Ja, als het echt een ernstig virus was geweest dan hadden we misschien wel heftige maatregelen moeten nemen zoals het sluiten van de horeca en driekwart van Nederland thuis laten werken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 05:54 schreef funnywell het volgende:
Ben wel blij dat t maar de normale griep is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja, als het echt een ernstig virus was geweest dan hadden we misschien wel heftige maatregelen moeten nemen zoals het sluiten van de horeca en driekwart van Nederland thuis laten werken.Moet je je eens voorstellen de hysterie en paniek wanneer dit virus dezelfde death rate van de 60 plussers zou hebben maar dan voor kinderen 0-9 jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT
Ik denk dat velen ze niet eens zouden dragen, ookal waren ze beschikbaar. Want raar hoor zo'n maskertjequote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:01 schreef Chia het volgende:
Er is een tekort aan maskers, is dat nou echt zo moeilijk te bevatten?
De mondkapjes zijn er wel degelijk. Zie bv de aanbieders die ze proberen te verkopen via Bol.com. Misselijkmakend. De overheid had hier al moeten ingrijpen. Nu is alles al opgekocht door de mensen die alles voor winst willen verkopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:01 schreef Chia het volgende:
Er is een tekort aan maskers, is dat nou echt zo moeilijk te bevatten?
Huisartsen roepen op je mondkapjes bij hen in te leveren vanwege de tekorten..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:11 schreef Rijst het volgende:
[..]
De mondkapjes zijn er wel degelijk. Zie bv de aanbieders die ze proberen te verkopen via Bol.com. Misselijkmakend. De overheid had hier al moeten ingrijpen. Nu is alles al opgekocht door de mensen die alles voor winst willen verkopen.
Lijkt me ook niet erg hygiënisch als ze niet individueel verpakt zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:12 schreef Chia het volgende:
[..]
Huisartsen roepen op je mondkapjes bij hen in te leveren vanwege de tekorten..
Zoiets staat er ook bij, heb hier toch ook niet die hele oproep gekopieerd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet erg hygiënisch als ze niet individueel verpakt zijn.
Maar goed, altijd beter dan niks natuurlijk.
Ik las in een eerder topic dat bedrijven die ze produceren ze nu verplicht aan de overheid moeten leveren en dat de EU ze gaat verdelen uit een pool. Dus dan kom je er sowieso niet meer aan als particulier.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:12 schreef Chia het volgende:
[..]
Huisartsen roepen op je mondkapjes bij hen in te leveren vanwege de tekorten..
Er zijn nog wel FFP3 halfgelaatsmaskers te koop her en der.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik las in een eerder topic dat bedrijven die ze produceren ze nu verplicht aan de overheid moeten leveren en dat de EU ze gaat verdelen uit een pool. Dus dan kom je er sowieso niet meer aan als particulier.
Briljant echt, hou vast, je eerste zinnige bijdrage hier, hoe bedenk je het?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat zou denk ik een snellere oplossing zijn dan een vaccin. Een medicijn waarbij patiënten dus niet aan de beademing hoeven?
Deze toevoeging is anders vrij zinloos.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Briljant echt, hou vast, je eerste zinnige bijdrage hier, hoe bedenk je het?
Ik zou even overleggen met EMC
*blindquote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel...
Ik heb enkel gezegd, vorige week, dat oproepen tot een lockdown paniekzaaien is.
Voorlopig weten we de uitkomst in Italië helemaal nog niet dus dat het een gegeven is dat het werkt is helemaal nog geen feit.
Verder wens ik jou succes hier. Ik heb wel wat beters te doen dan me als een dom kalf weg te laten zetten door users als jij.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
*blind
lezen... doe het anders langzamer
daar gaat het al mis he
Getroffen gevallen worden ongeveer drie weken beademd en daarna nog nazorg ook in het ziekenhuis. Dus de duur is het probleem voornamelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:55 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zorgwekkend vind is dat we veel te weinig IC plekken hebben, er word gedaan of die "even" gebruikt worden, maar wat ik in AD las is dat het lang duurt voordat men herstelt. Kortom degene die zeg maar vanaf overmorgen hulp nodig hebben zijn fucked. Persoonlijk denk ik dat ik niet eens de moeite ga nemen om naar het ziekenhuis te gaan.
Er zijn 428 IC bedden in Nederland, kortom dan gaat het vrij rap, en dan zal ook nog een deel voor niet Corona gevallen in gebruik zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:57 schreef D_A het volgende:
[..]
Getroffen gevallen worden ongeveer drie weken beademd en daarna nog nazorg ook in het ziekenhuis. Dus de duur is het probleem voornamelijk.
Daar wordt al weken voor gewaarschuwd, het is een simpele som, je kan spelen met de variablenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:55 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zorgwekkend vind is dat we veel te weinig IC plekken hebben, er word gedaan of die "even" gebruikt worden, maar wat ik in AD las is dat het lang duurt voordat men herstelt. Kortom degene die zeg maar vanaf overmorgen hulp nodig hebben zijn fucked. Persoonlijk denk ik dat ik niet eens de moeite ga nemen om naar het ziekenhuis te gaan.
dierenartspraktijken zullen waarschijnlijk omgetoverd wordenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar wordt al weken voor gewaarschuwd, het is een simpele som, je kan spelen met de variablen
Stel dat de helft van NL het krijgt, en daarvan moet 5 procent aan de beademing voor 2 weken dan heb je
(0.5*0.05*17m*2weken)/1000IC plekken= 425 weken
Kijk dat zijn nuttige dingen, vervelend maar nuttigquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar wordt al weken voor gewaarschuwd, het is een simpele som, je kan spelen met de variablen
Stel dat de helft van NL het krijgt, en daarvan moet 5 procent aan de beademing voor 2 weken dan heb je
ik denk dat IC plekken helemaal geen probleem hoeft te zijn als je incubatie pods hebtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Da’s een beetje diezelfde groep die zeker wist dat WOIII uit zou breken. In Noord Korea, in Oost-Oekraïne en in Syrië. Sommige mensen willen gewoon graag sensatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou genoeg mensen hier wisten precies waar carnaval (dat anders dan "expert" Jaap van Dissel meende evident niet in kleine kring gevierd wordt) op zou uitlopen en ook het resultaat van voorjaarsvakanties naar toeristenoorden, forenzen/volgepakt openbaar vervoer en scholen liet zich erg gemakkelijk raden: brede, oncontroleerbare verspreiding.
De enigen die dit kennelijk niet konden zien aankomen waren de onnozelaars bij het RIVM en de schapen die daar blind achteraan huppelen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |