SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
hoe kan t gemeten worden als mensen geen symptomen hebben?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar is niks bizars aan.. veel mensen kunnen het al gehad hebben zonder zich veel anders of zieker te hebben gevoeld.![]()
daarom zegt macron, we gooien alles op slot want jullie luisteren toch allemaal nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niet erg verrassend. Had ik wel verwacht.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Het zou goed zijn als ze kunnen testen op antistoffen. Dan zou beter in kaart gebracht kunnen worden hoeveel mensen het al gehad hebben en waar we staan in de ontwikkeling.![]()
Noord-Macedonië inmiddels volledig op slot. Grenzen en luchthavens dicht.
Turkije heeft er ook een twintigtal gevallen bij, nu een kleine 50. Alles dicht tot deze middag wanneer de maatregelen bekend worden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Goede vraag. Data uit Z korea, waar ze iedereen de moeder testte?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
hoe kan t gemeten worden als mensen geen symptomen hebben?![]()
Sarcasme helpt niet bij feitenkennis. Het RIVM heeft letterlijk gezegd ''een beetje stout te zijn'' door niet de adviezen van de WHO op te volgen en keer op keer zaken getweet /gezegd die lijnrecht stonden tegenover wat reeds bekend was bij internationale wetenschappers, WHO enzovoort.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gelukkig weten heel veel mensen op FOK! Precies hoe een virus werkt, en hoe deze zich epidemie zich precies gaat gedragen in een Nederlandse omgeving, dan is er in ieder geval een groep die precies het juiste doet.
Ze hebben ook een soort alwetendheid, hebben alle kennis en meer. Hebben betere bronnen dan mensen die hier hun werk van maken. Wellicht kunnen we het RIVM opheffen en in het vervolg gewoon even hier een topic openen om beleid te bepalen.![]()
Ja maar hij heeft ook gewoonweg niet gezegd dat mensen binnen moeten blijven, winkels zijn nog geopend, dus waarom zou je binnen blijven als de premier niet zegt dat het moet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:57 schreef vencodark het volgende: [..] Niet erg verrassend. Had ik wel verwacht.
Coffeeshops mogen mensen ook weer heen trouwens.
Dus idd, wat verwacht je?
Dat mensen uit zichzelf binnenblijven? Mij niet gezien. Ik kan daar echt niet tegen, dus doe liever zoveel mogelijk ‘normale’ dingen, maar dan wel met de nodige maatregelen.![]()
Ik heb hier in Brabant het idee dat mensen redelijk goed luisteren. Bijna alle auto's staan hier voor de deur en ik hoor dat bijna iedereen thuis werkt. Mensen gaan nog wel naar buiten om een frisse neus te halen maar houden wel afstand.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef Fukushima het volgende:
[..]
daarom zegt macron, we gooien alles op slot want jullie luisteren toch allemaal niet![]()
Bruins is juist trots dat de Nederlanders wel goed luisteren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef Fukushima het volgende:
[..]
daarom zegt macron, we gooien alles op slot want jullie luisteren toch allemaal niet![]()
Het uitvoeren van een bevolkingsbrede test zelf zou zoveel mensen op de been brengen dat is niet handig nu...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:59 schreef Gia het volgende:
Het zou goed zijn als ze kunnen testen op antistoffen. Dan zou beter in kaart gebracht kunnen worden hoeveel mensen het al gehad hebben en waar we staan in de ontwikkeling.
Op zich is monitoren op zware gevallen en zo terugrekenen adhv de bekende percentages niet heel gek![]()
Geen idee. Hij heeft getest omdat iemand uit z’n omgeving het heeft waar hij mee in aanraking is gekomen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
hoe kan t gemeten worden als mensen geen symptomen hebben?![]()
“Let een beetje op elkaar”quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Bruins is juist trots dat de Nederlanders wel goed luisteren.![]()
Ik baal er van dat mensen er nog zo laks over doen. Tuurlijk klinkt het deels wel als een slechte B film.
Ik word uitgelachen met een sjaal voor gezicht waarbij ik echt afstand houd in de winkel tussen mensen.
Als ik zelf ziek zou worden is dat naar, vervelend en pijnlijk, maar ik heb godverdomme familie waarvan er 1 zeer kwetsbaar is na een chemo. Als ik die niet mag zijn in de laatste paar weken, dan zou ik dat mijzelf nooit vergeven. Dus kap allemaal met lachen, neem dit serieus maar vooral: Spreek je directe mensen aan in je eigen omgeving die nog doen alsof het om griep gaat. Zeg en maak echt duidelijk dat dit veel meer is en dat het een ontzettend belangrijk is om er verstandig mee om te gaan!Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Interessant draadje.twitter:Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
Dat is wel de crux. Er is geen "twee weken in isolatie", het is een nieuwe manier van leven.quote:Two fundamental strategies are possible: (a) mitigation, which focuses on slowing but not necessarily stopping epidemic spread – reducing peak healthcare demand while protecting those most at risk of severe disease from infection, and (b) suppression, which aims to reverse epidemic growth, reducing case numbers to low levels and maintaining that situation indefinitely. Each policy has major challenges. We find that that optimal mitigation policies (combining home isolation of suspect cases, home quarantine of those living in the same household as suspect cases, and social distancing of the elderly and others at most risk of severe disease) might reduce peak healthcare demand by 2/3 and deaths by half. However, the resulting mitigated epidemic would still likely result in hundreds of thousands of deaths and health systems (most notably intensive care units) being overwhelmed many times over. For countries able to achieve it, this leaves suppression as the preferred policy option.
Hoe cru de maatregelen van Rutte ook zijn, en hoe oneens ik het ook ben met alles wat er gebeurd is tot gisteren, het laatste wat ik zou willen is dat we allemaal kluizenaars worden voor de voorziene toekomst. Kiezen uit twee kwaden.
Ik post al een dag of 4 bijna niet meer, omdat mijn hoofd niet wil of kan kiezen uit welke de beste optie is. Maar vanuit de kern van mijn bestaan, zou ik het liefste willen dat we onszelf isoleren, de markten sluiten en een nieuw leven 2.0 gaan opzetten. Wat als land niet kan, als EU niet kan en wereldwijd al helemaal niet.
Dus er is zo weinig anders wat je kan doen in de wereld zoals wij die kennen en waar iedereen aan vast wil houden.![]()
Het virus kan wel in het lijf zitten, zonder dat je symptomen hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
hoe kan t gemeten worden als mensen geen symptomen hebben?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Dat is allen in het kader herd immunity goed te verklarenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:00 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Sarcasme helpt niet bij feitenkennis. Het RIVM heeft letterlijk gezegd ''een beetje stout te zijn'' door niet de adviezen van de WHO op te volgen en keer op keer zaken getweet /gezegd die lijnrecht stonden tegenover wat reeds bekend was bij internationale wetenschappers, WHO enzovoort.![]()
Zie hier het probleem. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:00 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft ook gewoonweg niet gezegd dat mensen binnen moeten blijven, winkels zijn nog geopend, dus waarom zou je binnen blijven als de premier niet zegt dat het moet?
Coffeeshops mogen mensen ook weer heen trouwens.
Dus idd, wat verwacht je?
Dat mensen uit zichzelf binnenblijven? Mij niet gezien. Ik kan daar echt niet tegen, dus doe liever zoveel mogelijk ‘normale’ dingen, maar dan wel met de nodige maatregelen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
En die sjaal gooi je thuis meteen in de wasmachine op 60 graden?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Treinhoer het volgende:
Ik baal er van dat mensen er nog zo laks over doen. Tuurlijk klinkt het deels wel als een slechte B film.
Ik word uitgelachen met een sjaal voor gezicht waarbij ik echt afstand houd in de winkel tussen mensen.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Of we zijn straks de grote winnaar van de wereld of echt de grootste loser. Wie weet straks de hele wereld doodziek en wij zijn allemaal resistent.![]()
Je doet alsof onze aanpak fundamenteel verschilt van andere landen. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:03 schreef Simmertje het volgende:
Of we zijn straks de grote winnaar van de wereld of echt de grootste loser. Wie weet straks de hele wereld doodziek en wij zijn allemaal resistent.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Mocht dit bij mij het geval zijn nu dan geef ik vandaag nog een klein feestjequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het virus kan wel in het lijf zitten, zonder dat je symptomen hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja. Heb er 3 en draai elke dag een was op meer dan 60 graden. Sterker nog, het moment dat ik binnen kom doe ik direct desinfectiegel op mijn handen, en over de tas van de boodschappen. Daarna direct schoenen uit, handen wassen en teruglopen om tas met boodschappen te pakken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
En die sjaal gooi je thuis meteen in de wasmachine op 60 graden?Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein![]()
Ja, blijf dan zelf binnen als je dr zo over denkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zie hier het probleem. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen.
Ik ga mezelf niet opsluiten als er niet is gezegd dat het moet en ga dus gewoon naar de stad om een boek te kopen ofzo. Wel neem ik de maatregelen die zijn gedeeld: 1,5 meter afstand en ik heb handschoenen aan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: