abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193095901
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 00:00 schreef Moonlight het volgende:

Die durf ik niet te bellen. Ik durf zelfs de verpleging hier niet te vragen. Bang voor de stemmen in m’n hoofd
Vervelend om te lezen. Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat je je moet afvragen:
- waarom je je wel realiseert dat je stemmen, stemmen in je hoofd zijn dus niet iets echts van buitenaf, maar je er desondanks bang voor bent. Dat lijkt tegenstrijdig
- als het is zoals met OCD dat je bang bent dat er iets bovennatuurlijks zal gebeuren wanneer je niet gehoorzaamd, dan is dat een psychische ziekte want dit verband is nooit aangetoond en de kans dat er daadwerkelijk toevallig iets ergs gebeurd is heel erg klein en als het gebeurt dan was het niet jouw schuld omdat geloven in een verband in dat geval irrationeel is. Door middel van zelfhulpboeken heb ik dit mezelf afgeleerd, al begint het wel weer wat terug te komen maar gelukkig niet extreem.
1 zo'n metafoor uit het boek was ook "zie je gedachten als drijvende blaadjes op een rivier en kijk hoe ze voorbij drijven"
- of ben je bang voor zeg maar een soort 2e persoonlijkheid die jouw andere persoonlijkheid iets aandoet als je niet doet wat je ene kant zegt? Tja daar heb ik geen ervaring mee. Het onderbewustzijn kan denk ik heel eng zijn. Dan zou ik juist om hulp vragen, pech voor die stemmen,want dat heb je wel nodig dan

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-05-2020 00:40:38 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193097792
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Vervelend om te lezen. Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat je je moet afvragen:
- waarom je je wel realiseert dat je stemmen, stemmen in je hoofd zijn dus niet iets echts van buitenaf, maar je er desondanks bang voor bent. Dat lijkt tegenstrijdig
- als het is zoals met OCD dat je bang bent dat er iets bovennatuurlijks zal gebeuren wanneer je niet gehoorzaamd, dan is dat een psychische ziekte want dit verband is nooit aangetoond en de kans dat er daadwerkelijk toevallig iets ergs gebeurd is heel erg klein en als het gebeurt dan was het niet jouw schuld omdat geloven in een verband in dat geval irrationeel is. Door middel van zelfhulpboeken heb ik dit mezelf afgeleerd, al begint het wel weer wat terug te komen maar gelukkig niet extreem.
1 zo'n metafoor uit het boek was ook "zie je gedachten als drijvende blaadjes op een rivier en kijk hoe ze voorbij drijven"
- of ben je bang voor zeg maar een soort 2e persoonlijkheid die jouw andere persoonlijkheid iets aandoet als je niet doet wat je ene kant zegt? Tja daar heb ik geen ervaring mee. Het onderbewustzijn kan denk ik heel eng zijn. Dan zou ik juist om hulp vragen, pech voor die stemmen,want dat heb je wel nodig dan
Ik ben bang dat die persoonlijkheid mij zeg maar iets aan doet. En dat is zo lastig... daar heb ik al heel lang last van
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_193098555
Moonlight, je schrijft over verpleging, zit je intern of in een woonvorm oid?
Wanneer heb je weer een afspraak voor je medicatie?
Ik hoop dat je aan kan geven dat het zo niet goed gaat.
Blijkbaar deed de medicatie wel iets, maar niet dat wat je ervan gehoopt had oid...

Durf je op andere momenten wel naar de verpleging te stappen?
Kan je het anders opschrijven, als je het niet zeggen kan...?
Fake it till you make it...
pi_193101272
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:12 schreef Moonlight het volgende:
Ik ben bang dat die persoonlijkheid mij zeg maar iets aan doet. En dat is zo lastig... daar heb ik al heel lang last van
Het lijkt me ontzettend kut als je in zo erge mate een vijand van jezelf bent. Heb daar tegenwoordig gelukkig alleen in hele milde mate last van, maar het blijft vervelend.
Vooral als je verpleging om je heen hebt, moet je echt hulp vragen. Afbouwen van medicijnen is het dan niet waard. Tenzij je wel denkt dat het je lukt om erover heen te komen. Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk is gegaan.

Herkent iemand het volgende? De hele tijd uit het raam staren. Omdat je geen idee hebt wat je wilt/welke beslissingen je moet nemen. Heel vaak lijkt het net alsof ik steeds verder achteruit ga qua hersencapaciteit, alsof alles samenkomt tot een soort brij als een soort omgekeerde oerknal. Want dat verkondigen veel goeroes toch? We zijn allemaal verbonden, het maakt niet uit wat je doet alles is goed, accepteer jezelf altijd zoals je bent, enz. Dan volgt daar voor mij logischerwijs uit: je kunt even goed helemaal niks doen en de hele dag uit het raam staren, want wat maakt het allemaal uit? Er zijn mensen die salvia divinorum hebben gebruikt. Ik heb nog nooit salvia gebruikt. Maar wat ze omschrijven vind ik interessant omdat ik me afvraag waarom het niet gewoon ook de waarheid kan zijn. Ze voelden zich een stoel, een tafel, niets, ze hadden het gevoel dat ze in zowel het verleden als het nu en het heden leefden en dat helemaal niets nog uitmaakte. Natuurlijk voel ik mij niet letterlijk zo want de ervaring van die drugs schijnt echt heel intens te zijn en ptss kunnen veroorzaken. Maar sommige dingen herken ik wel een beetje. Net als mensen die hebben geblowt en schrijven: ik voel me zoooooo lethargisch! Zo voel ik me helaas iedere dag zonder wiet. Ben ik de enige of hebben meerderen dit?
Ik probeer het zo veel mogelijk te negeren hoor.

Wat kan ik anders?
Artsen hebben geen boodschap aan chronische vermoeidheid want wetenschap heeft totaal geen antwoord op. Supplementen is dan nog het enige wat je kunt proberen als de standaard levensstijl verbeteringen niet helpen. Maar supplementen helpen mij ook niet en ik heb ze bijna allemaal al uitgeprobeerd. Ga nog wat van die energy drinks proberen zoals met beta alanine en die met carnitine (zoals aspire). En bijv NADH heb ik nog nooit geprobeerd. Maar niacinamide deed bij mij ook al niets voor energie.
L tyrosine kan ik nog een keer opnieuw proberen (deed eerst niks), net als inositol. Voor dopamine. Maar ik verwacht er inmiddels niks meer van.
Maar even vervelend of misschien nog vervelender vind ik mijn gebrek aan focus. Daarin heb ik een deel van mezelf dus ook niet in de hand. Ik doe dingen zoals op Fok zitten terwijl ik dat deels helemaal niet wil. En dat begrijpt niemand. Net zoals bijna niemand mensen begrijpt die bang zijn voor zichzelf. Je bent jezelf helemaal, je hebt 100% controle over jezelf als je dat maar wilt, het is allemaal een kwestie van zelfdiscipline en als je dat niey genoeg hebt dan moet je jezelf gewoon dwingen om het te hebben.
Zoveel vaagheden in 1 zin, ik word er helemaal wazig van.
Ze willen dat je aard en in het nu blijft!! Maar ondertussen wel dit soort dingen verkondigen.
Wat is jezelf? Waar zit zelfdiscipline in de hersenen? Hoe krijg je dat ineens vanuit het niets? Zogenaamd alleen door te doen. Maar mensen die bijv. Verlamd zijn kunnen wel willen dat ze iets doen maar ze kunnen het niet. Dus net doen alsof je lichaam daar helemaal geen invloed op heeft snap ik niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-05-2020 15:20:23 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:29:33 #255
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_193104669
@geeninspiratie1235

Jouw klachten klinken meer als een depressie... Persoonlijk geloof ik trouwens niet zo in het chronisch vermoeidheid verhaal als ziekte maar wel als symptoom.

En ik zie dat je heel veel supplementen probeert, heb je ooit een gesprek gehad met een psychiater? En met hem/haar gezocht naar passende medicatie?

Ik heb ook eindeloos gerommeld met supplementen. Probleem is dat diegene die werken, vaak hetzelfde werken als medicatie alleen dan veel minder goed. Daarnaast is de dosering een probleem bij supplementen.. waarbij de hoeveelheid werkende stof flink fluctueert tussen de pillen.. Dit speelt bij medicatie helemaal niet.

Bij mij heeft medicatie uiteindelijk mijn leven terug gegeven. Plus het inzicht dat 90% van de natuur genezers en 100% van de homeopaten oplichters zijn.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_193106558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
@:geeninspiratie1235

Jouw klachten klinken meer als een depressie... Persoonlijk geloof ik trouwens niet zo in het chronisch vermoeidheid verhaal als ziekte maar wel als symptoom.

En ik zie dat je heel veel supplementen probeert, heb je ooit een gesprek gehad met een psychiater? En met hem/haar gezocht naar passende medicatie?

Ik heb ook eindeloos gerommeld met supplementen. Probleem is dat diegene die werken, vaak hetzelfde werken als medicatie alleen dan veel minder goed. Daarnaast is de dosering een probleem bij supplementen.. waarbij de hoeveelheid werkende stof flink fluctueert tussen de pillen.. Dit speelt bij medicatie helemaal niet.

Bij mij heeft medicatie uiteindelijk mijn leven terug gegeven. Plus het inzicht dat 90% van de natuur genezers en 100% van de homeopaten oplichters zijn.
Bedankt dat je mijn probleem serieus neemt dank je, dat waardeer ik. Maar ik ben onderzocht op een depressie en er stond dus letterlijk in dat rapport : "client heeft depressieve kenmerken, (bijna) alle plaatjes interpreteert ze negatief". Maar toen ik dus eindelijk daarover een gesprek mocht hebben met een psychiater, vond ze het niet ernstig genoeg om depressie te mogen heten. Wel schreef zij mij vitamine d voor. Maar sinds een tijdje terug gebruik ik dat nu weer opnieuw, al maanden, en nu heb ik de dosis verhoogd naar 60mcg per dag, misschien moet ik 80 of 100 nemen. Want het werkt voor geen meter, sommige mensen krijgen er meer energie van maar ik dus niet (ik haalde deze bij de apotheek).
En wat is een depressie? Een oordeel van een psychiater, maar het is niet gebaseerd op lichamelijk onderzoek. Depressie is van dezelfde categorie als chronisch vermoeidheidssyndroom, je hebt ists onbekends dat ze voor het gemak omdat ze de oorzaak niet weten depressie noemen. Als medicijnen het probleem verhelpen ten minste. Ik heb zelf ooit sertraline en citalopram mogen proberen, ritalin, oxazepam (heel kort) en risperidone (een experiment). Ssri's hielpen goed voor angst, maar maakten mijn stemming juist neerslachtiger.ritalin maakte me nog 10x meer afgeleid en daarna nog 10x neerslachfiger. Van risperidone merkte ik helemaal niks. En oxazepam ook nauwelijks.

Ja je hebt deels wel gelijk maar als de fabrikant integer is (wat er dus weinig zijn maar sommigen wel) dan hoort er gewoon in te zitten wat op de verpakking staat en dat is dan gewoon een bepaalde stof waarvan de werking afhangt van het feit of je die stof nodig hebt of niet. Ik voel bijvoorbeeld niets van vitamine b12 omdat ik er geen tekort aan heb , maar voor een ander maakt dat een wereld van verschil. Misschien zijn die natuurartsen wel oplichters, ik weet het niet, ik heb er nog nooit 1 bezocht. Maar dat iets niet werkt hoeft dus niet per se te betekenen dat supplementenfabrikanten allemaal oplichters zijn. Wat inderdaad wel naar oplichterij neigt vind ik is als ze gaan beweren dat je veel meer nodig hebt dan de dagelijkse hoeveelheid zonder dat dit wetenschappelijk is aangetoond, of dat ze de gevaren zoals die zijn gebleken uit wetenschappelijk onderzoek verzwijgen en letterlijk schrijven dat er totaal geen bijwerkingen bekend zijn terwijl dat niet zo is, of dat ze iets marketen als goed voor een bepaalde kwaal, terwijl dat helemaal niet of alleen bij bepaalde mensen zo is.
Vandaag heb ik 2 supplementen gekocht bij holland & barrett, omdat ze nu goedkoop in verhouding waren tov op internet bestellen vanwege die sale. Ik heb er nu al spijt van dat ik de bon niet wou omdat a. Het een verschrikkelijk bedrijf is ook al zijn de verkopers die ik zag nog redelijk opgewekt en b. Hun supplementen ondergedoseerd zijn. Maar goed ik kan wel boos op mijn impulsiviteit blijven maar daar schiet ik niks mee op. Ik hoop dat ik niet al te erg ben opgelicht en dat er in ieder geval 50% van de inhoud klopt met de verpakking of zo. Ik zal de resultaten hier wel weer neerzetten.

Welke supplementen heb jij zelf allemaal geprobeerd? En welke werkten een beetje?
Welke medicijnen heb je nu? Gelukkig dat je je zoveel beter voelt. Wat voor traject ging eraan vooraf dan voordat je ze kreeg? En hebben ze geen vervelende bijwerkingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-05-2020 18:25:23 ]
pi_193147484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:21 schreef Nijna het volgende:
Moonlight, je schrijft over verpleging, zit je intern of in een woonvorm oid?
Wanneer heb je weer een afspraak voor je medicatie?
Ik hoop dat je aan kan geven dat het zo niet goed gaat.
Blijkbaar deed de medicatie wel iets, maar niet dat wat je ervan gehoopt had oid...

Durf je op andere momenten wel naar de verpleging te stappen?
Kan je het anders opschrijven, als je het niet zeggen kan...?
Ik vind het heel lastig om naar de verpleging te stappen.
Ik zit inderdaad intern, maar heb wel mijn eigen appartement (in de kliniek waar ik zit) Ik heb wel aangegeven dat het niet goed gaat. En ze zouden het bespreken met de psychiater vandaag. Maar ik heb nog niks gehoord.. vind dat zo slecht. Ik zit zo erg tegen een crisis aan of er eigenlijk al in..
pi_193147512
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt dat je mijn probleem serieus neemt dank je, dat waardeer ik. Maar ik ben onderzocht op een depressie en er stond dus letterlijk in dat rapport : "client heeft depressieve kenmerken, (bijna) alle plaatjes interpreteert ze negatief". Maar toen ik dus eindelijk daarover een gesprek mocht hebben met een psychiater, vond ze het niet ernstig genoeg om depressie te mogen heten. Wel schreef zij mij vitamine d voor. Maar sinds een tijdje terug gebruik ik dat nu weer opnieuw, al maanden, en nu heb ik de dosis verhoogd naar 60mcg per dag, misschien moet ik 80 of 100 nemen. Want het werkt voor geen meter, sommige mensen krijgen er meer energie van maar ik dus niet (ik haalde deze bij de apotheek).
En wat is een depressie? Een oordeel van een psychiater, maar het is niet gebaseerd op lichamelijk onderzoek. Depressie is van dezelfde categorie als chronisch vermoeidheidssyndroom, je hebt ists onbekends dat ze voor het gemak omdat ze de oorzaak niet weten depressie noemen. Als medicijnen het probleem verhelpen ten minste. Ik heb zelf ooit sertraline en citalopram mogen proberen, ritalin, oxazepam (heel kort) en risperidone (een experiment). Ssri's hielpen goed voor angst, maar maakten mijn stemming juist neerslachtiger.ritalin maakte me nog 10x meer afgeleid en daarna nog 10x neerslachfiger. Van risperidone merkte ik helemaal niks. En oxazepam ook nauwelijks.

Ja je hebt deels wel gelijk maar als de fabrikant integer is (wat er dus weinig zijn maar sommigen wel) dan hoort er gewoon in te zitten wat op de verpakking staat en dat is dan gewoon een bepaalde stof waarvan de werking afhangt van het feit of je die stof nodig hebt of niet. Ik voel bijvoorbeeld niets van vitamine b12 omdat ik er geen tekort aan heb , maar voor een ander maakt dat een wereld van verschil. Misschien zijn die natuurartsen wel oplichters, ik weet het niet, ik heb er nog nooit 1 bezocht. Maar dat iets niet werkt hoeft dus niet per se te betekenen dat supplementenfabrikanten allemaal oplichters zijn. Wat inderdaad wel naar oplichterij neigt vind ik is als ze gaan beweren dat je veel meer nodig hebt dan de dagelijkse hoeveelheid zonder dat dit wetenschappelijk is aangetoond, of dat ze de gevaren zoals die zijn gebleken uit wetenschappelijk onderzoek verzwijgen en letterlijk schrijven dat er totaal geen bijwerkingen bekend zijn terwijl dat niet zo is, of dat ze iets marketen als goed voor een bepaalde kwaal, terwijl dat helemaal niet of alleen bij bepaalde mensen zo is.
Vandaag heb ik 2 supplementen gekocht bij holland & barrett, omdat ze nu goedkoop in verhouding waren tov op internet bestellen vanwege die sale. Ik heb er nu al spijt van dat ik de bon niet wou omdat a. Het een verschrikkelijk bedrijf is ook al zijn de verkopers die ik zag nog redelijk opgewekt en b. Hun supplementen ondergedoseerd zijn. Maar goed ik kan wel boos op mijn impulsiviteit blijven maar daar schiet ik niks mee op. Ik hoop dat ik niet al te erg ben opgelicht en dat er in ieder geval 50% van de inhoud klopt met de verpakking of zo. Ik zal de resultaten hier wel weer neerzetten.

Welke supplementen heb jij zelf allemaal geprobeerd? En welke werkten een beetje?
Welke medicijnen heb je nu? Gelukkig dat je je zoveel beter voelt. Wat voor traject ging eraan vooraf dan voordat je ze kreeg? En hebben ze geen vervelende bijwerkingen?
Ik snap niet dat ze zeggen dat het NIET erg genoeg is om een depressie te noemen als je zelf al aangeeft dat je veel kenmerken hebt.
pi_193155930
Ik word dus totaal niet serieus genomen door mijn behandelaren.

Er word niks gewijzigd in de medicatie voorlopig en dat moest ik pas een dag later horen.
Ik zit echt knel...
pi_193161805
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:38 schreef Moonlight het volgende:

Er word niks gewijzigd in de medicatie voorlopig en dat moest ik pas een dag later horen.
Ik zit echt knel...
Misschien heb ik t gemist maar welke medicatie slik je? Heeft het niet gewoon tijd nodig?

Hier niet de beste week ooit... mn relatie is over en mn opa ligt op sterven...dus ook weer even wat meer onrust in mn lijf...maar goed ademhalen en doorgaan
S. 2014
J. 2016
pi_193161851
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Misschien heb ik t gemist maar welke medicatie slik je? Heeft het niet gewoon tijd nodig?

Hier niet de beste week ooit... mn relatie is over en mn opa ligt op sterven...dus ook weer even wat meer onrust in mn lijf...maar goed ademhalen en doorgaan
Oh jeetje wat heftig alles tegelijk klote zeg. Ik snap dt je onrust in je lijf hebt. Probeer je rust te pakken.

Ik slik anti psychotica maar ben in afbouw daarmee.
pi_193163084
quote:

Ik zit echt knel...
Sterkte, wat een rotgevoel...

quote:

[..]

Jeetje... heftig GM!
sterkte en pas goed op jezelf :*
Fake it till you make it...
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:32:34 #263
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_193168713
quote:

Ik zit echt knel...
Kl*te zeg. Hou vol en blijf voor jezelf opkomen.
pi_193171217
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:29 schreef Moonlight het volgende:

Ik snap niet dat ze zeggen dat het NIET erg genoeg is om een depressie te noemen als je zelf al aangeeft dat je veel kenmerken hebt.
Het was een tijd geleden, toen had ik ook nog niet klachten als slecht kunnen slapen. Maar ik denk zelf eerlijk gezegd ook niet echt dat ik een depressie heb. Want bijv. Eerder deze week voelde ik me nog waardeloos, nu niet meer. Ik voel me op een dag zelf op verschillende momenten ook heel verschillend. Waarschijnlijk vond het gesprek met de psychiater net plaats op een moment dat ik me wel goed voelde. Op zo'n moment ben ik ook direct vergeten emotioneel gezien dat ik me eerst minder voelde en heb ik het idee dat ik me altijd al fantastisch heb gevoeld en dat er helemaal niks mis is met mij, volgens mij had ik op dat moment geen idee waarom ik daar uberhaupt zat en bagatelliseerde ik alles, terwijl ik tijdens de intake nog zat te huilen dat die behandeling mijn allerlaatste hoop was (niet dat dit wat uitmaakte voor het oordeel van de psychiater :') ).

quote:

Ik zit echt knel...
Wat raar. Wat gaven ze dan voor reden dat er niks gewijzigd kon worden met de medicatie? Wat gaven ze als antwoord toen je aangaf je slecht te voelen?

quote:

Jeetje, dat je dan onrust in je lijf hebt is natuurlijk volkomen begrijpelijk. Naar voor je dat je ineens diverse problemen tegelijkertijd hebt. Ik hoop dat je er met iemand over kunt praten of bij kunt uithuilen. Sterkte!

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 17-05-2020 00:03:47 ]
pi_193174698
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:32 schreef GrumpyOldMan het volgende:

[..]

Kl*te zeg. Hou vol en blijf voor jezelf opkomen.
Ja probeer ik ook maar is heel lastig..
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het was een tijd geleden, toen had ik ook nog niet klachten als slecht kunnen slapen. Maar ik denk zelf eerlijk gezegd ook niet echt dat ik een depressie heb. Want bijv. Eerder deze week voelde ik me nog waardeloos, nu niet meer. Ik voel me op een dag zelf op verschillende momenten ook heel verschillend. Waarschijnlijk vond het gesprek met de psychiater net plaats op een moment dat ik me wel goed voelde. Op zo'n moment ben ik ook direct vergeten emotioneel gezien dat ik me eerst minder voelde en heb ik het idee dat ik me altijd al fantastisch heb gevoeld en dat er helemaal niks mis is met mij, volgens mij had ik op dat moment geen idee waarom ik daar uberhaupt zat en bagatelliseerde ik alles, terwijl ik tijdens de intake nog zat te huilen dat die behandeling mijn allerlaatste hoop was (niet dat dit wat uitmaakte voor het oordeel van de psychiater :') ).
[..]

Wat raar. Wat gaven ze dan voor reden dat er niks gewijzigd kon worden met de medicatie? Wat gaven ze als antwoord toen je aangaf je slecht te voelen?
[..]

Jeetje, dat je dan onrust in je lijf hebt is natuurlijk volkomen begrijpelijk. Naar voor je dat je ineens diverse problemen tegelijkertijd hebt. Ik hoop dat je er met iemand over kunt praten of bij kunt uithuilen. Sterkte!
aah je hebt dus een beetje stemmingswisselingen. Wel heel heftig zo te lezen.

Ze gaven me niet echt een reden waarom er nu niks gewijzigd kon worden... zucht
pi_193175489
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:45 schreef Moonlight het volgende:
Ja probeer ik ook maar is heel lastig..
Ik snap wat je bedoelt, want het is een ongelijke situatie. Je voelt je bezwaard om het met ze oneens te zijn, want je bent afhankelijk van ze voor hulp. Of heeft het met iets anders te maken? Hoe ben je bang dat ze zouden reageren als je zegt dat je niet geholpen bent met hun plan?

quote:
aah je hebt dus een beetje stemmingswisselingen. Wel heel heftig zo te lezen.
Ik weet dus nog steeds niet of dat normaal is, of niet. Het meest heftig vind ik daarom dat niemand daar mij daar antwoord op heeft kunnen geven, omdat ze mijn stemmingswisselingen niet hadden opgemerkt maar ik daar zelf achteraf achter heb moeten komen. Ze houden dus kennelijk niet bij hoe clienten zich in de loop van tijd voelen, of ze maken wel aantekeningen maar kijken die vervolgens nooit meer in. Want bijna iedere keer moest ik ook weer dezelfde dingen uitleggen zonder dat daarmee links werden gelegd met het verleden. Alsof ze leden aan kortetermijngeheugen.

Mijn eigen kortetermijngeheugen constateerden ze als vrij waardeloos, zonder dat ze vervolgens met tips kwamen om het te verbeteren. Ook dat vond ik heel heftig. Dat de enige instantie waarvan men zegt dat die je kan helpen allerlei hele ernstige cognitieve gebreken kan vaststellen, maar vervolgens doodleuk zegt dat je daar helemaal niks aan kan veranderen. Wie verzint zoiets? De enige manier waarop dat leerzaam was , was voor mijn narcistische persoonlijkheidsstoornis, maar - haha - die had ik dus ook al niet volgens hen. Kortom er zat geen enkel doel achter. Dat vond ik het meest heftig. Dat het leek of men maar wat deed, compleet ad hoc, terwijl het specialisten in hun vakgebied zijn. Je zou maar compleet in de war zijn en zij zijn dan zelf nog erger in de war in de zin van dat ze niet laten blijken dat ze weten wat ze met je aanmoeten. Ik moest er zelf later achterkomen dat bijvoorbeeld pedagogische leerboeken mij helpen omdat een deel van mijn hersenen blijkbaar zijn achtergebleven op het niveau van een kind en ik zo dus op mijn niveau mezelf nog enigszins kan verbeteren. Maar het is te raar voor woorden dat ik dat dan zelf moet verzinnen ipv mijn psycholoog die daar op papier was om mij te helpen, vind ik. Ze heeft wel een aantal dingen goed gedaan die ik zelf nooit had gekund, vooral qua familiebanden, waar ik natuurlijk erg blij mee ben, maar omdat ik niet eens een behandelplan had, bleven mijn concrete problemen met mijn functioneren onopgelost. Ik kreeg ook nooit uitleg, zoals met vitamine d bijv. dat het serotonine verhoogt en dat het daarom kan helpen of zo. Gewoon helemaal niks, en dat stoorde mij ook. Want dan moet ik er maar op vertrouwen en daar houd ik helemaal niet van.

quote:
Ze gaven me niet echt een reden waarom er nu niks gewijzigd kon worden... zucht
Kijk dat bedoel ik. Ze hebben ervoor gestudeerd, ze krijgen volgens mij een boven gemiddeld salaris. Iig meer dan hun clienten als die in een instelling verblijven of werkloos thuiszitten. Het minste wat ze dan wel kunnen doen is hun beslissingen naar hun clienten toe uitleggen en onderbouwen, vind ik. Ik zou de volgende keer gewoon vragen: "Waarom?" En door blijven vragen waarom iets zo is, net zo lang totdat je alle antwoorden hebt die je wil. Ik kan je geen aucces garanderen, want toen ik dat deed werd mij op gegeven moment gewoon verteld dat ze het niet meer uit wilden leggen en ik het maar gewoon moest aannemen, maar je komt zo hopelijk wel iets meer te weten. Succes

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 17-05-2020 11:08:42 ]
pi_193175547
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, want het is een ongelijke situatie. Je voelt je bezwaard om het met ze oneens te zijn, want je bent afhankelijk van ze voor hulp. Of heeft het met iets anders te maken? Hoe ben je bang dat ze zouden reageren als je zegt dat je niet geholpen bent met hun plan?
[..]

Ik weet dus nog steeds niet of dat normaal is, of niet. Het meest heftig vind ik daarom dat niemand daar mij daar antwoord op heeft kunnen geven, omdat ze mijn stemmingswisselingen niet hadden opgemerkt maar ik daar zelf achteraf achter heb moeten komen. Ze houden dus kennelijk niet bij hoe clienten zich in de loop van tijd voelen, of ze maken wel aantekeningen maar kijken die vervolgens nooit meer in. Want bijna iedere keer moest ik ook weer dezelfde dingen uitleggen zonder dat daarmee links werden gelegd met het verleden. Alsof ze leden aan kortetermijngeheugen. Mijn eigen kortetermijngeheugen constateerden ze als vrij waardeloos, zonder dat ze vervolgens met tips kwamen om het te verbeteren. Ook dat vond ik heel heftig. Dat de enige instantie waarvan men zegt dat die je kan helpen allerlei hele ernstige cognitieve gebreken kan vaststellen, maar vervolgens doodleuk zegt dat je daar helemaal niks aan kan veranderen. Wie verzint zoiets? De enige manier waarop dat leerzaam was , was voor mijn narcistische persoonlijkheidsstoornis, maar - haha - die had ik dus ook al niet volgens hen. Kortom er zat geen enkel doel achter. Dat stoorde mij het meeste. Dat het leek of men maar wat deed, compleet ad hoc, terwijl het specialisten in hun vakgebied zijn. Ik moest er zelf later achterkomen dat bijvoorbeeld pedagogische leerboeken mij helpen omdat een deel van mijn hersenen blijkbaar zijn achtergebleven op het niveau van een kind en ik zo dus op mijn niveau mezelf nog kan verbeteren. Maar het is te raar voor woorden dat ik dat dan zelf moet verzinnen ipv mijn psycholoog die daar op papier was om mij te helpen, vind ik. Ze heeft wel een aantal dingen goed gedaan die ik zelf nooit had gekund, vooral qua familiebanden, waar ik natuurlijk erg blij mee ben, maar omdat ik niet eens een behandelplan had, bleven mijn concrete problemen met mijn functioneren onopgelost. Ik kreeg ook nooit uitleg, zoals met vitamine d bijv. dat het serotonine verhoogt en dat het daarom kan helpen of zo. Gewoon helemaal niks, en dat stoorde mij ook. Want dan moet ik er maar op vertrouwen en daar houd ik helemaal niet van.
[..]

Kijk dat bedoel ik. Ze hebben ervoor gestudeerd, ze krijgen volgens mij een boven gemiddeld salaris. Iig meer dan hun clienten als die in een instelling verblijven of werkloos thuiszitten. Het minste wat ze dan wel kunnen doen is hun beslissingen naar hun clienten toe uitleggen en onderbouwen, vind ik. Ik zou de volgende keer gewoon vragen: "Waarom?" En door blijven vragen waarom iets zo is, net zo lang totdat je alle antwoorden hebt die je wil. Ik kan je geen aucces garanderen, want toen ik dat deed werd mij op gegeven moment gewoon verteld dat ze het niet meer uit wilden leggen en ik het maar gewoon moest aannemen, maar je komt zo hopelijk wel iets meer te weten. Succes
Ik ben bang dat ze dan zeggen dat ze niks voor me kunnen doen... en dat ik dan helemaal het zelf moet uitzoeken. Ik vind het moeilijk om op te komen voor mijn mening.

Wat vervelend dat je zelf dan weer dingen moet uitleggen, dat herken ik ook wel. Ja dat je het dan zelf moet verzinnen is ook wel een beetje raar. Soms lijkt het inderdaad zo alsof de hulpverleners maar wat doen en dat kan ik zo niet begrijpen. ze zijn er om je te helpen te ondersteunen en soms odoen ze dan geen fuck dat doet gewoon pijn. Ik snap dat je er niet van houd om er zo maar op te moeten vertrouwen, ik denk dat, dat wel heel logisch is.
pi_193175771
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:07 schreef Moonlight het volgende:
Ik ben bang dat ze dan zeggen dat ze niks voor me kunnen doen... en dat ik dan helemaal het zelf moet uitzoeken. Ik vind het moeilijk om op te komen voor mijn mening.

Wat vervelend dat je zelf dan weer dingen moet uitleggen, dat herken ik ook wel. Ja dat je het dan zelf moet verzinnen is ook wel een beetje raar. Soms lijkt het inderdaad zo alsof de hulpverleners maar wat doen en dat kan ik zo niet begrijpen. ze zijn er om je te helpen te ondersteunen en soms odoen ze dan geen fuck dat doet gewoon pijn. Ik snap dat je er niet van houd om er zo maar op te moeten vertrouwen, ik denk dat, dat wel heel logisch is.
Bedankt dat jij het iig begrijpt.
Maar wat voor hulpverleners zijn dat, die bij 1 vraag van hun client al gelijk zeggen dat diegene het dan maar zelf uit moet zoeken?
Dat zou een compleet overdreven reactie zijn die alleen maar ervan getuigt dat zij zelf een bipolaire stoornis hebben, of zo. Ik zou echt heel verbaasd zijn als ze zo zouden reageren. Waarom denk je dat? Waarom denk je dat je helemaal geen kritiek mag leveren? Hebben ze daar ooit aanleiding toe gegeven?

Wat moet jij dan steeds opnieuw aan ze uitleggen? Ja precies wat ik echt het aller raarst vind is dat ze bepaalde dingen ontdekken... Bijv bij jou misschien je bent in de war, of iets anders ernstigs. En dat ze daar dan vervolgens NIET de conclusie bij trekken dat ze dan ook meer dingen uit moeten leggen ofzo.... :?
Ja precies. Ik vind het gewoon vreemd. Ze doen geen moeite om statistieken of diepere verklaringen of zo op te zoeken. Zelfs al geeft het geen definitieve feiten, maar überhaupt objectief lijkende informatie was ik al blij mee geweest. Maar dat krijg je dus niet, he. Het is of letterlijk van wikipedia afgehaald (dit heb ik echt meegemaakt) of het is een niet onderbouwde mening. Ik vind dat zo respectloos naar een client toe. Zo van we hoeven geen moeite te doen om onze expertise te bewijzen, ze zijn toch wel afhankelijk van ons en hebben geen alternatief. Misschien zit ik ernaast maar zo voelde het wel.
pi_193176082
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt dat jij het iig begrijpt.
Maar wat voor hulpverleners zijn dat, die bij 1 vraag van hun client al gelijk zeggen dat diegene het dan maar zelf uit moet zoeken?
Dat zou een compleet overdreven reactie zijn die alleen maar ervan getuigt dat zij zelf een bipolaire stoornis hebben, of zo. Ik zou echt heel verbaasd zijn als ze zo zouden reageren. Waarom denk je dat? Waarom denk je dat je helemaal geen kritiek mag leveren? Hebben ze daar ooit aanleiding toe gegeven?

Wat moet jij dan steeds opnieuw aan ze uitleggen? Ja precies wat ik echt het aller raarst vind is dat ze bepaalde dingen ontdekken... Bijv bij jou misschien je bent in de war, of iets anders ernstigs. En dat ze daar dan vervolgens NIET de conclusie bij trekken dat ze dan ook meer dingen uit moeten leggen ofzo.... :?
Ja precies. Ik vind het gewoon vreemd. Ze doen geen moeite om statistieken of diepere verklaringen of zo op te zoeken. Zelfs al geeft het geen definitieve feiten, maar überhaupt objectief lijkende informatie was ik al blij mee geweest. Maar dat krijg je dus niet, he. Het is of letterlijk van wikipedia afgehaald (dit heb ik echt meegemaakt) of het is een niet onderbouwde mening. Ik vind dat zo respectloos naar een client toe. Zo van we hoeven geen moeite te doen om onze expertise te bewijzen, ze zijn toch wel afhankelijk van ons en hebben geen alternatief. Misschien zit ik ernaast maar zo voelde het wel.
Ja het is niet echt realistisch mijn gedachten maar dit is wat mijn hoofd er van maakt en ik kan het ook niet veranderen. Ik moet steeds weer uitleggen hoe heftig die stemmen zijn en hoe heftig mijn depressieve gevoelens tot aan suicidaliteit zijn. Steeds weer opnieuw vertellen, elke morgen weer uitleggen.

Dat is inderdaad respectloos naar een client toe. Ik zat ook wel eens bij een psycholoog die dan ging googlen dat ik echt dacht van maar jij bent toch de psych? We zijn inderdaad wel een beetje afhankelijk van hun en daarom mag je ook best ''beter'' verwachten. De zorg in Nederland is zo vertyft.
pi_193176784
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:56 schreef Moonlight het volgende:
Ja het is niet echt realistisch mijn gedachten maar dit is wat mijn hoofd er van maakt en ik kan het ook niet veranderen. Ik moet steeds weer uitleggen hoe heftig die stemmen zijn en hoe heftig mijn depressieve gevoelens tot aan suicidaliteit zijn. Steeds weer opnieuw vertellen, elke morgen weer uitleggen.
Dat vind ik echt een rotsituatie. Dat je psychologische stoornis je weerhoudt om voor jezelf op te komen bij de mensen door wie je je geholpen zou moeten voelen. Als iedere client zo denkt, dan is het ook niet verwonderlijk als niemand ooit kritiek op ze heeft en ze alles kunnen maken. Maar ik was zelf ook zo. Als ik jouw verhaal lees denk ik: nou, ik had gevraagd "Maken jullie geen aantekeningen? Dit heb ik al 100 keer uitgelegd." Maar als ik daar zelf had gezeten had ik het waarschijnlijk ook niet gedurfd. als ik dat wel had gedurfd of als er iets gevats in me op was gekomen zat ik daar niet! Ik denk dat de samenleving moet beseffen dat psychiaters/psychologen door de aard van hun werk veel minder gecontroleerd worden/bijna nooit kritiek krijgen en het daardoor veel langer onopgemerkt kan blijven als clienten zich niet zo geholpen voelen als zou moeten.

quote:
Dat is inderdaad respectloos naar een client toe. Ik zat ook wel eens bij een psycholoog die dan ging googlen dat ik echt dacht van maar jij bent toch de psych? We zijn inderdaad wel een beetje afhankelijk van hun en daarom mag je ook best ''beter'' verwachten. De zorg in Nederland is zo vertyft.
Og ja googlen, dat heb ik volgens mij ook wel meegemaakt. Wat googleden ze dan? :o
Maar jij zegt een beetje. Als je grotendeels onafhankelijk bent en je voelt je niet goed daar, waarom zoek je dan geen andere instelling?
Simpel volgens mij: omdat je dan weer maandenlang op een wachtlijst komt en er geen garantie is dat die andere instelling beter is. En omdat je misschien ook moeilijk beslissingen kunt maken en dan ook niet goed instellingen kunt vergelijken. Of omdat het dan niet meer vergoed wordt door de verzekering.
Mensen doen alsof het zo makkelijk is om van psycholoog/psychiater te veranderen. Maar ze komen dan nooit met bewijzen van dat het snel kan en dat je bij een andere wel garantie hebt op goede hulp.
pi_193176898
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat vind ik echt een rotsituatie. Dat je psychologische stoornis je weerhoudt om voor jezelf op te komen bij de mensen door wie je je geholpen zou moeten voelen. Als iedere client zo denkt, dan is het ook niet verwonderlijk als niemand ooit kritiek op ze heeft en ze alles kunnen maken. Maar ik was zelf ook zo. Als ik jouw verhaal lees denk ik: nou, ik had gevraagd "Maken jullie geen aantekeningen? Dit heb ik al 100 keer uitgelegd." Maar als ik daar zelf had gezeten had ik het waarschijnlijk ook niet gedurfd. als ik dat wel had gedurfd of als er iets gevats in me op was gekomen zat ik daar niet! Ik denk dat de samenleving moet beseffen dat psychiaters/psychologen door de aard van hun werk veel minder gecontroleerd worden/bijna nooit kritiek krijgen en het daardoor veel langer onopgemerkt kan blijven als clienten zich niet zo geholpen voelen als zou moeten.
[..]

Og ja googlen, dat heb ik volgens mij ook wel meegemaakt. Wat googleden ze dan? :o
Maar jij zegt een beetje. Als je grotendeels onafhankelijk bent en je voelt je niet goed daar, waarom zoek je dan geen andere instelling?
Simpel volgens mij: omdat je dan weer maandenlang op een wachtlijst komt en er geen garantie is dat die andere instelling beter is. En omdat je misschien ook moeilijk beslissingen kunt maken en dan ook niet goed instellingen kunt vergelijken. Of omdat het dan niet meer vergoed wordt door de verzekering.
Mensen doen alsof het zo makkelijk is om van psycholoog/psychiater te veranderen. Maar ze komen dan nooit met bewijzen van dat het snel kan en dat je bij een andere wel garantie hebt op goede hulp.
Ja precies dat dus. Ze doen hun werk wel, maar niet goed. En als je in een fabriek je werk verkeerd doet dan word daar wat van gezegd, maar bij psychs niet en dat klopt niet helemaal. Alsof hun perfect zijn, niemand is perfect. En ze maken fouten, soms word er iemand de dood ingejaagd en dan nog maken ze fouten dat begrijp ik gewoon effe niet.

Ze gingen googlen over borderline en de kenmerken er van.. en iets over medicatie. Echt belachelijk _O-

Ja ik kan wel weer gaan zoeken naar een andere instelling, maar kunnen ze mij daar helpen? ze zijn wel bezig met mijn diagnose maar er werd al meteen geroepen van NEE we gaan een persoonlijkheidsonderzoek doen en niet echt bezig met een ''diagnose'' ik begrijp het gewoon niet. Alsof ik iets gezegd heb waardoor er meteen met een persoonlijkheidsonderzoek gegooid word. dus ze gaan al ergens van uit maar ze zeggen niks. En zolang er niks duidelijk is moet ik maar afwachten echt fucked up. ik zit er zo erg mee.
  zondag 17 mei 2020 @ 16:51:25 #272
133321 Burner82
Speedo fan
pi_193179195
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat jij iemand niet echt helpt die in dit forum komt voor advies.
Het enige wat jij doet is je eigen paranoia projecteren.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_193180359
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:09 schreef Moonlight het volgende:
Ja precies dat dus. Ze doen hun werk wel, maar niet goed. En als je in een fabriek je werk verkeerd doet dan word daar wat van gezegd, maar bij psychs niet en dat klopt niet helemaal. Alsof hun perfect zijn, niemand is perfect. En ze maken fouten, soms word er iemand de dood ingejaagd en dan nog maken ze fouten dat begrijp ik gewoon effe niet.
Nee idd niemand is perfect. Maar men wordt boos als je kritiek uit, alsof zij dat wel zijn. En het is idd heel erg dat soms mensen die suicidaal zijn nog op een wachtlijst staan. Maar niemand wordt daarvoor verantwoordelijk gehouden behalve die suicidale mensen zelf.

quote:
Ze gingen googlen over borderline en de kenmerken er van.. en iets over medicatie. Echt belachelijk _O-
Dat meen je niet. Volgens mij is psycholoog het enige beroep waar je wel een studie voor moet hebben gevolgd, maar vervolgens niets van die studie hoeft te hebben onthouden. En waarbij je jezelf niet up to date hoeft te houden ver je vakgebied in je vrije tijd, maar je dat gewoon onder werktijd mag doen.

quote:
Ja ik kan wel weer gaan zoeken naar een andere instelling, maar kunnen ze mij daar helpen? ze zijn wel bezig met mijn diagnose maar er werd al meteen geroepen van NEE we gaan een persoonlijkheidsonderzoek doen en niet echt bezig met een ''diagnose'' ik begrijp het gewoon niet. Alsof ik iets gezegd heb waardoor er meteen met een persoonlijkheidsonderzoek gegooid word. dus ze gaan al ergens van uit maar ze zeggen niks. En zolang er niks duidelijk is moet ik maar afwachten echt fucked up. ik zit er zo erg mee.
Ja dat had ik ook. Men ging al uit van autisme maar ik moest dat in rapporten lezen. Ze deelden dat niet met mij. Maar uit het persooblijkheidsonderzoek moet wel een diagnose komen neem ik aan. Anders is het tijdverspilling.

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:51 schreef Burner82 het volgende:
Ik denk dat jij iemand niet echt helpt die in dit forum komt voor advies.
Het enige wat jij doet is je eigen paranoia projecteren.
Ik vind dit zwaar beledigend vanwege de volgende punten
1. Dus wanneer ik er zelf wat aan kan hebben (of ik ervoor behandeld moet worden) ben ik niet paranoïde (wantrouwend op pathologische manier bedoel je denk ik), want niet in de war genoeg voor een behandeling! Maar op dit forum, als ik mijn mening wil uiten ineens wel, gediagnosticeerd door iemand die geen psychiater is!
2. Wat schrijf ik verkeerd dan? Ik deel mijn ervaring. Ik ben geen robot die neutraal is! Jij ook niet! Want dat kan niet!
3. Als ik wel mijn mening mag uiten, maar ineens niet meer wanneer dat niet 100% positief is, dan is dat CENSUUR. Dit is een FORUM. We leven in NEDERLAND.
4. Als je het hebt over advies voor depressie en angst is niemand hier uberhaupt gekwalificeerd om dat te geven.
5. Worden mensen er altijd beter op als ze adviezen opgedrongen krijgen? Men heeft dat zo vaak bij mij gedaan op dit forum. Maar soms dan helpt dat niet. En daar werd ik alleen maar veel bozer/verdrietiger van omdat ik expliciet had geschreven dat ik GEEN advies wou alleen verhalen van mensen met hetzelfde probleem maar helemaal niemand trok zich daar wat van aan. Daarom zou ik dat zelf niet bij een ander doen.
Maar goed, als jij een advies hebt dat behulpzamer is dan mijn posts, dan moet je natuurlijk je gang gaan met dat plaatsen, ik wil jou daarin niet tegenhouden hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 17-05-2020 19:09:06 ]
  maandag 18 mei 2020 @ 13:38:04 #274
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_193191630
Heel kloterig dat het zo gaat Moonlight. Schrijf anders dingen voor jezelf op als je weer in gesprek komt met behandelaar, misschien kan dat helpen op het moment suprême voor jezelf op te blijven komen.

En gewoonmezelf, ook jij veel sterkte! Combi van factoren maakt t altijd lastig. Heb ik onlangs ook wel ervaren. Wat je zelf zegt, blijven ademhalen, stap voor stap doorgaan.

Ik heb gisteren mn familie laten weten dat ik voorlopig geen contact heb omdat ik al mn energie voor mezelf nodig heb. Bijzonder hoe uiteenlopend mensen daarop kunnen reageren. Maar blij dat ik het gedaan heb.
pi_193200150
Productieve dag gehad. Weet niet of de l tyrosine hiermee had geholpen of niet. Of dat ik misschien door de l taurine een betere slaap had. Droom de laatste tijd vreemd genoeg veel vaker, komt denk ik door schisandra maar die had ik maar 1x geprobeerd. En dan rare dingen. Zo droomde ik laatst dat ik een zak met door moederkoren geïnfecteerd graan had gekocht bij de smartshop en mijn ouders die onder de kerstboom legden als cadeau en dat ik de helft aan hen gaf. Ik denk omdat ik zwarte dingen zag in mijn hVermout. Dat was gewoon verbrand of normale schimmel. Ik heb 1x zo'n vaag product geprobeerd van de smartshop. Baby hawaiian woodrose zaden. ik werd er alleen misselijk van. Ik wil het wel nog een keer proberen zoiets maar ik ben bang dat er iets fout gaat. Dat is ook hit or miss. Je hebt mensen die door een trip ineens van hun psychische problemen af zijn. En je hebt mensen die hppd krijgen of zelfs ernstige lichamelijjke aandoeningen. That's life. Want niemand kn dat voorspellen. Ik durf tegenwoordig bijna niks meer te eng.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:38 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Heel kloterig dat het zo gaat Moonlight. Schrijf anders dingen voor jezelf op als je weer in gesprek komt met behandelaar, misschien kan dat helpen op het moment suprême voor jezelf op te blijven komen.

En gewoonmezelf, ook jij veel sterkte! Combi van factoren maakt t altijd lastig. Heb ik onlangs ook wel ervaren. Wat je zelf zegt, blijven ademhalen, stap voor stap doorgaan.

Ik heb gisteren mn familie laten weten dat ik voorlopig geen contact heb omdat ik al mn energie voor mezelf nodig heb. Bijzonder hoe uiteenlopend mensen daarop kunnen reageren. Maar blij dat ik het gedaan heb.
Heb je ook verteld over je persoonlijke doelen waaraan je in die periode wilt werken?
Het helpt misschien als ze er een wat concreter beeld bij hebben zodat ze snappen hoe belangrijk het voor je is om je (even) helemaal op jezelf te richten.
Nou ja sommige mensen zijn misschien zelf zo dat ze altijd met iedereen contact willen hoe die hen ook behandelen of aan andere mensen hele andere eisen stellen dan aan zichzelf. Dat hoort er helaas ook bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 19-05-2020 00:58:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')