Sterkte, veel gezondheid en moed toegewenst.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:36 schreef Maver24 het volgende:
Nogmaals mijn bericht
Ik en me vriendin zijn allebei van de kwetsbare groepen. Mijn vriendin is longpatient. Ben heel blij dat ze thuis is nu. Telefonisch gesprek gehad maandag,.toen groot overleg geweest en in de middag het verlossende woord. Nu doet zij thuiswerk voor hun op de laptop hier. Elke week een update gesprek hoe het gaat. Echt top geregeld. Blijft gewoon betaald krijgen omdat ze al jaren vast contract heeft voor onbepaalde tijd. Dames en Heren. Weltrusten allen.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:32 schreef Kekster het volgende:
[..]
Omdat officiële cijfers niet gelijk is aan het werkelijk aantal gevallen.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:33 schreef -0- het volgende:
[..]
Testen, een andere mortaliteit is niet erg logisch. Gelijkgesteld aan Duitsland betekent dat hier al 18.000 besmettingen. Gezien het aantal mensen met klachten lijkt me dat een plausibel aantal. Misschien zelfs nog onderschat.
Oke, maar lijken liegen niet. En aangezien NL vele malen kleiner is dan Duitsland maar wel veel meer doden heeft is toch best opvallend?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hun geregistreerde besmettingen dichter bij het echte aantal besmettingen ligt omdat ze meer testen.
Wij hebben misschien al 15.000 echte besmettingen.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan een verklaring zijn; als je weinigt test lijkt het aantal doden t.o.v. het aantal besmettingen hoger.
Trustenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:36 schreef Maver24 het volgende:
Nogmaals mijn bericht
Ik en me vriendin zijn allebei van de kwetsbare groepen. Mijn vriendin is longpatient. Ben heel blij dat ze thuis is nu. Telefonisch gesprek gehad maandag,.toen groot overleg geweest en in de middag het verlossende woord. Nu doet zij thuiswerk voor hun op de laptop hier. Elke week een update gesprek hoe het gaat. Echt top geregeld. Blijft gewoon betaald krijgen omdat ze al jaren vast contract heeft voor onbepaalde tijd. Dames en Heren. Weltrusten allen.
Veel sterkte. Lieve groet aan je vriendin.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:36 schreef Maver24 het volgende:
Nogmaals mijn bericht
Betere zorg, sneller handelen etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:39 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oke, maar lijken liegen niet. En aangezien NL vele malen kleiner is dan Duitsland maar wel veel meer doden heeft is toch best opvallend?
Niveautje hier weer. Welterusten. En Shania Twain is een heks.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Rutte Rukje en slapen met t broekje op de enkels.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke wij zijn maar prutsers op dat vlak dus.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niveautje hier weer. Welterusten. En Shania Twain is een heks.
Dromend van al die huizen die vrijkomen waar weer goedkope werknemers uit het buitenland in geplaatst kunne worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Rutte Rukje en slapen met t broekje op de enkels.
Virus muteert. D'r was er laatst 1 die vertelde dat 1 van de meest agressieve varianten momenteel hier in Nederland zit en er een minder agressieve variant in Duitsland huishield.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:39 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oke, maar lijken liegen niet. En aangezien NL vele malen kleiner is dan Duitsland maar wel veel meer doden heeft is toch best opvallend?
Pappen en nathouden. Nederland is koning in schijnpolitiek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef roos94 het volgende:
Gevangenen gaan mondkapjes van katoen naaien. Wat is dat voor onzin. Dat houdt toch niks tegen.
Je onderbuik spreekt weer eensquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef quirina het volgende:
Er zijn minder doden in Duitsland omdat de ziekenhuizen veel beter materiaal hebben. Hier in Nederland moeten de artsen hun mondkapjes uitwassen en die van de pedicure gebruiken. Vind je het raar dat er dan hier meer doden vallen?
Echt hoe belachelijk is het dat er hier in Nederland zo weinig materiaal is !
Ja ik ook wel, maar toch. Als ik mocht kiezen tussen een random vrouw of Shania zou ik voor zekerheid gaan.quote:
Nou, maar dan heb je ze wel mooi aan 't werk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef roos94 het volgende:
Gevangenen gaan mondkapjes van katoen naaien. Wat is dat voor onzin. Dat houdt toch niks tegen.
Nieuwsuurquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef Fukushima het volgende:
Op nieuwsuur was nog gezegd dat in bijvoorbeeld de USA de bevolking een volledige lockdown niet zou accepteren en in opstand zou komen.
Wij zijn ook geen noodtoestanden e.d. gewend. Probeert Rutte deze stap niet acceptabel te laten worden door de huidige maatregelen te laten escaleren en dan aan te geven, “nu moeten we wel”
Ik heb even niet meegekregen hoeveel artsen er hier al zijn overleden?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef quirina het volgende:
Er zijn minder doden in Duitsland omdat de ziekenhuizen veel beter materiaal hebben. Hier in Nederland moeten de artsen hun mondkapjes uitwassen en die van de pedicure gebruiken. Vind je het raar dat er dan hier meer doden vallen?
Echt hoe belachelijk is het dat er hier in Nederland zo weinig materiaal is !
Veel dichter bevolkt en meer uitwisseling tussen verschillende gebieden in Nederland. Iedereen rijdt hier zo even het hele land door, in Duitsland heb je nog wel meer afgebakende regio;s. Valt nog mee dat het verschil tussen zudi en noord hier nog aardig groot is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:39 schreef SecretStoryWous het volgende:
Oke, maar lijken liegen niet. En aangezien NL vele malen kleiner is dan Duitsland maar wel veel meer doden heeft is toch best opvallend
Wat is het verschil tusen de milde en de agressieve variant?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Virus muteert. D'r was er laatst 1 die vertelde dat 1 van de meest agressieve varianten momenteel hier in Nederland zit en er een minder agressieve variant in Duitsland huishield.
Ik maak zelf even die connectie dat het hier misschien wat mee te maken kan hebben.
Zou kunnen inderdaad. Wij hebben de Italiaanse versie hier voornamelijk denk?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Virus muteert. D'r was er laatst 1 die vertelde dat 1 van de meest agressieve varianten momenteel hier in Nederland zit en er een minder agressieve variant in Duitsland huishield.
Ik maak zelf even die connectie dat het hier misschien wat mee te maken kan hebben.
Alles doet het toch nog steeds. Alleen de supermarkten hebben een aantal lege schappen. Meer niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het enige "positieve" aan dit virus is dat we de volgende keer beter voorbereid zullen zijn op een ernstigere uitbraak.
Kan me niet voorstellen dat er nu geen Europees plan komt om tienduizenden mobiele IC's en voorraden beschermende kleding en mondkapjes aan te leggen.
Dat geldt overigens ook voor mijn eigen voorraadkast, je gaat er teveel vanuit dat "alles het doet".
Stel dat je een hond krijgt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:41 schreef PzKpfw het volgende:
Morgen maar even een voorraad hondenvoer inslaan, je weet maar nooit.
Nee, nogmaals: als wij voor lopen op Duitsland en zij meer testen dan kan verhoudingsgewijs het aantal doden 1:1 gelijk zijn per besmet persoon.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:39 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |