Dit is wat er gebeurt.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Of de ziekenhuizen beginnen vol te raken met Turken die een griepje hebben.
lijkt veel maar dat is zo op hoor.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:55 schreef ondeugend het volgende:
Jumbo distributiecentrum Beilen (Drenthe) deed dit gisten posten op hun facebook pagina [ afbeelding ]
Ik ook niet hoor. Ibuprofen wel daarentegen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Serieus, ook niet bij flinke koorts of griep?
Ik ook niet, ik gebruik sowieso amper medicijnen. Ook niet als ik ziek ben. Je lichaam doet veel al zelf.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Serieus, ook niet bij flinke koorts of griep?
En anders gooi ik een doosje door je brievenbus!quote:Op maandag 16 maart 2020 16:55 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Fijn dat je nog je medicatie af kon halen! Dacht er net aan dat het voor chronisch zieken ook wel erg vervelend kan worden met medicatie afhalen/laten bezorgen.
AH/Etos gaf een dag of 5 terug aan dat men hierop (hamsteren) had geanticipeerd en er voldoende voorraad paracetamol zou zijn. Hopelijk komt die voorraad nog
Denk ik ook, hij zei "waarschijnlijk".quote:Op maandag 16 maart 2020 16:50 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wellicht is dat een leugen om niet nu al teveel onrust te veroorzaken.
twitter:businessinsider twitterde op maandag 16-03-2020 om 16:55:10BREAKING: The European Union will impose a temporary ban on all non-essential travel into the bloc to slow the spread of #coronavirus.
The United Kingdom, which left the EU in January, will not be hit by the ban. https://t.co/WZhb0Prp4K reageer retweet
Ik hoop dat de warmte toch helpt, maar inderdaad zoveel gebieden met amper medische zorg (vluchtelingen kampen, grote delen van Azie, Afrika en Zuid Amerika. En zelfs de USquote:Op maandag 16 maart 2020 16:52 schreef Minimunt het volgende:
Mag ik zeggen dat ik me naast ons eigen land ook behoorlijk zorgen maak over andere, niet welvarende landen. Denk aan grote delen van afrika en azie...
misschien moet je psychedelica microdosen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Even mijn chronische hoofdpijn een paar dagen lenen?
Junkies is wel het laatste waar we ons druk om moeten maken.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Nu de coffeeshops dicht zijn slaan straatdealers toe, prijzen stijgen hard
NIJMEGEN - De coffeeshops in Nijmegen zien de straatdealers in wiet en hasj toeslaan, sinds zij zondagavond hun deuren vanwege het Coronavirus moesten sluiten.
De verenigde coffeeshops in de Waalstad hopen een manier te vinden om gebruikers van softdrugs alsnog te kunnen bedienen. Daarmee zou de straathandel kunnen worden ingedamd.
,,Wij delen het gevoel van urgentie en begrijpen dat verregaande maatregelen nodig zijn om het virus uit te bannen. Verder horen, lezen en zien wij dat de straathandel extreem toeneemt. We zijn natuurlijk bereid om samen met de gemeente naar oplossingen te zoeken”, zegt een woordvoerder van de Nijmeegse Vereniging van Coffeeshops. ,,Er zijn al burgemeesters in het land die daar over nadenken.”
Hygiëne
De straatdealers zorgen niet alleen voor overlast. Je weet ook niet wat voor spul je bij hen koopt, aldus de woordvoerder. Inmiddels stijgen de prijzen hard. Voor een gram wiet zou op straat al 30 euro per gram worden gerekend.
Mogelijk kunnen coffeeshops via een afhaalluik werken. Een bezorgservice waarbij de softdrugs thuis wordt afgeleverd lijkt hem juridisch niet haalbaar.
In een coffeeshop kunnen betere hygiënemaatregelen worden getroffen dan op straat, stelt de coffeeshophouder. ,,Door afstand te houden, door het nemen van desinfecterende maatregelen, maar bijvoorbeeld ook door contactloos te betalen.”
https://www.gelderlander.(...)ijgen-hard~a76b30de/
Had fijn geweest als men maand of 2 terug al was gewaarschuwd dat dit eraan kwam en erop had kunnen inspelen. (toen grenzen nog niet dicht gingen voor vrachtwagens met voorraden)quote:Op maandag 16 maart 2020 16:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja, wat dat betreft heeft Nederland hun zaakjes slecht voor elkaar hoor. Vandaag bestellen morgen in huis mentaliteit.
O nee toch! De junks worden afgezet! Wat een ramp!quote:Op maandag 16 maart 2020 16:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Nu de coffeeshops dicht zijn slaan straatdealers toe, prijzen stijgen hard
NIJMEGEN - De coffeeshops in Nijmegen zien de straatdealers in wiet en hasj toeslaan, sinds zij zondagavond hun deuren vanwege het Coronavirus moesten sluiten.
De verenigde coffeeshops in de Waalstad hopen een manier te vinden om gebruikers van softdrugs alsnog te kunnen bedienen. Daarmee zou de straathandel kunnen worden ingedamd.
,,Wij delen het gevoel van urgentie en begrijpen dat verregaande maatregelen nodig zijn om het virus uit te bannen. Verder horen, lezen en zien wij dat de straathandel extreem toeneemt. We zijn natuurlijk bereid om samen met de gemeente naar oplossingen te zoeken”, zegt een woordvoerder van de Nijmeegse Vereniging van Coffeeshops. ,,Er zijn al burgemeesters in het land die daar over nadenken.”
Hygiëne
De straatdealers zorgen niet alleen voor overlast. Je weet ook niet wat voor spul je bij hen koopt, aldus de woordvoerder. Inmiddels stijgen de prijzen hard. Voor een gram wiet zou op straat al 30 euro per gram worden gerekend.
Mogelijk kunnen coffeeshops via een afhaalluik werken. Een bezorgservice waarbij de softdrugs thuis wordt afgeleverd lijkt hem juridisch niet haalbaar.
In een coffeeshop kunnen betere hygiënemaatregelen worden getroffen dan op straat, stelt de coffeeshophouder. ,,Door afstand te houden, door het nemen van desinfecterende maatregelen, maar bijvoorbeeld ook door contactloos te betalen.”
https://www.gelderlander.(...)ijgen-hard~a76b30de/
Wat een laffe baas.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een collega zit hier lekker te hoesten en sniffen, in een andere kamer, mijn baas is 'er niet blij mee', maar onderneemt geen actie. Morgen kan ik thuis werken.
Is gedaan door Baudet die wilde een debat. Ze lachte hem uit.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:57 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Had fijn geweest als men maand of 2 terug al was gewaarschuwd dat dit eraan kwam en erop had kunnen inspelen. (toen grenzen nog niet dicht gingen voor vrachtwagens met voorraden)
Netjes. Kon het hier nergens meer vinden etos, kruidvat, ah, hema, action, lidl.......quote:Op maandag 16 maart 2020 16:53 schreef maryen65 het volgende:
Bij mijn Jumbo was genoeg paracetamol. Je mocht ook maar 2 doosjes per klant meenemen. Heel goed van de Jumbo
Ook mensen die voor pijnverlichting en andere zaken wiet gebruiken maar om een of andere reden niet vergoed krijgen.....quote:Op maandag 16 maart 2020 16:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
O nee toch! De junks worden afgezet! Wat een ramp!
Er wordt hier nauwelijks getest dus die cijfers zijn veel te laagquote:Op maandag 16 maart 2020 16:55 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Nederland is al 1½ maand besmet… deze getallen zijn volledig ge-ent op Rood ipv Groen..,. de paniek heeft dus nog voorrang
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even opgeslagen om later te kunnen shamen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:54 schreef Kaji het volgende:
Mensen, volgens mij gaan we een heerlijke tijd tegemoet. Niet/weinig werken, de hele dag een beetje niksen, genieten van de zon en/of je partner, je kinderen opvoeden, saamhorigheid met je buren, boeken lezen, voedsel op de bon. Beetje het jaren '50 gevoel. Tegelijk zal het aantal dodelijke slachtoffers dankzij de maatregelen blijven steken onder dat van een gemiddelde griepepidemie, en vooral ouderen/ernstig zieken betreffen. Het wordt een mooie zomer.
1e besmetting in Nederland is op donderdag 27 februari gevonden. Niks anderhalve maand.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:55 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Nederland is al 1½ maand besmet… deze getallen zijn volledig ge-ent op Rood ipv Groen..,. de paniek heeft dus nog voorrang
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow heftig zeg.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:54 schreef riazop het volgende:
Luchtvaart draait op volle toeren door
14h vandaag
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |