Zoals verwacht. Geen idee dat mensen dachten dat er vandaag alweer nieuwe maatregelen zouden volgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:05 schreef Newone82 het volgende:
Net op het nieuws bij Radio 1. Er worden vanavond geen nieuwe aankondigingen gedaan bij persconferentie Rutte. Alleen de maatregelen van gisteren uitgebreid uitleggen en de Nederlanders prijzen hoe goed ze bezig zijn. Wtf.
Alleen zijn ze helemaal niet goed bezig, het lijkt haast een nationale buitenspeeldag.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:05 schreef Newone82 het volgende:
Alleen de maatregelen van gisteren uitgebreid uitleggen en de Nederlanders prijzen hoe goed ze bezig zijn.
Omdat andere landen dat ook doen? Lekker eigenwijs niks doen joh.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zoals verwacht. Geen idee dat mensen dachten dat er vandaag alweer nieuwe maatregelen zouden volgen.
ADquote:Bruins legde ook uit dat het voor het kabinet geen optie is om het hele land nu op slot te zetten, door bijvoorbeeld mensen te verplichten om thuis te blijven. ,,Stel je voor dat je heel Nederland nu op slot zet, dan levert dat het grote risico op dat je maar een kortstondig effect hebt. Als je dan als land weer ‘open’ gaat, komt het coronavirus uit het buitenland gewoon weer binnen. Dan is het uitstel van de problemen.’’
Het lijkt er daarmee op dat het kabinet bewust de keuze maakt om stap voor stap maatregelen te nemen tegen het coronavirus. Mensen die ernstig ziek worden, kunnen nu nog in het ziekenhuis terecht. Dat wil het kabinet zo houden. Het RIVM zei eerder te verwachten dat ongeveer de helft van de Nederlanders ziek wordt van het coronavirus.
Ben ik het mee eens, je zult er toch een keer doorheen moeten. Maar ouders met kinderen die nu nog in winkelcentra en in speeltuinen bij elkaar komen, daar zouden ze toch wel wat aan mogen doen.quote:
Hoe zou dat gaan met daklozen enzo? En die tentenkampen die er nog steeds zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:09 schreef capricia het volgende:
Serieuze bron in elk geval.twitter:afneil twitterde op maandag 16-03-2020 om 13:26:13Unconfirmed reports that President Macron about to announce total lockdown with confinement to homes for five weeks, starting Wednesday. reageer retweet
Om 8 uur vanavond houdt Macron zijn toespraak.
Meneer moet gewoon geen onjuistheden vertellen in dit topic.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:56 schreef -river- het volgende:
[..]
Blijf je nu echt doorzeiken over de prijs van een biertje in een corona-topic? (oh best dubbel dit bier-corona hihi)
En dan over 2 dagen: volwassenen en kinderen die in één huishouden leven met iemand met een vitaal beroep moeten binnen blijven.quote:
Ook la France houdt haar hart vast. Wordt wel interessant, 19u Rutte en dan om 20u Macron.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:09 schreef capricia het volgende:
Serieuze bron in elk geval.twitter:afneil twitterde op maandag 16-03-2020 om 13:26:13Unconfirmed reports that President Macron about to announce total lockdown with confinement to homes for five weeks, starting Wednesday. reageer retweet
Om 8 uur vanavond houdt Macron zijn toespraak.
De ziekenhuizen moeten eerst helemaal vol. Die moeten ook geld verdienen zal hij denken.quote:
Als ik weer op het terras zit zal ik je wel vertellen wat het gekost heeft. Geloof mij nu maar minimaal 3,25 voor een pilsje, al dan niet meer.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Meneer moet gewoon geen onjuistheden vertellen in dit topic.
Verder viel mij op dat het schap met Corona bier in de supermarkt volledig leeg was.
De gele hesjes waren zondag nog aardig actief in Parijs.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe zou dat gaan met daklozen enzo? En die tentenkampen die er nog steeds zijn.
Gewoon een slap verhaal. Het draait om geld, niks meer of minder.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, je zult er toch een keer doorheen moeten. Maar ouders met kinderen die nu nog in winkelcentra en in speeltuinen bij elkaar komen, daar zouden ze toch wel wat aan mogen doen.
twitter:1Limburg twitterde op maandag 16-03-2020 om 16:14:53Koningsdag Maastricht afgeblazen vanwege coronavirus: https://t.co/KHRCQkvDtM https://t.co/r7YnQujMCp reageer retweet
Ik verwacht morgen alsnog een totale lockdown. Als je vandaag kijkt dat al die kinderen buiten aan het spelen zijn met elkaar dan maakt het volgens mij niet of dat ze elkaar op school treffen of buiten.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook la France houdt haar hart vast. Wordt wel interessant, 19u Rutte en dan om 20u Macron.
In Frankrijk wordt een totale lockdown verwacht m.u.v. de zg vitale winkels en diensten. Ondertussen voeren de bouwmarkten een haal nu het nog kan campagne.
twitter:adamparsons twitterde op maandag 16-03-2020 om 16:09:49BREAKING: Euro Commission proposing temporary restrictions on travel to EU (initially for 30 days) reageer retweet
Lijkt me een goede aanpak, ziek worden is an sich niet erg mits we het allemaal maar niet tegelijk oplopen en we de oudjes zoveel mogelijk proberen te ontzien, maar die laatste groep zal altijd kwetsbaarder blijven natuurlijkquote:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op maandag 16 maart 2020 16:15 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:1Limburg twitterde op maandag 16-03-2020 om 16:14:53Koningsdag Maastricht afgeblazen vanwege coronavirus: https://t.co/KHRCQkvDtM https://t.co/r7YnQujMCp reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |