RIP Picoquote:Op zondag 15 maart 2020 15:45 schreef RensAjacied het volgende:
twitter:XandervdWulp twitterde op zondag 15-03-2020 om 15:44:24Nieuws: 17.00u persconferentie verwacht op ministerie van Justitie door ministers Bruins en Slob. Verwachting: scholen dicht. En ook steeds meer signalen dat cafés ook worden gesloten. reageer retweet
Zolang er behandeld kan worden valt het mee met de mortaliteit. Zodra de IC's vol liggen moeten artsen de keuze gaan maken tussen wie wel en wie niet meer te behandelen (triage). Dat is een heel erg eng scenario, want als jouw zoon dan van de trap valt heb je kans dat je geen hulp krijgt.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat het een hoge druk legt op het zorgstelsel en het zorgstelsel overbelast dreigt te raken daar is iedereen het wel over eens. Maar de mortaliteit valt toch reuze mee
Als ik het nieuws volg, ben ik een beetje in verwarring. De overheid schermt met expertise, mensen in het werkveld die niet bij de overheid werken schermen met hun expertise, ondertussen hoor je uit Italië schrijnende verhalen die je absoluut niet mag onderschatten. Ik zie ook de schrijnende cijfers per dag in Spanje.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ok, maar wat is je positie dan op dit moment obv die experts?
Ik vind het eigenlijk in dit geval wel begrijpelijk dat @:aTypisch er hard tegen in gaat, hij lijkt zich goed in gelezen te hebben. Hij zegt hetzelfde als de experts. Dat zijn post-stijl je niet bevalt, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar hem uitlachen omdat hij mensen op hun laakbaar gedrag en verkeerde denkwijze wijst vind ik persoonlijk ook een erg makkelijke manier om iemand in een hoek te zetten.
In dit geval is enige nervositeit wel op zijn plaats. We hebben zoiets nog nooit meegemaakt en we hebben voorbeelden in andere landen waar het fout is gegaan. De nervositeit slaat vooral op mensen die zich niet aan de adviezen houden en de situatie verergeren.quote:
Ja precies, in Italië is het nu zo'n ellende omdat er keuzes gemaakt moeten worden, en in China ligt het vermoedelijke indirecte dodental veel hoger door de vele mensen die uiteindelijk niet behandeld zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:47 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Zolang er behandeld kan worden valt het mee met de mortaliteit. Zodra de IC's vol liggen moeten artsen de keuze gaan maken tussen wie wel en wie niet meer te behandelen (triage). Dat is een heel erg eng scenario, want als jouw zoon dan van de trap valt heb je kans dat je geen hulp krijgt.
Lekker hamsteren.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:48 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
In dit geval is enige nervositeit wel op zijn plaats. We hebben zoiets nog nooit meegemaakt en we hebben voorbeelden in andere landen waar het fout is gegaan. De nervositeit slaat vooral op mensen die zich niet aan de adviezen houden en de situatie verergeren.
Ik ben benieuwd of stinho onder de indruk is van deze volzinnen en zijn hoofd uit zijn reet haaltquote:Op zondag 15 maart 2020 15:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ok, maar wat is je positie dan op dit moment obv die experts?
Ik vind het eigenlijk in dit geval wel begrijpelijk dat @:aTypisch er hard tegen in gaat, hij lijkt zich goed in gelezen te hebben. Hij zegt hetzelfde als de experts. Dat zijn post-stijl je niet bevalt, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar hem uitlachen omdat hij mensen op hun laakbaar gedrag en verkeerde denkwijze wijst vind ik persoonlijk ook een erg makkelijke manier om iemand in een hoek te zetten.
Ik heb een mondkapje voor het geval ik zelf ziek wordt, verder heb ik geen mondkapjes om mijzelf te beschermen.quote:
@onlogisch @Caland @Tjacka @Lenny_Leonard en @AFCNiels vinden dat heel verstandig!quote:Op zondag 15 maart 2020 15:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb een mondkapje voor het geval ik zelf ziek wordt,
Ik wordtquote:Op zondag 15 maart 2020 15:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb een mondkapje voor het geval ik zelf ziek wordt, verder heb ik geen mondkapjes om mijzelf te beschermen.
ik wordtquote:Op zondag 15 maart 2020 15:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb een mondkapje voor het geval ik zelf ziek wordt, verder heb ik geen mondkapjes om mijzelf te beschermen.
We hebben hier ook nog uitwijkmogelijkheden. Zo is er bijvoorbeeld een militair hospitaal dat voor noodsituaties beschikbaar is, nog een leeg ziekenhuis en kunnen ze nog nood opvangplekken maken.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:47 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Zolang er behandeld kan worden valt het mee met de mortaliteit. Zodra de IC's vol liggen moeten artsen de keuze gaan maken tussen wie wel en wie niet meer te behandelen (triage). Dat is een heel erg eng scenario, want als jouw zoon dan van de trap valt heb je kans dat je geen hulp krijgt.
Wat is je redenering dan precies dat je dit voor jezelf acceptabel acht?quote:Op zondag 15 maart 2020 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Kom net uit de sportschool maat
Languit op de bank nu
Betere weerstand.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat is je redenering dan precies dat je dit voor jezelf acceptabel acht?
Nog even snel gaan nu het nog kanquote:Op zondag 15 maart 2020 15:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Caland en verantwoordelijk gedrag hahahahahquote:Op zondag 15 maart 2020 15:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het zal ook wel snel strenger worden hier. Ze doen het alleen in kleine stapjes achter elkaar.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:48 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Als ik het nieuws volg, ben ik een beetje in verwarring. De overheid schermt met expertise, mensen in het werkveld die niet bij de overheid werken schermen met hun expertise, ondertussen hoor je uit Italië schrijnende verhalen die je absoluut niet mag onderschatten. Ik zie ook de schrijnende cijfers per dag in Spanje.
Ik ben absoluut voor een strengere aanpak, maar dat is dus mijn dilemma; wie heeft het echte gelijk?
Hij is echt een vies narcistisch mannetje ja. Nare jongen.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:38 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Misschien kan je gewoon een keer oprotten met dat kansloze gezuig in je manier van posten. Alsof ik niet het nieuws volg. Jij kan het gewoon nooit op een normale manier brengen.
Iedereen zegt toch hetzelfde? Het gaat om die curve 'flattenen'. Dat doe je door social distancing en thuis-isolatie. Dat effect zie je ook pas na meerdere dagen, omdat je altijd een uitloop hebt van eerdere besmettingen door de incubatietijd.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:48 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Als ik het nieuws volg, ben ik een beetje in verwarring. De overheid schermt met expertise, mensen in het werkveld die niet bij de overheid werken schermen met hun expertise, ondertussen hoor je uit Italië schrijnende verhalen die je absoluut niet mag onderschatten. Ik zie ook de schrijnende cijfers per dag in Spanje.
Ik ben absoluut voor een strengere aanpak, maar dat is dus mijn dilemma; wie heeft het echte gelijk?
De 20 slachtoffers is niks (vrijwel allemaal risicogroep), het gaat puur om te snelle uitspreiding en overbelasting waar het gevaar nu zit.quote:
Oei, dat is een pijnlijke.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
@:onlogisch @:caland @:tjacka @:lenny_leonard en @:afcniels vinden dat heel verstandig!
Verstandige keuze, ik hoef nu niet meer naar buiten en voor jou in de rij te staan. Jij trekt je niks aan van de adviezen, dus jij zal met lichte koorts ook gewoon je boodschapjes gaan doen. Overigens heb ik niets voor de neus van anderen weggetrokken, ik ben lekker naar de Belgische horeca-groothandel gegaan waar er niemand te vinden was en de schappen vol lagen. Ik heb die toko in deze juist geholpen, want die heeft amper klandizie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |