Dat krijg je van wekenlang downplayen/handenwas onzin om vervolgens een extra lentevakantie in te stellen.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:08 schreef LTVDK het volgende:
Het is vandaag trouwens wel echt belachelijk druk op straat hier in het dorp, op elke hoek spelende kinderen, moeders met kinderwagens, bejaarden lekker aan de wandel. Het lijkt wel een zachte zomeravond qua drukte.

Het is dus veranderd van alleen eerstegraads familie, naar maximaal 30 personen. Veel beter.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:08 schreef maily het volgende:
[..]
In besloten kring is met zo weinig mogelijk mensen. Maar die worden wel geselecteerd op dierbaarheid zou ik denken.

Hier hetzelfde, kinderen spelen allemaal buiten, mensen aan de wandel e.d.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:08 schreef LTVDK het volgende:
Het is vandaag trouwens wel echt belachelijk druk op straat hier in het dorp, op elke hoek spelende kinderen, moeders met kinderwagens, bejaarden lekker aan de wandel. Het lijkt wel een zachte zomeravond qua drukte.
 ) wel naar de winkel geweest vanochtend want ik had brood nodig (slechte prepper
) wel naar de winkel geweest vanochtend want ik had brood nodig (slechte prepper  ). Was echt veel drukker dan ik had verwacht en omdat de scholen dicht zijn had iedereen zijn kinderen maar meegenomen
). Was echt veel drukker dan ik had verwacht en omdat de scholen dicht zijn had iedereen zijn kinderen maar meegenomen   Overigens ook nog veel schappen leeg, maar gelukkig wel brood
  Overigens ook nog veel schappen leeg, maar gelukkig wel brood   

Yes. Die mogelijkheid hebben ze vanwege de noodsituatie. Geen idee hoe dat zit met compensatie.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon reguliere handelswaar in beslag genomen of hoe zit dat? Daar komt nog wel enige vergoeding voor, lijkt me?

Evenstar

Evenstar

Dit is wel een beetje het resultaat van het dagenlang downplayen tijdens persconferenties en op NPO1.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:08 schreef LTVDK het volgende:

heywoodu

heywoodu

Hier hebben we genoeg weggetjes tussen de weilanden enzo door waar men heerlijk kan wandelen zonder noemenswaardige hoeveelheden anderen tegen te komen, dat kan prima natuurlijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:08 schreef LTVDK het volgende:

Yep, en het stikstof probleem ook opgelost, plaats maar weer terug die 130 borden.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Passen jullie op voor rondvliegende kwakjes van Geert vandaag?
Nieuwe asielzoekers niet meer toegelaten tot opvang
(nos)

kortom nog steeds vrijheid blijheid......dat word wat over ongeveer 10 dagen...quote:Op maandag 16 maart 2020 14:10 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, kinderen spelen allemaal buiten, mensen aan de wandel e.d.
Ik ben (heel slecht) wel naar de winkel geweest vanochtend want ik had brood nodig (slechte prepper
). Was echt veel drukker dan ik had verwacht en omdat de scholen dicht zijn had iedereen zijn kinderen maar meegenomen
Overigens ook nog veel schappen leeg, maar gelukkig wel brood

Met een regering met volmachten en de verwachting dat Macron en Rutte zeer sterke beperkingen gaan opleggen is mijn verwachting ook dat er lockdown gaat komen.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:09 schreef 20100 het volgende:
Volledige lockdown gaat in België in vanaf donderdag

Nu meer besmettingen erbij gekomen in de rest van Nederland dan Brabant zelf. Dat zegt al genoeg denk ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:09 schreef Kyran het volgende:
Totaal aantal positief geteste mesen: 1413 (+278 en +24.5% t.o.v. gisteren)
Totaal aantal overleden patiënten: 24 (1.7% van totaal)
Totaal aantal patiënten die opgenomen (geweest) zijn: 205 (+43 en +26.5% t.o.v. gisteren)
Eerste keer in drie dagen dat het percentage van aantal opgenomen patiënten flink stijgt. Dit is dan waarschijnlijk het begin van de tweede golf. Hopen dat het niet (te hard) doorzet, maar ben er bang voor.

De eerste golf waren vooral mensen die uit het besmette gebied kwamen, omdat ze daar op vakantie waren. Kijk je nu naar de kaarten dan zie je dat de besmettingen vanuit het zuiden steeds meer richting het noorden gaan. Er lopen gewoon een hoop mensen rond die besmet zijn en de boel aansteken.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:09 schreef Kyran het volgende:
Totaal aantal positief geteste mesen: 1413 (+278 en +24.5% t.o.v. gisteren)
Totaal aantal overleden patiënten: 24 (1.7% van totaal)
Totaal aantal patiënten die opgenomen (geweest) zijn: 205 (+43 en +26.5% t.o.v. gisteren)
Eerste keer in drie dagen dat het percentage van aantal opgenomen patiënten flink stijgt. Dit is dan waarschijnlijk het begin van de tweede golf. Hopen dat het niet (te hard) doorzet, maar ben er bang voor.

Ja zeg. We zouden eens een wandelingetje maken buitenquote:Op maandag 16 maart 2020 14:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kortom nog steeds vrijheid blijheid......dat word wat over ongeveer 10 dagen...
en wat een achterlijk DOM volk zijn we ook

Aangenaam.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:12 schreef iBenny het volgende:
[..]
De eerste golf waren vooral mensen die uit het besmette gebied kwamen, omdat ze daar op vakantie waren. Kijk je nu naar de kaarten dan zie je dat de besmettingen vanuit het zuiden steeds meer richting het noorden gaan. Er lopen gewoon een hoop mensen rond die besmet zijn en de boel aansteken.

Woon jij op 't plattelandquote:Op maandag 16 maart 2020 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
In de plattelandsgemeente waar ik woon ineens ook 14 gevallen.
 props.
 props.

Ja hier ook wel, genoeg buitengebied, maar op een gemiddelde maandagmiddag kun je hier een kanon afschieten op straat.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier hebben we genoeg weggetjes tussen de weilanden enzo door waar men heerlijk kan wandelen zonder noemenswaardige hoeveelheden anderen tegen te komen, dat kan prima natuurlijk.

heywoodu

heywoodu

Ja, foutje dus.quote:

Yep.quote:

Aangezien er binnenkort toch niemand meer de weg op mag behalve essentieel personeel maakt het toch weinig uit.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Yep, en het stikstof probleem ook opgelost, plaats maar weer terug die 130 borden.

volledige sluiting met uitzondering van supermarkten en apotheek, grenzen worden afgesloten voor personen en goederen die niet levensnoodzakelijk zijnquote:

8 weken zonder salaris. Enjoy!twitter:SkyNewsBreak twitterde op maandag 16-03-2020 om 13:38:12Virgin Atlantic says it plans to ground 75% of its fleet by 26 March adding staff will be asked to take eight weeks unpaid leave during the next three months reageer retweet

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |