FOK!ers in zelfquarantaine mss?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Streng gelovigen en ziektes verspreiden, noem een meer iconisch duo.
ja in een één-ouder gezin, als de partner geen vitaal beroep heeft kan je uiteraard geen gebruik maken hiervan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zodra één ouder een vitaal beroep heeft, kun je al aanspraak maken op de opvang.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand beelden van frankrijk vanochtend?
We moeten het met name hebben van de good wil van mensen lijkt me.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Cue_ het volgende:
Als je het echt in lockdown wil gaan, moet je het ook kunnen controleren. Die mensen zijn er niet.
Hoe bewijs je dat je naar de supermarkt moet en ook gaat. Hoe bewijs je dat je werk noodzakelijk is, hoe is dit te controleren?
Mensen zouden een lockdown vorige week al niet gepikt hebben en nu denk ik ook nog niet.
Dus leuk zo'n lockdown, maar dan moeten er wel mensen zijn die luisteren.
En daar zijn de Nederlanders niet perse goed in.
Diegene doelt op mij. Grappig hoe woorden worden verdraaid. Ik fiets straks naar de stad, lekker in de zon, een boek kopen en misschien ook eten afhalen. Houd wel 1,5 meter afstand. Was m’n handen enzo. Dat mag gewoon. Als de premier met andere maatregelen komt dan luister ik daar natuurlijk wel naar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die luisteren ook niet naar een lockdown tenzij de politie in hun straat patroullieert.
Dat is ook de cultuur. Daar verander je nu niets aan, naar mijn ervaring zijn veel mensen uit Oost-Aziatische landen gewoon veel meer gedisciplineerd. Collectivistische mindset ook waar hier in Nederland de focus op het individu ligt en men doet waar men zin in heeft, dan is zo'n bevolking ook veel moeilijker te controleren. Ik denk bv. niet dat ook maar één iemand het in zijn hoofd haalde in Zuid-Korea of Hong Kong om "Lockdownparty's" te gaan organiseren. Afgaande om mijn ervaring met mensen uit dergelijke landen (vooral Zuid Koreanen) die doen wat er gevraagd wordt, direct. Dat maakt natuurlijk een heel verschil. Als de overheid daar iets vraagt van de bevolking wordt dat gedaan, hier wordt een beetje gelachen en trekt men hun eigen plan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hong Kong heeft ook geen lockdown ofzo. Mensen zijn daar wel veel minder egoïstisch en arrogant dan hier. En veel meer oplettend. Gevolg? Zelfs de restaurants zijn nog open.
https://www.volkskrant.nl(...)reep-houdt~b8cf1979/
Tada.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja in een één-ouder gezin, als de partner geen vitaal beroep heeft kan je uiteraard geen gebruik maken hiervan.
AD https://www.ad.nl/buitenl(...)al-beroep~a334844b0/quote:Ook kinderen waarvan slechts één ouder een vitaal beroep heeft, hebben recht op opvang. Er bestaat verwarring over de maatregelen nu de scholen en kinderdagverblijven dicht zijn. Veel scholen en kinderopvanglocaties denken dat ze alleen kinderen met twee ouders in vitale sectoren hoeven op te vangen.
Ik wil het weten. Wat is het?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het is meer dat sommige mensen hun eigen welzijn belangrijker achten dan die van de groep
Dat ze al gek worden van één dagje binnen zitten weegt in hun hoofd op tegen de risico's die ze de groep hiermee opleggen...
Daar is een naam voor
Sterker nog; binnen blijven verhoogd het risico op ziek worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.
Het probleem is dat jij niet de enige bent die zo denkt....En als je dat boek dan ontvang nadat de kassiere het gescanned heeft. Ontsmet je het dan? Of de deurklink van de winkel?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Diegene doelt op mij. Grappig hoe woorden worden verdraaid. Ik fiets straks naar de stad, lekker in de zon, een boek kopen en misschien ook eten afhalen. Houd wel 1,5 meter afstand. Was m’n handen enzo. Dat mag gewoon. Als de premier met andere maatregelen komt dan luister ik daar natuurlijk wel naar.
Leuk dat je je aangesproken voelt maar het ging niet om jouquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Diegene doelt op mij. Grappig hoe woorden worden verdraaid. Ik fiets straks naar de stad, lekker in de zon, een boek kopen en misschien ook eten afhalen. Houd wel 1,5 meter afstand. Was m’n handen enzo. Dat mag gewoon. Als de premier met andere maatregelen komt dan luister ik daar natuurlijk wel naar.
Ik liep gisteravond langs een coffeeshop, ik zag het gebeuren. Toen dacht ik nog dat het illegaal was omdat ik dacht dat ze nog gesloten waren, maar toen bleek een afhaalpunt geopend.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder dat ze op hun beurt staan te wachten. Eén eruit, één erin.
Geen idee of dat allang zou zijn gebeurd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dan zou dat toch al lang zijn gebeurd, als dat kon.
Als je een leek bent (net zo als ik) lijkt me dit één van de meest overbodige opmerkingen die er zijn.
Net zoiets als: "Ze moeten een auto uitvinden die op water rijdt".
Doe jij dit bij je boodschappen? Vraag je dit ook aan de mensen die hier roepen dat ze wel boeken via bol bestellen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij niet de enige bent die zo denkt....En als je dat boek dan ontvang nadat de kassiere het gescanned heeft. Ontsmet je het dan? Of de deurklink van de winkel?
Knap dat je een artikel plaatst en daar alsnog zelf de verkeerde conclusie uithaalt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sterker nog; binnen blijven verhoogd het risico op ziek worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-beweging~a657189d/
Tja ik zou gewoon binnen blijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Aurelius het volgende:
Zo met de kinderen naar het park. Frisse neus halen. Wel afstand houden.
Ja, de eerste "carnaval golf“ is klaar, maar wanneer denk je dat de mensen die daarna door die carnavalvierders besmet zijn komen? Wanneer denk je dat de mensen die besmet zijn door terugkerende vakantiegangers (en diegenen die zij weer hebben besmet) komen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die brandhaarden die er dan al tijden zouden zijn hebben er tot op dit moment niet voor gezorgd dat ons zorgsysteem overbelast is geraakt. Voordeel daarvan is dat dan hopelijk al veel mensen het virus gehad zouden moeten hebben zonder er klachten van te krijgen...
Het is nu volgens mij drie weken na carnaval, dan kun je vrij zeker stellen dat je die soecifieke incubatietijd al wel hebt gehad voor een zeer grote potentiële besmettingshaard. Daarna zijn er al allerlei maatregelen getroffen waar het gros van de mensen zich aan heeft gehouden en in ieder geval de contacten flink zijn beperkt.
twitter:DeSpeld twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 10:04:28Goed nieuws! Dierenmarkt in Wuhan kan bijna weer open https://t.co/trzQAS3qcV reageer retweet
Weer vleermuizen etenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Momo het volgende:
twitter:DeSpeld twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 10:04:28Goed nieuws! Dierenmarkt in Wuhan kan bijna weer open https://t.co/trzQAS3qcV reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |