Deze wereld is reddeloos verloren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, ze hebben het nu maar dichtgegooid.
Als ik mij niet vergis, hebben ze ondertussen maatregelen genomen hoor.quote:
Wel goed dat je ze erop aanspreekt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef Sickert het volgende:
[..]
Zie het hier in Scharendijke bij de Plus ook, vanmorgen nog een gezin met 3 kinderen aangesproken. Of het nou echt nodig was met 5 man boodschappen te gaan doen. “Ja ze moesten er echt even uit” gvd we zijn in Zeeland! Ga naar het strand/bos of weet ik veel waar maar niet in de fucking Plus met je hele gezin volle idioot! En ik en mijn vrouw de kinderen de hele week binnen houden en ik alleen boodschappen doen...
Kan de afstand tussen mensen niet goed zien, maar sws buitenlucht. Bouwmarkt lijkt mij erger.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]twitter:thodeman twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 13:48:23Japanse tuin in het Amsterdamse bos vanmiddag.. #coronanederland #CoronaCrisis #SocialDistancing https://t.co/diA6occyyx reageer retweet
Ja, vanaf vanochtend-hun-tijd is het dicht inderdaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef crystal_meth het volgende:
Was dat niet gisteren, reden waarom het nu gesloten wordt?
Zo zou Scheveningen er ook uitzien als het nu 30 graden was.quote:
True, en nog een straat verderop ook 🥴quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Scharendijke was notabene nog het eerste besmet geval van Zeeland
Dit virus treft de ouderen, de zwakkeren en de dommen!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik dacht vandaag even met de kids een half uurtje naar het strand hier achter het huis te gaan (Monster). Ze hebben al de hele week binnen opgesloten gezeten, dus even buiten spelen leek me een prima plan. Groot strand zou je zeggen en dus genoeg ruimte voor iedereen.
Tot mijn verbazing zag het strand er hier zo ongeveer ook zo druk uit. Niemand, maar dan ook niemand houdt ook maar enige afstand van elkaar. We zijn uiteindelijk maar weer terug gegaan, dit is gewoon vragen om ellende.
Winkels zijn doorgaans heel rustig op de super en bouwmarkt na.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:33 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Er is ook nog een tussenweg. Zoals het sluiten van meer winkels en controleren op groepen.
Zag die cijfers vanmorgen en meen dat Amsterdam ergens in de top 3 stond. Dat lijkt mij niet erg bekend, hoop mensen zullen dit nog steeds als een ''voornamelijk onder de rivieren'' virus zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Amsterdammers he
Staan niet voor niets op nummer 1 nu qua besmettingen
Goddorie, wat ergquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:33 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
En juist daarom is het een lockdown wel wenselijk. Omdat het ook voor organisaties duidelijkheid geeft.
Veel mensen zijn op pad omdat er nog steeds dingen ‘moeten’ voor werk of andere zaken. Veel organisaties houden er namelijk nog geen rekening mee in hun planning.
Zo heeft de plaatselijke watersportvereniging op 11 april een kraan besteld om boten te water te laten. Gevolg: mensen lopen nu in grote getale in een overdekte loods aan hun boot te klussen. Om hem voor die tijd klaar te krijgen. Met zijn allen naar dat ene toilet in de loods, naar de bouwmarkt voor nieuw schuurpapier…
Een bekende van mij is van plan om ook aan zijn boot gaan klussen daar. Heb hem gesmeekt niet te gaan, maar hij ‘moet’ wel, want de boot moet op die datum het water in.
Een lockdown zou een einde maken aan dit soort praktijken.
Lol, lekker negeren en hem zeggen afstand te houden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef roos94 het volgende:
Maar mensen in de supermarkt zijn ook knettergek geworden. Ik werd verbaal aangevallen door een man omdat ik twee (!!) pakjes rijst uit het schap haalde. (het hele schap stond vol met rijstpakken overigens) Hoe ik zo durf te zijn, dat andere mensen ook rijst wilden, asociaal, egoistisch, en weet ik wat nog meer
Die is al tijden uitgestorven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:27 schreef quirina het volgende:
Morgen heel Nederland gezellig wandelen op de Zaanse schans?
Met 161 staan ze nu bovenaanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zag die cijfers vanmorgen en meen dat Amsterdam ergens in de top 3 stond. Dat lijkt mij niet erg bekend, hoop mensen zullen dit nog steeds als een ''voornamelijk onder de rivieren'' virus zien.
Haha wat een debiel joh.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef roos94 het volgende:
Maar mensen in de supermarkt zijn ook knettergek geworden. Ik werd verbaal aangevallen door een man omdat ik twee (!!) pakjes rijst uit het schap haalde. (het hele schap stond vol met rijstpakken overigens) Hoe ik zo durf te zijn, dat andere mensen ook rijst wilden, asociaal, egoistisch, en weet ik wat nog meer
Net even gaan wandelen, zoveel volk op gangquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Winkels zijn doorgaans heel rustig op de super en bouwmarkt na.
https://www.gelderlander.(...)-op-zondag~ace9ec1b/quote:16:37
Honderden patiënten naar ziekenhuizen buiten Brabant
Zo'n 500 a 700 coronapatiënten moeten naar ziekenhuizen buiten Brabant, meldt het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ).
Tokkiebuurt? Hier ist uitgestorven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Net even gaan wandelen, zoveel volk op gang
Je loopt er zelf toch ook?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Net even gaan wandelen, zoveel volk op gang
Tja, eigenwijze ouderen... van dat zal wel geen sprake van als ie straks op de intensive care ligt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:32 schreef roos94 het volgende:
Oh hier in Zierikzee hebben sommige ouderen echt lak aan die 1,5 meter hoor.
Moest iets bij Hema halen, ik stond netjes op gepaste afstand achter de klant voor mij. Komt er een oude man die super dicht bij mij gaat staanik vroeg hem of hij afstand wilde bewaren ivm de voorschriften, hij mompelde wat en bleef gewoon staan
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef roos94 het volgende:
Sommige oude mensen lijken nu in een soort yolo modus te verkeren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:32 schreef roos94 het volgende:
Oh hier in Zierikzee hebben sommige ouderen echt lak aan die 1,5 meter hoor.
Moest iets bij Hema halen, ik stond netjes op gepaste afstand achter de klant voor mij. Komt er een oude man die super dicht bij mij gaat staanik vroeg hem of hij afstand wilde bewaren ivm de voorschriften, hij mompelde wat en bleef gewoon staan
Nee, de zee in Belgie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tokkiebuurt? Hier ist uitgestorven.
Kan het ook wel weer snappen dat mensen klaar zijn met hamsteraars. Ik zeg niet dat jij dat bent hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef roos94 het volgende:
https://www.arcgis.com/ap(...)45eca5bc8f70cb1b8f21quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zag die cijfers vanmorgen en meen dat Amsterdam ergens in de top 3 stond. Dat lijkt mij niet erg bekend, hoop mensen zullen dit nog steeds als een ''voornamelijk onder de rivieren'' virus zien.
Dat ligt, aan de richtlijnen te zien, aan het land waarin je je bevindt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:40 schreef Sapstengel het volgende:
Iedereen zit wel te hameren op 1.5M afstand, maar is dat ook echt genoeg?
Nog terwijl ik hardop aan mijn dochter aan het uitleggen was dat ze afstand van iedereen moest houden omdat we anders elkaar ziek kunnen maken, wordt ze gewoon omver gelopen door mensen die niet eens een stapje opzij kunnen doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit virus treft de ouderen, de zwakkeren en de dommen!
Je kinderen uitlaten in de supermarktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef Sickert het volgende:
[..]
Zie het hier in Scharendijke bij de Plus ook, vanmorgen nog een gezin met 3 kinderen aangesproken. Of het nou echt nodig was met 5 man boodschappen te gaan doen. “Ja ze moesten er echt even uit” gvd we zijn in Zeeland! Ga naar het strand/bos of weet ik veel waar maar niet in de fucking Plus met je hele gezin volle idioot! En ik en mijn vrouw de kinderen de hele week binnen houden en ik alleen boodschappen doen...
Wijk aan Zee/Velsen Noord was prima te doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik dacht vandaag even met de kids een half uurtje naar het strand hier achter het huis te gaan (Monster). Ze hebben al de hele week binnen opgesloten gezeten, dus even buiten spelen leek me een prima plan. Groot strand zou je zeggen en dus genoeg ruimte voor iedereen.
Tot mijn verbazing zag het strand er hier zo ongeveer ook zo druk uit. Niemand, maar dan ook niemand houdt ook maar enige afstand van elkaar. We zijn uiteindelijk maar weer terug gegaan, dit is gewoon vragen om ellende.
+80 is dat dus? Met 2, dan wel 3 dagen zitten we dus aan de maximale reguliere capaciteit.quote:
Ik denk dat dat dan ook stil komt te liggen, alleen essentieel postverkeer dan nogquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
Ik hou niet meer bij of dit al 100 keer gevraagd is, of hoe het in andere landen zit.
Als er een lockdown komt, zal pakketbezorging van online winkels dan nog doorgaan denken jullie? Zo niet, dan moet ik vanavond toch maar vast wat gaan bestellen. Anders heb ik nog even wat bedenktijd.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:41 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik ze tegen kom hebben ze gelukkig al zo'n mooi buisje in hun strot
Die doen in ieder geval goede zaken nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Winkels zijn doorgaans heel rustig op de super en bouwmarkt na.
Ik hoop toch wel dat AH blijft bezorgen, al was het alleen al voor de ouderen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan ook stil komt te liggen, alleen essentieel postverkeer dan nog
16:34quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
+80 is dat dus? Met 2, dan wel 3 dagen zitten we dus aan de maximale reguliere capaciteit.
Facebookmeneertje zeker.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef roos94 het volgende:
En de maatregelen die nu actief zijn zouden dat moeten voorkomen..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
+80 is dat dus? Met 2, dan wel 3 dagen zitten we dus aan de maximale reguliere capaciteit.
Ik werk normaal gesproken als anesthesie medewerker, maar alle operaties liggen stil. Dus worden we op de IC ingezet, en daar komen de corona gangers natuurlijk pas te liggen als ze geintubeerd moeten worden.quote:
https://www.rivm.nl/quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:44 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Bron?
''Niemand'' die dat hier weet, omg Amsterdam.
Denk dat het wel doorgaat. Beetje drukte van de winkels af die open blijven. En economie die nog wat doorgaat zonder grote risico’s.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
Ik hou niet meer bij of dit al 100 keer gevraagd is, of hoe het in andere landen zit.
Als er een lockdown komt, zal pakketbezorging van online winkels dan nog doorgaan denken jullie? Zo niet, dan moet ik vanavond toch maar vast wat gaan bestellen. Anders heb ik nog even wat bedenktijd.
Jazeker, ik vertelde hem dat ik hier niet van gediend was en dat hij mij niet hoeft te benaderen alsof ik een kar vol met rijst inlaadt, hij liep mompelend weg. Rare flapdrolquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:43 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Facebookmeneertje zeker.
Heb je wel je pakjes mee kunnen nemen?
Het zegt ook niet zoveel gezien het testbeleid. Het echte aantal besmettingen ligt vele malen hoger. Ook in Amsterdam.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:44 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Bron?
''Niemand'' die dat hier weet, omg Amsterdam.
Heb dan wel een vraagje voor jou.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik werk normaal gesproken als anesthesie medewerker, maar alle operaties liggen stil. Dus worden we op de IC ingezet, en daar komen de corona gangers natuurlijk pas te liggen als ze geintubeerd moeten worden.
Klopt en tot 3 uur in de lucht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:40 schreef Sapstengel het volgende:
Las laatst over een besmetting op 4 meter afstand in een
is die kaart wel actueel?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://www.arcgis.com/ap(...)45eca5bc8f70cb1b8f21
1e plaats.
RIVM 4 weken terugquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
16:34
Zo'n 500 a 700 coronapatiënten moeten naar ziekenhuizen buiten Brabant, meldt het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ).
Volgens het RIVM zijn er 836 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
16:34
Thanks!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://www.arcgis.com/ap(...)45eca5bc8f70cb1b8f21
1e plaats.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:47 schreef Scrapyard het volgende:
Nederland bazenland![]()
Kruipen tegen de piek aan of zitten er net iets voor, en het gaat gewoon meer dan prima. Meer dan de helft aan IC bedden nog open, mensen zijn lekker buiten, supermarkten raken weer voller.
Top, vanaf 6 april alles weer langzaam openen. Komt helemaal goed mensen.
Het komt goed, maar niet vanaf 6 april al denk ikquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:47 schreef Scrapyard het volgende:
Nederland bazenland![]()
Kruipen tegen de piek aan of zitten er net iets voor, en het gaat gewoon meer dan prima. Meer dan de helft aan IC bedden nog open, mensen zijn lekker buiten, supermarkten raken weer voller.
Ik zou niet te vroeg juichen, we zijn er nog lang niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:47 schreef Scrapyard het volgende:
Nederland bazenland![]()
In China ging de pakketpost gewoon door. Ik verwacht eigenlijk dat dat in Nederland (voorlopig) ook door zal blijven gaan ivm economie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan ook stil komt te liggen, alleen essentieel postverkeer dan nog
Zo denken mensen echt. Vanaf 7 april kan het gewone leven weer beginnen!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:47 schreef Scrapyard het volgende:
Nederland bazenland![]()
Aldus JaapGOD 'Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep' van Disselquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:47 schreef Sickert het volgende:
[..]
RIVM 4 weken terug
[ afbeelding ]
Carnaval kan gewoon door gaan, er is hier geen Corona.
Als je het kraan moment mist moet je later zelf een kraan bestellen om je boot te water te laten. En dat loopt aardig in de papieren. Honderden euro's.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Goddorie, wat erg![]()
Mensen gaan dood, en wat is belangrijk? De boot.
Schiet mij maar in een kapotje
Die reclamecoronakrantjes mogen wel blijven wegblijvenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat AH blijft bezorgen, al was het alleen al voor de ouderen?
'de kans op uitbraak in Nederland is uiterst klein'quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:48 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Aldus JaapGOD 'Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep' van Dissel
Volgende week nog meer als die idiote campings gewoon open gaan.. maar dat zal de overheid wel willen, in het voor seizoen komen al die grijze duiven dus dat ruimt lekker op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
3 in schouwen duiveland. Gister waren het er nog 2
troll alertquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:47 schreef Scrapyard het volgende:
Nederland bazenland![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |