abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192061786
Waar financiële compensatie aanvragen voor gederfde inkomsten ZZP? Of kan dat sowieso al of nog niet? Lijkt me iets wat snel geregeld moet zijn.
pi_192062588
Daar zijn toch verzekeringen voor?
pi_192063261
Ondernemersrisico en zo, daarom verdien je (veel) meer dan een werknemer.
  maandag 16 maart 2020 @ 05:45:07 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192064074
quote:
Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen “ze hebben er zelf voor gekozen”. Veel fysiotherapeuten bijvoorbeeld kunnen niet anders dan als zzp’er aan de slag voor een praktijk, omdat ze anders überhaupt geen werk vinden
pi_192064211
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 05:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen “ze hebben er zelf voor gekozen”. Veel fysiotherapeuten bijvoorbeeld kunnen niet anders dan als zzp’er aan de slag voor een praktijk, omdat ze anders überhaupt geen werk vinden
Daarom is het ook zo'n kortzichtige /domme /niet-helpende/lompe uitspraak van 'bevinkje'-Wiebes. En dat is minister :|W
Somebody that I used to know
pi_192064228
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo'n kortzichtige /domme /niet-helpende/lompe uitspraak van 'bevinkje'-Wiebes. En dat is minister :|W
Al dat VVD stemmende volk is toch voor eigen verantwoordlijkheid?

Dat krijg je als je uit angst voor migratie/misdaad tegen je eigen portemonnee gaat stemmen zoals velen doen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_192064234
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 05:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is de fysiotherapeut dan full time in dienst van een praktijk? Een zzp er zou in principe toch meerdere opdrachtgevers moeten hebben?
pi_192064254
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is de fysiotherapeut dan full time in dienst van een praktijk? Een zzp er zou in principe toch meerdere opdrachtgevers moeten hebben?
In theorie wel ja :+
In praktijk echter...
pi_192064296
En iedereen komt meteen schooien om geld.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192064542
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:47 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

In theorie wel ja :+
In praktijk echter...
In de praktijk had onze overheid tegen alle zzpers met 1 opdrachtgever allang iets moeten doen. Ik denk de opdrachtgevers een flinke trap gegeven hebben dat dit verkapte zzp dienstverband wat hun aanbieden niet mag. Maar goed daar hebben de huidige zzp'ers weinig meer aan in deze barre tijden.
pi_192065960
Uit de kamerbrief van 12 maart;

Zzp’ers kunnen, omdat zij geen personeel in dienst hebben, geen beroep doen op de regeling voor werktijdverkorting. Zzp’ers die door de uitbraak van het coronavirus in de problemen komen, kunnen een beroep doen op het Bbz (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004) wanneer zij aan de voorwaarden voor deze regeling voldoen. Het Bbz wordt uitgevoerd door gemeenten. Zzp’ers die een beroep willen doen op het Bbz dienen zich te wenden tot de gemeente waar zij staan ingeschreven.

https://www.rijksoverheid(...)-tot-het-coronavirus
pi_192066385
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 01:58 schreef investeerdertje het volgende:
Ondernemersrisico en zo, daarom verdien je (veel) meer dan een werknemer.
Dit. Wel de lusten, maar niet de lasten.

Als je niet genoeg kunt verdienen om een buffer aan te leggen moet je gewoon in loondienst gaan.
pi_192066425
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:35 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dit. Wel de lusten, maar niet de lasten.

Als je niet genoeg kunt verdienen om een buffer aan te leggen moet je gewoon in loondienst gaan.
Voor een groot deel mee eens. Al zou ik wel een uitzondering willen maken voor beginnende ondernemers. Je zou maar begin dit jaar na jaren sparen een leuk restaurantje begonnen zijn, dan heb je weinig tot geen vet meer op de botten...
pi_192066451
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Voor een groot deel mee eens. Al zou ik wel een uitzondering willen maken voor beginnende ondernemers. Je zou maar begin dit jaar na jaren sparen een leuk restaurantje begonnen zijn, dan heb je weinig tot geen vet meer op de botten...
Ja, dat ben ik wel met je eens.

Maar iedereen die al een tijdje ZZP't, maar niet genoeg kan verdienen om een buffer aan te leggen moet gewoon in loondienst gaan. Anders heb je simpelweg geen bestaansrecht. Zo simpel is dat
pi_192066489
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:40 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Maar iedereen die al een tijdje ZZP't, maar niet genoeg kan verdienen om een buffer aan te leggen moet gewoon in loondienst gaan. Anders heb je simpelweg geen bestaansrecht. Zo simpel is dat
Klopt. Helaas is het zo dat er ZZP'ers zijn die elke euro die ze binnen harken direct over de balk smijten aan een mooie auto, luxe vakantie en iPhone 11 Pro. Als het dan even slecht gaat staan ze vooraan in de rij om geld te vragen. Als je maand na maand maar net rond kan komen, dan heb je geen gezonde business wat mij betreft.

Toch is dit wel een hele uitzonderlijke situatie, we zouden de ZZP'er best ergens wat tegemoet kunnen en mogen komen. Maar wat mij betreft ligt het meeste risico bij henzelf, ze hadden in de goede jaren kunnen sparen of een verzekering kunnen afsluiten.
pi_192066919
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt. Helaas is het zo dat er ZZP'ers zijn die elke euro die ze binnen harken direct over de balk smijten aan een mooie auto, luxe vakantie en iPhone 11 Pro. Als het dan even slecht gaat staan ze vooraan in de rij om geld te vragen. Als je maand na maand maar net rond kan komen, dan heb je geen gezonde business wat mij betreft.

Toch is dit wel een hele uitzonderlijke situatie, we zouden de ZZP'er best ergens wat tegemoet kunnen en mogen komen. Maar wat mij betreft ligt het meeste risico bij henzelf, ze hadden in de goede jaren kunnen sparen of een verzekering kunnen afsluiten.
Precies.

Een renteloze lening zou ik op zich wel een goed idee vinden, zodat mensen dat gewoon daarna weer terug kunnen betalen.

Maar bijvoorbeeld pakketbezorgers die gewoon te weinig verdienen moeten niet als ZZP'er werken.
pi_192067132
quote:

[..]

De restauranthouder is meestal geen zzp'er of hij heeft het heel erg druk 😅 maar die personen heb ik geen moeite mee om te helpen. Het verschil zit er bij mij in of je een bedrijf of juist een baan bezit.

Als je een baan bezit (ZZP programmeur tot pakketbezorger) ben je geen eigen baas maar iemand die ingehuurd zal worden zonder sociale lasten. Dit heb je dan zelf te regelen en mocht je op zo een moment door omstandigheden thuis komen te zitten, succes er mee.
pi_192067569
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De restauranthouder is meestal geen zzp'er of hij heeft het heel erg druk 😅 maar die personen heb ik geen moeite mee om te helpen. Het verschil zit er bij mij in of je een bedrijf of juist een baan bezit.

Als je een baan bezit (ZZP programmeur tot pakketbezorger) ben je geen eigen baas maar iemand die ingehuurd zal worden zonder sociale lasten. Dit heb je dan zelf te regelen en mocht je op zo een moment door omstandigheden thuis komen te zitten, succes er mee.
Precies dat
  maandag 16 maart 2020 @ 11:14:16 #20
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192068027
quote:

[..]

Is ook het risico van ondernemen toch? Kunnen alle beleggers die in januari zijn ingestapt dan ook hun geld terugvragen? Verkeerde moment, verkeerde plaats.

Iedereen die begint met ondernemen weet gewoon dat het mis kan gaan. En soms ligt dat niet aan jezelf maar gewoon aan de omstandigheden. En dan heb je gewoon heel veel pech gehad.
  maandag 16 maart 2020 @ 11:18:28 #21
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_192068107
Je had jeje toch hiervoor kunnen verzekeren? Oh wacht dat is duur dus laten we dat niet doen.
Eigen schuld dat is dan het risico.
pi_192069109
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:14 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Is ook het risico van ondernemen toch? Kunnen alle beleggers die in januari zijn ingestapt dan ook hun geld terugvragen? Verkeerde moment, verkeerde plaats.

Iedereen die begint met ondernemen weet gewoon dat het mis kan gaan. En soms ligt dat niet aan jezelf maar gewoon aan de omstandigheden. En dan heb je gewoon heel veel pech gehad.
Persoonlijk vind ik dat te kort door te bocht. Voor ZZP’ers die al een jaar of 4 bezig zijn, ben ik het met je eens. Maar als je net gestart bent is dit echt een onvoorziene omstandigheid waarvoor je nog geen maatregelen hebt kunnen treffen financieel.

We mogen toch nog wel enigzins sociaal zijn?
pi_192069160
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat te kort door te bocht. Voor ZZP’ers die al een jaar of 4 bezig zijn, ben ik het met je eens. Maar als je net gestart bent is dit echt een onvoorziene omstandigheid waarvoor je nog geen maatregelen hebt kunnen treffen financieel.

Ook niet die al jarenlang bezig zijn, reden dat wij naar Belgie zijn verhuisd. Daar zijn de sociale plichten als zzper al aanwezig, maar betaalbaar.
pi_192069241
quote:

[..]

Wij zijn sociaal, de WSNP is gewoon toegankelijk en zal al je financiele problemen doen verdwijnen. Als je niet zonder inkomen kan starten als ZZP'er had je niet moeten starten. Sorry.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:34:44 #25
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192069692
quote:

[..]

Zie mijn andere voorbeeld, gaan we dan ook alle mensen vergoeden die geld op de beurs zijn verloren de afgelopen tijd? En eventuele andere mensen die op de een of andere manier geld verloren zijn door deze maatregelen?

Onvoorziene omstandigheden kunnen zich nu eenmaal voordoen. Als je dat niet begrijpt moet je niet gaan ondernemen. Je kunt ook varkensboer worden vlak voordat de varkensgriep uitbreek, administrateur worden net voordat AI de hele boel overneemt. Shit happens. We mogen aannemen dat ondernemers slim genoeg zijn om niet te investeren met geld dat ze niet kunnen missen toch. Regel 1 van investeren.
pi_192069776
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:34 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Zie mijn andere voorbeeld, gaan we dan ook alle mensen vergoeden die geld op de beurs zijn verloren de afgelopen tijd? En eventuele andere mensen die op de een of andere manier geld verloren zijn door deze maatregelen?
Dat gaat zeker gebeuren, bv. geld voor de horeca en werktijdverkorting.

Beleggen vind ik iets anders, daar neem je sowieso bewuste risico’s mee. En dat trekt op de lange termijn wel weer bij.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:39:12 #27
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192069801
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Beleggen vind ik iets anders, daar neem je sowieso bewuste risico’s mee. En dat trekt op de lange termijn wel weer bij.
Want met ondernemen neem je niet bewust risico? Als je geen risico wil lopen moet je voor een baas gaan werken daar kan je geen geld mee verliezen.
pi_192069860
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar de eerste alinea die je omschrijft gaat dus niet om ZZP'ers.

En de bewuste risico's neem je zeker als ondernemer, nog erger zelfs.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:44:26 #29
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192069928
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar de eerste alinea die je omschrijft gaat dus niet om ZZP'ers.

En de bewuste risico's neem je zeker als ondernemer, nog erger zelfs.
Het zou niet uit moeten maken of je ZZP'er bent of wat anders. Wat maakt het nou uit of je 50k hebt geïnvesteerd in een werkbus en gereedschap of 20mil in een supermarkt met 200 man personeel. Zou bijna discriminatie zijn als ze daar onderscheid in zouden maken.
pi_192070019
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de praktijk had onze overheid tegen alle zzpers met 1 opdrachtgever allang iets moeten doen. Ik denk de opdrachtgevers een flinke trap gegeven hebben dat dit verkapte zzp dienstverband wat hun aanbieden niet mag. Maar goed daar hebben de huidige zzp'ers weinig meer aan in deze barre tijden.
Helemaal mee eens. ^O^
pi_192070052
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:44 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Het zou niet uit moeten maken of je ZZP'er bent of wat anders. Wat maakt het nou uit of je 50k hebt geïnvesteerd in een werkbus en gereedschap of 20mil in een supermarkt met 200 man personeel. Zou bijna discriminatie zijn als ze daar onderscheid in zouden maken.
Er gelden dezelfde regels voor. Iemand die overigens in een werkbus geinvesteerd heeft en zo "zzp't" had het voor zichzelf moeten regelen. Als je dat niet gedaan hebt ben je geen ondernemer maar een werknemer die zich heeft laten naaien.

En er zijn geen maatregelen tegen de bouwvakkers, wel tegen de horeca, geen discriminatie dus.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Eensch
  maandag 16 maart 2020 @ 13:01:11 #32
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192070298
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Er gelden dezelfde regels voor. Iemand die overigens in een werkbus geinvesteerd heeft en zo "zzp't" had het voor zichzelf moeten regelen. Als je dat niet gedaan hebt ben je geen ondernemer maar een werknemer die zich heeft laten naaien.

En er zijn geen maatregelen tegen de bouwvakkers, wel tegen de horeca, geen discriminatie dus.
[..]
Klopt. Maar iedereen heeft het hier over zzp'ers terwijl je net zo goed ondernemer zou kunnen zeggen aangezien je dan iedereen compleet hebt.

En ik vind ook niet dat er onderscheid moet zijn tussen zzp'ers of 'mensen die zich laten naaien door hun werkgever'. Bij wet ben je gewoon hetzelfde.

Het is niet zo alsof je werkgever je met een pistool tegen je hoofd heeft gedwongen. En volgens mij zijn er in Nederland geen vergoedingen voor mensen die zich 'laten naaien'.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hahug13 op 16-03-2020 13:37:11 ]
pi_192070664
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:01 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Klopt. Maar iedereen heeft het hier over zzp'ers terwijl je net zo goed ondernemer zou kunnen zeggen aangezien je dan iedereen compleet hebt.

En ik vind ook niet dat er onderscheid moet zijn tussen zzp'ers of 'mensen die zich laten naaien door hun werkgever'. Bij wet ben je gewoon hetzelfde.

Het is niet zo alsof je werkgever je met een pistool tegen je hoofd heeft gedwongen. En volgens mij zijn er in Nederland geen vergoedingen voor mensen die zich 'laten naaien'.
De mensen die zzp'er zijn geworden omdat het bouwbedrijf ze niet in dienst nam of omdat Postnl ze niet wilde hebben zijn geen ondernemers. Dat zijn werknemers zonder sociaal vangnet. Voor een deel krijg je hier extra geld voor, dat is de vergoeding voor je laten naaien.

Bij wet begin je steeds verschillender te worden gelukkig.
  maandag 16 maart 2020 @ 13:24:28 #34
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192070706
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De mensen die zzp'er zijn geworden omdat het bouwbedrijf ze niet in dienst nam of omdat Postnl ze niet wilde hebben zijn geen ondernemers. Dat zijn werknemers zonder sociaal vangnet. Voor een deel krijg je hier extra geld voor, dat is de vergoeding voor je laten naaien.

Bij wet begin je steeds verschillender te worden gelukkig.
Ja ik ben het gedeeltelijk wel met je eens hoor. Zeker dat dit soort praktijken verboden moeten worden. Maar ik denk dat het lastig is om dat in deze situatie in de praktijk te gaan brengen + veel mogelijkheid tot fraude.

En ik kan vrij slecht tegen de manier waarop de OP verwoord is. 'Hoi, waar kan ik geld krijgen?' in plaats van 'zou ik misschien een vergoeding kunnen krijgen?' Lekker gelijk je hand op houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hahug13 op 16-03-2020 13:31:49 ]
pi_192072655
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:01 schreef Hahug13 het volgende:

Jawel, maar die inrichtingen zijn ook gesloten :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192073029
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Jawel, maar die inrichtingen zijn ook gesloten :+
La Cloche en Dynamite in utrecht zijn nog open volgens google?

Edit: Google loog, volgens de website zijn deze horecavoorzieningen ook dicht hehe
  maandag 16 maart 2020 @ 15:32:02 #37
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192073332
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

La Cloche en Dynamite in utrecht zijn nog open volgens google?

Edit: Google loog, volgens de website zijn deze horecavoorzieningen ook dicht hehe
La Cloche is dicht. :@
pi_192073380
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:32 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

La Cloche is dicht. :@
ja had de edit al gedaan, maar je zocht vertier bij het thuis zitten? :-P
  maandag 16 maart 2020 @ 15:35:54 #39
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192073428
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

ja had de edit al gedaan, maar je zocht vertier bij het thuis zitten? :-P
Ik schaf wel Pornhub premium aan wanneer ik mijn shortposities sluit.
pi_192076501
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:01 schreef Hahug13 het volgende:

Nou zitten er volgens mij bij wet toch redelijk wat verschillen in loonafdrachten, zelfstandigenaftrek en verplichte verzekeringen tussen werknemers en een zzp er. Dus hoezo hetzelfde?
pi_192077535
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:07 schreef ChoCho het volgende:
Waar financiële compensatie aanvragen voor gederfde inkomsten ZZP? Of kan dat sowieso al of nog niet? Lijkt me iets wat snel geregeld moet zijn.
daar moet je nog even geduld voor hebben....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192077792
Die ZZP'ers lopen toch al jaren tof te doen dat ze zoveel geld verdienen, dan hebben ze ook geen compensatie nodig mag ik hopen :')
Play hard, go pro.
pi_192079248
Als ZZPer moeten ze zichzelf daartegen verzekeren, maar veel ZZPers rekenen zichzelf graag rijk en doen maar weinig aan verzekeringen/pensioen.

Was helemaal erg in de crisis in de bouw, kwamen ze onverzekerd werken voor 15¤ bruto, zo maak je de hele markt wel kapot ja.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:11:06 #44
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_192085096
Heb je door onvoorziene omstandigheden geen inkomsten, dan is dat het risico van het vak. Mensen die vervolgens op de blaren moeten zitten maar liever hun handje ophouden (wel de lusten, niet de lasten) zouden hier niet voor beloond worden. De geldkraan moet zoveel mogelijk dicht blijven. Wees liever financieel verstandig met het geld dat je verdient en bouw een buffer op.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:24:57 #45
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_192088371
Die zzpers moeten allemaal een nieuwe auto rijden om te laten zien dat ze goed verdienen. Maar verder maar vanuit gaan dat er nooit iets mis kan gaan. Tja nu er een gevaarlijk griepje overwaait... m'n schoonbroer ook met z'n praatjes. Niet verzekeren is uiteindelijk goedkoper zegt ie altijd. Word nu even slikken denk ik.
pi_192088452
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:40 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik vraag me bij dit soort reacties of je het nieuws weleens volgt?
pi_192088944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik vraag me bij dit soort reacties of je het nieuws weleens volgt?
Ja, al de overheid zou in principe gewoon moeten verbieden om zzp'er te zijn als je niet normaal een buffer kunt aanleggen

Het probleem is echter dat het lastig te controleren is, of mensen genoeg tarief rekenen. En daarom zijn er (op de AOV na) nog niet echt goede maatregelen genomen.

Maar al die pakketbezorgers, en andere mensen die geen fatsoenlijke buffer kunnen aanleggen moeten helemaal niet gaan zzp'en.

Vind ik dan tenminste
pi_192088991
Die pakketbezorgers ZZP'er maken was gewoon een slecht idee, dat is gewoon een verkapt 0 uren contract.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192089741
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:56 schreef halfway het volgende:
En iedereen komt meteen schooien om geld.
Dit.

Ik zag wat mensen op Facebook in de culturele sector gelijk al handjes omhoog zien houden. :') Je kent het wel van die hippies die iets maken waar niemand op zit te wachten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:16:10 #50
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_192092788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:45 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dit.

Ik zag wat mensen op Facebook in de culturele sector gelijk al handjes omhoog zien houden. :') Je kent het wel van die hippies die iets maken waar niemand op zit te wachten.
Artistieke mensen.
Irene is bae <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')