abonnement Unibet Coolblue
pi_192081122
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:06 schreef Sjemmert het volgende:
Morgen zal het wel weer druk zijn in de winkels.
Ik vrees het ook. Dat mis ik nog wel een beetje. Urgentie. Voor je het weet kakt het weer in bij de bevolking. Ik hoop echt dat ze daar de komende weken op gaan en blijven richten. Urgentie van navolgen van leefregels.
Somebody that I used to know
pi_192081283
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:07 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hardop gelachen _O- _O- _O- _O-
Ja of je leest het niet zo zwart-wit als het er staat. My bad, ik uit mij vaak zwart-wit.

Mensen/ bedrijven gaan vallen, dat is nou eenmaal zo. Nu blijft er iig nog wat overeind staan en dat beperkt de schade straks weer. De gevolgen van een totale lockdown zijn niet te overzien. Nu is er iig nog wat controle over. Zo raar is het niet om je dat te bedenken. Maar nee lekker volledig in paniek raken en alles linea recta op slot gooien joh. :')

T is gewoon schaken nu.
pi_192081307
We hebben gezien hoe Nederlanders zich gedragen nu ook. Wat gaan ze doen nadat een volledige lockdown is opgeheven en maar een klein deel de ziekte heeft gehad? Per direct massaal overal dom doen en elkaar weer aansteken want zelfs dan zien ze de ernst nog niet in en we zijn veel te egoïstisch ingesteld ook dus gaan direct alles doen wat we willen doen zonder aan anderen te denken. Ben je mooi mee. Achterlijk volk.
pi_192081353
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:29 schreef Minimunt het volgende:
Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'. Wij kiezen voor de economie en als er een aantal mensen dood gaan, ach het is zo.
Dit is natuurlijk niet waar. De strategie is: Veel mensen gaan het krijgen, dus lockdown heeft geen zin. We moeten proberen de besmettingen die gaan komen zo veel mogelijk te spreiden om de zorg niet te overbelasten, zoals in China en Italië het geval is/was.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:22:06 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192081451
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat is niet het voornaamste verschil met China. Wat China kon is snel het verlies nemen, Nederland en de EU moest weer pennywise en poundfoolish zijn.

Dat heeft deels met democratie te maken, als je harde maatregelen neemt om een crisis te voorkomen en het lukt dan krijg je gezeik omdat 'er weinig aan de hand was'. Maar het heeft m.i. meer te maken met de Westerse leiderschapscultuur van dti moment. Er zijn ideologische taboes, zoals de globalisering, daar mag het niet mee geassoscieerd worden dus was luchthavens 'dicht' geen optie toen het nog wat had uitgemaakt voor het Europa bereiken van het virus. Politici moeten het ook hebben van procentpuntjes 'economische groei', bij gebrek aan wezenlijke verrichtingen, in China kijken ze gewoon wat deze tik voorstelt in een periode van 10 jaar en een van 50 jaar.
China heeft straks nog steeds geen immuniteit opgebouwd. Wij wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:27:56 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192081573
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat is niet het voornaamste verschil met China. Wat China kon is snel het verlies nemen, Nederland en de EU moest weer pennywise en poundfoolish zijn.

Dat heeft deels met democratie te maken, als je harde maatregelen neemt om een crisis te voorkomen en het lukt dan krijg je gezeik omdat 'er weinig aan de hand was'. Maar het heeft m.i. meer te maken met de Westerse leiderschapscultuur van dti moment. Er zijn ideologische taboes, zoals de globalisering, daar mag het niet mee geassoscieerd worden dus was luchthavens 'dicht' geen optie toen het nog wat had uitgemaakt voor het Europa bereiken van het virus. Politici moeten het ook hebben van procentpuntjes 'economische groei', bij gebrek aan wezenlijke verrichtingen, in China kijken ze gewoon wat deze tik voorstelt in een periode van 10 jaar en een van 50 jaar.
Heil de grote autoritaire leiders inderdaad

Maar China moet zijn land dichtgooien tot het vaccin er is. Dus die schade is alsnog groter.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 maart 2020 @ 21:29:18 #32
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192081614
Moedig van Rutte dat hij durft aan te geven wat de strategie is

Dit wil het wcpapier hamsterende volk niet horen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192081636
Zie het als twee eenheden sneeuw van hetzelfde volume.

De een wordt verspreid over de straat, de ander wordt gestampt tot berg. Welke is eerder weg?

Hoewel ik alsnog een lockdown niet uitsluit...
Gecontroleerd verloop is beter voor de lange termijn. Wij zijn alweer aan het opbouwen terwijl de rest nog in puin ligt en hebben onder de stree minder doden dan bij een lockdown (er is ook medische hulp voor iemand met een hartaanval). Als kwetsbare mensen maar gewoon goed luisteren en binnen blijven tot de meesten het gehad hebben en mensen zich niet zo achterlijk gedragen... Dom paniekgedoe.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:31:33 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192081670
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:29 schreef Mortaxx het volgende:
Moedig van Rutte dat hij durft aan te geven wat de strategie is

Dit wil het wcpapier hamsterende volk niet horen
Hij had ook moeten zeggen dat er meer wc papier in NL is dan we in 5 jaar langs onze reet kunnen schuren.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:52:43 #35
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192082090
Uitstekend verhaal.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192082127
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:29 schreef Minimunt het volgende:
Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen, dat handen wassen voldoende is en dat mondkapjes niet nodig zijn?
Kan het misschien zijn dat wetenschappers ook maar mensen zijn die alleen informatie kunen delen over hetgeen wat op dat moment duidelijk is? En kan het zijn dat de wetenschappers in 2 weken tijd toch nieuwe informatie krijgen waardoor hun bevindingen moet worden bijgesteld?
Had het misschien beter geweest als alle informatie op voorhand al zou zijn verzwegen (want ze geven toch verkeerde informatie)?
Kan het ook zijn dat mensen schijnbaar niet zelf in staat zijn om voorzichtig om te gaan met de situatie waardoor de regering in moet grijpen door een aantal gelegenheden te laten sluiten?
Afgelopen weekend heeft het volk laten zien wat zij verstaan onder "sociale contacten zoveel mogelijk vermijden" waardoor de overheid nu in heeft moeten grijpen. Hierbij moet ik mijn conclusie trekken dat ik meer vertrouwen heb in de overheid dan in het volk wat alle regels en wijsheid naast zich neer legt.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_192082178
Toch zie ik wel wat verontrustende duidingen op Twitter. Dingen die Rutte niet expliciet benoemd heeft, maar die hij ook niet ontkend heeft. Namelijk besmettingsgraden van 50-80%, waarvan 5% ernstig (=IC). De strategie is dus blijkbaar om die 5% over een dusdanige periode uit te smeren dat de IC's het aankunnen.

50-80%. Dat is veel *slik*
Somebody that I used to know
pi_192082328
Ga er maar van uit dat door de kennis die nog opgedaan moet worden het een en ander later nog bijgesteld zal worden. Er kan namelijk alleen maar gehandeld worden naar de gegevens die we nu hebben. En in dit geval kan er alleen maar gekozen worden uit verkeerde opties, waarbij de minst schadelijke optie het verstandigste is.
Helemaal voorkomen dat je besmet raakt is wel mogelijk, maar dan zal iedereen vanaf zijn/haar geboorte tot aan zijn/haar door volledig geïsoleerd moeten blijven. Geen optie dus.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:34:16 #39
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192083137
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Hij had ook moeten zeggen dat er meer wc papier in NL is dan we in 5 jaar langs onze reet kunnen schuren.
Ik veeg al jaren me reet af met alle prietpraat van VVD ers :7
En dat bevalt ^O^
pi_192083308
quote:
6s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik veeg al jaren me reet af met alle prietpraat van VVD ers :7
En toch denk ik dat we dankzij de zuinigheid van de VVD financieel in staat zijn om economisch gezien deze crisis te doorstaan.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:54:52 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192083656
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

China heeft straks nog steeds geen immuniteit opgebouwd. Wij wel.
Nederland staat nu helemaal alleen met de immuniteit strategie. De VK is er van terug gekomen. Er worden Darwinistische spelletjes gespeeld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 16 maart 2020 @ 22:55:47 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192083674
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland staat nu helemaal alleen met de immuniteit strategie. De VK is er van terug gekomen. Er worden Darwinistische spelletjes gespeeld.
Het is echt de enige manier. Je kunt niet eeuwig in lockdown blijven. Je moet door de zure appel heen en immuniteit opbouwen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 maart 2020 @ 22:57:39 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192083709
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland staat nu helemaal alleen met de immuniteit strategie. De VK is er van terug gekomen. Er worden Darwinistische spelletjes gespeeld.
Dan zal het in Nederland het snelst afgelopen zijn, en is het hier business as usual terwijl België nog dicht zit. En als het goed gebeurt zonder complete chaos op de ICs.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 maart 2020 @ 23:01:14 #44
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192083821
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland staat nu helemaal alleen met de immuniteit strategie. De VK is er van terug gekomen. Er worden Darwinistische spelletjes gespeeld.
Er zijn juist al ontzettend vergaande maatregelen genomen

Er lopen alleen nog geen militairen door de straten en er worden geen huizen dicht getimmerd.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192084029
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland staat nu helemaal alleen met de immuniteit strategie. De VK is er van terug gekomen. Er worden Darwinistische spelletjes gespeeld.
? Alleen de oudjes moeten binnen blijven toch ?
  maandag 16 maart 2020 @ 23:09:09 #46
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192084041
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is echt de enige manier. Je kunt niet eeuwig in lockdown blijven. Je moet door de zure appel heen en immuniteit opbouwen.
Ja de rest van de wereld is gek, alleen Nederland snapt het, en Hong Kong + Singapore snappen er al helemaal niks van...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 16 maart 2020 @ 23:09:54 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192084066
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja de rest van de wereld is gek, alleen Nederland snapt het, en Hong Kong + Singapore snappen er al helemaal niks van...
Merkel heeft ook gezegd dat iedere Duitser het zal krijgen en de UK volgt ook deze strategie. Dat zijn toch de landen met verstand, samen met Scandinavië de enige niet-apenlanden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192084336
Ik denk dat dit de meest verstandige keuze is. Vooralsnog prima werk van de overheid ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192084408
RutteGod _O_

Helder. Eerlijk.

Betere premier kunnen we ons in het huidige politieke landschap niet wensen.

Jammer van zn partij alleen.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:25:42 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192084429
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Merkel heeft ook gezegd dat iedere Duitser het zal krijgen en de UK volgt ook deze strategie. Dat zijn toch de landen met verstand, samen met Scandinavië de enige niet-apenlanden.
Uhmm nee

https://twitter.com/RF_HFC/status/1239656993654296577
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')