abonnement Unibet Coolblue
pi_192107917
In de topics wordt flink wat paniek gezaaid over dodenaantallen en slachtoffers. Terecht natuurlijk maar indirect heeft dit virus veel grotere gevolgen, namelijk een platgelegde wereldeconomie die indirect veel meer slachtoffers gaat kosten.

Vraag die bij mij vooral speelt is de vraag hoelang deze platgelegde samenleving gaat duren. Is dat 3 maanden, 6 maanden, een jaar?

Verwachten jullie in augustus weer op de terrassen te kunnen gaan zitten of gaan we echt een bizar jaar in?
pi_192107943
Een lockdown werkt niet dus lang dan.
pi_192108003
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:59 schreef PP_Sound het volgende:
Een lockdown werkt niet dus lang dan.
Bedoel vooral: Hoe lang een lamgelegde samenleving?
pi_192108044
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:03 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Bedoel vooral: Hoe lang een lamgelegde samenleving?
Dat gaat nog geen 3 dagen goed.
pi_192108134
We gaan een bizar jaar in. En we zullen het hebben over de tijd van voor de Corona.
Whatever...
pi_192108145
Een jaar tot het vaccin er is.
In de tussentijd innovatieve pleisteroplossingen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:11:04 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192108157
In Nederland is er nog geen lockdown?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192108164
Ik denk niet dat je de huidige situatie maanden lang gaat volhouden. Nu is het nog saamhorigheid, lekker thuiswerken en klappen voor de ziekenhuizen.

Maar op een gegeven moment begint het chagrijn. Mensen zijn het zat om thuis te zitten, beginnen te klagen over schoolachterstanden, verliezen misschien hun baan. En dan gaat de druk opbouwen om het allemaal te verzachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 23:12:18 ]
pi_192108230
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Heph844 het volgende:
Ik denk niet dat je de huidige situatie maanden lang gaat volhouden. Nu is het nog saamhorigheid, lekker thuiswerken en klappen voor de ziekenhuizen.

Maar op een gegeven moment begint het chagrijn. Mensen zijn het zat om thuis te zitten, beginnen te klagen over schoolachterstanden, verliezen misschien hun baan. En dan gaat de druk opbouwen om het allemaal te verzachten.
Dit denk ik dus ook ja.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:21:23 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192108336
Goede kans dat in de zomermaanden het virus even rustig is. Bovendien verzwakken mutaties het virus langzaamaan en hoe meer mensen het virus al gehad hebben, hoe minder kans het virus krijgt zich opnieuw breed te verspreiden onder de bevolking.
pi_192108360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:03 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Bedoel vooral: Hoe lang een lamgelegde samenleving?
Zal denk ik niet gebeuren.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:29:32 #12
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192108515
Als de huidige maatregelen lang blijven gelden (3+ maanden) dan zorg maar dat de vrijheden langzaam terug komen als dit eenmaal mogelijk is. Wanneer mensen ineens weer vanalles mogen is het hek waarschijnlijk van de dam. Zie het al voor me; het eerste de beste weekend gaat iedereen los _O-

Net een stel apen die je maandenlang in een kooi hebt gehouden. Dat wordt echt een puinzooi volgens mij :')

Ik hoop dat het voor de zomer voor een groot deel klaar is met de beperkingen. Ik ga er ook een beetje vanuit. Goede hoop.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:30:42 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192108539
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Heph844 het volgende:
Ik denk niet dat je de huidige situatie maanden lang gaat volhouden. Nu is het nog saamhorigheid, lekker thuiswerken en klappen voor de ziekenhuizen.

Maar op een gegeven moment begint het chagrijn. Mensen zijn het zat om thuis te zitten, beginnen te klagen over schoolachterstanden, verliezen misschien hun baan. En dan gaat de druk opbouwen om het allemaal te verzachten.
Ik zie best wel oplossingen zoals digitaal onderwijs en dergelijke zit nu zelf al meer dan twee maanden thuis en dat is inderdaad vervelend. Ben geen fan van Rutte (toch wel een staatsman in zijn toespraak. :) ) maar begreep wel dat er steun gaat komen voor mensen die in de problemen komen door de economische problemen vanwege de corona crisis hoor net dat de overheid 90% van het salaris gaat overnemen op de TV.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192108552
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Megumi het volgende:
In Nederland is er nog geen lockdown?
Nee. Bij jou wel?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192108578
Duurt niet lang meer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:33:58 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192108605
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:31 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Nee. Bij jou wel?
Ik zit zelf in een vorm van lockdown. Maar hoor de vogels fluiten ook laat in de ochtend. Terwijl het normaal het geluid van auto's is die asociaal snel door de Wibautstraat rijden in Amsterdam. :P Er is dus hoop.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192108675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:29 schreef Pvt.Webster het volgende:

Ik hoop dat het voor de zomer voor een groot deel klaar is met de beperkingen. Ik ga er ook een beetje vanuit. Goede hoop.
Pure hoop of heb je ook argumenten? ;)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:47:32 #18
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192108824
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:38 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Pure hoop of heb je ook argumenten? ;)
Argumenten heb ik weinig. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat we dit eind juni nog zo hebben qua beperkingen. Denk dat drie maanden scholen en horeca dicht icm thuiswerken toch wel aardig wat effect zou moeten hebben. In ieder geval genoeg om de boel weer rustig op te starten. Dat er dan hier en daar nog besmettingen zijn houd je toch, maar de piek is er dan toch wel af en het zorgstelsel weer wat ontlast?

Ik weet niet hoe het nu precies met China is na 3 maanden, maar komt het daar nu niet langzaamaan weer op gang?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192109339
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:32 schreef Harlekien het volgende:
Duurt niet lang meer
Precies, we gaan allemaal dood binnenkort :')
metal up your ass
pi_192109374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 00:23 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Precies, we gaan allemaal dood binnenkort :')
RIP aan de nabestaanden
pi_192109383
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 00:25 schreef Harlekien het volgende:

[..]

RIP aan de nabestaanden
Mede mogelijk gemaakt door de VVD
metal up your ass
pi_192110028
Hooguit 2 maanden moet voldoende zijn om het land corona vrij te krijgen. Na de lockdown, om terugkeer van virus te voorkomen, verbied je dat mensen het land uit gaan of binnenkomen. Dat net zo lang handhaven tot dat er een medicijn op de markt is

[ Bericht 8% gewijzigd door F.M.D. op 18-03-2020 01:53:10 ]
pi_192110237
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 01:32 schreef F.M.D. het volgende:
Hooguit 2 maanden moet voldoende zijn om het land corona vrij te krijgen. Na de lockdown, om terugkeer van virus te voorkomen, verbied je dat mensen het land uit gaan of binnenkomen. Dat net zo lang handhaven tot dat er een medicijn op de markt is
Voor een internationaal land als Nederland met open grenzen en eigenwijze egoïstische burgers zie ik dat niet gebeuren.

Misschien wel maar dan zijn we na een maand weer in lockdown.
pi_192110306
Ik vermoed dat we een flinke piek aan besmettingen gaan zien en heel veel doden want we hebben dan voor nog geen 0,01% van de patienten ICU's beschikbaar. Daarna zullen wel ff shellshocked zijn en om een parlementaire enquete gaan roepen. We gaan vermoedelijk vrij rap herd immunity krijgen.

Asymptomatische geïnfecteerden blijken een aanzienlijke bron van besmettingen volgens professor van Immunologie van de Universiteit di Firenze Sergio Romagnani. Al die met elkaar spelende kindjes buiten met mooi weer gun ik hun plezier maar verstandig is het huidige nederlandse beleid vermoedelijk niet :{
Dit is te zien als een bevestiging van wat een duits instituut al eerder publiceerde. Het RIVM kan mijnsinziens hun stelling dat de kans op asymptomatische besmetting gering is niet langer volhouden.

Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 18-03-2020 02:30:46 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192111072
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:07 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat we een flinke piek aan besmettingen gaan zien en heel veel doden want we hebben dan voor nog geen 0,01% van de patienten ICU's beschikbaar. Daarna zullen wel ff shellshocked zijn en om een parlementaire enquete gaan roepen. We gaan vermoedelijk vrij rap herd immunity krijgen.

Asymptomatische geïnfecteerden blijken een aanzienlijke bron van besmettingen volgens professor van Immunologie van de Universiteit di Firenze Sergio Romagnani. Al die met elkaar spelende kindjes buiten met mooi weer gun ik hun plezier maar verstandig is het huidige nederlandse beleid vermoedelijk niet :{
Dit is te zien als een bevestiging van wat een duits instituut al eerder publiceerde. Het RIVM kan mijnsinziens hun stelling dat de kans op asymptomatische besmetting gering is niet langer volhouden.

Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"
150-200.000 doden met de huidige maatregelen, als het uit de hand loopt nog veel meer. iedereen die een beetje opgelet heeft kan dit zo uitrekenen.
wereldwijd kom je op 36-72 miljoen doden onder gecontroleerde omstandigheden
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192111076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Generationalpha het volgende:
Verwachten jullie in augustus weer op de terrassen te kunnen gaan zitten of gaan we echt een bizar jaar in?
We gaan echt een bizar jaar in.... ongekend
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:02:38 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192112382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:21 schreef BasEnAad het volgende:
Goede kans dat in de zomermaanden het virus even rustig is. Bovendien verzwakken mutaties het virus langzaamaan en hoe meer mensen het virus al gehad hebben, hoe minder kans het virus krijgt zich opnieuw breed te verspreiden onder de bevolking.
De Spaanse Griep begs to differ.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:05:47 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192112414
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 06:37 schreef halfway het volgende:

[..]

150-200.000 doden met de huidige maatregelen, als het uit de hand loopt nog veel meer. iedereen die een beetje opgelet heeft kan dit zo uitrekenen.
wereldwijd kom je op 36-72 miljoen doden onder gecontroleerde omstandigheden
In NL? Ik denk het niet, zelfs in Italië vallen er op de piek 368 doden per dag. Goed, nu is hun zorgstelsel nog niet compleet ingestort maar toch. Laat het er 1.000 worden. Dan praat je over 365k doden in een jaar. Met de zomer ertussen waarin het minder hard gaat.
pi_192112505
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De Spaanse Griep begs to differ.
Ik denk dat je hier wel in moet meenemen dat dit een hele andere tijd betrof. Dat er nu veel kennis beschikbaar is op gebied van verscheidene zaken zal echt een rol spelen, tenzij het virus natuurlijk muteert en steeds dodelijker wordt. Maar in hoeverre dit snel kan gebeuren, dunno.

Schijnbaar zijn influenzavirussen ook anders dan coronavirussen en niet op een positieve manier. Bij de Spaanse griep stierven kerngezonde jonge mensen ook bijvoorbeeld binnen 24 uur. Dat zie je nu niet.

Gaan er desondanks veel mensen sterven? Ja, helaas wel. Maar zo'n massale sterfte als tijdens de Spaanse griep hoeft het zeker niet te worden denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 09:12:46 ]
pi_192112588
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Heph844 het volgende:
Ik denk niet dat je de huidige situatie maanden lang gaat volhouden. Nu is het nog saamhorigheid, lekker thuiswerken en klappen voor de ziekenhuizen.

Maar op een gegeven moment begint het chagrijn. Mensen zijn het zat om thuis te zitten, beginnen te klagen over schoolachterstanden, verliezen misschien hun baan. En dan gaat de druk opbouwen om het allemaal te verzachten.
Relaties die stuk lopen door alle spanning. Het ziet er niet best uit :{
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:26:46 #31
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192112775
Bah ... irritant virus .... en dat allemaal omdat ze in China zo nodig aan sex met vleermuizen moeten doen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:28:04 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192112796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:11 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier wel in moet meenemen dat dit een hele andere tijd betrof. Dat er nu veel kennis beschikbaar is op gebied van verscheidene zaken zal echt een rol spelen, tenzij het virus natuurlijk muteert en steeds dodelijker wordt. Maar in hoeverre dit snel kan gebeuren, dunno.
Al die kennis heeft de massa niet bereikt. En die zorgt voor verspreiding.

quote:
Schijnbaar zijn influenzavirussen ook anders dan coronavirussen en niet op een positieve manier. Bij de Spaanse griep stierven kerngezonde jonge mensen ook bijvoorbeeld binnen 24 uur. Dat zie je nu niet.
Klopt, nu sterven ze als ze sterven na 3 weken ;)

quote:
Gaan er desondanks veel mensen sterven? Ja, helaas wel. Maar zo'n massale sterfte als tijdens de Spaanse griep hoeft het zeker niet te worden denk ik.
Dat denk ik ook niet, maar de 2e golf was 5* dodelijker. Zelfs de 3e golf was nog 2* dodelijker. Het kan ook de verkeerde kant op muteren dit virus.
pi_192113086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Spanky78 het volgende:
We gaan een bizar jaar in. En we zullen het hebben over de tijd van voor de Corona.
Ben er ook bang voor en dan met name hoe het voor die zo gewoon was om met grote groepen mensen iets te vieren.

En ik verwacht veel scheidingen en huiselijk geweld. Mensen zijn niet gemaakt om 24/7 voor maanden aan een stuk bij dezelfde mensen te hangen. Het is niet voor niets dat astronauten ook daar op geselecteerd worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')