SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten wordenPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Me als kanttekening dat dat bedrijf pas over 3 weken de eerste levering kan leveren en de TU Delft verwacht 'in de loop van april'.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
6 April gaat het sws niet worden, grote organisaties handelen daar ook naar, zoals het Universiteit, geen colleges tot eind Augustus. Maargoed, ik lees ook goede dingen. Zoals dat bedrijf uit Enschede dat 50 ic bedden per week kunnen maken,Tu Delft is ook druk bezig. Daar put ik mn hoop uit.
Je moet alle geinfecteerden rekenen neem ik aan, dus 2.5+2.52+2.53+2.54+2.55+2.56 = 405.234375quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik snap de berekening niet. 2,5^6 = 244
Wat doe ik verkeerd?
qltel zit gelukkig gezond en wel naast mequote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
Qtel toch?
Heeft ie het coronavirus?
https://www.telegraaf.nl/(...)door-slechte-hygienequote:’Nederland prooi voor corona door slechte hygiëne’
Inwoners van ons land hebben een enorm gat in hun kennis over het nieuwe virus, dat al meer dan honderd levens eiste in ons land. En als ze de kennis wel hebben, gedragen ze zich er niet naar. Dat blijkt uit een onderzoek onder 15.000 Nederlanders dat het Amsterdam UMC met De Telegraaf heeft uitgevoerd.
Valt wel mee toch? Ik zie nog niet echt de pure paniek die we toen al in Italië zagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:44 schreef vosss het volgende:
Overigens werd er 2 weken terug gezegd dat over 2 weken, nu dus, de shit aan zou zijn in Brabant en dat werd door velen weggelachen. Nu kan er nog een beetje verdeeld worden over andere ziekenhuizen buiten Brabant, maar over 2 weken is de shit aan in heel Nederland en dan kan dat ook niet meer.
In Brabant zijn ze anders lichtelijk in paniek aan het raken. Deze week wordt daar echt heel zwaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie nog niet echt de pure paniek die we toen al in Italië zagen.
Het RIVM en Rutte hebben zeker in de aanloop volledig en verbijsterend gefaald.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Juist, en dat is idd amper/niet gebeurd.En nu zitten mensen te gillen dat Rutte zo goed bezig is omdat we nu overal gratis beademingsapparatuur en mondkapjes vandaan krijgen!
(Omdat wij zelf totaal niks voorbereid hebben.)
Dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het RIVM echter, mijn god... wat een beschamende bende heeft die hobbyclub ervan gemaakt
Ja ach, wat weet de WHO nou wat onze bloedeigen RIVM nou niet weet he!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het RIVM en Rutte hebben zeker in de aanloop volledig en verbijsterend gefaald.
Van Rutte moe ik zeggen dat hij zeker sinds hij de scholen sloot op basis van advies van experts in plaats van het RIVM ik hem wel iets hoger heb zitten inmiddels, al blijf ik erbij dat hij achter de feiten aan blijft lopen.
Het RIVM echter, mijn god... wat een beschamende bende heeft die hobbyclub ervan gemaakt, en nog steeds...
nee hij zegt dat het een democratisch besluit was ook al zeggen experts dat het niet nodig was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Van Rutte moe ik zeggen dat hij zeker sinds hij de scholen sloot op basis van advies van experts in plaats van het RIVM ik hem wel iets hoger heb zitten inmiddels, al blijf ik erbij dat hij achter de feiten aan blijft lopen.
Het RIVM echter, mijn god... wat een beschamende bende heeft die hobbyclub ervan gemaakt, en nog steeds...
Hoezo zou dat vertekenen? Het gaat alleen om de trend toch,wat je ook vast kunt stellen als er wat ziekenhuizen niet mee doen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:14 schreef Felixa het volgende:
Op deze site kijk ik altijd alleen naar de cijfers en grafieken, maar zie nu in de tekst die erboven staat:
Voor het samenstellen van dit overzicht zijn we afhankelijk van data-aanlevering door de deelnemende IC’s.
Betekent dat dat niet alle ziekenhuizen/IC's hier aan meedoen? Dat zou de cijfers natuurlijk ontzettend vertekenen.
https://www.stichting-nice.nl
in tijden van nood kunnen dingen snell(er) gaanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Me als kanttekening dat dat bedrijf pas over 3 weken de eerste levering kan leveren en de TU Delft verwacht 'in de loop van april'.
Dus het zal qua tijd erg krap worden als (vanaf) volgende week de boel op, of over, het kritieke punt gaat komen.
Ik onderdruk het ook meer en meer als ik in de supermarkt ben enzo.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Snap niet dat mensen niet van hun gezicht af kunnen blijven. Ik let er de hele dag op en doe het dus totaal niet. Bij ieder kriebeltje in m'n oog als ik buiten ben laat ik het maar gewoon zitten, gaat vanzelf wel weg.
Zag gisteren nog in de supermarkt, vrouw typt pincode in en wreef daarna even in haar oog. Dan ga je dus al fout.
Ze zeggen per uur zit je 27 keer aan je gezicht ofzo. Bij mij is dat 27 keer per week nu denk ik.
Da's gewoon het kabinetsbeleid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
En dan hebben we toto overmaat van ramp deze krankzinnige ook nog eens
Die zag Pauline natuurlijk bijna haar eigen stad in de fik steken door pure onkunde en toen dacht Femke
"hold my beer"
Meer voor de capaciteit die er nog is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoezo zou dat vertekenen? Het gaat alleen om de trend toch,wat je ook vast kunt stellen als er wat ziekenhuizen niet mee doen?
Verstandig. Je gaat er ook bewust op letten merk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik onderdruk het ook meer en meer als ik in de supermarkt ben enzo.
In welke stad is nu wel samenscholingsverbod?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
Die zag Pauline natuurlijk bijna haar eigen stad in de fik steken door pure onkunde en toen dacht Femke
"hold my beer"
Dit dus. Iedereen gilt dat we Italie achterna gaan maar volgens mij had de poep daar de sproeier al veel harder geraakt als je het vergelijkt met de tijdslijnen bij ons. Plus het feit dat wij wel degelijk eerder maatregelen zijn gaan treffen dan Italie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Ik zie nog niet echt de pure paniek die we toen al in Italië zagen.
Ja er werd ook al ergens gezegd dat je het virus met liefde moest verslaan. Of was dat nou een figuur als Dré Hazes of een andere overgewaardeerde BN'er die dat zei?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
"hold my beer"
Alleen als ik net effe flink m'n handen gewassen heb. Genotquote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Snap niet dat mensen niet van hun gezicht af kunnen blijven. Ik let er de hele dag op en doe het dus totaal niet. Bij ieder kriebeltje in m'n oog als ik buiten ben laat ik het maar gewoon zitten, gaat vanzelf wel weg.
Zag gisteren nog in de supermarkt, vrouw typt pincode in en wreef daarna even in haar oog. Dan ga je dus al fout.
Ze zeggen per uur zit je 27 keer aan je gezicht ofzo. Bij mij is dat 27 keer per week nu denk ik.
Ah ja, daar kun je inderdaad minder over zeggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:20 schreef Felixa het volgende:
[..]
Meer voor de capaciteit die er nog is.
Zowel Drétje als Gers Pardoel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja er werd ook al ergens gezegd dat je het virus met liefde moest verslaan. Of was dat nou een figuur als Dré Hazes of een andere overgewaardeerde BN'er die dat zei?
Ah ja, Gers. Ik kon er ff niet op komen.quote:
Haha, ja dat ook nog.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:23 schreef TheVulture het volgende:
#Supportyourlocals en dan allemaal grote ketens er tussen zetten
Het lokale personeel? Alhoewel, die verdienen evenveel, ongeacht de omzetquote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:23 schreef TheVulture het volgende:
#Supportyourlocals en dan allemaal grote ketens er tussen zetten
Dreetje zingt iedereen in zijn bek dus al die BN-ers krijgen het sowieso. Bron: kerstfeest met H6quote:
Jamin moet je toch altijd snoep zelf scheppen en zo? Daar zou ik me momenteel niet graag aan wagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:22 schreef SunZomer het volgende:
Komt allen winkelen`![]()
![]()
https://www.facebook.com/724844767649896/posts/1815093228625039/[ afbeelding ]
Hoe meer zielen, hoe meer vreugdquote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:22 schreef SunZomer het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:22 schreef SunZomer het volgende:
![]()
In 'onze' supermarkt is die mogelijkheid er ook, maar nu dus niet meer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Jamin moet je toch altijd snoep zelf scheppen en zo? Daar zou ik me momenteel niet graag aan wagen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
Nog zo’n zijlijnroeper die alles veel te laks vindt, maar zelf nog regelmatig naar buiten gaatUit De Volkskrant van vandaag.
[ afbeelding ]
Gezien nu ook duidelijk is dat men in Amerika dit in januari al zag aankomen, kan dat haast niet anders zijn voor het RIVM. Mijn inziens gestuurd met door hand van bovenaf om dit te downplayen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:22 schreef SunZomer het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
Nog zo’n zijlijnroeper die alles veel te laks vindt, maar zelf nog regelmatig naar buiten gaatUit De Volkskrant van vandaag.
[ afbeelding ]
Doosquote:zelf moet ik oppassen DENK IK
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:24 schreef Toby56 het volgende:
Met excuses als dit filmpje (uit Israël) al eerder is geplaatst: een moeder trekt het niet meer met al die kids thuis, die nu 'huisonderwijs' moeten krijgen.
Naar buiten kan prima als je ver weg blijft van andere mensen. Dat ze een stukje door de flat moet met ignorante ouderen is alleen tricky.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Zij moet hier wel meeposten!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker eigenwijs en stout zijn bij de komst van een pandemie naar je land.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ach, wat weet de WHO nou wat onze bloedeigen RIVM nou niet weet he!
Lol, blijkbaar denkt ze dat vooral oude mensen een gevaar vormen..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:24 schreef Toby56 het volgende:
Met excuses als dit filmpje (uit Israël) al eerder is geplaatst: een moeder trekt het niet meer met al die kids thuis, die nu 'huisonderwijs' moeten krijgen.
Jezus wat een dom mokkel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
In ieder geval openlijk hypocriet. Zo ben ik ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Nergens. Snap ook niet waarom dat ineens op lokaal niveau geregeld zou moeten worden, kan beter landelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In welke stad is nu wel samenscholingsverbod?
Daarom wachten ze inderdaad ook zo lang mogelijk. We zijn al een eigenwijs volkje (net als in de meeste andere landen) en daarom dus wel verstandig om te wachten tot nét voor de weegschaal doorslaat naar de andere kant, om strengere regels aan te kondigen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheVulture het volgende:
Overigens wel vrij naïef gedacht van de mensen hier dat een strengere aanpak al nodig was geweest toen er nog niet eens een melding in dit land was gedaan. Mensen houden zich er nu nog niet aan, hoe had je het voor je gezien qua draagkracht als het land toen al bijna op slot was gegooid?
Dit ja, anders krijg je weer net als vorige week met die scholen dat een deel wel dicht ging en een ander deel wel. Gewoon centraal regelen die hap zodat het voor iedereen duidelijk en gelijk is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:29 schreef Chia het volgende:
[..]
Nergens. Snap ook niet waarom dat ineens op lokaal niveau geregeld zou moeten worden, kan beter landelijk.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-ondernemers.htmlquote:4 uur geleden
Veel mondkapjes aangeboden, soms tegen woekerprijzen
Het ministerie van Volksgezondheid heeft honderden berichten binnengekregen van burgers en bedrijven die mondkapjes en andere beschermingsmiddelen aanbieden om de grote tekorten te bestrijden. Maar heel veel van die aanbiedingen lopen op niets uit, onder meer omdat er voor de voorraden woekerprijzen worden gevraagd, schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer.
Snap er niets van dat daar ook niet alles netjes wordt gedesinfecteerd, er handgel klaarstaat en mensen netjes in de rij staan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:29 schreef Confetti het volgende:
Die supermarkten worden ondertussen ook een enorm groot broeinest voor het virus. Ik snap dat ze open moeten blijven, maar er mag best eens gehandhaafd worden op aantallen en hygiene.
twitter:Tesco twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 21:13:36From this Sunday, and every following Sunday, all Tesco stores (except Express stores) will prioritise a browsing hour before checkouts open for NHS workers.
Because now, more than ever, #EveryLittleHelps.
For your local store opening hours see https://t.co/1YE0Jb1Las https://t.co/tjokytZHOh reageer retweet
Dat citaat is ook gewoon wat Femke volgens Annabel Nanninga heeft gezegd, dus is ook niet bepaald serieus te nemen allemaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit ja, anders krijg je weer net als vorige week met die scholen dat een deel wel dicht ging en een ander deel wel. Gewoon centraal regelen die hap zodat het voor iedereen duidelijk en gelijk is.
Sinds wanneer maken PVV-ers zich druk om wat het buitenland van ons denkt?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Haha die is mooi.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Top!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:31 schreef Felixa het volgende:
In Nederland een extra uurtje boodschappen doen voor de ouderen, in de UK voor de zorgmedewerkers.
twitter:Tesco twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 21:13:36From this Sunday, and every following Sunday, all Tesco stores (except Express stores) will prioritise a browsing hour before checkouts open for NHS workers.
For your local store opening hours see https://t.co/1YE0Jb1Las https://t.co/tjokytZHOh reageer retweet
Als men dat doet nét voordat de weegschaal doorslaat dan is het 2 weken te laat. Dat moet men 2 weken op voorhand doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:30 schreef Felixa het volgende:
en daarom dus wel verstandig om te wachten tot nét voor de weegschaal doorslaat naar de andere kant, om strengere regels aan te kondigen.
Oude mensen terwijl ze dat zelf ook is. Ellebogen geven terwijl je 1.5 meter afstand moet houden. Als hartpatiënt nu nog naar buiten gaan...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Tering...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:32 schreef Evertjan het volgende:
https://alarmeringen.nl/noord-brabant/ambulance/?page=1
Ja, dat gaat nog een uitdaging worden voor velen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:24 schreef Toby56 het volgende:
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Als men dat doet nét voordat de weegschaal doorslaat dan is het 2 weken te laat. Dat moet men 2 weken op voorhand doen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:32 schreef Evertjan het volgende:
Wat er over het algemeen uit de mond van Femke komt raakt vaak kant noch wal, maar op dit punt heeft ze gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:31 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat citaat is ook gewoon wat Femke volgens Annabel Nanninga heeft gezegd, dus is ook niet bepaald serieus te nemen allemaal.
Andere burgemeesters worden er, terecht, ook niet op afgerekend dat ze niet met verwarrende lokale samenscholingsverboden aan komen zetten.
Sjongejonge zeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-ondernemers.html
Is dit niet die debiel van een minister die gisteren nog riep dat een invorderingsbesluit niet nodig was? man man man
Als ze voldoende afstand neemt van andere mensen kan dat gewoon.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Wat dacht je van: bied het tegen normale prijzen aan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:34 schreef vosss het volgende:
Sjongejonge zeg.
Of vorder die shit of koop gewoon ongeacht de prijs die er gevraagd wordt.
Bij AH ook voor de zorgmedewerkers.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:31 schreef Felixa het volgende:
In Nederland een extra uurtje boodschappen doen voor de ouderen, in de UK voor de zorgmedewerkers.
Dat elleboogje van haar maakt dat wel twijfelachtig, maar verder klopt dat inderdaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:34 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Als ze voldoende afstand neemt van andere mensen kan dat gewoon.
Tsja, daar kan je niemand toe verplichten als er geen maxima ingesteld zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat dacht je van: bied het tegen normale prijzen aan?
Maar dat heeft ze aan Rutte te danken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:34 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Drukke ochtendquote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:32 schreef Evertjan het volgende:
Mooi, en daar ook érg nodig. Gister nog foto van een Britse vriendin die na het werk boodschappen wou doen; niets. Alles was weg. Laat staan voor zorgmedewerkers die nog langere dagen maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:31 schreef Felixa het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat er over het algemeen uit de mond van Femke komt raakt vaak kant noch wal, maar op dit punt heeft ze gewoon gelijk.
Deze crisis is raar, ik ben het opeens met politici waar ik het nooit mee eens ben, van de week zeiden zelfs Wilders en Kuzu zinnige dingen ...
twitter:Plakplaat63 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:49:14“Wij leven in aparte tijden,nooit eerder hebben alle politieke partijen hun doelen bereikt. GL is blij, want auto/vliegverkeer is bijna stopgezet. PVV,want de grenzen zijn dicht
VVD wnt er stroomt overheidsgeld naar ondernemers En de SGP, omdat de kroeg en seksclubs dicht zijn 😎 reageer retweet
Ja en dat doet men dus kennelijk niet. Dus dan vorder je het als overheid zijnde. Maar dat is niet nodig, want bedrijven zijn bereid om te helpen. Juist ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat dacht je van: bied het tegen normale prijzen aan?
Niet als je vindt dat alles op slot moet, want daar komt het wel op neer. Dan geef je zelf gewoon het goede voorbeeld door niet naar buiten te gaan, maar kritiek geven is schijnbaar makkelijker dan jezelf een beetje verantwoordelijk te gedragen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:34 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Is in andere landen een net zo achterlijke maatregel. Beetje individuen op papiertjes gaan controleren in plaats van handhaven op samenscholen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dat heeft ze aan Rutte te danken.
In andere landen moet je een papiertje hebben.
Niettemin wordt Rutte weer afgebrand.
Kortom: domme zijlijnroeper.
En ontzie je de lokale burgemeester. Wellicht stellen ze het ook nog uit ivm herorganiseren manskracht om een dergelijk verbod te handhaven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit ja, anders krijg je weer net als vorige week met die scholen dat een deel wel dicht ging en een ander deel wel. Gewoon centraal regelen die hap zodat het voor iedereen duidelijk en gelijk is.
Alles kan ook op slot terwijl mensen wel individueel naar buiten mogen en bij anderen uit de buurt blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niet als je vindt dat alles op slot moet, want daar komt het wel op neer. Dan geef je zelf gewoon het goede voorbeeld door niet naar buiten te gaan, maar kritiek geven is schijnbaar makkelijker dan jezelf een beetje verantwoordelijk te gedragen.
En men maar afgeven op de kritische vragen hierover.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-ondernemers.html
Is dit niet die debiel van een minister die gisteren nog riep dat een invorderingsbesluit niet nodig was? man man man
Van wie ga je het invorderen dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en dat doet men dus kennelijk niet. Dus dan vorder je het als overheid zijnde. Maar dat is niet nodig, want bedrijven zijn bereid om te helpen. Juist ja.
Klaver had hier godverdomme een goed punt vlak voordat Bruins tegen de vlakte ging. De overheid heeft een invorderingsbesluit. Er zijn zeer grote tekorten. Dan ben je als overheid er NIET alles aan aan het doen als je vertrouwt op de goodwill van bedrijven en dat is meer dan schandelijk te noemen.
Vorderen inderdaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en dat doet men dus kennelijk niet. Dus dan vorder je het als overheid zijnde. Maar dat is niet nodig, want bedrijven zijn bereid om te helpen. Juist ja.
Klaver had hier godverdomme een goed punt vlak voordat Bruins tegen de vlakte ging. De overheid heeft een invorderingsbesluit. Er zijn zeer grote tekorten. Dan ben je als overheid er NIET alles aan aan het doen als je vertrouwt op de goodwill van bedrijven en dat is meer dan schandelijk te noemen.
Kijk even hoe veel in hoe weinig tijd .....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:37 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Wat zien we hier? Doodnormale ambulance oproepen?
Gaat om mondkapjes toch? Er zijn zeker wel Nederlandse bedrijven die mondkapjes maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:38 schreef xminator het volgende:
[..]
Van wie ga je het invorderen dan?
Nederland produceert zulke dingen niet.
Succes met je dokters en werkgeversbrieven te vervalsen of te bewijzen dat je onderweg naar huis bent wanneer je met twee man ergens op een bankje zit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:37 schreef Chia het volgende:
[..]
Is in andere landen een net zo achterlijke maatregel. Beetje individuen op papiertjes gaan controleren in plaats van handhaven op samenscholen.En dan daklozen een standje geven dat ze niet binnen gebleven zijn
Met zulke simpele maatregelen had de verspreiding al minder hard kunnen laten gaan en mensen beter kunnen doen in zien dat dit iets meer is dan een griepje.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Snap er niets van dat daar ook niet alles netjes wordt gedesinfecteerd, er handgel klaarstaat en mensen netjes in de rij staan.
Ja, erg niet indrukwekkend. Allemaal A2 meldingen...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:38 schreef maily het volgende:
[..]
Kijk even hoe veel in hoe weinig tijd .....
Een gevolg van dat invorderingsbesluit zou zijn, dat we helemaal niks meer ontvangen. Niks meer uit het buitenland krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |