Paniek paniekquote:Op donderdag 19 maart 2020 19:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op IC's verwacht
https://www.volkskrant.nl(...)-kogels-in~b742b321/quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2544164/
1/999#p192150227]donderdag 19 maart 2020 19:57[/url] schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Mijn god ja, daar wil je niet aan denken.
Komt dit niet vanwege het feit dat Italië qua oppervlakte een veel groter land is dan Nederland?quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik kwam net dit grafiekje tegen over het % bezette IC bedden in de verschillende regio's in Italië:
[ afbeelding ]
De eerste vraag die direct bij mij opkomt is waarom ze niet in hemelsnaam de patiënten herverdelen over de regio's waar nog meer IC bedden beschikbaar zijn. Zelfs in NL zijn we daar nu al mee bezig.
Zou al heel veel helpen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:59 schreef maily het volgende:
Bewaking/politie bij de supermarkt, en maar zoveel mensen tegelijk naar binnen.
En geen hele gezinnen ......
Yep.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:57 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Mijn god ja, daar wil je niet aan denken.
Ik denk dat ze nogal slim zijn om het niet overal heen te verplaatsen, dat personeel wordt gegarandeerd ziek en neemt t weer mee naar huis en dan zijn in no time alle regios verpestquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:01 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Komt dit niet vanwege het feit dat Italië qua oppervlakte een veel groter land is dan Nederland?
Dat gaat ongelofelijk escalerenquote:
dat zijn mensen, die zich moeilijk kunnen aanpassen aan veranderingenquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
Het schuift ook steeds weer op.
Twee weken geleden toen wij hier riepen dat 1150 bedden niet genoeg zouden zijn werder wij paniekzaaiers genoemd. Nu zegt NVIC dat er volgende week 500-1000 patiënten bij kunnen komen, terwijl er al 210 op de IC liggen en standaard ongeveer 250 bedden voor spoedgevallen worden gebruikt.
Nog kiezen sommigen er voor om hun kop in het zand te steken. Ik kan daar echt niet bij.
De realiteit haalt je vanzelf een keer in als je een struisvogel bent.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
Het schuift ook steeds weer op.
Twee weken geleden toen wij hier riepen dat 1150 bedden niet genoeg zouden zijn werder wij paniekzaaiers genoemd. Nu zegt NVIC dat er volgende week 500-1000 patiënten bij kunnen komen, terwijl er al 210 op de IC liggen en standaard ongeveer 250 bedden voor spoedgevallen worden gebruikt.
Nog kiezen sommigen er voor om hun kop in het zand te steken. Ik kan daar echt niet bij.
Die regio's zijn iets groter en verder uit elkaar dan in Nederlandquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik kwam net dit grafiekje tegen over het % bezette IC bedden in de verschillende regio's in Italië:
[ afbeelding ]
De eerste vraag die direct bij mij opkomt is waarom ze niet in hemelsnaam de patiënten herverdelen over de regio's waar nog meer IC bedden beschikbaar zijn. Zelfs in NL zijn we daar nu al mee bezig.
Als dat al een probleem zou zijn, dan nog kun je toch het hele land laten mee schuiven richting het zuiden? Patiënten van Noord-Italië naar Midden-Italië overplaatsen, en patiënten van Midden-Italië naar Zuid-Italië overplaatsen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:01 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Komt dit niet vanwege het feit dat Italië qua oppervlakte een veel groter land is dan Nederland?
Grotere afstanden en belachelijke aantallen. In Nederland hebben wij nog maar 210 patiënten. Je kan ze opnemen, beademen, rustig in een ambulance schuiven en 30-45 minuten verderop bij een andere prima ziekenhuis afleveren. Nu heb je zelfs de tijd om drie uur te rijden en ze in Groningen af te leveren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat die regio's die plekken zelf nog zeer hard nodig gaan hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
sickquote:
quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik moest altijd een beetje lachen om die doomsday preppers - zag het programma toevallig net op tv voorbijkomen - maar degenen die volledig zelfvoorzienend zijn zitten er nu wel goed bij natuurlijk.
Dat is ook wel gedaan in Italië, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer praktisch haalbaar was. IC-patiënten gaan niet met een gewone ambulance, en qua afstanden/reistijd is het ook een ander verhaal dan hier.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het een makkelijk antwoord is. Want als wij zo'n makkelijke oplossibf bedenken, doen zij dat zeker.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat wij het voordeel hebben dat we nu naar Italië kunnen kijken en hoe het bij ons in het ergste geval kan lopen. We hebben meer tijd voor voorbereiding.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat is ook wel gedaan in Italië, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer praktisch haalbaar was. IC-patiënten gaan niet met een gewone ambulance, en qua afstanden/reistijd is het ook een ander verhaal dan hier.
Nee, dit is een psychologisch effectquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef Zipportal het volgende:
Griepepidemie lijkt nu toch teruggekeerd
https://www.rtlnieuws.nl/(...)9-hoesten-huisartsen
Klap na klap.
Uiteindelijk is is op dit moment het belangrijkst dat je 2 of 3 weken binnen kan blijven als het nodig is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik moest altijd een beetje lachen om die doomsday preppers - zag het programma toevallig net op tv voorbijkomen - maar degenen die volledig zelfvoorzienend zijn zitten er nu wel goed bij natuurlijk.
Ik heb nou niet echt het idee dat er lering uit Italie wordt getrokken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat wij het voordeel hebben dat we nu naar Italië kunnen kijken en hoe het bij ons in het ergste geval kan lopen. We hebben meer tijd voor voorbereiding.
Doe dat lekker in het griepsubforum.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef Zipportal het volgende:
Griepepidemie lijkt nu toch teruggekeerd
https://www.rtlnieuws.nl/(...)9-hoesten-huisartsen
Klap na klap.
los daarvan, maar die lui hamsteren ook toiletpapier hoor. Ze hamsteren toiletpapier en kogels.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat gaat ongelofelijk escaleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |