Ik zag vandaag een huilende mevrouw voor een leeg schap in de supermarktquote:Op maandag 16 maart 2020 11:53 schreef vosss het volgende:
Wat een ellende toch overal.
Ik word er droevig van.
De hele verkoop van mn huis kan me al bijna niks meer schelen. We zien het allemaal wel. Ellende, drama, verdriet en persoonlijk leed wat er allemaal op ons af komt en het gros ziet het niet.
nix is gratis.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Nope. 2,5 jaar. We konden nu verkopen en eenzelfde nieuwer beter huis kopen en gratis van een eerdere restschuld af. Dat laatste is nu allerminst zeker.
Alles is kut?quote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het is ook een waardeloze premier. Eerst roepen dat scholen niet dicht kunnen omdat papa en mama moeten werken terwijl iedereen weet dat hij vroeg of laat toch alles dicht moet gooien. Wat hij dus nu doet. Voor niks gewacht
Inzetten als een malle, wat heb je te verliezenquote:Op maandag 16 maart 2020 11:57 schreef BeriBeri het volgende:
Australische wetenschappers beweren dat ze geneesmiddel tegen Covid-19 hebben: geteste patiënten “reageren heel, heel goed”
https://m.hln.be/wetensch(...)-heel-goed~a5c9b0b6/
In de tijd (ongeveer) hetzelfde. Zondag gaan we voor het eerst merken wat de maatregelen doen in Italië.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe liggen wij tov Italië mbt de maatregelen die genomen worden?
Kan het zijn dat deze week de piek van besmettingen al daalt? Zou wel supermooi zijn, ik hoop het echt namelijk.
Absoluut niet, dit gaat waarschijnlijk een pijnlijke week worden voor NL.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef Discombobulate het volgende:
Kan het zijn dat deze week de piek van besmettingen al daalt? Zou wel supermooi zijn, ik hoop het echt namelijk.
Sterkte...quote:Op maandag 16 maart 2020 11:57 schreef hjansen82 het volgende:
Ik maak me ernstig zorgen om mijn ouders. Mijn vader is terminaal en mijn moeder in de 60. De rest kan me gestolen worden.
En dan blijkt achteraf dat de bijwerkingen erger zijn dan virus. Zit je dan..quote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Inzetten als een malle, wat heb je te verliezen
De piek? Die komt pas over een paar weken joh. Aan een daling durft volgens mij bijna niemand nog te denken.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef Discombobulate het volgende:
En KFC?quote:Op maandag 16 maart 2020 12:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even serieus en belangrijk.
McDonalds is tot 6 april gesloten, ook de McDrive.
Burgerking is tot 6 april gesloten echter is bij Burgerking de drivethrough wel geopend.
https://www.ad.nl/andere-(...)ewoon-door~aed36c5c/quote:Terwijl de Premier League op z’n gat ligt, mocht in de straten van Bath doodleuk gelopen worden. De organisatie was zich duidelijk van geen kwaad bewust en liet de 6.200 lopers - normaal gezien komt er het dubbele op af - gewoon hun ding doen. Andrew Taylor, die aan het hoofd staat van de organisatie: ,,Na samenspraak met de experts kwamen we tot de conclusie dat de risicofactor van dit evenement zeer laag was, dus er was absoluut geen enkele reden om de halve marathon níet te laten doorgaan.”
Dat chloroquine verhaal was weken geleden al in het nieuws, weinig meer over gehoord daarna eigenlijkquote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Inzetten als een malle, wat heb je te verliezen
Maak daar maar weken van..quote:Op maandag 16 maart 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Absoluut niet, dit gaat waarschijnlijk een pijnlijke week worden voor NL.
Juist. Er is nog geen definitief redmiddel voor ditquote:Op maandag 16 maart 2020 12:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En dan blijkt achteraf dat de bijwerkingen erger zijn dan virus. Zit je dan..
quote:
Maar dit gaat over al bestaande medicatie. Dus in principe zou dit al veilig moeten zijn aangezien bijwerkingen etc al bekend zijn. Of is dat te makkelijk gedacht.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Och ja, eer het op de markt komt zijn we maanden verder zei de viruloog ook gisteren bij Op1.
wel iets langer. italie is iets meer dan een week in lockdown en de cijfers stijgen nog steeds exponentieel.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In de tijd (ongeveer) hetzelfde. Zondag gaan we voor het eerst merken wat de maatregelen doen in Italië.
tsja, andere methodiek van aanpakken. Die willen het systeem tot op het randje belasten om dan in quarantaine te gaan. Lijkt me gevaarlijk spel, maar goed.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/andere-(...)ewoon-door~aed36c5c/
Ook mooi dit. Engeland
Toelichting maatregelen en oproep tot alle burgers om dit serieus te nemen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat verwachten jullie van Rutte vanavond? Extra maatregelen of meer symboolpraat?
quote:FEBO UPDATE 15-3
Nederland is hard getroffen door het Corona virus. De overheid heeft ons zojuist allemaal opgeroepen direct te handelen. Vanaf heden mag je alleen nog bestellen (en afhalen) bij FEBO. Via FEBO.nl en onze partners Thuisbezorgd en Deliveroo blijven we veilig thuisbezorgen. De FEBO Drive vestigingen blijven ook open.
Vanaf vandaag tot en met 6 april mag niemand meer zijn bestelling binnen FEBO ter plaatse nuttigen.
FEBO heeft gelukkig alles in eigen beheer. Van dagverse productie, logistiek tot consumptie doen we er alles aan om onze medewerkers en gasten te beschermen. De gezondheid van onze gasten en medewerkers krijgt de hoogste prioriteit.
We hopen dat we weer snel iedereen mogen verwelkomen om bij ons hun favoriete snack te eten. Blijf ons volgen via social media en onze website.
Pas goed op jezelf en je omgeving.
Mja, het voordeel is dat iedereen er last van heeft, dus ik denk dat het niet zo nauw genomen gaat worden met allerlei schoolregels.quote:Op maandag 16 maart 2020 10:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat ik me ook afvraag; ze willen er voor zorgen dat lessen zo veel mogelijk via videoconferencing door kunnen gaan enzo, maar als dit geintje wat langer gaat duren, krijg je wel een fikse achterstand.
Veel proefwerken/toetsen zullen niet door kunnen gaan, dus wat gebeurt er aan het eind van het schooljaar? Alle kinderen laten zitten, of allemaal automatisch over laten gaan naar het volgende schooljaar, met een enorme achterstand in kennis die nodig is voor dat schooljaar?
Of toch een beetje een schifting maken en kijken naar hoe men onder deze omstandigheden presteert?
Thuiszorg komt in elk geval bij mij nog steeds netjes langs om me wonden te verzorgen. Dat zijn de helden die de boel dus draaiende houden. Ik maak me dus wat dit aangaat geen zorgen. En me boodschappen daar helpen mensen me ook mee. Mekaar dus gewoon helpen waar nodig.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Komende tijd wordt echt kut. Je moet om wat voor reden dan ook echt geen medische hulp nodig hebben nu.
Dierbaren in het ziekenhuis of overleden. Je kan er niet meer bij zijn dan. Dat gaat er ook hard inhakken.
Als we deze week in lockdown gaan hoop ik dat alles begin mei weer kan opkrabbelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |