abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2003 @ 19:57:08 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7975381

"Innuendo" was eigenlijk het laatste meesterwerkje van Queen toen Freddie Mercury nog leefde. Het is een heel speciaal album geworden. De teksten van bijna alle nummers hebben te maken met het feit dat Freddie AIDS had en waarschijnlijk niet lang meer zou leven. Toen "Innuendo" uitkwam had niemand dat door, maar na zijn dood bleek al heel snel dat nummers als "I'm going slightly mad", "Headlong", "I can't live with you" en "The show must go on" een veel diepere betekenis hadden dan iedereen dacht. "These are the days of our lives" was een regelrecht afscheid, wat nog eens benadrukt werd door het als allerlaatste single uit te brengen. Mercury kon in de tijd van "Innuendo" al niet veel meer. Er waren dagen dat hij niet meer kon lopen, zo verzwakt was hij. Had hij een keer eengoede dag, dan belde hij de andere Queen leden en doken ze de studio in voor opnames. Want hoewel alles aan Freddie verzwakte, zijn stem bleef totop het laatste moment heel sterk. In de clip van "These are the days of our lives" blijft hij ook tijdens het hele nummer op één plek staan, gewoon omdat hij de kracht niet had een stap te zetten. In de clip van "I'm going slightly mad" werd enorm veel make-up gebruikt om zo de slechte conditie van Freddie te verbergen.
Voor mij is Innuendo een album met een verhaal... een album die me nog altijd diep kan raken en voor altijd een speciaal plekje in de cd-kast verdient!

My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 18 januari 2003 @ 19:58:39 #2
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_7975411
Amen.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_7975427
Helaas ondergewaardeerd
[KNE]-Mod
pi_7975452
Iedere muziekliefhebber die deze cd niet heeft, mag niet meepraten

1 van mijn favoriete cd's en het achterliggend verhaal geeft het zeker meer betekenis.

Redactie Frontpage zaterdag 18 januari 2003 @ 20:01:55 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7975476
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 19:57 schreef scanman01 het volgende:
These are the days of our lives
Stond die op Innuendo? Ik dacht dat ie pas daarna is uitgebracht, toen Freddy al gestorven was.
pi_7975533
Is inderdaad een topstuk uit m'n CD verzameling...
B Red Ten
  zaterdag 18 januari 2003 @ 20:11:09 #7
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7975607
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 20:01 schreef SunChaser het volgende:
Stond die op Innuendo? Ik dacht dat ie pas daarna is uitgebracht, toen Freddy al gestorven was.
Die stond op Innuendo en was de laatste single. Hier is een info pagina:
http://www.tprice.net/queen/disco/innuendo.html
pi_7975709
Is idd een heel erg mooi album, vooral het nummer 'innuendo' vind ik heel erg goed.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Redactie Frontpage zaterdag 18 januari 2003 @ 20:20:00 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7975750
1. Innuendo
2. I'm Going Slightly Mad
3. Headlong
4. I Can't Live With You
5. Don't Try So Hard
6. Ride the Wild Wind
7. All God's People
8. These Are the Days of Our Lives
9. Delilah
10. The Hitman
11. Bijou
12. The Show Must Go On

Ik ken alleen 1,2,8 en 12.

FOK!fotograaf zaterdag 18 januari 2003 @ 20:21:37 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_7975772
Ik schaam me diep, ik heb hem niet. Moet hem zeker wel aanschaffen dus. Had ook kippenvel tijdens het concert tijdens "Queens"day vorig jaar!
  zaterdag 18 januari 2003 @ 20:27:03 #11
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7975849
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 20:21 schreef Ronhui het volgende:
Ik schaam me diep, ik heb hem niet. Moet hem zeker wel aanschaffen dus. Had ook kippenvel tijdens het concert tijdens "Queens"day vorig jaar!
Als je Queenfan bent moet je hem zeker hebben ja... al was het alleen maar omdat het eigenlijk hun laatste cd was. Wat daarna is uitgekomen, oa Made in Heaven, is eigenlijk meer een collectie van nummers die nooit eerder zijn uitgebracht. Een aantal daarvan heeft hij trouwens ook ingezongen in de tijd van Innuendo (wat trouwens 'toespeling' betekent volgens mij).
  zaterdag 18 januari 2003 @ 21:47:26 #12
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_7977053
* KELDER wijst naar ondertitel

geniaal album ja, eerst paar keer dat ik hem hoorde continu kippenvel

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_7977100
Erg mooi inderdaad.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 21:55:37 #14
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7977231
Top idd!
Innuendo, Show must go on en These are the days of our lives. Zijn zowieso mijn favoriete Queen-nummers!
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 22:22:42 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7977802
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 21:47 schreef KELDER het volgende:
* KELDER wijst naar ondertitel
Ik heb mijn ondertitel ook maar even veranderd!
pi_7977872
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 20:01 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nummer 8 van de cd

[edit]Ow was pas 3 x gezegd sorry[/edit]

MeSs WiTh ThE BeSt DiE LiKe ThE ReSt
  zaterdag 18 januari 2003 @ 22:42:30 #17
30961 Knaller
knalt er op los
pi_7978156
Ben het helemaal met je eens scanman01... een geweldige cd en een waardig afscheid van deze topband. Natuurlijk heb ik deze cd ook thuis!! Alle songs erop zijn goed maar 'Innuendo', 'These Are The Days Of Our Lives' en 'The Show Must Go On' zijn toch wel de hoogtepunten vind ik. Als je dit album hoort dan is het gewoon niet te geloven dat Freddie zo ziek was tijdens de opnamen en de ergste pijn doorstond terwijl zijn stem zo krachtig en zuiverder dan ooit tevoren klinkt. Heb gewoon erg veel bewondering voor zijn doorzettingsvermogen en dat ie, totdat hij het echt niet meer kon, doorgegaan is met zingen om zijn fans nog dit meesterwerkje te kunnen geven. Een topartiest!
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  zaterdag 18 januari 2003 @ 22:54:28 #18
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_7978342
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 20:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Een aantal daarvan heeft hij trouwens ook ingezongen in de tijd van Innuendo (wat trouwens 'toespeling' betekent volgens mij).

Nee het is negatiever, een verdachtmaking of een beledigende insinuatie.

Daarbij is het titelnummer natuurlijk erg goed. Vooral de bridge in het nummer is verrassend en de tekst is ook zeker niet verkeerd.
Erg knap natuurlijk dat hij Headlong en andere nummers die redelijk veel kracht vragen nog zo goed kon inzingen.

Eigenlijk is 'Too Much Love Will Kill You' wel heel wrang gekozen voor een AIDS-patient maar daar heeft hij vast wel over nagedacht.

Wel zonde dat die Robbie Williams zong.. iedereen die geluisterd heeft naar Greatest Hits III weet dat er maar één iemand is die qua hoogte en tonen bij Freddy in de buurt komt en dat is George Michael...

edit:
De titel van "Made In Heaven" is natuurlijk ook wel mooi gekozen...

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 18 januari 2003 @ 23:12:16 #19
30961 Knaller
knalt er op los
pi_7978586
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 22:54 schreef TrenTs het volgende:

[..]
Eigenlijk is 'Too Much Love Will Kill You' wel heel wrang gekozen voor een AIDS-patient maar daar heeft hij vast wel over nagedacht.

Wel zonde dat die Robbie Williams zong.. iedereen die geluisterd heeft naar Greatest Hits III weet dat er maar één iemand is die qua hoogte en tonen bij Freddy in de buurt komt en dat is George Michael...

"Too Much Love Will Kill You" stond niet op "Innuendo" maar neem aan dat je dat wel wist... in ieder geval is het lied geschreven door Brian May en gaat over z'n relatieprobleem die hij had op dat moment. Hij heeft het zelf ook gezongen (werd zelfs een nummer 1 hit in 1992 in Nederland) maar hij wilde het ook Freddie eens laten zingen. Deze versie hoor je dus op "Made In Heaven"... het album dat in 1995 uitgebracht werd en over nog niet eerder uitgebracht materiaal bestond en bewerkingen van solowerk. Heeft dus eigenlijk weinig met Freddie en z'n ziekte AIDS te maken maar ik kan goed begrijpen dat mensen denken dat het daar over gaat. Qua titel inderdaad wat ironisch misschien!!

Robbie Williams heeft inderdaad eens "We Are The Champions" gedaan met Brian en Roger voor een film en ik vond het het verschrikkelijk slecht gedaan door hem. Hij haalde zeker een paar noten haast niet en het klonkt gewoon niet zo geweldig als het origineel... aan Freddie valt niet niet te tippen!

George Michael deed het zeker erg goed tijdens het Freddie Mercury tribuut met 'Somebody To Love'. Beste optreden van die avond moet ik zeggen. Al betwijfel ik dat George net zo goed de echte rocknummers zou kunnen zingen... denk het niet eigenlijk!! Maar wel beter als Robbie Williams...

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  zaterdag 18 januari 2003 @ 23:37:38 #20
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7979010
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 22:54 schreef TrenTs het volgende:
Nee het is negatiever, een verdachtmaking of een beledigende insinuatie.
Ik bedoelde ook 'insinuatie' ... Snap ook niet hoe ik bij 'toespeling' kwam.
  FOK!fotograaf zondag 19 januari 2003 @ 00:20:59 #21
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_7979982
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 23:12 schreef Knaller het volgende:

aan Freddie valt niet niet te tippen!

En daar is alles mee gezegd denk ik!
  zondag 19 januari 2003 @ 00:23:46 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7980041
quote:
Op zondag 19 januari 2003 00:20 schreef Ronhui het volgende:
En daar is alles mee gezegd denk ik!
Precies! Ik heb zelfs zijn cd met Montserrat en ook die is van een ongelooflijke schoonheid!
pi_7980446
Inleiding mooi verwoord Scanman01

Na zijn dood hebben de nummers idd een hele andere betekenis gekregen.
Ik heb die cd niet , maar ken de meeste nummers er wel van..

Ik ben vandaag zo vrolijk
  Redactie Frontpage zondag 19 januari 2003 @ 00:53:19 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7980607
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 23:12 schreef Knaller het volgende:
p "Made In Heaven"... het album dat in 1995 uitgebracht werd en over nog niet eerder uitgebracht materiaal bestond en bewerkingen van solowerk. Heeft dus eigenlijk weinig met Freddie en z'n ziekte AIDS te maken
Dat is niet waar. In een documantaire over de totstandkoming van Made in Heaven zegt Freddy zelf dat hij de drie andere leden gevraagd had zoveel mogelijk nieuw werk te schrijven. Hij kwam dat dan in de studio inzingen, kaal en onbewerkt. De bedoeling was wel degelijk dat dit later uitgewerkt zou worden tot een echt nieuw queen album. Dus Made in Heaven is wel degelijk een volwaardig Queen-album.
  zondag 19 januari 2003 @ 01:55:29 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7981649
quote:
Op zondag 19 januari 2003 00:53 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat is niet waar. In een documantaire over de totstandkoming van Made in Heaven zegt Freddy zelf dat hij de drie andere leden gevraagd had zoveel mogelijk nieuw werk te schrijven. Hij kwam dat dan in de studio inzingen, kaal en onbewerkt. De bedoeling was wel degelijk dat dit later uitgewerkt zou worden tot een echt nieuw queen album. Dus Made in Heaven is wel degelijk een volwaardig Queen-album.

Niet uitsluitend! Er staan ook een aantal oude nummers op, maar idd ook een aantal die door Freddie op het eind van zijn leven zijn ingezongen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')