat hij het kan compenseren, maar tevens zuur dat hij daardoor niet de extra begeleiding krijgt. Komt vaker voor, dat ouders daar tegenaan lopen.
[/quote]
Ja, maar het schijnt ook sowieso lastig te zijn om dyslexie onderzoek vergoed te krijgen als er een adhd diagnose is. :? Omdat de twee vaak hand in hand gaan.
Dus als de diagnose adhd eerder valt heb je als dyslect dikke pech en krijg je geen extra hulp en tijd etc. 8)7
[/quote]
Precies de reden waarom wij het nu uiteindelijk voor elkaar hebben via het psychiatrisch centrum dat ook de adhd diagnose doet (en een stukje behandeling). Het gaat heel vaak hand in hand begrepen wij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 23 maart 2020 @ 17:21:28 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192229164
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Je kan bij de jumbo meerdere lopende bestellingen hebben! Als je de ene compleet heb gooi je weer spullen in je mandje in de app, en ipv “toevoegen” klik je daarboven op “reserveer nieuw moment”. Dan maak je zo een 2e bestelling!
Wat alleraardigst om zo alle bezorgmomenten te claimen.
pi_192229234
Ze hebben hier nu ook de Squla gegevens meegestuurd, met de opdracht dat dat elke keer 1x moet. Maar waar krijg ik dat nu is handig werkend op?
Kleuter heeft een oude (eerste generatie) ipad die hij mag gebruiken, maar die is zo traag, dat wordt hem niet.
Mijn recente ipad en macbook zijn verboden terrein voor de kinderen (zijn voor mijn eigen opleiding en bovendien kostbaar). Mijn kleuter heeft namelijk nogal de neiging om met zaken te gaan gooien als iets niet lukt :') .

Zou het te doen zijn op een iphone? Die ligt er ook nog een ouder model. Misschien is dat dan wat.
  maandag 23 maart 2020 @ 17:25:51 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192229260
Squla is hier het enige dat totaal niet werk. Klapt er iedere keer uit. Dus daar komt de mijne niet aan toe zeg maar.
***
pi_192229261
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 17:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat alleraardigst om zo alle bezorgmomenten te claimen.
I wish ;). Ik heb er 2; 1 voor as. Donderdag en 1 voor volgende week. Dat deed ik pré Corona ook al zo trouwens.
pi_192229367
Onze vakantie met Pinksteren is ook geannuleerd. Jammer maar te verwachten. Waarschijnlijk krijgen we een tegoed voucher voor het aanbetaalde deel.
  maandag 23 maart 2020 @ 17:55:57 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192229916
Dat je kind na 5 dagen zijn bril weer op zet en je denkt verhip ja die had ik helemaal niet gemist :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 23 maart 2020 @ 18:06:02 #197
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_192230104
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 17:55 schreef laziness het volgende:
Dat je kind na 5 dagen zijn bril weer op zet en je denkt verhip ja die had ik helemaal niet gemist :')
Herkenbaar :D En toen oudste ging videobellen met zijn juf realisteerde me dat haren kammen zo af en toe ook wel aan te raden is :')
Oude (on)bekende.
pi_192230187
Juf belde en ik vroeg of J haar ook even wilde spreken. Ze kreeg alleen een luide NEE te horen :@

Voor mijn kleuterklas heb ik vandaag een filmpje opgenomen. Duidelijk niet mijn ding en ik hoop dat de ouders en de kinderen de goede intenties ervan kunnen zien :D. Echt heel raar om in een leeg lokaal tegen een camera te staan praten.
pi_192230608
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 17:03 schreef BE het volgende:
:D En dan wel 'de pijp uit gegaan' in het rijtje zetten! _O- :o Of jij dan even uit wil leggen wat daarmee bedoeld wordt!

En verder ben ik het helemaal met je eens, wat een onzinopdracht als antwoorden afvallen omdat ze te deftig zouden zijn. :?
Dat van de pijp uit gaan daarvan snapte ze wel wat het betekent ;).

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 17:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hopelijk stond er "Het boerengezin bidt altijd voor ...." ;)

Inderdaad erg stigmatiserend. :o En een zin als:

* De bouwvakker ging de artikelen retourneren, hij kon er niks mee.

kan eigenlijk prima, want dit taalgebruik is niet dat van de bouwvakker!

Dat is alleen bij een zin als:

* De bouwvakker zei: "Ik ga de artikelen retourneren/terugsturen, ik kan er niks mee."

Wel bijzonder, al deze "bijvangst" door het thuisonderwijs, meer inzicht in de lesmethoden en in de manier waarop je kind leert. :D
Dat bidden was vast met dt, ik ben geen spellingwonder en ik het niet letterlijk overgenomen ;) . Getuige ook het voorbeeld van de bouwvakker, want het kan maar zo dat de bouwvakker het zelf zei ;).

Het is inderdaad wel leuk om eens te zien wat ze nou eigenlijk doen op school. Er vallen mij wel meer dingen op, sommige daarvan zijn wel bruikbaar denk ik.

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 17:18 schreef mefke79 het volgende:

Precies de reden waarom wij het nu uiteindelijk voor elkaar hebben via het psychiatrisch centrum dat ook de adhd diagnose doet (en een stukje behandeling). Het gaat heel vaak hand in hand begrepen wij.
Wij zijn met de jongste bezig met second opinion ivm ass en hebben daar ook het dyslexie vraagstuk neergelegd. Ze wilden er in elk geval naar kijken, we troffen iemand met veel dyslexie ervaring...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 23 maart 2020 @ 20:02:35 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192232977
Echt bizar, dat bepaalde termen de "deftig" zouden zijn.
De boer en boerin zijn waarschijnlijk de directie van hun eigen maatschap, en als de zin was "De directie bidt altijd voor ..... " dan zal lunch en diner wel goedgekeurd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192232986
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 17:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hopelijk stond er "Het boerengezin bidt altijd voor ...." ;)

Inderdaad erg stigmatiserend. :o En een zin als:

* De bouwvakker ging de artikelen retourneren, hij kon er niks mee.

kan eigenlijk prima, want dit taalgebruik is niet dat van de bouwvakker!

Dat is alleen bij een zin als:

* De bouwvakker zei: "Ik ga de artikelen retourneren/terugsturen, ik kan er niks mee."

Wel bijzonder, al deze "bijvangst" door het thuisonderwijs, meer inzicht in de lesmethoden en in de manier waarop je kind leert. :D
Wat een vooroordeel over de bouwvakker! :D :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 maart 2020 @ 20:09:23 #202
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192233136
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef Leandra het volgende:
Echt bizar, dat bepaalde termen de "deftig" zouden zijn.
De boer en boerin zijn waarschijnlijk de directie van hun eigen maatschap, en als de zin was "De directie bidt altijd voor ..... " dan zal lunch en diner wel goedgekeurd zijn.
Ik kan me nog steeds herinneren dat ik een kenningsmakingsgesprek had met de rector van mijn middelbare school. Die legde toen uit dat hij naar het beroep van ouders moest vragen omdat er dan een vermoedelijk opleidingsniveau aan werd geschakeld, en hij voor lagere opleidingsniveaus meer geld kreeg. Hij voegde eraan toe dat boeren in een lage categorie werden ingeschakeld, terwijl zijn 'boeren ouders' over het algemeen minimaal HBO hadden. Zo raar!
pi_192233569
Wat een belachelijke opgaven. Ik zou daar geloof ik wel wat over aangeven... maarja, ik gedoe over opleidingsniveau ook altijd heel irritant.

Na de geboorte van mijn eerste kwam de jeugdverpleegkundige op huisbezoek. Moesten we een hele vragenlijst door, waaronder opleidingsniveau van mij en man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 maart 2020 @ 20:31:52 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192233645
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik kan me nog steeds herinneren dat ik een kenningsmakingsgesprek had met de rector van mijn middelbare school. Die legde toen uit dat hij naar het beroep van ouders moest vragen omdat er dan een vermoedelijk opleidingsniveau aan werd geschakeld, en hij voor lagere opleidingsniveaus meer geld kreeg. Hij voegde eraan toe dat boeren in een lage categorie werden ingeschakeld, terwijl zijn 'boeren ouders' over het algemeen minimaal HBO hadden. Zo raar!
Ja, dat vooringenomen gedoe altijd... de meeste grote bouwbedrijven zijn ook begonnen door een bouwvakker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 maart 2020 @ 20:33:59 #205
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192233708
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:29 schreef silliegirl het volgende:
Wat een belachelijke opgaven. Ik zou daar geloof ik wel wat over aangeven... maarja, ik gedoe over opleidingsniveau ook altijd heel irritant.

Na de geboorte van mijn eerste kwam de jeugdverpleegkundige op huisbezoek. Moesten we een hele vragenlijst door, waaronder opleidingsniveau van mij en man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja, wat een middeleeuwse opmerking!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 maart 2020 @ 20:38:12 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192233808
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:29 schreef silliegirl het volgende:
Wat een belachelijke opgaven. Ik zou daar geloof ik wel wat over aangeven... maarja, ik gedoe over opleidingsniveau ook altijd heel irritant.

Na de geboorte van mijn eerste kwam de jeugdverpleegkundige op huisbezoek. Moesten we een hele vragenlijst door, waaronder opleidingsniveau van mij en man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wauw... mijn gevoel zegt nu dat ik haar zo op de stoep gegooid zou hebben! Hoe durft ze!
***
pi_192233916
Ik heb h
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef BE het volgende:

[..]

Oh wauw... mijn gevoel zegt nu dat ik haar zo op de stoep gegooid zou hebben! Hoe durft ze!
Ik heb haar niet buitengegooid (scheelde niet veel trouwens), maar ik was wel kwaad. Dat heeft ze wel geweten ja. }:|
  maandag 23 maart 2020 @ 20:44:14 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192233959
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:29 schreef silliegirl het volgende:
Wat een belachelijke opgaven. Ik zou daar geloof ik wel wat over aangeven... maarja, ik gedoe over opleidingsniveau ook altijd heel irritant.

Na de geboorte van mijn eerste kwam de jeugdverpleegkundige op huisbezoek. Moesten we een hele vragenlijst door, waaronder opleidingsniveau van mij en man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teringjantje, ik zou haar een fijne dag en tot nooit weer ziens wensen.

Hier trouwens ook een groot verschil; N heeft WO en ik heb het mbo niet eens afgemaakt, mavo-diploma dus.
Maar goed, ik weet wel dat het me aan intelligentie niet ontbreekt plus dat ik een behoorlijke algemene ontwikkeling heb, dus het levert geen problemen op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 23-03-2020 20:50:10 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192234250
Iemand hier goed in (woord)grapjes om in een kaartje te laten weten dat een (dino) kinderfeestje uitgesteld wordt? Ik zat te denken aan iets met nog niet uitgestorven, maar dat is vast te flauw :@
  maandag 23 maart 2020 @ 21:00:13 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192234357
Een uitstellosaurus is geen afstelliraptor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 maart 2020 @ 21:01:37 #211
269689 crew  Viv
pi_192234392
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef Phaidra het volgende:
Wat een vooroordeel over de bouwvakker! :D :P
Ja, ik bedoelde uiteraard: "Voor zover een bouwvakker zelf het woord retourneren niet zou gebruiken, kan dit woord alsnog prima gebruikt worden in een zin over de desbetreffende bouwvakker." :Y)

@silliegirl Wow :o :X je zou denken dat iemand die beroepsmatig bij mensen over de vloer komt om dit soort vragen te stellen wel wat handiger met de antwoorden om kan gaan. Zoveel voorbarige conclusies, vooroordelen en generalisaties terwijl ze ook gewoon had kunnen zeggen "Okay, en vraag 36: ..." :')
  maandag 23 maart 2020 @ 21:07:19 #212
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192234530
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:55 schreef Hupje het volgende:
Iemand hier goed in (woord)grapjes om in een kaartje te laten weten dat een (dino) kinderfeestje uitgesteld wordt? Ik zat te denken aan iets met nog niet uitgestorven, maar dat is vast te flauw :@
Dan moet je wel heel zeker weten dat het niet voor iemand, misschien via-via te rauw is.

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:00 schreef Leandra het volgende:
Een uitstellosaurus is geen afstelliraptor.
Goeie!
  maandag 23 maart 2020 @ 21:07:43 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192234536
Deze kun je natuurlijk ook gebruiken :+

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 maart 2020 @ 21:10:25 #214
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192234585
Mijn vriend en ik zijn beide hulpverleners, wij hadden steeds dat mensen (verloskundige, kraamhulp, consultatiebureau ect) dingen maar gewoon niet uitlegden van "haha nou jullie weten wel hoe dat werkt he" :o eehm nou, ik heb liever dat je gewoon vertelt wat je moet vertellen zodat ik zelf kan bepalen wat ik mis of niet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192234828
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde uiteraard: "Voor zover een bouwvakker zelf het woord retourneren niet zou gebruiken, kan dit woord alsnog prima gebruikt worden in een zin over de desbetreffende bouwvakker." :Y)

@:silliegirl Wow :o :X je zou denken dat iemand die beroepsmatig bij mensen over de vloer komt om dit soort vragen te stellen wel wat handiger met de antwoorden om kan gaan. Zoveel voorbarige conclusies, vooroordelen en generalisaties terwijl ze ook gewoon had kunnen zeggen "Okay, en vraag 36: ..." :')
Lol, ok dan :+

Omg sillie wat erg! Hoe krijg je het gezegd ook :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192234925
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:29 schreef silliegirl het volgende:
Wat een belachelijke opgaven. Ik zou daar geloof ik wel wat over aangeven... maarja, ik gedoe over opleidingsniveau ook altijd heel irritant.

Na de geboorte van mijn eerste kwam de jeugdverpleegkundige op huisbezoek. Moesten we een hele vragenlijst door, waaronder opleidingsniveau van mij en man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie hebben haar niet de deur uitgeschoptzet na die opmerking... oO/
Dat had je best kunnen gooien op hormonen enzo... >:)

Net in de wereld draait door Willeke Alberti, Waylon en Wibi Soerijadi met "samen zijn".
En hoewel ik het origineel echt 100 keer meer kan waarderen qua zang enzo, was dit wel een alle sluizen open moment zeg :'( . Ik kijk nooit dwdd eigenlijk, maar ik kwam zo via de persconferentie erin gerold.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192235035
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dan moet je wel heel zeker weten dat het niet voor iemand, misschien via-via te rauw is.
Daar ben ik me van bewust, daarom hoopte ik op betere zoals die van Leandra ^O^
  maandag 23 maart 2020 @ 21:45:05 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192235361
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:55 schreef Hupje het volgende:
Iemand hier goed in (woord)grapjes om in een kaartje te laten weten dat een (dino) kinderfeestje uitgesteld wordt? Ik zat te denken aan iets met nog niet uitgestorven, maar dat is vast te flauw :@
Ivm Corona gaat het feest van onze Huub niet door.
Nieuwe datum volgt.
  maandag 23 maart 2020 @ 21:49:27 #219
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192235462
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:32 schreef Hupje het volgende:

[..]

Daar ben ik me van bewust, daarom hoopte ik op betere zoals die van Leandra ^O^
En dan erbij, dus we hebben een nieuw ei maar dat moet nog uitkomen, verwachte datum..... :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 maart 2020 @ 21:50:48 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_192235494
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

En dan erbij, dus we hebben een nieuw ei maar dat moet nog uitkomen, verwachte datum..... :P
Dan gaat iedereen je feliciteren en vragen hoe je je voelt ;(
disclaimer
  maandag 23 maart 2020 @ 21:55:57 #221
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192235628
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan gaat iedereen je feliciteren en vragen hoe je je voelt ;(
ohja dat kan ook nog :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192236961
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 18:12 schreef Hupje het volgende:
Juf belde en ik vroeg of J haar ook even wilde spreken. Ze kreeg alleen een luide NEE te horen :@

Voor mijn kleuterklas heb ik vandaag een filmpje opgenomen. Duidelijk niet mijn ding en ik hoop dat de ouders en de kinderen de goede intenties ervan kunnen zien :D. Echt heel raar om in een leeg lokaal tegen een camera te staan praten.
De juffen van mijn kleuter maken ook dagelijks een filmpje en hij vindt dat echt heel leuk! (behalve toen de juf van de andere kleuterklas een filmpje maakte, dat was maar stom). Kwaliteit is niet denderend en ik denk dat zij het zelf ook niet graag terug kijken, maar kleuter was echt heel enthousiast en ze deden het ook echt leuk. Kleuters kijken daar natuurlijk ook heel anders naar dan dat wij als volwassenen doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 24 maart 2020 @ 03:04:15 #223
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192239627
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:54 schreef FlyingFish het volgende:
De juffen van mijn kleuter maken ook dagelijks een filmpje en hij vindt dat echt heel leuk! (behalve toen de juf van de andere kleuterklas een filmpje maakte, dat was maar stom). Kwaliteit is niet denderend en ik denk dat zij het zelf ook niet graag terug kijken, maar kleuter was echt heel enthousiast en ze deden het ook echt leuk. Kleuters kijken daar natuurlijk ook heel anders naar dan dat wij als volwassenen doen.
In heb tijdens m’n opleiding wel eens instructiefilmpjes moeten maken voor leerlingen en dan was ik zo drie dagen verder voor een filmpje van 2,5 minuut. En dan was het ook perfect. Ik kan me zo voorstellen dat nu ‘redelijk acceptabel’ ook ok is. 😉

Mijn gezin vond dat altijd hilarisch: oh mama heeft haar filmpjesstem weer aan :P
pi_192240313
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

De juffen van mijn kleuter maken ook dagelijks een filmpje en hij vindt dat echt heel leuk! (behalve toen de juf van de andere kleuterklas een filmpje maakte, dat was maar stom). Kwaliteit is niet denderend en ik denk dat zij het zelf ook niet graag terug kijken, maar kleuter was echt heel enthousiast en ze deden het ook echt leuk. Kleuters kijken daar natuurlijk ook heel anders naar dan dat wij als volwassenen doen.
Mijn kleuter gaat verlegen doen als hij een filmpje van zijn juf ziet. :')
  dinsdag 24 maart 2020 @ 06:58:19 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192240317
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 06:57 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Mijn kleuter gaat verlegen doen als hij een filmpje van zijn juf ziet. :')
Misschien denkt hij dat ze hem ook kan zien en gaat hij in de brave schoolmodus ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 07:19:46 #226
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192240432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 06:57 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn kleuter gaat verlegen doen als hij een filmpje van zijn juf ziet. :')
Mijn peuter ook, als hij opa en oma tegen hem ziet praten op filmpjes! Volgens mij vindt hij het fijn en spannend en gek tegelijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192240436
Wat Gaoxing zegt. Het werd een filmpje van 7 minuten, take one, zeg maar. En het is wat het is. Ik heb gewoon niet de tijd om er meer van te maken.
Mijn eigen kleuter vond het 'wel goed' :D
  dinsdag 24 maart 2020 @ 07:28:56 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192240502
Wij maken elke dag een vlogje ook. Hebben al van ouders en kinderen terug gehoord dat het echt heel leuk is en of we niet een YouTube kanaal kunnen beginnen. Wel lief.
En gisteren was er een moeder en die keek er ook elke dag naar uit.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 07:29:26 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192240509
En we nemen ook alle instructies op trouwens.
pi_192240833
Hier vandaag een telefoontje van de mentor gepland. Ipv het mentor gesprek dat we gisteren zouden hebben. Maar daar heb je als ouders toch al amper contact als ouders. Hij heeft zelf wel contact met de leerkrachten voor de vakken.

De leerkracht van de jongste heb ik alleen via parro contact mee, bij problemen. Ik geloof dat ze deze week wel rond gaan bellen, maar er is amper leerkracht-leerling contact. Ik hoop dat ze meer contact hebben met kinderen die het nodig hebben...
pi_192240998
Pfoeh die nieuwe maatregelen en de lengte van die maatregelen hakken er wel in. Niet heel heftig of zo bij ons maar de mensen om ons heen. Gisteren met 2 huilende vriendinnen gebeld. De 1 woont alleen en heeft verder alleen haar vader waar ze eigenlijk niet heen mag omdat hij een risicogroep is en de ander moet thuis blijven vanwege een longziekte.

We hebben nu met nog wat vrienden een video borrel gepland vrijdag.

En als ik niet meer verkouden ben, ga ik met 1 vriendin de polder in, samen lopen met 1,5 meter afstand. Nadeel is dat zij geen rijbewijs heeft en OV nou niet echt fijn is nu en ik alleen 's avonds kan vanwege werk en de kinderen. Het is voor mij een uur rijden dus ik kan niet even snel langs.

Het is voor iedereen schipperen, dit is dus niet om te klagen maar wat een impact heeft het zo allemaal. En dan zijn wij gezond, krijgen doorbetaald en hebben elkaar.

School zal ook wel verlengd worden neem ik aan net zoals de zwemlessen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:29:44 #232
100412 mefke79
komt goed!
pi_192241238
Wij moeten in gezinsquarantaine maar hoe of wat precies is nog niet bekend, RIVM moet nog met maatregelen komen. Ik hoop met heel mijn hart dat dat niet voor de periode koorts + incubatietijd is want dan zitten we nog minimaal 2 weken thuis. En dat terwijl dit voor ons al week 3 en voor mijn man week 4 is. Onduidelijk is ook of we onze eigen tuin nog in mogen. Daar zitten we echt makkelijk 1,5 meter van de buren dus ik ben geneigd om gewoon te gaan. De kinderen worden gek als dat niet mag.

En mijn vader gaat inmiddels dag 7 in met heel hoge koorts en de inzet wordt nu opname. Mijn zus is arts, zij mag mee, mijn moeder niet en ik natuurlijk ook niet. Wat een nachtmerrie :'(
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:31:40 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192241270
Oh Mefke... wat een k*t-situatie... ;(
***
pi_192241295
Oh mefke Wat heftig sterkte
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:34:27 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192241298
Oh Mefke :'(
pi_192241313
Oh Mefke wat heftig en verdrietig :*
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:37:52 #237
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192241345
In de categorie klein leed: onze buren besloten dat dit de uitgelezen tijd was om aan hun tuin te laten werken. Nadat ze november-januari het hele huis verbouwd hebben. Volgens mij is werkelijk iedere muur eruit gegaan. Dat was dus onze buitenzit-tijd, want koel. En ik ziek thuis.... Niet fijn. Ook niet fijn dat ze niet eens even zijn komen kennismaken en waarschuwen ofzo, maar dat gooien we dan maar op cultuur...

Maar goed, gisteren was het kapot hameren van tegels wel vervelend, maar het ging nog. Vanmorgen ging de betonboor erin |:( Kinderen konden niet live gaan want het geluid stoorde iedereen en ze verstonden vrijwel niets.

Ik ben in m'n ochtendjas erheen gegaan, maar niemand deed open. De aannemers bleken voor de deur te staan, en die waren heel begripvol en wachten nu tot de pauze en 3 uur, als ze vrij zijn. Maar wie doet dat nou..... Hun dochter zit notabene bij jongste in de klas. Die doet dus ook geen hout...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:39:27 #238
100412 mefke79
komt goed!
pi_192241360
Wat stom Gao, dat ze dat niet snappen o|O
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:22:02 #239
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192241961
Irritant zeg Gao.

Wij hebben ook nieuwe buren. Nou ja, 'ze' zijn dus nog aan het verbouwen. Ze zijn in dit geval Poolse bouwvakkers in wisselende samenstelling. Die werken dus 7 dagen per week, en beginnen ook op zaterdag om 7.30u :(

Gelukkig heeft de nieuwe buurman zich al meerdere malen verontschuldigd voor de eventuele overlast, en hebben ze de meeste herrie gemaakt toen de scholen nog open waren. Komend weekend verhuizen ze. Ik ben benieuwd of de rust dan wederkeert, of dat we nu opeens gaan merken dat een gezin met klein kind naast je toch anders is dan twee heel rustige vijftigplussers. Deze huizen zijn niet extreem gehorig, maar met houten verdiepingsvloeren hoor je toch al gauw een hoop.
pi_192242077
Wat irritant gao

Hier krijgen wij ook nieuwe buren met jonge kinderen en onze huizen zijn dus heel gehorig.
pi_192242199
Jeetje wat irritant Gao!

Wij zitten al maanden in wisselende herrie van 2 huizen verderop. Wij wonen in een rijtje van 4 huizen, alle4 in 1926 gebouwd. Dus best gehorig. Dat huis moest echt volledig gestript worden, eigenlijk had het afgebroken moeten worden (er woonde een kluizenaar die ervan overtuigd was dat de CIA achter hem aan zat. Zijn hele huis was dichtgetimmerd. Hij is aan een hartaanval overleden en heeft 4 weken in zijn huis gelegen...Het dak lekte, scheuren in de muren, geen isolatie geen cv etc) maar iemand heeft het voor een prikke gekocht en is op zijn gemak aan het verbouwen. Zo is het soms dagenlang een drukke boel met meerdere bouwvakkersbusjes en dan ineens weer weken helemaal niets.
Het is nu al een week aardig rustig eigenlijk dus dat is fijn.

Hij heeft zich niet voorgesteld of wat dan ook, sterker nog er worden met regelmaat materialen om een uur of 6 's ochtends geleverd en die kunnen ze nergens kwijt dus dan gaan ze aanbellen bij andere huizen net zolang tot iemand open doet. De Dixie stond eerst ook gewoon recht voor de ingang van de voortuin van de buren. We weten via via dat het is gekocht om op te knappen door te verkopen dus het zal hem worst zijn wat de buurt van hem vindt.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:56:56 #242
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192243490
En? Wie is er opeens geslaagd? *O* w/
pi_192243603
Mefke, dat is onzeker zeg. Hopelijk blijft de tuin wel een optie. Desnoods tijden afspreken met de buren?
Sterkte ook met je vader!

Gao, dat is irritant! Maar ja, wij zijn vaak de klussende buren. :@
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:07:56 #244
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192243688
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Gao, dat is irritant! Maar ja, wij zijn vaak de klussende buren. :@
Maar het terras jackhammeren? Als je weet dat het hele land thuis werkt en leert?
pi_192244020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar het terras jackhammeren? Als je weet dat het hele land thuis werkt en leert?
Nee, dat niet. ;)

Onze buurjongen is overgevoelig voor geluid, dus een gaatje in de muur boren komt bij hem wel zo over. Doet hem echt pijn aan zijn oren. Dat deden we al zoveel mogelijk als hij weg was. En nu zit hij de hele dag thuis, dus even geen gaatjes in de muur meer boren.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 maart 2020 @ 11:48:38 #246
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192244503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef Gaoxing het volgende:
En? Wie is er opeens geslaagd? *O* w/
Het meisje dat ik bijles economie gaf, is zeer waarschijnlijk geslaagd nu.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:03:54 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192244799
Mijn nichtje ook. :Y
En ineens 5 maanden vrij, zonder dat ze iets kan doen van een bijbaantje ofzo 😳
Heel raar...
***
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:19:27 #248
100412 mefke79
komt goed!
pi_192245085
Nu nog een beslissing over het mbo examen en ik ben ook weer blij.

Mijn vader blijft na lang overleg met huisarts toch thuis. Morgen moet het beter gaan. En mijn man moet zorgen dat ie zonder paracetamol kan (geen koorts meer hebben) en dan is hij corona vrij en kan ie gaan werken aan zijn conditie. Doet inmiddels al vier weken niks en zowel hart als longen hebben een optater gehad dus :W conditie
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:22:15 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_192245138
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:03 schreef BE het volgende:
Mijn nichtje ook. :Y
En ineens 5 maanden vrij, zonder dat ze iets kan doen van een bijbaantje ofzo 😳
Heel raar...
Die arme ouders :')
disclaimer
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:23:22 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192245149
Mefke, wat een drama ;(

Gao, sterkte met de buren :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:11:18 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192246146
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:03 schreef BE het volgende:
Mijn nichtje ook. :Y
En ineens 5 maanden vrij, zonder dat ze iets kan doen van een bijbaantje ofzo 😳
Heel raar...
Och ja, inderdaad. Dat is een hele challenge om die tijd zinnig te vullen.

Gao, feli met je grote dochter!!! Gelukkig heeft ze haar kunstproject nog.

En Mefke, sterkte. Ik had gemist dat je man al corona heeft (gehad).

Speaking of which: zijn er onder jullie ook mensen die denken het misschien al onder de leden te hebben gehad? Weet je, normaal zou je er allemaal niet zo'n acht op slaan. Maar nu word ik er enorm hypochondrisch van en nam ik elke dag temperatuur op.

Ik zou het zo fijn vinden als je weet dat je het evt achter de rug hebt. Nu ben ik een beetje bang dat ik te optimistisch ben geweest en dat we alsnog binnenkort de sjaak zijn.

Nou ja, dawast. :')

Iets leukers: ik ga samen met mijn duo-collega elke dag een voorleesvlog plaatsen. Onze kinderen zijn dól op Tommie en Lotje (van Jacques Vriens, dikke aanrader, leest heel lekker voor en zeer herkenbaar voor kinderen van 4-10). Digitale insructies heeft bij onze doelgroep geen zin.

[ Bericht 10% gewijzigd door Moonah op 24-03-2020 13:40:45 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:20:12 #252
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_192246374
Jaaa Lommie en Totje ❤❤❤
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_192246410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef Gaoxing het volgende:
En? Wie is er opeens geslaagd? *O* w/
Bij mijn bijlesleerling hing het erom. Ik ben dus heel benieuwd hoe zijn school het gaat doen met de laatste examens.
pi_192246946
Hier ook zoiets, Moonah. Mijn man is net voor de pleuris uitbrak drie weken ziek thuis geweest met flinke en aanhoudende koorts en enorme hoestbuien. Koorts verdween soms en was dan ineens weer terug. En alleen maar moe. Sliep hele dagen en was alsnog kapot. Dat was nog voor het eerste bekende geval in Brabant. Maar hij heeft niet gereisd of wat dan ook. Wel collega's uit Diemen waar ook een van de eerste gevallen opdook, meen ik. Een week of twee daarna was ik beroerd, maar amper noemenswaardig. Wel druk op de borst en kortademig bij de minste inspanning. Kinderen hebben nergens last van gehad. Tja.. met name bij mijn man denk ik wel eens: was dat het niet dan? Maar wat kun je ermee :{ ?

Mijn hele v6 is geslaagd, volgens mij. Raar. Je zal ook maar net die ene zijn die zakt in het jaar dat je zonder cse je diploma kon krijgen :')
pi_192247252
Moonah, Ik was in februari ziek, net voor Carnaval, toen nog 0 gevallen in Nederland waren. Ik heb niet gereisd etc. Als ik nu dezelfde symptomen zou hebben, zou ik denken dat ik het had.
Ik was voor het eerst in jaaaaaren ziek, enorm kortademig, pijnlijke longen, was doodop en had zo'n diepe droge hoest waar ik amper uit kon komen. Als ik 2 woorden achter elkaar uitsprak was ik buiten adem.
MAAR ik acht de kans erg klein dat het Corona was, ik denk gewoon iets griepachtigs. Ik ben nog naar de huisarts geweest, ik had te weinig zuurstof in mijn bloed, maar geen koorts.

2 weken geleden was ons dochtertje ziek, aantal dagen koorts, hoesten, kortademig etc. Ze hoest nog steeds overigens. En nu ben ik dus enorm verkouden. Ik heb de wellicht naïeve veronderstelling dat ik het niet heb, want geen koorts en ik heb nu zo'n snotterige hoest, niet een droge.

Ik hoop dat ze ooit gaan testen wie het gehad hebben, dan heb je pas zekerheid. Ik ken inmiddels meerdere mensen die het wsl hebben maar dus niet getest worden.
Voor mij is ziek en verkouden zijn vrij uniek, ik ben dat dus nooit. Maar er heersen dit jaar ook meerdere griepvirussen dus grote kans dat ik gewoon iets anders heb opgepikt.

Ik ging net even op de website van Stenaline en van onze huisjes in Zweden kijken. Bij Stenaline kunnen we ondanks dat we de goedkoopste, niet wijzigbare tickets hebben gekocht kosteloos wijzigen. Ze hebben er ook 1 route permanent uitgegooid tussen Oslo en Fredrikshavn, het kantoor sluit in Oslo. Wat een impact allemaal zeg. En dit is nog maar de start.
De huisjes doen net alsof er niets aan de hand is overigens, nou weet ik eerlijk gezegd ook niet hoe het nu Zweden is.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:31:52 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192248885
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:03 schreef BE het volgende:
Mijn nichtje ook. :Y
En ineens 5 maanden vrij, zonder dat ze iets kan doen van een bijbaantje ofzo 😳
Heel raar...
Mijn nichtje ook, ze vindt het inderdaad maar raar zo. Sommige klasgenoten zal ze nu ineens nooit meer zien. Er is geen laatste lesdag meer, geen examenstunt, geen gala... heel bizar.


quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:11 schreef Moonah het volgende:
Speaking of which: zijn er onder jullie ook mensen die denken het misschien al onder de leden te hebben gehad?
Ja, mogelijk. Wij hebben carnaval gevierd in en een paar dagen daarna ben ik ziek (koortsig) geweest, met hoesten en verkoudheid. Mijn oudste heeft ook koorts gehad en hij heeft 3 weken gehoest.
Wij wonen in het epicentrum van de eerste Nederlandse uitbraak, dus de kans is best aanwezig. Ik zou heel graag zo'n test doen die kan zien of je het gehad hebt, maar dat doen ze helaas (nog) niet zomaar.
KuikenGuppy
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:35:27 #257
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192248930
Hier zou het me niet verbazen als de kinderen een Corona-supermild-variant hebben gehad. We wonen in midden-Brabant, en beide hadden ze een dag koorts, snotneus, hoesten en klaagden ze over keelpijn.

Ik denk dat we het nooit zullen weten. Voorlopig zitten we iig veilig binnen en houd ik speelafspraken af (tot groot ongenoegen van zoonlief).
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 15:37:56 #258
269689 crew  Viv
pi_192248966
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:03 schreef BE het volgende:
Mijn nichtje ook. :Y
En ineens 5 maanden vrij, zonder dat ze iets kan doen van een bijbaantje ofzo 😳
Heel raar...
Ze kan toch vakken vullen in de supermarkt? Dat soort werk blijft gewoon doorgaan. :)
pi_192249578
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze kan toch vakken vullen in de supermarkt? Dat soort werk blijft gewoon doorgaan. :)
"Probleem" is dat er dan wel vakkenvullers nodig moeten zijn. Mijn dochter wil.graag vakkenvullen maar bij onze supermarkten is vooralsnog niemand nodig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:10:36 #260
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192249622
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:08 schreef Vicky het volgende:

[..]

"Probleem" is dat er dan wel vakkenvullers nodig moeten zijn. Mijn dochter wil.graag vakkenvullen maar bij onze supermarkten is vooralsnog niemand nodig
Tuinders vroegen volgens mij ook mensen. Zeker nu er vanuit Polen en andere Oost-Europese landen minder seizoensarbeiders komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:28:00 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192249958
Aanbod van bijbanen ligt natuurlijk helemaal aan de regio waar je woont. In het westland zal er wellicht wel werk zijn in de kassen, maar die staan hier bijvoorbeeld helemaal niet. En voor aardbeien plukken is het nog te vroeg ;)

Lijkt me wel gek hoor, als examenkandidaat opeens vakantie hebben. geen afsluiting met klasgenoten etc.
pi_192250225
Hier in de gemeente zijn nog maar rond de 10 gevallen geregistreerd, en niemand uit onze directe kring. Wij zijn wel lichtjes verkouden (normaal gesproken zou je er niet eens stil bij staan), maar het zou wel heel gek zijn als het COVID-19 is. Al zijn er veel meer echte besmettingen dan daadwerkelijk positief geteste personen, maar dan nog.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:54:37 #263
100412 mefke79
komt goed!
pi_192250473
het is een fabel dat je koorts gehad moet hebben bij covid/corona. Dat is niet zo. En in Ijsland bleek 45% van de mensen die besmet was helemaal geen klachten te hebben. Dus. Het was er voor carnaval, dat is duidelijk. En ja, we komen er waarschijnlijk nooit meer achter hoe of wat.

Mijn man is de woensdag na carnaval ziek geworden, had een ontstoken hartzakje. Omdat hij en gevlogen had (Munchen vanaf Dusseldorf) en bij Chinezen (niet uit Wuhan) was geweest hebben wij expliciet gevraagd om een test. Niet gekregen. Ook niet gehoest tot het vorige weekend en toen pas afgelopen vrijdag is gezegd dat het corona was. En volgens de huisarts ook al die tijd geweest is. Maar dat zou betekenen dat ik er al 4 weken naast leef (want gewoon in hetzelfde bed enzo) en ik heb geen koorts gehad. Wel dat beklemde gevoel op mijn borst en hoesten. Kan natuurlijk ook griep zijn geweest, maar ik en de kinderen zijn ingeënt tegen de griep. Als het ooit mogelijk wordt om te achterhalen of je het gehad hebt wil ik dat heel graag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:06:26 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192250693
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:54 schreef mefke79 het volgende:
het is een fabel dat je koorts gehad moet hebben bij covid/corona. Dat is niet zo. En in Ijsland bleek 45% van de mensen die besmet was helemaal geen klachten te hebben. Dus. Het was er voor carnaval, dat is duidelijk. En ja, we komen er waarschijnlijk nooit meer achter hoe of wat.

Mijn man is de woensdag na carnaval ziek geworden, had een ontstoken hartzakje. Omdat hij en gevlogen had (Munchen vanaf Dusseldorf) en bij Chinezen (niet uit Wuhan) was geweest hebben wij expliciet gevraagd om een test. Niet gekregen. Ook niet gehoest tot het vorige weekend en toen pas afgelopen vrijdag is gezegd dat het corona was. En volgens de huisarts ook al die tijd geweest is. Maar dat zou betekenen dat ik er al 4 weken naast leef (want gewoon in hetzelfde bed enzo) en ik heb geen koorts gehad. Wel dat beklemde gevoel op mijn borst en hoesten. Kan natuurlijk ook griep zijn geweest, maar ik en de kinderen zijn ingeënt tegen de griep. Als het ooit mogelijk wordt om te achterhalen of je het gehad hebt wil ik dat heel graag.
Kan me heel goed voorstellen dat je dat wilt weten, mefke. En voelt je man zich nu al 4 weken beroerd?
Ik heb een collega die waarschijnlijk corona heeft en die kan een week nadat ze zich ziek had gemeld nog geen half uur rechtop zitten. Dat is toch wel heftiger dan ik dacht eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:10:43 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_192250761
De eerste dagen veel pijn, nu steeds kortademig (de trap op is teveel), enorm moe en een te hoge ademfrequentie. Heel raar virus dat dus ook heel naar kan uitvallen als je jong en gezond bent.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192251082
Ik kan nergens vinden of je er nou immuun tegen worst of niet. Want dan zouden deze mensen tzt weer aan het werk kunnen.

Ik zit er vandaag ff doorheen. Scholen tm 13.4 dicht. Zo blijft er voor O maar weinig van haar laatste tijd in de kindergarten over :'(
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:31:30 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192251118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:54 schreef mefke79 het volgende:
het is een fabel dat je koorts gehad moet hebben bij covid/corona. Dat is niet zo. En in Ijsland bleek 45% van de mensen die besmet was helemaal geen klachten te hebben. Dus. Het was er voor carnaval, dat is duidelijk. En ja, we komen er waarschijnlijk nooit meer achter hoe of wat.

Mijn man is de woensdag na carnaval ziek geworden, had een ontstoken hartzakje. Omdat hij en gevlogen had (Munchen vanaf Dusseldorf) en bij Chinezen (niet uit Wuhan) was geweest hebben wij expliciet gevraagd om een test. Niet gekregen. Ook niet gehoest tot het vorige weekend en toen pas afgelopen vrijdag is gezegd dat het corona was. En volgens de huisarts ook al die tijd geweest is. Maar dat zou betekenen dat ik er al 4 weken naast leef (want gewoon in hetzelfde bed enzo) en ik heb geen koorts gehad. Wel dat beklemde gevoel op mijn borst en hoesten. Kan natuurlijk ook griep zijn geweest, maar ik en de kinderen zijn ingeënt tegen de griep. Als het ooit mogelijk wordt om te achterhalen of je het gehad hebt wil ik dat heel graag.
Oh, ook exact de dag dat ik ziek werd, die woensdag. Ik denk idd dat het al voor carnaval in ons land was, het kan haast niet anders.
KuikenGuppy
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:33:24 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192251153
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Kan me heel goed voorstellen dat je dat wilt weten, mefke. En voelt je man zich nu al 4 weken beroerd?
Ik heb een collega die waarschijnlijk corona heeft en die kan een week nadat ze zich ziek had gemeld nog geen half uur rechtop zitten. Dat is toch wel heftiger dan ik dacht eigenlijk.
Ik hoor zoveel verschillende gevallen; verreweg de meeste gevallen die ik hoor zijn mensen die er vrijwel niks van gemerkt hebben. En een paar die er echt ziek van werden. Je weet gewoonweg niet welke variant jou ten deel zou vallen als je ziek wordt...
In mijn omgeving hoor ik het nu echt wel veel vaker, mensen met corona.
KuikenGuppy
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:35:48 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192251195
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik kan nergens vinden of je er nou immuun tegen worst of niet. Want dan zouden deze mensen tzt weer aan het werk kunnen.

Ik zit er vandaag ff doorheen. Scholen tm 13.4 dicht. Zo blijft er voor O maar weinig van haar laatste tijd in de kindergarten over :'(
Men weet het eenvoudigweg niet. In Nederland nemen ze de gok dat je er idd immuun van wordt (en daarom denk ik: waarom niet een super toegankelijke en een laagdrempelige test om te kijken of je het al gehad hebt, dan kunnen die mensen vooraan staan bij het terug opstarten van de economie).
KuikenGuppy
pi_192251345
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Men weet het eenvoudigweg niet. In Nederland nemen ze de gok dat je er idd immuun van wordt (en daarom denk ik: waarom niet een super toegankelijke en een laagdrempelige test om te kijken of je het al gehad hebt, dan kunnen die mensen vooraan staan bij het terug opstarten van de economie).
Maar zo’n test bestaat nog niet toch? Die komt er wellicht nog wel, maarja.

Mijn man denkt ook dat hij het gehad heeft. Hij is een week of 2 (kort na carnaval, hij werkt in Tilburg) heel verkouden geweest, met een naar hoestje en pijn op zn borst. Ik en de kinderen hebben half meegedaan. Ik denk niet dat dat het was (want dan viel het wel erg mee), maarja, weten doe je het niet.

Ik zou ook wel is weten hoeveel mensen het nu daadwerkelijk hebben. Dat getestte aantal zegt niks hier in NL.
pi_192251510
Die laagdrempelige test voor immuniteit is er inderdaad gewoon nog niet. Sanquin (bloedbank) doet nu wel grootschalig onderzoek naar antistoffen in donorbloed, zodat ze een relatief gemiddeld beeld van de besmettingen in Nederland krijgen.

https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:54:06 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192251525
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar zo’n test bestaat nog niet toch? Die komt er wellicht nog wel, maarja.

Mijn man denkt ook dat hij het gehad heeft. Hij is een week of 2 (kort na carnaval, hij werkt in Tilburg) heel verkouden geweest, met een naar hoestje en pijn op zn borst. Ik en de kinderen hebben half meegedaan. Ik denk niet dat dat het was (want dan viel het wel erg mee), maarja, weten doe je het niet.

Ik zou ook wel is weten hoeveel mensen het nu daadwerkelijk hebben. Dat getestte aantal zegt niks hier in NL.
Bij Sanquin zouden ze donoren testen op antistoffen toch? Of is dat iets voor in de toekomst?
Als je onze cijfers vergelijkt met die in Duitsland, dan zou je kunnen zeggen dat er hier 10x meer mensen besmet zouden moeten zijn dan dat er positief wordt getest. En dat geloof ik eigenlijk best.
KuikenGuppy
pi_192251561
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij Sanquin zouden ze donoren testen op antistoffen toch? Of is dat iets voor in de toekomst?
Als je onze cijfers vergelijkt met die in Duitsland, dan zou je kunnen zeggen dat er hier 10x meer mensen besmet zouden moeten zijn dan dat er positief wordt getest. En dat geloof ik eigenlijk best.
Ja, dat loopt inderdaad als het goed is. Maar dat klinkt niet als laagdrempelig maar lijkt nog gewoon lab onderzoek. Het makkelijkste zou een soort test, vergelijkbaar met bv een zwangerschapstest voor thuis ofzo zijn, maarja, dat is er nog niet.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:56:44 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192251578
Joh, ik ken iemand (bevestigde patiënt) die heeft alleen wat hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid gehad. Volgens mij weet je het soms ook gewoon niet.
KuikenGuppy
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:58:12 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192251619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja, dat loopt inderdaad als het goed is. Maar dat klinkt niet als laagdrempelig maar lijkt nog gewoon lab onderzoek. Het makkelijkste zou een soort test, vergelijkbaar met bv een zwangerschapstest voor thuis ofzo zijn, maarja, dat is er nog niet.
Denk jij dat als er een vaccin komt, dit breed beschikbaar zal worden gesteld voor iedereen? Mijn man denkt alleen voor de risicogroep (zoals bij de griepprik), ik denk eerder dat het wel eens in het rijsksvaccinatieprogamma zou kunnen komen?
KuikenGuppy
pi_192252531
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Denk jij dat als er een vaccin komt, dit breed beschikbaar zal worden gesteld voor iedereen? Mijn man denkt alleen voor de risicogroep (zoals bij de griepprik), ik denk eerder dat het wel eens in het rijsksvaccinatieprogamma zou kunnen komen?
Tsja. Heel eerlijk? Ik denk dat dat gaat liggen aan de beschikbaarheid en prijs van het vaccin. Als er schaarste is, of het is heel duur, dan zullen ze wellicht voor alleen vaccineren van de risicogroep kiezen. Zeker als straks blijkt dat het merendeel van de bevolking geen of heel milde symptomen heeft. En het zal ook wel liggen aan de situatie op het moment dat er een vaccin komt.

Plus dat het ook maar de vraag is hoe lang het vaccin gaat werken. Een griepprik moet elke winter opnieuw, maar een BMR prik werkt veel
langer. Die laatste leent zich dus goed voor het Rijksvaccinatie programma, die eerste veel minder.

[ Bericht 10% gewijzigd door silliegirl op 24-03-2020 19:02:28 ]
  dinsdag 24 maart 2020 @ 18:51:43 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192252650
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze kan toch vakken vullen in de supermarkt? Dat soort werk blijft gewoon doorgaan. :)
Ja, uiteraard, maar dan moet je maar net wel zo’n baantje hebben.
Degenen die er al werken kunnen hun uren uitbreiden dus meer mensen zal niet snel gebeuren.
***
  dinsdag 24 maart 2020 @ 18:53:25 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192252679
Tnx voor de reacties. Hier ook de woensdag na carnaval heel ziek (man wel gevierd, ik niet). Koorts. En pas na een week dat beklemmende gevoel op de borst. dat is iets dat ik niet herken van griep of een andere verkoudheid. Dus tja, who knows. Ik zou het wel willen weten omdat ik dan idd weer gewoon aan het werk kan.

Net voorleesvlogje opgenomen, zo'n enorm leuke reacties op gekregen... O+ Ik mis ze wel heel erg hoor, die kinders...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:01:19 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192252824
Maar is het nu dan wel bevestigd dat je immuun bent als je het gehad hebt? Er was eerst toch ook sprake van de kans dat je het meer dan eens kon krijgen?
***
pi_192252895
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:01 schreef BE het volgende:
Maar is het nu dan wel bevestigd dat je immuun bent als je het gehad hebt? Er was eerst toch ook sprake van de kans dat je het meer dan eens kon krijgen?
Ik zag een interview met die van Dissel erover. Dat je lijf het virus uiteindelijk eruit werkt wijst op immuniteit, je maakt antistoffen aan dus je bent in ieder geval tijdelijk beschermd tegen een nieuwe infectie. De vraag is alleen hoe lang je lichaam er dan zelf immuun voor wordt. En hoe het virus zich ontwikkeld. Soms muteert dat zo dat je toch weer ziek wordt. Hoe dat in het geval van covid-19 precies zit wordt nog onderzocht.
pi_192253518
Ik heb op dit moment al een week last van een verkoudheid (met snot en niezen), droog hoestje, keelpijn, spierpijn, hoofdpijn en benauwdheid. Maar ja, of dit het nou is? Geen koorts, ik functioneer nog en we zullen het nooit weten, gok ik.

Mefke, sterkte, ik hoop dat je niet nog 3 weken in quarantaine hoeft!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:49:19 #282
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_192253806
🙄 ik verveelde me en zat hier lekker te lezen en ineens had ik een quote gepost. Bye 🙈
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:53:27 #283
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192253887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:11 schreef Moonah het volgende:
Iets leukers: ik ga samen met mijn duo-collega elke dag een voorleesvlog plaatsen. Onze kinderen zijn dól op Tommie en Lotje (van Jacques Vriens, dikke aanrader, leest heel lekker voor en zeer herkenbaar voor kinderen van 4-10). Digitale insructies heeft bij onze doelgroep geen zin.
Leuk! Een vriendin van mij - oud kunst-lerares van oudste, woont nu in Tunesië - vroeg of mensen alsjeblieft haar jongens kunnen voorlezen. Live of via video's. Zij en haar man werken zich allebei online rot, en de jongens kunnen wel wat afwisseling gebruiken. Leuk toeval is dat de jongens geadopteerd zijn van de Marshall Eilanden, een archipel in de Grote Oceaan. Dus ik ga mijn Guam boeken maar eens opzoeken voor ze.
pi_192254138
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij Sanquin zouden ze donoren testen op antistoffen toch? Of is dat iets voor in de toekomst?
Als je onze cijfers vergelijkt met die in Duitsland, dan zou je kunnen zeggen dat er hier 10x meer mensen besmet zouden moeten zijn dan dat er positief wordt getest. En dat geloof ik eigenlijk best.
Dat zeiden ze vorige week toch ook dat dit het topje van de ijsberg is, wat er op papier staat en dat ze verwachten dat het net als met de griep is. Daar testen ze ook maar het topje van de ijsberg omdat veel mensen niet met klachten bij de huisarts komen.
Dus dat getal van geregistreerde gevallen, lijkt niet zo veel te zeggen in die zin.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Denk jij dat als er een vaccin komt, dit breed beschikbaar zal worden gesteld voor iedereen? Mijn man denkt alleen voor de risicogroep (zoals bij de griepprik), ik denk eerder dat het wel eens in het rijsksvaccinatieprogamma zou kunnen komen?
Ik verwacht dat het dan net zoals bij de griepprik zal zijn. Als de grote golf geweest is en veel mensen het gehad hebben, zal de belasting op de zorg ook binnen de perken blijven.
Maar goed, dat zeg ik met mijn lekenverstand.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:53 schreef Moonah het volgende:
Tnx voor de reacties. Hier ook de woensdag na carnaval heel ziek (man wel gevierd, ik niet). Koorts. En pas na een week dat beklemmende gevoel op de borst. dat is iets dat ik niet herken van griep of een andere verkoudheid. Dus tja, who knows. Ik zou het wel willen weten omdat ik dan idd weer gewoon aan het werk kan.

Net voorleesvlogje opgenomen, zo'n enorm leuke reacties op gekregen... O+ Ik mis ze wel heel erg hoor, die kinders...
Lijkt mij ook handig als je zou weten of je het gehad hebt... maar vooralsnog volgens mij niet.
En dat wat sanquin doet, dat zal je wel niet terug krijgen als donor...

Leuk dat je leuke reacties krijgt op je vlogje!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192254699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:04 schreef Nijna het volgende:
Lijkt mij ook handig als je zou weten of je het gehad hebt... maar vooralsnog volgens mij niet.
En dat wat sanquin doet, dat zal je wel niet terug krijgen als donor...
Klopt, dat staat ook in de link. De gegevens worden geanonimiseerd en de test is ook (nog?) niet betrouwbaar genoeg voor individueel niveau, alleen voor het bepalen van het gemiddelde van een grote groep.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:15:45 #286
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192258162
https://nos.nl/artikel/23(...)a-6-april-dicht.html

Ik hoop zo dat de scholen niet zo lang dicht zullen blijven :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:25:05 #287
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192259918
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:15 schreef SaskiaR het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)a-6-april-dicht.html

Ik hoop zo dat de scholen niet zo lang dicht zullen blijven :'(
Zes weken.... dat brengt je naar het midden van de meivakantie, toch? Als je vorige week al meetelt? Ik denk dat dat redelijk realistisch is, eigenlijk. Maar hou in de gaten dat die weken niet allemaal hetzelfde gaan voelen als nu. Je krijgt heus meer routine. Het is werkelijk idioot hoe dingen wennen. Mits je gezond blijft, dat is nu natuurlijk de grootste stress factor.

Oh, ik vertelde toch over de medicijnen die ik hard nodig heb, en die nu lijken te helpen bij de behandeling van Covid 19? Ik legde gisteren de reumatoloog uit dat ik graag 3 maanden extra 'stash' wil om m'n geplande chemo's enigszins ruim te kunnen overbruggen. Ze kon me 1 maand geven, want de regering heeft het al gerantsoeneerd. Dat brengt me precies tot de laatste dag van m'n laatste chemo (en dus niet tot m'n laatste wittebloedlichaampjesdip, bijvoorbeeld). Volgende maand maar weer een pakje scoren :P

[ Bericht 21% gewijzigd door Gaoxing op 25-03-2020 05:44:22 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:30:54 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192260179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Zes weken.... dat brengt je naar het midden van de meivakantie, toch? Als je vorige week al meetelt? Ik denk dat dat redelijk realistisch is, eigenlijk. Maar hou in de gaten dat die weken niet allemaal hetzelfde gaan voelen als nu. Je krijgt heus meer routine. Het is werkelijk idioot hoe dingen wennen. Mits je gezond blijft, dat is nu natuurlijk de grootste stress factor.

Oh, ik vertelde toch over de medicijnen die ik hard nodig heb, en die nu lijken te helpen bij de behandeling van Covid 19? Ik legde gisteren de reumatoloog uit dat ik graag 3 maanden extra 'stash' wil om m'n geplande chemo's enigszins ruim te kunnen overbruggen. Ze kon me 1 maand geven, want de regering heeft het al gerantsoeneerd. Dat brengt me precies tot de laatste dag van m'n laatste chemo (en dus niet tot m'n laatste wittebloedlichaampjesdip, bijvoorbeeld). Volgende maand maar weer een pakje scoren :P
Toch is stress over het krijgen van medicijnen nu net iets wat je er niet bij kunt hebben, Gao :{
Sowieso alle extra stress vanwege dit coronavirus natuurlijk. Hou je het nog een beetje vol :* ?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:01:10 #289
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192260282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:30 schreef livelink het volgende:
Toch is stress over het krijgen van medicijnen nu net iets wat je er niet bij kunt hebben, Gao :{
Sowieso alle extra stress vanwege dit coronavirus natuurlijk. Hou je het nog een beetje vol :* ?
Ik denk maar zo: nu is het geen stress, alleen een plan. Als ik toch in het ziekenhuis ben kost het me een half uurtje langer en iedereen snapt het en doet z'n best. Ik heb nu 100 dagen om nog twee doosjes te scoren, en dat zou binnen 60 dagen mogelijk moeten zijn ;-)

En ja, verder gaat het goed. Gisteravond is de tweede chemo losgekoppeld (die neem ik mee naar huis en hij loopt er in 50 uur in). Bijna alle voelbare bijverschijnselen zijn ook bijna meteen weg (en dat is naar verwachting, zo in het begin), dus daar ben ik blij mee. Hier in huis is het heel rustig en kalm. Vooral jongste heeft een redelijk duidelijk schema van trainen, school, gamen en eten. Hij miste wat sociale interactie denk ik, en na wat suggesties van mij (in eerste instantie "neuh.... gaat wel goed mam, ik regel het wel...." ;) ) zag ik dat hij gisteren toch wat meer contact had met klasgenoten.

Hoe gaat het bij jou? Vindt J. al wat meer uitlaten voor de spanning?
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:11:56 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192260321
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:04 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat zeiden ze vorige week toch ook dat dit het topje van de ijsberg is, wat er op papier staat en dat ze verwachten dat het net als met de griep is. Daar testen ze ook maar het topje van de ijsberg omdat veel mensen niet met klachten bij de huisarts komen.
Dus dat getal van geregistreerde gevallen, lijkt niet zo veel te zeggen in die zin.
[..]

Ik verwacht dat het dan net zoals bij de griepprik zal zijn. Als de grote golf geweest is en veel mensen het gehad hebben, zal de belasting op de zorg ook binnen de perken blijven.
Maar goed, dat zeg ik met mijn lekenverstand.
[..]

Lijkt mij ook handig als je zou weten of je het gehad hebt... maar vooralsnog volgens mij niet.
En dat wat sanquin doet, dat zal je wel niet terug krijgen als donor...

Leuk dat je leuke reacties krijgt op je vlogje!

In Duitsland testen ze toch juist veel meer? Daar hadden ze een drive thru en alles.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192260383
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:15 schreef SaskiaR het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)a-6-april-dicht.html

Ik hoop zo dat de scholen niet zo lang dicht zullen blijven :'(
Ik hoop het ook niet, maar ik vrees dat er voor de meivakantie niks veranderd. En daarna is afhankelijk van dat onderzoek. Als kinderen wel degelijk verspreiders blijken, dan is denk ik de zomervakantie al begonnen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:26:47 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192260389
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:11 schreef laziness het volgende:

[..]

In Duitsland testen ze toch juist veel meer? Daar hadden ze een drive thru en alles.
Dat moet wel. Het verschil tussen positieve tests is enorm (5.560 NL vs 32.781 D) maar de sterfte in NL is veel hoger (276 NL vs 157 D).

Hier in de VAE hebben we naar verluid nog steeds de luxe dat mensen die in contact zijn geweest met een positieve patient actief worden opgezocht en getest. Daardoor maakt het aantal zo af en toe een sprong (maar onze grootste sprong is geloof ik 50 positivo's op een dag, gisteren), maar we hebben tot nu toe 2 doden en 1 kritieke patient.
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:39:14 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192260463
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:01 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik denk maar zo: nu is het geen stress, alleen een plan. Als ik toch in het ziekenhuis ben kost het me een half uurtje langer en iedereen snapt het en doet z'n best. Ik heb nu 100 dagen om nog twee doosjes te scoren, en dat zou binnen 60 dagen mogelijk moeten zijn ;-)

En ja, verder gaat het goed. Gisteravond is de tweede chemo losgekoppeld (die neem ik mee naar huis en hij loopt er in 50 uur in). Bijna alle voelbare bijverschijnselen zijn ook bijna meteen weg (en dat is naar verwachting, zo in het begin), dus daar ben ik blij mee. Hier in huis is het heel rustig en kalm. Vooral jongste heeft een redelijk duidelijk schema van trainen, school, gamen en eten. Hij miste wat sociale interactie denk ik, en na wat suggesties van mij (in eerste instantie "neuh.... gaat wel goed mam, ik regel het wel...." ;) ) zag ik dat hij gisteren toch wat meer contact had met klasgenoten.

Hoe gaat het bij jou? Vindt J. al wat meer uitlaten voor de spanning?
Hij is blij met de afleiding van online les, maar dat is maar hooguit een uurtje per dag. Maandag is hij 3 uur gaan fietsen, maar verder is hij vooral heel boos en opstandig.

Het is voor de jongeren ook wel echt zwaar, vind ik.
Fijn dat het bij jou naar omstandigheden wel redelijk gaat. Hopelijk blijft het meevallen met de bijverschijnselen van de chemo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192260584
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:15 schreef SaskiaR het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)a-6-april-dicht.html

Ik hoop zo dat de scholen niet zo lang dicht zullen blijven :'(
Als het tot de meivakantie duurt, zou het mij niet verbazen. Dat is nog 2,5/3 weken na 6 april.
Maar ja, ik heb 2 kinderen die best lekker gedijen als huismussen. Zeker de oudste vindt het wel even lekker zonder al die sociale prikkels. Die loopt neuriënd door huis.

Wel lastig als de kinderen er wel moeite mee hebben. Misschien doen ze nog wel iets voor de gezinnen waar meer moeite is om de kinderen thuis te houden. Hoorde ergens dat ze misschien de opvang voor kritische beroepen zouden verruimen naar ook kwetsbare situaties thuis..

Gao, sterkte met alles!
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:56:30 #295
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192260596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:39 schreef livelink het volgende:
Het is voor de jongeren ook wel echt zwaar, vind ik.
Kun je hem actief een plan laten maken hoe hij zich beter zou kunnen gaan voelen? Misschien in stappen: "waar voel ik me normaal gesproken lekker bij?". Dan per punt: "kan dat nu?" Ik neem aan dat hij uit zal komen op structuur. Misschien kan hij zelf een werkbaar schema maken? Samen met jou? Meer verschillende soorten beweging indelen? En een uur online les vind ik weinig. Dat zou ik aankaarten bij school.

Ik luister noodgedwongen mee naar een conference call van mijn man. Hilarisch! Ik dacht dat hij hele slimme dingen deed overdag, maar hij blijkt met name 26 keer dezelfde vraag te stellen aan IT'ers die wat moeite hebben theorie om te buigen naar praktijk. Wel een voordeel: mensen in deze regio praten vaak wat heftig en door elkaar, maar dat kan nu niet :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:30:56 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192261010
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:39 schreef livelink het volgende:

[..]

Hij is blij met de afleiding van online les, maar dat is maar hooguit een uurtje per dag. Maandag is hij 3 uur gaan fietsen, maar verder is hij vooral heel boos en opstandig.

Het is voor de jongeren ook wel echt zwaar, vind ik.
Fijn dat het bij jou naar omstandigheden wel redelijk gaat. Hopelijk blijft het meevallen met de bijverschijnselen van de chemo.
https://www.unicef.org/co(...)coronavirus-covid-19

UNICEF heeft tips speciaal voor tieners die er moeite mee hebben.
***
pi_192261151
Ik verwacht dat de scholen pas open gaan na de meivakantie. En dat niet iedereen in die vakantie alle regels aan zijn laars gaat lappen want dan duurt het nog langer.

Ik heb een uitje vandaag *O* neem op mijn werk lekker naar toe gefietst net.
pi_192261163
Ik ben eigenlijk altijd uitgegaan van minstens tot en met de meivakantie. Ik heb inmiddels al zoveel verhalen gelezen dat kinderen er wel degelijk ziek van worden, dat ik inderdaad nu zelfs al een beetje uitga van de zomervakantie.

Ik denk dat het lastiger wordt om onze kinderen na deze periode weer in het ritme etc te krijgen dan de periode overbruggen zelf. Vooral de jongste, die zal weer helemaal moeten wennen aan het KDV vrees ik. Ze wordt ook bijna 2 en gaat dan eigenlijk naar een andere groep.

Gisteren via de App Houseparty gebeld met een goede vriendin, we lagen met regelmaat in een deuk samen ondanks dat zij het echt enorm lastig heeft nu. Dat gaan we erin houden. Vrijdag ga ik via dezelfde App met 2 vriendinnen Notting Hill kijken. Dat breekt ook voor mij de weken.

Mijn broer, zus en ik zijn nu aan het kijken hoe we mijn moeder kunnen helpen. Ze kan gewoon zelf boodschappen doen en naar buiten maar ze is nu enorm eenzaam. Haar vriend mag niet langskomen, alle ouderen groepjes zijn gestopt, etc etc. Haar gezondheid is niet 100%, ze is boven de 70 dus ik vind het wel lastig. Ze heeft niets met haar longen of hart overigens. Ook nu is niet verkouden of ziekig, ze woont wel middenin Brabant.
Mijn broer en zus wonen op loopafstand van haar dus die gaan regelmatig even met haar wandelen, maar voor mij is het een uur rijden. We videobellen wel veel en we sturen steeds leuke post op maar dat is toch anders natuurlijk.
Ik vind het erg lastig merk ik, is langsgaan wel verstandig. Nu kan het sowieso niet want ik ben nog steeds verkouden.

Gao, ik vind het echt knap hoe jij ermee omgaat, zo rustig. Tenminste zo kom je hier over.
pi_192261164
Livelink sterkte voor j en jullie het is voor iedereen zwaar maar voor bepaalde mensen nog veel zwaarder.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:47:56 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192261230
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:15 schreef SaskiaR het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)a-6-april-dicht.html

Ik hoop zo dat de scholen niet zo lang dicht zullen blijven :'(
Ik ga er vanuit dat ze niet meer opengaan voor de zomervakantie, alles wat ze eerder opengaan is mazzel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192261580
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:43 schreef F_r het volgende:
Livelink sterkte voor j en jullie het is voor iedereen zwaar maar voor bepaalde mensen nog veel zwaarder.
Het is toch geen wedstrijdje in wie het zwaarder heeft? Ik denk dat we allemaal wel weten dat er iemand is die het nog moeilijker heeft, maar dat maakt ons eigen verdriet niet per se makkelijker te verdragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')