abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192087937
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mensen moeten gewoon eens goed gaan nadenken en niet aan zichzelf denken
maarja...moeilijk enzo
Dat ze aan zichzelf denken heb ik niet zo'n moeite mee.
Maar als er dan iets gebeurt en ze lopen vast, moet iemand anders het maar komen oplossen, want het ligt nooit aan hen zelf
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:48:17 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192087942
Ik blijf erop hopen dat ook niet noodzakelijke winkels uiteindelijk dicht gaan.
Dat is nog steeds geen lockdown (mensen moeten dan immers nog steeds niet verplicht binnen blijven, maar mogen gewoon nog wandelen, fietsen e.d.), maar het voorkomt wél dat de mensen en masse bijeen komen in stadscentra en winkelcentra).

Want zolang mensen kunnen blijven winkelen, zal men dat ook massaal doen en zal het virus veel sneller en ongecontroleerder verspreiden dan wanneer dat wel dicht is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192087953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:48 schreef StateOfMind het volgende:
Dat is nog steeds geen lockdown (mensen moeten dan immers nog steeds niet verplicht binnen blijven, maar mogen gewoon nog wandelen, fietsen e.d.), maar het voorkomt wél dat de mensen en masse bijeen komen in stadscentra en winkelcentra).

Want zolang mensen kunnen blijven winkelen, zal men dat ook massaal doen en zal het virus veel sneller en ongecontroleerder verspreiden dan wanneer dat wel dicht is.
Ja of ze gaan er stiekem vanuit dat de groep die blijft winkelen redelijk gezond is en dus die besmetting moet oplopen om die groepsimmuniteit op te bouwen
pi_192087956
Mensen beschouwen het nu als een soort vakantie en gaan overal heen. Lekker naar de ikea, beetje hamsteren in de supermarkt, met zijn allen met de kinders in de speeltuin. Beetje Corona verspreiden och..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:50:14 #35
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_192087958
quote:

Dit gaat als het nodig is dan ook gebeuren. Als aanvullende maatregelen noodzakelijk zijn, worden deze ingesteld. Volgens mij moet dit nu toch wel duidelijk zijn?
pi_192087960
Zijn er al buitenlandse wetenschappers gevonden die groepsimmuniteit een goed idee vinden bij dit vrius? Ik kan tot nu toe alleen dat ene artikel vinden met die toffe animaties.
pi_192087963
quote:

eens, dit heeft niet echt heel veel nut zo, en mensen nemen ook geen eigen verantwoordelijkheid.
"is maar een griepje" "de bouwmarkt is toch open" etc etc
dit gaat nog flink uit de klauwen lopen...net zoals in italie en spanje
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192087966
quote:

Ik was gisteren in het centrum van Den Haag en heb me verbaasd hoeveel mensen gewoon rustig naar de H&M, zara, etc gaan :(
pi_192087973
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn er al buitenlandse wetenschappers gevonden die groepsimmuniteit een goed idee vinden bij dit vrius? Ik kan tot nu toe alleen dat ene artikel vinden met die toffe animaties.
nee omdat dat het zorgsysteem zwaar overbelast en andere problemen veroorzaakt.
en het virus hoeft ook maar iets te muteren en daar ga je met je groeps immuniteit.
pi_192087974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Nope.
pi_192087982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ik was gisteren in het centrum van Den Haag en heb me verbaasd hoeveel mensen gewoon rustig naar de H&M, zara, etc gaan :(
Of mensen die rustig naar het centrum gaan :r
pi_192087983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Lafoy het volgende:

[..]

waarom was jij dan in het centrum 👀

was er ook voor de AH en zag het ook
pi_192087985
Mensen zijn echt dom. Hoesten om zich heen, raken elkaar gewoon nog aan, in de winkel met kwijlende kinderen overal langs lopen.

Zoveel domme mensen die niet door hebben wat voor ellende de komende weken zich gaat manifesteren.
Doei
pi_192087995
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:49 schreef quirina het volgende:
Mensen beschouwen het nu als een soort vakantie en gaan overal heen. Lekker naar de ikea, beetje hamsteren in de supermarkt, met zijn allen met de kinders in de speeltuin. Beetje Corona verspreiden och..
Er gaan nog steeds mensen werken.

Ja echt waar. Werken. Bij elkaar. Met elkaar. Op kantoor, fabriekshal of bouwplaats. Overal.

Het gebeurt!
pi_192087999
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef Treinhoer het volgende:
Mensen zijn echt dom. Hoesten om zich heen, raken elkaar gewoon nog aan, in de winkel met kwijlende kinderen overal langs lopen.

Zoveel domme mensen die niet door hebben wat voor ellende de komende weken zich gaat manifesteren.
Of wel en ze proberen nu alvast immuun te raken.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:53:18 #46
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_192088005
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef Treinhoer het volgende:

Zelden zoveel moeders die met de kids op stap waren gezien gisteren :D
pi_192088014
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja echt waar. Werken. Bij elkaar. Met elkaar. Op kantoor, fabriekshal of bouwplaats. Overal.

Het gebeurt!
Zie het probleem niet van werk in de buitenlucht waarbij je ruim 2 m afstand van elkaar kan houden hoor.
pi_192088015
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:53 schreef Chia het volgende:

[..]

Of wel en ze proberen nu alvast immuun te raken.
Ik wens ze veel succes en sterkte.

Als ik deze medicus mag geloven dan staat ons nog veel meer te wachten dan we al denken.
Doei
pi_192088016
Weten jullie of hier al antwoord op is gegeven:
- Wie vallen onder de kwetsbaren?
- Gaan ze dat bepalen adv de 24 doden?
- Hoe gaan ze die beschermen?
- Gaan ze nog steeds uit van de “24 uur geen symptomen, je bent beter en mag dus naar kwetsbaren...”?
- Gaan de grenzen dan dicht tot die 60% immuniteit is bereikt? Omdat andere landen andere maatregelen nemen.
- Welke landen kiezen nog meer voor dit scenario?
- Wat vindt het buitenland ervan (die wel lockdown kiezen) en gaan zij ons blokkeren?
- Rutte zei duidelijk “meestal” immuniteit, dus het is niet zeker?
pi_192088019
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het gebeurt!
ja maar we blijven bij elkaar uit de buurt en het leeft maar 10 minuten op oppervlakken :N
:N
pi_192088021
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:54 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ik wens ze veel succes en sterkte.

Als ik deze medicus mag geloven dan staat ons nog veel meer te wachten dan we al denken.
Hoe weet die medicus wat wij denken?
pi_192088035
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Zie het probleem niet van werk in de buitenlucht waarbij je ruim 2 m afstand van elkaar kan houden hoor.
Er zijn ook andere banen, zelfs kantoorgebouwen zijn open.

Er wordt nog steeds gereisd door middel van openbaar vervoer.

Dus ik begrijp dat gejank op winkels niet zo goed. Ik begrijp wel dat mensen een totale lockdown willen, zeg dat dan
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:56:30 #53
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192088040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:49 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja of ze gaan er stiekem vanuit dat de groep die blijft winkelen redelijk gezond is en dus die besmetting moet oplopen om die groepsimmuniteit op te bouwen
Mijn grootouders zeggen "maar winkelen dat is het enige uitje dat we nog hebben"... :W
pi_192088049
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:51 schreef bitterbal het volgende:

[..]

waarom was jij dan in het centrum 👀

was er ook voor de AH en zag het ook
Kwam er slechts doorheen.
pi_192088051
Ik vind het niet vreemd dat boomers nu sterven aan de corona, ze hebben letterlijk SGIJT en gaan gewoon naar feestjes etc.
pi_192088060
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:54 schreef merdobach het volgende:
Weten jullie of hier al antwoord op is gegeven:
- Wie vallen onder de kwetsbaren? Iedereen is kwetsbaar voor dit virus. De ouderen en zieken hebben meer kans op (ernstige) complicaties
- Gaan ze dat bepalen adv de 24 doden? 24 doden? Hoeveel zijn er al wereldwijd dood?
- Hoe gaan ze die beschermen? Niet. Iedereen moet zichzelf zoveel mogelijk beschermen en zorg dragen voor goede hygiene. De zorg kan een X stroom zieken aan. Wanneer dat er teveel worden maken zij keuzes wie sterven en wie niet. Code zwart. Dat is nu godzijdank nog niet aan de orde maar binnen een maand is dit het nieuwe normaal.
- Gaan ze nog steeds uit van de “24 uur geen symptomen, je bent beter en mag dus naar kwetsbaren...”? Het kan 72 uur tot ongeveer een week duren voor je symptomen krijgt zeggen medici
- Gaan de grenzen dan dicht tot die 60% immuniteit is bereikt? Omdat andere landen andere maatregelen nemen. Dan is het al te laat.
- Welke landen kiezen nog meer voor dit scenario? vooralsnog niemand bewust of waar het utgesproken is.
- Wat vindt het buitenland ervan (die wel lockdown kiezen) en gaan zij ons blokkeren? grenzen dicht voor Nederlanders. Doen veel landen al [b]
- Rutte zei duidelijk “meestal” immuniteit, dus het is niet zeker? [b] Hij gokt. Hij heeft experts en cijfers. Als het goed uitpakt is het een goede keuze maar het kan ook behoorlijk verkeerd uitpakken. Dan ben je veel verder van huis. Het is niet voor niets dat alle landen om ons heen met verplichte lockdowns bezig zijn.

Doei
pi_192088068
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:50 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

Dit gaat als het nodig is dan ook gebeuren. Als aanvullende maatregelen noodzakelijk zijn, worden deze ingesteld. Volgens mij moet dit nu toch wel duidelijk zijn?
Wel te laat
Over 2 weken is half Nederland ziek
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2020 @ 08:00:16 #58
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192088070
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:58 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Well done ^O^
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192088074
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn ook andere banen, zelfs kantoorgebouwen zijn open.

Er wordt nog steeds gereisd door middel van openbaar vervoer.

Dus ik begrijp dat gejank op winkels niet zo goed. Ik begrijp wel dat mensen een totale lockdown willen, zeg dat dan
Tja omdat jij de bouwplaats noemde, lijkt mij nou juist niet zo problematisch afhankelijk van de aard van de werkzaamheden.

Kantoorgebouw bij ons is ook open, maar niet zozeer voor mensen om op kantoor te werken, maar vanwege apparatuur en spullen voor werkzaamheden die enkele collega's buiten in mensvrije omgevingen uitvoeren. Dat het gebouw open is zegt niet dat er ook volop met zijn allen in dat gebouw gewerkt wordt.

Ik snap het gejank op de winkels wel, want hoe moeilijk is het nou om even niet met zijn allen naar de IKEA te gaan? Je inkomen niet willen kwijtraken heb ik iets meer begrip voor.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:01:11 #60
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192088075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:00 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Wel te laat
Over 2 weken is half Nederland ziek
Goh, mag je niet ziek worden in NL :|W
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak