dat heet incubatietijd ....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:53 schreef Za het volgende:
Ik heb een vraag over Wuhan, er waren 730 bevestigde gevallen toen het daar compleet in lockdown ging op 23 januari.
Daarna liep het aantal besmettingen in Wuhan alsnog op naar 60.000.
Nu vrijwel geen enkele besmetting meer.
Ik vraag me af, hoe het aantal besmettingen zo opliep in de vele weken nadat werd aangevangen met de lockdown. BVD
Volledig indammen lukt niet zeggen ze. waar is dat op gebaseerd? als je een volledige lockdown hebt gedaan van een maand en dan zeggen dat indammen niet lukt dan geloof ik je. maar er is nog niks geprobeerd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:55 schreef deedeetee het volgende:
https://www.1limburg.nl/2(...)io?context=section-1
unfriended...zelfs familiequote:
Zsm serieuzere maatregelen. Ja een jaar binnen blijven gaat niet werken. Maar misschien iets als winkels sluiten en controles op straat.quote:
Nouja, als je mij bedoelt dan zie ik de speech van gisteren niet als vrijbrief om nu de deur uit te gaan. Het is in mijn ogen een uitleg waarom we tot op heden niet draconisch zijn geweest en een aankondiging dat we vanaf 6 april soepeler beleid kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:54 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar die uitspraak wordt hier nu wel volledig uit zijn verband getrokken heb ik het idee.
Alsof iedereen gewoon weer kan gaan en staan waar die wil.
Het idee is meer dat een totale lockdown weinig zin heeft omdat het later toch weer de kop opsteekt. Met de huidige situatie vertraag je hopelijk de verspreiding tot een niveau dat de zorg het aankan.
Bovendien kan een complete lockdown nooit. Het aantal mensen in vitale beroepen wat moet blijven werken is enorm.
Dit is niet wat hij gezegd heeft.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
en een aankondiging dat we vanaf 6 april soepeler beleid kunnen verwachten.
wat zijn de concrete maatregelen? Benoem ze dan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zsm serieuzere maatregelen. Ja een jaar binnen blijven gaat niet werken. Maar misschien iets als winkels sluiten en controles op straat.
Even de ernst laten indalen onder de bevolking.
Dit dus, minus het soepelere beleid vanaf 6 april want dat is nog lang geen zekerheidquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nouja, als je mij bedoelt dan zie ik de speech van gisteren niet als vrijbrief om nu de deur uit te gaan. Het is in mijn ogen een uitleg waarom we tot op heden niet draconisch zijn geweest en een aankondiging dat we vanaf 6 april soepeler beleid kunnen verwachten.
O haha. Ja, dan heb je er niet veel aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:56 schreef Bamba het volgende:
[..]
Het is en geen lekker vrouwtje en ben geen lesbienne
Heb ze maar verwijderd als vriendquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
O haha. Ja, dan heb je er niet veel aan.
Je zou nog kunnen experimenteren zo in de laatste dagen van de mensheid
Exponentiële groei.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:53 schreef Za het volgende:
Ik heb een vraag over Wuhan, er waren 730 bevestigde gevallen toen het daar compleet in lockdown ging op 23 januari.
Daarna liep het aantal besmettingen in Wuhan alsnog op naar 60.000.
Nu vrijwel geen enkele besmetting meer.
Ik vraag me af, hoe het aantal besmettingen zo opliep in de vele weken nadat werd aangevangen met de lockdown. BVD
quote:Flitspalen gaan uit in België vanwege corona
Een bijzonder gevolg van de coronacrisis in Europa. In België is aan de politie van West-Vlaanderen gevraagd om de flitspalen langs de weg uit te schakelen en om geplande controles te schrappen. Door het coronavirus zitten veel politieagenten thuis en is er niet genoeg capaciteit om de bekeuringen te verwerken, zo meldt HLN.
Het verzoek komt vanuit Filipe Jodts, de nieuwe procureur des Konings van West-Vlaanderen, een positie die in Nederland vergelijkbaar is met de hoofdofficier van justitie. Hij benadrukt wel dat hij de korpschefs niet kan verplichten zijn verzoeken op te volgen. Er kan dus nog wel geflitst worden als de politie dat belangrijk vindt. ‘De burger weet dus niet welke palen wel werken. Da’s belangrijk voor de verkeersveiligheid’, zegt hij tegen HLN.
‘Voor alle duidelijkheid: West-Vlaanderen wordt geen walhalla voor snelheidsduivels. Dat ze niet denken dat ze nu vrij spel hebben op onze wegen. Het is niet dat er géén enkele snelheidscontrole meer zal zijn. Maar wel véél minder, toch als het van mij afhangt’, zegt Jodts. Tot en het halverwege april werkt de politie in België met een minimumbezetting, in ieder geval voor de administratie.
https://topgear.nl/autoni(...)lgie-vanwege-corona/
maar aangezien de lockdown pas na een >week effect heeft ben je dus te laat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het is dan ook helemaal niet zeker dat er in Nederland geen lockdown komt. Zei Rutte niet dat er mogelijk nog meer maatregelen volgen? Ik denk dat ze dat moment gewoon nog even afwachten, zoals dat filmpje van die Engelse arts met het water in die bak. Pas als de zorg bijna overloopt krijg je de lockdown.
Dit is niet iets wat je zomaar even probeert hè.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:56 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Volledig indammen lukt niet zeggen ze. waar is dat op gebaseerd? als je een volledige lockdown hebt gedaan van een maand en dan zeggen dat indammen niet lukt dan geloof ik je. maar er is nog niks geprobeerd?
Niet specifiek op jouw gericht. Hier wordt veel gedaan alsof alle regels overboord zijn. Daarnaast alsof Nederland een uniek land is qua aanpak. Momenteel is dat gewoon niet zo, de meeste Noord-Europese landen gaan niet verder dan Nederland momenteel in de maatregelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nouja, als je mij bedoelt dan zie ik de speech van gisteren niet als vrijbrief om nu de deur uit te gaan. Het is in mijn ogen een uitleg waarom we tot op heden niet draconisch zijn geweest en een aankondiging dat we vanaf 6 april soepeler beleid kunnen verwachten.
En dat is gezien de incubatietijd enorm dom. Je gaat toch niet dan pas maatregelen treffen?! Wat nu nog rondloopt is over een week of 2 ziek..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het is dan ook helemaal niet zeker dat er in Nederland geen lockdown komt. Zei Rutte niet dat er mogelijk nog meer maatregelen volgen? Ik denk dat ze dat moment gewoon nog even afwachten, zoals dat filmpje van die Engelse arts met het water in die bak. Pas als de zorg bijna overloopt krijg je de lockdown.
Scholen dicht, advies tot thuiswerken op tv niets anders meer en er zijn in twee weken tijd al een aantal persco's geweest van de overheid, als men nu niet ziet dat dingen ernstig zijn dan helpt een politie of twee meer op straat ook niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zsm serieuzere maatregelen. Ja een jaar binnen blijven gaat niet werken. Maar misschien iets als winkels sluiten en controles op straat.
Even de ernst laten indalen onder de bevolking.
dan is het wel te laat maar het juiste moment blijft moeilijk te bepalenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:58 schreef falling_away het volgende:
Pas als de zorg bijna overloopt krijg je de lockdown.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |