Maarliefst één hele dag nadat eerst carnaval en voorjaarsvakanties wel door zijn gegaan, alsook gewoon de dichtbepakte daily commute wekenlang. Toe op.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef Mothzor het volgende:
In Nederland waren al semi Lockdown maatregelen van kracht
Het was ook een illusie dat er een aanpak zou komen waarover we het unaniem eens zouden zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef gniffie het volgende:
Toch leuk dat we hier 100en topics het over 'Flatten the Curve' hebben gehad. Onderneemt de overheid eindelijk acties om hier toe te komen, is het weer niet goed en zijn we GESCHOKT .:')
quote:Op maandag 16 maart 2020 23:16 schreef Vallon het volgende:
Niet alles meer teruggelezen..... dus ms mosterd @ maaltijd.
[..]
Hmmm...... OK goed punt. Er zijn wat onderbuikdingen die mij erg vaag klinken maar ik hoor je muziek. Komend tot een IC noodratio van 1:20 (behandeling, stel gedurende een week) en gradueel op termijn 60% van de bevolking gecontroleerd immuun zien te krijgen.
Je moet/kunt dus per week zeg 2000 tiktak-behandelunits hebben gedurende om "gelijktijdig" 500.000 besmette anderen te laten herstellen en soort van immuun zullen raken.
In NL (60%/17m=10m) zullen we dan voor een immuniteitskordon (gemakshalve) 15-20 weken nodig hebben om dat op te bouwen.
Ik zie je punt en stel mijn (denk)termijn van een maand twee of drie, flink last, maar drastisch bij naar 4 maanden. Dit gaat dus de rest van het jaar duren.
Hij is Adolf omdat hij niet ten koste van alles mensen gezond/in leven wilt houden? Want dat is namelijk nu al het standaardbeleid binnen de gezondheidszorg, boven een bepaalde grens van ¤/qaly gaat men toch echt even heel hard nadenken of behandelen nou nog wel zin heeft.quote:
Zoals in heel Europa bedoel je?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maarliefst één hele dag nadat eerst carnaval en voorjaarsvakanties wel door zijn gegaan, alsook gewoon de dichtbepakte daily commute wekenlang. Toe op.![]()
90 icu bedden vol van de 1150quote:Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat de overheid doet is veel te weinig en te laat. Een reeks nationale buitenspeel- en winkeldagen gaat echt het verschil niet maken.
Ja uit een steekproefselectie van carnaval vierende jongeren.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je had kunnen lezen had je 96/2 = 48 kunnen intikken.
Antwoord is dus ongeveer 48 aangezien er ongeveer de helft staat.
Graag gedaan.
in principe helemaal met je eens,Maar er is iets waar wel makkelijk aan voorbij wordt gegaan: men zegt: corona (19) is een nieuw virus. We weten er nog weinig over, zijn nog lerende.quote:
We gaan inderdaad afscheid nemen van een groot deel van een generatie in versneld tempo ben ik bang.quote:
Je weet hoe exponentiële groei werkt?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:20 schreef gniffie het volgende:
[..]
90 icu bedden vol van de 1150waar heb je het over
Want de rest die zijn permanent leeg/enkel beschikbaar voor SARS-CoV-2 besmettingen?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:20 schreef gniffie het volgende:
[..]
90 icu bedden vol van de 1150waar heb je het over
Vind ik ook primaquote:Op maandag 16 maart 2020 23:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De ouderen hebben dit land opgebouwd, ik zeg iedereen onder 65 verplicht besmetten, dan is het binnen enkele weken voorbij.
https://www.ad.nl/dossier(...)e-economie~a3523299/quote:23:15
Frankrijk zal 100.000 politiemensen inzetten die moeten toezien op de door president Emmanuel Macron opgelegde maatregelen om de uitbraak van het coronavirus in te dammen. Dat zei de minister van Binnenlandse Zaken Christophe Castaner. In het hele land zullen vaste controleposten worden opgezet, voegde hij toe.
,,Blijf thuis", zei minister Castaner. Hij zei dat boetes tot 135 euro zouden worden uitgedeeld aan degenen die de strengere bewegingsbeperkingen negeren.
Japan wist er snel raad mee.quote:
In welk opzicht? Veel doden/zieken, lockdowns? Aangezien ze zelf maar 6 actieve gevallen meldenquote:Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef DebielStudentje het volgende:
[..]
Van mijn familieleden in Dhaka hoor ik dat het virus daar al flink aan het toeslaan is. Dit wordt alleen nergens officeel gemeld.
Steekproef? Je blijft jezelf belachelijk maken.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja uit een steekproefselectie van carnaval vierende jongeren.
Veel doden en zieken, prijzen van eten gaan omhoog en veel ziekenhuizen liggen helemaal vol. (Is normaal daar dat de ziekenhuizen druk zijn, maar dit is extreem) Ook daar is iedereen die het kan aan het inslaan. Scholen en universiteiten gesloten.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:22 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
In welk opzicht? Veel doden/zieken, lockdowns? Aangezien ze zelf maar 6 actieve gevallen melden
Hopelijk kunnen wij nu ook de curve plat maken, Denemarken gaat zo te zien al beter dan meeste EU landen.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die Aziaten lachen ons vierkant uit hier
Ik geloof China dus echt niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die Aziaten lachen ons vierkant uit hier
Dat was de oorzaak toch ook bij jongeren tijdens de Spaanse griep?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)k-door-carnaval.html
[..]
Cytokine storm bevestigd in Nederland.
Dit ja, waarschijnlijk zullen ze binnenkort ook wel een tweede golf kijken met een stuk meer besmettingen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |