abonnement Unibet Coolblue
pi_192158157
Groot mysterie, wetenschappers gissen naar de oorzaak: Waarom heeft Duitsland, de grootste EU-lidstaat, vergeleken met andere landen nog zo’n opvallend laag aantal coronadoden? Wetenschappers zoeken naar de oorzaak.

Duitsland 15.320 --> 44 doden
Spanje 18.077 --> 831 doden
Italie 41.035 --> 3.405 doden
Nederland 2.460 --> 76 doden

Heb zelf al zitten denken. Misschien is het bloed/arier maar goed wij zijn daar ook close mee dus zouden wij ook relatief weinig doden moeten hebben. Of misschien is het Kinder Suprise maar die is in Italië ook veel gegeten. In Italie zoenen de mannen bij groeten en in Duitsland wordt er met twee meter afstand 'Gruuskot' gezegd.

Weet jij een verklaring voor dit mysterie?

Bron: Telegraaf artikel


[ Bericht 9% gewijzigd door meneertje1972 op 20-03-2020 09:40:28 ]
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192158292
Duitsers sjoemelen met de cijfers en gooien een hoop doden onder een andere categorie?
pi_192158404
De manier van classificeren kan anders zijn. Soms hebben mensen hartklachten en geeft Covid net dat zetje. Dan kunnen ze alsnog overleden zijn aan hartklachten en kun je dat zo noteren,
pi_192158532
Duitsland kent een erg goede gezondheidszorg en over het algemeen staan de Duitsers al bekend om hun “Deutsche Gründlichkeit”.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:24:14 #5
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192158616
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Duitsers sjoemelen met de cijfers en gooien een hoop doden onder een andere categorie?
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_192158635
Duitsland heeft geen besmettingen onder de carnavalsvierders gehad.
pi_192158676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Duitsers sjoemelen met de cijfers en gooien een hoop doden onder een andere categorie?
Of wij sjoemelen met de nummers en italie en het wordt allemaal erg overdreven hier.

In 2018 waren er 9,500 meer griep doden tijdens de wintermaanden in Nederland dan normaal. (Tijdens de griepgolf in het afgelopen jaar stierven er maar liefst 9.500 mensen meer dan in een normale winter.)

https://www.gelderlander.(...)griepdoden~a751154a/
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_192158743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:27 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Of wij sjoemelen met de nummers en italie en het wordt allemaal erg overdreven hier.

In 2018 waren er 9,500 meer griep doden tijdens de wintermaanden in Nederland dan normaal. (Tijdens de griepgolf in het afgelopen jaar stierven er maar liefst 9.500 mensen meer dan in een normale winter.)

https://www.gelderlander.(...)griepdoden~a751154a/
Ik denk inderdaad dat we het beste naar de oversterfte kunnen kijken hiervoor.
pi_192158860
Ik denk niet dat je een reden aan kunt wijzen maar dat er meerdere zijn

Misschien houden Duitsers zich beter aan de regels.
Misschien zijn ze genetisch beter.
Misschien is hun vris uitbraak op een betere plek begonnen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192159023
In Duitsland hebben ze vanaf het begin veel beter getest en zo hebben ze ook milde gevallen in kaart kunnen brengen. Hetzelfde geldt voor Zuid-Korea. Beide landen hebben daardoor relatief lage sterftecijfers. Het RIVM heeft totaal geen zicht meer op de daadwerkelijke aantallen in Nederland.
pi_192159083
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:45 schreef YT123 het volgende:
In Duitsland hebben ze vanaf het begin veel beter getest en zo hebben ze ook milde gevallen in kaart kunnen brengen. Hetzelfde geldt voor Zuid-Korea. Beide landen hebben daardoor relatief lage sterftecijfers. Het RIVM heeft totaal geen zicht meer op de daadwerkelijke aantallen in Nederland.
Dus omdat je veel beter test zijn er bijna geen doden? Dat staat toch niet in relatie met elkaar? Alsof testen een medicijn is.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192159446
Misschien dat ze daar actief behandelen met bepaalde medicijnen? Chloroquine?
pi_192159648
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Dus omdat je veel beter test zijn er bijna geen doden? Dat staat toch niet in relatie met elkaar? Alsof testen een medicijn is.
Als je zeker weet dat je corona hebt ga je daar wel anders mee om dan wanneer je denkt dat je "alleen beetje verkouden" bent.
pi_192159806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:36 schreef vipergts het volgende:
Ik denk niet dat je een reden aan kunt wijzen maar dat er meerdere zijn

Misschien houden Duitsers zich beter aan de regels.
Misschien zijn ze genetisch beter.
Misschien is hun vris uitbraak op een betere plek begonnen.
Kan ook aan het landelijk vaccinatieprogramma liggen. Daarom zijn ze in NL ook aan het testen met een TBC vaccinatie om zo mogelijk meer bescherming te kweken.
pi_192159832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:29 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Kan ook aan het vaccinatieprogramma liggen. Daarom zijn ze in NL ook aan het testen met een TBC vaccinatie om zo mogelijk meer bescherming te kweken.
Dus Duitsland heeft een vaccinatieprogramma en die slaat (toevallig) goed aan (nou ja slecht is maar hoe je het leest) op het corona virus?
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192159849
Ik trek geen conclusies, maar het is een mogelijkheid.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:32:38 #17
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192159863
Goh, komt er eentje achter dat het allemaal gezeik is om niks.

Maar wel allemaal ons laten opsluiten door de globalisten en netjes 100 rijden.
pi_192159877
Heeft met enzyme2 te maken, ze melden niet afkomst van de doden. Wat ze wel zouden moeten doen om het goed in kaart te kunnen brengen.

Mij lijkt het dat ook gewoon een MERS/SARS virus en wij blanken mits je niet oud en zwak bent van bespaart zult blijven.
pi_192159926
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:33 schreef funnywell het volgende:
Heeft met enzyme2 te maken, ze melden niet afkomst van de doden. Wat ze wel zouden moeten doen om het goed in kaart te kunnen brengen.

Mij lijkt het dat ook gewoon een MERS/SARS virus en wij blanken mits je niet oud en zwak bent van bespaart zult blijven.
Volgens mij is dat echt achterhaald wat je zegt, heb je een courante bron?
pi_192159942
Ik vind dit enorm lastige vraagstukken. Het is namelijk heel lastig landen echt te vergelijken aangezien er zoveel verschillende factoren heel erg kunnen verschillen en een enorme invloed kunnen hebben.

Wat ik persoonlijk altijd aan Duitsers heb gemerkt is dat ze vaak stukken meer discipline hebben dan Nederlanders. Wellicht dus dat Duitsers zich ook veel sterker aan de adviezen houden en bv. echt geen ouderen gaan opzoeken nu ook al is het familie. Dit laatste wordt hier volgens mij best nog wel een beetje aan de laars gelapt. Sowieso vind ik dat Nederlanders het niet zo nou nemen met de adviezen. Dit is slecht één van de vele mogelijke verklaringen.

In Italië lijkt het er ook steeds meer op neer te komen dat het grote aantal doden juist ook lijkt te komen door de vele interacties tussen families/vrienden/kennissen/buren/dorpsgenoten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 10:39:15 ]
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:38:55 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192159951
Zoals hierboven al is genoemd, we moeten gewoon naar de oversterfte kijken. Is op korte termijn lastig, maar met meer data geeft dat het meest betrouwbare beeld.
pi_192159982
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:38 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind dit enorm lastige vraagstukken. Het is namelijk heel lastig landen echt te vergelijken aangezien er zoveel verschillende factoren heel erg kunnen verschillen en een enorme invloed kunnen hebben.

Wat ik persoonlijk altijd aan Duitsers heb gemerkt is dat ze vaak stukken meer discipline hebben dan Nederlanders. Wellicht dus dat Duitsers zich ook veel sterker aan de adviezen houden en bv. echt geen ouderen gaan opzoeken nu ook al is het familie. Dit laatste wordt hier volgens mij best nog wel een beetje aan de laars gelapt. Sowieso vind ik dat Nederlanders het niet zo nou nemen met de adviezen. Dit is slecht één van de vele mogelijke verklaringen.

In Italië lijkt het er ook steeds meer op neer te komen dat het grote aantal doden juist ook lijkt te komen door de vele interacties tussen families/vrienden/kennissen/buren/dorpsgenoten.
Je kan geen discipline hebben in 'niet doodgaan'. Ik bedoel als je de cijfers hierboven ziet zijn er wel veel Duitsers die corona krijgen. Maar ze gaan er nagenoeg niet aan dood. De vraag is dus waarom gaan er zo weinig Duitsers dood (terwijl er wel gewoon veel mensen het virus krijgen - volgens de metingen).
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192160038
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:37 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Volgens mij is dat echt achterhaald wat je zegt, heb je een courante bron?
Het is niet achterhaald, het onderzoek moet verder doorgezet worden. Maar die kant wijst het wel heen. Er staan 2 feiten vast. Bij SARS is al in kaart gebracht dat ACE2 ervoor zorgt dat het virus toeslaat op de ingewanden en longen. En het staat vast dat aziaten dat ACE2 in meervoud itt wij blanken,afrikanen bij zich dragen.

We also noticed that the only Asian donor (male) has a much higher ACE2-expressing cell ratio than white and African American donors (2.50% vs. 0.47% of all cells). This might explain the observation that the new Coronavirus pandemic and previous SARS-Cov pandemic are concentrated in the Asian area.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1.full
pi_192160105
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:40 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Je kan geen discipline hebben in 'niet doodgaan'. Ik bedoel als je de cijfers hierboven ziet zijn er wel veel Duitsers die corona krijgen. Maar ze gaan er nagenoeg niet aan dood. De vraag is dus waarom gaan er zo weinig Duitsers dood (terwijl er wel gewoon veel mensen het virus krijgen - volgens de metingen).
Je kunt wel discipline hebben en je strikt houden aan de adviezen, waardoor de kans aanwezig is dat minder zwakke ouderen worden besmet. Dit kan weer een gevolg hebben op het aantal mensen dat komt te overlijden.

Het aantal Duitsers dat overigens besmet is geraakt tot op heden valt eigenlijk best mee op een populatie van bijna 83 miljoen mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 10:50:03 ]
pi_192160169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:44 schreef funnywell het volgende:

[..]

Het is niet achterhaald, het onderzoek moet verder doorgezet worden. Maar die kant wijst het wel heen. Er staan 2 feiten vast. Bij SARS is al in kaart gebracht dat ACE2 ervoor zorgt dat het virus toeslaat op de ingewanden en longen. En het staat vast dat aziaten dat ACE2 in meervoud itt wij blanken,afrikanen bij zich dragen.

We also noticed that the only Asian donor (male) has a much higher ACE2-expressing cell ratio than white and African American donors (2.50% vs. 0.47% of all cells). This might explain the observation that the new Coronavirus pandemic and previous SARS-Cov pandemic are concentrated in the Asian area.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1.full
Dat moet dan verder getest worden, je kunt hier heel weinig op baseren op één onderzoek. En het is nu niet meer concentrated in Asia..

Het kan allemaal best maar ik vind het niet zo aannemelijk. In Singapore, HK, Zuid Korea en zelfs buiten Hubei province is de mortaliteit ratio rond of onder de 0,5%.

Dan zouden de ziekenhuizen in NL en de rest van europa vol moet liggen met Aziaten.. Klopt niet.
pi_192160198
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je kunt wel discipline hebben en je strikt houden aan de adviezen, waardoor de kans aanwezig is dat minder zwakke ouderen worden besmet. Dit kan weer een gevolg hebben op het aantal mensen dat komt te overlijden.

Het aantal Duitsers dat overigens besmet is geraakt tot op heden valt eigenlijk best mee op een populatie van bijna 83 miljoen mensen.
Duitsland schijnt niet te testen op doden:

quote:
No post-mortem tests

Another explanation cited by Italian experts, could be that Germany, unlike other countries, tends not to test those who have already died.

"We don't consider post-mortem tests to be a decisive factor. We work on the principle that patients are tested before they die," the RKI told AFP.

That means that if a person dies in quarantine at home and does not go to hospital, there is a high chance they will not be included in the statistics, as Giovanni Maga of Italy's National Research Council pointed out in an interview with Euronews.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192160424
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:54 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Dat moet dan verder getest worden, je kunt hier heel weinig op baseren op één onderzoek. En het is nu niet meer concentrated in Asia..

Het kan allemaal best maar ik vind het niet zo aannemelijk. In Singapore, HK, Zuid Korea en zelfs buiten Hubei province is de mortaliteit ratio rond of onder de 0,5%.

Dan zouden de ziekenhuizen in NL en de rest van europa vol moet liggen met Aziaten.. Klopt niet.
Nee die er aan dood gaan, daar wil ik cijfers van zien. Italie zit vol Chinezen en mensen uit t midden Oosten. Romeinse is opgebouwd met die mensen en heel die zuidelijke landen is een mengelmoes. Niet voor niks dat Spanje en Italie zo hard getroffen wordt. NEderland wordt getroffen maar waar blijft die stijging.
pi_192160514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:10 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee die er aan dood gaan, daar wil ik cijfers van zien. Italie zit vol Chinezen en mensen uit t midden Oosten. Romeinse is opgebouwd met die mensen en heel die zuidelijke landen is een mengelmoes. Niet voor niks dat Spanje en Italie zo hard getroffen wordt. NEderland wordt getroffen maar waar blijft die stijging.
Foto's in de krant zie ik nou niet echt veel Chinezen oke het is maar 1 pagina maar goed...
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192160534
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:16 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Foto's in de krant zie ik nou niet echt veel Chinezen oke het is maar 1 pagina maar goed...
[ afbeelding ]
Ze zijn ook niet allemaal 80+ :|W
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:22:34 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192160618
Duitsland heeft heel veel getest en dus meer actieve zieken geidentificeerd, het is geen raadsel, het is niet genetisch, het is ook geen vaccin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192160746
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
Duitsland heeft heel veel getest en dus meer actieve zieken geidentificeerd, het is geen raadsel, het is niet genetisch, het is ook geen vaccin.
Heel veel actieven zieken geindentificeerd. --> okay maar die gaan niet dood. en in andere landen wel. dat is de vraag!
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:32:19 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192160809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:29 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Heel veel actieven zieken geindentificeerd. --> okay maar die gaan niet dood. en in andere landen wel. dat is de vraag!
Nee, dat is het niet. In het VK heeft men minder dan 3000 zieken getest en er zijn er 125 dood, de hoogste medische adviseur van de overheid zegt dat ze in werkelijkheid 55.000 zieken hebben.

Aantal positieve testen is niet per definitie het aantal zieken wat vastgesteld is, Duitsland is heel actief geweest met testen, het VK was dat niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192160845
Sowieso worden de corona doden niet goed geclassificeerd, de meesten gaan niet door corona alleen dood.

Verreweg de meeste hadden al wat onder de leden. Kut krant de Telegraaf print dan met dikke letters "nog een dode", terwijl dat gelul is. :)
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:40:47 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192160966
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. In het VK heeft men minder dan 3000 zieken getest en er zijn er 125 dood, de hoogste medische adviseur van de overheid zegt dat ze in werkelijkheid 55.000 zieken hebben.

Aantal positieve testen is niet per definitie het aantal zieken wat vastgesteld is, Duitsland is heel actief geweest met testen, het VK was dat niet.
Maar hoe kan Nederland met veel minder inwoners bijna twee keer zoveel doden hebben? En bijna net zoveel als Zuid Korea met hun 50 miljoen inwoners.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192160968
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:34 schreef Craptacular het volgende:
Sowieso worden de corona doden niet goed geclassificeerd, de meesten gaan niet door corona alleen dood.

Verreweg de meeste hadden al wat onder de leden. Kut krant de Telegraaf print dan met dikke letters "nog een dode", terwijl dat gelul is. :)
Klopt, ik heb al 3 keer het artikel gepost dat in Italie 99% van de doden ook andere medische klachten had.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192161066
En wat ook waarschijnlijk is, is dat de meeste doden al ook andere virussen hadden, dus influenza en andere virussen die een gedeeltelijke basis delen met het algemene Corona virus. COVID-19 daar wordt op getest en is dan misschien de druppel die de emmer doet overlopen (nasty longonstekingen).

Het is niet helemaal zo zwart en wit als men stelt natuurlijk.
pi_192161112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:46 schreef Xenorium het volgende:
En wat ook waarschijnlijk is, is dat de meeste doden al ook andere virussen hadden, dus influenza en andere virussen die een gedeeltelijke basis delen met het algemene Corona virus. COVID-19 daar wordt op getest en is dan misschien de druppel die de emmer doet overlopen.

Het is niet helemaal zo zwart en wit als men stelt natuurlijk.
Het is ook behoorlijk appels & peren maar kijk de cijfers aan begin van de post, het aantal getelde corona doden is wel HEEL ERG weinig voor een land als Duitsland.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:53:31 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192161209
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, ik heb al 3 keer het artikel gepost dat in Italie 99% van de doden ook andere medische klachten had.
Doden zijn, medisch gezien, minder problematisch dan jongere mensen die weken in de ICU liggen en die zijn er met name in Italie in grote aantallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192161277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:19 schreef unlimitedzxr het volgende:
Duitsland kent een erg goede gezondheidszorg en over het algemeen staan de Duitsers al bekend om hun “Deutsche Gründlichkeit”.
Want bij ons is het slecht? Ook Italië heeft een uitstekende zorg trouwens :')
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:59:43 #40
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192161341
Misschien zitten er in brattwürst anti stoffen?
pi_192161357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef meneertje1972 het volgende:

Dus omdat je veel beter test zijn er bijna geen doden? Dat staat toch niet in relatie met elkaar? Alsof testen een medicijn is.
Wanneer je grote getalen mensen test, ook hen met minimale klachten komen de cijfers er anders uit te zien.

Indien in Nederland er drive thru test mogelijk waren, en 20.000 mensen werden extra getest, zou het sterftecijfer hier ook veel lager liggen.

Dit is helemaal geen mysterie.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:01:11 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192161371
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:19 schreef unlimitedzxr het volgende:
Duitsland kent een erg goede gezondheidszorg en over het algemeen staan de Duitsers al bekend om hun “Deutsche Gründlichkeit”.
Ja dat zagen we met de vluchtelingencrisis :')
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:02:04 #43
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192161388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:38 schreef Dejannn het volgende:

In Italië lijkt het er ook steeds meer op neer te komen dat het grote aantal doden juist ook lijkt te komen door de vele interacties tussen families/vrienden/kennissen/buren/dorpsgenoten.
Ik weet niet of het al gezegd is maar Italie heeft de oudste bevolking in Europa. Dus het hoge aantal zou daarmee te maken kunnen hebben.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 maart 2020 @ 12:08:22 #44
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_192161512
Duitsers drinken de hele dag bier. En kijk, zo blijkt bier toch weer een medicijn. Proost!

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_192161525
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik weet niet of het al gezegd is maar Italie heeft de oudste bevolking in Europa. Dus het hoge aantal zou daarmee te maken kunnen hebben.
Denk t grote probleem is daar wonen hele grote families vaak samen met meerdere generaties en de meeste mannen tot ruim in de 30 wonen thuis want vrouwenaanbod is klein.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:11:03 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192161550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef funnywell het volgende:

[..]

Denk t grote probleem is daar wonen hele grote families vaak samen met meerdere generaties en de meeste mannen tot ruim in de 30 wonen thuis want vrouwenaanbod is klein.
Dat helpt in dit geval ook niet echt mee inderdaad.
pi_192161612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef funnywell het volgende:

[..]

Denk t grote probleem is daar wonen hele grote families vaak samen met meerdere generaties en de meeste mannen tot ruim in de 30 wonen thuis want vrouwenaanbod is klein.
Vrouwenaanbod klein in italie? het is geen china waar men tijdens de 1 kind politiek vaak abortussen pleegde bij zwangerschappen van meisjes.
pi_192161693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vrouwenaanbod klein in italie? het is geen china waar men tijdens de 1 kind politiek vaak abortussen pleegde bij zwangerschappen van meisjes.
Het is toch wel degelijk, ben er vaak werkgerelateerd en kom dan weleens bij collega's thuis en dat is toch echt de situatie.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:25:10 #49
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192161780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef funnywell het volgende:

[..]

Denk t grote probleem is daar wonen hele grote families vaak samen met meerdere generaties en de meeste mannen tot ruim in de 30 wonen thuis want vrouwenaanbod is klein.
Volgens deze cijfers van een paar jaar geleden zijn er iets meer vrouwen dan mannen.

https://www.indexmundi.com/nl/italie/demografie-profiel.html
pi_192161822
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:25 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens deze cijfers van een paar jaar geleden zijn er iets meer vrouwen dan mannen.

https://www.indexmundi.com/nl/italie/demografie-profiel.html
Dan vinden ze elkaar helaas niet
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:52:11 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192162264
Datagraver twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:27:18 Updated chart on deaths per million for selected countries. Added the Hubei province from China as reference region to make it more comparable.
Please note that many countries have not updated the counts for today yet. #COVID19 https://t.co/FIEYcHRqek reageer retweet
Duidelijk verschil
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192162281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Duitsers sjoemelen met de cijfers en gooien een hoop doden onder een andere categorie?
Dat lijkt mij ook het meest logisch.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:18:25 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_192164096
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:25 schreef wokkelfok het volgende:
Duitsland heeft geen besmettingen onder de carnavalsvierders gehad.
In Duitsland begon het ook met Carnaval in Heinsberg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:19:25 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_192164116
Duitsland heeft ook veel meer intensive care bedden per 1000 inwoners.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_192164192
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:19 schreef XL het volgende:
Duitsland heeft ook veel meer intensive care bedden per 1000 inwoners.
Dat zegt nog niets.
pi_192164216
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef XL het volgende:

[..]

In Duitsland begon het ook met Carnaval in Heinsberg.
Maar voor de rest is het in Duitsland rustig, terwijl daar ook flink gehost is.
pi_192164451
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:22 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Dat zegt nog niets.
5x meer, dat zegt heel veel.
pi_192164468
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef Xenorium het volgende:

[..]

5x meer, dat zegt heel veel.
Maar het zegt niets over die 44 doden.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:39:44 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_192164589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:24 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Maar voor de rest is het in Duitsland rustig, terwijl daar ook flink gehost is.
Er waren gevallen in Beieren, maar die waren geisoleerd. Alle eerste gevallen na carnaval buiten Heinsberg waren aan Heinsberg te linken. Daarna werd het snel oncontroleerbaar, omdat die persoon in Heinsberg er laat achter kwam. Daardoor zijn besmettingen het laat wisten en toen was het oncontroleerbaar.

Zou het zo kunnen zijn dat zijn variant op het virus anders is. Dat zijn besmettingen daarom een lichtere versie van Corona hebben. De Nederlandse kwam uit Italië en is dus meer dodelijk. Dus verschillende dialecten van het virus?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_192164685
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:39 schreef XL het volgende:

[..]

Zou het zo kunnen zijn dat zijn variant op het virus anders is. Dat zijn besmettingen daarom een lichtere versie van Corona hebben. De Nederlandse kwam uit Italië en is dus meer dodelijk. Dus verschillende dialecten van het virus?
Dat is zeker mogelijk denk ik. Maar ook hier spelen nog weer zoveel andere factoren mee, zoals bijvoorbeeld persoonlijk hygiene, Duitse families die veel verder uit elkaar wonen etc. Wie weet moet de golf in Duitsland nog echt beginnen. We zullen hier over enkele weken iets meer over kunnen zeggen.
pi_192164697
edit
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:50:05 #62
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192164855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef Xenorium het volgende:

[..]

5x meer, dat zegt heel veel.
Inderdaad wij moeten miljoenen IC bedden in richten want dan gaat niemand meer dood!
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_192170662
Hallo allemaal,

Ik vind de sterfte percentages per land wel heel erg veel verschillen, helemaal het voorbeeld hieronder.

19.844 besmettingen en 58 doden in Duitsland. ongeveer 0.5%
In Nederland is dit 3.002 en 106 doden. ongeveer 3.5%

Dit is wel een heel groot verschil, zou dit enkel komen doordat Duitsland veel meer test?
Of is hier meer aan de hand.

Bron: [LIVE] Coronavirus Pandemic: Real Time Counter, World Map, News
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 19:31:52 #64
138438 crew  Pizzakoppo
pi_192170694
Je gaat bijna denken aan zaken als bevolkingsdichtheid.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:33:05 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192170729
Er zijn 2 variabelen die enorm verschillend kunnen worden geïnterpreteerd. Allereerst het aantal besmettingen, dat is namelijk totaal onbekend, maar hangt nu volledig af van hoeveel te test én als tweede dan de definitie van een Corona-dode.

Over een tijdje kunnen we beter kijken naar de oversterfte. Dan is er iets te zeggen over hoeveel mensen er echt overleden zijn aan dit virus.
pi_192170764
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:33 schreef Zwansen het volgende:

Over een tijdje kunnen we beter kijken naar de oversterfte. Dan is er iets te zeggen over hoeveel mensen er echt overleden zijn aan dit virus.
En zellfs dat is twijfelachtig omdat er nou eenmaal fluctuatie in die cijfers zit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192170796
Las ergens, weet niet meer waar, vanmorgen dat ze daar beter testen.
Dus beter verschil kunnen maken tussen griep en corona bv.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:36:54 #69
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192170839
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:35 schreef hartloper het volgende:
Las ergens, weet niet meer waar, vanmorgen dat ze daar beter testen.
Dus beter verschil kunnen maken tussen griep en corona bv.
Dat zou impliceren dat er hier geregistreerd wordt dat mensen doodgaan aan Corona maar in werkelijkheid aan normale griep?
Dit is gewoon raar :l
pi_192170922
quote:
No post-mortem tests

Another explanation cited by Italian experts, could be that Germany, unlike other countries, tends not to test those who have already died.

"We don't consider post-mortem tests to be a decisive factor. We work on the principle that patients are tested before they die," the RKI told AFP.

That means that if a person dies in quarantine at home and does not go to hospital, there is a high chance they will not be included in the statistics, as Giovanni Maga of Italy's National Research Council pointed out in an interview with Euronews
.

Weet niet of de bron echt betrouwbaar is, maar het is wel een verklaring
pi_192170945
Apart. Zouden er verschillende variaties in omloop zijn. De ene soort dodelijker dan de andere.
pi_192170959
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:36 schreef SecretStoryWous het volgende:
Dat zou impliceren dat er hier geregistreerd wordt dat mensen doodgaan aan Corona maar in werkelijkheid aan normale griep?
Zolang je iemand niet test en deze sterft kun je inderdaad niet met zekerheid zeggen dat deze persoon aan corona is overleden. Hij kan ook zijn overleden aan een longontsteking tgv griep.

Ik vind jammer dat ik dat artikel niet meer kan vinden.
pi_192170982
quote:
Bessere medizinische Ausstattung

Mit 25.000 Intensivbetten mit Beatmungsgerät ist Deutschland im Vergleich zu seinen europäischen Nachbarn gut aufgestellt. In Frankreich gibt es nur rund 7000 Beatmungsplätze, in Italien etwa 5000. In Großbritannien stehen nach Behördenangaben nur etwas mehr als 4000 Intensivbetten und 5000 Beatmungsgeräte zur Verfügung.

Um eine Überlastung der Krankenhäuser wie in Italien oder Ostfrankreich zu verhindern, hat die Bundesregierung angekündigt, die Zahl der Intensivbetten mit Beatmungsgerät zu verdoppeln. Um die Krankenhausbetten für schwer Erkrankte freizuhalten, haben Bund und Länder in einem Notfallplan beschlossen, Hallen und Hotels zu provisorischen Behandlungszentren für leichtere Fälle umzurüsten.

Frühe Tests

Ein weiterer Faktor der niedrigen Sterblichkeitsrate könnte laut Experten das schnelle Handeln der Behörden gewesen sein. Deutschland habe das Virusgeschehen sehr früh erkannt und sich damit einen Vorsprung bei der Erkennung der Epidemie gesichert, sagt Christian Drosten, Direktor des Instituts für Virologie an der Berliner Charité. Wissenschaftler der Charité hatten im Januar einen der ersten Tests für das neuartige Virus entwickelt. Deutschland verfügt zudem über ein Netzwerk unabhängiger Labore, von denen viele bereits im Januar mit Tests begannen, als die Fallzahlen noch sehr niedrig waren. Dank der hohen Labordichte ist es in Deutschland einfacher als in anderen Ländern, sich testen zu lassen. Nach Schätzungen des RKI können täglich 12.000 Menschen in Deutschland auf das neuartige Virus getestet werden.

Jüngere betroffen

In Deutschland ist der durchschnittliche Infizierte jünger und gesünder als jene in anderen Ländern. In der Bundesrepublik sind nach Angaben des RKI-Präsidenten Lothar Wieler mehr als 70 Prozent der bestätigten Infizierten zwischen 20 und 50 Jahre alt. Als Risikogruppe gelten insbesondere Ältere und Menschen mit Vorerkrankungen. Allerdings ist fast ein Viertel der deutschen Bevölkerung älter als 60 Jahre. Experten befürchten, dass die Zahl der Todesfälle mit der weiteren Ausbreitung des Virus in die Höhe schnellen wird.

Keine Tests bei Verstorbenen

Eine andere Erklärung könnte italienischen Experten zufolge sein, dass in Deutschland im Allgemeinen keine Post-mortem-Tests vorgenommen werden. Wenn ein Mensch demnach in Quarantäne sterbe, ohne in ein Krankenhaus eingeliefert worden zu sein, tauche er mit hoher Wahrscheinlichkeit in der Statistik der Corona-Todesfälle gar nicht auf, sagt Giovanni Maga vom Italienischen Nationalen Forschungsrat im Interview dem Sender Euronews.

Das RKI hält die nachträglichen Tests bei Verstorbenen hingegen für keinen "entscheidenden Faktor". "Wir gehen davon aus, dass die Patienten diagnostiziert werden, bevor sie sterben", teilte das Institut auf AFP-Anfrage mit. Deshalb seien die Tests nach dem Tod "nicht systematisch erforderlich".
https://www.n-tv.de/panor(...)article21657232.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192171053
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Apart. Zouden er verschillende variaties in omloop zijn. De ene soort dodelijker dan de andere.
Voor de een is het dodelijker dan voor de ander.

Ben je 87 jaar oud kan je lichaam minder hebben dan iemand van 40 bv. Als ze beide gezond zijn.
Dat geldt voor iedere ziekte. Dus ook voor corona
pi_192171080
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:39 schreef _I het volgende:

[..]

.

Weet niet of de bron echt betrouwbaar is, maar het is wel een verklaring
Maar in Duitsland wordt veel meer getest dan in andere landen, dan zou je verwachten dat het in andere landen een groter effect heeft, want ik betwijfel dat autopsies momenteel een prioriteit zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192171122
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar in Duitsland wordt veel meer getest dan in andere landen, dan zou je verwachten dat het in andere landen een groter effect heeft, want ik betwijfel dat autopsies momenteel een prioriteit zijn.
Ik heb er geen zicht op. Al dat testen is zo ondoorzichtig als het maar kan.
pi_192171208
Ok, als ze inderdaad niet testen op mensen die dood gaan zonder daarvoor al getest te zijn verklaart een boel.

De meeste doden in Nederland belanden ook niet eens eerst op de IC. Vaak is dat een onnodige lijdensweg voor oude mensen zij een Arts op tv deze week. Deze mensen telt Duitsland dan dus vermoedelijk niet mee. Best wel slecht eigenlijk.
pi_192171245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef Elizium het volgende:
Best wel slecht eigenlijk
Wat slecht is als je mensen de stempel corona geeft terwijl ze niet getest zijn.
En als ze dan sterven geteld worden als corona patient.
pi_192171296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:50 schreef hartloper het volgende:
Wat slecht is als je mensen de stempel corona geeft terwijl ze niet getest zijn.
En als ze dan sterven geteld worden als corona patient.
Volledig mee eens dat is ook inderdaad slecht, ik zij ook niet dat het in Nederland lekker gaat met de telling.
pi_192171332
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Je gaat bijna denken aan zaken als bevolkingsdichtheid.
Ja inderdaad, want dat maakt een verschil als iemand besmet is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192171561
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:46 schreef _I het volgende:

[..]

Ik heb er geen zicht op. Al dat testen is zo ondoorzichtig als het maar kan.
In verhouding tot het aantal positieve gevallen test Duitsland alvast meer.
Duitsland eind vorige week: 167.009 getest waarvan 6540 positief.

quote:
Wie die Deutsche Krankenhausgesellschaft (DKG) an diesem Donnerstag auf Anfrage mitteilte, wurden bis zum Ende der vergangenen Woche in 148 Laboren 167.009 Proben getestet, davon waren 6540 positiv.
https://www.stern.de/gesu(...)etestet-9189186.html

In Italië: 12 maart, 86.011 mensen getest, 12.839 positief.
17 maart 148.567 getest, 26.062 positief.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192171695
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In verhouding tot het aantal positieve gevallen test Duitsland alvast meer.
Duitsland eind vorige week: 167.009 getest waarvan 6540 positief.
[..]

https://www.stern.de/gesu(...)etestet-9189186.html

In Italië: 12 maart, 86.011 mensen getest, 12.839 positief.
17 maart 148.567 getest, 26.062 positief.
Snap ik, maar dan heb je nog de testcriteria, het natrekken, familieonderzoek, ... Ik weet niet wie ze allemaal testen.
In Italie waren ze al snel alleen nog maar de zwaardere gevallen aan het testen, zover zijn ze in DLD nog niet.
Zit het bij de Italianen bij ouderen en in DLD bij jonge gezinnen, is het in Italie in 1 stad/provincie en in DLD door het hele land. Er zijn zoveel factoren die van invloed zijn, dat ik de cijfers niet serieus kan nemen in vergelijkingen.

Zie de grafieken en stijgingen iedere dag, maar cijfers alleen vertellen geen verhaal.
pi_192181312
Nu ook op telegraaf een artikel erover. Men tast in het duister en komt niet verder als het testen en 'in italie wonen veel ouderen'. MAAR waarom heeft Duitsland zoooooo weinig doden terwijl het zo'n groot land is. En het is een ontwikkeld land anders kun je nog zeggen dat ze achterlopen en er geen verstand van hebben ofzo.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192184076
Stand gisteren:

• Duitsland: 17.742 gevallen, 48 doden
• Frankrijk: 10.995 gevallen, 372 doden
• Italië: 41.034 gevallen, 3.405 doden
• Nederland: 2.994 gevallen, 106 doden
• Spanje: 20.412 gevallen, 1.041 doden

Moeten we in Nederland niet gewoon vaker luisteren naar experts ipv naar roeptoeters? Gewoon doen wat Herr Professor Doctor zegt. Natuurlijk heeft iedereen het recht om zijn mening te uiten, maar de meningen van 90% van de mensen zijn gewoon volstrekt onbelangrijk, ze hebben ook geen essentieel beroep of zo.
pi_192184106
Maar wat doen die Duitsers dan anders?
pi_192184125
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:23 schreef ConnerJohn het volgende:
Maar wat doen die Duitsers dan anders?
Nou ja, met vijf keer zoveel gevallen hebben ze de helft minder doden. Omdat ze gewoon luisteren naar experts
  Moderator / Miss SHO zaterdag 21 maart 2020 @ 13:24:38 #87
22592 crew  Ole
pi_192184130
Duitsland heeft meer mensen getest. Ook mensen met weinig klachten. Vandaar dat er van de geteste mensen minder zijn overleden. Hoor van vrienden in Duitsland dat daar ook heel veel mensen onverantwoord bezig zijn.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192184154
Ik geloof er helemaal niets van dat Duitsland beter loopt of iets. Lopen ze überhaupt niet achter op Nederland nog?
pi_192184155
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:24 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Nou ja, met vijf keer zoveel gevallen hebben ze de helft minder doden.
Mijn vraag was meer, hoe komt dat? Wat doen ze anders? Wat zijn hun maatregelen.
pi_192184332
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:24 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Nou ja, met vijf keer zoveel gevallen hebben ze de helft minder doden. Omdat ze gewoon luisteren naar experts
Die testen gewoon een stuk meer dan dat wij doen, dan valt het sterfte cijfer ook mee.
pi_192184474
Moffelen die hun doden stiekem weg ofzo?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 21 maart 2020 @ 13:44:58 #92
22592 crew  Ole
pi_192184582
nogmaals: ze hebbem veel ruimer getest. aantal geteste personen zegt niks over aantal geïnfecteerde personen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192184683
Testen meer, maar verdoezelen doodsoorzaken.
pi_192184754
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:44 schreef Ole het volgende:
nogmaals: ze hebbem veel ruimer getest. aantal geteste personen zegt niks over aantal geïnfecteerde personen
Dan nog is het lage dodental opvallend. Ook als ze minder getest hadden.
pi_192184776
Behalve dan dat je in veel restaurants nog steeds alleen met cash kan betalen :')
Ik was hier...
pi_192184900
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:53 schreef Nismo91 het volgende:
Behalve dan dat je in veel restaurants nog steeds alleen met cash kan betalen :')
Dat is omdat je in Duitsland veel betaalt per pintransactie.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192184921
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:25 schreef ConnerJohn het volgende:

[..]

Mijn vraag was meer, hoe komt dat? Wat doen ze anders? Wat zijn hun maatregelen.
Ik las laatst ergens (en nee, ik heb geen bron om het te verifiëren) dat Duitsland geen 'reguliere' sterfte test op corona, dus een heleboel coronapatiënten worden niet aangemerkt als doden.

Een andere is dat veel Duitsers nog op de IC liggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 14:09:22 #98
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192185155
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:53 schreef Nismo91 het volgende:
Behalve dan dat je in veel restaurants nog steeds alleen met cash kan betalen :')
Bullshit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192185188
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bullshit.
Oké ik bullshit inderdaad, bij veel restaurants kan het ook met de pin maar hier vlakbij zit er eentje waar wij regelmatig heen gingen, daar is geen pin :')
Ik was hier...
pi_192185210
Maar Duitsers houden wel meer van cash dan van pinnen.. Misschien mogen we wel onderdeel worden van Duitsland, hebben we er gelijk 28000 IC's bij.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 14:16:26 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192185345
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:10 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Oké ik bullshit inderdaad, bij veel restaurants kan het ook met de pin maar hier vlakbij zit er eentje waar wij regelmatig heen gingen, daar is geen pin :')
Dan moet je misschien niet naar een veredelde snackbar gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192185347
zou echt graag willen dat ze hier ook meer konden en ook gingen testen. Maar te weinig mankracht en middelen ervoor. Wel bloedonderzoeken, maar dan zijn dat steekproeven. Je weet dus als individu niet of je het wel/niet hebt (gehad) . Tenzij je inderdaad zoveel klachten hebt en je WEL getest bent. Maar als je nou gewoon 0.0 klachten hebt? En ook mensen uit de weg gaat? Zou je dus alsnog ziek kunnen worden omdat er iemand heeft lopen hoesten op een winkelkarretje?? want het virus leeft op alles voort voor x aantal uren / dagen... ?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 14:17:10 #103
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192185358
Als marketingstudent ben ik van mening dan er in Duitsland sprake is van wet van Murphy
  zaterdag 21 maart 2020 @ 15:31:37 #104
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192186520
Wat een slechte Stimmungsmache dit topic. Er kunnen tal van redenen zijn waarom de cijfers van Duitsland afwijken.
pi_192186556
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:23 schreef ConnerJohn het volgende:
Maar wat doen die Duitsers dan anders?
Net als Aziaten volgen zij de regels.
pi_192186590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:21 schreef Agronoom2 het volgende:
Stand gisteren:

• Duitsland: 17.742 gevallen, 48 doden
• Frankrijk: 10.995 gevallen, 372 doden
• Italië: 41.034 gevallen, 3.405 doden
• Nederland: 2.994 gevallen, 106 doden
• Spanje: 20.412 gevallen, 1.041 doden

Leuk die cijfers, maar daarin word dus alleen maar aangegeven hoeveel er positief zijn getest. Dat zegt dus niets over de aantallen die het wel hebben maar niet zijn getest.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_192186626
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:33 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Net als Aziaten volgen zij de regels.
Robots
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192187026
Bestaan er dan nog snackbars zonder de mogelijkheid om te pinnen?
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_192187071
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:37 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Robots
Nogal een nuttige eigenschap deze tijden, ipv eigenwijze boomers in Brabant.
pi_192187509
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:06 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Nogal een nuttige eigenschap deze tijden, ipv eigenwijze boomers in Brabant.
Die mensen hebben geen ziel
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192190822
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:35 schreef Dirk_Teur het volgende:

[..]

Leuk die cijfers, maar daarin word dus alleen maar aangegeven hoeveel er positief zijn getest. Dat zegt dus niets over de aantallen die het wel hebben maar niet zijn getest.
Exact. Duitsland test meer en heeft dan dus meer positieven, maar test niet post-mortum (dus wellicht hoger sterftecijfer in werkelijkheid).

Nederland test minder, GGD en Huisarts adviseren mensen met klachten binnen te blijven en uitzieken (80% heeft milde tot nauwelijk klachten), maar testen wel post-mortum. Ergo, “wij” zullen een hoger aantal corona patiënten hebben dan deze aantallen en duitsland een hoger sterftecijfer.

Klassiek geval van appels en peren.
pi_192199668
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:37 schreef Reintji het volgende:

[..]

Exact. Duitsland test meer en heeft dan dus meer positieven, maar test niet post-mortum (dus wellicht hoger sterftecijfer in werkelijkheid).

Nederland test minder, GGD en Huisarts adviseren mensen met klachten binnen te blijven en uitzieken (80% heeft milde tot nauwelijk klachten), maar testen wel post-mortum. Ergo, “wij” zullen een hoger aantal corona patiënten hebben dan deze aantallen en duitsland een hoger sterftecijfer.

Klassiek geval van appels en peren.
Klein detail: Het Nederlandse systeem zegt dat ze niet meer kunnen testen omdat ze tegen de grenzen van capaciteit oplopen.

Daar hebben Duitsers dus geen last van.
pi_192199890
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bullshit.
Dit is geen bullshit, ik woon in Frankfurt en ik ken in mijn wijk alleen al zeker vijf restaurants waar je alleen cash kunt betalen. Dat zijn zeker geen veredelde snackbars, wel overwegend restaurants met Duitse keuken. Het wordt overigens wel steeds beter, maar het is zeker niet zo ver als in Nederland.
  zondag 22 maart 2020 @ 09:24:45 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_192199929
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bullshit.
Helemaal geen bullshit, vorig jaar nog meegemaakt dat ik 130 euro cash moest lappen in een restaurant. Op wintersport in Oostenrijk gebeurt dat ook vaak genoeg overigens
pi_192199972
Door al die junkies hier is ons afweersysteem gewoon verzwakt, verder zijn we niet zo verschillend van de Duitsers. Nederlanders spuiten hero, Duitsers spuiten auto's. (8>
pi_192201283
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:21 schreef Agronoom2 het volgende:
Stand gisteren:

• Duitsland: 17.742 gevallen, 48 doden
• Frankrijk: 10.995 gevallen, 372 doden
• Italië: 41.034 gevallen, 3.405 doden
• Nederland: 2.994 gevallen, 106 doden
• Spanje: 20.412 gevallen, 1.041 doden

Moeten we in Nederland niet gewoon vaker luisteren naar experts ipv naar roeptoeters? Gewoon doen wat Herr Professor Doctor zegt. Natuurlijk heeft iedereen het recht om zijn mening te uiten, maar de meningen van 90% van de mensen zijn gewoon volstrekt onbelangrijk, ze hebben ook geen essentieel beroep of zo.
Er is volgens mij ook een kleine relatie tussen tijd van uitbraak (en geregistreerde smettingen), en daarna komen de cijfers van de geregistreerde overledenen.)

Kijk hierom naar de VS en UK, die hebben het meest liberale beleid ten aanzien van Corona, van alle westerse landen, en de sterfte cijfers liggen in de VS nog erg laag, maar wel 24.000 besmetting geregistreerd. De mortaliteitscijfers volgen vanzelf.
  Forum Admin zondag 22 maart 2020 @ 10:52:36 #117
58651 crew  murp
murp
pi_192201318
Ik heb een aantal topics gemerged, welkom allemaal bij elkaar!

10.gif 14.gif
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 22 maart 2020 @ 10:54:47 #118
163650 Greys
pi_192201347
Er zijn zojuist 4 topics over Duitsland in COR samengevoegd tot eentje. Ik loop hem even na en zal OP etc even aanpassen naar een meer recente. Dank voor jullie geduld.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 22 maart 2020 @ 10:55:08 #119
163650 Greys
pi_192201350
Oh de murp was me voor |:)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 22 maart 2020 @ 10:56:49 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192201379
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bullshit.
Nee hoor, geen bs (ik woon in D)

Ontopic: ik hoop dat de gezondheidszorg hier beter is. Ik vrees dat we pas aan het begin staan en dat het aantal doden snel zal stijgen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_192201387
Over Duitsland heb ik wel gelezen dat bij sommige sterfgevallen de doodsoorzaak coronavirus niet zo snel wordt toegeschreven. Weet alleen niet meer hoe of wat precies. Ook in Duitsland is er zeker wel kritiek op het beleid (waar niet?). Merkel heeft ook al redelijk vroeg gesteld dat de meerderheid van de bevolking het op enig moment zal krijgen. Denk toch in algemene zin dat ze het beter op orde hebben.
  zondag 22 maart 2020 @ 11:01:34 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192201455
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:57 schreef Vasilevski het volgende:
Over Duitsland heb ik wel gelezen dat bij sommige sterfgevallen de doodsoorzaak coronavirus niet zo snel wordt toegeschreven. Weet alleen niet meer hoe of wat precies. Ook in Duitsland is er zeker wel kritiek op het beleid (waar niet?). Merkel heeft ook al redelijk vroeg gesteld dat de meerderheid van de bevolking het op enig moment zal krijgen. Denk toch in algemene zin dat ze het beter op orde hebben.
Wat wel opvallend is, dat ik in Duitsland relatief gezien veel meer mensen ken die in de gezondheidszorg (Cure & care) weken dan in Nederland.
Schijnt op grotere schaal ook bevestigd worden door betrouwbare bronnen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 22 maart 2020 @ 11:05:56 #123
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192201536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:23 schreef wokkelfok het volgende:
Duitsland heeft geen besmette personen tijdens een carnavalsviering gehad, want ze hebben niet echt zo'n carnavalsbrandhaard, behalve die net over de grens bij Limburg. Dit kan er op wijzen dat het virus al eerder in Nederland circuleerde.
Dit lijkt me inderdaad plausibel. De bron van de besmetting in Gangelt is niet opgehelderd. Terwijl de Selfkant bij uitstek een grensgebied is waar veel Nederlanders komen. De theorie dat het in Nederland eerder wijder verspreidt was dan in Duitsland zou dus zomaar kunnen.

En aangezien het RIVM zeer behoudend was, en is, met testen kloppen de cijfers van geen kant natuurlijk. Als je zo weinig mogelijk test dan zijn er ook maar weinigen die voldoen aan de casusdefinitie waarin stond dat je contact moest hebben gehad met een bevestigde patiënt. Volstrekt kansloos beleid als je een niet te herleiden uitbraak in een grensregio hebt. :{w Kortom, ik zou er niet gek van op kijken als het in Nederland onder de radar is gebleven terwijl de Duitsers het wel hebben opgepikt door een ander (beter) testbeleid.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192202921
Ik denk ook dat het komt door het aantal testen, dat vertekend het beeld aan alle kanten. Net zoals wij blijkbaar geen cijfers over herstelde patiënten hebben. En ook de ziekenhuis en IC opnames zijn een raadsel hier, de Chinese overheid zal wel jaloers op ons zijn.

Overigens prima dat we veel minder testen, beetje zinloos om iedereen in Nederland te testen. Ook het constante geneuzel over onderzoek naar contacten word je gek van, dat was te doen met 20 patiënten, maar nu zou je zo’n beetje heel Nederland moeten testen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')