Ontslag is wel overmacht als je ontslagen wordt vanwege een pandemie wat nu dus gaande is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, want ontslag is geen overmacht. In Nederland wordt overmacht beperkt door 'acts of God'. Natuurrampen, pandemie etc.
zo ging dat in italie ook, ook wel te verwachten als mensen er geen ervaring mee hebben. maar een beetje fok lezen zou een hoop schelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Echt niet normaal. Woon hier langs een toegangsweg naar het winkelcentrum. Wat ik zie aan mensen, groepjes bejaarden, gezinnen die alle kinderen meenemen op pad.
Ik zei iets van 180 delen geleden dat door arrogantie/laconiek reageren van Nederlanders de Corona een massale slachting zou aanrichten hier. Toen werd ik dramatisch genoemd. Nu waarschijnlijk nog steeds (en terecht) maar als ik zie hoe men er mee omgaat is het echt niet normaal.
Wat een land, serieus.
Weet je hoeveel extra wc-papier ik daarvan kan kopen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Donna het volgende:
Ik heb er ook helemaal geen moeite mee (ondanks dat het niet om een paar tientjes gaat). Het voelt gek om er nu voor te betalen, maar ik snap ook dat noodopvang nu prio heeft ten opzichte van een financiële regeling of compensatie.
De beste oplossing is nu gewoon doorbetalen en 'gewoon' KOT krijgen zoals we gewend zijn. Dat komt straks allemaal wel weer goed.
Zo stond het ook uitgelegd in de mail van ons KDV.
Als je nu dingen gaat stopzeggen en opzeggen wordt het alleen maar 1 grote administratieve puinzooi. Precies op het moment dat het rond krijgen van noodopvang al een puinzooi is.
NUCHTEREDquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Echt niet normaal. Woon hier langs een toegangsweg naar het winkelcentrum. Wat ik zie aan mensen, groepjes bejaarden, gezinnen die alle kinderen meenemen op pad.
Ik zei iets van 180 delen geleden dat door arrogantie/laconiek reageren van Nederlanders de Corona een massale slachting zou aanrichten hier. Toen werd ik dramatisch genoemd. Nu waarschijnlijk nog steeds (en terecht) maar als ik zie hoe men er mee omgaat is het echt niet normaal.
Wat een land, serieus.
Ik weet zeker als Rutte een beetje de toon had aangeslagen zoals Macron dat dit niet was gebeurd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een land, serieus.
de mijne gun ik het ook wel, heb eerder de neiging om foxsports en Ziggo sport (tijdelijk) op te zeggenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Fukushima het volgende:
[..]
sportschool is bij mij 65, maar die laat ik dan weer wel gewoon doorlopen. ik gun het die man en we mogen zijn materiaal nu thuis gebruiken
Mij lijkt het beter om alvast zo goed mogelijk ingespeeld te raken op het thuiswerken. Als er dan echt iets is waarmee je op afstand in de knel raakt dan is er momenteel nog de gelegenheid daar iets aan te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef DrKingSchultz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Zijn uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''
Inderdaad, betaal gewoon door en doe niet moeilijk. Genoeg sectoren (toerisme, cultuur, horeca) krijgen al keiharde klappen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Donna het volgende:
Ik heb er ook helemaal geen moeite mee (ondanks dat het niet om een paar tientjes gaat). Het voelt gek om er nu voor te betalen, maar ik snap ook dat noodopvang nu prio heeft ten opzichte van een financiële regeling of compensatie.
De beste oplossing is nu gewoon doorbetalen en 'gewoon' KOT krijgen zoals we gewend zijn. Dat komt straks allemaal wel weer goed.
Zo stond het ook uitgelegd in de mail van ons KDV.
Als je nu dingen gaat stopzeggen en opzeggen wordt het alleen maar 1 grote administratieve puinzooi. Precies op het moment dat het rond krijgen van noodopvang al een puinzooi is.
Mensen die daar sporten kunnen inderdaad niet een tientje per maand missen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Toko's als Basic Fit, Fit For Free staan er nou niet om bekend om binnen de wet te functioneren nee
de koning en zn bitch hadden ff boos moeten worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik weet zeker als Rutte een beetje de toon had aangeslagen zoals Macron dat dit niet was gebeurd.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Weet je hoeveel extra wc-papier ik daarvan kan kopen?
wat is KDV?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef BoneThugss het volgende:
Haha Rutte zegt dat 50% het krijgt.
Maar alles wat Rutte ooit zegt hebben we niet gekregen.
KinderDagVerblijfquote:
Het is EN EN ENquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die daar sporten kunnen inderdaad niet een tientje per maand missen.
Ojee, nu krijg je de "WTF doe je nog buiten"-brigade over je heen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga even in het bos wandelen, daarna weer 10 delen bij lezen
Bijlezenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga even in het bos wandelen, daarna weer 10 delen bij lezen
netto 300 ja, maar die heb ik dus opgezegd, snelste besparing in deze tijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.
Maar wie is hier dan de slappe hap, Rutte of de mensen die met hun bakfiets traktaties rond brengen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik weet zeker als Rutte een beetje de toon had aangeslagen zoals Macron dat dit niet was gebeurd.
Als ik zo een beetje naar diverse bronnen kijk zegt de een zus en de ander zo ook wat virologen aangaat. Maar groepen vermijden, thuisblijven zoveel mogelijk en niet hamsteren is denk ik een kleine moeite om maar eens mee te beginnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Wat ik echt niet snap en ook nooit zal snappen is waarom het RIVM niet steeds voor de veiligere weg koos en ons beter informeerde of zelfs informeert.
Waarom zeggen dat je zonder klachten niemand kan besmetten?
Waarom zeggen dat je 24h na je klachten niet meer besmettelijk bent, terwijl uit onderzoek bleek dat 14% van de geteste personen in China twee weken na herstel nog het virus bij zich droegen en mogelijk besmettelijk waren.
Waarom zeggen dat kinderen een minimale rol spelen bij het versrpeiden, terwijl er genoeg bronnen zijn die het tegenovergestelde beweren.
Etc.
Je hebt een pandemie en al je aannames zijn aannames in de categorie "glas is half vol" waardoor je uiteindelijk totaal verkeerde inschattingen maakt waar je constant op terug moet komen en dus altijd achter de feiten aan blijft lopen.
Baasquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef vosss het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)jes-werd/ar-BB11h8iB
Autofabrikant die mondkapjes fabrikant wordt
Ik woon naast het bos, zie waarschijnlijk geen mens voor een uurquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ojee, nu krijg je de "WTF doe je nog buiten"-brigade over je heen.
Heel goed, maar velen doen dit niet en zijn nu de lul of zien het te laat doordat ze nachtdiensten draaien etc etcquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
netto 300 ja, maar die heb ik dus opgezegd, snelste besparing in deze tijden.
gelijk de honkbalknuppel pakken, zijn die even gek geworden, ras egoistenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef DrKingSchultz het volgende:
Op mijn werk willen ze zo snel mogelijk weer op kantoor zijn omdat ze het thuis niet leuk vinden of het saai vinden. Er wordt letterlijk geopperd om eigenlijk weer op kantoor te verschijnen en dat dan maar moet gelden ''wie dan eventueel besmet wordt en overleeft, overleeft het. Wie niet, pech gehad.'' Niet normaal dat mensen/werkgevers zo in elkaar kunnen zitten.
Doe ik ook stiekemquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bijlezen. Gewoon inhaken en dezelfde artikelen voor de tiende keer posten
Rutte natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Tris het volgende:
[..]
Maar wie is hier dan de slappe hap, Rutte of de mensen die met hun bakfiets traktaties rond brengen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |