Het IS oorlog tegen een virusquote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Kunnen 'we' daar altijd hier nog de hele dag over lopen mauwen.![]()
Trouwens, met een 'total lockdown' (wat nooit een total lockdown zal zijn, maar dit terzijde) gaan die schijt eigenwijze Nederlanders er toch weer van alles aan doen om er onderuit te komen. 'Zie mij eens slim zijn.'Die gaan zich gedragen of ze verzetshelden in de oorlog zijn.
Er zijn wel users die hier hebben aangegeven "mij gaan ze niet binnen houden".quote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Trouwens, met een 'total lockdown' (wat nooit een total lockdown zal zijn, maar dit terzijde) gaan die schijt eigenwijze Nederlanders er toch weer van alles aan doen om er onderuit te komen. 'Zie mij eens slim zijn.'Die gaan zich gedragen of ze verzetshelden in de oorlog zijn.
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de situatie als Rutte gaat voor de lockdown en alle commerciële activiteiten opschort --> bedrijven gaan dus dicht.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook helemaal eensch waarbij vooral bedoel dat benieuwd zal zijn naar de eerste rechtszaken die ongetwijfeld vice-versa zullen worden gevoerd met Covid19 als drijvende factor. Dit op tal van terreinen van liefde tot leed.
Gewoon doen wat de overheid zegt geldt dan in opbouwende zin en dat mettertijd dit wel helder(der) zal worden. Maar goed dat is sws voor veel later zorg. Als mens moet je vooral doen dat jezelf en een ander veilig houdt.
Waarom stijgt curve 2 eigenlijk minder snel dan curve 3 na het gelijk opgaande begin?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
In het begin gelijk opgaan is natuurlijk helemaal volgens de grafiek en voorspelling: [ afbeelding ]
Dit inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ziekmelden is dan altijd een optie.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:31 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Even om advocaat van de duivel te spelen: wat als de overheid stelt dat 6 april niet wordt verlengd en iedereen gerust naar werk kan in het kader van groepsimmuniteit? Ik wil dat nog steeds niet. Wil gewoon thuis blijven werken ter voorkoming besmetting. Tot zeker 2021.
Omdat jij immuniteit opbouwt in de samenleving bij scenario 2. Zet jij nu iedereen vast, dan staan wij over een jaar op hetzelfde niveau als weer iemand de ziekte binnenbrengt, aldus de deskundigen.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom is er bij scenario 3 eigenlijk wel een risico op heropleving en bij scenario 2 niet?
is dat inmiddels al bewezen?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Omdat jij immuniteit opbouwt in de samenleving bij scenario 2. Zet jij nu iedereen vast, dan staan wij over een jaar op hetzelfde niveau als weer iemand de ziekte binnenbrengt, aldus de deskundigen.
Ik las het net op de Telegraaf site.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:08 schreef osodevo het volgende:
https://www.hartvannederl(...)ragen-van-mondkapje/
Maar een samenscholingsverbod van meer dan 1 is toch al voldoende? Waarom ook individueel lopen en fietsen verbieden?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel users die hier hebben aangegeven "mij gaan ze niet binnen houden".
Afijn, dat is onnozele / stoere praat op een forum.
Denk dat de meerderheid zich er prima aan gaat houden.
"Bewezen" is een groot woord maar op het moment dat je geneest heb je het virus wel je lichaam uit gewerkt, anders ben je nog ziek.quote:
Waar komt die grafiek vandaan? Ik zou overbelasten van de IC geen "maximale controle" noemen..quote:Op zondag 22 maart 2020 01:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
In het begin gelijk opgaan is natuurlijk helemaal volgens de grafiek en voorspelling: [ afbeelding ]
schandalige reactie van die managerquote:Op zondag 22 maart 2020 01:08 schreef osodevo het volgende:
https://www.hartvannederl(...)ragen-van-mondkapje/
Dit stukje is behoorlijk verwarrend geschreven. Lees ik het zo goed?quote:Er liggen in Nederland nu 354 coronapatiënten op de intensive care (IC). Normaal gesproken zijn er 1150 IC-bedden beschikbaar. De helft daarvan moet beschikbaar blijven voor niet-coronapatiënten. Volgende week worden 800 ziekenhuisopnamen verwacht. "Dan komen we naar verwachting op een piek van 1400 patiënten op de IC", zegt voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care Diederik Gommers. "Dat is eigenlijk wat we aankunnen. Daarna moet het dalen."
Maar die immuniteit heb je toch pas als minstens 60% het virus krijgt - en zelfs dat percentage is nog onduidelijk (en mogelijk hoger)? Curve 2 lijkt in de grafiek nog niet eens op de helft van curve 1 te zitten. Is dat niet een wel heel rooskleurig plaatje?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Omdat jij immuniteit opbouwt in de samenleving bij scenario 2. Zet jij nu iedereen vast, dan staan wij over een jaar op hetzelfde niveau als weer iemand de ziekte binnenbrengt, aldus de deskundigen.
Kan... of je hebt bruine bonen gehamsterd?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:12 schreef gniffie het volgende:
Blijkbaar is last van je darmen hebben een symptoom? Lig al 3 dagen lang hier de smerigste pufjes te laten en mijn buik maakt af en toe geluiden die je aan de overkant van de straat nog kan horen. Ook gevoelige keel en druk op mijn hoofd zeeeeer licht sinds 8 dagen. Geen koorts of kuch!
Ben ik een corona survivor?
Volgens mij zeiden tijdens de technische briefing dat het schema niet helemaal precies was. Zo staat er ook niet dat jij beide maatregelen op precies hetzelfde moment neemt. Het was meer bedoelt als schets.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:06 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Waarom stijgt curve 2 eigenlijk minder snel dan curve 3 na het gelijk opgaande begin?
In deze crisis is niks bewezen. Vooral veel aannames ook bij deskundigen.quote:
Nee die staan in mijn kast te wachten als ik echt KO op bed lig. Wss niet het beste ziekevoedselquote:Op zondag 22 maart 2020 01:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kan... of je hebt bruine bonen gehamsterd?
hahaha. scherpquote:Op zondag 22 maart 2020 00:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Inderdaad zal die niet tot de risicogroep behoren omdat die al overleden is. Je kan niet leven zonder lever.
Komt van het RIVM en is gebruikt tijdens de technische briefing van de tweede kamer.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waar komt die grafiek vandaan? Ik zou overbelasten van de IC geen "maximale controle" noemen..
Geen idee of het rooskleurig is. Iedereen lijkt de laatste dagen wel viroloog, maar ik ben het niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar die immuniteit heb je toch pas als minstens 60% het virus krijgt - en zelfs dat percentage is nog onduidelijk (en mogelijk hoger)? Curve 2 lijkt in de grafiek nog niet eens op de helft van curve 1 te zitten. Is dat niet een wel heel rooskleurig plaatje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |