quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
het enige nummer van deze band dat ooit is doorgebroken...ik dacht in '85.
Heerlijke discoclassic
Lijkt op Sonic Youth, echter een stuk rustiger en toegangkelijker.
Bestaan uit twee italiaanse broers die al jaren in de VS wonen en een japanse zangeres.
Erg mooie muziek, een aanrader!
[Dit bericht is gewijzigd door SP op 15-01-2003 15:41]
prachtig ingetogen plaatje, van de Magnolia (overigens een brilliante film!) soundtrack.
zeker wel een 7,5 waard...
24 uur per dag vergane glorie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volgende snowboarden, MET vrienden dus tja...
Ik ken het lied onderhand bijna een jaar, snapte niet waarom zo veel mensen die nou zo geweldig vonden en ik nu valt het kwartje bij mij pas. Heel erg goed, inderdaad!
quote:
tool rulezz
quote:*zucht*
Uber vet![]()
"Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest"
Ik blijf het een mooi nummer vinden . Lekker rustig, mooie muziek en mooi gezongen
.
Nick Carter is goed bezig! Help Me was geweldig en deze nieuwe single is ook weer erg goed. Erg lekker, sfeervol nummer, met een apart riedeltje en een mooie clip. Het geheel doet me aan Survivor (de Amerikaanse Expeditie Robinson) denken. De tekst is ook erg mooi. Helemaal top!
Geen uitleg nodig. Mooi nummer .
Heavy, maar niet te. Over het hoe houd ik mezelf (zolang mogelijk) van het nemen van een overdosis....
Ontzettend mooi nummer van het album Dead Can Dance,
elke keer als ik hem draai word ik een beetje melancholisch van dit nummer
Asplitsing van Fields of the Nephilim, de gothic cowboys. Eigenlijk gewoon het soloproject van zanger Carl McCoy. Iets minder gothic maar meer richting industrial en iig harder. En daarbij nog de gruis-stem van McCoy en je hebt gewoon een lekker ruig plaatje...
Weet niet meer op welke vage wijze ik eraan gekomen ben (Kazaa ja, maar waarom?). Het heeft mij blijkbaar gevonden (The way that i found you.. ) Wat is het? Een soort electro van een soort vreemd androgyn clubje van 4 mensen
Apaaaarrrrrt.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 15-01-2003 22:03]
quote:Dat nummer is geweldig
Op woensdag 15 januari 2003 19:53 schreef vincent20166 het volgende:
Alice in Chains - Man in the BoxHeavy, maar niet te. Over het hoe houd ik mezelf (zolang mogelijk) van het nemen van een overdosis....
het nummer, maar ook het album aan het luisteren.
ik vind B&S sowieso mooie dromerige muziek maken, maar de kindergeluiden op de achtergrond vind ik altijd iets melancholisch toevoegen, Air en Travoltas hebben ook nummers gemaakt met kinderen op de achtergrond... erg geslaagd
Dit nummer vind ik zelf al het beste van Nirvana maar live is het nog beter. Nirvana is gewoon een geweldige live band, daar kan je niet omheen.
Ik schrijf een kaartje aan het meisje dat mij de muziek van Cabrel heeft leren kennen en ik heb maar meteen een CD opgezet. Doet me altijd denken aan Zuid Frankrijk, zo'n drukkend hete dag in juli...
Het origineel was al mooi en leuk (en speciaal want het bevat ademlooszingen en dat is zeldzaam) en deze versnelde versie swingt echt ontzettend de pan uit. Toppertje!
Vind ik persoonlijk beste soort nummers van Millencolin. Vrolijk en die ska-elementen maken het af.
Brute power, gitaren en vooral die zanger... Heb ik echt nodig om me wakker te houden nu
Een van de mooiste albums aller tijden, ontsproten aan het maniakale brein van Brian Wilson. Zodirect lekker meegalmen onder de douche, hebben de buren er ook wat aan
Heerlijk funky nummertje van Cassius, uit '99 dus alweer. Vooral de extended is zeer goed
Soft Machine is een Britse psychedelische rockgroep die eigenlijk bovenal instrumentale muziek maakt, maar sommige nummers zijn ook voorzien van zang. Third is hun derde album uit 1970. Dit album heeft hele sterke elektronische en jazz-invloeden.
De tracklist is:
Facelift
Slightly all The Time
Moon in June
Out-Bloody-Rageous
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 17-01-2003 17:39]
Ik luister nu naar 'My Favorite Things' van John Coltrane. Het titelnummer is een jazz-versie van het bekende deuntje uit the Sound of Music, oftewel: hoe maak je van een oubollig wijsje een geweldige 13-minuten durende swingende en experimentele jazz-kraker. Ergens heb ik zelfs een liveversie op cd die bijna een uur (!) duurt.
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 17-01-2003 20:28]
Harde guns rock, met gevoelige stukken...eiegenlijk niet uit te leggen...voor mij het mooiste Guns nummer dat er is
Album uit 1996 van oud-Fields of The Nephilim zanger Carl McCoy (zie icoon). Het is donker, duister en volgens eigen zeggen de nachtmerrie waarbij het album Elizium van de Fields de droom was. Als het een lp zou zijn, dan had ik hem al stukgedraaid, zo goed is hij.
Heerlijk nummer om naar te luisteren en bij weg te dromen
Maf lied met hoog vermaak gehalte
Tweede album van Dream Theater uit 1992 en het eerste album met James Labrie als zanger. Progressieve metal. Op dit album staat het nummer "Metropolis pt. 1 The Miracle and the..." waar later een compleet vervolgalbum op is gekomen in de vorm van "Metropolis pt. 2 Scenes from A Memory" Het album begint met het ijzersterke en dramatische "Pull Me Under", iets meer dan 8 minuten Dream Theater op z'n best.
Omdat het nóóit "geen tijd" is voor kerstnummers!
Joy to the woooorld
Jurgen Vries (oftewel de engelse dj Daren Tate) heeft weer een prachtig werkje afgeleverd, k geloof dat t Charlotte Church (of hoe heet ze toch) is die er doorheen mag zingen
Prachtige 'nep' gothic-metal uit Italië, beetje te vergelijken met Within Temptation en Nightwish.
Our Farewell begint nu net. Het blijft gewoon een geweldig album. Iedereen zal het wel zo ongeveer kennen, dus wat moet ik er meer over zeggen?
Nummer uit de sixties (hippies!) met David Bowie in het achtergrondkoortje.
Omdat ik zo blij ben dat de man eindelijk naar Nederland komt en dat ik kaartjes heb!!!!!!!!!!!!!
Van de diverse damestrio's vind ik deze prima verteerbaar. Nummer met sample van Gary Nuamn's Are friends electric? Hierdoor zit er een bepaald schuerend geluid aan het einde van het nummer. Lekkerrrrr.
Rustige, tingelige lounge met een heldere, zachte stem erdoor.
Doet je idd denken aan het noorderlicht
Herinneringen ophalen aan totale loosheid. Ik ben eigenlijk een Tweaker (ssh ), en de HK (het onzinsubforum van GoT) is net opgedoekt. Dus ik ben even dingen die ik daar vandaan heb aan het terugluisteren.
Pure loosheid dus
http://www.sjefhoelenpapers.com bestaat geloof ik ook...
Geinspireerd door een van bovenstaande reacties. Nogal steriel nummer met gefluit erin. Ik herinner me een eettafel met allerlei mensen die Peter Gabriel niet opmerken die zingend om hen heen drentelt.
Van hun cd "tribute to the gods".Origineel is van blue oyster cult.Een stuk heavyer gesppeld natuurlijk.Matts stem past er goed in.
Blijft een wereld cd.
Aan de binnenkant van het hoesje staat "to be played very, very loud"en dat ben ik nu dan ook aan het doen.
quote:Cool, die is later dacht ik gecovered door bruce Dickinson, maar weet niet zeker of het wel dezelfde is...
Op zaterdag 18 januari 2003 16:40 schreef Miss het volgende:
Mott the Hoople - All the young dudesNummer uit de sixties (hippies!) met David Bowie in het achtergrondkoortje.
Iemand die weet of ze nog touren?
quote:Vorig jaar hebben ze nog een tour gedaan door Europa.
Op zondag 19 januari 2003 01:45 schreef josja het volgende:
Iemand die weet of ze nog touren?
quote:Tja... en die hebben we natuurlijk weer gemist
Op zondag 19 januari 2003 01:52 schreef Seborik het volgende:[..]
Vorig jaar hebben ze nog een tour gedaan door Europa.
quote:Kweenie, maar dan komt het hier wel te staan.
Op zondag 19 januari 2003 01:58 schreef josja het volgende:[..]
Tja... en die hebben we natuurlijk weer gemist
Al meer bekend over dit jaar?
quote:Thanx
Op zondag 19 januari 2003 02:09 schreef Seborik het volgende:[..]
Kweenie, maar dan komt het hier wel te staan.
En om en nu weer on topic te blijven: Power and the Glory - Saxon
Ben ineens in de mood
Naar aanleiding van dit topic weer eens opgezet. Heerlijke plaat...
Zo'n anderhalf jaar na de hype weer eens opgezet. En nog steeds is het een zeer spannend album dat je af en toe lekker bij de keel grijpt.
Grindcore van de goorste plank . Even afreageren eigenlijk, dat bands toernooi brengt frustraties met zich mee.
Nog even nagenieten van het concert van gisteren 18 Januari Saxon in de 013! waar ze slechts twee nummers speelden van dit album, hun meest recente studio-album.
Dit is het eerste live-album van de new wave of british heavy metalband Saxon uit 1982. De tracklist is:
1. Motorcycle Man
2. (747) Strangers in The Night
3. Princess of The Night
4. Strong Arm of The Law
5. Heavy Metal Thunder
6. 20.000 Ft.
7. Wheels of Steel
8. Never Surrender
9. Fire in The Sky
10 Machine Gun
Erg gave cd is het geworden. En ik was bij de opnames
Geen idee wat ik erover kan vertellen. Het is euhm death-metal ofzo denk ik. Moest het downloaden van een vriend van mij
Het heeft het melancholische van Pinback, maar een minder grote focus op de vocalen (zijn wat meer naar de achtergrond gemixt), waardoor het geheel wat afstandelijker overkomt dan Pinback. Toen deze plaat voor het eerst uitkwam in 1994 geloof ik werd het omschreven als kille futuristische robotmuziek, maar dat vind ik anno nu wel meevallen (maar voor die tijd was het klaarblijkelijk wel baanbrekend en vernieuwend). Verder ook iets meer ruimte voor experimenteren dan bij Pinback, wat toch een soort hoogte(diepte?)punt bereikt in het laatste nummer, waarin 6 minuten op een rietje in een glas water wordt geblazen.
Kwam deze bijna onmogelijk verkrijgbare CD (met bonustracks!) toevallig tegen in de tweedehandsbakken van Bullit te Eindhoven, en ik heb er nog geen spijt van gehad. Erg goede plaat in ieder geval.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 20-01-2003 16:14]
Keiharde deathmetal/grindcore.
Sinds het bericht van Pete Townshend heb ik Tommy nietmeer gedraaid , maar m'n andere Who cd, deze dus lag alweer enkele maanden in de kast te verstoffen, on terecht, want ook dit iss een fijne rockplaat met lekkere nummers goed basswerk, maar hoe vaker ik naare The Who luister, hoe meer ik ook het drumwerk van Keith Moon begin te waarderen.. in sommige nummers is haast geen maat het zelfde, veel toms-werk, doet me een beetje denken aan Danny Carey (van Tool). Hoewel de sound en stijl totaal van mekaar verschilt, hebben ze ook wel wat vanmekaar weg.
Sommige artiesten gaat gewoon veel te vroeg dood, dat blijkt welweer.
Heerlijk nummer van Feargal en de mannen.
Oh My perfect cousin
What I like to do he doesn't
De gewone versie heb ik origineel, maar hier kwam ik laatst nog een kopietje van tegen, er staan toch weer wat meer nummers op. Een goede live-cd, althans deels live als ik me niet vergis.
Wel grappig trouwens dat de leden van Talking Heads de laatste paar jaar weer opduiken in andere projecten, zo was er vorig jaar nog een of andere dance hit van de zanger David Byrne in samenwerking met X-press 2 en hebben de bassiste Tina Weymouth en drummer Chris Frantz wat bass en drumwerk verzorgt voor de Gorillaz.
Ben eigenlijk niet zo'n fan van dit genre (Gothic Metal?) maar wat een energie straalt dit nummer uit, geweldig!
Een vrouw vergelijken met een orkaan
You are like a hurricane
There's calm in your eye
And I'm getting blown away
To somewhere safer where the feeling stays
I want to love you but I get so blown away
Als afsplitsing van gothicrockers "The Sisters Of Mercy" ging "The Mission" zo rond '85 meer de popkant op. En waar "The Sisters" zich bewogen in de donkere krochten van de gothic ging "The Mission" echte liedjes maken, vaak uiterst dansbaar, soms uiterst episch zonder hun roots uit het oog te verliezen overigens. Kortom: een zeer lekker plaatje...
Heerlijk nummer. Gaat over iemand die heel erg meegaand met de mode is. Komt een hele leuke tekst uit met even leuke muziek.
Lekkere ouwe metal meuk, ooit voor het eerst gehoord tijdens een concert van Kreator, die het coverden. Ken verder eigenlijk nix van Tygers, zijn volgens mij ook nooit echt populair geweest. Maar Gangland is een lekkere stamper
De symfo-hoop in bange dagen, hoewel...
...nu Neil Morse, zanger en belangrijkste songwriter van de band, ermee is gekapt vrees ik het ergste. In ieder geval is dit een album waar de ritme, tempo en sfeer wisselingen je om de oren vliegen, waar als dollen wordt gesoleerd en waar ook de onvermijdelijke mellotron om de hoek komt kijken. Kortom: symfo volgens het boekje!
Niet echt een rocknummer van deze rockers uit oude dagen. Een nummer met akoestische gitaar en een kalm tempo, maar vreselijk mooi van het album Salisbury.
quote:Op zich waren ze best populair, echte NWOBHM natuurlijk, probeer ook het nummer Wild Catz.
Op maandag 20 januari 2003 21:21 schreef josja het volgende:
Gangland - Tygers of Pan TangLekkere ouwe metal meuk, ooit voor het eerst gehoord tijdens een concert van Kreator, die het coverden. Ken verder eigenlijk nix van Tygers, zijn volgens mij ook nooit echt populair geweest. Maar Gangland is een lekkere stamper
vond het nooit echt een goed nummer maar ik hoorde het laatst toevallig een aantal keer achter elkaar en nu vind ik het een heerlijk nummer!!! lekker meebrullen.. het heeft een flink andre hazes gehalte (het refrein dan)
Een trip-hop/drum 'n bass klassieker, die iedere muziekliefhebber gewoon in huis moet hebben. Ik draai 'm niet vaak, meestal als iedereen weg van huis is en dan gaat-ie ook best hard
Marcel van Tilt was hier natuurlijk voor verantwoordelijk. Gestoorde industrial muziek zou ik het noemen. Maar iig wel prettig om weer eens te horen.
En deze had ik ook nog... een voor sommigen misschien iets minder bekend album van ze, uit 1989 alweer , maar wel met enkele briljante nummers als Epic, The Real Thing en War Pigs (een Black Sabbath-cover ja). De stem van Mike Patton is wel opvallend veel hoger, ieler, nijpender dan op later werk.
Toch een leuke plaat nog
Ik wilde even de net aangesloten boxen testen en ik moet zeggen dat dit nummer er uitermate geschikt voor is
Wat is het? Euhhh herrie? Gewoon een aaneenschakeling van zeer vage geluiden
Warrior Soul - Drugs God & the New Republic
lekkere (trash)metal
quote:Ondergewaardeerd nummer van een ondergewaardeerd album.
Op maandag 20 januari 2003 15:46 schreef dolle_hond het volgende:
REM - Bang & BlameMet de hele tijd die wegzakkende gitaar, dat effect maakt het nummer zo mooi.
Johan / Paper Planes
Na hun debuut CD gekocht te hebben direct Pergola gekocht. Heb zelf deze band ook ondergewaardeerd. Weet nu wel beter
Dit is een nummer van de gothiccowboys wat eigenlijk nooit op een album is verschenen tot aan hun reünie in 2000, toen ze het album From Gehenna to Here uitbrachten met daarop nummers van 2 ep's. Het is ook wel op singles verschenen en op de best of, maar het werd wel veel livegespeeld. Er is ook nog een ruigere versie van die op de Trees Come Down A.D. single staat en op Fallen het album van de Fields wat dit jaar is uitgebracht.
Heeeeel apart
Een ventje dat in het indiaas rapt met een reggaebeat eronder en af en toe een Karel Kraayenhoff-achtig accordeon-geluidje. Ik zocht meer echt traditionele indiase 'chanting', maar dit is ook leuk
Jaren 40/50 denk ik, beetje van die Jazzy muziek met zo'n verschikkelijk deuntje wat in je hoofd blijft zitten.
Lekker rustige muziek, als ik ff geen harde rock meer aan me kop wil.
Ik weet niet waarom, ik word gewoon vrolijk van dit nummer.
Bedenk wel dat ik 16 ben, en dus niet echt met deze muziek opgegroeid
Black Sabbath, Engelse metal die al een tijdje meegaat. Op dit album staan hits als Paranoid, Warpigs en Iron Man.
Die clips van Paranoid en Iron Man zijn trouwens het bekijken waard, niet omdat ze nu zo uitblinken in originaliteit ofzo, maar het is gewoon de band zonder opsmuk voor een witte achtergrond.
quote:Kwaliteit is voor alle leeftijden
Op dinsdag 21 januari 2003 21:02 schreef SuperUli het volgende:
Beach Boys - Good vibrationsIk weet niet waarom, ik word gewoon vrolijk van dit nummer.
Bedenk wel dat ik 16 ben, en dus niet echt met deze muziek opgegroeid
* MuadDib luistert naar de blahblahblah van 6 politici...
quote:De oorspronkelijke Mr Crowley is te vinden op het album Blizzard of Ozz en dateerd alweer uit 1980. Gitaarlegende Randy Rhoads heeft op deze cd een belangrijke rol gespeeld voor wat betreft het mee helpen schrijven van de songs. Dit nummer is na deze cd nog op 8 andere uitgbrachte cd's/video's verschenen.
Ozzy Osbourne - Mr Crowley
[Dit bericht is gewijzigd door Dave_Mustaine op 21-01-2003 23:02]
quote:Het is nog steeds de bedoeling hier om er wat bij te vertellen.
Op dinsdag 21 januari 2003 22:55 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Ozzy Osbourne - Mr Crowley
psychodeathrockabillyblues,
superintens en geweldig. Wellicht is de cover die 16Horsepower heeft gedaan bekender op het forum, maar dit is het origineel.
Move! Sexbeat! Go!
Black Flag, pioniers van de 'american hardcore'. De toen nog piepjonge brulaap Rollins fungeerde als blikvanger, maar gitarist en "self-made-man" Greg Ginn was de echte held. Black Flag vandaag, zou menig fakepunk bandje uitlachen en doen verschrompelen tot niets... Ga checken die ouwe shit!
Geweldige meeslepende neo-folk! Het soort nummer waarvan je gaat marcheren en ten strijde trekt tegen de vijand!
Dit nummer is een van de weinige nummers van het album dat ik zeer kan waarderen, het heeft ten eerste nog iets weg van een liedje en de speelstijl is vrij bijzonder omdat het klinkt alsof het nummer is opgebouwd uit allemaal kleine losse stukjes die samen weer een muziekstuk vormen terwijl er inweze gewoon aan een stuk door wordt gespeeld met een erg gaaf resultaat. (al is er hier en daar wel wat gerommelt in de post-productie).
Een band waar ik verder nog niks van ken, maar zeker meer van ga beluisteren. Ik vind dit een heel lekker nummer.
code:Geweldige mix van de gebroeders Dewaele.. heb sinds kort dus ook deel 1 en 3... (best moeilijk te krijgen...ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ[ S O U P ´
³ TRACK LIST ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
³ ³
³ as heard on radio soulwax pt.1 ³
³ ³
³ 01 Salt n' pepa vs. The Stooges-Push it like a dog ³
³ (Soulwax remix) ³
³ 02 Felix da Housecat-Silver Screen Shower Scene ³
³ 03 Bobby O-She has A Way ³
³ 04 Bobby O-Im so hot for you ³
³ 05 Madonna-Vogue ³
³ 06 Daft Punk-Aerodynamic ³
³ 07 The Beatles-Sgt. pepper's lonely hearts club band ³
³ 08 808 state-Flow Coma (AFX remix) ³
³ 09 Lio-Anour Solitaire ³
³ 10 Missy Elliott-Lick Shots ³
³ 11 Elastica-Connection ³
³ 12 Basement Jaxx vs. The Clash-Maginificent Romeo ³
³ (Soulwax remix) ³
³ 13 The Jamie Starr Scenario-Welcome To The Light ³
³ 14 The Jacksons-State of Shock ³
³ 15 World's Famous Dj Team-Radio Promo ³
³ 16 The Beach boys-God Only Knows a capella) ³
³ 17 Michael Jackson-Billie Jean ³
³ 18 Carlos Morgan-Shake Your Body Down ³
³ 19 Nasty Habits-Shadow Boxing ³
³ 20 B52's vs. Natural Born Chillers-Rock The Funky Beat ³
³ 21 Alpha Wezen-Into the Stars (Firebirds remix) ³
³ 22 David Bowie-Modern Love ³
³ 23 Kenny Loggins-Footloose ³
³ 24 Hairy Diamond-Givin' Up ³
³ 25 Freelance Hellraiser-Stroke of genius ³
³ 26 Kosheen-Hide U ³
³ 27 Nas-Hate me now ³
³ 28 T99-Anasthasia ³
³ 29 Marilyn Manson-The Beautiful People ³
³ 30 Janis Jay-Fly Too High ³
³ 31 The Spice Girls-Wannabee ³
³ 32 Girls On Top-We don't give a damn about our friends ³
³ 33 Notorious b.i.g.-Hypnotized ³
³ 34 Dj Kool-Let Me Clear My Throat (Dj Lbr remix) ³
³ 35 Breakestra-Cramp Your Style ³
³ 36 Hanayo-Joe le Taxi ³
³ 37 Klien & Mbo-Dirty Talk ³
³ 38 New Order-Blue Monday/The Beach ³
³ 39 Basement Jaxx-Jus 1 kiss ³
³ 40 Chemical Brothers-It Began in Afrika ³
³ 41 The Disco Boys feat. Rb-Born To Be Alive ³
³ (Felix da Housecat remix) ³
³ 42 Bentley Rhythm Ace-How'd i Do Dat ³
³ (Chicken lips remix) ³
³ 43 The Microbop Ensemble-Groove Baby ³
³ 44 Domino-Up the par ³
³ 45 Destiny's Child vs. Nirvana-Smells like booty ³
³ (Soulwax remix) ³
³ 46 Dukbreakz-Dubbreaks ³
³ 47 Darkus-The Wisemen Speech ³
³ 48 Lazy Dogz-I Don't Care ³
³ 49 Ladytron-Playgirl (soulwax remix) ³
³ 50 Paul Simon-Late in the Evening ³
³ ³
quote:Ik zie dat je in Eindhoven woont... Moet je eens bij Bullit langsgaan en in de uitverkoopbakken helemaal achterin de winkel gaan kijken; hun CD All the Nation's Airports ligt daar volgens mij voor slechts 5 euro. Afgelopen zaterdag lag ie er in ieder geval nog. En volgens mij lag er ook nog een exemplaar van 6 euro in de tweedehandsbakken.
Op woensdag 22 januari 2003 21:12 schreef defender het volgende:
Archers of Loaf - White trash heroesEen band waar ik verder nog niks van ken, maar zeker meer van ga beluisteren. Ik vind dit een heel lekker nummer.
Nummer van Masterplan, de nieuwe band van twee ex-leden van Helloween. Het is een rustig nummer, samen met een vrouw (soms), vooral het begin vind ik erg mooi qua opbouw. Deze band heeft zeker potentie. Op het moment zijn ze aan het touren met Hammerfall door Europa.
quote:magnolia is echt een superfilm !
Op woensdag 15 januari 2003 15:40 schreef punchdrunk het volgende:
Aimee mann - wise upprachtig ingetogen plaatje, van de Magnolia (overigens een brilliante film!) soundtrack.
zeker wel een 7,5 waard...
Te lui om zelf een verhaaltje te verzinnen, dus maar een knip-plak van de Allmusic Guide:
quote:
Damo Suzuki's final effort is Can's most atmospheric and beautiful record, a spartan collection of lengthy, jazz-like compositions recorded with minimal vocal contributions. Employing keyboard washes to create a breezy, almost oceanic feel (indeed, two of the tracks are titled "Spray" and "Bel Air"), the mix buries Suzuki's voice to elevate drummer Jaki Liebezeit's complex rhythms to the foreground; despite the deceptive tranquility of its surface, Future Days is an intense work, bubbling with radical ideas and concepts. ? Jason Ankeny
Ja, ik weet het, is natuurlijk heel algemeen, maar dat nummer wat nu op is is zo mooi!
En nee ik weet de naam niet, zet de radio maar aan!
quote:Was dus Adagio...
Op donderdag 23 januari 2003 19:53 schreef Knuffie het volgende:En nee ik weet de naam niet, zet de radio maar aan!
-edit-
Tomaso Albinoni
Adagio in g kl.t.
Sir Neville Marriner - Academy of St Martin in the Fields
Die om precies te zijn..
[Dit bericht is gewijzigd door Knuffie op 23-01-2003 20:07]
Japanse punkpop in soms onverstaanbaar engels, met een hoog Ramones gehalte. Niet voor niks staat in het cd boekje bij de vragenlijstjes voor de bandleden: Favorite band (except ramones). Natuurlijk met een zangeres.
Nummer van het album Lateralus uit 2001. Alternatieve metal ofzo, weet ik veel hoe je het noemt.
Net binnengekomen, dus meteen opgezet natuurlijk. Ik wist niet wat ik er van zou gaan vinden, maar nu wel: mooi! Ik vind het een leuk, afwisselend album. Tori heeft echt een prachtige stem. Hij staat nu voor de tweede keer aan en nu op track #4: Enjoy The Silence.
Zeer goede kwaliteit.Gitaar staat duidelijk meer naar voren dan op het origineel.
Voor mij persoonlijk een openbaring... Het heeft voldoende "groove" om ook te kunnen werken als achtergrondmuziek terwijl je rustig wat anders zit te doen (geen hoog "nieuwe kleren van de Keizer"-gehalte in ieder geval, je hoeft je er niet op blind te staren om de magie van de muziek tot je door te laten dringen), maar ook meer dan genoeg uitdaging en fascinerende elementen om je te blijven prikkelen en boeien als muzikale ervaring op de voorgrond. Geniaal, gewoonweg.
Jammer trouwens dat deze groep ook alweer uit elkaar is... Slechts 3 albums hebben ze op hun naam staan, en stuk voor stuk meesterwerken in mijn opinie. Vreselijk ook dat de Nederlandse pers nog nooit ook maar 1 letter aan deze groep besteed heeft, voor zover ik weet.
Live-versie van het eerste nummer van het debuutalbum van Blaze, gezongen door Blaze Bailey, ex-Wolfsbane, ex-Iron Maiden en zijn nieuwe band, die dit jaar een live-album uit gaan brengen waar dit nummer ook op komt te staan.
Gothicrock uit de jaren '80/'90 en binnenkort weer te bewonderen in de HMH. The Sisters of Mercy - 30 maart - HMH - Amsterdam.
Dit is naar mijn mening een van hun beste nummers, het is meerdere keren uitgebracht en vooral de tweede keer werd het een enorme hit, terwijl het de eerste keer slechts min of meer leidde tot het vertrek van een bandlid.
Een live registratie van "The lamb Lies Down On Broadway". En voor een bootleg (want dat is het!) een zeer goede geluidskwaliteit. Een betere registratie dan de volksverlakkerij die "Archive '69-'75" heet waar Gabriel hele stukken opnieuw had ingezongen. Nee, dit is de real stuff, af en toe niet verstaanbaar door de kostuums en soms op het randje maar wel puur en daar gaat het om...
Meesterlijk nummer. De gitaar stukken zijn gewoo supergoed. Het nummer is voor de tekst alleen al het luisteren waard.
Het is weer eens tijd voor een Beatles re-run. Revolver dus, een tijdloos album en op dit moment vind ik het het beste Beatles album (maar dat kan morgen weer anders zijn ). Album favoriet: Tomorrow Never Knows
Uit 1993, het album Dusk van The The. Na Mind Bomb uit '89 is dit het tweede, en tevens laatste album waar ex-Smiths gitarist Johnny Marr op meespeelt. Dusk is scherper dan Mind Bomb, luister maar eens naar de single Dogs of lust, waarop Marr ook mondharmonica speelt.
oftewel kant twee van "Hounds Of Love". Een fantastisch mooi stuk muziek; Kate experimenteert er rustig op los gebruik makend van traditionele stijlen en een flinke dosis electronica. Pretentieus, maar voortreffelijk gelukt. Een hoogtepunt in het oeuvre van deze dame...
Omdat ik niet naar Amsterdam kon vandaag, ze staan daar in het voor programma van the Vandals.
Top ambient track! 11:06 min. wegdromen!
Ik zag de clip iets van een jaar geleden op 1 of andere sattelietzender, ik vond de song toen al briljant en de clip nog beter, nu wordt ie eindelijk wat gedraait op 3FM, en dat werd tijd!
Volgende nummenr die ik luister is Ghost in the shell-opening, ik heb geen id waar het over gaat, en toch voel je heftigheid en pijn, echt briljant!
Ik omschrijf dit nummer als americana meets peter gabriel meets magie.Ik vind het sterk ,fijn nummer.Terwijl ik helemaal niet van peter gebriel hou.Hoe kan dat nou weer?
quote:Dat vraag ik me ook af. Hoe kan je nou niet van Peter Gabriel houden
Op zaterdag 25 januari 2003 21:39 schreef thesoundfan het volgende:
Phil Cody- Opposition radioIk omschrijf dit nummer als americana meets peter gabriel meets magie.Ik vind het sterk ,fijn nummer.Terwijl ik helemaal niet van peter gebriel hou.Hoe kan dat nou weer?
* MuadDib luistert naar Peter Gabriel - Peter Gabriel
en wel het 3e album. Erg handig als je je eerste 4 albums gewoon geen titels geeft, maar goed... Het is in ieder geval zijn beste album (naar mijn bescheiden mening dan).
Had eigenlijk alleeen vaag van deze man gehoord tot mijn pa vandaag een cd had opstaan, en wel erg lekker eigenlijk.
Gitaartje, beetje rustig niet te doordringend, hier kan ik het wel laat mee maken.
Dit is een must voor zowel klassiek alsmede metalliefhebbers en dan voornamelijk de Black Sabbath fans onder u, want dit zijn nummers van Black Sabbath vertaald naar de muziek uit de Middeleeuwen met traditionale instrumenten en de zang in het Latijn. Werkelijk geweldig.
Heerlijke band, met een toch wel uniek geluid. Moet wel zeggen dat de stem mij na een cd wel gaat irriteren.
Een ouderwetse conceptplaat, hoewel vorig jaar gemaakt. Een kruisbestuiving van "The Lamb Lies Down On Broadway" en "Tommy", doorspekt met allerhande symfo cliche's, maar juist daarom zo goed. Tis een hele zit, maar het is wel 2 uur genieten en dat is nog altijd een uur korter dan "Lord Of The Rings"...
Best een heel mooi nummer dit, ook al heb ik verder weinig op met de band.
Serie werken bij een Russische zwart-wit-film over een held genaamd Alexander nevsky, doorspekt met verwijzingen naar het grote Rusland. Een werkt gemaakt tijdens het Stalin-regime waarin alles Russischer moest zijn dan Rusland zelf.
Het nummer begint met een bassintro van geezer,waarna het nummer begint.Een zeer sterk nummer van black sabbath's debuut.Wat een geweldige groove hebben ze toch.Heeft naar mijn weten niemand kunnen overtreffen.
Kzat laatst een programma te kijken over pornosterren, genaamd "Van Lichte zeden" en die hadden allemaal hele coole muziek onder hun stukjes gezet, waaronder dit nummer, dat ik meteen herkende en dus ben gaan kazaa-en (had hem niet meer op mn hd staan). Zeker geen spijt van
De oude rockers, bijna in hun rolstoel, kunnen nog steeds lekkere nummertjes maken.
Supermooi nummer. Violen en gitaren en Maynard van Tool. Heerlijk, voel me altijd heel lekker door dit nummer. Als is dat, gezien de tekst, niet geheel gepast.
Pre-newwave-punk, om het maar eens een naam te geven. Opnames uit '79, voordat The Sound debuteerde met het bijna briljante Jeopardy. Rauw, maar het melancholieke geluid van Adrian Borland is al duidelijk te horen. Joy Division is een heel aardige vergelijking, maar dan zonder de maniakale Ian Curtis.
Glamrock is okay
Na hun debuut uit '88 (verwierf inmiddels de cultstatus) is dit werkje uit 2001 toch wel hun sterkste album vind ik. Soort van stoner-/seventiesrock maar wel lichtverteerbaarder als QOTSA bijvoorbeeld. Een hoop ouderwets dubbelloops gitaarwerk en allemaal sterke composities. Kortom, een ideale "trap-flink-op-het-gaspedaal-cd" voor in de auto.
Mijn favoriete nummer toen ik nog depressief was. Lekkere zware death metal. Net weer gevonden in een mapje.
quote:maar wel het slechtste album van obituary imho
Op maandag 27 januari 2003 00:27 schreef SEMTEX het volgende:
Obituary - The End CompleteMijn favoriete nummer toen ik nog depressief was. Lekkere zware death metal. Net weer gevonden in een mapje.
ontopic: Obituary - Dying
Één van de allermooiste nummers ooit gemaakt. Gewoon perfect.
naja nog een keer:
Nirvana - Unplugged in New York (Entire Album)
Concert van Nirvana 4 maanden voordat Kurt Cobin zichzelf van het leven beroofde. Als je de videobeelden ziet dan lijkt het ook al een aankondiging van zijn dood, dat werd een keer uitgelegd op MTV en sindsdien kijk ik heel anders naar dit concert, het bijna eng
[Dit bericht is gewijzigd door CasB op 27-01-2003 03:16]
quote:Ik gok dat je post is verwijderd door die gemene Snarenneuker, om het volgende (zie openingspost)
Op maandag 27 januari 2003 03:03 schreef CasB het volgende:
huh waar is mijn post geblevennaja nog een keer:
Nirvana - Unplugged in New York (Entire Album)
quote:Gaarne er in het vervolg wat bij vertellen, dan blijft het interessant voor iedereen.
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Dit is voor mij de zomerhit der zomerhits.
Mooie combinatie tussen trompetten wat slagwerk en een mooie stem. Wish it was summer.
quote:'s nachts naar Nick Drake luisteren...life don't get any better than that
Op maandag 27 januari 2003 01:21 schreef QyRoZ het volgende:
Nick Drake - Northern SkyÉén van de allermooiste nummers ooit gemaakt. Gewoon perfect.
Momenteel luister ik niet naar Nick Drake, maar naar If I were you van Asylum Street Spankers, een losvast bluegrass/folk/jazz gezelschap uit Texas. Een heerlijk loom, ouderwets klinkend grotestadsliedje...qua sfeer brengt het me op de een of andere manier in een parijse nachtclub
Het is de achtergrondmuziek van een van de mooiste flashmovies die ik ooit zag, te vinden via www.nosepilot.com.
My love life van the Smiths is trouwens de volgende in m'n playlist
quote:Luister ook eens de rokerige versie uit de film 'Dark City'... met de zwoele stem van Anita Kelsey.
Op maandag 27 januari 2003 03:14 schreef E het volgende:
Shaft - Mucho Mambo SwayDit is voor mij de zomerhit der zomerhits.
Mooie combinatie tussen trompetten wat slagwerk en een mooie stem. Wish it was summer.
Zelf ben ik nu de soundtrack van 'Ghost in the Shell' aan 't luisteren. Vage zweverige klanken, Japans (?).
naar aanleiding van onderstaande een edit:
relaxte jazz is goed voor de nacht.
goeie stem en perfecte geluidskwaliteit.
[Dit bericht is gewijzigd door mighty_myte op 27-01-2003 03:46]
quote:Lees even de reactie van Vork hierboven
Op maandag 27 januari 2003 03:40 schreef mighty_myte het volgende:
silje nergaard - be still my heart
Black - Wonderful Life
Dit nummer kan ik uren luisteren en er nog van genieten, prachtige stem die ik goed bij de instrumenten vind klinken. Ook de covers van Hyperchild en Mathilde Santing zijn wel mooi maar halen het niet bij dit nummer.
Briljante metal, het was ooit een keer op tv, kon toen er niks van vinden, maar na wat zoekwerk toch gevonden!!!
De muziek is cool en de text grappig
quote:Ah, heerlijke CD.
Op zondag 26 januari 2003 23:46 schreef Mugger het volgende:
Masters Of Reality - Deep in the hole (cd)
Ik heb zelf Katatonia - Last Fair Deal Gone Down maar weer eens opgezet. Deprimerende net-niet-metal uit Zweden.
Samenwerking van twee van m'n favoriete artiesten. een heerlijk nummer dat begint als een redelijk standaard rocker maar langzaam ontaardt in een psychedelische trip van bijna 12 minuten.
Voor de niet-kenners onder ons, Dick Dale maakt in z'n nummers veel gebruik van zo'n gitaarsound als te horen is in 'Objection tango' van Shakira... beetje lage tonen dus.
Heerlijke old style surfersmuziek, op z'n tijd wel lekker
Dit is volgens mij het enige positieve nummer van de 1500 stuks die in mn playlist staan. Lekker nummertje dus. Heerlijk meezingen, met fijn accentje.
Leuk bandje...waarom zijn die hier eigenlijk niet doorgebroken? Vraag me sowieso wel af waar ze zijn.
Heerlijk trance nummertje, meer weet ik er eigenlijk niet over te zeggen
Ik kijk nu naar een live-registratie van het concert van de Fields in de Brixton Acadamy in London uit 1990. Het concert draagr de naam Visionary Fields, de setlist is:
Intro
For her Light
At the gates of silent memory
Blue Water
Sumerland
Submission
Chord of Souls
Last Exit for The Last
The Watchman
Psychonaut
Bijna het hele Elizium album dus en het klinkt geweldig.
Uiteindelijk is dat me wel gelukt door middel van een lijntje tussen mijn kleine casetterecordertje en de speaker van de computer. (We hadden nog geen brander)
Van Rattlesnakes.
I choose my friends, only far too well.
wat een lekkere openingszin.
When she smiles my way, my eyes go out in vain for her perfect skin.
Nu het aftellen tot het nieuwe album "The Power To Believe" toch echt is begonnen, is het natuurlijk zaak om goed voorbereid te zijn. Daarom "Live In Nashville" waar al wat ruwe versies van nieuwe nummers worden gespeeld. En het belooft heel wat
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 27-01-2003 16:15]
De band rond zanger Peter Hammill, de kraai die zingt als een nachtegaal. Muziek uit de diepe krochten van de progrock. Je haat 't of je vind het fantastisch, maar intens is het zeker.
In het kader van m'n Beatles re-run. Hun zwanenzang, hoewel ze hierna nog Abbey Road opnamen, maar LIB was het laatste album dat werd uitgebracht. Niet hun beste album, hoewel dat niet zozeer aan The Beatles ligt alswel aan de productie-trucs van Phil Spector. Paul McCartney zou de ruwe versie officieel willen gaan uitbrengen, dat zou wel een aardig idee zijn...
Het enige bestaansrecht van verzamelcd's is te dienen als achtergrondmuziek, in dit geval als kook-muzak
Een heerlijke rustgevende cd, een grote ambient/soundscape trip. Geen ritme, geen songstructuur maar heerlijk voortkabbelende klanktapijten met af en toe subtiel geplaatste samples.
Alles van mevrouw Amos is van een geweldige kwaliteit en dit nummer is zeker geen uitzondering. Gewoon erg mooi.
Ik weet niet waarom, maar op sommige momenten vind ik dit zo'n intens mooi liedje... Placebo is eigenlijk zo'n band waar je toch wel van moet houden om het mooi te vinden. Niet zo toegankelijk misschien, en ik vind ook niet alles van ze goed, maar dit...
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit niet mooi vindt
* Mini zet na Tori Amos - Mrs Jesus wat inmiddels opstaat nog maar een keer My Sweet Prince op...
Vaak afgedaan als pretentieus geneuzel, dit album van de ex-synthpoppers. En dat is het ook! Maar ik hou nu eenmaal van pretentieus geneuzel...
Dans hand in hand met lief lachende japanse schoolmeisjes door een wereld van gele en roze neonlichten. Japanese telecom neemt je mee op een avontuurlijke reis naar de heilige tempel van electronische schattigheid.
Psychobilly, volgens allmusic, wat dat ook in mag houden.
Ik vind het nummer qua stijl veel lijken op de from dusk to dawn soundtrack. Lekker tempo en hoog meebler gehalte.
Van hun eerste lp, eerste of tweede single. Naast Mad World de topper van TfF.
quote:die heet toch Reign in Blood
Op maandag 27 januari 2003 22:21 schreef Anton het volgende:
Slayer - Raining BloodEen van de meest legendarische trash-artiesten, ff lekker uit mijn dak gaan
Omdat ik vanochtend mijn rijbewijs gehaald heb. Zometeen ook nog even Why Don't We Do It In The Road draaien. (gaat wel niet echt over autorijden, maar goed )
Drive My Car is het openingsnummer van Rubber Soul, het album dat een keerpunt betekende in hun carriere, van 'simpele' liefdesliedjes naar het complexere werk van de latere jaren.
BEEP BEEP MM BEEP BEEP, YEAH!
quote:[offtopic]
Op dinsdag 28 januari 2003 14:14 schreef Jane het volgende:
The Beatles - Drive My CarOmdat ik vanochtend mijn rijbewijs gehaald heb.
quote:Tnx!
Op dinsdag 28 januari 2003 14:16 schreef ranja het volgende:[..]
[offtopic]
Gefeliciteerd met je 'Ticket to ride'!![]()
[/offtopic]
* Jane pakt toch maar ff de cd erbij...
Een bijzonder mooi nummer, jammer alleen dat ik er alleen een live-versie van heb. Origineel bestaat niet eens volgens mij. Zo maar eventjes gaan zoeken in de cd-uitleen....
quote:ik ga Drive van REM wel ff opzoeken
Op dinsdag 28 januari 2003 14:18 schreef Jane het volgende:[..]
Tnx!
En da's inderdaad ook wel een goeie ja, al heb ik heb ik er meer NS-associaties bij.* Jane pakt toch maar ff de cd erbij...
quote:nee zo heet het album
Op dinsdag 28 januari 2003 13:54 schreef dolle_hond het volgende:die heet toch Reign in Blood
quote:we zullen idd maar f Reign in blood doen jah
Op dinsdag 28 januari 2003 13:54 schreef dolle_hond het volgende:[..]
die heet toch Reign in Blood
ow btw ik luister nu naar In Extremo
Een cover van Sol Invictus, te vinden op "Sol Lucet Omnibus - A tribute to Sol Invictus"
En ik vind deze versie eigenlijk beter dan het origineel
En ik vind het nog een goed nummer ook, please shoot me!
Gewoon om ff bij te huilen. Fijn nummer.
Geweldig nummer van een geweldige band, die hun eerste album (The Ultra Violence, 1986) opnam met een gemiddelde leeftijd van 16 en een drummer van 14.. Bay Area Thrash... jeugdsentiment..
Het allermooiste nummer wat Tori ooit heeft gemaakt.
Komt van haar album 'Little earthquakes' uit 1991.
Net via het topic Ik zoek een nummer de titel van dit nummer achterhaald. Herinnerde me uit m'n kindertijd 2 langharige zussen in Toppop, die een in mijn oren onverstaanbaar taaltje brabbelden. Blijkt frans-canadees te zijn. Lekker deuntje (hoor ik een accordeonnetje?) met 2 stemmig gezang.
Ondanks dat ik niet zo'n superfan ben van Metallica en thrashmetal in z'n algemeenheid kan ik toch met enige regelmaat wel genieten van dit klassieke album van Metallica uit 1986, wat toen hun derde album was.
Vooral het titelnummer en Sanitarium vind ik geweldig.
Niet vernieuwend, progressief of wat dan ook maar gewoon sterke stem, perfect om te draaien als je door de USA aan het cruisen bent. Gecoverd door Metallica.
Een van de cdtjes die vandaag gekocht heb. Een van de sterkste debuutalbums die er zijn imho.
Hind (van Idols) heeft The First Time in de eerste liveshow van Idols gezongen en dat vond ik een erg leuk liedje. Dus heb ik het origineel ook even opgeduikeld en dat luister ik dus nu. Robin heeft wel een beetje een schelle stem. Ik hoor liever Hind. Maar het is wel mooi. Vind ik.
Yeah, van de ep "O Tristan". Klinkt erg goed, ben benieuwd naar hun nieuwe album dat als het goed is 10 februari uit zal komen.
Waanzinnige lyrics, wat zou hij gerookt hebben?
Live registratie uit '79. Heerlijke jazzrock van de band van Bill Bruford de meesterdrummer, nadat UK in '78 (voor de eerste keer) uiteenviel. De muziek ligt dan ook in het verlengde van het eerste UK album. Puur vakmanschap zonder te vervallen in egotripperij (nou ja, af en toe dan ). En een sterbezetting: Bruford op drums, Dave Stewart op toetsen, Jeff Berlin op bas en John Cark (als Allan Holdsworth kloon) op gitaar. Een must voor de liefhebber van UK.
Ik kan verder geen info over de band(?of zanger?) vinden, ik ken dit nummer dan ook alleen van de film 'silence of the lambs'. Leuke scene ook
Albumv an ex-Fields of The Nephilim mensen. Ook veel donkerder dan de Fields zelf en de zang dient nu meer als instrument dan verstaanbare woorden. Erg mooi gedaan, maar toch minder dat het zonder Carl McCoy is. Het geluid is een beetje tussen Elizium van de Fields en het werk van The Nefilim in.
Wie? Die ja!!! Vaag nummer uit de Neue Deutsche Welle, zelfs nog nr 1 geweest in NL en wel in '83. Artiest/titel zegt de meesten niks, maar als men het hoort is het vaak 'ohja'
.
Codo aus der Ferne der leuchtenden Sterne:
Ich düse so gerne durchs All.
Und ich düse, düse, düse, düse im Sauseschritt
und bring' die Liebe mit von meinem Himmelsritt.
Denn die Liebe, Liebe, Liebe, Liebe, die macht viel Spaß,
viel mehr Spaß als irgendwas.
Het is heerlijke muziek om je helemaal bij te laten gaan, of het nu dansen is, of schreeuwen, of janken, of keihard meezingen, of wild in het rond springen
Heerlijk nummer om bij weg te dromen
Beide albums opnieuw gereleased, op een cdtje geperst en voor nog geen 10 euro te koop bij de betere platenboer. Een zeer fijna burenpester, onbegrijpelijke jazz-achtige compositities die door meing mens niet zullen wordne gewaardeerd, maar hier kan dit er op z'n tijd zeker wel in!
quote:Die luister ik nu dus ook. Hij is nog wat 'losser' dan Third, maar nog erg lekker om te horen. Ik ben wel benieuwd naar de zesde en de eerste twee albums, die bijna nergens meer te vinden zijn, zo lijkt het.
Op vrijdag 31 januari 2003 20:43 schreef Vork het volgende:
Soft Machine - Fourth/FifthBeide albums opnieuw gereleased, op een cdtje geperst en voor nog geen 10 euro te koop bij de betere platenboer. Een zeer fijna burenpester, onbegrijpelijke jazz-achtige compositities die door meing mens niet zullen wordne gewaardeerd, maar hier kan dit er op z'n tijd zeker wel in!
Ik heb al weer een paar dagen deze geweldige Cd van Green On Red in m'n PC zitten. Heerlijke rockmuziek. Het was het jaren zoeken erg waard. Nog één Cd zien te vinden en mijn Green On Red collectie is compleet
briljant liedje, rustig, akoestische en elektrische gitaar erin, van een band die veel meer waardering verdiend die ze nu krijgen..
Eerste cd van het laatst uitgebrachte album van Spock's Beard, een progressieve rockformatie.
quote:Het volgende deel is inmiddels opgezet door Wodan. Fijn stukje progrock
Op vrijdag 31 januari 2003 21:15 schreef Wodan het volgende:
Spock's Beard - Snow (cd 1) (cd 2)Eerste cd van het laatst uitgebrachte album van Spock's Beard, een progressieve rockformatie.
Z'n eerste cd was wel ietsjus beter, maar deze mag er ook zijn!!!
Italiaanse Rock met een mooie vrouwenstem en een iets rauwere mannenstem, perfecte combinatie
Allemaal erg lekkere (techno)trance
Beetje Cheesy beat, maar klinkt lekker vrolijk
Super bassist, ex-King Crimson en vaste huisbassist van Peter Gabriel. Live cd en een mix van progrock, wereldmuziek en jazz. Met oa covers van King Crimson, Peter Gabriel en Genesis. En alles natuurlijk vakkundig gespeeld.
Zak in de stront Perfect Day-liefhebbers, die ook eens een filmpje zagen en nu Lou Reed menen te kennen. Lou Reed op zijn gevoeligst is niet Perfect Day, het is Pale Blue Eyes
track #1: Forced in.
Heerlijke CD, want het is Muse. Forced In is dan niet meteen mijn favoriete nummer van de CD, maar toch, Muse is zo briljant. Ik kan er niet over uit.
quote:
"Beware the beast man for he is the devil's pawn. Alone among god's primates he kills for sport, or lust, or greed. Yea he will murder his brother to posses his brother's land. Let him not breed in great numbers for he will make a desert of his home and yours."
Een leuke dubbelcd met 2 concerten erop. Eentje uit het betrekkelijke begin van hun carriere ('79) en een toen het bijna over was ('83). Vooral grappig om te horen hoe ze veranderden van een lekker ruig punk-achtig bandje in een goed ge-oliede maar wat gladde popmachine.
Voor de goede orde: MuadDib luister het concert uit '79...
edit: Deze Police-sessie rechtvaardigt mijn keuze voor de Police ten nadele van Radiohead in het bands-toernooi
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 01-02-2003 17:27]
quote:En inmiddels is het al Disc 2: het live-concert in Le Zenith in Parijs. Ik ben aanbeland bij track 3, het briljante Citizen Erased. Het duurt 7:21 minuten, maar dat is nog veel te weinig. Zo goed is het.
Op zaterdag 1 februari 2003 16:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
Muse - Hullabaloo [Digipack] [UK] Disc 1track #1: Forced in.
Heerlijke CD, want het is Muse. Forced In is dan niet meteen mijn favoriete nummer van de CD, maar toch, Muse is zo briljant. Ik kan er niet over uit.
straks douw ik ff midway in me mp3-dingetje
Wil je ook luisteren ga dan naar www.puredj.com
Ik post dit vooral om iedereen weer eens aan dit allang vergeten nummer te herinneren, het is namelijk eigenlijk toch best wel lekker
Wat een briljant album is dit toch. Ook na vele luisterbeurten blijft 'ie me nog steeds raken. Hoogtepunten: de opener "Darkness" (die er heerlijk hard in knalt) en "Signal to Noise"(met de ijzingwekkende zang van Nusrat Fateh Ali Kahn). Genieten...
Een poosje geleden dat ik deze voor het laatst hoorde, klinkt toch weer lekker... uptempo combinatie van gitaar en dance, met een zangeres. Optreden in Rotown een paar jaar geleden was ook erg feest.
zo, en nu weer verder tellen
Ex-zangeres van Letters to cleo. Lekkere alto-rock, iets minder uptempo nummers dan bij Letters to cleo, maar vooral door die stem van haar nog steeds erg goed.
"Jazzy" symfonische rock uit '76. Dus: veel tempo en sfeerwisselingen, gitaar en keyboardsolo's en lekker lange nummers. En Camel heeft een heerlijk "rustgevend" eigen geluid, zonder overigens slap te klinken. Toch wel een ondergewaardeerde band die zeker in het rijtje Pink Floyd, Genesis en Yes thuishoort.
Engelse band, dit is hun 3e cd. Hun 4e heb ik helaas nog steeds niet aangezien die alleen maar voor 22 euro of meer te bestellen is. Indiemuziek met zangeres, aparte stem heeft ze wel... komt misschien door haar indiase achtergrond (volgens mij is ze half indiaas, of een kwart ofzo). Erg fijn om weer eens te horen. Raar dat ze in Nederland nooit wat gedaan hebbeb, waarom Breeders of K's choice wel en zij niet?
Dooie (stand-up) comedian uit Amerika. 1961 - 1994. Waarschijnlijk de meest interessante van de laatste 15 jaar. Een cynische filosoof, The Prince Of Darkness, Prophet Of Rage, een voorbestemde cultheld. Hicks bracht zijn boodschap via gitzwarte satire, keihard en compromisloos. Tot het bittere eind. En conservatief Amerika scheet bagger voor hem want, ik quote: "He wanted to be Christ at his angriest".
Check man's nalatenschap, al zijn hilarische observaties zijn inmiddels uit op cd.
lekker nummer om ff hard aan te zetten (eigenlijk met alle pennywise nummers )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |