abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192085581
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
pi_192085583
En verder
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192085585
Graag die BNW en TRU shit in een ander topic houden ;)
Het is hier al chaotisch genoeg.
pi_192085586
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat hoge percentage ongeinformeerden zorgt hier helaas voor de razendsnelle verspreiding.
Niet slechts ongeinformeerd, door de onnozelaars van het rivm en de overheid hier expliciet onjuist geinformeerd, aangepraat dat het slechts een griepje zou betreffen waartegen je lekker je handen moet wassen en waarbij het dragen van mondneusmaskers verspreiding niet tegen zou gaan.
pi_192085587
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Laat het TOEVAL nu zijn dat Gates daarmee bezig is! *O* *O*
@Doublepain
pi_192085589
Bill Gates of Hopp

Wie gaat winnen denk je??

@Poepz0r
pi_192085592
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Heb jij een andere oplossing dan!? En sinds wanneer is het zijn idee!? Het is idee van de wetenschap. Van virologen, uitbraakexperts en artsen. Niet de fantasie van Rutte zelf ofzo.
Er zijn er genoeg die dit tegenspreken, herd immunity is als er een vaccin ingezet wordt, is het geval van nu en de Nederlandse bevolking is het een kwestie van een virus lekker laten rondgaan op goed geluk. bij nu herd immunity gaat de helft ziek worden. 80% licht ziek, 5% ernstig ziek, praten wij even over 400.000 kritiek zieken! hoe in hemelsnaam kan dat in de ziekenhuizen opgevangen worden. waarom geen lockdown, wij weten nu nog veel te weinig over het virus, af en toe wat speling en zodra het weer ernstig is met de zieken de kraan dichtdraaien, opnieuw lockdown. Zolang wij niet weten wat het virus doet, er geen vaccin is, wij niet weten of je er wel immuun voor kan worden.is rust op de plaats gewenst.ik als leek zijnde nu aan het woord
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:49:15 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192085594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_192085595
quote:
Waarom is dat BNW en wat we nu zien geen BNW? Omdat het een minister is is dat de waarheid? Graag even een argument wat dan BNW is en wat niet, dan weten we dat.
pi_192085597
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:48 schreef Doublepain het volgende:
Bill Gates of Hopp

Wie gaat winnen denk je??

@:poepz0r
Gates _O_
pi_192085598
quote:
Is daar al een topic van???
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:50:04 #12
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192085601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:43 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Singapore doet dat ook niet in het weekend, misschien the states ook niet?
Oops, je hebt gelijk. Was me niet eerder opgevallen, toen waren hun getallen nog niet interessant.. . :@
are we infinite or am I alone
pi_192085602
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:49 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja, maar WAT OP TV KOMT IS ALTIJD DE WAARHEID :'( :'(
pi_192085604
quote:

[..]

Ja
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:50:14 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192085605
quote:
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:50:25 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192085607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Klopt, maar die hebben tenminste elkaar nog. Ik woon alleen (single), enig kind en mijn ouders zijn de "kwetsbare groep" (midden 70). Heb wel vrienden met wie ik zou kunnen afspreken (als dat nog kan/mag tenminste) maar in combinatie met niet meer naar m'n werk kunnen (iedereen werkt verplicht thuis sinds vrijdag) begin ik me langzaam toch zorgen te maken of ik dat mentaal maanden ga volhouden.
Dat gaat op termijn ook niet werken. een samenleving die solitair wordt, gaat sws ten onder.

Een beetje goed nieuws is, dat wanneer JIJ zelf ziek bent en beter bent geworden... je ouders (zo de informatie nu strekt) niet meer ziek kunt maken. Dit mits je zelf natuurlijk niet iets "kwetsbaar" onder de leden hebt.

Zelf ben ik meer en meer geneigd om zsm ziek te worden zodat ik a) kan overwinnen of b) het loodje leg. De optie om de komende jaren cq. te rest van het leven angstig in een holletje te gaan zitten is voor mij onacceptabel. Een paar weken, hooguit een maand prima maar niet veel langer.

Voor het evolutionaire voortbestaan zal dit een rimpel gaan zijn en ik wil niet meegezogen worden in de draaikolk van eenzame onzekerheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192085609
quote:

[..]

Geen idee, anders maken ze er daar maar 1.

Er gaan al sinds het begin de meest vage tweets en photoshops van tweets de ronde.
Zonder bron en bewijs is dat allemaal BNW en TRU.

Is eerder ook al weggehaald door mods maar rond dit uur hebben die wel wat anders te doen.
pi_192085610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:50 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ja
Heb je een link???
pi_192085613
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom is dat BNW en wat we nu zien geen BNW? Omdat het een minister is is dat de waarheid? Graag even een argument wat dan BNW is en wat niet, dan weten we dat.
pi_192085615
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tja lekker belangrijk als je vriendin de enige niet zwakzinnige is. *O*
Racistische opmerkingen zijn te verwachten in deze tijden. Maak me alleen soms zorgen dat mensen overgaan naar fysiek geweld.

Las laatst dit stuk. De dingen die hier staan zijn opmerkelijk
https://www.volkskrant.nl(...)ben-corona~b563944c/
pi_192085616
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er gaan al sinds het begin de meest vage tweets en photoshops van tweets de ronde.
Vind dat altijd wel leuk om te lezen, hoe creatief mensen kunnen zijn
pi_192085617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb je bronnen en bewijs dat wat nu gaande is ook echt zo is? Dus dat het aantal doden klopt? Ik kan ook wat opschrijven. Hopelijk snap je wat ik bedoel. Beide kanten kan waar zijn. Weten we niet.
pi_192085618
De ratio is al tijdje zoek
pi_192085623
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:50 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Heb je een link???
BNW / Corona virus #3 5G virus
pi_192085625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:51 schreef Rijst het volgende:

[..]

Racistische opmerkingen zijn te verwachten in deze tijden. Maak me alleen soms zorgen dat mensen overgaan naar fysiek geweld.

Dat zal in Aziatische landen niet anders zijn

We zijn tenslotte allemaal mensen
pi_192085626
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:51 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Vind dat altijd wel leuk om te lezen, hoe creatief mensen kunnen zijn
Creatief mwa. Geschiedenisboekjes liegen toch niet. Bepaalde dingen bestaan echt en bepaalde elementen uit de geschiedenis herhalen zich ook verdacht vaak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:52:23 #27
38496 Perrin
pi_192085629
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:49 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

..is rust op de plaats gewenst.ik als leek zijnde nu aan het woord
Alles ligt al bijna stil hè. De handrem is al bijna helemaal aangetrokken. Hopelijk is dit genoeg om de snelle groei in te tomen en iedereen ervan te doordringen dat het menens is.

De komende maanden zal het een balans worden tussen remmen en de rem een beetje loslaten.
pi_192085631
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Creatief mwa. Geschiedenisboekjes liegen toch niet. Bepaalde dingen bestaan echt en bepaalde elementen uit de geschiedenis herhalen zich ook verdacht vaak.
Geschiedenisboekjes liegen niet?
pi_192085632
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Alles ligt al bijna stil hè. De handrem is al bijna helemaal aangetrokken. Hopelijk is dit genoeg om de snelle groei in te tomen en iedereen ervan te doordringen dat het menens is.

De komende maanden zal het een balans worden tussen remmen en de rem een beetje loslaten.
De grote banken wrijven nu al in hun handen _O_
pi_192085634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Geschiedenisboeken zijn toch meestal leugens in de ogen van de winnaar?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 00:53:19 #31
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192085636
Nog een paar voorbeelden van onze geweldige experts _O_

24-01: https://www.telegraaf.nl/(...)tie-over-coronavirus
quote:
Minister Bruno Bruins (Medische Zorg) stelt dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Goede informatie moet ziekenhuizen, GGD’s en huisartsen helpen zich voor te bereiden voor het geval de ziekte hier opduikt, aldus Bruins.

,,Het is mogelijk dat het in Nederland opduikt’’, zegt RIVM-woordvoerder Harald Wychgel. ,,Maar het risico is heel klein. Het virus komt vooral voor in Wuhan en er is relatief weinig reisverkeer tussen die plaats en Nederland.’’
27-01: https://www.rtvnoord.nl/n(...)virus-waait-wel-over
quote:
Ook in Nederland moeten we er rekening mee houden dat we te maken krijgen met het coronavirus. Dat stelt het RIVM in De Telegraaf. Volgens het RIVM is de kans aanwezig dat ook in Nederland mensen ziek zullen worden. Toch zegt Jaap van Dissel van het RIVM in De Telegraaf dat we niet bang hoeven te zijn voor een grote uitbraak. 'We weten door eerdere ziektes, zoals de Mexicaanse griep, precies welke maatregelen en protocollen we moeten volgen om verspreiding te voorkomen. Als de ziekte in ons land opduikt, zal het waarschijnlijk beperkt blijven tot enkele besmettingen.
24-02: https://nos.nl/artikel/23(...)ier-maatregelen.html

quote:
Volgens Jaap van Dissel van het RIVM begint de ontwikkeling van het virus alleen nog maar meer te lijken op die van de griep. Het grootste deel van de patiënten heeft milde klachten aan de bovenste luchtwegen. En met name kwetsbare ouderen overlijden aan het virus. Het sterftecijfer voor de gehele corona-uitbraak ligt nu op ruim 3 procent. Dat is hoger dan de 0,5 tot 1 procent bij griep. Maar je moet er volgens Van Dissel rekening mee houden dat een belangrijk deel van de patiënten met milde klachten niet zijn getest, dus ook niet meegenomen in dat aantal bevestigde gevalle
12-03: https://www.nu.nl/coronav(...)toe-niet-werken.html

quote:
"De reactie van Italië is heel erg dom en over de top", zegt Ira Helsloot, hoogleraar besturen van veiligheid aan de Radboud Universiteit Nijmegen, in gesprek met NU.nl. "Ze leggen nu hun totale economie plat en kunnen hun gezondheidszorg niet op peil houden, wat alleen maar meer crisis zal veroorzaken." Ook Helsloot vindt dat Nederland "verstandige" maatregelen heeft genomen. "In tegenstelling tot Italië zijn wij een rijk land met een heel goede gezondheidszorg en met een regering die luistert naar het RIVM."
Interessant stuk om te lezen: https://www.linkedin.com/(...)vm-roland-spoormaker
pi_192085637
quote:

[..]

Er zijn er genoeg die dit tegenspreken, herd immunity is als er een vaccin ingezet wordt, is het geval van nu en de Nederlandse bevolking is het een kwestie van een virus lekker laten rondgaan op goed geluk. bij nu herd immunity gaat de helft ziek worden. 80% licht ziek, 5% ernstig ziek, praten wij even over 400.000 kritiek zieken! hoe in hemelsnaam kan dat in de ziekenhuizen opgevangen worden. waarom geen lockdown, wij weten nu nog veel te weinig over het virus, af en toe wat speling en zodra het weer ernstig is met de zieken de kraan dichtdraaien, opnieuw lockdown. Zolang wij niet weten wat het virus doet, er geen vaccin is, wij niet weten of je er wel immuun voor kan worden.is rust op de plaats gewenst.ik als leek zijnde nu aan het woord
^O^
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:53:38 #33
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085639
Nederland moet niet naar de VS, Italië of China kijken, maar naar Zuid-Korea. Volg hun adviezen op. Wees niet te koppig. Zelfs de experts in NL zijn nooit in deze situatie terechtgekomen, waarom informatie niet opvragen bij de Zuid-Koreaanse collega's? die zijn al een fase verder.
graag op anoniem
pi_192085640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:52 schreef 2562 het volgende:

[..]

Geschiedenisboekjes liegen niet?
De oorspronkelijke boekjes niet nee. Ik bedoel niet wat de laatste jaren gedrukt is ouwe reus. Ik heb ooit 1 boek gelezen en dat boek is 250 jaar oud ofzo van een vader van een vriend van mij. De beste man is dejaker of hoe dat heet in de kerk. Gaat over de elite van de banken, speelde toen al. Zeer interessant leesvoer, maar nooit meer kunnen vinden op bol.com ofzo.
pi_192085644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:51 schreef Rijst het volgende:

[..]

Hoe is het racistisch wanneer zij een masker draagt ter bescherming tegen Corona/SARS-CoV-2? Nouja, ik kan me voorstellen dat mensen het mogelijk zo bedoelen.. maar als ik iemand met een mondkapje zou zien zou Corona/SARS-CoV-2 ook het eerste zijn waaraan ik denk, zonder welke racistische bedoeling dan ook. :B
pi_192085648
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Opvallend dat Gates ook INEENS is vertrokken bij Microsoft. Net nadat het naar buiten kwam dat hij in 2019 al bezig was met het coronavirus.
Wat bedoel je daar elke keer mee?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192085649
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:53 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Geschiedenisboeken zijn toch meestal leugens in de ogen van de winnaar?
Niet dat ik weet. Ik vindt geschiedenis sowieso erg interessant en ben regelmatig in het archief te vinden en probeer wel naar waarheidsgetrouw dingen te bepalen. Willem v Oranje heeft echt bestaan maak je niet druk :7
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:55:46 #38
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085653
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Opvallend dat Gates ook INEENS is vertrokken bij Microsoft. Net nadat het naar buiten kwam dat hij in 2019 al bezig was met het coronavirus.
Dit is stukje BNW
graag op anoniem
pi_192085654
quote:
Goede post. _O_ Minder goede 'experts' ;( :{
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:55:50 #40
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192085655
quote:

[..]

Nee, herd immunity staat los van een vaccin. Mensen worden namelijk ook van zichzelf immuun voor bijna alle virussen.

En tevens is de lock down al vrijwel volledig in grote delen van Europa. Tenzij je wil dat we deuren van mensen gaan dichtlassen.

En ja, we zullen er doorheen moeten omdat het virus niet gestopt kan worden.
En al zouden we het in Nederland gestopt krijgen, dan nog zullen we gelijk weer besmet worden vanuit andere delen van de wereld, na opening van de lock down. Omdat driekwart van de wereld is zo chaotisch dat een lock down volstrekt onhaalbaar is en het virus daar dus zal blijven rondwaren.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_192085656
Ik ben toch blij als dit hele topic opgeheven kan worden :s) :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192085657
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:55 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Dit is stukje BNW
Ik zou niet weten waarom. Hij is namelijk echt vertrokken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 00:56:15 #43
416575 crew  Evenstar
pi_192085658
quote:

[..]

Dit is hoe het zou moeten gaan ja.
pi_192085659
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:56 schreef TLC het volgende:
Ik ben toch blij als dit hele topic opgeheven kan worden :s) :Y
Misschien wel het hele forum. JeSuisCorona :{
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:56:59 #45
38496 Perrin
pi_192085662
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:53 schreef KingRoland het volgende:
Nederland moet niet naar de VS, Italië of China kijken, maar naar Zuid-Korea. Volg hun adviezen op. Wees niet te koppig. Zelfs de experts in NL zijn nooit in deze situatie terechtgekomen, waarom informatie niet opvragen bij de Zuid-Koreaanse collega's? die zijn al een fase verder.
Bovenal: daar werkt de bevolking mee ipv dat een veel te groot deel het allemaal niet zo serieus neemt.

Zelfs met de beste experts is er dan geen houden aan.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:57:03 #46
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192085663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Goede post. _O_ Minder goede 'experts' ;( :{
Gewoon van Elsevier gekopiëerd.

https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:57:16 #47
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085664
Japan heeft toch zat van bejaarden? Dodenaantal daar zal waarschijnlijk misschien China overtreffen.
graag op anoniem
pi_192085666
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:57 schreef KingRoland het volgende:
Japan heeft toch zat van bejaarden? Dodenaantal daar zal waarschijnlijk misschien China overtreffen.
Japangoden. Die mensen worden allemaal 185 genot _O_
pi_192085667
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat gaat op termijn ook niet werken. een samenleving die solitair wordt, gaat sws ten onder.

Een beetje goed nieuws is, dat wanneer JIJ zelf ziek bent en beter bent geworden... je ouders (zo de informatie nu strekt) niet meer ziek kunt maken. Dit mits je zelf natuurlijk niet iets "kwetsbaar" onder de leden hebt.

Zelf ben ik meer een meer geneigd om zsm ziek te worden zodat ik a) kan overwinnen of b) het loodje leg. De optie om de komende jaren cq. te rest van het leven angstig in een holletje te gaan zitten is voor mij onacceptabel. Een paar weken, hooguit een maand prima maar niet vele langer.

Voor het evolutionaire voortbestaan zal dit een rimpel gaan zijn en ik wil niet meegezogen worden in de draaikolk.
Ben zelf niet bang om ziek te worden en heb grote kans op overleven, al werd ik niet vrolijk van de gedetailleerde beschrijving van het ziekteproces bij Jinek vanavond. Maargoed, duimen dan maar dat je bij de 80% zit die er amper klachten van heeft. Dus ja, ik zou mezelf wellicht best willen laten besmetten op een "Coronafeestje". :P

Wat ik een moeilijk punt vind is het wellicht toch (via via) overbrengen op een zwakkere in de keten die er wel aan onderdoor gaat. :{

Hopelijk komt er snel meer zekere info over het opbouwen van immuniteit.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:57:58 #50
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085669
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovenal: daar werkt de bevolking mee ipv dat een veel te groot deel het allemaal niet zo serieus neemt.

Zelfs met de beste experts is er dan geen houden aan.
Gezondheidssysteem van Zuid-Korea is ook vele malen beter, een van de beste ter wereld. Dat geheel terzijde.
graag op anoniem
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:58:03 #51
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192085670
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Japangoden. Die mensen worden allemaal 185 genot _O_
Lekker nog drie generaties na de dood van moeders uitkering trekken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192085671
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De oorspronkelijke boekjes niet nee. Ik bedoel niet wat de laatste jaren gedrukt is ouwe reus. Ik heb ooit 1 boek gelezen en dat boek is 250 jaar oud ofzo van een vader van een vriend van mij. De beste man is dejaker of hoe dat heet in de kerk. Gaat over de elite van de banken, speelde toen al. Zeer interessant leesvoer, maar nooit meer kunnen vinden op bol.com ofzo.
Je hebt het hier wel tegen een Masterstudent Geschiedenis, dus je hoeft mij niks wijs te maken. Naïef om te denken dat oude historiografie per definitie betrouwbaarder is, vaak is dat juist absoluut niet zo. Daarnaast wordt er natuurlijk altijd misbruik gemaakt van geschiedenis, ook in moderne boeken. Wat een onzin.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:58:25 #53
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192085674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:53 schreef Kyran het volgende:
'We weten door eerdere ziektes, zoals de Mexicaanse griep, precies welke maatregelen en protocollen we moeten volgen om verspreiding te voorkomen. Als de ziekte in ons land opduikt, zal het waarschijnlijk beperkt blijven tot enkele besmettingen."
Dat is wel een krassse uitspraak, ik dacht dat 10% tot 20% van de wereldbevolking besmet raakte in 2009-10. ..
are we infinite or am I alone
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:58:34 #54
38496 Perrin
pi_192085676
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:55 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Nee, herd immunity staat los van een vaccin. Mensen worden namelijk ook van zichzelf immuun voor bijna alle virussen.

En tevens is de lock down al vrijwel volledig in grote delen van Europa. Tenzij je wil dat we deuren van mensen gaan dichtlassen.

En al zouden we het in Nederland gestopt krijgen, dan nog zullen we gelijk weer besmet worden vanuit andere delen van de wereld, na opening van de lock down. Omdat driekwart van de wereld is zo chaotisch dat een lock down volstrekt onhaalbaar is en het virus daar dus zal blijven rondwaren.
Precies. Lockdowns lossen niks op en vertragen slechts het onvermijdelijke.
pi_192085677
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:58 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Lekker nog drie generaties na de dood van moeders uitkering trekken.
Hele dagen in die tempeltjes op badslippertjes een beetje rijst in de mik gooien, lekker man niks mis mee.
pi_192085678
Ik heb het na vanavond nog meer te doen met het medisch personeel. Ze krijgen het niet alleen heel zwaar, ze krijgen het ook nog heel lang heel zwaar. -O-
pi_192085680
Wat ik niet snap he, wanneer maakte china dat virus bekend aan de wereld zodat wetenschappers aan de slag konden, dat was in januari toch?

We zijn dik 2 maanden verder. Waarom is er nog niks geregeld man. HALLO WETENSCHAPPERS??? JULLIE OPAS EN OMAS ZETTEN EEN RAKET MET MENSEN OP DE MAAN MET DE REKENKRACHT VAN EEN TEXAS INSTRUMENTS REKENMACHIENTJE WAAR BLIJFT ONS VACCIN GA WERKEN VOOR JE GELD!!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192085681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom. Hij is namelijk echt vertrokken.
Bill Gates waarschuwt al jaren voor het gevaar van een pandemie. Volgens hem is dat namelijk het grootste gevaar voor onze mensheid. Zie bijvoorbeeld zijn TED-talk uit 2015.

Wat insinueer jij nu eigenlijk?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192085683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

I hope so.

SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door DaniqueV op 17-03-2020 01:07:51 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 00:59:15 #60
416575 crew  Evenstar
pi_192085684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

That is the freaking point .....
pi_192085685
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:58 schreef 2562 het volgende:

[..]

Je hebt het hier wel tegen een Masterstudent Geschiedenis, dus je hoeft mij niks wijs te maken. Naïef om te denken dat oude historiografie per definitie betrouwbaarder is, vaak is dat juist absoluut niet zo. Daarnaast wordt er natuurlijk altijd misbruik gemaakt van geschiedenis, ook in moderne boeken. Wat een onzin.
Dat je MASTERstudent bent interesseert weinigen allen. Krijg je ook zoveel linkse onzin voorgeschoteld? En al verplicht Engels spreken die onzin? :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:59:40 #62
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:58 schreef 2562 het volgende:

[..]

Trouwens een goede vriend van mij @Lenny_Leonard , ik mention hem even, heeft soms wel wat hulp nodig betreft geschiedenis. Kan hij een beroep op jou doen als hij een vraag heeft betreft geschiedenis? Ik ben zelf marketingstudent dus voor marketingkennis kan hij altijd naar mij komen (jij ook trouwens)
graag op anoniem
pi_192085690
quote:

[..]

jeeeeezus _O-hahahaah
pi_192085691
Mensen die vertrouwen in het RIVM hebben zijn niet goed wijs.

Ja onnodig bashen heeft geen zin, ja ze doen absoluut hun uiterste best, ja ze hebben tot nu toe iedere keer fout gehad.
AFCA!
pi_192085692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:58 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Bill Gates waarschuwt al jaren voor het gevaar van een pandemie. Volgens hem is dat namelijk het grootste gevaar voor onze mensheid. Zie bijvoorbeeld zijn TED-talk uit 2015.

Wat insinueer jij nu eigenlijk?
Als je niet even een Googeltje wil wagen, maar wel wil meepraten daar trappen wij niet in allen. Google Bill Gates Coronavirus. Succes komende half uur.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:00:04 #66
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085693
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat je MASTERstudent bent interesseert weinigen allen. Krijg je ook zoveel linkse onzin voorgeschoteld? En al verplicht Engels spreken die onzin? :')
juist wel debiel.

sorry @mods
graag op anoniem
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 01:00:33 #67
416575 crew  Evenstar
pi_192085698
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]

jeeeeezus _O-hahahaah
Heb gewoon pijn van het lachen _O-
pi_192085700
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:59 schreef RensAjacied het volgende:

Ja onnodig bashen heeft geen zin, ja ze doen absoluut hun uiterste best, ja ze hebben tot nu toe iedere keer fout gehad.
Uiterste best om de factuurtjes op tijd te laten betalen door de regering _O_
pi_192085702
quote:

Gelukkig weten zolderkamerfokkertjes het altijd beter :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192085706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:00 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Virologen gelukkig wel
AFCA!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:01:35 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192085709
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:58 schreef vosss het volgende:
Wat ik niet snap he, wanneer maakte china dat virus bekend aan de wereld zodat wetenschappers aan de slag konden, dat was in januari toch?

We zijn dik 2 maanden verder. Waarom is er nog niks geregeld man. HALLO WETENSCHAPPERS??? JULLIE OPAS EN OMAS ZETTEN EEN RAKET MET MENSEN OP DE MAAN MET DE REKENKRACHT VAN EEN TEXAS INSTRUMENTS REKENMACHIENTJE WAAR BLIJFT ONS VACCIN GA WERKEN VOOR JE GELD!!!!!
Idd, hoe lang duurde het nou om de common cold te genezen?

Oh wait.......

Ik gok dat dit vaccin in een recordtijd komt, maar of ze alle normale tests doen...........
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192085710
quote:

[..]

Lijkt mij wel. Als RIVM zelf al niet kan berekenen wat de klimaatplannen moeten kosten en hier op het forum al snel duidelijk was dat het veeeeeeeeeel meer zou gaan kosten, dan geloof ik de Fokkers eerder ja. _O_
pi_192085712
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe is het racistisch wanneer zij een masker draagt ter bescherming tegen Corona/SARS-CoV-2? Nouja, ik kan me voorstellen dat mensen het mogelijk zo bedoelen.. maar als ik iemand met een mondkapje zou zien zou Corona/SARS-CoV-2 ook het eerste zijn waaraan ik denk, zonder welke racistische bedoeling dan ook. :B
Nou Een keer riep iemand: Pas op zij heeft corona hahahah!

En dan wordt ze de hele tijd nageroepen. Je zou denken dat dit pubers zijn maar zijn gewoon volwassen mensen.
pi_192085714
Geen immuniteit?

Geen idee of dit hier al geplaatst is en of dit een serieuze bron is. Had een late dienst en pas net thuis. :)
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_192085715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:01 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Virologen gelukkig wel
Ken alleen gynaecologen ouwe reus.
pi_192085717
quote:

Opzich snap ik sommige dingen wel als je ziet hoe dom dit volk gedraagt bij lichte maatregelen, stel je voor als het meteen een lock down was. Dan vielen er meer doden dan het virus zelf :’)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:02:17 #77
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085721
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:01 schreef LaCatastrophe het volgende:
Geen immuniteit?

Geen idee of dit hier al geplaatst is en of dit een serieuze bron is. Had een late dienst en pas net thuis. :)
wat doe je als ik vragen mag? ik tag @Kyran ook even misschien voor hem ook interessant morgenochtend.
graag op anoniem
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:02:19 #78
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192085722
quote:

[..]

Nu ja, hier in ditzelfde topic werd op 2 Februari al geroepen dat alle vluchten naar China stilgelegd moesten worden. Achteraf gezien was toen allemaal nog wel te voorkomen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192085723
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:02 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Opzich snap ik sommige dingen wel als je ziet hoe dom dit volk gedraagt bij lichte maatregelen, stel je voor als het meteen een lock down was. Dan vielen er meer doden dan het virus zelf :’)
Het gaat niet alleen om de maatregelen maar ook om de communicatie.
AFCA!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:02:34 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192085725
quote:

[..]

lossen wel de overbelaste ziekenhuizen op.
pi_192085726
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nu ja, hier in ditzelfde topic werd op 2 Februari al geroepen dat alle vluchten naar China stilgelegd moesten worden. Achteraf gezien was toen allemaal nog wel te voorkomen.
Was rond dezelfde tijd dat Baudet de kamer opriep om erover te babbelen. Men lachte, deed een poep en een plas en alles bleef zoals het was.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:02:58 #83
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192085727
Tuurlijk komt er een lockdown. Maar dat moet stapsgewijs want een mens in een vrij land laat zich geen dingen opleggen van de 1 op andere dag.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192085729
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:02 schreef KingRoland het volgende:

[..]

wat doe je als ik vragen mag? ik tag @:kyran ook even misschien voor hem ook interessant morgenochtend.
Medium care pleeg
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:03:17 #85
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085730
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:02 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de maatregelen maar ook om de communicatie.
server is rustig nu vriend. COR ook trouwens. alleen poepz0r maakt een masterstudent geschiedenis belachelijk, dat wel jammer nu hij de experts hier wegjaagt.
graag op anoniem
pi_192085731
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:55 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik zie steeds meer mensen die zogenaamd niet in de kwetsbare groep passen, slachtoffer worden van dit virus.
Dat past niet in het plaatje en waarom moeten wij nu als kleiin landje de klappen gaan opvangen door een doorgang te zijn voor de andere landen. Blijf erbij, speel op save zolang wij niet weten wat het virus precies inhoud, gooi niet zomaar even de grenzen open als je er als enige zo instaat
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:03:18 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192085732
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:02 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja, maar die doden zijn de mensen die er om vragen om te gaan rellen en plunderen. Die kunnen we prima missen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192085734
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:02 schreef DonDruiper het volgende:
Tuurlijk komt er een lockdown. Maar dat moet stapsgewijs want een mens in een vrij land laat zich geen dingen opleggen van de 1 op andere dag.
Frankrijk kan dat prima genot.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:03:29 #89
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192085735
quote:

[..]

En die vertraging hebben we nodig om de piek te verlagen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:03:32 #90
38496 Perrin
pi_192085736
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

That is the freaking point .....
Er zijn allerlei middelen om te vertragen. Een totale lockdown is een van de meest drastische. Wie weet gaat dat paardenmiddel nog ingezet worden de komende weken, we zijn er niet ver vanaf.

Maar een flink aantal posters hier lijkt te denken dat als je dat maar even een paar weken doet dat het daarna klaar is.
pi_192085737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is hoe het zou moeten gaan ja.
:Y ;)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:03:42 #92
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192085738
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:03 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Medium care pleeg
Nice :) hoe is het tot nu toe?
graag op anoniem
pi_192085739
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:01 schreef HeatWave het volgende:
Ik gok dat dit vaccin in een recordtijd komt, maar of ze alle normale tests doen...........
Het eerste gok ik ook en het tweede gok ik ook van niet :P

Maar onder de streep is het dus gewoon mooi kut. Dat is eigenlijk wel een goeie samenvatting van de speech van Rutte en de toestand waarin de wereld zich nu bevindt. Ronduit kut.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 01:04:27 #94
416575 crew  Evenstar
pi_192085742
quote:

[..]

Als die FOK!ertjes met wetenschappelijke bronnen komen dan kan het best zijn dat zij wel gelijk hebben ja en het RIVM niet.

WHO: Je bent nog besmettelijk nadat je geen klachten meer hebt. Hou mensen nog twee weken in quarantaine.
RIVM: Je kan 24h na je laatste klachten uit quarantaine.

Onderzoek: Kinderen spelen een grote rol bij het verspreiden van het virus
RIVM: Kinderen spelen een minimale rol bij het verspreiden van het virus

WHO/onderzoek: Je bent al besmettelijk voordat je symptomen vertoont
RIVM: Je bent nauwelijks besmettelijk als je geen symptomen vertoont
pi_192085743
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Het eerste gok ik ook en het tweede gok ik ook van niet :P

Maar onder de streep is het dus gewoon mooi kut. Dat is eigenlijk wel een goeie samenvatting van de speech van Rutte en de toestand waarin de wereld zich nu bevindt. Ronduit kut.
Banken lachen zich rot. Die vinden dit totaal niet kut. Voor ons is dit wel kut ja.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:04:40 #96
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192085745
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Was rond dezelfde tijd dat Baudet de kamer opriep om erover te babbelen. Men lachte, deed een poep en een plas en alles bleef zoals het was.
Daarvoor zelfs nog. Men vreesde toendertijd de economische schade voor de luchtmaatschappijen en toeristenindustrie :D
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192085746
gjknoops twitterde op zondag 15-03-2020 om 11:42:46 Medische microbiologen: 'Informatie RIVM loopt achter en is incompleet' - https://t.co/81uS4aXjJF
Er komt moment dat Nederlandse staat aansprakelijk zal zijn voor de gevolgen ogv art 2 Europees mensenrechtenverdrag dat plicht Staat inhoudt bescherming leven burgers
#coronavirus reageer retweet
Knoopsgod. Achteraf was carnaval door laten gaan enorme blunder.
AFCA!
pi_192085747
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Banken lachen zich rot. Die vinden dit totaal niet kut. Voor ons is dit wel kut ja.
https://twitter.com/chrislu44/status/1239690156791169029?s=21
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192085749
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar die doden zijn de mensen die er om vragen om te gaan rellen en plunderen. Die kunnen we prima missen :').
Ik heb echt het gevoel dat Nederlanders gewoon een light variant van de Fransen zijn ipv Duitsers.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:05:11 #100
38496 Perrin
pi_192085750
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:03 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En die vertraging hebben we nodig om de piek te verlagen.
Wie weet. Vooralsnog hebben we deze lockdown-light met thuiswerken en gesloten scholen en horeca etc. Komt al aardig in de buurt en ik hoop dat het al voldoende blijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')