SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.graag op anoniem![]()
Australië gaat ook op slot:twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 23:26:52NEW: Australia declares human biosecurity emergency, advises against all international travel, and bans non-essential gatherings with more than 100 people indoors reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Hoezo wil je een hosti halen ouwe schooier?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:34 schreef Mijk het volgende:
Gaat hard deze reeks, kerken zijn niet open toch![]()
Alcohol is noodzakelijk in barre tijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:29 schreef Qarrad het volgende: [..] Alcohol is desastreus bij ontstekingen en herstel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
BREAKINGquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef LTVDK het volgende:
Australië gaat ook op slot:twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 23:26:52NEW: Australia declares human biosecurity emergency, advises against all international travel, and bans non-essential gatherings with more than 100 people indoors reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die 96 kwam ook gister van NVIC. Met 40 erbij per dag zitten de IC's over een dag of 10 in het hele land vol, uitgaande van totaal 1150 bedden en 50% bezet voor reguliere ernstig zieken. Een lock down heeft pas na een dag of 5 effect voordat het aantal nieuwe patienten stabiliseert. Eind van de week in lock down, of iets eerder, lijkt me dus wel verstandig ja.
Het lijkt nu sneller te gaan en het aantal IC opnamen en ziekenhuis opnamen lijken nu eens per twee dagen te verdubbelen in plaats van eens per vier dagen.
135 > 270 > 540 > 1080 > 2160
Wij zouden dus maximaal nog 3-4 verdubbeling aan kunnen als alle bedden beschikbaar zouden zijn en alles maximaal is opgeschaald. In het slechtste geval zitten wij over 6 dagen al vol in het beste geval over 16 dagen.
Indien scenario van zes dagen werkelijkheid wordt dan zouden de maatregelen sinds maandag eigenlijk net te laat zijn.
Indien scenario van zestien dagen werkelijkheid wordt dan waren de maatregelen van afgelopen maandag net op tijd, maar moeten er nog striktere maatregelen getroffen worden omdat de IC's de komende 3-4 weken vol zullen blijven. Pas daarna is er dan weer ruimte voor een nieuwe golf.![]()
En wat vond hij van de aanpak van Nederland?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:31 schreef Jojoke het volgende:
Ik vond het verhaal van de viroloog bij Op1 erg interessant. De man had er duidelijk verstand van en hij had erg goede punten. Ik kon zijn verhaal goed volgen. Uit zijn verhaal proefde ik ook dat Nederland een wereldspeler is op het gebied van virologie. Tussen de steden lijkt ook concurrentie te zijn. Deze viroloog vond dat de meeste kennis in Rotterdam en ook Amsterdam zit. Ik begreep uit zijn verhaal dat Van Dissel en Utrecht de inspiratie voor het beleid van het RIVM is. Verder waren de Op1 presentatoren te hitsig in hun race naar een primeurtje. Jammer is dat, laat de man gewoon even uitspreken.![]()
Nogmaals mijn bericht
Ik en me vriendin zijn allebei van de kwetsbare groepen. Mijn vriendin is longpatient. Ben heel blij dat ze thuis is nu. Telefonisch gesprek gehad maandag,.toen groot overleg geweest en in de middag het verlossende woord. Nu doet zij thuiswerk voor hun op de laptop hier. Elke week een update gesprek hoe het gaat. Echt top geregeld. Blijft gewoon betaald krijgen omdat ze al jaren vast contract heeft voor onbepaalde tijd. Dames en Heren. Weltrusten allen.![]()
Ik ga er NU een open schieten. Dubbel of tripel wat zal ik nemenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Alcohol is noodzakelijk in barre tijden.![]()
Nee ik wil naar de kerk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoezo wil je een hosti halen ouwe schooier?As above, so below.![]()
Rutte moet toch coke snuiven en doorwerken lijkt mij om dit te managen? Maakt mij niet wijs dat hij nu lekker in bed ligt in zijn Plopsaland pyjama![]()
Tripelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ga er NU een open schieten. Dubbel of tripel wat zal ik nemen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Deze man weetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Alcohol is noodzakelijk in barre tijden.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Of niet koekoek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:36 schreef leolinedance het volgende:
Zou trouwens best met Shania Twain in quarantaine willen zitten hoor...![]()
![]()
Qua ervaring kunnen we beter virologen uit Azië aanhalen als experts.quote:![]()
Of die Belg die een middel tegen SARS vond.![]()
Als ik dit woord hoor, moet ik aan iets anders denken. Als ze er ook nog muziek bij maken krijg je de hostiband.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoezo wil je een hosti halen ouwe schooier?Check it out![]()
Belgenlandquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Qua ervaring kunnen we beter virologen uit Azië aanhalen als experts.![]()
Of die Belg die een middel tegen SARS vond.![]()
![]()
Ja, over die rekensom zijn we het samen wel eens denk ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Het lijkt nu sneller te gaan en het aantal IC opnamen en ziekenhuis opnamen lijken nu eens per twee dagen te verdubbelen in plaats van eens per vier dagen.
135 > 270 > 540 > 1080 > 2160
Wij zouden dus maximaal nog 3-4 verdubbeling aan kunnen als alle bedden beschikbaar zouden zijn en alles maximaal is opgeschaald. In het slechtste geval zitten wij over 6 dagen al vol in het beste geval over 16 dagen.
Indien scenario van zes dagen werkelijkheid wordt dan zouden de maatregelen sinds maandag eigenlijk net te laat zijn.
Indien scenario van zestien dagen werkelijkheid wordt dan waren de maatregelen van afgelopen maandag net op tijd, maar moeten er nog striktere maatregelen getroffen worden omdat de IC's de komende 3-4 weken vol zullen blijven. Pas daarna is er dan weer ruimte voor een nieuwe golf.
Kwam zelf op 25 maart als datum waarop we in de problemen komen qua bezetting.
Denk dat we dan alsnog in lockdown gaan maar dan wel te laat.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: