Volgens mij wordt er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:45 schreef bitterbal het volgende:
vraag mij dan ook af of die 1000 testen dan alleen worden gebruikt als mensen al enigszins erg ziek binnen komen in het ziekenhuis?
De groep die getest wordt, wordt steeds beperkter. Grotendeels worden mensen boven 70 of met ernstige klachten alleen getest, waardoor het besmettingspercentage uiteindelijk veel hoger komt te liggen dan werkelijk zo is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:45 schreef bitterbal het volgende:
vraag mij dan ook af of die 1000 testen dan alleen worden gebruikt als mensen al enigszins erg ziek binnen komen in het ziekenhuis?
Volgens mij testen ziekenhuizen ook nog eigen personeel bij klachten. Althans dat was vorige week zo toen mijn vriendin getest werd. Geen idee of dat nu nog zo is, volgens mij wel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij word er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?
Dat is wat een paar dagen geleden wel gecommuniceerd was. Maar verandert volgens mij ook met de dagquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij word er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?
Wanneer de IC vol is. Dan zit er nog lag in van 2 weken en weet niemand in politiek hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer zal het decreet komen om alle winkels te sluiten? Half geopende winkelcentra heeft helemaal niemand meer iets aan lijkt me..
Beterschap en blijf allemaal maar even in quarantaine ...quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Gisteren de RIVM hotline gebeld want pleegdochter begon gister ineens alle symptomen te vertonen, ze was al verkouden, zoals de helft van het gezin maar gisteren ging ze van verkouden naar miserie in een uur.
Oh en ze is in contact geweest met iemand die positief is getest.
Ik wilde vooral weten hoe wij, 9 personen die veel met elkaar in contact staan moeten handelen want waars zijn we zelf toch al besmet.
Het advies was; Pleegdochter in quarantaine tot ze 24uur klachtenvrij is. Wij kunnen gewoon doen en laten wat we willen . .
Hoe doet de Bulgaarse RIVM het in jouw optiek en is daar veel of juist weinig kritiek op van/door de Bulgaren?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat is wat een paar dagen geleden wel gecommuniceerd was. Maar verandert volgens mij ook met de dag
Is nu inmiddels dat vleermuis verhaal ook ontkracht?quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het vermoeden bestond idd dat het virus man made was, maar uit meerdere onderzoeken is gebleken dat dat niet het geval was.
De bron is hier gisteren, in een van de vel voorgaande delen, ergens gepost.
dat is dan toch juist andersom? Kan dat ik je zin verkeerd lees maar als alleen de mensen die zo ziek worden dat ze moeten worden opgenomen betekent dat toch dat er een hele grote groep besmette mensen gewoon verder gaat met het leven?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De groep die getest wordt, wordt steeds beperkter. Grotendeels worden mensen boven 70 of met ernstige klachten alleen getest, waardoor het besmettingspercentage uiteindelijk veel hoger komt te liggen dan werkelijk zo is.
Precies.quote:
Daar geloof ik niks van, elke dag dat kleine ondernemers nu open blijven kost bakken vol geld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wanneer de IC vol is. Dan zit er nog lag in van 2 weken en weet niemand in politiek hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen.
Men denkt nu vleermuis --> gordeldier --> mens las ik gisteren in een linkje waarbij men uitlegde dat manmade ontkracht zou zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:48 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Is nu inmiddels dat vleermuis verhaal ook ontkracht?
Ik hoop snel, samen met alle niet-noodzakelijke bedrijven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer zal het decreet komen om alle winkels te sluiten? Half geopende winkelcentra heeft helemaal niemand meer iets aan lijkt me..
En hierdoor gaat het dus zo fout.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Brybry het volgende:
RIVM zei dat het niet zo hoeft te zijn dus ik mag gewoon naar de supermarkt e.d.
De UK is wel wakker. 25.000 testen per dag.twitter:BorisJohnson twitterde op donderdag 19-03-2020 om 08:46:24We're going to step up testing for #coronavirus #COVID19 https://t.co/A7cNeBOd1J reageer retweet
Wat kost dat meer dan dicht zijn dan? Dienstverbanden worden neem ik aan gewoon doorbetaald?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van, elke dag dat kleine ondernemers nu open blijven kost bakken vol geld.
En daarna weer net zo hard terugkeren. Daarom vraag ik mij af of een totale lockdown ook wel zin heeft.. maargoed daar zijn de meningen in de politiek ook over verdeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoop snel, samen met alle niet-noodzakelijke bedrijven.
Dat is nog steeds geen lockdown zolang mensen nog gewoon naar buiten mogen om te wandelen etcetera, maar het zou veel onnodige en massale besmettingen schelen.
Het virus wordt dan nog steeds verspreid natuurlijk, maar veel kleinschaliger.
Had je rechtstreeks contact het het RIVM in plaats van de GGD dan? En waar gaat je pleegdochter nu allemaal heen dan? Kan ze dan niet gewoon voorlopig bij die moeder blijven als die zo bepalend is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Brybry het volgende:
[..]
Precies.
Maar wat ik me afvraag en wat het RIVM niet kon vertellen , wat moet ik nou doen?
Ik zorg mede voor dit gezin en mogelijk zijn we allemaal besmet. RIVM zei dat het niet zo hoeft te zijn dus ik mag gewoon naar de supermarkt e.d.
Pleegdochter zit niet in quarantaine, moeder van vind het niet nodig want we zijn toch wel besmet. Tja, ik weet het ff niet meer.
Nee, want de kans dat de test positief uitvalt bij iemand die al in het ziekenhuis wordt opgenomen is veel groter dan buiten het ziekenhuis. Uiteindelijk krijg je hiermee een besmettingsgraad van 100% terwijl dat in werkelijkheid (nog) niet zo is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat is dan toch juist andersom? Kan dat ik je zin verkeerd lees maar als alleen de mensen die zo ziek worden dat ze moeten worden opgenomen betekent dat toch dat er een hele grote groep besmette mensen gewoon verder gaat met het leven?
https://www.scientias.nl/(...)door-mensen-gemaakt/quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Men denkt nu vleermuis --> gordeldier --> mens las ik gisteren in een linkje waarbij men uitlegde dat manmade ontkracht zou zijn.
Klopt. Zowel die vriendin van mij en mijn pleegdochter zijn of worden niet getest. Alleen als ziekenhuisopname dreigt ..quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |