abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192081531
Hallo!
Nu half Nederland verplicht thuis moet zitten leek mij het handig om een tiptopic te maken over wat je kan doen thuis. Leuke dingen online of bijvoorbeeld kijktips voor Netflix, Videoland, Prime, Disney+ of reguliere kabel.

Ook voor de afleiding voor de mensen die zich er veel zorgen over maken.

Mijn tip van de dag,
de gratis game "a short hike" op Epic games.
Voelt heel erg aan zoals Stardew Valley, erg rustgevend en happy.
Twiddel
pi_192081552
Kijktip voor Netflix: Breaking bad als je hem nog niet hebt gezien. Nu is de mooiste tijd om 5 seizoenen te gaan bekijken :)
Twiddel
  maandag 16 maart 2020 @ 21:30:42 #3
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_192081652
Kleuren, wandeling in het bos maken met de hond van iemand die er zelf niet uit kan of Mag
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_192081680
quote:
99s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:26 schreef summer2bird het volgende:
Kijktip voor Netflix: Breaking bad als je hem nog niet hebt gezien. Nu is de mooiste tijd om 5 seizoenen te gaan bekijken :)
En dan door met better call Saul! Weer vier seizoenen verder!
  maandag 16 maart 2020 @ 21:32:45 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192081696
Online mahong

http://mahjong.nl/
pi_192081811
Verder bijvoorbeeld:
- alle halo’s in chronologische volgorde uitspelen
- je badkamer eens écht goed schoonmaken
- ditto je keuken
- alle James Bond films kijken
- de hond een goeie party trick leren
- leren borduren/breien/cardtricks met yt filmpjes
- al die boeken eens lezen
- uitzoeken waar je naar op vakantie wilt als het weer kan
- Bob ross kijken of meedoen (met MS paint)
- iets bakken! Doe je anders nooit!
- uitgebreid koken (kom je ook nooit aan toe)
- je moeder bellen, kaartje sturen naar je tante, etc.
- playlist maken op spotify voor als je een keer kans op seks hebt.
- playlist maken op spotify voor als je zo wanhopig bent dat je wilt gaan joggen
- en voor de nervosen onder ons: begeleid mediteren
pi_192081877
Ik ga mijn schrijfcursus afmaken (www.schrijvenonline.nl), grote puzzel maken, koken/bakken (als niet alle ingrediënten zijn weggehamsterd), hardlopen.
Meer weet ik nog niet, maar misschien komen er in dit topic nog gouden tips
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_192081908
Dat Bob Ross nadoen met Paint klinkt best wel tof. Ga ik zeker doen.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 16 maart 2020 @ 21:47:01 #9
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_192081972
Alle overbodige troep je huis uit flikkeren.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192082031
lekkere voorjaarsschoonmaak, lezen, slapen, uitgebreid koken, eindelijk m,n gordijnen gaan maken waarvan de stof al een maand of 8 klaarligt. ^O^
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:50:02 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192082036
Ik was bezig met een cursus Zweeds. En ik heb het schaken weer opgepakt.

Verder eindelijk een excuus om boeken uit de kast te trekken die er al een paar jaar ongelezen stonden.
pi_192082041
Vandaag:

- Belachelijk veel schoongemaakt.
- Gekeken naar Epic History over de Napoleontische oorlogen, erg leerzaam. Dit filmpje stopt bij Wagram, morgen maar eens de latere filmpjes kijken. En dan maar verder met Alexander de Grote?
pi_192082046
Coffeeshops zijn weer open so who gives a fuck :P

Ik werk in een vitale sector :{
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 21:53:35 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192082102
Transport tycoon afgestoft O+ !
En thuis workouts.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 16 maart 2020 @ 22:34:49 #15
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_192083155
Betty Asfalt tv, door 'Bert' van 'Bert en Ernie' :
Link naar de zender: www.bettyasfalt.tv
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_192085082
Thuiswerkend in m'n kantoor met het zicht op mn schutting en het vogelhuisje.

Heel spannend allemaal
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:40:07 #17
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192085500
Thuiswerken, huishouden, TV kijken, internetten, gamen, tijdschriftje lezen, waar mogelijk op visite gaan, sporten, wandelen, tuinhangen.

Ik kom de dag wel door, maar het is wel even wennen al die halve contacten nu. Maarja, daarvoor is social media en Whatsapp 😉.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192085577
Knuffelen met mn katten, CoD Warzone spelen (top timing), boekje lezen en Netflixen.

En fokken natuurlijk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_192085748
TVP

Single en alleenwonend. En nu verplicht thuiswerken. Gezien de aard van mijn werkzaamheden verwacht ik na deze week een forse afname van werk ook. Mezelf bezighouden met het huis op orde houden, online cursussen volgen en Netflixen zal best lukken, maar begin me zorgen te maken hoe dit mentaal vol te houden qua sociaal contact (anders dan bellen en appen), want realistisch gezien verwacht ik dat dit maanden gaat duren.

Ben vandaag al begonnen met een hardloopschema, goed voor de geest en conditie. En wil gaan vragen of vrienden uit de buurt die ook thuis zijn misschien zin hebben in een lunchwandeling af en toe. En af en toe een avondje bij vrienden moet toch ook wel kunnen? (wel gepaste afstand bewaren ;) )

Maar ik hou ook rekening met een lockdown a la Spanje/Frankrijk waarbij je dus de deur ook niet meer uit kan. Dat zou echt fucked-up zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tourniquet op 17-03-2020 01:13:13 ]
pi_192085800
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:53 schreef Rene het volgende:
Transport tycoon afgestoft O+ !
En thuis workouts.
Over 2 weken als vrijwilliger aanmelden, een nieuwe logistiek medewerker. ^O^
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:14:15 #21
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192085840
Misschien eens kijken of ik buitenshuis kan werken, in de zorg ofzo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:54:08 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192086329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:04 schreef Tourniquet het volgende:
En wil gaan vragen of vrienden uit de buurt die ook thuis zijn misschien zin hebben in een lunchwandeling af en toe. En af en toe een avondje bij vrienden moet toch ook wel kunnen? (wel gepaste afstand bewaren ;) )
:') |:(

https://tpook.nl/2020/03/(...)_campaign=artikelkop
quote:
De opdracht is duidelijk: isoleer jezelf met je huispartners. Beperk contact met anderen tot het strikt noodzakelijke (bv. voeding inkopen), en hou in dat geval afstand van elkaar en volg de regels van handhygiëne etc. Vrienden bezoeken behoort niet tot de opties. Het leed van de genomen maatregelen is zeer groot (bv de financiële verliezen in de horeca, de reissector, de culturele sector etc), maar het wordt nog veel zuurder voor iedereen als die maatregelen zinloos worden gemaakt, door toch nog af te spreken met vrienden en de feestjes voortaan thuis te organiseren (in plaats van op café of restaurant).
pi_192087105
quote:
Ja ik weet het maar 5 maanden in een compleet sociaal isolement leven is toch ook niet te doen? Dat ga ik (en vele singles met mij) niet trekken. Neem van mij aan dat ik dit alles zeer serieus neem en bezig ben mijn opties af te tasten. Ik denk dat nog niet de helft van de Nederlanders op het punt is dat ze beseffen wat ons te wachten staat de komende maanden.

En met bij vrienden langs bedoel ik dan niet een holladio-feestje, maar met z'n tweeën of hooguit drieën een filmpje kijken ofzo met voldoende afstand van elkaar. In ieder geval iets wat voldoet aan "social distancing" criteria. Misschien vriendengroep tijdelijk beperken tot een kleine kern van 2 of 3 beste vrienden?
pi_192088106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 05:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja ik weet het maar 5 maanden in een compleet sociaal isolement leven is toch ook niet te doen? Dat ga ik (en vele singles met mij) niet trekken. Neem van mij aan dat ik dit alles zeer serieus neem en bezig ben mijn opties af te tasten. Ik denk dat nog niet de helft van de Nederlanders op het punt is dat ze beseffen wat ons te wachten staat de komende maanden.

En met bij vrienden langs bedoel ik dan niet een holladio-feestje, maar met z'n tweeën of hooguit drieën een filmpje kijken ofzo met voldoende afstand van elkaar. In ieder geval iets wat voldoet aan "social distancing" criteria. Misschien vriendengroep tijdelijk beperken tot een kleine kern van 2 of 3 beste vrienden?
Lijkt me een uitgelezen periode om je talenten te verkennen en projecten te beginnen in zelfinvestering. Ook betaalt of vrijwillig werk mbt corona is een optie.
pi_192088244
Football Manager 2020 heb ik al veel uren in zitten nu, daarnaast inderdaad CoD Warzone, maar dat begint nu beide ook wel te vervelen...
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:25:10 #26
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192088373
Legpuzzel maken
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:30:49 #27
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192089438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 05:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja ik weet het maar 5 maanden in een compleet sociaal isolement leven is toch ook niet te doen? Dat ga ik (en vele singles met mij) niet trekken. Neem van mij aan dat ik dit alles zeer serieus neem en bezig ben mijn opties af te tasten. Ik denk dat nog niet de helft van de Nederlanders op het punt is dat ze beseffen wat ons te wachten staat de komende maanden.

En met bij vrienden langs bedoel ik dan niet een holladio-feestje, maar met z'n tweeën of hooguit drieën een filmpje kijken ofzo met voldoende afstand van elkaar. In ieder geval iets wat voldoet aan "social distancing" criteria. Misschien vriendengroep tijdelijk beperken tot een kleine kern van 2 of 3 beste vrienden?
Hier trouwens wel mee eens. Voor singles die alleen wonen is dit even doorbijten. Het scheelt dat ik de laatste jaren ook niet echt op vakantie ben geweest en dan ook een beetje 3 weken zat te niksen, dus ben wel wat gewend :')

Alleen heb de laatste tijd wel wat meer behoefte aan contacten/netwerken gekregen, en was dus ook veel meer op pad. En dan valt dit wel weer even tegen _O- .
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:34:57 #28
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_192089518
Goed
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:50 schreef Vasilevski het volgende:
Vandaag:

- Belachelijk veel schoongemaakt.
- Gekeken naar Epic History over de Napoleontische oorlogen, erg leerzaam. Dit filmpje stopt bij Wagram, morgen maar eens de latere filmpjes kijken. En dan maar verder met Alexander de Grote?
Goede tip! Hier ga ik ook eens voor zitten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:46:27 #29
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_192089771
Ik zou wat gamen met vrienden (CoD warzone)... Maar mijn game pc staat in Delft (studentenhuis), en ik ben nu bij m'n ma. Heb hier niet veel, alleen een laptop, niet m'n pc of zelfs m'n boekencollectie. Zal wel even verder kijken voor wat tips in dit topic.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_192089971
- gitaar uitgepakt en eerste les gestart
- Factorio maar eens gaan spelen, je schijnt geen leven meer over te houden, kan nu mooi
- Star Trek - Discovery ontdekt, toch weer 2 seizoenen die een paar dagen aanvullen
- grote wandelingen, nog even wat buitenlucht pakken tot de lockdown er komt
- push-ups, sit-ups, pull-ups... over 3 maanden afgetraind tevoorschijn komen
- (Ruinerwolde)baard laten groeien... dat kost pas veel tijd en energie
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_192090713
Ik werkte al thuis, daar ga ik gewoon mee door.

In de avonduren werk ik aan mijn eigen dystopische webcomic Zeker nu wel erg toepasselijk :)

Een persoonlijke leestip (niet mijn eigen webcomic)
Stand still, stay silent

Een post-apocalyptische fantasy webcomic, met veel Scandinavische mythologie erin.

Een mysterieuze ziekte heeft vrijwel de hele mensheid uitgeroeid en de aarde in onbegaanbaar gebied veranderd. Alleen in Scandinavië zijn er een paar geïsoleerde gemeenschappen over gebleven. 90 jaar na de ramp besluit een groep onderzoekers erop uit te trekken om de wereld opnieuw te ontdekken.

Vooral de eerste hoofdstukken (waarin de ziekte langzaam de hele wereld infecteert) zijn in het licht van nu creepy als fuck! Maar wel prachtig getekend. Met zoveel oog voor detail. O+ O+

Voor wie de webpagina niet trekt, je kan er ook boeken van bestellen.

pi_192091147
Je eigen deodorant,zeep tandpasta, wasmiddel, shampoo maken etc

Om je plastic afval te verminderen, zo weet je ook precies wat er in zit, geen chemische rotzooi.

Speur maar eens op diy (do it yourself/of maak het zelf... ) voor recepten, ingrediënten ook op YouTube staan filmpjes.

Maak nu ongeveer een jaar mijn eigen producten, qua gebruiksgemak is het wat inleveren en wennen, maar grote voordeel is dat het goedkoper is en leuk om zelf te maken.
pi_192091820
Nog een leuke tip voor de geeks onder ons: https://tvtropes.org/

Een wikivoor popcultuur, waar je je echt uren in kan verliezen. Zelfs de meest obscure comics/series staan erin. Je komt soms echte pareltjes tegen. Ook een overzicht met zeer herkenbare beschrijvingen van zo’n beetje alle filmclichés (tropes).

Het zwarte personage sterft als eerste

De held heeft nooit moeite om een parkeerplek te vinden

Hackers hacken door zeer snel op een toetsenbord te rammen, met lichtgevende letters, een ‘mainframe’ en een robotstem die “acces denied’ roept

Als er een groene gloed vanaf komt, is het foute boel

Het lelijke eendje hoeft alleen maar haar bril af te doen en haren los te gooien om te veranderen in een superlekkere meid

En nog veeel meer :)
pi_192091822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Lijkt me een uitgelezen periode om je talenten te verkennen en projecten te beginnen in zelfinvestering. Ook betaalt of vrijwillig werk mbt corona is een optie.
Thanks, ik denk dat in mijn geval verveling ook niet echt een grote factor gaat zijn, ik weet me altijd wel te vermaken ook met online cursussen etc. Maar het vooruitzicht van maandenlang in een grotendeels sociaal isolement maakt me bang. Bellen en videochat kan natuurlijk, maar is toch anders. Ik moet er nu maar op vertrouwen dat we als mensen creatief genoeg zijn om passende oplossingen hiervoor te verzinnen en tegelijkertijd social distancing in acht te nemen.
------
Dank voor alle tips in dit topic btw! _O_
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:35:19 #35
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_192091884
Andries tunru doet elke avond cabaret via zijn instagramkanaal
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_192098605
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Thanks, ik denk dat in mijn geval verveling ook niet echt een grote factor gaat zijn, ik weet me altijd wel te vermaken ook met online cursussen etc. Maar het vooruitzicht van maandenlang in een grotendeels sociaal isolement maakt me bang. Bellen en videochat kan natuurlijk, maar is toch anders. Ik moet er nu maar op vertrouwen dat we als mensen creatief genoeg zijn om passende oplossingen hiervoor te verzinnen en tegelijkertijd social distancing in acht te nemen.
------
Dank voor alle tips in dit topic btw! _O_
Als je een maat ontmoet en jullie beide de regels naleven voor een beetje gepaste afstand en hoesten etc dan lijkt me de kans op besmetting minimaal en hoeft je sociale leven ook niet op slot. Bovendien zou Cornona mogelijk al onder ons zijn door eerdere blootstelling in de weken dat de regels niet golden.

De kans dat iedereen het vroeg of laat krijgt is daarmee zo goed als zeker. Het is alleen beter om pieken zoals je die had na grote feesten als carnaval te ontlopen en daarom gaan plaatsen waar mensen kunnen clusteren on hold.
pi_192098678
Mooie tips hier :)

Ik heb vandaag mijn appartement eens goed opgeruimd en schoongemaakt.
Af en toe even buiten zitten.
En vooral geen nieuws kijken :P
Twiddel
pi_192098700
Iemand een website waar je games kan spelen met een vriend - oftewel inloggen.
Zoals Bowlen
Tafeltennis online etc.
Love is in the air!
pi_192346150
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:26 schreef summer2bird het volgende:
Hallo!
Nu half Nederland verplicht thuis moet zitten leek mij het handig om een tiptopic te maken over wat je kan doen thuis. Leuke dingen online of bijvoorbeeld kijktips voor Netflix, Videoland, Prime, Disney+ of reguliere kabel.

Ook voor de afleiding voor de mensen die zich er veel zorgen over maken.

Mijn tip van de dag,
de gratis game "a short hike" op Epic games.
Voelt heel erg aan zoals Stardew Valley, erg rustgevend en happy.
Hoi summerbird1, ik heb die steken ook. Wat was de uitkomst van de neuroloog?
Niet doen
  Moderator / Miss SHO zondag 29 maart 2020 @ 23:05:12 #40
22592 crew  Ole
pi_192346517
quote:
6s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:47 schreef Dagoduck het volgende:
Alle overbodige troep je huis uit flikkeren.
:9 :9~ mee bezig!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192349305
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:05 schreef Ole het volgende:

[..]

:9 :9~ mee bezig!
Ik ook ! *O*
  maandag 30 maart 2020 @ 08:31:27 #42
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192349338
Verder Online Pubquiz en vele potjes Pandemic
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192352201
dubbel
pi_192352314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef Landgeld het volgende:
Iemand een website waar je games kan spelen met een vriend - oftewel inloggen.
Zoals Bowlen
Tafeltennis online etc.
Miniclip.com heeft poolen, de House Party app heeft Wie ben ik en Hints, in die app kun je ook tegelijkertijd videobellen, is leuk met een groepje.
pi_192352885
Door de week verandert er weinig voor mij. Nog steeds aan het werk, ’s avonds sporten, huishouden, mijn wekelijkse “vaste” programma’s kijken, boodschappen etc.
In het weekend keek ik normaal veel sport, of ging ik naar festivals of een weekendje weg. Maar ze zenden nu via diverse media oude sportwedstrijden uit, of DJ’s streamen hun setjes vaak. Ben je zo weer een middag / avond verder, dus dat is wel chill.

Verder lekker “film- of cabaret marathons” houden, grote "opruiming" in huis houden, alvast wat kijken voor vakanties in het najaar (mocht de situatie dan wellicht weer wat normaler zijn, maar uiteraard nog niks boeken), verder wat wandelen / blokje om, beetje gamen, wat lezen, beetje “Youtuben”, wat docu’s kijken. Allemaal dingen waar ik normaal te weinig aan te kom… Ik vermaak me uitstekend iig. :Y
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 9 april 2020 @ 13:19:42 #46
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_192532614
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:50 schreef Vasilevski het volgende:
- Gekeken naar Epic History over de Napoleontische oorlogen, erg leerzaam. Dit filmpje stopt bij Wagram, morgen maar eens de latere filmpjes kijken. En dan maar verder met Alexander de Grote?
Nog een extra bedankje voor bovenstaande tip. De halve channel heb ik al bekeken, erg interessant. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_192532698
Waar ligt het snoepje?

https://www.dumpert.nl/item/7886237_9cde9923

Je kind een trauma geven. Succes met thuiszitten!

_O-
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')