Best goed te noemen, groei lijkt af te vlakken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:13 schreef Houtenbeen het volgende:
+3526 nieuwe gevallen en 345 nieuwe doden, 209 erbij op de ic en 192 hersteld.twitter:you_trend twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 18:12:13🔴 #Coronavirus, aggiornamento nazionale ore 18
• Casi attuali: 26.062 (+2.989)
• Deceduti: 2.503 (+345)
• Guariti: 2.941 (+192)
• Ricoverati in Terapia Intensiva: 2.060 (+209)
Totale casi: 31.506 (+3.526, +12,6%) reageer retweet
Die had leukemiequote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
en de 21-jarige trainer van een voetbalclub in Spanje die gisteren overleden is.
Zelfdequote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:26 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Die had toch Leukemie? Of is dat weer een andere?
Het dodental is ook een betrouwbare indicatie en dat is al twee dagen niet boven de 368 van 15-03 uitgekomen. Maar je hebt gelijk, qua nieuwe cases meten we misschien gewoon het aantal tests dat gedaan wordt in plaats van de werkelijke toename.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet als het testplafond is bereikt.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Users als jij zijn echt zo'n aanwinst. Ondanks alle kritiek gewoon objectief doorposten.
Als ik een balkon had ging ik om 20:00u voor je klappen hoor.
nope, die leren helemaal niksquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:25 schreef junkiexp het volgende:
Ik hoop dat als dit allemaal voorbij is dat ze in China er wat van leren en een beetje de hygiëne gaan letten.
Want daarmee is het slecht gesteld, ook bij een hoop Chinese restaurants in Nederland.
Ohquote:
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dat 16-jarige mannetje op de IC in Breda?
quote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
UItzondering heb je altijd. Beetje het voorbeeld van het oude opaatje dat altijd 2 pakjes gerookt heeft.
Mensen praten erover of dat het de gewoonste zaak is zonder emotie. Auwquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die heeft vast wel een keer zijn enkel pijn gedaan en dat zal dan wel de onderliggende kwaal zijn volgens sommigen hier. Hoe makkelijk mensen praten over mensen die dood gaan of dood kunnen gaan blijft mij echt intens verbazen.
Hoe is het bij jullie verder? Trekken jullie het nog?
dat heeft niks met dat virus te makenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Die 21 jarige voetbalcoach had leukemie.
En soms kun je gewoon dikke vette pech hebben?
Echt super liefquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Users als jij zijn echt zo'n aanwinst. Ondanks alle kritiek gewoon objectief doorposten.
Als ik een balkon had ging ik om 20:00u voor je klappen hoor.
Veelbelovend.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:21 schreef THEFXR het volgende:
China: Avigan effective in tackling coronavirus
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20200317_48/
Ja, komende dagen houden we het nog wel vol. Denk ik dan. Bij jullie?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die heeft vast wel een keer zijn enkel pijn gedaan en dat zal dan wel de onderliggende kwaal zijn volgens sommigen hier. Hoe makkelijk mensen praten over mensen die dood gaan of dood kunnen gaan blijft mij echt intens verbazen.
Hoe is het bij jullie verder? Trekken jullie het nog?
Dit doen ze dan wel weer snel hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:30 schreef bitterbal het volgende:
18.40 uur: persconferentie over maatregelen voor ondernemers
Rond 18.40 uur presenteren de ministers Hoekstra (Financiën), Wiebes (Economische Zaken) en Koolmees (Sociale Zaken) een noodpakket met economische maatregelen voor bedrijven en zzp'ers. De maatregelen moeten hen helpen door de coronacrisis te komen.
De persconferentie is bij de NOS te volgen via de volgende kanalen:
Op NPO 1
Op NPO Radio 1
Via een livestream op de site en app
Op NPO Nieuws
Via de Facebookpagina van de NOS
Via het NOS-YouTube-kanaal
10 minuten
Die is niet dood.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dat 16-jarige mannetje op de IC in Breda?
Ik verwacht wel dat ze daar minstens 2 u staanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit doen ze dan wel weer snel hoorEre wie ere toekomt.
Nog geen paniek in Utrecht volgens mij. Wel erg veel aanpassingen en bij ons is er nu ook een toestel die wij klaar hebben staan voor eventuele besmette patiënten, zodat de behandeling door kan gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, komende dagen houden we het nog wel vol. Denk ik dan. Bij jullie?
deeltijd WW naar 90%, prima maatregel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:30 schreef bitterbal het volgende:
18.40 uur: persconferentie over maatregelen voor ondernemers
Rond 18.40 uur presenteren de ministers Hoekstra (Financiën), Wiebes (Economische Zaken) en Koolmees (Sociale Zaken) een noodpakket met economische maatregelen voor bedrijven en zzp'ers. De maatregelen moeten hen helpen door de coronacrisis te komen.
De persconferentie is bij de NOS te volgen via de volgende kanalen:
Op NPO 1
Op NPO Radio 1
Via een livestream op de site en app
Op NPO Nieuws
Via de Facebookpagina van de NOS
Via het NOS-YouTube-kanaal
10 minuten
Je wil je kind thuis houden omdat ie daar chagrijnig zit te wezen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:35 schreef Noek het volgende:
Ik heb veel contact met iemand uit het UMCG en het is daar wel heel spannend maar het is wel te doen. Het lijkt meer angst voor wat er komen gaat. Dat lijkt me ook wel echt heel intens.
Mijn eindexamenjaar kind mag dus wel naar school maar ik wil dat niet want die zit al dagen chagrijnig thuis en die strijd lever ik niet voor niks. Dan kan ik hem net zo goed naar een lockdown party sturen.
Dat wilt zeggen?quote:
Bron: NOSquote:Het ministerie van Buitenlandse Zaken moet snel een actie op touw zetten om Nederlanders op te halen die door de corona-pandemie vast zitten in het buitenland. Die oproep doet D66-Kamerlid en buitenlandwoordvoerder Sjoerd Sjoerdsma.
Als ik kijk naar deze tijd tot mijn eindexamenperiode heeft het naar school gaan nou niet echt heel veel bijgedragen aan de prestaties tijdens die eindexamens. Meeste weet je al lang. Lijkt me alleen nuttig voor leerlingen die echt nog heel erg moeite hebben met een bepaald vak. Of is dat ook de opzet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:35 schreef Noek het volgende:
Mijn eindexamenjaar kind mag dus wel naar school maar ik wil dat niet want die zit al dagen chagrijnig thuis en die strijd lever ik niet voor niks. Dan kan ik hem net zo goed naar een lockdown party sturen.
Moest lachenquote:
Maar dat is net de bedoeling: in een grote populatie kan het virus jarenlang blijven verspreiden, in een kleine populatie raakt iedereen vrij snel besmet en daarna verdwijnt het. Met een totale lockdown, iedereen in z'n eigen woning blijven, creëer je allemaal kleine geïsoleerde groepjes, waar het virus ofwel niet aanwezig is, ofwel iedereen besmet en daarna verdwijnt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nee, het is daar nog lang niet goed. Ik sprak gisteren een vrouw woonachtig te Amsterdam, maar afkomstig uit Wuhan. Mensen zitten daar al ruim twee maanden opgesloten en totaal geen idee wanneer de mensen hun leven op mogen pakken. Mooi voor de cijfers natuurlijk, want het lijkt er waanzinnig goed te gaan. Maar eigenlijk zit je gewoon in een patstelling, want wat gaat er gebeuren zodra de voordeuren weer opengaan?
Met een handgel en een oud mondkapje, kan het ziekenhuis zakendoen, kan het ziekenhuis weer zakendoen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:59 schreef quirina het volgende:
Ziekenhuis ooooh ziekenhuis jij bent de kampieeeeooooooeeeeen.
Wij houden van onze zorgerrrrrrs voor hun daden en hun doen 🎵
Dit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bron: NOS
Iedereen die de afgelopen week nog is vertrokken zoekt het maar even lekker zelf uit. Sorry not sorry.
qftquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Iedereen die de afgelopen week nog is vertrokken zoekt het maar even lekker zelf uit. Sorry not sorry.
D66 is toch van de Europese identiteit? In andere EU-landen kunnen ze vast op opvang rekenen..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die mensen wisten ook niet dat het zo erg zou worden. Vorige week leek het er nog op dat - als je een beetje goed oppast - je een relatief normale vakantie kon hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt hè.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja wat is dat nou weer voor onzin Wij hebben vorige week alle collega’s uit het buitenland met hele dure vluchten teruggehaald omdat dit eraan zat te komen. Kom op zeg!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja echt hé, donderop met die sport.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:40 schreef MichaelScott het volgende:
Zou de NOS vandaag weer te laat overschakelen naar een belangrijke persconferentie voor wat gelul over sport?
Het is nu al bijna 2 weken pure paniek, genoeg voortekenen, het is goedquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:39 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die mensen wisten ook niet dat het zo erg zou worden. Vorige week leek het er nog op dat - als je een beetje goed oppast - je een relatief normale vakantie kon hebben.
Bovendien kregen ze ook geen geld terug.
Welke sport dan? Er is toch niks meer. Of zijn ze inmiddels al over op e-sport.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:40 schreef MichaelScott het volgende:
Zou de NOS vandaag weer te laat overschakelen naar een belangrijke persconferentie voor wat gelul over sport?
Moet ook wel lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat je baas 90% geld krijgt in plaats van 75% als je thuis komt te zitten.
Iedereen moet even reageren op het feit dat het EK voetbal is uitgesteld waarschijnlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:41 schreef Chia het volgende:
[..]
Welke sport dan? Er is toch niks meer. Of zijn ze inmiddels al over op e-sport.
Op het moment dat er een vaccin is kan iedereen die niet besmet is geweest zichzelf beschermen door te vaccineren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar dat is net de bedoeling: in een grote populatie kan het virus jarenlang blijven verspreiden, in een kleine populatie raakt iedereen vrij snel besmet en daarna verdwijnt het. Met een totale lockdown, iedereen in z'n eigen woning blijven, creëer je allemaal kleine geïsoleerde groepjes, waar het virus ofwel niet aanwezig is, ofwel iedereen besmet en daarna verdwijnt.
Ik vind inderdaad dat je het mensen moeilijk kwaad kunt nemen dat ze de ernst van de situatie niet hebben ingezien, als vanuit de overheid alleen maar wordt gezegd dat ze even geen handen meer moeten schudden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:39 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die mensen wisten ook niet dat het zo erg zou worden.
Gunstig voor Nederland, want blessures bladiebladieblaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:41 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Iedereen moet even reageren op het feit dat het EK voetbal is uitgesteld waarschijnlijk
Sportjournaal over uitgesteld EK en de Olympische Spelen. Ze moeten toch iets verzinnen om te vertellen, anders zitten ze aan het eind van de week thuis.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:41 schreef Chia het volgende:
[..]
Welke sport dan? Er is toch niks meer. Of zijn ze inmiddels al over op e-sport.
In sommige gebieden viel het wel mee. Het is niet handig, maar ik begrijp wel dat veel mensen niet thuisbleven en toch op vakantie gingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nu al bijna 2 weken pure paniek, genoeg voortekenen, het is goed
Nee, ik hou hem thuis omdat ik sociaal contact probeer te vermijden met het gezin. Flatten the curve, weet je wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil je kind thuis houden omdat ie daar chagrijnig zit te wezen?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:42 schreef bitterbal het volgende:
begint jongens
https://www.npostart.nl/live/npo-1
nou ja bijna
Thanks!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:42 schreef mabo11 het volgende:
[..]
https://nos.nl/livestream(...)emers-en-zzp-er.html
”Het is maar een griepje”quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:39 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die mensen wisten ook niet dat het zo erg zou worden. Vorige week leek het er nog op dat - als je een beetje goed oppast - je een relatief normale vakantie kon hebben.
Dat lijkt mij een pittige strijd, sterkte.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, ik hou hem thuis omdat ik sociaal contact probeer te vermijden met het gezin. Flatten the curve, weet je wel.
Daar wordt een sociale puber niet heel vrolijk van dus dat heeft heel veel strijd geleverd want zijn vrienden mogen natuurlijk wel samen stappen en chillen. Dat mag dus van mij niet.
Wat ik half uur geleden ook zei. Nederland👍👍👍👍quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef maxi-mus het volgende:
Experts: Nederlands coronabeleid is goed, lockdown zou onzin zijn
https://nos.nl/artikel/23(...)-zou-onzin-zijn.html
Sorry, niet eens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:39 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je je kind zijn eindexamen ontneemt omdat je zelf een beetje bang bent. Stappen ok, maar niet naar school laten gaan...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, ik hou hem thuis omdat ik sociaal contact probeer te vermijden met het gezin. Flatten the curve, weet je wel.
Daar wordt een sociale puber niet heel vrolijk van dus dat heeft heel veel strijd geleverd want zijn vrienden mogen natuurlijk wel samen stappen en chillen. Dat mag dus van mij niet.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een pittige strijd, sterkte.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef maxi-mus het volgende:
Klopt! Iedereen zit in de hornbach en de leen bakkerquote:Hier zijn de straten en treinen ook leeg."
De wereld is gek behalve Nederland. Oke.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef maxi-mus het volgende:
Ik heb een vader die elke dag chemo krijgt en bestraald wordt. Daar zorg ik momenteel voor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je je kind zijn eindexamen ontneemt omdat je zelf een beetje bang bent. Stappen ok, maar niet naar school laten gaan...
Versnelde ww toch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:46 schreef Houtenbeen het volgende:
En voor de mensen met een 0-urencontract
Die zijn de pineut.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:46 schreef Houtenbeen het volgende:
En voor de mensen met een 0-urencontract
Wellicht, de productie zou iig niet al te lastig moeten zijn, is geen supercomplex molecuul:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:31 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zal wel lang duren voordat het hier word toegepast
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef Noek het volgende:
[..]
‘Die ik heb al betaald’ backfired nu natuurlijk keihard, want zo’n hotel waar je zit wil ook gewoon geld zien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, niet eens.
Als je vorige week nog niet door had hoe ernstig dit was dan had je wel een 747 MAX voor je kop.
Ondertussen is het al zes dagen geleden dat het WHO dit als een pandemie bestempelde. Goed, die ene dag krijgen ze dan cadeau. Iedereen die na dat moment is vertrokken mag het zelf uitzoeken.
Geen geld terug is absoluut GEEN reden om maar wel te gaan. Je speelt met de gezondheid van jezelf en heel veel anderen en dan is "ik had al betaald" echt geen geldige reden meer. Het is ontzettend kut en als iemand die heel graag reist had het mij waarschijnlijk ook flink "pijn" gedaan, maar sommige dingen heb je nou eenmaal niet in de hand.
Las net dat de buffereisen vanuit DNB versoepeld worden waardoor er ontzettend veel geld vrijkomt voor financieringen,.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:47 schreef hollandia02 het volgende:
Zouden er ook bezuinigen komen? Overheid heeft ook niet oneindig geld.
Niet iedereen zit er zo bovenop als de mensen in dit topic natuurlijk. Als je alleen de berichtgeving vanuit de overheid hebt meegekregen, begrijp ik best dat het kwartje pas wat laat viel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, niet eens.
Als je vorige week nog niet door had hoe ernstig dit was dan had je wel een 747 MAX voor je kop.
Da's mooi!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Las net dat de buffereisen vanuit DNB versoepeld worden waardoor er ontzettend veel geld vrijkomt voor financieringen,.
Heb zelf ook 0 uren contract. Hopelijk dat UWV een beetje wilt meewerken en ik toch even de WW in kan. Anders heb ik idd helemaal niks qua inkomen.quote:
Ah, daar kan ik wel begrip voor hebben danquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb een vader die elke dag chemo krijgt en bestraald wordt. Daar zorg ik momenteel voor.
Wmb hebben wij als gezin maar weinig keuze. Hij gaat echt wel dood maar het liefst wel aan de kanker.
Btw op wc-papier gaat omhoog.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:47 schreef hollandia02 het volgende:
Zouden er ook bezuinigen komen? Overheid heeft ook niet oneindig geld.
Hij past wel 2x in z'n broer danquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:49 schreef Greenpeas het volgende:
Die minister in het midden lijkt op het hogeropgeleide broertje van Rico Verhoeven.
Z'n zaakwaarnemer.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:49 schreef Greenpeas het volgende:
Die minister in het midden lijkt op het hogeropgeleide broertje van Rico Verhoeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |