ben bang dat er opeens heel wat jongvolwassenen sterven aan trombosequote:Op donderdag 19 maart 2020 15:24 schreef KennyPowers het volgende:
Al die posts van:
Ik was vandaag buiten. En toen zag ik andere mensen ook buiten?! WTF?
Het aantal positieve tests stijgt nog steeds exponentieel door, hoor. Afgelopen weekend zaten we nog op 1000 gevallen, terwijl gisteren de 2000 al werd gehaald. Alleen al vandaag kwamen er net zoveel gevallen bij als in de eerste twee weken bij elkaar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Eerst werd het aantal positieve tests in een grafiek gezet, toen dat niet meer exponentieel steeg heet aantal doden, nu dat niet meer exponentieel stijgt het aantal IC opnames. Whats next?
Het is algemeen bekend dat er een enorm tekort is aan test-reagentia.... en de diagnostiek daarom maar een maximaal aantal mensen per dag kan testen. Dat maakt in ieder geval de cijfers van aantal ziekenhuisopnames waardeloos.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
14 maart: 40 à 50 (AD.NL)
15 maart: 50 tot 60 (NOS.NL)
16 maart: 96 (NOS.NL) +46
17 maart: 135 (NOS.NL) + 39
18 maart: 171 (NOS.NL) + 36
Bij ziekenhuisopnames
14-3 136
15-3 162 + 26
16-3 205 + 43
17-3 314 + 109
18-3 408 + 94
19-3 489 + 81
Het aantal personen aanwezig op IC is wel gezakt gisteren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb het even in een grafiekje voor je gezet, misschien helpt het om de data wat beter op waarde te schatten.
[ afbeelding ]
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:24 schreef KennyPowers het volgende:
Al die posts van:
Zeg dat tegen het ziekenhuis. Als je in druppelisolatie ligt, moet je FFP1 op, bij corona gebruiken ze FFP3 en het gewone verzorgende personeel FFP2. Ik maak die regels niet, dat zijn gewoon de feiten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:22 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Tikkeltje overdreven die maskers, vind je niet?
Dit. Helaas is dit topic door het getrol vandaag zowat onleesbaar geworden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:21 schreef Markesh het volgende:
Er is echt een blik trollen opengetrokken hier.
Jammer
Postend vanaf je mobiel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:24 schreef KennyPowers het volgende:
Al die posts van:
Mssquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:24 schreef kibo het volgende:
[..]
Mss beter als jij voortaan helemaal geen aandacht meer besteed aan dit topic
Ik bedoel mondkapjes, hij heeft wel gelijk met de maskers.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:24 schreef Markesh het volgende:
[..]
Heb je nou echt geen leven met dit getrol en achterlijke uitspraken?
Niet gelezenquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:23 schreef Sfancta het volgende:
Ik heb het Corona virus.... een anoniem verhaal.....
Dag 3 met klachten, dag 2 van de diagnose.
Vanochtend de huisarts gebeld wegens ademhalingsklachten. Voor mijn gevoel zit er iemand op mijn borstkas waardoor lucht krijgen belemmerd wordt. Advies is om zo rustig mogelijk te doen en veel te slapen. Er is niks tegen te doen dan alleen paracetamol te nemen. Nou weet ik dat medici zeer snel naar paracetamol grijpen, echter is dit een virus waar nog geen erkent antistof voor is uitgebracht. Het ziekenhuis wordt mij afgeraden, want dit zal me niet goed doen.
Met andere woorden: Daar hoef je je niet te melden, want je wordt toch niet geholpen. Als ik mijn eigen onderbuikgevoel moet geloven. Nog steeds heb ik angst te ‘stikken’.
Gedurende de dag ben ik hartstikke moe. Niet gewoon moe, maar echt uitgeput. Fatsoenlijk liggen en rusten kan niet, want het ademhalen belemmerd dit. Gedurende de dag schommelt mijn temperatuur tussen de 39,5 en 39,7. Mijn ogen branden en heb hoofdpijn. Sinds een uur of 5 heb ik last van ‘aanvallen’. Hierbij krijg ik het ijskoud en bibber van de kou, terwijl mijn hoofd gloeit.
Zowel de Arbo-arts als de manager van mijn werk hebben contact met mij opgenomen. Met beide een fijn en zeer begripvol gesprek gehad. Onderling contact blijft natuurlijk. Na deze gesprekken was ik op, letterlijk kapot. Praten kost zoveel energie, het snakken van lucht hierbij en het vele droge hoesten maken het er niet gemakkelijk op. In de avond een privé berichtje ontvangen met beterschap melding. Degene had het via via op mijn werk te horen gekregen met mijn naam erbij. Fijn dat er aan mij gedacht wordt, al heb ik hier mijn bedenkingen bij. Zo hoor je niemand, maar als er iets gehoord wordt zijn ze erbij. Hier laat ik het bij.
Aangezien ik morgen naar mijn collega’s moet bellen om ze op de hoogte te houden gezien mijn gezondheidstoestand,zal ik hier al mijn krachten voor sparen. Een simpel gesprek hoor ik jullie denken,.. Voor mij momenteel niet. Het kost ontzettend veel kracht om met weinig lucht en gigantische keelpijn je te verwoorden. De intense pijn die ik ervaar tijdens het ademhalingsproces en de bewegingen van de borstkas. Wat vanzelfsprekend en vanzelf dient te gaan, is momenteel een ware hel voor mij. Probeer ik mij te verwoorden, komt er die vreselijke droge hoest nog eens bij.. Ja, na een gesprek kan je mij opvegen. Waarom dan niet per e-mail of digitaal programma? Nee, het moet persoonlijk gaan. Dan is het van mijn kant ook te horen wat er aan de hand is.
Free for all topic geworden zonder modsquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:26 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dit. Helaas is dit topic door het getrol vandaag zowat onleesbaar geworden.
Pure speculatie van me, maar we weten dat sinds kort mensen verhuisd worden vanuit ziekenhuizen uit Noord-Brabant naar het noorden. Misschien dat ze daar dan uitgecheckt worden en nog niet ingecheckt zijn in die andere ziekenhuizen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het aantal personen aanwezig op IC is wel gezakt gisteren.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Als is die daling wel erg abrupt. Lijkt eerder op een verandering in werkwijze dan een natuuurlijk verloop...
Mooi is dat en dan boos hier neer zetten..quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:24 schreef KennyPowers het volgende:
Al die posts van:
Dat we hier over een aantal maanden over lachen? Dat is een feit ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:25 schreef JK het volgende:
[..]
Zeg dat tegen het ziekenhuis. Als je in druppelisolatie ligt, moet je FFP1 op, bij corona gebruiken ze FFP3 en het gewone verzorgende personeel FFP2. Ik maak die regels niet, dat zijn gewoon de feiten.
Pfoe.. jezus wat waardeloos.. hopen en ik denk dat ik namens allemaal hier spreek, dat je er snel weer bovenop komt. Sterkte!quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:23 schreef Sfancta het volgende:
Vanochtend de huisarts gebeld wegens ademhalingsklachten. Voor mijn gevoel zit er iemand op mijn borstkas waardoor lucht krijgen belemmerd wordt. Advies is om zo rustig mogelijk te doen en veel te slapen. Er is niks tegen te doen dan alleen paracetamol te nemen. Nou weet ik dat medici zeer snel naar paracetamol grijpen, echter is dit een virus waar nog geen erkent antistof voor is uitgebracht. Het ziekenhuis wordt mij afgeraden, want dit zal me niet goed doen.
Met andere woorden: Daar hoef je je niet te melden, want je wordt toch niet geholpen. Als ik mijn eigen onderbuikgevoel moet geloven. Nog steeds heb ik angst te ‘stikken’.
Gedurende de dag ben ik hartstikke moe. Niet gewoon moe, maar echt uitgeput. Fatsoenlijk liggen en rusten kan niet, want het ademhalen belemmerd dit. Gedurende de dag schommelt mijn temperatuur tussen de 39,5 en 39,7. Mijn ogen branden en heb hoofdpijn. Sinds een uur of 5 heb ik last van ‘aanvallen’. Hierbij krijg ik het ijskoud en bibber van de kou, terwijl mijn hoofd gloeit.
Zowel de Arbo-arts als de manager van mijn werk hebben contact met mij opgenomen. Met beide een fijn en zeer begripvol gesprek gehad. Onderling contact blijft natuurlijk. Na deze gesprekken was ik op, letterlijk kapot. Praten kost zoveel energie, het snakken van lucht hierbij en het vele droge hoesten maken het er niet gemakkelijk op. In de avond een privé berichtje ontvangen met beterschap melding. Degene had het via via op mijn werk te horen gekregen met mijn naam erbij. Fijn dat er aan mij gedacht wordt, al heb ik hier mijn bedenkingen bij. Zo hoor je niemand, maar als er iets gehoord wordt zijn ze erbij. Hier laat ik het bij.
Aangezien ik morgen naar mijn collega’s moet bellen om ze op de hoogte te houden gezien mijn gezondheidstoestand,zal ik hier al mijn krachten voor sparen. Een simpel gesprek hoor ik jullie denken,.. Voor mij momenteel niet. Het kost ontzettend veel kracht om met weinig lucht en gigantische keelpijn je te verwoorden. De intense pijn die ik ervaar tijdens het ademhalingsproces en de bewegingen van de borstkas. Wat vanzelfsprekend en vanzelf dient te gaan, is momenteel een ware hel voor mij. Probeer ik mij te verwoorden, komt er die vreselijke droge hoest nog eens bij.. Ja, na een gesprek kan je mij opvegen. Waarom dan niet per e-mail of digitaal programma? Nee, het moet persoonlijk gaan. Dan is het van mijn kant ook te horen wat er aan de hand is.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:27 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mooi is dat en dan boos hier neer zetten..
quote:Franse stranden dicht
Alle Franse stranden langs de Middellandse Zee zijn dicht gegaan voor het publiek. Hiertoe is besloten om besmetting te voorkomen.
"Er zaten te veel mensen op het strand", laten de regionale autoriteiten weten. "Mensen mogen kort naar buiten en in de buurt van hun huis. Maar hele groepen kwamen naar het strand, soms uren lang."
De maatregel geldt voor de gehele kustlijn, van de Italiaanse tot de Spaanse grens. Ook op Corsica mogen mensen de stranden niet meer op.
Aan de Atlantische kust is een deel van de stranden in Bretagne gesloten voor publiek.
Trolls dwalen door dit topic rond tot we er immuun voor worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Free for all topic geworden zonder mods
quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:27 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Sorry, niet van mezelf. Maar gelezen op de facebook van ondernemend Roermond.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:28 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Pfoe.. jezus wat waardeloos.. hopen en ik denk dat ik namens allemaal hier spreek, dat je er snel weer bovenop komt. Sterkte!
Vooral niet gewoon de dokter bellen dan als je zulke heftige klachten hebt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:23 schreef Sfancta het volgende:
die lockdown stelt ook geen klote voorquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net dat de Fransen de mensen van de stranden af moeten jagen, dus die "lockdown" wordt ook niet bepaald nagekomen als dat het is gecommuniceerd:
Bron NOS:
[..]
DIt boeit echt helemaal niemand.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:28 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Sorry, niet van mezelf. Maar gelezen op de facebook van ondernemend Roermond.
Het aantal positieve tests steeg niet exponentieel omdat de testcriteria steeds veranderden (familieleden van COVID-19-patiënten met klachten niet meer getest, bij milde klachten niet meer getest, etc.)quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:22 schreef butz0rs het volgende:
Eerst werd het aantal positieve tests in een grafiek gezet, toen dat niet meer exponentieel steeg het aantal doden, nu dat niet meer exponentieel stijgt het aantal IC opnames. Whats next?
Trap er niet inquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:28 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Pfoe.. jezus wat waardeloos.. hopen en ik denk dat ik namens allemaal hier spreek, dat je er snel weer bovenop komt. Sterkte!
quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:23 schreef Sfancta het volgende:
Plus het feit dat het helemaal niet verkeerd is om buiten te zijn, zolang je maar niet met 50 buurtgenoten de BBQ aansteekt of de polonaise gaat lopenquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:27 schreef Doublepain het volgende:
[..]
@geertwilderspvvquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Vooral niet gewoon de dokter bellen dan als je zulke heftige klachten hebt.
Oh, dat had ik even gemist dan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:28 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Sorry, niet van mezelf. Maar gelezen op de facebook van ondernemend Roermond.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:29 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Voel je je nu stoer door zo te reageren? Wat mankeert jou?
Nog steeds reageren op die debielquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:29 schreef Minimunt het volgende:
[..]... Veel sterkte en beterschap ik hoop echt dat je er goed uit komt...
Hoe oud ben je als ik vragen mag. En sinds wanneer weet je het. Hoe lang heb je de klachten al en sinds wanneer is het erger geworden?
Je kent sfancta blijkbaar nietquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:29 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Voel je je nu stoer door zo te reageren? Wat mankeert jou?
Klinkt als een gewone griep hoe het omschreven is. Alleen iets heftiger.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Vooral niet gewoon de dokter bellen dan als je zulke heftige klachten hebt.
wat zou het RIVM toch zonder Wilders moetenquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
@:geertwilderspvv
Gigantische groei aantal Corona-patiënten op IC’verwacht. Schokkend.
Kamerdebat aangevraagd.
#coronavirusNederland #coronavirus #coronanederland #corona #Nederland
Die mensjes doen voorlopig niks anders dan debatteren vrees ik.
Heb dus een aardig deel gemist begrijp ik.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds reageren op die debiel.
Geert heeft gisteren niet echt opgelet bij de briefing hequote:Op donderdag 19 maart 2020 15:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
@:geertwilderspvv
Gigantische groei aantal Corona-patiënten op IC’verwacht. Schokkend.
Kamerdebat aangevraagd.
#coronavirusNederland #coronavirus #coronanederland #corona #Nederland
Die mensjes doen voorlopig niks anders dan debatteren vrees ik.
Als je niet meegaat in de grote overdreven massahysterie ben je een troll? Men doet hier of er iedere dag duizenden jonge Nederlanders het loodje leggen. Kom op zeg.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Trolls dwalen door dit topic rond tot we er immuun voor worden.![]()
Blijven negeren, dan is de lol er wel af.
quote:
Ik kwam deze tegen. Vond ik tamelijk geniaal.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net dat de Fransen de mensen van de stranden af moeten jagen, dus die "lockdown" wordt ook niet bepaald nagekomen als dat het is gecommuniceerd:
Bron NOS:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |