Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen “ze hebben er zelf voor gekozen”. Veel fysiotherapeuten bijvoorbeeld kunnen niet anders dan als zzp’er aan de slag voor een praktijk, omdat ze anders überhaupt geen werk vindenquote:Op maandag 16 maart 2020 00:24 schreef Pap89 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-risico-genomen.html
Daarom is het ook zo'n kortzichtige /domme /niet-helpende/lompe uitspraak van 'bevinkje'-Wiebes. En dat is ministerquote:Op maandag 16 maart 2020 05:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen “ze hebben er zelf voor gekozen”. Veel fysiotherapeuten bijvoorbeeld kunnen niet anders dan als zzp’er aan de slag voor een praktijk, omdat ze anders überhaupt geen werk vinden
Al dat VVD stemmende volk is toch voor eigen verantwoordlijkheid?quote:Op maandag 16 maart 2020 06:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo'n kortzichtige /domme /niet-helpende/lompe uitspraak van 'bevinkje'-Wiebes. En dat is minister
Is de fysiotherapeut dan full time in dienst van een praktijk? Een zzp er zou in principe toch meerdere opdrachtgevers moeten hebben?quote:Op maandag 16 maart 2020 05:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen “ze hebben er zelf voor gekozen”. Veel fysiotherapeuten bijvoorbeeld kunnen niet anders dan als zzp’er aan de slag voor een praktijk, omdat ze anders überhaupt geen werk vinden
In theorie wel jaquote:Op maandag 16 maart 2020 06:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is de fysiotherapeut dan full time in dienst van een praktijk? Een zzp er zou in principe toch meerdere opdrachtgevers moeten hebben?
In de praktijk had onze overheid tegen alle zzpers met 1 opdrachtgever allang iets moeten doen. Ik denk de opdrachtgevers een flinke trap gegeven hebben dat dit verkapte zzp dienstverband wat hun aanbieden niet mag. Maar goed daar hebben de huidige zzp'ers weinig meer aan in deze barre tijden.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:47 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
In theorie wel ja![]()
In praktijk echter...
Dit. Wel de lusten, maar niet de lasten.quote:Op maandag 16 maart 2020 01:58 schreef investeerdertje het volgende:
Ondernemersrisico en zo, daarom verdien je (veel) meer dan een werknemer.
Voor een groot deel mee eens. Al zou ik wel een uitzondering willen maken voor beginnende ondernemers. Je zou maar begin dit jaar na jaren sparen een leuk restaurantje begonnen zijn, dan heb je weinig tot geen vet meer op de botten...quote:Op maandag 16 maart 2020 09:35 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Dit. Wel de lusten, maar niet de lasten.
Als je niet genoeg kunt verdienen om een buffer aan te leggen moet je gewoon in loondienst gaan.
Ja, dat ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Voor een groot deel mee eens. Al zou ik wel een uitzondering willen maken voor beginnende ondernemers. Je zou maar begin dit jaar na jaren sparen een leuk restaurantje begonnen zijn, dan heb je weinig tot geen vet meer op de botten...
Klopt. Helaas is het zo dat er ZZP'ers zijn die elke euro die ze binnen harken direct over de balk smijten aan een mooie auto, luxe vakantie en iPhone 11 Pro. Als het dan even slecht gaat staan ze vooraan in de rij om geld te vragen. Als je maand na maand maar net rond kan komen, dan heb je geen gezonde business wat mij betreft.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:40 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik wel met je eens.
Maar iedereen die al een tijdje ZZP't, maar niet genoeg kan verdienen om een buffer aan te leggen moet gewoon in loondienst gaan. Anders heb je simpelweg geen bestaansrecht. Zo simpel is dat
Precies.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt. Helaas is het zo dat er ZZP'ers zijn die elke euro die ze binnen harken direct over de balk smijten aan een mooie auto, luxe vakantie en iPhone 11 Pro. Als het dan even slecht gaat staan ze vooraan in de rij om geld te vragen. Als je maand na maand maar net rond kan komen, dan heb je geen gezonde business wat mij betreft.
Toch is dit wel een hele uitzonderlijke situatie, we zouden de ZZP'er best ergens wat tegemoet kunnen en mogen komen. Maar wat mij betreft ligt het meeste risico bij henzelf, ze hadden in de goede jaren kunnen sparen of een verzekering kunnen afsluiten.
De restauranthouder is meestal geen zzp'er of hij heeft het heel erg druk 😅 maar die personen heb ik geen moeite mee om te helpen. Het verschil zit er bij mij in of je een bedrijf of juist een baan bezit.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Voor een groot deel mee eens. Al zou ik wel een uitzondering willen maken voor beginnende ondernemers. Je zou maar begin dit jaar na jaren sparen een leuk restaurantje begonnen zijn, dan heb je weinig tot geen vet meer op de botten...
Precies datquote:Op maandag 16 maart 2020 10:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De restauranthouder is meestal geen zzp'er of hij heeft het heel erg druk 😅 maar die personen heb ik geen moeite mee om te helpen. Het verschil zit er bij mij in of je een bedrijf of juist een baan bezit.
Als je een baan bezit (ZZP programmeur tot pakketbezorger) ben je geen eigen baas maar iemand die ingehuurd zal worden zonder sociale lasten. Dit heb je dan zelf te regelen en mocht je op zo een moment door omstandigheden thuis komen te zitten, succes er mee.
Is ook het risico van ondernemen toch? Kunnen alle beleggers die in januari zijn ingestapt dan ook hun geld terugvragen? Verkeerde moment, verkeerde plaats.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat te kort door te bocht. Voor ZZP’ers die al een jaar of 4 bezig zijn, ben ik het met je eens. Maar als je net gestart bent is dit echt een onvoorziene omstandigheid waarvoor je nog geen maatregelen hebt kunnen treffen financieel.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:14 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Is ook het risico van ondernemen toch? Kunnen alle beleggers die in januari zijn ingestapt dan ook hun geld terugvragen? Verkeerde moment, verkeerde plaats.
Iedereen die begint met ondernemen weet gewoon dat het mis kan gaan. En soms ligt dat niet aan jezelf maar gewoon aan de omstandigheden. En dan heb je gewoon heel veel pech gehad.
Ook niet die al jarenlang bezig zijn, reden dat wij naar Belgie zijn verhuisd. Daar zijn de sociale plichten als zzper al aanwezig, maar betaalbaar.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat te kort door te bocht. Voor ZZP’ers die al een jaar of 4 bezig zijn, ben ik het met je eens. Maar als je net gestart bent is dit echt een onvoorziene omstandigheid waarvoor je nog geen maatregelen hebt kunnen treffen financieel.
We mogen toch nog wel enigzins sociaal zijn?
Wij zijn sociaal, de WSNP is gewoon toegankelijk en zal al je financiele problemen doen verdwijnen. Als je niet zonder inkomen kan starten als ZZP'er had je niet moeten starten. Sorry.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat te kort door te bocht. Voor ZZP’ers die al een jaar of 4 bezig zijn, ben ik het met je eens. Maar als je net gestart bent is dit echt een onvoorziene omstandigheid waarvoor je nog geen maatregelen hebt kunnen treffen financieel.
Zie mijn andere voorbeeld, gaan we dan ook alle mensen vergoeden die geld op de beurs zijn verloren de afgelopen tijd? En eventuele andere mensen die op de een of andere manier geld verloren zijn door deze maatregelen?quote:Op maandag 16 maart 2020 12:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat gaat zeker gebeuren, bv. geld voor de horeca en werktijdverkorting.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:34 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Zie mijn andere voorbeeld, gaan we dan ook alle mensen vergoeden die geld op de beurs zijn verloren de afgelopen tijd? En eventuele andere mensen die op de een of andere manier geld verloren zijn door deze maatregelen?
Want met ondernemen neem je niet bewust risico? Als je geen risico wil lopen moet je voor een baas gaan werken daar kan je geen geld mee verliezen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat gaat zeker gebeuren, bv. geld voor de horeca en werktijdverkorting.
Beleggen vind ik iets anders, daar neem je sowieso bewuste risico’s mee. En dat trekt op de lange termijn wel weer bij.
Maar de eerste alinea die je omschrijft gaat dus niet om ZZP'ers.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat gaat zeker gebeuren, bv. geld voor de horeca en werktijdverkorting.
Beleggen vind ik iets anders, daar neem je sowieso bewuste risico’s mee. En dat trekt op de lange termijn wel weer bij.
Het zou niet uit moeten maken of je ZZP'er bent of wat anders. Wat maakt het nou uit of je 50k hebt geïnvesteerd in een werkbus en gereedschap of 20mil in een supermarkt met 200 man personeel. Zou bijna discriminatie zijn als ze daar onderscheid in zouden maken.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar de eerste alinea die je omschrijft gaat dus niet om ZZP'ers.
En de bewuste risico's neem je zeker als ondernemer, nog erger zelfs.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 16 maart 2020 07:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de praktijk had onze overheid tegen alle zzpers met 1 opdrachtgever allang iets moeten doen. Ik denk de opdrachtgevers een flinke trap gegeven hebben dat dit verkapte zzp dienstverband wat hun aanbieden niet mag. Maar goed daar hebben de huidige zzp'ers weinig meer aan in deze barre tijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |