quote:AMSTERDAM - Ons land heeft zich grotendeels neergelegd bij de corona-maatregelen van het kabinet. De ernst wordt overal gevoeld. We maken ons vooral druk om #hamsteren.
Bron: De Telegraafquote:De afgelopen 48 uur gaan de boeken in als de dagen waarop het ’nuchtere volkje’ werd bevangen door massahysterie, zo klinkt het op sociale media. Talloze toespelingen op het hamstergedrag passeren de revue.
„Na 40 jaar vrijheid in Europa zitten we ineens weer in de DDR”, schrijft iemand. „Ik zet morgen de wekker in de hoop brood te kunnen kopen”, verzucht een ander. „De bizarre realiteit in 2020: wel wifi, geen bifi.”
Allereerst zorgt het hamstergedrag voor een hoop lol. Een ’gratis rol toiletpapier bij een sixpack corona’ werkt op de lachspieren. De GIF’jes – korte animatievideo’s – vliegen je om de oren, meme-makers hebben de tijd van hun leven.
Nederland heeft zijn voorkeuren. Een gebrek aan pasta is de meest gehoorde klacht, terwijl in het kielzog van de Italiaanse penne ook pesto en kip snel in de verdrukking raken. Aardappelen vliegen eruit. Brood. Paracetamol.
Het thuiswerken bevalt Nederland overigens goed, zo blijkt.
Als klap op de vuurpijl is daar natuurlijk wc-papier, hoewel diarree geen specifiek kenmerk van Covid-19 is. „Ik heb nog net de laatste toiletrollen bemachtigd! Het schap is nu gewoon leeg”, zei Pien van Raalte donderdag al tegen een verslaggever van De Telegraaf, vlak nadat ze de AH bij de Dam uitloopt. Columiste Sylvia witteman verkneukelt zich vandaag om ’vers’ pleegerei.
De stemming op Twitter is gemengd, maar veruit de meesten slaken een kreet van afkeuring; mensen zijn ’helemaal gek geworden’, een stelletje ’debielen’ en vooral ’egoïsten’, die eens gauw ’normaal moeten gaan doen’. „Ikke ikke ikke en de rest kan stikke” is een veelgehoorde kreet.
„Ik schaam me voor de Nederlanders, triest volk”, stelt iemand. De ’nuchtere Nederlander’ is een ’sprookje’.
Premier Rutte gaf vandaag geen snoeihard waardeoordeel maar riep op te stoppen met hamsteren; dat treft ook „mensen die hard voor ons aan het werk zijn” en na een lange dag de schappen leeg aantreffen, zegt hij. „Ik vind dat niet sociaal.”
Het hamstergedrag brengt de nodige irritatie met zich mee, een soms ’grimmige sfeer’ hangt in de supermarkten, zo vertelde winkelend publiek aan Telegraaf-verslaggevers. De nodige verwijten klinken – terecht of niet.
De grote vraag: hoe gaat dat morgen? „Voor iedereen die denkt dat de winkels morgen weer bomvol liggen: een leeg geplunderde toko in één avond weer volledig bevoorraad krijgen, is onmogelijk”, stelt een Twitteraar. Albert Heijn benadrukt dat de distributiecentra ’vol liggen’. Consumenten worden opgeroepen ’boodschappen te doen zoals u dat normaal ook doet’. Er wordt ’hard gewerkt’ om de schappen vol te krijgen.
Tegelijkertijd is er steun voor de hamsteraars. Die zijn helemaal niet losgezongen van de werkelijkheid, zeggen sommigen. De Rijksoverheid vraagt niet voor niets om een noodpakket met ’houdbaar eten’ aan te houden – los van de coronacrisis. Onder meer publicist Syp Wynia vindt het hamstergedrag niet zo vreemd.
„Het probleem is niet dat mensen denken dat er niet voldoende voorraad is in supermarkten. Het probleem is dat mensen bang zijn dat ze volgende week plotseling binnen moeten blijven, en dat er dan dus geen boodschappen gedaan kunnen worden”, verdedigt een ander de hamsteraars. „Mag men alsjeblieft zelf uitmaken of je wil hamsteren of niet?”, aldus nog een ander. „Als je wordt opgedragen thuis te blijven, zul je toch moeten.”
Toch blijven alle autoriteiten oproepen: hamster niet. „Hamsteren is echt niet nodig, er is voldoende voedsel in Nederland”, aldus het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). Telegraaf-lezer Roelof Keijser is er wel uit. „Wat ik in de supermarkt zag, was dat niet het corona-virus ons leven ontwricht, maar het verregaande egoïsme en de hysterie waarmee mensen hamsteren”, schreef hij. „Triest.”
Hier ook: Broodjes, beleg, pak koffie, Cola en Sinaasappelsap!quote:Op zondag 15 maart 2020 13:33 schreef Hathor het volgende:
Was wel grappig net bij de kassa....stond ik dan met mijn 4 flessen wijn tussen al die mensen met bomvolle karretjes.
Als je dan toch thuis moet zitten: het is nu natuurlijk de tijd van het jaar om je tuin te doenquote:Op zondag 15 maart 2020 14:52 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hier ook: Broodjes, beleg, pak koffie, Cola en Sinaasappelsap!
Iemand hamsterde 10 zakken potgrond!
Ze hadden het niet druk vandaag op zondag.
Afgelopen donderdag, vrijdag & zaterdag wel zeer! (Winkel was ook vrij leeggeroofd!)
Wat is er nou weer troep aan bonen uit blik?quote:Op zondag 15 maart 2020 13:57 schreef Wigle het volgende:
Moet men lekker zelf weten. Het lijkt mij zonde. Vond het wel jammer dat ik geen nieuwe spaghetti kon kopen, maar ik kan het gelukkig ook zelf maken. En is ook nog eens lekkerder.
De meeste dingen die men koopt zou ik zelf toch nooit halen. Zoals troep in blik.
Het is koud, nat en winderig, niet echt ideaal om in de tuin te gaan zitten rommelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:00 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je dan toch thuis moet zitten: het is nu natuurlijk de tijd van het jaar om je tuin te doenEn natuurlijk je eigen groenten te verbouwen voor het geval dat....
Nee nu niet, maar later deze week of volgende week misschien wel, en dan heb je wel mooi die tig liter potgrond klaar liggenquote:Op zondag 15 maart 2020 15:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is koud, nat en winderig, niet echt ideaal om in de tuin te gaan zitten rommelen.
quote:
Niets! Meestal is het de groente+zout+uitlek water...quote:Op zondag 15 maart 2020 15:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is er nou weer troep aan bonen uit blik?
de potgrond heeft die gewoon nodig voor zijn tuin, dat heb ik ook geregeld gehaald.... maar nu opeens is het hamsteren?quote:Op zondag 15 maart 2020 14:52 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hier ook: Broodjes, beleg, pak koffie, Cola en Sinaasappelsap!
Iemand hamsterde 10 zakken potgrond!
Ze hadden het niet druk vandaag op zondag.
Afgelopen donderdag, vrijdag & zaterdag wel zeer! (Winkel was ook vrij leeggeroofd!)
Ieder voor zich.quote:Op zondag 15 maart 2020 16:14 schreef inslagenreuring het volgende:
Door te hamsteren creëer je juist schaarste. Dikke egoïsten dus.
Terwijl dat dus helemaal niet hoeft.quote:
Joh, dat komt toch wel op. Neemt alleen ruimte in.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl dat dus helemaal niet hoeft.
Wat ik me wel afvraag is wat je de aankomende 1,5 a 2 maanden moet doen met 9 maanden pleepapier in huis.
Paar tubes lijm erbij en je kan een flinke kluit papier mache maken, kan je landschapjes maken voor je modeltreintjes.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag is wat je de aankomende 1,5 a 2 maanden moet doen met 9 maanden pleepapier in huis.
je kan het altijd nog naar de buurman zijn huis gooien alstie tof doetquote:Op zondag 15 maart 2020 18:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Paar tubes lijm erbij en je kan een flinke kluit papier mache maken, kan je landschapjes maken voor je modeltreintjes.
quote:DIEMEN - Nederlandse consumenten die vanwege het coronavirus zaken als zeep, toiletpapier en houdbaar voedsel insloegen, hebben voor een forse omzetstijging gezorgd voor de supermarkten.
Volgens onderzoeksbureau Nielsen werd er vorige week voor 998 miljoen euro uitgegeven in de supermarkten. Alleen in de kerstweek van 2017 gaven Nederlandse consumenten in één week meer uit. De omzet lag een derde hoger dan in dezelfde week vorig jaar.
Honden lusten het ook ja. En makkelijk te geven inderdaad!quote:
Zonder bruine bonen geen chili con carne.quote:
gedroogd, niet in blikquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zonder bruine bonen geen chili con carne.![]()
Of verbouw je die zelf op je balkonnetje?
Te veel werk, die van HAK zijn best te eten!quote:
Dit.quote:Op zondag 15 maart 2020 16:14 schreef inslagenreuring het volgende:
Door te hamsteren creëer je juist schaarste. Dikke egoïsten dus.
En iedereen doet er vrolijk aan mee, door toch alvast maar een zakje pasta mee te nemen voor het geval straks op is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit.
Als mensen niet zouden hamsteren, zouden de supermarkten gewoon vol liggen als altijd.
Gedroogd? Waarom zou je dat willen?quote:
Het is zeker een cirkel die zichzelf in stand houdt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef Adames het volgende:
[..]
En iedereen doet er vrolijk aan mee, door toch alvast maar een zakje pasta mee te nemen voor het geval straks op is.
Dat is bullshit, dit is wat ze je willen laten geloven. Distributiecentra lopen heel snel leeg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit.
Als mensen niet zouden hamsteren, zouden de supermarkten gewoon vol liggen als altijd.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
een aantal kennissen werkte voor Vezet, het bedrijf dat voor Albert Heijn onder andere de groentes verpakt tot zakjes. Zodra er mooi weer in aankomst is, volgt er daar een "barbecue-alarm".
dan is er even geen verlof mogelijk voor het personeel. verwacht dat dit nu ook van toepassing is. men werkt daar in ploegendiensten 24 uur per dag.
het hamsteren of panic buying is wellicht dom en overbodig, het geeft geen echte schaarste. hoogstens 4 uur later is het schap weer aangevuld.
Arme klanten hebben niet zoveel geld om een flinke voorraad aan te leggen, zodat zij een behoorlijke tijd de ondernemers zouden kunnen mijden, aangezien het ondernemers zijn die de goedkopere supermarkten bevolken. Ondernemers die ook nog eens velen een leverplicht hebben gegeven, zodat de schappen van de goedkopere supermarkten altijd goedgevuld zijn. Ons kent ons.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
een aantal kennissen werkte voor Vezet, het bedrijf dat voor Albert Heijn onder andere de groentes verpakt tot zakjes. Zodra er mooi weer in aankomst is, volgt er daar een "barbecue-alarm".
dan is er even geen verlof mogelijk voor het personeel. verwacht dat dit nu ook van toepassing is. men werkt daar in ploegendiensten 24 uur per dag.
het hamsteren of panic buying is wellicht dom en overbodig, het geeft geen echte schaarste. hoogstens 4 uur later is het schap weer aangevuld.
Ik heb ook gedroogd, kan ik net zoveel gebruiken als ik nodig hebquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gedroogd? Waarom zou je dat willen?
Omdat er gehamsterd wordt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef xminator het volgende:
Dat is bullshit, dit is wat ze je willen laten geloven. Distributiecentra lopen heel snel leeg.
Als ik voor mijn gezin chili maak, blijft er niets over.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb ook gedroogd, kan ik net zoveel gebruiken als ik nodig heb(Ben een kleine eter)
Hou niet zo van eten weggooien ook.
Hier is het kind al het huis uit dus kook vaak voor mezelf, chili maak ik trouwens altijd teveel, je begint met een normale pan en uiteindelijk eindig je met de grootste pan. Met snert heb ik dat ook altijdquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als ik voor mijn gezin chili maak, blijft er niets over.
Vind het overigens wel een goede reden.
steviger/lekkerderquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gedroogd? Waarom zou je dat willen?
Oei, dat is niet wat wij horen inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat is bullshit, dit is wat ze je willen laten geloven. Distributiecentra lopen heel snel leeg.
Veel winkels krijgen de normale leveringen al niet meer.
Normale leveringen moeten wachten omdat hamstervoorraden vóór gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Veel winkels krijgen de normale leveringen al niet meer.
Doen ze al.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:21 schreef Lunatiek het volgende:
Het is echt idioot dat die schaarste/dat gehamster van wc-papier aanhoudt. Waarom nemen de supermarkten geen maatregelen als "1 pak per persoon"?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Normale leveringen moeten wachten omdat hamstervoorraden vóór gaan.
En het gaat niet om distributiecentra, maar om de bevoorrading daarvan vanuit de fabrieken met hun voorraadmagazijnen.
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:51 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dit is de lijst van producten die al een paar dagen niet meer worden geleverd:
[..]
Gevolg hiervan is dus wel dat iedereen nu denkt dat deze producten massaal worden gehamsterd. Als er een normaal lang weekend was geweest zonder deze leveringen dan zouden de schappen ook bijna leeg zijn geweest.
Ahold zal helemaal door het dak gaan want Bol.com doet nu ongetwijfeld ook goede zakenquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:51 schreef Bocaj het volgende:
Hamsterwoede leidt tot topomzet voor supermarkten.
[..]
Precies want arme klanten kunnen niet hamsteren wegens gebrek aan geld en ruimte voor enorme voorraadkasten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:20 schreef Bocaj het volgende:
Mensen die blijven hamsteren moeten rechtstreeks naar een psycholoog!
ik heb nu de kleine slaapkamer helemaal vol met toiletpapier en de schuur vol met witte bomen ein tomatensaus en erwtensoep in blik , ja wat kun je verder nog doenquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:20 schreef Bocaj het volgende:
op slapen , lekker zachtquote:Op zondag 15 maart 2020 17:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zodat je dan het lichtje van de extra vriezer kunt gebruiken?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb nu de kleine slaapkamer helemaal vol met toiletpapier en de schuur vol met witte bomen ein tomatensaus en erwtensoep in blik , ja wat kun je verder nog doen
Ik ga straks nog 20 pakken macaroni halen en een extra vriezer kopen en kaarsen voor als het licht uit valt straks
quote:Alle filialen Albert Heijn, Etos en Gall & Gall krijgen plastic platen tegen coronabesmetting
Alle vestigingen van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall krijgen glazen van plexiglas bij de kassa's en servicebalies om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan.
https://www.ad.nl/dossier(...)besmetting~a543d9b8/
Dep jij je piem0l niet droog?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:28 schreef Hathor het volgende:
Zijn die lui allemaal aan de schijterij of zo? Ik doe met een pak van 4 rollen langer dan een maand. Als ik net zoveel zou inslaan als veel van die lui nu doen, ben ik voor de rest van mijn leven voorzien.
quote:
Ik schud een paar keer, daar ga ik geen papier voor gebruiken.quote:
Ik koop een pistool en een shotgun, en dan kan ik daarna bij jou (en de rest) alles halen wat we nodig hebbenquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb nu de kleine slaapkamer helemaal vol met toiletpapier en de schuur vol met witte bomen ein tomatensaus en erwtensoep in blik , ja wat kun je verder nog doen
Ik ga straks nog 20 pakken macaroni halen en een extra vriezer kopen en kaarsen voor als het licht uit valt straks
Of soms loop ik naar buiten en pak gewoon een pol grasquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
[..]
Ik schud een paar keer, daar ga ik geen papier voor gebruiken.
ik hamster helemaal niks , maar ja ik heb ook niks nodig, een toilet rol doe ik 3 weken meequote:Op donderdag 19 maart 2020 10:19 schreef JannekeC5 het volgende:
Het is het domme deel van het volk dat hamstert, vaak ook dat deel dat niet hoef te werken! Ik grijp mis als ik na mijn werk mijn dagelijkse boodschappen ga doen.
Supermarkten moeten een quotum invoeren, max 2 artikelen per persoon, dat begrijp dat volk wel. Sukkels!
Er zou dan een volledige lock-down moeten ingevoerd worden, zodat er controle is over hoeveel en hoe vaak mensen inkopen doen. Dan zouden die sukkels dat hamsteren wel afleren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:19 schreef JannekeC5 het volgende:
Het is het domme deel van het volk dat hamstert, vaak ook dat deel dat niet hoef te werken! Ik grijp mis als ik na mijn werk mijn dagelijkse boodschappen ga doen.
Supermarkten moeten een quotum invoeren, max 2 artikelen per persoon, dat begrijp dat volk wel. Sukkels!
Misschien moeten ze bij de overheid eens gaan hamsterenquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zou dan een volledige lock-down moeten ingevoerd worden, zodat er controle is over hoeveel en hoe vaak mensen inkopen doen. Dan zouden die sukkels dat hamsteren wel afleren.
is gewoon veramerikaniseringquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:42 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Misschien moeten ze bij de overheid eens gaan hamsteren
Lekker blijven bezuinigen en maktwerking![]()
Na 1 week zijn de Nederlandse ziekenhuizen al door hun medische basisbenodigheden heen![]()
Bij de vuurwerkbranche smeken om vuurwerkbrillen voor medischpersoneel wat een losers![]()
Nederland pauper land, alleen rijk op papier
Helaas hebben deze jostis ook nog stemrecht.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:20 schreef Bocaj het volgende:
Blijft heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang goed hoorrrrrrrrrrrr!!!quote:
J a tot de verpakking kapot gaat en je kelderkast onder de macaroniquote:Op donderdag 19 maart 2020 11:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Blijft heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang goed hoorrrrrrrrrrrr!!!
Mwah, non issue!quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
J a tot de verpakking kapot gaat
Het land is wel goed, maar we worden bestuurd door kortzichtige experts. Toch hebben die kortzichtige experts riante inkomsten. Daardoor is er ook geen controle over het inkoopgedrag van de burgers.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:42 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Misschien moeten ze bij de overheid eens gaan hamsteren
Lekker blijven bezuinigen en maktwerking![]()
Na 1 week zijn de Nederlandse ziekenhuizen al door hun medische basisbenodigheden heen![]()
Bij de vuurwerkbranche smeken om vuurwerkbrillen voor medischpersoneel wat een losers![]()
Nederland pauper land, alleen rijk op papier
wat gaat er nog meer koen dan, de gekke mensen ziekte ??quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:45 schreef xminator het volgende:
Mensen die niet hamsteren zijn wel slecht bezig. Die hebben geen benul wat er nog komen gaat.
Mensen die wel hamsteren ook nietquote:Op donderdag 19 maart 2020 11:45 schreef xminator het volgende:
Mensen die niet hamsteren zijn wel slecht bezig. Die hebben geen benul wat er nog komen gaat.
twitter:MinPres twitterde op donderdag 19-03-2020 om 11:12:08Daarna sprak ik met vakkenvullers in een supermarkt. Ze werken zich door de drukte een slag in de rondte om te zorgen dat iedereen gewoon boodschappen kan doen. Toen ik door de winkel liep, zag ik dat ze daar goed in slagen. Geef ze hiervoor de ruimte en hou voldoende afstand. https://t.co/4bYX4LNJKI reageer retweet
Kijken hem zitten dan wat een kneusquote:Op donderdag 19 maart 2020 12:38 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MinPres twitterde op donderdag 19-03-2020 om 11:12:08Daarna sprak ik met vakkenvullers in een supermarkt. Ze werken zich door de drukte een slag in de rondte om te zorgen dat iedereen gewoon boodschappen kan doen. Toen ik door de winkel liep, zag ik dat ze daar goed in slagen. Geef ze hiervoor de ruimte en hou voldoende afstand. https://t.co/4bYX4LNJKI reageer retweet
[ afbeelding ]
twitter:antoniuszkh twitterde op woensdag 18-03-2020 om 16:05:45In @antoniuszkh zijn we heel druk met het voorkomen van verdere verspreiding van het coronavirus en zijn daarvoor hard op zoek naar mondkapjes. Het gaat om chirurgisch mond-neusmaskers, FFP1, FFP2 en FFP3-maskers. Nathalie van Infectiepreventie doet een oproep! https://t.co/4Fk15Uff5H reageer retweet
Ze hebben wel benul, maar geen geld om te hamsteren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:45 schreef xminator het volgende:
quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:41 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Kijken hem zitten dan wat een kneus![]()
Waar zijn onze medische voorraden meneer Bruins en Rutte?
Medisch personeel moet bedelen om stofkapjes en vuurwerkbrillen
twitter:antoniuszkh twitterde op woensdag 18-03-2020 om 16:05:45In @:antoniuszkh zijn we heel druk met het voorkomen van verdere verspreiding van het coronavirus en zijn daarvoor hard op zoek naar mondkapjes. Het gaat om chirurgisch mond-neusmaskers, FFP1, FFP2 en FFP3-maskers. Nathalie van Infectiepreventie doet een oproep! https://t.co/4Fk15Uff5H reageer retweet
twitter:MinPres twitterde op donderdag 19-03-2020 om 11:12:05In een Haags ziekenhuis sprak ik vanochtend met mensen van het ondersteunend personeel die essentieel werk verrichten om onze zorg draaiende te houden. Ik heb mijn grote bewondering en waardering voor hun harde werk uitgesproken. https://t.co/fNszLiveLz reageer retweet
Situaties zoals in china en italie?quote:
quote:Supermarkt bedenkt briljante truc tegen hamsteren: eerste handgel 5,5 euro, tweede 134 euro
Door de coronacrisis zijn consumenten wereldwijd aan het hamsteren geslagen. Desinfecterende handgels, toiletpapier, brood, pijnstillers en houdbare producten zijn niet aan te slepen en leveranciers wringen zich in ingewikkelde logistieke bochten om de voorraden in winkels op peil te houden. Een Deense supermarkt kwam op een lumineus idee om de aanhoudende run op handgels tot stilstand te brengen. En dat blijkt te werken!
De truc, die op sociale media ‘briljant’ wordt genoemd, houdt in dat één flesje van de hygiënische handspray Quick over de toonbank gaat voor 40 Deense kronen oftewel 5,50 euro. Wie een grote voorraad van het goedje in huis wil halen, moet dieper in de buidel tasten. Elke extra flacon kost bij het bedrijf namelijk 1000 kronen: omgerekend circa 134 euro. En dat blijkt uitstekend te werken. Geen Deen die het nog in het hoofd haalt om meer flesje aan te schaffen. ‘Het hamsteren stopte’, meldt iemand op Twitter over de actie van de supermarkt.
Die Nederlanders zouden dan toch wel eventjes aan iedere arme klant kunnen melden, dat zij inkopen voor een flink aantal personen doen? Of vinden zij die meldplicht aan arme klanten te ver gaan?quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:13 schreef MakkieR het volgende:
Hoeveel Nederlanders doen vandaag boodschappen voor hun gezin, voor hun (groot)ouders en de buurvrouw durft ook het huis niet uit. Wij zeggen dan " HAMSTEREN "
Ik begrijp niet da de supermarkten nog reclame maken , het gaat toch wel verkocht wordenquote:Op donderdag 19 maart 2020 14:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Die Nederlanders zouden dan toch wel eventjes aan iedere arme klant kunnen melden, dat zij inkopen voor een flink aantal personen doen? Of vinden zij die meldplicht aan arme klanten te ver gaan?
Nee, maar de mensen die normaal op werk/buiten lunchen en eten moeten dat nu thuis doen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik begrijp niet da de supermarkten nog reclame maken , het gaat toch wel verkocht worden
eten de mensen nu 3 keer zoveeel als anders of hoe zit dat
Mensen vergeten inderdaad dat mensen die nu thuiszitten met de hele familie thuis moeten eten en schijten .quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, maar de mensen die normaal op werk/buiten lunchen en eten moeten dat nu thuis doen.
Dan heb je ook nog de bevoorrading die het niet aan kan en wat er ook uit zal gaan, want hey die mensen worden ook ziek.
Ben je daadwerkelijk zo kortzichtig?
nou ja de supers hier liggen weer helemaal vol met allerlei zooiquote:Op donderdag 19 maart 2020 14:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, maar de mensen die normaal op werk/buiten lunchen en eten moeten dat nu thuis doen.
Dan heb je ook nog de bevoorrading die het niet aan kan en wat er ook uit zal gaan, want hey die mensen worden ook ziek.
Ben je daadwerkelijk zo kortzichtig?
Ze schijten wel 10 keer zoveel blijkbaar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik begrijp niet da de supermarkten nog reclame maken , het gaat toch wel verkocht worden
eten de mensen nu 3 keer zoveeel als anders of hoe zit dat
We kunnen nu bij Dirk op zondag ook gaan hamsterenquote:Op donderdag 19 maart 2020 14:39 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Mensen vergeten inderdaad dat mensen die nu thuiszitten met de hele familie thuis moeten eten en schijten .
Dus niet op school of werk ja dane heb je heel wat extra's nodig zeker met 4 man in huis
quote:Dirk: alle filialen op zondag open tegen hamsterdrukte
Door ERTAN BASEKIN
Updated 15 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL
Het zijn drukke dagen voor de werknemers van de supermarkten van Dirk van den Broek en DekaMarkt.
De vraag naar producten is meer dan verdubbeld en het bedrijf heeft extra mensen nodig in de distributiecentra.
Om de drukte een beetje te spreiden, wil topman Marcel Huizing van Dirk van den Broek nu overal op zondag open kunnen.
Eerder konden zij dat op kosten van hun werkgever. Nu moeten ze zelf voor thuis toiletpapier en wc-reiniger aanschaffen en betalen en wat meer gaan betalen voor het wegspoelen van de drollen. Vermoed dat heel wat mensen eerder het toiletpapier en wc-reiniger gewoon van het werk mee naar huis namen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze schijten wel 10 keer zoveel blijkbaar.
Mijn voormalige werkgever heeft van doffe ellende van die grote wc rolhouders opgehangen omdat het zoveel gestolen werd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Eerder konden zij dat op kosten van hun werkgever. Nu moeten ze zelf voor thuis toiletpapier en wc-reiniger aanschaffen en betalen en wat meer gaan betalen voor het wegspoelen van de drollen. Vermoed dat heel wat mensen eerder het toiletpapier en wc-reiniger gewoon van het werk mee naar huis namen.
twitter:Rotterdammert5 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 16:32:22#rutte en de #corona
Kijk om je heen... alles ligt vol... 🤣🤣 https://t.co/WjIYBdJ6vd reageer retweet
Koelkasten, vriezers en apparatuur om thuis te werken zijn de producten die bij webwinkels nu vaak uitverkocht zijn. Best logisch ook.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:28 schreef Bocaj het volgende:
Premium Telegraaf Hamsteren bij de Makro: geen parkeerplek meer vrij!
Als je die foto's ziet dan zakt je broek toch af?
Iemand koopt zelfs een vrieskist!!!
Ik wordt gewoon boos van zoveel idioterie!
Ben ik de enige?
~Blijkbaar in Almere wonen ook veel paupers!![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:06 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mijn voormalige werkgever heeft van doffe ellende van die grote wc rolhouders opgehangen omdat het zoveel gestolen werd.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
...Koelkasten, vriezers... om thuis te werken
Mijn ouder vriezer heb ik 4 maanden geleden de deur uit gedaan en mijn nieuwe vriezer staat in een loods omdat ik over 2 maanden ga verhuizen. Sommige dingen zijn best lastig zonder vriezer. Ik heb nu afbakbrood voor een week, maar anders zou ik om de dag brood moeten kopen. Niet erg prettig deze dagen.quote:
Oh naast hamsteraars zijn het dus ook nog eens een keer een stelletje ordinaire dieven, fraai is dat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Eerder konden zij dat op kosten van hun werkgever. Nu moeten ze zelf voor thuis toiletpapier en wc-reiniger aanschaffen en betalen en wat meer gaan betalen voor het wegspoelen van de drollen. Vermoed dat heel wat mensen eerder het toiletpapier en wc-reiniger gewoon van het werk mee naar huis namen.
men heeft liever niet meer dat je nog langer contant afrekent en terechtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:41 schreef Cherni het volgende:
Wat kwalijk is dat je nu al problemen gaat krijgen om contant te betalen. Wil je na je werk even wat brood halen sta je bij de bakker voor niets als je geen bankpas bij je hebt. Kun je eerst naar huis toe om je bankpas te halen. Het zal uiteraard niet overal het geval zijn, maar contant betalen word steeds moeilijker.
Tja als ik werk heb ik alleen contant geld ter beschikking. Mijn pas laat ik thuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |