abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:22:01 #151
133321 Burner82
Speedo fan
pi_192670450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
Argh ging super met me, maar begin nu wel last van het vele thuiswerken te krijgen. Maar is lekker ontspannen dit weekend
Sinds een paar weken is mijn behandeling in de testfase weliswaar, weer opgestart. Ik kreeg toen eindelijk wel weer een werkweek/weekend gevoel.
Kun je nu wel genieten van weekend?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_192672940
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:22 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Sinds een paar weken is mijn behandeling in de testfase weliswaar, weer opgestart. Ik kreeg toen eindelijk wel weer een werkweek/weekend gevoel.
Kun je nu wel genieten van weekend?
Ik weet niet of het 100% gerlateerd is aan het werk, maar vorige week ging het minder na drie dagen werken (lang weekend genomen meteen) en gisteren begon het weer minder te gaan na een aantal dagen werken. Wss omdat mijn ritme nu gewoon anders is.. Maar het is nu ook en vader zijn, en werken en heel soms leraar zijn.. Denk dat gewoon ff (te)veel vraagt van me.

Weekend relaxen gaat me denk wel lukken, ff bijtanken.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 17 april 2020 @ 20:17:35 #153
133321 Burner82
Speedo fan
pi_192673033
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik weet niet of het 100% gerlateerd is aan het werk, maar vorige week ging het minder na drie dagen werken (lang weekend genomen meteen) en gisteren begon het weer minder te gaan na een aantal dagen werken. Wss omdat mijn ritme nu gewoon anders is.. Maar het is nu ook en vader zijn, en werken en heel soms leraar zijn.. Denk dat gewoon ff (te)veel vraagt van me.

Weekend relaxen gaat me denk wel lukken, ff bijtanken.
Ik snap dat al die rollen, thuis aannemen gewoon lastig is. Ik zou zeggen: gewoon een schema opstellen! Structuur aanbrengen, vooral nu in deze dagen dat er geen structuur is.
pi_192680504
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:17 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik snap dat al die rollen, thuis aannemen gewoon lastig is. Ik zou zeggen: gewoon een schema opstellen! Structuur aanbrengen, vooral nu in deze dagen dat er geen structuur is.
We hebben ook min of meer een schema, maar heb ook een vrouw die onregelmatige diensten heeft dus dat helpt niet mee in een schema.

Anyway relaxen dit weekend en zeker de helft van m'n bakken koffie vervangen door decaf haha
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_192795588
Ik ben kapot, gebroken, in duizenden stukjes.

Uitleg volgt later vandaag of morgen wel, voor nu mezelf verder in bed in slaap huilen.
pi_192822258
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:03 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik ben kapot, gebroken, in duizenden stukjes.

Uitleg volgt later vandaag of morgen wel, voor nu mezelf verder in bed in slaap huilen.
Lang verhaal kort: liefdes verdriet en toen een slechte actie gedaan ivm teveel chaos in m'n hoofd. 3 mensen van begeleiding niet bereikbaar, want avond. Uiteindelijk een vriendin gesproken en op haar advies ziekenhuis gebeld. Niks levensbedreigend gelukkig, want dat was absoluut niet het doel.

Psych heeft nu anderhalve week vakantie,dus dat is wel shit.

En ik heb zenuwen want volgende week krijg ik een toch redelijk heftige operatie waarbij ze nu al bang zijn voor een infectie.
pi_192824411
Wat voor operatie? Sterkte pizza!
Fake it till you make it...
pi_192826998
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:50 schreef Nijna het volgende:
Wat voor operatie? Sterkte pizza!
Er is in november 2018 een plaat in m'n verbrijzelde schouder gezet in een poging er nog wat van te maken ivm te jong voor prothese. Toen is er een infectie op gekomen en is de wond opengemaakt en open moeten blijven tot ie vanzelf dicht groeide. Echter zit de infectie op het metaal genesteld, dus aangezien de plaat nu geen functie meer heeft halen ze hem eruit, omdat er een infectie op zit die kan op spelen. Maar ze zijn bang dat als de plaat er uit is en het hele geheel dicht geniet word ik toch nog een wondinfectie krijg. Er word wel een kweek afgenomen volgens mij en preventief antibiotica gegeven. De arts die opereert belt me woensdag nog omdat ik nog wat vragen heb.

Dus al met al wel een spannende operatie. Gelukkig wel een dagopname (wat ik niet verwacht had), maar zal toch even thuiszorg nodig hebben met bijv douchen enzo. Ik vind het wel heel spannend.
pi_192828186
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:56 schreef Vault-Boy het volgende:
Gisteren werd ik wel een beetje bang. Ik ging na bed en na een tijdje liggen begon mn hart ineens uit het niets snel te bonken. Ben toen even gaan zitten en toen gewoon 1 minuut in totaal hartkloppingen en hartoverslagen. Na een tijdje ging het weer en verder geen last meer gehad, maar dacht even op dat moment dat ik een hartaanval zou krijgen omdat het zo erg tekeer ging.

Heb het heel mijn leven al gehad (vroeger ook weleens last gehad van hyperventilaties), maar dat is dan een paar keer overslaan en dan is het weer prima. Maar gisteren duurde die toch wel te lang voor mijn gevoel. Had daarna echt een drukkend gevoel op borst. Logisch misschien aangezien je hart ineens zo tekeer is gegaan. Ik kijk het nog een beetje aan of het vaker zo erg gaat voorkomen en anders toch voor de zekerheid naar de huisarts om het te laten checken.
Pff gisteren weer. Ga liggen en na een tijd voel je gewoon een apart gevoel opkomen. Ja hoor hart begint harder te bonken dus denk ga even zitten en hoppa weer een minuut lang overslagen. Daarna weer voorbij en geen last meer van. Wat is dat toch ;(
  maandag 27 april 2020 @ 13:47:58 #160
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192828203
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:46 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Pff gisteren weer. Ga liggen en na een tijd voel je gewoon een apart gevoel opkomen. Ja hoor hart begint harder te bonken dus denk ga even zitten en hoppa weer een minuut lang overslagen. Daarna weer voorbij en geen last meer van. Wat is dat toch ;(
Stress? Angst?
pi_192833340
Hartkloppingen, kan idd van stress komen

Sam-e update: de verpakking is nu op, paar weken gebruikt. Mijn humeur en energieniveau was wel iets beter had ik het idee, het passieve gevoel en m'n traagheid verbeterden iets vooral in het begin, ook mijn haat jegens onbekende mensen op straat verminderde , maar het was duur en geimporteerd dus voorlopig koop ik het even niet opnieuw.

Overgeschakeld op ginseng & royal jelly, maar dat hielp niet voldoende tegen vermoeidheid. Daarna op het supplement superboost van de tuinen , werkte een beetje maar niet extreem of zo denk ik. Toen creatine geprobeerd maar ik voelde me emotioneel worden, dus niet vaker genomen, mss later werker proberen (in het verleden zorgde het voor heel kort beter humeur maar ook buikpijn).
Nu wou ik methylcobalamin (b12) met intrinsieke factor proberen dus gisteren genomen.
Ik voelde mij gelijk neerslachtiger en meer afgeleid, maar vreemd genoeg had ik wel minder moeite met onopgeloste zaken of beslissingen nemen. Iets waar ik al jaren mee worstel. Ik twijfelde minder aan mezelf maar dat kon ook een placebo zijn geweest. Ik had ook energy drank genomen, dat kan hebben meegespeeld wat betreft afgeleid zijn. Vandaag alleen energy drank genomen en ik voelde mij al vanaf het opstaan niet alleen vermoeid en afgeleid maar ook neerslachtig. Misschien dat ik straks nog rhodiola ga proberen. Dat heb ik in het verleden wel eens eerder genomen maar de ene keer werkte het wel voor het verbeteren van het humeur en de andere keer niet.

Edit: rhodiola geprobeerd. Bij 200mg merkte ik er niks van en bij iets van 300mg weer teveel stimulatie en afleiding. Ik haat dat. Ik heb dat wel vaker met dingen, alleen negatieve effecten en geen positieve. Hoewel ik moet zeggen dat ik misschien wel iets minder neerslachtig was. Maar wat heb ik daaraan als ik alsnog te afgeleid ben om iets nuttigs te doen? Later maar weer opnieuw proberen, al verwacht ik er niet veel meer van. Ondanks dat velen erbij zweren voor een beter humeur/energie. Misschien was het merk verkeerd. Maar er zijn zoveel verschillende supplementen.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-04-2020 00:29:09 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  maandag 27 april 2020 @ 21:41:02 #162
399061 kuolema
vermaledijd
pi_192834484
quote:

[..]

Kan het komen doordat je gaat piekeren/nadenken als je naar bed gaat en daardoor ineens gespannen wordt? Het kan zijn dat je je daar niet eens bewust van bent op zo'n moment.
Heb je het ook op andere plekken/in andere situaties? Probeer eens op te letten wanneer het precies gebeurt en waar je vlak daarvoor mee bezig was of aan dacht.

Over het algemeen zijn hartkloppingen en rare sprongetjes onschuldig. Ik heb ze ook vaak, maar word er ook wel eens bang van als het heel heftig is ondanks dat ik weet (of i.i.g. sterk vermoed) dat het door stress komt. Maar het lijkt soms ook wel eens uit het niets te komen. Dus ik snap wel dat je je zorgen maakt. Je kunt toch niet echt zeker weten dat er geen (ernstig) fysiek probleem aan ten grondslag ligt als je het niet hebt laten onderzoeken (en zelfs niet als je dat wel hebt gedaan).
Als je naar de huisarts gaat met dit probleem en je bekend bent met psychische klachten, is de kans groot dat die het toeschrijft aan stress en als onschuldig beschouwt. Maar als je geen link met spanning ziet kun je altijd om onderzoek vragen voor een andere verklaring, al is het maar om jezelf gerust te stellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 27-04-2020 21:52:12 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_192835397
Ja ik zou het niet weten. Zo raar adem ik niet en als ik ga liggen dan pieker ik niet of wat dan ook. Ik heb het de laatste tijd eigenlijk elke dag wel verdeeld over de dag. Dan zit ik gewoon en drink ik wat, eet ik wat of sta weer op en dan ineens slaat die een paar keer over. Dat is voor mij ook geen probleem want dat heb ik eigenlijk al jaren, maar het is meer dat het nu steeds vaker lijkt te gebeuren als ik naar bed ga dat het blijft overslaan. Dan lig ik een tijdje en ineens voel ik me vreemd en begint mn hart veel sneller te kloppen en uiteindelijk helemaal in de war door die overslagen.

Ik lees ook wel vaak dat het eigenlijk bijna nooit erg is en vaak door stress komt, maar toch lijkt het me ook niet heel goed voor het hart dat die dit steeds doet. Wil het wel een keer laten checken voor de zekerheid.
pi_192838122
Ik heb dat ook met m'n hart, dan voel ik gewoon dat ie slagen overslaat, heel naar gevoel. Arts heeft er keer naar geluisterd en hoorde dat hij inderdaad oversloeg maar aangezien ik dit al een tijd heb dacht hij dat het misschien door de medicijnen kwam. Soms word ik er wel paniekerig van, maar hoe meer ik er op ga letten hoe erger het lijkt te worden. Heel naar is het wel.

Als je het niet vertrouwt toch even keer een hartfilmpje laten maken?
pi_192845359
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:11 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Er is in november 2018 een plaat in m'n verbrijzelde schouder gezet in een poging er nog wat van te maken ivm te jong voor prothese. Toen is er een infectie op gekomen en is de wond opengemaakt en open moeten blijven tot ie vanzelf dicht groeide. Echter zit de infectie op het metaal genesteld, dus aangezien de plaat nu geen functie meer heeft halen ze hem eruit, omdat er een infectie op zit die kan op spelen. Maar ze zijn bang dat als de plaat er uit is en het hele geheel dicht geniet word ik toch nog een wondinfectie krijg. Er word wel een kweek afgenomen volgens mij en preventief antibiotica gegeven. De arts die opereert belt me woensdag nog omdat ik nog wat vragen heb.

Dus al met al wel een spannende operatie. Gelukkig wel een dagopname (wat ik niet verwacht had), maar zal toch even thuiszorg nodig hebben met bijv douchen enzo. Ik vind het wel heel spannend.
Spannend ja, ik hoop dat het meevalt. Wanneer ben je aan de beurt?

quote:

[..]

Bel de huisarts even om in elk geval te overleggen of je hier iets mee moet.
Kan stress zijn, maar kan ook van andere dingen komen, dus overleg het even. Huisarts is gewoon bereikbaar voor zulke dingen.

quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 20:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Hartkloppingen, kan idd van stress komen

Sam-e update: de verpakking is nu op, paar weken gebruikt. Mijn humeur en energieniveau was wel iets beter had ik het idee, het passieve gevoel en m'n traagheid verbeterden iets vooral in het begin, ook mijn haat jegens onbekende mensen op straat verminderde , maar het was duur en geimporteerd dus voorlopig koop ik het even niet opnieuw.

Overgeschakeld op ginseng & royal jelly, maar dat hielp niet voldoende tegen vermoeidheid. Daarna op het supplement superboost van de tuinen , werkte een beetje maar niet extreem of zo denk ik. Toen creatine geprobeerd maar ik voelde me emotioneel worden, dus niet vaker genomen, mss later werker proberen (in het verleden zorgde het voor heel kort beter humeur maar ook buikpijn).
Nu wou ik methylcobalamin (b12) met intrinsieke factor proberen dus gisteren genomen.
Ik voelde mij gelijk neerslachtiger en meer afgeleid, maar vreemd genoeg had ik wel minder moeite met onopgeloste zaken of beslissingen nemen. Iets waar ik al jaren mee worstel. Ik twijfelde minder aan mezelf maar dat kon ook een placebo zijn geweest. Ik had ook energy drank genomen, dat kan hebben meegespeeld wat betreft afgeleid zijn. Vandaag alleen energy drank genomen en ik voelde mij al vanaf het opstaan niet alleen vermoeid en afgeleid maar ook neerslachtig. Misschien dat ik straks nog rhodiola ga proberen. Dat heb ik in het verleden wel eens eerder genomen maar de ene keer werkte het wel voor het verbeteren van het humeur en de andere keer niet.

Edit: rhodiola geprobeerd. Bij 200mg merkte ik er niks van en bij iets van 300mg weer teveel stimulatie en afleiding. Ik haat dat. Ik heb dat wel vaker met dingen, alleen negatieve effecten en geen positieve. Hoewel ik moet zeggen dat ik misschien wel iets minder neerslachtig was. Maar wat heb ik daaraan als ik alsnog te afgeleid ben om iets nuttigs te doen? Later maar weer opnieuw proberen, al verwacht ik er niet veel meer van. Ondanks dat velen erbij zweren voor een beter humeur/energie. Misschien was het merk verkeerd. Maar er zijn zoveel verschillende supplementen.
Probeer je niet te kort?
1 keer proberen zegt volgens mij nog niet zoveel, vaak moet je dingen toch een tijdje proberen om het effect te merken, dat kan je naar mijn idee na 1 keer niet goed zeggen.
Ik zou wel opletten met alles door elkaar, want je weet niet of het met elkaar interactie heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:41 schreef kuolema het volgende:

[..]

Kan het komen doordat je gaat piekeren/nadenken als je naar bed gaat en daardoor ineens gespannen wordt? Het kan zijn dat je je daar niet eens bewust van bent op zo'n moment.
Heb je het ook op andere plekken/in andere situaties? Probeer eens op te letten wanneer het precies gebeurt en waar je vlak daarvoor mee bezig was of aan dacht.

Over het algemeen zijn hartkloppingen en rare sprongetjes onschuldig. Ik heb ze ook vaak, maar word er ook wel eens bang van als het heel heftig is ondanks dat ik weet (of i.i.g. sterk vermoed) dat het door stress komt. Maar het lijkt soms ook wel eens uit het niets te komen. Dus ik snap wel dat je je zorgen maakt. Je kunt toch niet echt zeker weten dat er geen (ernstig) fysiek probleem aan ten grondslag ligt als je het niet hebt laten onderzoeken (en zelfs niet als je dat wel hebt gedaan).
Als je naar de huisarts gaat met dit probleem en je bekend bent met psychische klachten, is de kans groot dat die het toeschrijft aan stress en als onschuldig beschouwt. Maar als je geen link met spanning ziet kun je altijd om onderzoek vragen voor een andere verklaring, al is het maar om jezelf gerust te stellen.
Ik heb een tijdje terug een nacht lang hartkloppingen gehad, was waarschijnlijk stress, maar huisarts heeft wel een hartfilmpje laten maken. Dat was prima in orde gelukkig.

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:50 schreef Vault-Boy het volgende:
Ja ik zou het niet weten. Zo raar adem ik niet en als ik ga liggen dan pieker ik niet of wat dan ook. Ik heb het de laatste tijd eigenlijk elke dag wel verdeeld over de dag. Dan zit ik gewoon en drink ik wat, eet ik wat of sta weer op en dan ineens slaat die een paar keer over. Dat is voor mij ook geen probleem want dat heb ik eigenlijk al jaren, maar het is meer dat het nu steeds vaker lijkt te gebeuren als ik naar bed ga dat het blijft overslaan. Dan lig ik een tijdje en ineens voel ik me vreemd en begint mn hart veel sneller te kloppen en uiteindelijk helemaal in de war door die overslagen.

Ik lees ook wel vaak dat het eigenlijk bijna nooit erg is en vaak door stress komt, maar toch lijkt het me ook niet heel goed voor het hart dat die dit steeds doet. Wil het wel een keer laten checken voor de zekerheid.
Bel de huisarts even, daar zijn ze voor!

Ik heb zondag echt een rotdag gehad. Voelde me echt kl*te en van mij hoefde het allemaal niet meer zo nodig. Gisteren was gelukkig wel wat beter en vandaag nog wat beter.
Ik snap niet zo goed wat me nou zo over het randje duwde :{
pi_192847333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:37 schreef Nijna het volgende:

Probeer je niet te kort?
1 keer proberen zegt volgens mij nog niet zoveel, vaak moet je dingen toch een tijdje proberen om het effect te merken, dat kan je naar mijn idee na 1 keer niet goed zeggen.
Ik zou wel opletten met alles door elkaar, want je weet niet of het met elkaar interactie heeft.
Ja dat klopt ook, ik ben zeker van plan om alle dingen die ik 1x getest heb net zo lang te gebruiken tot ik zeker ben van het effect, dit was geen definitief oordeel of zo.
Dat is idd zo , de enige dingen waarvan ik er meerdere op 1 dag gebruik zijn de dingen die ik al eerder individueel heb getest zonder andere dingen erbij. Alleen dan kan je goed het effect merken inderdaad. Nou ja, afgezien van allerlei andere factoren die heel moeilijk in kaart zijn te brengen als je geen professionele onderzoeker bent.

Maar ik merkte dus dat ik er sinds ongeveer gisteren een ander probleem bij had, hoewel ik me iets minder moe voelde was ik nog steeds erg lusteloos en chagrijnig maar kon ik me ook totaal niet meer focussen. Volgens de amateur hobbyscheikundigen op reddit komt dat door de gevoeligheid van dopamine receptoren of iets in die trant. Op basis van wat ze daar onder andere voor aanraden nam ik vandaag:
- alcoholvrij bier. Ik voelde me er wel iets rustiger door, waarschijnlijk door de hop . De uridine in bier wordt niet erg goed opgenomen, maar als supplement kan het kanker veroorzaken omdat het dan teveel is. Maar echt effect had 1 blikje natuurlijk niet. Ze raden grotere hoeveelheden aan, maar zoveel had ik. Niet in huis.
- magnesium spray. Het geeft een meer ontspannen gevoel
- Mental focus thee. Hierin zitten gotu kola en ginkgo biloba. Deze worden ook aangeraden voor focus. Het hielp wel, of het nou placebo was of niet maar dit heb ik eerder meegemaakt met gotu kola, want ik heb de rest van de dag me wel kunnen focussen
- creatine omdat ik me weer ongemotiveerd ging voelen en wou kijken of het dit keer weer een positief effect had. Ik denk het niet maar ik weet het nog niet echt. Het is eigenlijk voor sporters, de bijwerking beter humeur heeft niet iedereen maar volgens examine verhoogt het ook de hoeveelheid natuurlijke sam-e

Eigenlijk raad men vooral tyrosine en , fenylalanine aan, maar die neem ik niet meer omdat het bij mij niet werkte in het verleden en het melanoom sneller kan doen uitzaaien als je dat hebt. Zelf heb ik veel afwijkende moedervlekken, maar als je die niet hebt kan dat mss helpen maar het werkt dus niet bij iedereen.
En CDP choline (citicoline). Zelf ben ik helaas overgevoelig voor choline , van weinig word ik al te gestimuleerd. Ook is het vrij duur. Dus als ik het ga proberen dan alleen als niks anders helpt. Bij mensen die er niet overgevoelig voor zijn werkt het mss beter.
Vitamine D gebruik ik al een paar maanden, hoewel ik op bewust niveau daar nog geen effect van merk.
Resveratrol is nog zo iets dat aangeraden wordt omdat dit voor een positief effect op dopamine neuronen ofzo zou zorgen. Want iemand werd er echt actiever van. Maar omdat dit ook vrij duur is maak ik eerst mn andere supplementen op

quote:
Ik heb zondag echt een rotdag gehad. Voelde me echt kl*te en van mij hoefde het allemaal niet meer zo nodig. Gisteren was gelukkig wel wat beter en vandaag nog wat beter.
Ik snap niet zo goed wat me nou zo over het randje duwde :{
Vervelend zeg. Dat heb ik dus ook vaak. Hoewel ik mijn verschillende negatieve emoties beter ben gaan herkennen lijken ze soms gewoon door niks te worden veroorzaakt. Vandaar dat ik ook vaak supplementen gebruik. Omdat ik ervan overtuigd ben dat sommige gevoelens gewoon geen psychologische oorzaak hebben, maar alleen een lichamelijke. Niet dat die als leek dan wel altijd weg te nemen is, het is gewoon maar wat proberen, maar dat terzijde want dat doen psychiaters ook met hun echte medicijnen

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-04-2020 19:26:19 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192864941
Ik vind je enigszins obsessief bezig met supplementen, maar dat is mijn mening.
Ik kan je er geen advies over geven, maar ik blijf er wel bij dat je moet uitkijken wat je allemaal bij elkaar neemt.
pi_192867943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:25 schreef Nijna het volgende:
Ik vind je enigszins obsessief bezig met supplementen, maar dat is mijn mening.
Ik kan je er geen advies over geven, maar ik blijf er wel bij dat je moet uitkijken wat je allemaal bij elkaar neemt.
Ik kan ook wel zeggen dat anderen hier obsessief bezig zijn met psychologische analyse van zichzelf, dat vinden jullie vast ook niet leuk. Je hebt ook wel gelijk, niet alles is even goed onderbouwd, maar op internet heb je wel een groot doorzoekbaar aantal ervaringen van mede probeerders. Ik wil gewoon snel normaal functioneren wanneer dat nodig is en niet steeds een slachtoffer zijn van mijn wisselende emoties en andere methoden bieden dat te helaas weinig voor mij. Als ik op een normale manier mezelf aangepast kon voelen was ik ook nooit op het idee gekomen om mijn geld wat ik natuurlijk ook wel beter kan besteden aan supplementen uit te geven. En ik zoek dus altijd op of het geen interactie met elkaar heeft voor zover dat bekend is.

Maar ik ga ook alsnog mezelf soms analyseren. Want als alles qua gevoel teveel op rolletjes loopt dan is het weeer niet goed want als alles gaat zoals ik wil krijg ik weer last van angst. En dan vraag ik me dus af of dit normaal is, of de mens qua gevoel gewoon nooit echt volmaakt efficiënt kan zijn en daar dus ook niet naar moet streven of dat ik dan een soort hypomanie heb of zo.
Het is ook lastig om mijn ervaringen met supplementen hier op een juiste manier te plaatsen, want ik kan het niet aanraden omdat ik geen arts ben maar tegelijkertijd heb ik er zelf wel baat bij en denk ik dat het waarschijnlijk in de toekomst meer onderzocht en geaccepteerd zal gaan worden, waardoor mensen hun psychologische gezondheid hopelijk meer zelf in de hand krijgen of laagdrempeliger kunnen laten beïnvloeden met minder bijwerkingen, waardoor ze minder een speelbal zijn van het lot/hun aandoening. Maar dat is gewoon fantasie, een utopie die vast wel nooit werkelijkheid zal worden

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 30-04-2020 11:12:46 ]
pi_192868721
@Nijna

Ik was eigenlijk aanstaande maandag aan de beurt maar ben eergister afgebeld. Wel balen, hoe eerder achter de rug hoe beter maarja het is niet anders.

Voel jij je ondertussen wat beter? :*
pi_192875120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 04:01 schreef Pizzapuntje het volgende:
@:Nijna

Ik was eigenlijk aanstaande maandag aan de beurt maar ben eergister afgebeld. Wel balen, hoe eerder achter de rug hoe beter maarja het is niet anders.

Voel jij je ondertussen wat beter? :*
Oh wat balen. Enig zicht op de volgende mogelijkheid?
Ik voel me wat beter ja. Maar de hele situatie hakt er aardig in, ik heb een ontzettend kort lontje :{
pi_192877322
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik kan ook wel zeggen dat anderen hier obsessief bezig zijn met psychologische analyse van zichzelf, dat vinden jullie vast ook niet leuk. Je hebt ook wel gelijk, niet alles is even goed onderbouwd, maar op internet heb je wel een groot doorzoekbaar aantal ervaringen van mede probeerders. Ik wil gewoon snel normaal functioneren wanneer dat nodig is en niet steeds een slachtoffer zijn van mijn wisselende emoties en andere methoden bieden dat te helaas weinig voor mij. Als ik op een normale manier mezelf aangepast kon voelen was ik ook nooit op het idee gekomen om mijn geld wat ik natuurlijk ook wel beter kan besteden aan supplementen uit te geven. En ik zoek dus altijd op of het geen interactie met elkaar heeft voor zover dat bekend is.

Maar ik ga ook alsnog mezelf soms analyseren. Want als alles qua gevoel teveel op rolletjes loopt dan is het weeer niet goed want als alles gaat zoals ik wil krijg ik weer last van angst. En dan vraag ik me dus af of dit normaal is, of de mens qua gevoel gewoon nooit echt volmaakt efficiënt kan zijn en daar dus ook niet naar moet streven of dat ik dan een soort hypomanie heb of zo.
Het is ook lastig om mijn ervaringen met supplementen hier op een juiste manier te plaatsen, want ik kan het niet aanraden omdat ik geen arts ben maar tegelijkertijd heb ik er zelf wel baat bij en denk ik dat het waarschijnlijk in de toekomst meer onderzocht en geaccepteerd zal gaan worden, waardoor mensen hun psychologische gezondheid hopelijk meer zelf in de hand krijgen of laagdrempeliger kunnen laten beïnvloeden met minder bijwerkingen, waardoor ze minder een speelbal zijn van het lot/hun aandoening. Maar dat is gewoon fantasie, een utopie die vast wel nooit werkelijkheid zal worden
Is het niet beter om een dietist van de huisarts te raadplegen of zo? Die hebben vaak een POH gespecialiseerd in dat soort zaken.
Ik zal eerlijk zijn, ik heb niet alles gelezen, ook niet alle supplementen, maar creatine viel me meteen op.
Dat wordt idd veel door sporters gebruikt, omdat je dan door en door en door kunt gaan, fysiek.
Dat het een beter humeur geeft, komt omdat de sporters harder en langer door kunnen.. Yes, een PR gehaald. Dat gevoel. Dat ze dat onnatuurlijk deden, doet niet ter zaken op dat moment.

Gebalanceerde voeding, genoeg beweging, helpt natuurlijk wel veel. Ik ken je situatie niet natuurlijk, maar supplementen nemen, zonder beweging, gaat niet helpen.
Extreem veel sporten, maar niet gezond eten, werkt net zo min.
Je zult er een balans in moeten vinden. Vandaar dat ik een POH ervoor aanraad.
pi_192878140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:27 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik voel me wat beter ja. Maar de hele situatie hakt er aardig in, ik heb een ontzettend kort lontje :{
Geen idee, vandaag wel een röntgen moeten laten maken omdat ik veel pijn heb, word daar morgen over gebeld. Vrees helaas dat het nog wel even kan duren.

Herkenbaar, ik voel me in deze tijd veel prikkelbaarder enzo, niet fijn. Maar we moeten er het beste van maken.
pi_192879685
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:06 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Geen idee, vandaag wel een röntgen moeten laten maken omdat ik veel pijn heb, word daar morgen over gebeld. Vrees helaas dat het nog wel even kan duren.

Herkenbaar, ik voel me in deze tijd veel prikkelbaarder enzo, niet fijn. Maar we moeten er het beste van maken.
Klopt, net even met een kennis stukje gewandeld, dat helpt wel om even mn hoofd wat leger te maken.
pi_192881186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:27 schreef Nijna het volgende:

Vervelend. Wat mij zelf helpt om te ontspannen bij een kort lontje is ontspannende kruidenthee of magnesium. Maar als ik dat niet heb ofzo, dan ga ik altijd in bed liggen wachten tot het overgaat, als ik een heel kort lontje heb en erover praten niet helpt. Maar wandelen met iemand is natuurlijk nog beter, afleiding is goed

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:13 schreef Burner82 het volgende:
Is het niet beter om een dietist van de huisarts te raadplegen of zo? Die hebben vaak een POH gespecialiseerd in dat soort zaken.
Ik zal eerlijk zijn, ik heb niet alles gelezen, ook niet alle supplementen, maar creatine viel me meteen op.
Dat wordt idd veel door sporters gebruikt, omdat je dan door en door en door kunt gaan, fysiek.
Dat het een beter humeur geeft, komt omdat de sporters harder en langer door kunnen.. Yes, een PR gehaald. Dat gevoel. Dat ze dat onnatuurlijk deden, doet niet ter zaken op dat moment.

Gebalanceerde voeding, genoeg beweging, helpt natuurlijk wel veel. Ik ken je situatie niet natuurlijk, maar supplementen nemen, zonder beweging, gaat niet helpen.
Extreem veel sporten, maar niet gezond eten, werkt net zo min.
Je zult er een balans in moeten vinden. Vandaar dat ik een POH ervoor aanraad.
Diëtisten kijken neer op voedingssupplementen, zij zien dat als alternatieve geneeswijzen. Huisartsen en psychologen idem dito. Enige wat die zullen zeggen is: niet nemen. Heb ik al diverse keren meegemaakt. Ik wil de zorg niet weer belasten als ik de uitkomst al weet. En ik probeerde me eerst ook aan het advies te houden, maar ik voelde me iedere dag zoooo moe en chagrijnig ook al at ik toen gezond en ging ik iedere dag een uur tot anderhalf uur lopen of fietsen. Ik kon niet meer productief zijn en ik ben uitbehandeld bij psychologen en uit bloedtesten is gekomen dat ik helemaal gezond ben. Ik heb ook een bloedtest gedaan en mijn creatinine waarden waren wel normaal, omdat ik creatine maar heel af en toe neem. Het werkt ook niet zo heel goed bij mij als bij anderen omdat ik verder niet aan sport doe. Alleen aan gewoon lopen. Ja dan kan ik idd ook niet echt resultaat verwachten maar ik ben op dit moment geen type om te sporten omdat het veel tijd/energie kost en toen ik nog wel naar de sportschool ging merkte ik geen resultaat in energie/humeur/denkvermogen. Dat is nu mijn prioriteit. Ik ben moe, in de war/spaced out, antisociaal, ik wil dat verbeteren, en men raadt sporten voor alles aan inclusief psychische problemen, als ik het idee had gehad op basis van ervaring dat dit ook echt zi was, dat het echt de definitieve oplossing was voor psychische problemen en een radicaal verschil maakte, dan was ik er wel weer mee begonnen, maar mijn ervaring is van niet, dys ik moet eerst mijn prioriteiten stellen. Dat is nu een uur ifzo per dag gewoon normaal bewegen. Ik weet dat intensiever op lange termijn beter is maar ik kan me er nu niet toe zetten. Ik moet eerst nog teveel andere achterstanden inhalen. Op mijn eetpatroon probeer ik weer wat beter te letten ja, door corona en uit tijdsbesparing was dat wat te eenzijdig en ongezond geworden maar ik probeer het gezonder te maken, vandaag weer eens tussen de middag groenten en fruit genomen

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:06 schreef Pizzapuntje het volgende:

Sterkte, het is logisch dat je je prikkelbaar voelt als je pijn hebt. Ik hoop dat je omgeving het begrijpt en je steunt/begrip voor je heeft en dat het niet al te lang meer zal duren voordat je weer terecht kunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 30-04-2020 21:24:11 ]
pi_192882222
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Diëtisten kijken neer op voedingssupplementen, zij zien dat als alternatieve geneeswijzen. Huisartsen en psychologen idem dito. Enige wat die zullen zeggen is: niet nemen. Heb ik al diverse keren meegemaakt.

Kun je het dan niet beter proberen bij een Natuurgeneeskundige / Orthomoleculair therapeut? Dat is de alternatieve kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')