Je moet toch wat als je zo thuis zitquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
2 dagen op rij
[..]
Mooie glazen bol
Dinsdag!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:31 schreef xminator het volgende:
Maandag gaan we dieprood, dat is mijn voorspelling.
Dat sowieso. Beetje zuipen beetje tradenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je moet toch wat als je zo thuis zit
Ik laat mijn 480 (10,72) aandelen mooi staan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:28 schreef Patroon het volgende:
Gisteren Shell 44x 10,80 gekocht en vandaag op 12,35 verkocht. 14% rendement. Beetje traden met wat wisselgeld.
Ik heb er ook nog 100, maar wil gewoon een beetje traden en 14% op korte termijn is gewoon prima.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:33 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik laat mijn 480 (10,72) aandelen mooi staan.
De VS is bezig nu om te kijken naar diplomatieke onderhandelingen tussen Rusland en Saudie Arabie. Rusland heeft net aangegeven om over de prijzen te willen praten.
Je ziet dit gelijk terug op de beurs. Olie stijgt nu rap
Ben benieuwd hoe NL er eind volgende week aan toe is met corona.... als het zelfde schema als Italie is dan zal de pleuris uitbreken vermoed ik. Dan kunnen we zoiets ook in de USA verwachten over 2 weken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:28 schreef Mortaxx het volgende:
Ik waag me aan een voorspelling. Komende twee weken nog verder herstel nu de huidige situatie het nieuwe normaal wordt
Begin april dringt door dat het allemaal nog veel langer gaat duren en gaan we weer omlaag
Ik. Vergeet niet:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Dat de beurs totaal onvoorspelbaar is blijkt wel weer, wie had dit nu gisteren verwacht.
Als bijvoorbeeld de bid-ask 14.00 tegen 14.40 is, gewoon 14.05 of zo bieden bij aankoop. Wordt vaak snel geaccepteerd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:00 schreef ludovico het volgende:
Wat mij enorm tegenzit is die spread bij opties nu. Jezus. Dat zijn gewoon 40 euro transactiekosten per optie.
Wat ik gisteren al meldde:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Dat de beurs totaal onvoorspelbaar is blijkt wel weer, wie had dit nu gisteren verwacht.
Oh dus dat is gewoon om je te naaien eigenlijk?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld de bid-ask 14.00 tegen 14.40 is, gewoon 14.05 of zo bieden bij aankoop. Wordt vaak snel geaccepteerd.
Er staat bied: 8,85, laat: 9,85quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld de bid-ask 14.00 tegen 14.40 is, gewoon 14.05 of zo bieden bij aankoop. Wordt vaak snel geaccepteerd.
Nee. Bid en ask zijn openstaande orders waar je direct op kunt reageren. Maar het is zo beweeglijk op het moment dat elk redelijk bod snel geaccepteerd wordt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh dus dat is gewoon om je te naaien eigenlijk?
Ik vind die spread echt te fors, er zitten toch ook market makers tussen die een beetje liquiditeit verschaffen om daar winst op te maken?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:30 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee. Bid en ask zijn openstaande orders waar je direct op kunt reageren. Maar het is zo beweeglijk op het moment dat elk redelijk bod snel geaccepteerd wordt.
Kijk ook naar de aantallen die bij bid en ask staan. Als er bij de ask een hoog aantal staat is de kans dat je net onder de ask kunt verkopen groter dan bij een laag aantal.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind die spread echt te fors, er zitten toch ook market makers tussen die een beetje liquiditeit verschaffen om daar winst op te maken?
Ah okay dan ik zie de prijs van mijn eigen order staan ja... Als laat prijs.
Let op: dat zijn gemanipuleerde getallen, om je order "in het niet" te laten verzuipen, zodat je alsnog stijgt met je bied-, of daalt met je laat-prijs. In erkelijkheid zijn die enorme aantalen er niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Kijk ook naar de aantallen die bij bid en ask staan. Als er bij de ask een hoog aantal staat is de kans dat je net onder de ask kunt verkopen groter dan bij een laag aantal.
Huh, bij lage aantallen kan je toch juist eerder verkopen bij afwijkende prijs? Markt is dan minder liquide dus beetje afwachten tot er een prooi komt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Kijk ook naar de aantallen die bij bid en ask staan. Als er bij de ask een hoog aantal staat is de kans dat je net onder de ask kunt verkopen groter dan bij een laag aantal.
De Franse broker Kepler Chevreux trakteert Wereldhave op een downgrade.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:58 schreef ludovico het volgende:
Huh, zieke daling Wereldhave opeens.
Boekwaarde is nu 4x hoger dan de beurskoers.
Kan de net asset value nog wel negatief worden, zolang die free cash flows positief zijn heeft het meer waarde dan 0. Ook de ondergrond van de panden heeft waarde. En de rente is vrij nihil dus de kans dat het waarde heeft voor aandeelhouders naast debtholders is ook reëel.
Ik vind het maar vaag dit hele spelletje. Hoe langer ik mee speel hoe meer ik bedenk hoe kort ik eigenlijk wel niet meespeel.
Das fijn, maar het aandeel is al 50% gezakt hè.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:07 schreef xminator het volgende:
[..]
De Franse broker Kepler Chevreux trakteert Wereldhave op een downgrade.
is wereldhave zwaar gelevered?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das fijn, maar het aandeel is al 50% gezakt hè.
Zegmaar 8 euro. Lopende kosten 150 personeel en andere dingetjes. Niet bijster interessant. Winkels die even een periode geen of minder huur betalen kan wel natuurlijk. Loopt die som op naar 8 euro?
2 Dacht ik.quote:
Ok, de NAV is 4x de beurskoers zeg je dus ¤ 32 per aandeel. Dat betekent dat het vastgoed ¤64 waard omdat er ook ¤32 financiering op zit. Met een waardering van ¤ 8 per aandeel vindt de markt het vastgoed dus nog ¤40 per aandeel waard oftewel een afwaardering van 37,5% op het vastgoed. Afwaarderingen kunnen hard gaan als je te maken krijgt met leegstand of nieuwe huurcontracten tegen fors lagere prijzen. Het is fors maar of het onredelijk veel is hangt vooral af van het soort vastgoed en locaties die ze bezitten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
2 Dacht ik.
Ja, 3 miljard assets, 1,5 miljard liabilities.
wat ik er hier eerder van begrepen heb zitten die allemaal zwaar in financieringen van schalie in de USA. En door de prijzenoorlog op de oliemarkt is de vrees dat die producenten hun financiering niet kunnen dragen omdat de kostprijs voor schalie relatief hoog ligt. Daarom vallen er klappenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:13 schreef -Wereld- het volgende:
Wat is jullie mening over bijv. ABN, Aegon en ING?
Dit is geen voorkennis toch, het is zeker niet netjes naar het grote publiek toe. Maar ik kan dit geen voorkennis noemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef xminator het volgende:
Ik zet liquide middelen klaar en ga volop shorten vanavond.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)oronavirus~bd290d4b/
Als het informatie was die vertrouwelijk meegedeeld is vanuit de functie van senator is het wel degelijk handelen met voorkennis.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:25 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dit is geen voorkennis toch, het is zeker niet netjes naar het grote publiek toe. Maar ik kan dit geen voorkennis noemen.
Ik leef wel met je mee, bij mij is er ook een short eruit gegaan.
Lijkt me wel voorkennis eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:25 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dit is geen voorkennis toch, het is zeker niet netjes naar het grote publiek toe. Maar ik kan dit geen voorkennis noemen.
Eens. Het lijkt me ook geen voorkennis.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:36 schreef Soldier2000 het volgende:
Ze werden op de gevaren gewezen en besloten om alles de deur uit te doen, waarom is dat voorkennis.
Omdat ze waarschijnlijk ingelicht zijn door experts en nog voordat het grote publiek over dezelfde informatie kon beschikken...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:36 schreef Soldier2000 het volgende:
Ze werden op de gevaren gewezen en besloten om alles de deur uit te doen, waarom is dat voorkennis.
Omdat het een besloten briefing was die specifiek toezag op de toekomstige situatie in Amerikaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:36 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik heb niks met banken, en heb het idee dat ze altijd achter de feiten aanhollen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:13 schreef -Wereld- het volgende:
Wat is jullie mening over bijv. ABN, Aegon en ING?
Wat zouden ze dan moeten doen? Aandelenportefeuille laten beheren door een beheerder?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zouden volksvertegenwoordigers zelf een aandelenportefeuille mogen beheren? Zeker niet, om de schijn van belangenverstrengeling tegen te gaan.
Als jij te horen krijgt, er komt een virus, het hele land gaat plat, en het publiek weet dit nog niet... Tjah sorry hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan moeten doen? Aandelenportefeuille laten beheren door een beheerder?
Snap wel dat het voor wat opgetrokken wenkbrauwen zorgt, maar als deze volksvertegenwoordigers hun centen uit de markt hadden getrokken en de bullmarket was doorgegaan, had er geen haan naar gekraaid.
"Tjah sorry hoor" is geen reactie"waar je mee weg komt vanuit een publieke functie. Je moet toch echt je onafhankelijkheid laten gelden, anders moet je zo'n functie niet willen ambiëren. Als je in NL een functie in de politiek ambieert, kun je niet tegelijkertijd ergens in een raad van commissarissen zitten - als deze raakvlakken hebben. Elke schijn van belangen verstrengeling moet je gewoon uitsluiten. punt."quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij te horen krijgt, er komt een virus, het hele land gaat plat, en het publiek weet dit nog niet... Tjah sorry hoor.
Ah, dan blijf ik daar vanaf want ik heb eerder ook al Shell gekocht.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat ik er hier eerder van begrepen heb zitten die allemaal zwaar in financieringen van schalie in de USA. En door de prijzenoorlog op de oliemarkt is de vrees dat die producenten hun financiering niet kunnen dragen omdat de kostprijs voor schalie relatief hoog ligt. Daarom vallen er klappen
Ik vond het van ABN op zich wel een goed idee om de hypotheek aflossingen tijdelijk uit te stellen (dan zullen ze waarschijnlijk niet al te veel huizen hoeven te veilen), maar ik weet niet precies waar ABN verder zelf in geïnvesteerd heeft dus ik denk dat ik de banken en verzekeringsmaatschappijen even oversla.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb niks met banken, en heb het idee dat ze altijd achter de feiten aanhollen.
Gelukkig sta ik nog op winst, alleen net vervelend dat knock out net aan wordt getikt en daarna niet meer. Maar ook dit hoort erbijquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:25 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Voor senators gelden andere regels. Zolang ze transacties maar netjes melden mogen ze handelen met voorkennis. Nancy Peloci doet het constant.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als het informatie was die vertrouwelijk meegedeeld is vanuit de functie van senator is het wel degelijk handelen met voorkennis.
Wat een onzin :’)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:57 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Voor senators gelden andere regels. Zolang ze transacties maar netjes melden mogen ze handelen met voorkennis. Nancy Peloci doet het constant.
Ik vind dat deze mensen prima in de aandelen mogen zitten maar niet op basis van dit soort info mogen verkopen.... Dusss, ergens aankaarten dat ze over x maanden willen verkopen o.i.d. zou een optie zijn, maar dit ligt er wel heel dik bovenop.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:48 schreef kopersneek het volgende:
[..]
"Tjah sorry hoor" is geen reactie"waar je mee weg komt vanuit een publieke functie. Je moet toch echt je onafhankelijkheid laten gelden, anders moet je zo'n functie niet willen ambiëren. Als je in NL een functie in de politiek ambieert, kun je niet tegelijkertijd ergens in een raad van commissarissen zitten - als deze raakvlakken hebben. Elke schijn van belangen verstrengeling moet je gewoon uitsluiten. punt."
Toch wel een leermoment, dat je instapt als het je niet lekker zit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:41 schreef RealRS het volgende:
Ik heb begin van vandaag 10k Aegon gekocht en weer verkocht. Toch maar even wachten hoe het gaat ontwikkelen. Zit mij toch nog niet helemaal lekker en nu toch een leuke winst!
Ik beleg al behoorlijk lang en heb ook een financiële achtergrond/ervaring en zit er normaal gesproken voor de langere termijn in. Is ook maar een klein gedeelte van het geheel dus echt wakker lig ik er niet van op een zeer brede portefeuille gespreid. Ik heb inzicht vanuit professioneel overzicht (zijn klanten) in bijna elke overheidsinstantie en commercieel bedrijf en daar wordt je toch niet echt vrolijk van inclusief opstart heb je bijna een half jaar amper handel. Alles gaat naar bijna stilstand, op een supermarkt en dergelijk bedrijf na.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Toch wel een leermoment, dat je instapt als het je niet lekker zit.
Als het het rode in was gegaan had je denk ik anders gereageerd en er wel wat van opgestoken.
Dat was vanochtend toch ook al zo?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:29 schreef RealRS het volgende:
[..]
Ik beleg al behoorlijk lang en heb ook een financiële achtergrond/ervaring en zit er normaal gesproken voor de langere termijn in. Is ook maar een klein gedeelte van het geheel dus echt wakker lig ik er niet van op een zeer brede portefeuille gespreid. Ik heb inzicht vanuit professioneel overzicht (zijn klanten) in bijna elke overheidsinstantie en commercieel bedrijf en daar wordt je toch niet echt vrolijk van inclusief opstart heb je bijna een half jaar amper handel. Alles gaat naar bijna stilstand, op een supermarkt en dergelijk bedrijf na.
Dat de outlook voor nieuw werk tegenvalt, druppelt inderdaad al de hele week binnen maar echt on hold & uitstel over de gehele linie wordt nu toch wel hard duidelijk. Was eerst vooral kat uit de boom kijken bij klanten en niet overhaast beslissen.quote:
http://clerk.house.gov/public_disc/financial-search.aspxquote:
Ga jij eigenlijk nog een short kopen vanavond?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Gelukkig sta ik nog op winst, alleen net vervelend dat knock out net aan wordt getikt en daarna niet meer. Maar ook dit hoort erbij![]()
Voorkennis of niet, het vervelende hiervan is dat ze aan de buitenwereld aangeven dat het meevalt en zelf wel alles verkopen.
Ja, ik denk het wel. Dit is niet langer houdbaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:07 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ga jij eigenlijk nog een short kopen vanavond?
Ondanks dat je zou verwachten dat de beurs het aantal Corona cases zou volgen doet het dat niet. Die 5000 cases die er gisteren in de US zijn bijgekomen doen helemaal niets.
De stimuleringsregels lijken toch wel een basis van vertrouwen te geven, in iedergeval op de korte termijn. Als er dit weekend nog wat meer postief olie nieuws komt kan het maandag zomaar weer groen gaan openen.
vandaag is nog niet voorbijquote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:29 schreef Chaes het volgende:
Ik verwacht dat maandag echt bloederig gaat worden.
Hetzelfde, maar het lukt je waarschijnlijk niet om elke 2 dagen structureel 20% rendement te hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:16 schreef Werkperd het volgende:
Beste mensen, als ik als onervaren en onwetend persoon in twee dagen tijd met 5000 euro inleg 900 euro winst kan maken, wat doen die rijken dan wel niet die miljoenen hebben?
Vorige week vrijdag had de VS mega-plussen terwijl wij die niet hadden. Misschien wordt daar toch rekening mee gehouden o.i.d.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef Arcee het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat Wall Street achter lijkt te blijven bij de AEX. De flinke plussen van de afgelopen twee dagen had WS niet.
Blijkbaar heeft Amerika er minder vertrouwen in dan Europa.
Ik heb zo'n 100% rendement per dag.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:18 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Hetzelfde, maar het lukt je waarschijnlijk niet om elke 2 dagen structureel 20% rendement te hebben.
Is goed zonder garanties. Ik doe high leverage shorting.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]![]()
Ik heb nog een spaarpotje, wil jij dat voor me investeren?
Dow Jones staat op de bodem van deze crash terwijl AEX ruim 10% boven diens bodem van afgelopen maandag staat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag had de VS mega-plussen terwijl wij die niet hadden. Misschien wordt daar toch rekening mee gehouden o.i.d.
En waarom gaat het mis, want het klopt dat de meeste beleggers uiteindelijk verlies maken met Turbos.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:02 schreef SeLang het volgende:
Zo zijn we allemaal ooit begonnen, lekker knallen met veel leverage. En het eindigt altijd hetzelfde.
[ afbeelding ]
Wat is jouw strategie?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:55 schreef TTSS het volgende:
[..]
Is goed zonder garanties. Ik doe high leverage shorting.
Natuurlijk, men wil de klap van na het weekend voor zijn.quote:
Interpreteer ik dit juist? dikke plussen voor q3 enq4?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:16 schreef SeLang het volgende:
Goldman Sachs heeft haar economische groei voorspelling aangepast van -5% in Q2 naar -24%
[ afbeelding ]
Beeld je het volgende spelletje in:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:22 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
En waarom gaat het mis, want het klopt dat de meeste beleggers uiteindelijk verlies maken met Turbos.
Is het de hoge hefboom, of het steeds meer inleggen van geld. Want ja, als je er toch iedere dag rendement op maakt, dan slaat de greed factor al snel toe. Ook bij mij
Ligt eraan hoe snel je opnieuw kunt inzetten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Beeld je het volgende spelletje in:
Je begint met een bepaald bedrag, zeg 1000 euro. Je mag zelf kiezen hoeveel van je geld je inzet. Met een kans van 60% krijg je je inzet verdubbeld terug, en met een kans van 40% verlies je je inzet. Je kunt dit spel telkens opnieuw spelen.
De vraag is: hoeveel moet je inzetten?
25% zakken is 33% stijgen om terug op het oude niveau te komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Interpreteer ik dit juist? dikke plussen voor q3 enq4?
Hier heb ik ooit een topic over gemaakt: WGR / Trading: meer leverage = meer winst?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:22 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
En waarom gaat het mis, want het klopt dat de meeste beleggers uiteindelijk verlies maken met Turbos.
Vet, dit valt wiskundig te optimaliseren denk ik?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Beeld je het volgende spelletje in:
Je begint met een bepaald bedrag, zeg 1000 euro. Je mag zelf kiezen hoeveel van je geld je inzet. Met een kans van 60% krijg je je inzet verdubbeld terug, en met een kans van 40% verlies je je inzet. Je kunt dit spel telkens opnieuw spelen.
De vraag is: hoeveel moet je inzetten?
Ja er is een optimum dat je exact kunt uitrekenen als je de kansverdeling weetquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vet, dit valt wiskundig te optimaliseren denk ik?
Maar niet in deze tijdenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:02 schreef SeLang het volgende:
Zo zijn we allemaal ooit begonnen, lekker knallen met veel leverage. En het eindigt altijd hetzelfde.
[ afbeelding ]
Als ik denk dat het gaat zakken koop ik, anders verkoop ikquote:
Volgens mij waren de ervaringen met een verbod op shortselling op sommige beurzen in 2008 niet erg positief. Je verwijderd dan namelijk ook vraag tijdens dalingen (shortsellers die winstnemen na een flinke daling betekent dat ze aandelen moeten kopen).quote:Euronext-baas blij met shortselling-maatregelen
PARIJS (AFN) - Beursuitbater Euronext is blij met de ingrepen van verschillende marktwaakhonden in Europa om shortselling tijdelijk te verbieden gelet op de onrust die het nieuwe coronavirus op de markten teweeg brengt. Dat zei topman Stéphane Boujnah van het bedrijf dat onder meer de beurzen in Amsterdam, Parijs en Lissabon exploiteert in de Franse krant Le Figaro.
Boujnah noemde de recente ingreep van de Franse marktautoriteit AMF om shortselling, waarbij beleggers speculeren op koerdalingen, te verbieden uitstekend. Eerder ging ook in landen als Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Spanje deze manier van handel in de ban. In Nederland is shortselling nog niet verboden. Wel is de meldingsplicht aangescherpt. Volgens Boujnah zouden Europese toezichthouders zo snel als mogelijk één lijn moeten trekken.
Euronext ziet in de virusuitbraak nog altijd geen reden de beurzen te sluiten. Volgens Boujnah functioneren de markten op het moment uitstekend. Juist als de beurzen gesloten worden, heeft dat catastrofale gevolgen, aldus de beurs-baas. Hij meent ook dat de grootste paniek op de markten is geweest, wijzend op de laatste relatief rustige handelsdagen deze week.
https://www.iex.nl/Nieuws(...)ing-maatregelen.aspx
In principe zijn de turbo's toch gewoon derivaten waardoor het eigenlijk niet per se effect heeft op de aandelenwaarde? Ik kan het mis hebben hoor, ik ben geen kenner, dit is de eerste keer dat ik short en ik zie het ook als een manier om het wat beter te leren kennen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij waren de ervaringen met een verbod op shortselling op sommige beurzen in 2008 niet erg positief. Je verwijderd dan namelijk ook vraag tijdens dalingen (shortsellers die winstnemen na een flinke daling betekent dat ze aandelen moeten kopen).
Dat is denk ik ook waarom dit zo snel al een crash effect heeft. Iedereen wist al dat de koers eigenlijk veel te hoog was, en wanneer er een klein beetje onzekerheid in het spel is zie je dus dramatische verliezen die volgens mij niet eens het gevolg zijn van de corona-maatregelen, maar van de mate waarin de waarde van aandelen opgepompt is. De echte gevolgen van de pandemie zijn nog nauwelijks te zien, maar zullen wel snel komen. Luchtvaartmaatschappijen die failliet gaan etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:13 schreef invesduurder het volgende:
k zelf dat de koers na het weekend gewoon weer verder omlaag gaat. Ik heb in elk geval nog geen reden gezien waarom de koersen de komende tijd weer zouden kunnen stijgen. Verder denk ik dat we de koersen van begin dit jaar voorlopig niet meer zullen zien, al vond ik die toen ook al aan de hoge kant.
Amerika loopt 11 dagen achter met corona statistieken, maar ook met de beurs een beetje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef Arcee het volgende:
Wauw, wat een afstort toch weer op Wall Street. DJ: 19.173,91 −913,28 (-4,55%)
Nogmaals: wat een verschil met Damrak.
De afgelopen week:
Dow: -17,3%
AEX: -0,2%
Nou succes dan. Je hebt van die 5k binnen een paar jaar miljoenen gemaakt en dan kan je je eigen hedge fund beginnen. Mensen zullen bij jou smeken om te mogen investeren in jou fonds. Best knap dat je dat kan als onwetende en onervaren.quote:
Je wilt na N keer spelen zo veel mogelijk winst halen zonder onnodig veel risico te lopen, waarbij N een heel groot getal is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vet, dit valt wiskundig te optimaliseren denk ik?
Ik doe een halve poging. Ik zou minimaal inzetten aangezien je oneindig vaak kunt spelen. Dus waarom zou je dan niet gewoon ¤1 inzetten? Kans dat je failliet gaat is bijna 0, maar uiteindelijk gaat je winst na oneindig keer spelen ook naar oneindig?
Interessant zijn de variabelen waar je zelf invloed op hebt, de 'karakteristieken van je handelsstrategie'. Ik denk dat brokers perfect kunnen aangeven waarom de gemiddelde leverage/hefboom/Turbo/Sprinter belegger uiteindelijk verlies maakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier heb ik ooit een topic over gemaakt: WGR / Trading: meer leverage = meer winst?
Plaatjes doen het niet meer, maar met een chrome=extensie kun je die weer zien:
https://chrome.google.com(...)alioapbifiaedg?hl=en
Op totale portefeuille een klein beetje, met in het achterhoofd dat ik bij kan storten als het naar beneden gaat.... (inkomen)quote:
Dow staat op het niveau van laat 2016, dat lijkt me eerder een te hoge inschatting dan een te lage.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heeft ook meer zin als de koersen echt te laag lijken te staan, en dan ook niet meer doen dan het risico dat je kan lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |