SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Hier in Australië toevallig veel meer reclames op TV over zorg, levens en begrafenis verzekeringen , en dat is geen geintje.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Het is ook snel gegaan hè. Vorige week was het nog zo dat de scholen onder geen beding dicht gingen en het normale leven gewoon door moest gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Op het journaal van die naïeve Nederlandse meisjes die nog snel ff een reisje deden en nu niet weten wat ze moeten doen om thuis te komen.![]()
()
![]()
Dan is het nog niet verboden om zelf te blijven nadenken he.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Het is ook snel gegaan hè. Vorige week was het nog zo dat de scholen onder geen beding dicht gingen en het normale leven gewoon door moest gaan.![]()
![]()
“To The Rest Of The World, You Have No Idea What’s Coming”: Man Lists 6 Stages Italy Has Gone Through
https://www.boredpanda.co(...)_campaign=BPFacebook![]()
Niet iedereen zit de hele dag op een forum elke ontwikkeling te volgen hequote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:27 schreef asco het volgende:
[..]
Dan is het nog niet verboden om zelf te blijven nadenken he.![]()
![]()
Klein beetje zelf nadenken kan geen kwaad natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Het is ook snel gegaan hè. Vorige week was het nog zo dat de scholen onder geen beding dicht gingen en het normale leven gewoon door moest gaan.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
begin maart was er nog niks aan de hand, ook onze overheid was heel erg laks.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:27 schreef asco het volgende:
[..]
Dan is het nog niet verboden om zelf te blijven nadenken he.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Dit soort paniekzaaierij heb je ook niks aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:27 schreef BeriBeri het volgende:
“To The Rest Of The World, You Have No Idea What’s Coming”: Man Lists 6 Stages Italy Has Gone Through
https://www.boredpanda.co(...)_campaign=BPFacebookDon't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Ik ga zo boodschappen doen. Sjaal voor neus en mond. Ik hou mijn afstand, maar gisteren al gemerkt dat mensen er nog naief in zijn of er schijt aan hebben.Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein![]()
Blijf het flauw vinden om mensen die langer dan een week of twee weken geleden op reis zijn gegaan dat te verwijten. Niet iedereen is paranoïde aangelegd en vertrouwt gewoon op de informatie vanuit de overheid. Wat in een land als Nederland gewoon moet kunnen, je bent dan hooguit een beetje naïef. Maar wederom, nogal flauw om mensen dat te gaan verwijten en superieur te doen vanaf je forumpje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:28 schreef D_A het volgende:
[..]
Klein beetje zelf nadenken kan geen kwaad natuurlijk.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 07:31:24 ]![]()
Daar doe je zelf ook aan mee met je sjaal voor je neus en mondquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:29 schreef Treinhoer het volgende:
Ik ga zo boodschappen doen. Sjaal voor neus en mond. Ik hou mijn afstand, maar gisteren al gemerkt dat mensen er nog naief in zijn of er schijt aan hebben.![]()
![]()
Maar hij beschrijft wel accuraat hoe het gaatquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit soort paniekzaaierij heb je ook niks aan.![]()
Ja, had ik maar een hele volle voorraadkast of fatsoenlijke mondkapjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daar doe je zelf ook aan mee met je sjaal voor je neus en mond
Ik doe boodschappen net na openingstijd wanneer het nog relatief rustig is.Een pijnlijke anus is niet fijn
Ook in het dagelijkse leven vind ik het naïef om te denken dat je zomaar even op vakantie kon. Maar misschien omdat het mijn sector treft.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:30 schreef Chia het volgende:
[..]
Blijf het flauw vinden om mensen die langer dan een week of twee weken geleden op reis zijn gegaan dat te verwijten. Niet iedereen is paranoïde aangelegd en vertrouwt gewoon op de informatie vanuit de overheid. Wat in een land als Nederland gewoon moet kunnen, je bent dan hooguit een beetje naïef. Maar wederom, nogal flauw om mensen dat te gaan verwijten en superieur te doen vanaf je forumpje.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Een collega van me had per 1 maart opgezegd, ze zat met zichzelf in de knoop en ging dat ontwarren in Thailand.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:30 schreef Chia het volgende:
[..]
Blijf het flauw vinden om mensen die langer dan een week of twee weken geleden op reis zijn gegaan dat te verwijten. Niet iedereen is paranoïde aangelegd en vertrouwt gewoon op de informatie vanuit de overheid. Wat in een land als Nederland gewoon moet kunnen, je bent dan hooguit een beetje naïef. Maar wederom, nogal flauw om mensen dat te gaan verwijten en superieur te doen vanaf je forumpje.
Op mijn vraag of ze dat wel verstandig vond gezien de ontwikkelingen kreeg ik een schamper lachje. Of je het nou hier oploopt of daar, en ze ging.
Ja.... die mensen heb je...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 07:35:44 ]![]()
Maar veel mensen zijn al in februari vertrokken en qua bestemmingen als Thailand sommigen misschien wel maanden eerder, omdat het vaak onderdeel is van een langere reis.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Een collega van me die had per 1 maart opgezet, ze zat met zichzelf in de knoop en ging dat ontwarren in Thailand.
Op mijn vraag of ze dat wel verstandig vond gezien de ontwikkelingen kreeg ik een schamper lachje. Of je het nou hier oploopt of daar, en ze ging.
Ja.... die mensen heb je...![]()
Wie weet wist onze overheid al begin januari dat het eigenlijk onbegonnen werk was om dit virus in te dammen. Want zeg nou zelf, al hadden we vanaf 15 januari in een Lockdown gezeten, hadden we dan voorkomen dat het hier uit de hand zou lopen? “Dan was het niet zo snel gegaan” gaat er vast geroepen worden. Ok, wellicht. Maar dat was toch gewoon uitstel van executie geweest? Of heb je echt de illusie dat dit virus van de aardbodem zal verdwijnen de komende jaren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
begin maart was er nog niks aan de hand, ook onze overheid was heel erg laks.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Dat zei ik een ruime week geleden ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Een collega van me had per 1 maart opgezegd, ze zat met zichzelf in de knoop en ging dat ontwarren in Thailand.
Ja.... die mensen heb je...Maar goed had er toen nog niet zo over nagedacht dat ze ook alles dicht gooien
![]()
Ik denk dat we de mensen niet zoveel meer moeten verwijten. Het is gewoon te asburd wat er allemaal gebeurd en we hebben nog niets van deze schaal meegemaakt in ons leven. En de toon van het rivm valt ook wel wat te verwijten eigenlijk.
tot afgelopen vrijdag dacht ik toch wel naar thailand te kunnen gaan :p![]()
paniek ? gewoon feiten, maarja nederland is anders natuurlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit soort paniekzaaierij heb je ook niks aan.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
2+ maanden in lockdown houden mensen hier niet vol, zeker als ze zien dat er dan maar weinig besmettingen zijn. Dan gaan ze gewoon weer naar buiten, feestjes bij vrienden houden etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:36 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Wie weet wist onze overheid al begin januari dat het eigenlijk onbegonnen werk was om dit virus in te dammen. Want zeg nou zelf, al hadden we vanaf 15 januari in een Lockdown gezeten, hadden we dan voorkomen dat het hier uit de hand zou lopen? “Dan was het niet zo snel gegaan” gaat er vast geroepen worden. Ok, wellicht. Maar dat was toch gewoon uitstel van executie geweest? Of heb je echt de illusie dat dit virus van de aardbodem zal verdwijnen de komende jaren.![]()
Dan ben je wel een bitterbal ook hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat zei ik een ruime week geleden ook![]()
![]()
![]()
yup !quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar veel mensen zijn al in februari vertrokken en qua bestemmingen als Thailand sommigen misschien wel maanden eerder, omdat het vaak onderdeel is van een langere reis.
wij zijn 27 februari vertrokken naar australië voor 3 maanden......
word nog even puzzelen....en zelfs misschien verlengen
maargoed er zijn grotere problemen in de wereld nu
oh ja, we zaten toen al te twijfelen maarja.....ons huis zou ook bezet zijn met gasten...etcwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
ja ben ik ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dan ben je wel een bitterbal ook hoor![]()
![]()
Gezien de voorbereidingen en de beschikbare persoonlijke beschermingsmiddelen, die al in week 1 schaars werden, denk ik dat niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:36 schreef Multatilu het volgende:
Wie weet wist onze overheid al begin januari dat het eigenlijk onbegonnen werk was om dit virus in te dammen.![]()
Ook feiten kunnen met een paniekzaaiende clickbait kop gebracht worden hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
paniek ? gewoon feiten, maarja nederland is anders natuurlijk![]()
![]()
https://graphics.reuters.(...)00B5G33SB/index.htmlquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
2+ maanden in lockdown houden mensen hier niet vol, zeker als ze zien dat er dan maar weinig besmettingen zijn. Dan gaan ze gewoon weer naar buiten, feestjes bij vrienden houden etc.
Dan krijg je weer dit soort verhalen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
mensen moeten gewoon eens goed gaan nadenken en niet aan zichzelf denkenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:41 schreef D_A het volgende:
[..]
https://graphics.reuters.(...)00B5G33SB/index.html
Dan krijg je weer dit soort verhalen.
maarja...moeilijk enzowoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Dat ze aan zichzelf denken heb ik niet zo'n moeite mee.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mensen moeten gewoon eens goed gaan nadenken en niet aan zichzelf denken
maarja...moeilijk enzo
Maar als er dan iets gebeurt en ze lopen vast, moet iemand anders het maar komen oplossen, want het ligt nooit aan hen zelf![]()
Ik blijf erop hopen dat ook niet noodzakelijke winkels uiteindelijk dicht gaan.
Dat is nog steeds geen lockdown (mensen moeten dan immers nog steeds niet verplicht binnen blijven, maar mogen gewoon nog wandelen, fietsen e.d.), maar het voorkomt wél dat de mensen en masse bijeen komen in stadscentra en winkelcentra).
Want zolang mensen kunnen blijven winkelen, zal men dat ook massaal doen en zal het virus veel sneller en ongecontroleerder verspreiden dan wanneer dat wel dicht is.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ja of ze gaan er stiekem vanuit dat de groep die blijft winkelen redelijk gezond is en dus die besmetting moet oplopen om die groepsimmuniteit op te bouwenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:48 schreef StateOfMind het volgende:
Dat is nog steeds geen lockdown (mensen moeten dan immers nog steeds niet verplicht binnen blijven, maar mogen gewoon nog wandelen, fietsen e.d.), maar het voorkomt wél dat de mensen en masse bijeen komen in stadscentra en winkelcentra).
Want zolang mensen kunnen blijven winkelen, zal men dat ook massaal doen en zal het virus veel sneller en ongecontroleerder verspreiden dan wanneer dat wel dicht is.![]()
Mensen beschouwen het nu als een soort vakantie en gaan overal heen. Lekker naar de ikea, beetje hamsteren in de supermarkt, met zijn allen met de kinders in de speeltuin. Beetje Corona verspreiden och..![]()
Dit gaat als het nodig is dan ook gebeuren. Als aanvullende maatregelen noodzakelijk zijn, worden deze ingesteld. Volgens mij moet dit nu toch wel duidelijk zijn?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:48 schreef StateOfMind het volgende:
Want zolang mensen kunnen blijven winkelen, zal men dat ook massaal doen en zal het virus veel sneller en ongecontroleerder verspreiden dan wanneer dat wel dicht is.![]()
Zijn er al buitenlandse wetenschappers gevonden die groepsimmuniteit een goed idee vinden bij dit vrius? Ik kan tot nu toe alleen dat ene artikel vinden met die toffe animaties.![]()
eens, dit heeft niet echt heel veel nut zo, en mensen nemen ook geen eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:48 schreef StateOfMind het volgende:
Want zolang mensen kunnen blijven winkelen, zal men dat ook massaal doen en zal het virus veel sneller en ongecontroleerder verspreiden dan wanneer dat wel dicht is.
"is maar een griepje" "de bouwmarkt is toch open" etc etc
dit gaat nog flink uit de klauwen lopen...net zoals in italie en spanjewoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik was gisteren in het centrum van Den Haag en heb me verbaasd hoeveel mensen gewoon rustig naar de H&M, zara, etc gaanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:48 schreef StateOfMind het volgende:
![]()
nee omdat dat het zorgsysteem zwaar overbelast en andere problemen veroorzaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn er al buitenlandse wetenschappers gevonden die groepsimmuniteit een goed idee vinden bij dit vrius? Ik kan tot nu toe alleen dat ene artikel vinden met die toffe animaties.
en het virus hoeft ook maar iets te muteren en daar ga je met je groeps immuniteit.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Nope.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn er al buitenlandse wetenschappers gevonden die groepsimmuniteit een goed idee vinden bij dit vrius? Ik kan tot nu toe alleen dat ene artikel vinden met die toffe animaties.![]()
Of mensen die rustig naar het centrum gaanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik was gisteren in het centrum van Den Haag en heb me verbaasd hoeveel mensen gewoon rustig naar de H&M, zara, etc gaan![]()
![]()
waarom was jij dan in het centrum 👀quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik was gisteren in het centrum van Den Haag en heb me verbaasd hoeveel mensen gewoon rustig naar de H&M, zara, etc gaan
was er ook voor de AH en zag het ook![]()
Mensen zijn echt dom. Hoesten om zich heen, raken elkaar gewoon nog aan, in de winkel met kwijlende kinderen overal langs lopen.
Zoveel domme mensen die niet door hebben wat voor ellende de komende weken zich gaat manifesteren.Een pijnlijke anus is niet fijn
Er gaan nog steeds mensen werken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:49 schreef quirina het volgende:
Mensen beschouwen het nu als een soort vakantie en gaan overal heen. Lekker naar de ikea, beetje hamsteren in de supermarkt, met zijn allen met de kinders in de speeltuin. Beetje Corona verspreiden och..
Ja echt waar. Werken. Bij elkaar. Met elkaar. Op kantoor, fabriekshal of bouwplaats. Overal.
Het gebeurt!![]()
Of wel en ze proberen nu alvast immuun te raken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef Treinhoer het volgende:
Mensen zijn echt dom. Hoesten om zich heen, raken elkaar gewoon nog aan, in de winkel met kwijlende kinderen overal langs lopen.
Zoveel domme mensen die niet door hebben wat voor ellende de komende weken zich gaat manifesteren.![]()
Zelden zoveel moeders die met de kids op stap waren gezien gisterenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef Treinhoer het volgende:
Zoveel domme mensen die niet door hebben wat voor ellende de komende weken zich gaat manifesteren.![]()
![]()
Zie het probleem niet van werk in de buitenlucht waarbij je ruim 2 m afstand van elkaar kan houden hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er gaan nog steeds mensen werken.
Ja echt waar. Werken. Bij elkaar. Met elkaar. Op kantoor, fabriekshal of bouwplaats. Overal.
Het gebeurt!![]()
Ik wens ze veel succes en sterkte.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:53 schreef Chia het volgende:
[..]
Of wel en ze proberen nu alvast immuun te raken.
Als ik deze medicus mag geloven dan staat ons nog veel meer te wachten dan we al denken.Een pijnlijke anus is niet fijn
Weten jullie of hier al antwoord op is gegeven:
- Wie vallen onder de kwetsbaren?
- Gaan ze dat bepalen adv de 24 doden?
- Hoe gaan ze die beschermen?
- Gaan ze nog steeds uit van de “24 uur geen symptomen, je bent beter en mag dus naar kwetsbaren...”?
- Gaan de grenzen dan dicht tot die 60% immuniteit is bereikt? Omdat andere landen andere maatregelen nemen.
- Welke landen kiezen nog meer voor dit scenario?
- Wat vindt het buitenland ervan (die wel lockdown kiezen) en gaan zij ons blokkeren?
- Rutte zei duidelijk “meestal” immuniteit, dus het is niet zeker?![]()
ja maar we blijven bij elkaar uit de buurt en het leeft maar 10 minuten op oppervlakkenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er gaan nog steeds mensen werken.
Het gebeurt!![]()
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Hoe weet die medicus wat wij denken?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:54 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ik wens ze veel succes en sterkte.
Als ik deze medicus mag geloven dan staat ons nog veel meer te wachten dan we al denken.![]()
Er zijn ook andere banen, zelfs kantoorgebouwen zijn open.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Zie het probleem niet van werk in de buitenlucht waarbij je ruim 2 m afstand van elkaar kan houden hoor.
Er wordt nog steeds gereisd door middel van openbaar vervoer.
Dus ik begrijp dat gejank op winkels niet zo goed. Ik begrijp wel dat mensen een totale lockdown willen, zeg dat dan![]()
Mijn grootouders zeggen "maar winkelen dat is het enige uitje dat we nog hebben"...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja of ze gaan er stiekem vanuit dat de groep die blijft winkelen redelijk gezond is en dus die besmetting moet oplopen om die groepsimmuniteit op te bouwen![]()
![]()
Kwam er slechts doorheen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
waarom was jij dan in het centrum 👀
was er ook voor de AH en zag het ook![]()
Ik vind het niet vreemd dat boomers nu sterven aan de corona, ze hebben letterlijk SGIJT en gaan gewoon naar feestjes etc.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:54 schreef merdobach het volgende:
Weten jullie of hier al antwoord op is gegeven:
- Wie vallen onder de kwetsbaren? Iedereen is kwetsbaar voor dit virus. De ouderen en zieken hebben meer kans op (ernstige) complicaties
- Gaan ze dat bepalen adv de 24 doden? 24 doden? Hoeveel zijn er al wereldwijd dood?
- Hoe gaan ze die beschermen? Niet. Iedereen moet zichzelf zoveel mogelijk beschermen en zorg dragen voor goede hygiene. De zorg kan een X stroom zieken aan. Wanneer dat er teveel worden maken zij keuzes wie sterven en wie niet. Code zwart. Dat is nu godzijdank nog niet aan de orde maar binnen een maand is dit het nieuwe normaal.
- Gaan ze nog steeds uit van de “24 uur geen symptomen, je bent beter en mag dus naar kwetsbaren...”? Het kan 72 uur tot ongeveer een week duren voor je symptomen krijgt zeggen medici
- Gaan de grenzen dan dicht tot die 60% immuniteit is bereikt? Omdat andere landen andere maatregelen nemen. Dan is het al te laat.
- Welke landen kiezen nog meer voor dit scenario? vooralsnog niemand bewust of waar het utgesproken is.
- Wat vindt het buitenland ervan (die wel lockdown kiezen) en gaan zij ons blokkeren? grenzen dicht voor Nederlanders. Doen veel landen al [b]
- Rutte zei duidelijk “meestal” immuniteit, dus het is niet zeker? [b] Hij gokt. Hij heeft experts en cijfers. Als het goed uitpakt is het een goede keuze maar het kan ook behoorlijk verkeerd uitpakken. Dan ben je veel verder van huis. Het is niet voor niets dat alle landen om ons heen met verplichte lockdowns bezig zijn.Een pijnlijke anus is niet fijn
Wel te laatquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Dit gaat als het nodig is dan ook gebeuren. Als aanvullende maatregelen noodzakelijk zijn, worden deze ingesteld. Volgens mij moet dit nu toch wel duidelijk zijn?
Over 2 weken is half Nederland ziek![]()
Well donequote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Tja omdat jij de bouwplaats noemde, lijkt mij nou juist niet zo problematisch afhankelijk van de aard van de werkzaamheden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn ook andere banen, zelfs kantoorgebouwen zijn open.
Er wordt nog steeds gereisd door middel van openbaar vervoer.
Dus ik begrijp dat gejank op winkels niet zo goed. Ik begrijp wel dat mensen een totale lockdown willen, zeg dat dan
Kantoorgebouw bij ons is ook open, maar niet zozeer voor mensen om op kantoor te werken, maar vanwege apparatuur en spullen voor werkzaamheden die enkele collega's buiten in mensvrije omgevingen uitvoeren. Dat het gebouw open is zegt niet dat er ook volop met zijn allen in dat gebouw gewerkt wordt.
Ik snap het gejank op de winkels wel, want hoe moeilijk is het nou om even niet met zijn allen naar de IKEA te gaan? Je inkomen niet willen kwijtraken heb ik iets meer begrip voor.![]()
Goh, mag je niet ziek worden in NLquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Wel te laat
Over 2 weken is half Nederland ziek
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Zolang je niet op de IC komt, primaquote:
De overheid had in ieder geval voorbereidingen kunnen treffen (vergroting IC, benodigde materialen/personeel), bevolking inlichten wat eraan komt enzovoort.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:36 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Wie weet wist onze overheid al begin januari dat het eigenlijk onbegonnen werk was om dit virus in te dammen. Want zeg nou zelf, al hadden we vanaf 15 januari in een Lockdown gezeten, hadden we dan voorkomen dat het hier uit de hand zou lopen? “Dan was het niet zo snel gegaan” gaat er vast geroepen worden. Ok, wellicht. Maar dat was toch gewoon uitstel van executie geweest? Of heb je echt de illusie dat dit virus van de aardbodem zal verdwijnen de komende jaren.![]()
Die periode gaan wij zo ook in en natuurlijk zal niet iedereen zich daaraan houden, maar hoe meer mensen wel des te minder belasting (hopelijk) op de de ICsquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
2+ maanden in lockdown houden mensen hier niet vol, zeker als ze zien dat er dan maar weinig besmettingen zijn. Dan gaan ze gewoon weer naar buiten, feestjes bij vrienden houden etc.![]()
Precies dit, maar de discussie ging over een carnavalsliedje en hoe we de boel vooral inclusief moesten houden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:01 schreef SunZomer het volgende:
De overheid had in ieder geval voorbereidingen kunnen treffen (vergroting IC, benodigde materialen/personeel), bevolking inlichten wat eraan komt enzovoort.
En dan zijn na 2 dagen de mondkapjes op
Verbijsterend![]()
Toen was wel al zichtbaar wat eraan kwam, maargoed wellicht sowieso beter daar vertoeven in deze tijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yup !
wij zijn 27 februari vertrokken naar australië voor 3 maanden......
word nog even puzzelen....en zelfs misschien verlengen
maargoed er zijn grotere problemen in de wereld nu
oh ja, we zaten toen al te twijfelen maarja.....ons huis zou ook bezet zijn met gasten...etc![]()
![]()
Dat is uiteindelijk de verwachting, maar zolang je niet op de IC komt of in contact komt met kwetsbare mensen op dat moment is dat niet direct het allergrootste probleem.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Wel te laat
Over 2 weken is half Nederland ziekHoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Da's hun best bekeken programma of niet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:03 schreef Koffieplanter het volgende:
Jeetje, gewoon 450.000 kijkers via SBS. Wat een hoop tokkies.
Die kunnen zich ook niet thuis vermaken dus gaan ze maar doelloos naar de stadquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:53 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Zelden zoveel moeders die met de kids op stap waren gezien gisteren![]()
om te kotsen.......mensen begrijpen het gewoon ECHT nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mijn grootouders zeggen "maar winkelen dat is het enige uitje dat we nog hebben"...
en hebben ze geen Netflix of TV ???woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Exact, eerst dacht ik nog dat ze (dom) downplayde om de bevolking niet te doen panieken oid, maar achter de schermen hebben ze ook niets gedaan. Althans niet in de zin van voorbereidingen voor de zorg treffen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Gezien de voorbereidingen en de beschikbare persoonlijke beschermingsmiddelen, die al in week 1 schaars werden, denk ik dat niet.![]()
Ja, die stonden op Lockdown feesten te raven afgelopen weekend?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:57 schreef SwaPore het volgende:
Ik vind het niet vreemd dat boomers nu sterven aan de corona, ze hebben letterlijk SGIJT en gaan gewoon naar feestjes etc.Go hard or go home![]()
Het gekke is, het is zo overduidelijk dat de regie vanaf het begin volkomen zoek was. PFAS en stikstof... daar lagen de prioriteiten..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:05 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Exact, eerst dacht ik nog dat ze (dom) downplayde om de bevolking niet te doen panieken oid, maar achter de schermen hebben ze ook niets gedaan. Althans niet in de zin van voorbereidingen voor de zorg treffen.
stekeblind![]()
De nog niet bewezen groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja of ze gaan er stiekem vanuit dat de groep die blijft winkelen redelijk gezond is en dus die besmetting moet oplopen om die groepsimmuniteit op te bouwen![]()
Ik vind het toch vreemd allemaal.
Rutte zei vrijdag nog dat kinderen niet kunnen besmetten.
Gisteravond ineens zegt hij dat een groot deel van de bevolking het virus op gaat lopen.
Ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat veel experts het zelf niet weten en dat veel vragen onbeantwoord zullen zijn nu. Het is afwachten allemaal hoe het gaat lopen, met de huidige maatregelen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Zou ook helpen als de echte cijfers van de ICs eens naar buiten zouden komenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:49 schreef quirina het volgende:
Mensen beschouwen het nu als een soort vakantie en gaan overal heen. Lekker naar de ikea, beetje hamsteren in de supermarkt, met zijn allen met de kinders in de speeltuin. Beetje Corona verspreiden och..![]()
Misschien doen ze ook wel een herdefinitie en knalt het ineens omhoog net als in China.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:07 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zou ook helpen als de echte cijfers van de ICs eens naar buiten zouden komen"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Zolang je van alles nog open laat zullen genoeg mensen denken dat het wel meevalt want anders gingen de winkels wel dicht. In combi met de ''groepsimmuniteit'' opbouwen. Mensne beseffen vaak helemaal niet dat je ook als jonger persoon geweldig ziek incl opname kunt /worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eens, dit heeft niet echt heel veel nut zo, en mensen nemen ook geen eigen verantwoordelijkheid.
"is maar een griepje" "de bouwmarkt is toch open" etc etc
dit gaat nog flink uit de klauwen lopen...net zoals in italie en spanje![]()
De regering hier is precies hetzelfde als alle andere......wekenlang roepen "the numbers are low" "there is no communitty spread" en stapje voor stapje laffe maatregelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:04 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Toen was wel al zichtbaar wat eraan kwam, maargoed wellicht sowieso beter daar vertoeven in deze tijd.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
The UKquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee omdat dat het zorgsysteem zwaar overbelast en andere problemen veroorzaakt.
en het virus hoeft ook maar iets te muteren en daar ga je met je groeps immuniteit.![]()
Geen probleem. We moeten immuniteit opbouwen. Dus klein deel besmet is niet erg. Serieus4.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik was gisteren in het centrum van Den Haag en heb me verbaasd hoeveel mensen gewoon rustig naar de H&M, zara, etc gaanLove is in the air!![]()
Corona gaat veel slachtoffers maken maar de domheid van mensen nog tig keer meer.Go hard or go home![]()
Zijn ze dom of niet goed voorgelicht? (beiden kan ook)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef Treinhoer het volgende:
De niet bewezen immuniteit........quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:53 schreef Chia het volgende:
[..]
Of wel en ze proberen nu alvast immuun te raken.![]()
echt een gevaarlijke aanname die immuniteit en op daarop te vertrouwen.....1 mutatie en we kunnen weer in lockdown.quote:woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Kijk naar HongKong en Singapore. Hebje antwoord op je stelling.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:36 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Wie weet wist onze overheid al begin januari dat het eigenlijk onbegonnen werk was om dit virus in te dammen. Want zeg nou zelf, al hadden we vanaf 15 januari in een Lockdown gezeten, hadden we dan voorkomen dat het hier uit de hand zou lopen? “Dan was het niet zo snel gegaan” gaat er vast geroepen worden. Ok, wellicht. Maar dat was toch gewoon uitstel van executie geweest? Of heb je echt de illusie dat dit virus van de aardbodem zal verdwijnen de komende jaren.
Maarja "nuchtere" Nederlanders he, die laten zich niks opleggen[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]![]()
ja en al VEEL eerder....mensen nemen zelf toch geen verantwoordelijkheidquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef bitterbal het volgende:
hadden jullie liever die complete lockdown gehad?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Bedrijven als Unilever en Shell hebben sws voorrangquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het gekke is, het is zo overduidelijk dat de regie vanaf het begin volkomen zoek was. PFAS en stikstof... daar lagen de prioriteiten..
stekeblind![]()
Het is alweer drukker op de stations. Ik hoor ook om me heen dat mensen toch weer meer het huis uit gaan want 'je krijgt het toch wel, zei Rutte gisteravond'.
Tja, ik kan me die gedachte nog enigszins voorstellen ook, na de toespraak. Wat vinden jullie?
Als teveel mensen dit denken gaat die lockdown er echt nog wel komen verwacht ik.![]()
maar het is toch een terecht punt dat we ons zolang niet kunnen opsluiten wachten op een vaccin?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja en al VEEL eerder....mensen nemen zelf toch geen verantwoordelijkheid![]()
nederland kijkt niet naar andere landen, wij zijn anders......quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Kijk naar HongKong en Singapore. Hebje antwoord op je stelling.
Maarja "nuchtere" Nederlanders he![]()
minister bruins heeft het zelfs toegegeven dat hij niet naar Singapore heeft gekeken.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
twitter:BillNeelyNBC twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:47:06BREAKING: The entire UK strategy for fighting #coronavirus was based on false analysis. Scientists advising the Gov’t now say the UK only realised "in the last few days" that its Coronavirus strategy would "likely result In hundreds of thousands of deaths" https://t.co/F0hd2e3g9H reageer retweet
![]()
Ja true, maar gewoon een relaxed land. Zou er zo heen emigreren indien mogelijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De regering hier is precies hetzelfde als alle andere......wekenlang roepen "the numbers are low" "there is no communitty spread" en stapje voor stapje laffe maatregelen.![]()
![]()
Daar zijn tot nog toe geen problemen in.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:09 schreef kwiwi het volgende:
Maar is er nou eigenlijk enige transparantie over de IC bedden capaciteit vs IC bedden in gebruik?
De IC’s kunnen het aan. Het enige wat ik heb gehoord is dat een ziekenhuis in zuid Limburg een Cornona afdeling heeft geopend met extra bedden. Ik weet even niet of dat ook een IC is.
Maar tot nu toe geen Italiaanse toestanden.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Zodra die uit de lockdown komen moeten ze er meteen weer in.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Kijk naar HongKong en Singapore. Hebje antwoord op je stelling.
Maarja "nuchtere" Nederlanders he, die laten zich niks opleggen![]()
"flatten the curve" ....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar het is toch een terecht punt dat we ons zolang niet kunnen opsluiten wachten op een vaccin?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Dat was ook de bedoeling van de toespraak.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:13 schreef wpor het volgende:
Het is alweer drukker op de stations. Ik hoor ook om me heen dat mensen toch weer meer het huis uit gaan want 'je krijgt het toch wel, zei Rutte gisteravond'.
Tja, ik kan me die gedachte nog enigszins voorstellen ook, na de toespraak. Wat vinden jullie?
Als teveel mensen dit denken gaat die lockdown er echt nog wel komen verwacht ik.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: