Vermijd ik ook ja. Zou wel heel onlogisch (en unfair) zijn om mij zo druk te maken over kantoor, maar dat ik wel makkelijk ben in andere zaken.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mja, maar ga je ook niet meer naar de buren? De voetbalclub? De supermarkt? Je broer of zus?
Wat wil of moet er gebeuren om die angst wat te temperen ? Dit om je aan het denken te zetten.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:19 schreef falling_away het volgende:
Paniek, paniek, het loopt helemaal uit de hand, Rutte is incompetent, Nederland zuigt, we zitten nog zeker 3 maanden in quarantaine, de helft van de Nederlanders gaat dood, ik zit de hele dag te janken etc etc etc
Volgens mij is het aantal kwetsbaren nog veel hoger.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
En naarmate je ouder bent/wordt heb je dus een langer medisch verleden. En zo is de cirkel rond.
Ik wil wel een verschil maken tussen bevattelijk voor infectie aandoeningen en reguliere kwaaltjes.
Wanner je bv nierpatiënt of diabetes bent is een fiks deel van je systeem al kapot waarmee je extra bevattelijk bent. Iemand met broze botten, kan t.a.v. Covid19 zal minder kwetsbaar zijn dan iemand met een weggenomen lever.
Kortom je kunt het niet goed maat je moet ergens het definiëren.
In NL zijn ruwweg 1.5 tot 2.5 miljoen aan te merken als kwetsbaar. Met een mortaliteit van 2-4% bij besmetting door Covid19 spreek je dus over 25.000 tot 100.00 mensen die ZULLEN overlijden.
Daarin zit ook een groep die ook zonder Covid19 besmetting onvermijdelijk zou gaan overlijden. Ik schat die op ca de helft waarmee je dan uitkomt dat 50.000 mensen per jaar door of vanwege Covid19 over de rand kunnen worden geduwd. Dit boven op de "standaard" van jaarlijks 150.000 mensen die (on)natuurlijk doodgaan. Al met al, angtsaanjagend.
De term voor deze situatie is situatieve arbeidsongeschiktheid. Kun je op Google een hoop over vinden.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:45 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk ja, maar dat zijn de procedures punt. Aan mij om via deze procedure dan te zorgen dat ik aan het langste eind zal trekken.
Ik hou er werkelijk geen enkele rekening mee dat dingen weer normaal/normaler gaan worden begin april. Ik hou er wel rekening mee dat de maatregelen draconischer worden, zodanig zelfs dat ik met mijn 90% isolatie er last van ga krijgen doordat ik niet zoals nu een paar uur kan gaan wandelen met mijn hond. Mocht ik het mishebben en gaan ze na 6 april wél de regels versoepelen, dan ben ik nog steeds van plan om de zeer soepele regels omtrent thuiswerken bij mijn werkgever tot het uiterste uit te rekken (net zoals ik dit deed in de weken vóór iedereen moest gaan thuiswerken).quote:Op zondag 22 maart 2020 00:09 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
U gelooft oprecht dat 6 april het kantoor weer open gaat?
Inderdaad zal die niet tot de risicogroep behoren omdat die al overleden is. Je kan niet leven zonder lever.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
zal minder kwetsbaar zijn dan iemand met een weggenomen lever.
Feest van herkenning dit.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hou er werkelijk geen enkele rekening mee dat dingen weer normaal/normaler gaan worden begin april. Ik hou er wel rekening mee dat de maatregelen draconischer worden, zodanig zelfs dat ik met mijn 90% isolatie er last van ga krijgen doordat ik niet zoals nu een paar uur kan gaan wandelen met mijn hond. Mocht ik het mishebben en gaan ze na 6 april wél de regels versoepelen, dan ben ik nog steeds van plan om de zeer soepele regels omtrent thuiswerken bij mijn werkgever tot het uiterste uit te rekken (net zoals ik dit deed in de weken vóór iedereen moest gaan thuiswerken).
Ik heb trouwens het gevoel dat ik een heel lichte irritatie in mijn keel heb. Zoiets wat je hebt als je een verkoudheid gaat krijgen. Ik maak me daar drukker over dan ik ooit heb gedaan. Omdat ik inschat dat ik als ik niet in een risicogroep zit, daar in ieder geval heel dicht tegenaan zit).
https://www.theguardian.c(...)ns-locked-down-in-usquote:Op zondag 22 maart 2020 00:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kun je svp een bron erbij geven als je info post?
Verder echt fucked up.
Omdat dan blijkt dat 'we' toch niet evenredig opgaan?quote:Op zondag 22 maart 2020 00:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom heb je hem niet met 1 dag geupdate?
Graag of niet hèquote:Op zondag 22 maart 2020 00:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom heb je hem niet met 1 dag geupdate?
Maar dan kunnen we niet lockdown gaanquote:Op zondag 22 maart 2020 00:57 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Omdat dan blijkt dat 'we' toch niet evenredig opgaan?
Ik weet niet goed wat je bedoelt. Als je hem met 1 dag update zijn we de laatste dag aanzienlijk lager dan Italië. Moet natuurlijk maar blijken of dat een trend is.quote:
Ook helemaal eensch waarbij vooral bedoel dat benieuwd zal zijn naar de eerste rechtszaken die ongetwijfeld vice-versa zullen worden gevoerd met Covid19 als drijvende factor. Dit op tal van terreinen van liefde tot leed.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo juridisch interessant is dit allemaal niet hoor. Gewoon doen wat de overheid zegt.
Bij iemand die besmet is heeft een vaccin geen zin. Je haalt medicijn en vaccin door elkaar heen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Keuze en noodzaak zal bepalend zijn. Wanneer je naar adem ligt te happen zal je eerder bereid zijn een experimenteel vaccin te nemen dan wanneer je zegt 25 fruitig bent en dan daardoor - vanwege gebrek aan bewezen verificatie - misschien later een onverwacht ernstige aandoening oploopt.
Ik moet er niet aan denken dat er een vaccin komt dat na een aantal jaren erger blijkt dan de aandoening waartegen het bedoeld was. Niet voor niets kost het 10-15 jaar om een vaccin te ontwikkelen, als dat al lukt. Met SARS-vaccins zijn er voorlopige geen serieuze kanshebbers te ontwaren anders dan dat onderzoekers het veelbelovend inschatten.
Idem. Had ik ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Hier voel ik ook mijn keel een beetje schraler worden. Normaal boeit het me niet, maar in deze tijd wordt je wel meteen bang dat je besmet bent door iemand anders en het ook ineens erger kan worden.
😉😉😉quote:Op zondag 22 maart 2020 01:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Idem. Had ik ook.
Hypochonders United!
Mensen aan de chemo en Auto-immuun ziektes etc. staan er nog niet bij.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:47 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Volgens mij is het aantal kwetsbaren nog veel hoger.
600.000 astmapatiënten
600.000 COPD
1.200.000 diabetes
1.500.000 chronische hart of vaatziekte
Daar zit natuurlijk een overlap tussen, maar alleen met deze 4 kom je denk ik al boven de 3 miljoen mensen.
Waarom is er bij scenario 3 eigenlijk wel een risico op heropleving en bij scenario 2 niet?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
In het begin gelijk opgaan is natuurlijk helemaal volgens de grafiek en voorspelling: [ afbeelding ]
Kunnen 'we' daar altijd hier nog de hele dag over lopen mauwen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:58 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Maar dan kunnen we niet lockdown gaan
Inderdaad, met 21 maart erbij zie je de afbuiging die al 2 dagen eerder lijkt te beginnen geprononceerder worden. Overigens is het wel schokkend dat we ondankst terughoudend testen op vergelijkbare cijfers met Italië uitkomen. Ondanks het feit dat de bevolking iets van 2/3 kleinder is.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:57 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Omdat dan blijkt dat 'we' toch niet evenredig opgaan?
Het IS oorlog tegen een virusquote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Kunnen 'we' daar altijd hier nog de hele dag over lopen mauwen.![]()
Trouwens, met een 'total lockdown' (wat nooit een total lockdown zal zijn, maar dit terzijde) gaan die schijt eigenwijze Nederlanders er toch weer van alles aan doen om er onderuit te komen. 'Zie mij eens slim zijn.'Die gaan zich gedragen of ze verzetshelden in de oorlog zijn.
Er zijn wel users die hier hebben aangegeven "mij gaan ze niet binnen houden".quote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Trouwens, met een 'total lockdown' (wat nooit een total lockdown zal zijn, maar dit terzijde) gaan die schijt eigenwijze Nederlanders er toch weer van alles aan doen om er onderuit te komen. 'Zie mij eens slim zijn.'Die gaan zich gedragen of ze verzetshelden in de oorlog zijn.
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de situatie als Rutte gaat voor de lockdown en alle commerciële activiteiten opschort --> bedrijven gaan dus dicht.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook helemaal eensch waarbij vooral bedoel dat benieuwd zal zijn naar de eerste rechtszaken die ongetwijfeld vice-versa zullen worden gevoerd met Covid19 als drijvende factor. Dit op tal van terreinen van liefde tot leed.
Gewoon doen wat de overheid zegt geldt dan in opbouwende zin en dat mettertijd dit wel helder(der) zal worden. Maar goed dat is sws voor veel later zorg. Als mens moet je vooral doen dat jezelf en een ander veilig houdt.
Waarom stijgt curve 2 eigenlijk minder snel dan curve 3 na het gelijk opgaande begin?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
In het begin gelijk opgaan is natuurlijk helemaal volgens de grafiek en voorspelling: [ afbeelding ]
Dit inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ziekmelden is dan altijd een optie.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:31 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Even om advocaat van de duivel te spelen: wat als de overheid stelt dat 6 april niet wordt verlengd en iedereen gerust naar werk kan in het kader van groepsimmuniteit? Ik wil dat nog steeds niet. Wil gewoon thuis blijven werken ter voorkoming besmetting. Tot zeker 2021.
Omdat jij immuniteit opbouwt in de samenleving bij scenario 2. Zet jij nu iedereen vast, dan staan wij over een jaar op hetzelfde niveau als weer iemand de ziekte binnenbrengt, aldus de deskundigen.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom is er bij scenario 3 eigenlijk wel een risico op heropleving en bij scenario 2 niet?
is dat inmiddels al bewezen?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Omdat jij immuniteit opbouwt in de samenleving bij scenario 2. Zet jij nu iedereen vast, dan staan wij over een jaar op hetzelfde niveau als weer iemand de ziekte binnenbrengt, aldus de deskundigen.
Ik las het net op de Telegraaf site.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:08 schreef osodevo het volgende:
https://www.hartvannederl(...)ragen-van-mondkapje/
Maar een samenscholingsverbod van meer dan 1 is toch al voldoende? Waarom ook individueel lopen en fietsen verbieden?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel users die hier hebben aangegeven "mij gaan ze niet binnen houden".
Afijn, dat is onnozele / stoere praat op een forum.
Denk dat de meerderheid zich er prima aan gaat houden.
"Bewezen" is een groot woord maar op het moment dat je geneest heb je het virus wel je lichaam uit gewerkt, anders ben je nog ziek.quote:
Waar komt die grafiek vandaan? Ik zou overbelasten van de IC geen "maximale controle" noemen..quote:Op zondag 22 maart 2020 01:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
schandalige reactie van die managerquote:Op zondag 22 maart 2020 01:08 schreef osodevo het volgende:
https://www.hartvannederl(...)ragen-van-mondkapje/
Dit stukje is behoorlijk verwarrend geschreven. Lees ik het zo goed?quote:Er liggen in Nederland nu 354 coronapatiënten op de intensive care (IC). Normaal gesproken zijn er 1150 IC-bedden beschikbaar. De helft daarvan moet beschikbaar blijven voor niet-coronapatiënten. Volgende week worden 800 ziekenhuisopnamen verwacht. "Dan komen we naar verwachting op een piek van 1400 patiënten op de IC", zegt voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care Diederik Gommers. "Dat is eigenlijk wat we aankunnen. Daarna moet het dalen."
Maar die immuniteit heb je toch pas als minstens 60% het virus krijgt - en zelfs dat percentage is nog onduidelijk (en mogelijk hoger)? Curve 2 lijkt in de grafiek nog niet eens op de helft van curve 1 te zitten. Is dat niet een wel heel rooskleurig plaatje?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Omdat jij immuniteit opbouwt in de samenleving bij scenario 2. Zet jij nu iedereen vast, dan staan wij over een jaar op hetzelfde niveau als weer iemand de ziekte binnenbrengt, aldus de deskundigen.
Kan... of je hebt bruine bonen gehamsterd?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:12 schreef gniffie het volgende:
Blijkbaar is last van je darmen hebben een symptoom? Lig al 3 dagen lang hier de smerigste pufjes te laten en mijn buik maakt af en toe geluiden die je aan de overkant van de straat nog kan horen. Ook gevoelige keel en druk op mijn hoofd zeeeeer licht sinds 8 dagen. Geen koorts of kuch!
Ben ik een corona survivor?
Volgens mij zeiden tijdens de technische briefing dat het schema niet helemaal precies was. Zo staat er ook niet dat jij beide maatregelen op precies hetzelfde moment neemt. Het was meer bedoelt als schets.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:06 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Waarom stijgt curve 2 eigenlijk minder snel dan curve 3 na het gelijk opgaande begin?
In deze crisis is niks bewezen. Vooral veel aannames ook bij deskundigen.quote:
Nee die staan in mijn kast te wachten als ik echt KO op bed lig. Wss niet het beste ziekevoedselquote:Op zondag 22 maart 2020 01:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kan... of je hebt bruine bonen gehamsterd?
hahaha. scherpquote:Op zondag 22 maart 2020 00:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Inderdaad zal die niet tot de risicogroep behoren omdat die al overleden is. Je kan niet leven zonder lever.
Komt van het RIVM en is gebruikt tijdens de technische briefing van de tweede kamer.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waar komt die grafiek vandaan? Ik zou overbelasten van de IC geen "maximale controle" noemen..
Geen idee of het rooskleurig is. Iedereen lijkt de laatste dagen wel viroloog, maar ik ben het niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar die immuniteit heb je toch pas als minstens 60% het virus krijgt - en zelfs dat percentage is nog onduidelijk (en mogelijk hoger)? Curve 2 lijkt in de grafiek nog niet eens op de helft van curve 1 te zitten. Is dat niet een wel heel rooskleurig plaatje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |