Binnen blijven, alleen voor boodschappen de deur uit of medische noodzaken.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:22 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Maar wat versta jij onder totale lockdown?
Supermarkten ook dicht of bijvoorbeeld een verbod je kinderen daar mee naar binnen te nemen?
Volgens mij moeten ze bij aankomst dan 2 weken in quarantaine. Het gaat echter niet lang meer duren of er vinden hoofdzakelijk slechts vrachtvluchten plaats wereldwijd.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:17 schreef raptorix het volgende:
In Engeland proberen Chinezen nu wanhopig naar huis te keren.
procenten gebruiken op lage aantallen vertekend nogal.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bijna 30% minder doden.
In de samenleving. Het gaat om het absorptievermogen van demense.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat duurt 2 weken voordat je dat ziet
21 wtfquote:Op maandag 16 maart 2020 14:08 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
21-jarige jeugdtrainer overleden aan corona, dat is jong...
De economie gaat hoe dan ook naar de klote.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze bij aankomst dan 2 weken in quarantaine. Het gaat echter niet lang meer duren of er vinden hoofdzakelijk slechts vrachtvluchten plaats wereldwijd.
Ik denk ook dat ze daarmee bedoelen; of er genoeg mensen binnen blijvenquote:Op maandag 16 maart 2020 14:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat duurt 2 weken voordat je dat ziet
Ja want dat gebeurt op school niet 100 keer per minuut.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
[..]
Precies. Paar speeltoestellen likken. Je snotklauwen aan een ander kind afvegen. Nog een ander in de bek hoesten. Prima toch.
Dat kan niet als alle winkels dicht zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
helpt uiteraard wel maar het hangt ook van het gedrag van de mensen af, als die met z'n allen gezellig gaan winkelen omdat dat het enige is wat nog kan, dan kunnen ze niet anders.
Lijkt me geen fijne plek om te wonen.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:13 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
+70 personen met "woonplaats onbekend"
Natuurlijk gaan er in Nederland meer maatregelen moeten komen. De nuchte arrogante en egoïstische Nederlander snapt er nog steeds geen flikker van.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:21 schreef bitterbal het volgende:
14:14
Kabinet komt vandaag weer bijeen in crisisoverleg in Den Haag. Bij binnenkomst zei minister Bruins: ,,Ik sluit nieuwe maatregelen niet uit. Waarschijnlijk niet vandaag, maar wel in komende dagen. We zijn natuurlijk nooit klaar met nadenken", aldus Bruins. Het kabinet wil eerst zien welke uitwerking de tot dusver getroffen maatregelen, zoals de sluiting van scholen, de kinderopvang en van eet- en drinkgelegenheden, hebben in de samenleving.
ad
quote:De medewerkers van het Amphia Ziekenhuis in Breda zijn zeer verrast en erg blij met het spandoek dat NAC-supporters voor hen hebben gemaakt. Maandagochtend werd een spandoek van twintig meter met de tekst 'Hier werken de helden van Breda' aan het personeel overhandigd en daarna opgehangen aan de gevel van het hospitaal. "We krijgen er een heleboel positieve energie van."
Nope, dat snappen mensen niet en als je overheid de eerste week niet verder komt dan "in je elleboog hoesten" en "geen handen schudden" .... (en dan alsnog doen hihihihihahahahohoho) dan nemen je burgers het niet serieus nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:21 schreef leolinedance het volgende:
Zelfs nu nog krijgen mensen het voor elkaar om de week door te nemen midden in gangpaden van de supermarkt. Moeten we alsnog lekker dicht langs elkaar af schuren enzo.
Snappen mensen nu nog niet dat het de bedoeling is dat je zo kort mogelijk ergens bent en zo min mogelijk contact maakt?
Misschien dat ze dit keer met België afstemmen en dat de Belgische lockdown op donderdag ook voor Nederland geldt.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:WintermanAD twitterde op maandag 16-03-2020 om 14:22:32Minister Bruins zegt dat het zou kunnen dat later deze week álle winkels in Nederland dicht moeten. Ook verdergaande maatregelen in het OV mogelijk. #coronacrisis https://t.co/PJQI8L6kXV reageer retweet
Vor zover ik me herinner:quote:Op maandag 16 maart 2020 14:24 schreef schommelstoel het volgende:
Was het nou nep nieuws of niet.
Dat het op metaal 12 uur lang actief kan blijf.
Oftewel de meestal metalen handvatten van een wipwap/schommel voor buiten spelende kinderen zijn een feestje voor corona.
Ook zo lastig intoetsen op je tomtomquote:Op maandag 16 maart 2020 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt me geen fijne plek om te wonen.
BRABANTGODENquote:Op maandag 16 maart 2020 14:26 schreef maily het volgende:
![]()
Personeel Amphia Ziekenhuis blij met spandoek van NAC-supporters; echt fantastisch!
[quote]De medewerkers van het Amphia Ziekenhuis in Breda zijn zeer verrast en erg blij met het spandoek dat NAC-supporters voor hen hebben gemaakt. Maandagochtend werd een spandoek van twintig meter met de tekst 'Hier werken de helden van Breda' aan het personeel overhandigd en daarna opgehangen aan de gevel van het hospitaal. "We krijgen er een heleboel positieve energie van."
[ afbeelding ][/quote
Eens!quote:Op maandag 16 maart 2020 14:26 schreef junkiexp het volgende:
Lockdown is het enige wat gaat werken inderdaad. het is hier in het dorp drukker dan ooit, normaal zie je hier geen hond op straat op maandag.
Ik zou het echt rot vinden want ik ben nogal gesteld op mijn vrijheid maar als het helpt moeten we het gewoon doen!
je leest het niet goed denk ik, de winkels zijn toch nog niet dicht?quote:Op maandag 16 maart 2020 14:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat kan niet als alle winkels dicht zijn.
Gaat flink onderuit maar echt naar de klote gaat het alleen als je eigendomsrechten verneukt zoals in NK of Venezuela.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:25 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De economie gaat hoe dan ook naar de klote.
De voedselketen blijft toch wel open ?quote:Op maandag 16 maart 2020 14:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:WintermanAD twitterde op maandag 16-03-2020 om 14:22:32Minister Bruins zegt dat het zou kunnen dat later deze week álle winkels in Nederland dicht moeten. Ook verdergaande maatregelen in het OV mogelijk. #coronacrisis https://t.co/PJQI8L6kXV reageer retweet
en de spaansequote:Op maandag 16 maart 2020 14:26 schreef raptorix het volgende:
Mijn voorspelling, alles gaat dicht, op supermarkten na. Daarnaast alle bedrijven dicht die geen cruciale rol spelen. Daarnaast niet meer onnodig op straat verkeren, kortom de Italiaanse variant.
Gelukkig moet je niet naar Hoogezand-Sappemeer.quote:
WTF, sympathieke supportersquote:Op maandag 16 maart 2020 14:26 schreef maily het volgende:
![]()
Personeel Amphia Ziekenhuis blij met spandoek van NAC-supporters; echt fantastisch!
[..]
jep, om zoveel mogelijk doden te voorkomenquote:Op maandag 16 maart 2020 14:26 schreef raptorix het volgende:
Mijn voorspelling, alles gaat dicht, op supermarkten na. Daarnaast alle bedrijven dicht die geen cruciale rol spelen. Daarnaast niet meer onnodig op straat verkeren, kortom de Italiaanse variant.
Nog niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
je leest het niet goed denk ik, de winkels zijn toch nog niet dicht?
Hier tot midden april alles volgeboekt want alleen Jumbo en AH.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze bezorgen toch thuis. Wat is het probleem?
Nee morgen krijgen we allemaal voedselbonnenquote:Op maandag 16 maart 2020 14:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De voedselketen blijft toch wel open ?
waarom? iedereen heeft van het weekend voor een maand ingekochtquote:Op maandag 16 maart 2020 14:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De voedselketen blijft toch wel open ?
En ik vind dat dus heel dom en ik hoop dat ik niet de enige ben.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
helpt uiteraard wel maar het hangt ook van het gedrag van de mensen af, als die met z'n allen gezellig gaan winkelen omdat dat het enige is wat nog kan, dan kunnen ze niet anders.
Zal wel veranderen vandaag of morgen. Ze zetten gewoon meer personeel in let maar op.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hier tot midden april alles volgeboekt want alleen Jumbo en AH.
Hoe meer plekken gesloten worden hoe meer het volk zich gaat concentreren op plekken die nog open zijn. Het is ook echt geen hogere wiskunde ofzo ....quote:Op maandag 16 maart 2020 14:23 schreef Fukushima het volgende:
[..]
net even noodgedwongen naar de gamma voor wat aceton (de vrouw laat een potje nagellak kapot vallen in de badkamer).
en alle kassa's waren open en de winkel was "zaterdagmiddag" druk.
dit gaat niet lang meer duren zo.
Winkels gaan niet dicht. Zelfs in Italië zijn ze nog open en is er geen enkel tekort in de schappen.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:22 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Maar wat versta jij onder totale lockdown?
Supermarkten ook dicht of bijvoorbeeld een verbod je kinderen daar mee naar binnen te nemen?
Dat is inderdaad wel de grote afwezige.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:18 schreef xzaz het volgende:
WAAR IS DE KONING?? ZEKER WEER GEVLUCHT!! EINZ!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |