quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:42 schreef Nijna het volgende:
Ik denk dat het niet zo goed gaat, loop alweer 2 dagen te janken om alles.
En ik merk dat ik wel behoefte heb om van me af te schrijven, maar het daarna net zo hard weer wis...
Ik mis zo ontzettend tijd voor mijzelf... en vervolgens vind ik weer dat ik niet moet zeuren en ga maar weer door.
Je mag me pm-en hoorquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:42 schreef Nijna het volgende:
En ik merk dat ik wel behoefte heb om van me af te schrijven, maar het daarna net zo hard weer wis...
Ik mis zo ontzettend tijd voor mijzelf... en vervolgens vind ik weer dat ik niet moet zeuren en ga maar weer door.
Aah wat vervelendquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:42 schreef Nijna het volgende:
Hoe is het met jou?quote:
Inderdaad morgen een nieuwe dag met weer nieuwe kansen. goed hoe je het oppakt !quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:43 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik ben bang, bang voor mezelf. Nu Xanax gepakt, bed in, telefoon weg en ogen dicht. Morgen nieuwe dag.
Ik begrijp er helemaal niets van.quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:11 schreef SixSixOne het volgende:
Tering begleider speelt spelletjes, zijn alle mensen in deze provincie zo? Wat een kutleven moet je wel niet hebben om dit te doen. Ik ben wel eens vaker van dit soort mensen tegen gekomen en ik kwam er achter dat er toch mensen zijn die zich vervelen.
Ik ben echt bang voor deze mensen, de reden is omdat ze op elk klein dingetje gaan afzeiken of zodanig dingen zeggen die niet kloppen gewoon de boel gaslighten zoals mijn psychiater. Omdat ik zei dat ze er naast zat.
Ik ben echt bang. Deze mensen hebben het geluk dat je in Nederland leeft en niet zomaar een klap kan geven. Je weet natuurlijk op andere plekken van de wereld, dat je gewoon de lul bent natuurlijk.
Context, ik mis het.quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:11 schreef SixSixOne het volgende:
Tering begleider speelt spelletjes, zijn alle mensen in deze provincie zo? Wat een kutleven moet je wel niet hebben om dit te doen. Ik ben wel eens vaker van dit soort mensen tegen gekomen en ik kwam er achter dat er toch mensen zijn die zich vervelen.
Ik ben echt bang voor deze mensen, de reden is omdat ze op elk klein dingetje gaan afzeiken of zodanig dingen zeggen die niet kloppen gewoon de boel gaslighten zoals mijn psychiater. Omdat ik zei dat ze er naast zat.
Ik ben echt bang. Deze mensen hebben het geluk dat je in Nederland leeft en niet zomaar een klap kan geven. Je weet natuurlijk op andere plekken van de wereld, dat je gewoon de lul bent natuurlijk.
Ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen eigenlijk...quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:11 schreef SixSixOne het volgende:
Ik heb het gisteren in mijn online ¨dagboek¨ gezet, zo subtiel als een sloopkogel natuurlijkquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar dan zou jehelemaal niks meer hebben... is dat raadzaam?
Ik weet niet of het mogelijk is... Maar is het geen idee om een schrijfblok gewoon binnen handbereik te hebben?quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:42 schreef Nijna het volgende:
En dan... ik schrijf vrij weinig moet ik zeggen. Vroeger heb ik heel wat dagboeken vol geschreven, maar het lijkt zo zinloos ofzo.quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:40 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het mogelijk is... Maar is het geen idee om een schrijfblok gewoon binnen handbereik te hebben?
Is het goedgekomen?quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:43 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik ben bang, bang voor mezelf. Nu Xanax gepakt, bed in, telefoon weg en ogen dicht. Morgen nieuwe dag.
Dan schrijf je het gewoon je af. Gewoon, schrijven... En dan sla je de pagina om, en vraag je 1 van de kids: Huiswerkopdracht: maak hier een positieve tekening van wat er goed ging vandaag. (bijvoorbeeld.)quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
En dan... ik schrijf vrij weinig moet ik zeggen. Vroeger heb ik heel wat dagboeken vol geschreven, maar het lijkt zo zinloos ofzo.
Maaaaar vandaag nog niet gehuildde dag is nog niet voorbij, maar ben al vanaf 7 uur op, dus best netjes. En een poging gedaan om bij school van de kids aan te geven dat mijn koek wat op begint te raken en ik niet kan toveren voor wat betreft het schoolwerk.
Misschien geeft dat wat lucht.
Yes, en eerlijk telefonisch met de psycholoog besproken dat het zo slecht ging dat ik dacht aan OD of automutilatie.quote:
Wat fijn dat het nu redelijk met je gaat en fijn dat je effe hebt genoten van de zon!!quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:20 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Yes, en eerlijk telefonisch met de psycholoog besproken dat het zo slecht ging dat ik dacht aan OD of automutilatie.
Het gaat gewoon niet goed, maar dat durf ik hulpverlening nooit helemaal eerlijk te vertellen omdat ik bang ben dat ze me dan opsluiten (dat is op m'n 13e gebeurd en was erg traumatisch, later is het nog eens bijna gebeurd, zo eng)
Nu voel ik me redelijk, net even in de zon liggen slapen, zo eten maken.
Jup. Als ik het ff echt niet meer zie zitten en geen gekke dingen wil doen, kan ik makkelijk om 18:30 naar bed gaan.quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:05 schreef kuolema het volgende:
Nog meer mensen die slapen als copingsstijl hebben?
Het is voor mij het niet-schadelijke alternatief voor andere dingen die ik doe om even te ontsnappen, niks te hoeven voelen als ik het niet meer kan verdragen. Helaas blijft het vaak bij wakker in bed liggen, hoe moe ik ook ben. En dat maakt het meestal alleen maar erger.
Maar vanmiddag zag ik ook even geen andere optie en ben ik wel in slaap gevallen.
Ik vraag me af of dit als goed/gezond wordt beschouwd. Want het is dus niet schadelijk. Maar het is wel een manier om het gevoel te ontwijken in plaats van te verdragen of er echt iets mee te doen. Dus ook soort van zwak of zo. Bovendien werkt het meestal niet. Want als je weer wakker wordt is de situatie nog hetzelfde/het gevoel weer aanwezig.
Nou ja, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, want als het even helpt, helpt het.
Op zo een jonge leeftijd is dat traumatisch idd lijkt me. Nooit meegemaakt, maar iemand in mijn groep in de kliniek wel. Als je hoort hoe dat gaat, schrik je gewoon.quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:20 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Yes, en eerlijk telefonisch met de psycholoog besproken dat het zo slecht ging dat ik dacht aan OD of automutilatie.
Het gaat gewoon niet goed, maar dat durf ik hulpverlening nooit helemaal eerlijk te vertellen omdat ik bang ben dat ze me dan opsluiten (dat is op m'n 13e gebeurd en was erg traumatisch, later is het nog eens bijna gebeurd, zo eng)
Automutilatie is echt zo kutquote:Op donderdag 26 maart 2020 17:26 schreef Mo0nlight het volgende:
[..]
Wat fijn dat het nu redelijk met je gaat en fijn dat je effe hebt genoten van de zon!!
Wat heftig dat je zo een traumatische ervaring hebt gehad zeg.
ik heb zelf ook last van automutilatie. Het was deze week nog te laat.
Ja. bij mij is het altijd zo dat ik hechtingen moet en dus naar de spoedpost of HA. Vreselijk om dan die dokters te woord te moeten staan...quote:
Ik denk ook de hele tijd aan hoe ik overkom maar dat staat los van de moeite met oogcontact. Het aankijken op zich is de verstorende factor.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Bijna alle mannen wel maar sowieso meer de luidruchtige jongeren.
Ja precies, dat laatste merk ik ook. Ik kan mij dan niet echt goed meer op het gesprek concentreren omdat ik alleen maar bezug ven met wat die ander van mij denkt en of ik goed overkom. Heb jij dag ook of niet?
Dat is voor mij dus niet de reden om het te vermijden.quote:[..]
Nee je hebt het heel goed verwoord. Op die manier kan het inderdaad wel kloppen ja. Ik haat dat ook. Het conformisme! Terwijl ik er zelf wss ook aan meedoe.
[..]
Lastig. Ik heb zelf dat ik niet wil dat de ander slecht over mij denkt en dat zie je ook in een uitdrukking.
Nee, want dan zou ik er continu last van hebben. Ik gebruik alleen deodorant. Crèmes en zo altijd parfumvrij.quote:[..]
Vervelend, doe je zelf ook veel parfum op? Of overstemd dat het niet?
Ik zie echt nooit mensen spugen. Kuchen wel, maar dat gaat meestal onvrijwillig. Ik denk ook dat de kans groot is dat als jij andere mensen dat ziet doen, dat ze daar niet iets mee willen zeggen tegen jou.quote:[..]
Ja, is ook zo. Ik zal heus dingen hebben die anderen goed vinden. Maar heb weinig bereikt, ben nu werkloos. Ach het komt vanzelf wel. Kuchen en spugen doen wel heel veel. Negatieve dingen niet zo veel gelukkig idd. En mensen hebben ook snel wat te zeiken.
Ik weet niet of het makkelijk was. Mijn toenmalige psycholoog (die niet het onderzoek deed) zei alleen dat de psychologe die het onderzoek deed over het eerste gesprek had gerapporteerd dat ik een 'autistische indruk' maakte en de kans groot was dat er een diagnose zou komen. Ik heb er spijt van dat ik haar niet heb gevraagd wat ik dan precies deed dat ik die indruk gaf, want ik ben daar wel erg nieuwsgierig naar.quote:[..]
Waarom was de diagnose stellen voor ze dan wel makkelijk?
Het idee van psychologische hulp is niet dat ze alles voor je oplossen, maar dat je leert dat zelf te doen.quote:[..]
Ja, ik vind dat raar. Hoe moet jij het ook weten? Zij hebben die ASS diagnose gesteld. Waarom laten ze vervolgens al het andere aan jou zelf over? Maargoed, ik heb een afwijkende mening daarover.
Klopt, maar dat maakt het in mijn ogen nog niet goed.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:32 schreef scrupuleus het volgende:
Die versimpeling is juist de verbondenheid die wij als sociale wezens nodig hebben.
Ik moet even opzoeken wat sam-e is. Heb er nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Goed om te lezen! Leuk dat je al even met de hond hebt gewandeld.
Zelf ben ik gisteren begonnen met sam-e, merk er nog niet zoveel van maar ben benieuwd of het effect zal hebben. Ik ben met een lage dosis begonnen 200mg. En ik probeer zelf gefermenteerde gemberdrank te maken. Als ik weer naar de supermarkt ga dan wil ik kefir proberen. Bacterien schijnen ook invloed te kunnen hebben op stemming, maar ik weet niet of dit bij iedereen zo is.
Dat instortmoment kwam wel, met 'niet lang' bedoelde ik ook maximaal een paar uur of zoquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:07 schreef Mo0nlight het volgende:
[..]
Wat fijn! en spannend dat je een nieuwe casemanager gaat krijgen ik hoop dat het je gaat bevallen.. Probeer niet te negatief te denken. ik hoop zo voor je dat je geen instortmoment gaat krijgen!
Het lijkt mij heel lastig om geen tijd voor jezelf te hebben. Dat is een van de vele redenen waarom het me beter lijkt dat ik nooit kinderen krijg.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:42 schreef Nijna het volgende:
Je hebt goed gehandeld. Daar mag je trots op zijn. Sterktequote:Op donderdag 26 maart 2020 17:20 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |