abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192182294

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederlands
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Het aantal infecties op de Nederlandse IC's

Internationale organisaties
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt

Timelapses:
Flourish

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden
pi_192182331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:26 schreef Kyran het volgende:
In dat geval dus gewoon NVIC aanhouden, want neem aan dat die wel de exacte getallen hebben op dit moment, inclusief de IC's die niet meedoen aan NICE registratie.
Heb je daar een directe link van met aantallen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192182335
Van de NVIC aantallen dus bedoel ik.
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:07 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192182344
quote:
Bijna 700.000 mondkapjes aangekomen

Er is een eerste lading van 690.000 mondkapjes aangekomen in Nederland. Dat meldt gezondheidsminister De Jonge op Twitter. De mondkapjes worden volgens De Jonge meteen gebracht "naar de plekken waar de nood het hoogst is".
Nos liveblog
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192182349
Het is mooi weer vandaag laten wij lekker met zijn allen naar buiten gaan gezelig alkaar aansteken...

Slecht weer kan helpen tegen verspreiding helaas is het mooi weer.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:43 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192182352
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:35 schreef vosss het volgende:
Van de NVIC aantallen dus bedoel ik.
https://nvic.nl/

Staat op voorpagina in een plaatje, inclusief of ze nog voldoende capaciteit hebben.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:53 #7
367000 roos94
pi_192182354
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nos liveblog
Goed nieuws :7
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:37:01 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182356
quote:

[..]

Nos liveblog
Nu al meer bereikt dan Bruno _O_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:37:07 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192182357
quote:

[..]

Nos liveblog
Nice, af en toe wat goed nieuws is nodig *O*
pi_192182358
Mogen we na een maand corona vaststellen dat het virus méér dan een beetje stout is en dat het zijn (denkbeeldige) achterwerk afveegt met protocollen bij gebrek aan gewoon Wc-papier?
pi_192182365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

https://nvic.nl/

Staat op voorpagina in een plaatje, inclusief of ze nog voldoende capaciteit hebben.
Dankje
vosss is de naam,
pi_192182368
Jaap van Dissel:

quote:
Ik acht de kans zeker aanwezig, dat is de realiteit. Om het risico erop zo veel mogelijk te beperken, houd ik me aan de maatregelen die we adviseren. Ik was goed en frequent mijn handen, loop met een boog om mensen die hoesten en attendeer ze erop dat ze thuis zouden moeten zijn.
Want alleen als je duidelijke symptomen hebt kan je anderen besmetten. :s)
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192182370
Jammer dat er alleen "voldoende" staat.
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:38:22 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192182371
quote:
Ontario doctor rigs up solution to double ventilator capacity in rural hospital

OTTAWA - A doctor in Ontario has improvised a way to double his small hospital's ventilator capacity in preparation for a possible COVID-19 outbreak.

Anesthetist Dr. Alain Gauthier, who has a PhD in respiratory mechanics and works in Perth, west of Ottawa, spotted the idea in a YouTube video.

In basic terms, the rig involves running two hoses from one ventilator and doubling the power.

In just ten minutes with the help of some extra tubing, Gauthier made it possible to double the number of patients ventilated in the hospital at once, if needed.

But there's a catch: the two patients attached to the same ventilator need to be of similar size and lung capacity. And if one patient declines things will need to be adjusted.

It's not perfect, but as Gauthier put it, "if it comes to last resort, I'm prepared to use it."

Gauthier said the population the Perth and Smiths Falls District Hospital serves may be at greater risk if hit with the COVID-19 outbreak. Many of the 60,000 people in the region are older, with underlying health conditions like diabetes and chronic pulmonary disease.

His hospital recently received four new ventilators, and keeps four old ones in reserve that are still functioning, but can't be repaired if they break down.

In a rural health-care setting, the hospital's ability to increase its surge capacity may be limited in the event of a widespread outbreak.

The idea to double up patients on a single ventilator was studied in theory by American Drs. Greg Neyman and Charlene Babcock in 2006. It was tried once, successfully, in the aftermath of the 2017 mass shooting of the Route 91 harvest music festival in Las Vegas.

Babcock, an emergency physician in Michigan, created a how-to video on YouTube to help doctors around the world respond to COVID-19. That's where Gauthier got the idea.

The goal, Gauthier said, is to avoid the kinds of difficult ethical decisions facing Italian physicians who have had to choose which critical patients should get a ventilator, because there aren't enough to go around.

His efforts speak to the lengths doctors across the country are going to prepare their hospitals and staff for the worst-case scenario, a sudden onslaught of COVID-19 cases, he said.

"We are concerned, we're trying to get ready as much as possible," he said.

His colleagues were incredibly enthusiastic about his ability to potentially double the ventilator capacity of the hospital, he said.

Dr. Alan Drummond, an emergency physician at the hospital, said he even broke social distancing protocol to give Gauthier a hug.

But Gauthier said he wants no credit.

He said he's only doing what every Canadian health care worker is doing right now: trying to brace for what's to come.

"A lot of work is being done by pretty much everyone," he said.

The federal government is also ordering additional ventilators, which will be distributed to provincial and territorial health authorities.

https://infotel.ca/newsitem/covid-ventilator/cp355870573
Mensen worden in ieder geval wel vindingrijk in deze tijden :+
pi_192182373
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:37 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nu al meer bereikt dan Bruno _O_
Dankzij Alibaba.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:38:29 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192182374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nice, af en toe wat goed nieuws is nodig *O*
Ja het positief topic zit op slot

En inderdaad goed nieuws houdt ons op de been.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192182386
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:38 schreef SamCooke het volgende:
Jaap van Dissel:
[..]

Want alleen als je duidelijke symptomen hebt kan je anderen besmetten. :s)
Dat niet, maar mensen die nu nog hoestend de deur uitgaan zijn potentieel verantwoordelijk voor doden.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:40:54 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192182401
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat niet, maar mensen die nu nog hoestend de deur uitgaan zijn potentieel verantwoordelijk voor doden.
Als je gewoon buiten bent en afstand houdt is er niks aan de hand.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192182402
België overigens een verdubbeling van het aantal doden, weinig positief nieuws.. benieuwd naar onze cijfers straks
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:41:43 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192182417
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je moet alle geinfecteerden rekenen neem ik aan, dus 2.5+2.52+2.53+2.54+2.55+2.56 = 405.234375
Duh. Thanks. :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:42:58 #21
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:32 schreef Chia het volgende:

[..]

Het is ook niet verboden om kritisch te zijn op het onethische aspect.
Ben ik het mee eens. Maar er is een verschil tussen kritiek uiten en iemand fileren.
AZ
ALKMAAR
pi_192182441
Het valt me op dat een aantal users echt non-stop op dit forum zitten. Dat is niet gezond hoor.

Jongens, leg dit forum soms eens even weg. Lees een boek, maak een wandeling. Verzet je gedachte af en toe eens.

Verder wens ik iedereen een fijn weekend (voor zover mogelijk)!
pi_192182446
Als de horeca (en MKB) vanaf mei of juni niet weer de werkzaamheden kunnen gaan oppakken, zullen we in een zeer gevaarlijke situatie terecht komen. Zoals een gigantische werkloosheid.
Een gigantische werkloosheid omdat het MKB niet genoeg buffers heeft om het hoofd boven water te houden, want de overheid is ook niet een onuitputtelijke bron van geld.
Met als gevolg dat het MKB zijn/haar medewerkers moet ontslaan. Waarbij ons zorgstelsel ook ernstig in gevaar zal komen. Is de overheid bestand tegen zoveel uitkeringen?
Dit brengt heel veel met zich mee, vooral als je ervoor zou kiezen om nu in lockdown te gaan.

1. Huishoudelijk geweld neemt toe
2. Depressie neemt toe
3. Hamsteren neemt toe
4. Criminaliteit zoals plunderingen neemt toe
5. Inperking op je vrijheid
6. Hysterie kan om de hoek kijken
7. Agressie tegenover bevolkingsgroepen kunnen toenemen
8. En zelf anarchie of een staatsgreep (ligt aan hoe lang het gaat duren)

Punt 8 zal een zeer enge en verontrustend scenario zijn in een land waarin volkeren het toch al niet zo op elkaar gemund hebben. Maar de kans op punt 8 zal naarmate de tijd verstrekt en de maatregelen onveranderd blijven, steeds realistischer kunnen worden.

In mijn optiek kan er maar één goede oplossing zijn:
De focus van de overheid ligt bij ouderen (gratis mondkapjes, extra hygiëne voorschriften, advies om vaker binnen te blijven, even geen vakanties dit jaar.. etc etc..), terwijl het leven van de werkenden gewoon door blijft gaan.

Want leveren de maatregelen nu ook echt datgene op wat men wilt bereiken? Kosten/baten?

Met die visie geloof ik ook in groepsimmuniteit. Dit virus waait echt wel over! Daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Ja, er zullen mensen dood gaan, ja ik heb diep diep veel respect voor onze verplegers/verpleegsters. Maar weegt de kans om het corona virus op te lopen nou echt op tegenover het inleveren van onze vrijheden? Want heb je het cijfer voor jezelf al paraat hoe klein de kans is dat jij ernstig ziek wordt? 450 doden op een inwonersaantal van 67 miljoen Fransen? Rechtvaardigt dit een complete lockdown? Rechtvaardigt dit het ontnemen van vrijheden in een vrij Europees land? Mensen: mannen en vrouwen, gebruik je eerlijke verstand en laat je angst jezelf niet overmeesteren!!

Het valt mij op dat bijna elka land in Europa dezelfde maatregelen lijkt te treffen.
Ik ben er daarom ook enorm trots op dat Nederland kiest voor zijn eigen aanpak en niet kiest voor een lockdown!
Wij mogen verdomd blij zijn dat we in een land als Nederland wonen, en dat de huidige aanpak een aanpak is waarin wij onze vrijheden behouden.
Maar waar wel heel erg de focus wordt gelegd op onze eigen verantwoordelijkheid!
Dat is ook de kern van vrijheid wat mij betreft. Het is echt de verantwoordelijkheid naar jezelf en naar anderen toe! Als je hiertoe niet in staat bent, verdien je de vrijheid niet waarin je het met elkaar moet doen en rekening met elkaar houdt[punt!]

Wij gaan hier echt wel heel sterk uitkomen mensen, dat geloof ik oprecht in.
Wij zullen het belang van Nederland nu voorop moeten stellen. Het is geen concurrentie strijd, maar een absolute overtuiging dat wij dit met elkaar aankunnen en gaan oplossen.
Wij zullen deze overwinning ook krijgen en vieren op straat, en liederen zullen gezongen worden en het glas heffen op het leven en we zullen weer trots worden dat we Nederlander zijn.
pi_192182448
Duitsland +16 doden

(gisteren nog maar 11)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:44:00 #25
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182449
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:43 schreef AToontje87 het volgende:
Het valt me op dat een aantal users echt non-stop op dit forum zitten. Dat is niet gezond hoor.

Jongens, leg dit forum soms eens even weg. Lees een boek, maak een wandeling. Verzet je gedachte af en toe eens.

Verder wens ik iedereen een fijn weekend (voor zover mogelijk)!
Bedankt voor de tip Hans.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')