SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden
Klopt. Bestraling is maar 10-15 min werk per keer, maar sommigen moeten wel 35x komen (vooral KNO- en prostaatpatiënten).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bestralen gebeurt meestal zonder opname zover mijn kennis reikt.
groepsimmuniteit duurt net zolang als een vaccin, met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Rutte zet vol in op groepsimmuniteit, ik denk dat hij gelijk heeft.
Het land gaat naar de klote als je alles stil legt tot er een vaccin is.
De komende 3 maanden kosten al iets van 40-60 miljard euro, dat houd een land geen jaar vol.
Ze lopen telkens achter de feiten aan, feiten die al lang bekend zijn (zoals over asymptomatische besmetting bijvoorbeeld). Dat is gewoon gevaarlijk en ik vind juist dat ze mensen bewuster moeten maken, het dringt tot heel veel mensen niet door dat de maatregelen nu belangrijk zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:11 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar ga er maar eens aan staan. Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen. Zoals bepaalde fokkers hier ook doen. Als ze informatie aan de te negatieve kant zouden geven zou ook de hel losbarsten.
Ik vind dat een beetje een dooddoener, alsof je alles persoonlijk beter moet kunnen, we zijn niet allemaal politicus, arts, viroloog en econoom tegelijk, dus dan ook maar nergens kritiek op hebben?quote:Ik snap heus wel dat je af en toe kritiek kan leveren, maar zou jij of Kyran het beter doen? Ik denk het niet.
Zoals ik zei, er is kritiek vanuit de hele wereld op RIVM, ook van mensen die wel gekwalificeerd zijn.quote:Die gasten van het RIVM staan hartstikke onder druk en iedereen hier mag maar op ze zeiken en schijten. Maar als een FOK!er een tegengeluid krijgt is de wereld te klein. Iedereen hier schijnt het beter te weten en daar irriteer ik me aan.
No shit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:09 schreef roos94 het volgende:
Als ik zo lees op wikipediais een pandemie uiterst zeldzaam. De laatste 100 jaar zijn dat er inclusief corona vijf geweest. Dat is heel rare.
Hbo diploma krijg je natuurlijk bij een pakje boter dus dat verklaart het e.e.a.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
No shit.
Voor iemand die afstudeert grossier je wel in platitudes.
Mja, jij zegt het.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hbo diploma krijg je natuurlijk bij een pakje boter dus dat verklaart het e.e.a.
Ja, heel Facebook staat vol met die profiel-foto's van " stay home and save a liife" maar we gaan met zijn allen voor de groeps-immuniteit.quote:
Binnenkort is een pakje boter LETTERLIJK meer waard dan een HBO diplomaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hbo diploma krijg je natuurlijk bij een pakje boter dus dat verklaart het e.e.a.
Moet maar eens inslaan danquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Binnenkort is een pakje boter LETTERLIJK meer waard dan een HBO diploma.
Sorry overigens voor mijn toon, dat is wat agressiever dan ik bedoel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Lachen iddquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is precies wat er nu gebeurt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:10 schreef phpmystyle het volgende:
Maar wat ik niet goed begrijp is dat iemand die bijvoorbeeld geholpen moet worden aan darmkanker geen zorg meer zou kunnen krijgen, ik bedoel een oncoloog op het gebied van maag/darm/lever heelkunde kan toch niet ineens ingezet worden op corona patiënten?
Ok hier in Etten Leur is echt veel gesloten of heel beperkt open. Maar komt vooral omdat er ook bijna niemand rond loopt in het centrum. Veel winkels waar er zeg maar een koffie corner is of dat je wat kan drinken is ook allemaal dicht of afgesloten. Daarom ook me vraag wat mag wel open blijven. Bij de bakker, slager, groenteboer of kaasboer komt ook amper iemand maar de supermarkt is tijdens spitsuren een mierenhoop. Ga ik toch liever naar die kleine winkeltjes die ook veel betere kwaliteit hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Toch was hier in Breda eergisteren nog best veel open naar verhouding, vond ik. Niet alleen zaken die levensmiddelen verkopen, maar ook b.v. boekenzaakjes, ijstentjes, kledingzaken en dergelijke. Verbazingwekkend wel.
Wat mij betreft meteen sluiten die boel, zeker hier in Brabant. Al die tuincentra, meubelzaken, kluswinkels...laat die strengere maatregelen maar komen hoor, in ieder geval in het Zuiden. Misschien is het in het Noorden nog niet te laat, als er op tijd wordt ingegrepen althans.
rare gedachte, ik geloof dat je het niet helemaal begrepen hebtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe maken de besmette collegae het?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:29 schreef Kyran het volgende:
Wij proberen de afdeling nu zo lang mogelijk draaiende te houden. Hebben nu 2 collega's besmet thuis, vier anderen zijn getest en mogen ook niet komen. Het is een afdeling met 120 laboranten, dus die 6 missen wij op dit moment nog niet erg.
Als dat straks toeneemt gaat het lastig worden, want wij moeten nu ook splitsen (waarschijnlijk vanaf volgende week). Patiënten die besmet zijn gaan wij dan helpen op een toestel waar alleen besmette patiënten gaan komen. Dit kost ook allemaal extra personeel.
Als het aantal besmette patiënten > 20 wordt dan moeten wij nog een toestel afsluiten voor reguliere patiënten en komt er nog meer druk etc.
Hoe dan ook dit hele gebeuren heeft veel en veel meer invloed op de zorg dan velen doorhebben.
Toch denk ik dat het gros van de mensen die het al gehad heeft daar blij mee is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:22 schreef HeatWave het volgende: [..] Bang is een groot woord, ik zit er niet op te wachten en doe er alles aan om het te voorkomen. Ook voor mijzelf, ook omdat ik beschikbaar wil blijven om mijn vader van 74 te kunnen helpen als het nodig is.
Geen zandbak in de buurt? Er zit een dierenwinkel tegenover mijn huis, zie er idd ook heel veel mensen met grote zakken etc uitkomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is ook nergens meer kattengrit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |