abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192265639
Mijn behandeling bestaat sinds vorige week maandag uit 1 telefoontje per dag en wat online dingen die je kunt doen, ipv 5 dagen per week van 9 tot 14:00. Als ik weet dat dit tot later dan 6 april gaat duren, stop ik ermee.
A: hier heb ik gewoon niks aan.
B: Dit is een officiele behandeling en gaat af van mijn behandeltijd (12 weken). Waarschijnlijk gaan ze gewoon vol declareren bij de verzekering. Ben ik het niet mee eens.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_192269286
Maar dan zou jehelemaal niks meer hebben... is dat raadzaam?
S. 2014
J. 2016
pi_192273394
Ik denk dat het niet zo goed gaat, loop alweer 2 dagen te janken om alles.
En ik merk dat ik wel behoefte heb om van me af te schrijven, maar het daarna net zo hard weer wis...
Ik mis zo ontzettend tijd voor mijzelf... en vervolgens vind ik weer dat ik niet moet zeuren en ga maar weer door.
Fake it till you make it...
pi_192273725
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:42 schreef Nijna het volgende:
En ik merk dat ik wel behoefte heb om van me af te schrijven, maar het daarna net zo hard weer wis...
Ik mis zo ontzettend tijd voor mijzelf... en vervolgens vind ik weer dat ik niet moet zeuren en ga maar weer door.
;(
pi_192274275
Hi
quote:
Je mag me pm-en hoor :*
S. 2014
J. 2016
pi_192274733
Ik ben bang, bang voor mezelf. Nu Xanax gepakt, bed in, telefoon weg en ogen dicht. Morgen nieuwe dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 20:58:53 ]
pi_192275034
quote:
Aah wat vervelend :*. gun jezelf wat tijd voor jezelf, dat is heel belangrijk, tenzij dit natuurlijk niet echt kan. Probeer dan van wat kleine momentjes te genieten (voor jezelf).
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:55 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

;(
Hoe is het met jou?
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:43 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik ben bang, bang voor mezelf. Nu Xanax gepakt, bed in, telefoon weg en ogen dicht. Morgen nieuwe dag.
Inderdaad morgen een nieuwe dag met weer nieuwe kansen. goed hoe je het oppakt !
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_192277736
Tering begleider speelt spelletjes, zijn alle mensen in deze provincie zo? Wat een kutleven moet je wel niet hebben om dit te doen. Ik ben wel eens vaker van dit soort mensen tegen gekomen en ik kwam er achter dat er toch mensen zijn die zich vervelen.

Ik ben echt bang voor deze mensen, de reden is omdat ze op elk klein dingetje gaan afzeiken of zodanig dingen zeggen die niet kloppen gewoon de boel gaslighten zoals mijn psychiater. Omdat ik zei dat ze er naast zat.

Ik ben echt bang. Deze mensen hebben het geluk dat je in Nederland leeft en niet zomaar een klap kan geven. Je weet natuurlijk op andere plekken van de wereld, dat je gewoon de lul bent natuurlijk.
pi_192278334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:11 schreef SixSixOne het volgende:
Tering begleider speelt spelletjes, zijn alle mensen in deze provincie zo? Wat een kutleven moet je wel niet hebben om dit te doen. Ik ben wel eens vaker van dit soort mensen tegen gekomen en ik kwam er achter dat er toch mensen zijn die zich vervelen.

Ik ben echt bang voor deze mensen, de reden is omdat ze op elk klein dingetje gaan afzeiken of zodanig dingen zeggen die niet kloppen gewoon de boel gaslighten zoals mijn psychiater. Omdat ik zei dat ze er naast zat.

Ik ben echt bang. Deze mensen hebben het geluk dat je in Nederland leeft en niet zomaar een klap kan geven. Je weet natuurlijk op andere plekken van de wereld, dat je gewoon de lul bent natuurlijk.
Ik begrijp er helemaal niets van.

Begeleider voor wat?
Wat voor spelletjes?
Wat gaan die mensen doen, waar ben je nu precies bang voor? Wat gebeurt er als ze dingen zeggen die niet kloppen?
Bedoel je met je laatste alinea dat je 'die mensen' iets zou willen aandoen en dat zij geluk hebben? Dat zij buiten NL de lul zouden zijn? Of dat jij dat zou zijn?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_192278753
Misschien bedoelt diegene dat er ipv een deugdelijk wetenschappelijk onderbouwd behandeltraject monopoly wordt gespeeld in een GGZ kliniek maar er wel wordt gedeclareerd alsof ze iets doen wat lijkt op een wetenschappelijk onderbouwd behandeltraject.. Of nouja ze passen vaak toch de resultaten van hun wetenschappelijke onderzoeken op de bezuinigingen aan was laatst in radar dus goed, iig dat ze doen alsof ze werk doen waarvoor hun opleiding ook echt nodig was geweest ipv iets wat elke altruistische halve zool in deze corona tijd ook gratis wil doen en wat op geen enkele manier een bijdrage levert aan het oplossen van een complex psychiatrisch probleem. En als SixSixOne er dan kritiek op levert dat het wordt geframed alsof die kritiek een onderdeel van de stoornis is. En diegene ze eigenlijk een klap wil geven maar dat nu eenmaal niet mag. Of zo. Maar dat is mijn eigen bevooroordeelde invulling ervan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:13:13 #61
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_192282280
quote:

Context, ik mis het.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_192283285
quote:

Ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen eigenlijk...
Sterkte.
pi_192288223
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar dan zou jehelemaal niks meer hebben... is dat raadzaam?
Ik heb het gisteren in mijn online ¨dagboek¨ gezet, zo subtiel als een sloopkogel natuurlijk :P
Mijn behandelaar begon er over vandaag (daarom schrijf ik weinig erin, ik wil dat een dagboek voor mij is, niet voor andere...)
Het telefonisch contact, die minuten schrijven zij, dat gaat wel af van de behandeltijd, maar dat is logisch.
Hij gaat er echter van uit, dat geen invloed heeft op de 12 weken behandeling.
Ik snap zijn redenering: 12 weken * 5 dagen * 5 uur per dag = de behandelingstijd.

Gelukkig gaat hij het wel navragen. Want ik heb al genoeg debacles gehad afgelopen jaar.
pi_192288248
quote:
Ik weet niet of het mogelijk is... Maar is het geen idee om een schrijfblok gewoon binnen handbereik te hebben?
pi_192288363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:40 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het mogelijk is... Maar is het geen idee om een schrijfblok gewoon binnen handbereik te hebben?
En dan... ik schrijf vrij weinig moet ik zeggen. Vroeger heb ik heel wat dagboeken vol geschreven, maar het lijkt zo zinloos ofzo.

Maaaaar vandaag nog niet gehuild ;) de dag is nog niet voorbij, maar ben al vanaf 7 uur op, dus best netjes. En een poging gedaan om bij school van de kids aan te geven dat mijn koek wat op begint te raken en ik niet kan toveren voor wat betreft het schoolwerk.
Misschien geeft dat wat lucht.
pi_192288387
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:43 schreef Pizzapuntje het volgende:
Is het goedgekomen?
pi_192288432
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:47 schreef Nijna het volgende:

[..]

En dan... ik schrijf vrij weinig moet ik zeggen. Vroeger heb ik heel wat dagboeken vol geschreven, maar het lijkt zo zinloos ofzo.

Maaaaar vandaag nog niet gehuild ;) de dag is nog niet voorbij, maar ben al vanaf 7 uur op, dus best netjes. En een poging gedaan om bij school van de kids aan te geven dat mijn koek wat op begint te raken en ik niet kan toveren voor wat betreft het schoolwerk.
Misschien geeft dat wat lucht.
Dan schrijf je het gewoon je af. Gewoon, schrijven... En dan sla je de pagina om, en vraag je 1 van de kids: Huiswerkopdracht: maak hier een positieve tekening van wat er goed ging vandaag. (bijvoorbeeld.)
En kinderen zien dingen heel anders. Vooral de kleine positieve dingen!
pi_192288680
Nog meer mensen die slapen als copingsstijl hebben?
Het is voor mij het niet-schadelijke alternatief voor andere dingen die ik doe om even te ontsnappen, niks te hoeven voelen als ik het niet meer kan verdragen. Helaas blijft het vaak bij wakker in bed liggen, hoe moe ik ook ben. En dat maakt het meestal alleen maar erger.
Maar vanmiddag zag ik ook even geen andere optie en ben ik wel in slaap gevallen.

Ik vraag me af of dit als goed/gezond wordt beschouwd. Want het is dus niet schadelijk. Maar het is wel een manier om het gevoel te ontwijken in plaats van te verdragen of er echt iets mee te doen. Dus ook soort van zwak of zo. Bovendien werkt het meestal niet. Want als je weer wakker wordt is de situatie nog hetzelfde/het gevoel weer aanwezig.
Nou ja, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, want als het even helpt, helpt het.
pi_192289011
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:49 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Is het goedgekomen?
Yes, en eerlijk telefonisch met de psycholoog besproken dat het zo slecht ging dat ik dacht aan OD of automutilatie.

Het gaat gewoon niet goed, maar dat durf ik hulpverlening nooit helemaal eerlijk te vertellen omdat ik bang ben dat ze me dan opsluiten (dat is op m'n 13e gebeurd en was erg traumatisch, later is het nog eens bijna gebeurd, zo eng)

Nu voel ik me redelijk, net even in de zon liggen slapen, zo eten maken.
pi_192289134
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:20 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Yes, en eerlijk telefonisch met de psycholoog besproken dat het zo slecht ging dat ik dacht aan OD of automutilatie.

Het gaat gewoon niet goed, maar dat durf ik hulpverlening nooit helemaal eerlijk te vertellen omdat ik bang ben dat ze me dan opsluiten (dat is op m'n 13e gebeurd en was erg traumatisch, later is het nog eens bijna gebeurd, zo eng)

Wat fijn dat het nu redelijk met je gaat en fijn dat je effe hebt genoten van de zon!!

Wat heftig dat je zo een traumatische ervaring hebt gehad zeg.

ik heb zelf ook last van automutilatie. Het was deze week nog te laat.
pi_192289201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:05 schreef kuolema het volgende:
Nog meer mensen die slapen als copingsstijl hebben?
Het is voor mij het niet-schadelijke alternatief voor andere dingen die ik doe om even te ontsnappen, niks te hoeven voelen als ik het niet meer kan verdragen. Helaas blijft het vaak bij wakker in bed liggen, hoe moe ik ook ben. En dat maakt het meestal alleen maar erger.
Maar vanmiddag zag ik ook even geen andere optie en ben ik wel in slaap gevallen.

Ik vraag me af of dit als goed/gezond wordt beschouwd. Want het is dus niet schadelijk. Maar het is wel een manier om het gevoel te ontwijken in plaats van te verdragen of er echt iets mee te doen. Dus ook soort van zwak of zo. Bovendien werkt het meestal niet. Want als je weer wakker wordt is de situatie nog hetzelfde/het gevoel weer aanwezig.
Nou ja, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, want als het even helpt, helpt het.
Jup. Als ik het ff echt niet meer zie zitten en geen gekke dingen wil doen, kan ik makkelijk om 18:30 naar bed gaan.
Ik slaap dan meestal een paar uur en ben daarna wakker... je slaapt de rest van de nacht verrot/bijna niet, maar ik blijf toch liggen. En uiteindelijk gaat het over.

Ik denk dat je je gevoel moet verdragen/er iets mee doen, moet doen op het moment dat het beter gaat. Daar zit geen wit/zwarte grens aan. Als gevoel je teveel wordt, moet je voor jezelf zorgen!

Mijn persoonlijk boeit het niet wat andere mensen erover denken. Als ik geen touw ophang, door even 2 uur te gaan slapen midden op de dag, dan moet dat maar. Ik denk dat op dat moment die keuze maken, om te gaan slapen, een goed teken is van herstel en zelfcontrole.

Dus zie het niet als zwakte, maar als vooruitgang. Je doet wat je in je oude situatie niet zou doen!
pi_192289278
quote:

[..]

Op zo een jonge leeftijd is dat traumatisch idd lijkt me. Nooit meegemaakt, maar iemand in mijn groep in de kliniek wel. Als je hoort hoe dat gaat, schrik je gewoon.

Maar er zijn ook tussenoplossingen (naja, met alle corona-ellende, weet ik dat ook niet meer zeker...) Zoals vrijwillige opname op de PAAZ.

Goed om te lezen dat je je nu weer redelijk voelt! Eet smakelijk alvast!

Wel 1 vraag: kan het zijn dat je bang werd, voor het gevoel van bang zijn? (klinkt vaag, maar ik denk dat je me snapt..)
pi_192289304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:26 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Wat fijn dat het nu redelijk met je gaat en fijn dat je effe hebt genoten van de zon!!

Wat heftig dat je zo een traumatische ervaring hebt gehad zeg.

ik heb zelf ook last van automutilatie. Het was deze week nog te laat.
Automutilatie is echt zo kut -O-
pi_192289330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:37 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Automutilatie is echt zo kut -O-
Ja. bij mij is het altijd zo dat ik hechtingen moet en dus naar de spoedpost of HA. Vreselijk om dan die dokters te woord te moeten staan...
pi_192289378
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bijna alle mannen wel maar sowieso meer de luidruchtige jongeren.
Ja precies, dat laatste merk ik ook. Ik kan mij dan niet echt goed meer op het gesprek concentreren omdat ik alleen maar bezug ven met wat die ander van mij denkt en of ik goed overkom. Heb jij dag ook of niet?
Ik denk ook de hele tijd aan hoe ik overkom maar dat staat los van de moeite met oogcontact. Het aankijken op zich is de verstorende factor.
quote:
[..]

Nee je hebt het heel goed verwoord. Op die manier kan het inderdaad wel kloppen ja. Ik haat dat ook. Het conformisme! Terwijl ik er zelf wss ook aan meedoe.
[..]

Lastig. Ik heb zelf dat ik niet wil dat de ander slecht over mij denkt en dat zie je ook in een uitdrukking.
Dat is voor mij dus niet de reden om het te vermijden.
quote:
[..]

Vervelend, doe je zelf ook veel parfum op? Of overstemd dat het niet?
Nee, want dan zou ik er continu last van hebben. Ik gebruik alleen deodorant. Crèmes en zo altijd parfumvrij.
quote:
[..]

Ja, is ook zo. Ik zal heus dingen hebben die anderen goed vinden. Maar heb weinig bereikt, ben nu werkloos. Ach het komt vanzelf wel. Kuchen en spugen doen wel heel veel. Negatieve dingen niet zo veel gelukkig idd. En mensen hebben ook snel wat te zeiken.
Ik zie echt nooit mensen spugen. Kuchen wel, maar dat gaat meestal onvrijwillig. Ik denk ook dat de kans groot is dat als jij andere mensen dat ziet doen, dat ze daar niet iets mee willen zeggen tegen jou.
Maar goed, ik ben zelf iemand die zich bedreigd voelt als mensen naar me kijken, als ze achter me lopen of dichterbij komen of als ze iets zeggen, wat dan ook, waar ik dan iets achter ga zoeken. Dus ik snap het wel.

Wanneer zou jij het gevoel hebben dat je wel genoeg hebt bereikt?
quote:
[..]

Waarom was de diagnose stellen voor ze dan wel makkelijk?
Ik weet niet of het makkelijk was. Mijn toenmalige psycholoog (die niet het onderzoek deed) zei alleen dat de psychologe die het onderzoek deed over het eerste gesprek had gerapporteerd dat ik een 'autistische indruk' maakte en de kans groot was dat er een diagnose zou komen. Ik heb er spijt van dat ik haar niet heb gevraagd wat ik dan precies deed dat ik die indruk gaf, want ik ben daar wel erg nieuwsgierig naar.
quote:
[..]

Ja, ik vind dat raar. Hoe moet jij het ook weten? Zij hebben die ASS diagnose gesteld. Waarom laten ze vervolgens al het andere aan jou zelf over? Maargoed, ik heb een afwijkende mening daarover.
Het idee van psychologische hulp is niet dat ze alles voor je oplossen, maar dat je leert dat zelf te doen.
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:32 schreef scrupuleus het volgende:
Die versimpeling is juist de verbondenheid die wij als sociale wezens nodig hebben.
Klopt, maar dat maakt het in mijn ogen nog niet goed.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Goed om te lezen! Leuk dat je al even met de hond hebt gewandeld.

Zelf ben ik gisteren begonnen met sam-e, merk er nog niet zoveel van maar ben benieuwd of het effect zal hebben. Ik ben met een lage dosis begonnen 200mg. En ik probeer zelf gefermenteerde gemberdrank te maken. Als ik weer naar de supermarkt ga dan wil ik kefir proberen. Bacterien schijnen ook invloed te kunnen hebben op stemming, maar ik weet niet of dit bij iedereen zo is.
Ik moet even opzoeken wat sam-e is. Heb er nog nooit van gehoord.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:07 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Wat fijn! en spannend dat je een nieuwe casemanager gaat krijgen ik hoop dat het je gaat bevallen.. Probeer niet te negatief te denken. ik hoop zo voor je dat je geen instortmoment gaat krijgen!
Dat instortmoment kwam wel, met 'niet lang' bedoelde ik ook maximaal een paar uur of zo :P. Maar ik heb toch het een en ander kunnen doen.
quote:
Het lijkt mij heel lastig om geen tijd voor jezelf te hebben. Dat is een van de vele redenen waarom het me beter lijkt dat ik nooit kinderen krijg.
Je zeurt niet. Het is gewoon lastig en dat mag je best aangeven.

Waarom heb je de neiging om dingen te wissen nadat je ze hebt opgeschreven?
quote:

[..]

Je hebt goed gehandeld. Daar mag je trots op zijn. Sterkte :* .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')